| | |
22.10.2012 17:13 -
Re: Koupě nového vozu (BMW vs Citroen) - na co si dát pozor ?
|
2514631
|
|
flyteSVK
|
|
|
Nuz, C5 sa nesoferuje, ale kormidluje. Presne tie iste pocity ako v C5 po prejdeni asfaltovej vlny mas na lodi po prejdeni vodnej vlny
Zavada na elektro: mozno by to chcelo zistit, co to bola za hlaska, aby ju frajer len nevymazal a ona sa nevratila naspat.
Ad prevodovka: bohuzial pravda, jazdim na francuzoch od svojich 18 a po presadnuti z blbej Skodovky preklinam konstrukterov francuzskych prevodoviek.
Nuz, C5 sa nesoferuje, ale kormidluje. Presne tie iste pocity ako v C5 po prejdeni asfaltovej vlny mas na lodi po prejdeni vodnej vlny :D
Zavada na elektro: mozno by to chcelo zistit, co to bola za hlaska, aby ju frajer len nevymazal a ona sa nevratila naspat.
Ad prevodovka: bohuzial pravda, jazdim na francuzoch od svojich 18 a po presadnuti z blbej Skodovky preklinam konstrukterov francuzskych prevodoviek.
|
|
22.10.2012 17:50 -
Re: Koupě nového vozu (BMW vs Citroen) - na co si dát pozor ?
|
2514633
|
|
Mikra
|
Město: Velké Hamry, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive Break | Počet příspěvků: 3730 |
|
|
To řízení, nebo kormidlování, to je právě to, co dělá Citroena tím čím je. Není to prostě podvozek na závodění, ale na plavbu krajinou. Ty jako řidič nemá mít o podvozku ani tuení. Luxusní limusíny prostě nevyprávěj řidiči, co kde cestáři odflákli. V zatáčkách to nebude nikdy tak jistý, jako právě BMW, ale ESP dokáe divy. Je to jistá daň za komfort. Buď se bude pohodlně houpat a musí v zatáčkách slevit, nebo bude celou cestu drncat a zatáčky můe řezat o sto est. Ostatně to vidíme na obrázcích dopravních nehod. Rychlý, silný, sportovní BMW v nich figurujou o dost častěji ne C5. Prostě s C5 se neblázní, i kdy ta tvoje dokáe upalovat po dálnici 230 a v autě to nijak extrémně neproívá.
Rozdíl v podvozcích je daný i koncepcí. Přední náhon vs. zadní náhon. Ten zadní je dost nevhodný na hory v zimě. C5 vyjede víc ne podobný auta. Cesta na chalupu neprotaenou silnicí se dá s přizvednutím podvozku zvládnout bravurně, ale i praáci ocení přizdvihnutí při parkování u obrubníku a pod.
No jsem zvědav, s jakou přijde po projíďce nadautem.
To řízení, nebo kormidlování, to je právě to, co dělá Citroena tím čím je. Není to prostě podvozek na závodění, ale na plavbu krajinou. Ty jako řidič nemá mít o podvozku ani tuení. Luxusní limusíny prostě nevyprávěj řidiči, co kde cestáři odflákli. V zatáčkách to nebude nikdy tak jistý, jako právě BMW, ale ESP dokáe divy. Je to jistá daň za komfort. Buď se bude pohodlně houpat a musí v zatáčkách slevit, nebo bude celou cestu drncat a zatáčky můe řezat o sto est. Ostatně to vidíme na obrázcích dopravních nehod. Rychlý, silný, sportovní BMW v nich figurujou o dost častěji ne C5. Prostě s C5 se neblázní, i kdy ta tvoje dokáe upalovat po dálnici 230 a v autě to nijak extrémně neproívá.
Rozdíl v podvozcích je daný i koncepcí. Přední náhon vs. zadní náhon. Ten zadní je dost nevhodný na hory v zimě. C5 vyjede víc ne podobný auta. Cesta na chalupu neprotaenou silnicí se dá s přizvednutím podvozku zvládnout bravurně, ale i praáci ocení přizdvihnutí při parkování u obrubníku a pod.
No jsem zvědav, s jakou přijde po projíďce nadautem.
|
|
22.10.2012 18:07 -
Re: Koupě nového vozu (BMW vs Citroen) - na co si dát pozor ?
|
2514641
|
|
filip76
|
Město: Praha, Auto: | Počet příspěvků: 13 |
|
|
Tak a jsem zpět
Diagnostika v BMW servisu probíhala dost podobně a s dost podobným výsledkem. Prý výstavní kousek. Dostal jsem pár rad ohledně poruchovosti jednotlivých dílů. Ukázalo se co bylo měněno a co se prý zaručeně dřív nebo později měnit bude.
Auto samotné mě vyrazilo dech. Člověk usedá do kusu oceli, ze kterého úplně čií řemeslnost a solidnost. Ono propírané dílenské zpracování je stoprocentně lepí, ne u Citroenu. Ne e by bylo u Citroenu patné, ale tohle je prostě fascinující. Stejně tak pouité materiály. Snad poprvé jsem začal chápat pojem "prémiovost". Nic nemá ádné vůle, nic nevre, vechno je takový příjemně tuhý.
Jízda jako taková si v ničem nezadala s prvním dojmem. Jestli mě Hydractiv znejistěl, tak tady mě pro změnu napadají slova jako jistota, samozřejmost. Netlumí to tak brilantně jako C5, ale nepohodlný to rozhodně není. Hydractiv je určitě měkčí, ale BMW je takové jisté. Řízení je teda balzám pro moje ruce. On ten zadní náhon bude mít něco do sebe. Člověk můe v zatáčce přidat plyn, ani by musel cokoliv korigovat.
Motor....tak to je kapitola sama pro sebe. Jestli jsem u Citroena motor chválil, tak tady mi úplně docházela slova. Je neuvěřitelný s jakou lehkostí se dokáe to auto dostat třeba z 80km/h někam ke 140km/h. To není o závodění. Definoval bych to slovem komfort. A to ticho ? Při 160km/h jsem s mechanikem na zadní sedačce polohlasně debatoval o plusech a mínusech jednotlivých aut. Neuvěřitelná je i spotřeba. Jízdu jsem pojal jako testovací, tudí jsem jel asi o 70% agresivněji, ne obvykle. Výsledek dle PP byl 8.3l/100 km. Tímto stylem bych se svou Mazdou byl zhruba u 11 litrů.
Řazení. Nevím jestli je Octavia etalonem řazení, ale i v případě BMW mi kulisa z Octávky přila přesnějí a její chod hladí.
Dnes to bude bezesná noc
Nepochybuji, e BMW je lepí auto, ne Citroen. Je a úsměvné z kolika různých pohledů jsem to propíral a pak stačí se v obou autech projet... e bude výsledek takto jednoznačný jsem ale fakt nečekal.
Neberte to prosím jako nějaké hanění Citroena. Vsadím se, e stejně bych to vyhodnotil i u soudobého Mondea, Passatu, Superba ap.
Citroen určitě není patný vůz. Ale "soupeře" má podle mě jinde.
A proč to bude bezesná noc ? Kdy jsem odjíděl od BMW, tak jsem si říkal ..."o 25.000 draí, ..ten Citroen byl taky dobrej, jetě se v něm zítra svezu a uvidím " .....no a teď si říkám "ty vole, kdy se vykalu na dovolenou, tak můu koupit dvě sady gum (bratru za 30 tisíc) "
No...srdíčko si to rozhodlo. Teď u to jen rozumově zdůvodnit.
Kadopádně bych chtěl vem zůčastněným poděkovat za reakce. To v čem Citroen vyhrál na celé čáře je komunita. Tady se sely tři strany zajímavých názorů a věcných připomínek. Na bmwklubu jsou dvě odpovědi.
Asi si koupím Bavoráka a na pokec budu chodit sem
Jetě jednou děkuji vem.
Tak a jsem zpět :-)
Diagnostika v BMW servisu probíhala dost podobně a s dost podobným výsledkem. Prý výstavní kousek. Dostal jsem pár rad ohledně poruchovosti jednotlivých dílů. Ukázalo se co bylo měněno a co se prý zaručeně dřív nebo později měnit bude.
Auto samotné mě vyrazilo dech. Člověk usedá do kusu oceli, ze kterého úplně čií řemeslnost a solidnost. Ono propírané dílenské zpracování je stoprocentně lepí, ne u Citroenu. Ne e by bylo u Citroenu patné, ale tohle je prostě fascinující. Stejně tak pouité materiály. Snad poprvé jsem začal chápat pojem "prémiovost". Nic nemá ádné vůle, nic nevre, vechno je takový příjemně tuhý.
Jízda jako taková si v ničem nezadala s prvním dojmem. Jestli mě Hydractiv znejistěl, tak tady mě pro změnu napadají slova jako jistota, samozřejmost. Netlumí to tak brilantně jako C5, ale nepohodlný to rozhodně není. Hydractiv je určitě měkčí, ale BMW je takové jisté. Řízení je teda balzám pro moje ruce. On ten zadní náhon bude mít něco do sebe. Člověk můe v zatáčce přidat plyn, ani by musel cokoliv korigovat.
Motor....tak to je kapitola sama pro sebe. Jestli jsem u Citroena motor chválil, tak tady mi úplně docházela slova. Je neuvěřitelný s jakou lehkostí se dokáe to auto dostat třeba z 80km/h někam ke 140km/h. To není o závodění. Definoval bych to slovem komfort. A to ticho ? Při 160km/h jsem s mechanikem na zadní sedačce polohlasně debatoval o plusech a mínusech jednotlivých aut. Neuvěřitelná je i spotřeba. Jízdu jsem pojal jako testovací, tudí jsem jel asi o 70% agresivněji, ne obvykle. Výsledek dle PP byl 8.3l/100 km. Tímto stylem bych se svou Mazdou byl zhruba u 11 litrů.
Řazení. Nevím jestli je Octavia etalonem řazení, ale i v případě BMW mi kulisa z Octávky přila přesnějí a její chod hladí.
Dnes to bude bezesná noc :-)
Nepochybuji, e BMW je lepí auto, ne Citroen. Je a úsměvné z kolika různých pohledů jsem to propíral a pak stačí se v obou autech projet... e bude výsledek takto jednoznačný jsem ale fakt nečekal.
Neberte to prosím jako nějaké hanění Citroena. Vsadím se, e stejně bych to vyhodnotil i u soudobého Mondea, Passatu, Superba ap.
Citroen určitě není patný vůz. Ale "soupeře" má podle mě jinde.
A proč to bude bezesná noc ? Kdy jsem odjíděl od BMW, tak jsem si říkal ..."o 25.000 draí, ..ten Citroen byl taky dobrej, jetě se v něm zítra svezu a uvidím " .....no a teď si říkám "ty vole, kdy se vykalu na dovolenou, tak můu koupit dvě sady gum (bratru za 30 tisíc) ":-)
No...srdíčko si to rozhodlo. Teď u to jen rozumově zdůvodnit.
Kadopádně bych chtěl vem zůčastněným poděkovat za reakce. To v čem Citroen vyhrál na celé čáře je komunita. Tady se sely tři strany zajímavých názorů a věcných připomínek. Na bmwklubu jsou dvě odpovědi.
Asi si koupím Bavoráka a na pokec budu chodit sem :-)
Jetě jednou děkuji vem.
|
|
22.10.2012 18:31 -
Re: Koupě nového vozu (BMW vs Citroen) - na co si dát pozor ?
|
2514645
|
|
zhrado
|
Město: Zh, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi SX | Počet příspěvků: 767 |
|
|
Pekne si to opísal a pravdivo..
Pekne si to opísal a pravdivo.. :-)
|
|
22.10.2012 19:21 -
Re: Koupě nového vozu (BMW vs Citroen) - na co si dát pozor ?
|
2514657
|
|
HELLMUT
|
Město: Praha, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) Tourer | Počet příspěvků: 1814 |
|
|
Zase jsem tady slyel přesnost řazení.Můete mi to prosím někdo vysvětlit?Ano kromě autokoly a pár svezení ,jsem nikdy nejezdil jiným autem ne Citroenem .(BX,Xantia),Teď mám C5 v automatu, tak u to neřeím a jsem maximálně spokojený. Vůbec mi páka neschází a chrochtám si blahem.Ale pořád mě zajímá co je to ta přesnost? V Xantii vezmu řadičku do ruky - je taková pěkně "gumová" a kadá rychlost tam vdy padne úplně v pohodě.
Pamatuji si kdysi v 90" jsem jel igulikem co měl kamarád, a tam se ta rychlost musela dát přesně v určitém úhlu jinak tam nela.Tím chci říct e jsem to cítil jako přesné řazení, dá páku trochu jinak a rychlost tam nejde..... Kdykoli slyím tuto výtku na nepřesné řazení tak nevím co to znamená...
Jinak k tomu kormidlování, to je to co miluju!!! Nikdy jsem neměl tendence být závodník.Kdy jsem el s kamarády na motokáry, tak ze mě měli vichni prču jak si krouím po trati,e jedu jako v Citroenu
A teď co řídím pětku jsem zvolnil jetě víc.Sedím si pěkně na gauči a spokojeně se vlním krajinou.Na dálnici kdy jsou dobré podmínky to klidně polu 160. Ale po ostatních silnicích jedu klidně 90 po krajnici a nepřekáím a kochám se.Prostě Citroen s Hydrou,automat,tempomat a dobrá muzika to je balzám na nervy
Zase jsem tady slyel přesnost řazení.Můete mi to prosím někdo vysvětlit?Ano kromě autokoly a pár svezení ,jsem nikdy nejezdil jiným autem ne Citroenem .(BX,Xantia),Teď mám C5 v automatu, tak u to neřeím a jsem maximálně spokojený. Vůbec mi páka neschází a chrochtám si blahem.Ale pořád mě zajímá co je to ta přesnost? V Xantii vezmu řadičku do ruky - je taková pěkně "gumová" a kadá rychlost tam vdy padne úplně v pohodě;-).
Pamatuji si kdysi v 90" jsem jel igulikem co měl kamarád, a tam se ta rychlost musela dát přesně v určitém úhlu jinak tam nela.Tím chci říct e jsem to cítil jako přesné řazení, dá páku trochu jinak a rychlost tam nejde....:nevim. Kdykoli slyím tuto výtku na nepřesné řazení tak nevím co to znamená...
Jinak k tomu kormidlování, to je to co miluju!!! Nikdy jsem neměl tendence být závodník.Kdy jsem el s kamarády na motokáry, tak ze mě měli vichni prču jak si krouím po trati,e jedu jako v Citroenu:-))))
A teď co řídím pětku jsem zvolnil jetě víc.Sedím si pěkně na gauči a spokojeně se vlním krajinou.Na dálnici kdy jsou dobré podmínky to klidně polu 160. Ale po ostatních silnicích jedu klidně 90 po krajnici a nepřekáím a kochám se.Prostě Citroen s Hydrou,automat,tempomat a dobrá muzika to je balzám na nervy:palec
|
|
22.10.2012 19:38 -
Re: Koupě nového vozu (BMW vs Citroen) - na co si dát pozor ?
|
2514669
|
|
filip76
|
Město: Praha, Auto: | Počet příspěvků: 13 |
|
|
Pokusím se vysvětlit co tím myslím já. Co tím myslí zmínění novináři netuím. Já to jen pouil jako "terminus technicus"pro situaci, kterou já povauji nejblíe termínu přesnost.
Zkrátka. V Octavii (kterou po dneku povauji za vzor řazení- netvrdím, e je. Jen co se svezu s něčím jiným, kde se bude řadit lépe, snáze, přesněji..rád názor změním) kdy chci přeřadit, tak vylápnu spojku a de facto dvěma prsty posunu páku do míst, kde očekávám zapadnutí do rychlosti. Páka tam v podstatě sama zapluje, jakoby si tu páku sam přitáhl nějaký podtlak (nadneseně). Jde to hladce a rychlost v podstatě sama PŘESNĚ zapadne tam, kam bylo zamýleno.
U BMW dnes jsem vylápl spojku chytil páku na dvojce a přes mírný odpor kolem polohy neutrálu jsem jí doprovodil ke trojce, s mírným pouitím tlaku ruky.
U C5 jsem chytil páku na pozici druhého stupně, cestou ke trojce jsem trejchnul o jedničku, domyslel si polohu neutrálu a dal tam trojku...teda pětku, trojku a na podruhý.
Vím, e to popisuju jako by to byla ta nejsloitějí operace na světě, ale líp to popsat neumím.
Není to neřeitelné a po pár minutách jsem navykl, ale vím, e to jinde umí líp.
Není to ádná tragedie. Sám jsem si řazení zkusil třeba ve V3S, nebo kodě 100 a i Tebou zmíněném igulu a taky jsem řadil....a jak to frčelo
Pokusím se vysvětlit co tím myslím já. Co tím myslí zmínění novináři netuím. Já to jen pouil jako "terminus technicus"pro situaci, kterou já povauji nejblíe termínu přesnost.
Zkrátka. V Octavii (kterou po dneku povauji za vzor řazení- netvrdím, e je. Jen co se svezu s něčím jiným, kde se bude řadit lépe, snáze, přesněji..rád názor změním) kdy chci přeřadit, tak vylápnu spojku a de facto dvěma prsty posunu páku do míst, kde očekávám zapadnutí do rychlosti. Páka tam v podstatě sama zapluje, jakoby si tu páku sam přitáhl nějaký podtlak (nadneseně). Jde to hladce a rychlost v podstatě sama PŘESNĚ zapadne tam, kam bylo zamýleno.
U BMW dnes jsem vylápl spojku chytil páku na dvojce a přes mírný odpor kolem polohy neutrálu jsem jí doprovodil ke trojce, s mírným pouitím tlaku ruky.
U C5 jsem chytil páku na pozici druhého stupně, cestou ke trojce jsem trejchnul o jedničku, domyslel si polohu neutrálu a dal tam trojku...teda pětku, trojku a na podruhý.
Vím, e to popisuju jako by to byla ta nejsloitějí operace na světě, ale líp to popsat neumím.
Není to neřeitelné a po pár minutách jsem navykl, ale vím, e to jinde umí líp.
Není to ádná tragedie. Sám jsem si řazení zkusil třeba ve V3S, nebo kodě 100 a i Tebou zmíněném igulu a taky jsem řadil....a jak to frčelo :-)
|
|
22.10.2012 19:50 -
Re: Koupě nového vozu (BMW vs Citroen) - na co si dát pozor ?
|
2514679
|
|
HELLMUT
|
Město: Praha, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) Tourer | Počet příspěvků: 1814 |
|
|
Asi chápu, chce to poznat něco lepího aby byl cítit rozdíl.Já to vdy chytím jako gumové pádlo a ono to tam spadne na 99.9 % tam kam má
Ale stejně kdy jsem teď kupoval C5 jsem chtěl automat a se stará sám...
:palec Asi chápu, chce to poznat něco lepího aby byl cítit rozdíl.Já to vdy chytím jako gumové pádlo a ono to tam spadne na 99.9 % tam kam má :-))
Ale stejně kdy jsem teď kupoval C5 jsem chtěl automat a se stará sám...
|
|
22.10.2012 19:53 -
Re: Koupě nového vozu (BMW vs Citroen) - na co si dát pozor ?
|
2514682
|
|
DeFuckTo
|
Město: Kladno, Auto: Citroën C5 II 3.0i V6 24v 211k AM6 Exclusive Break | Počet příspěvků: 780 |
|
|
Sice to není uplně k tématu, ale u kdysi jsem jednomu známýmu chtěl názorně ukázat tu vaí slavnou německou preciznost zpracování interiéru... .link. Zkrátka u to není co bývalo, nevím jak u bmw, ale u vw je to tragédie - zkuenost s více vw a na videu není zdaleka ve..
Sice to není uplně k tématu, ale u kdysi jsem jednomu známýmu chtěl názorně ukázat tu vaí slavnou německou preciznost zpracování interiéru... http://www.youtube.com/watch?v=9gVPzKyvTFM Zkrátka u to není co bývalo, nevím jak u bmw, ale u vw je to tragédie - zkuenost s více vw a na videu není zdaleka ve.. ;)
|
|
22.10.2012 20:11 -
Re: Koupě nového vozu (BMW vs Citroen) - na co si dát pozor ?
|
2514707
|
|
flyteSVK
|
|
|
OT: filip76: ak je na predaj C5 v takom dobrom stave, skus navrhnut majitelovi nech da inzerat aj sem a mozno sa jej niekto ujme.
OT: filip76: ak je na predaj C5 v takom dobrom stave, skus navrhnut majitelovi nech da inzerat aj sem a mozno sa jej niekto ujme.
|
|
22.10.2012 20:24 -
Re: Koupě nového vozu (BMW vs Citroen) - na co si dát pozor ?
|
2514717
|
|
gull
|
|
|
Chapu to tak, ze ta C5 je k dispozici? Toz to at ji majitel hodi tady do inzerce, rad se na ni mrknu, kdyz uz shanim stejny model.
Chapu to tak, ze ta C5 je k dispozici? Toz to at ji majitel hodi tady do inzerce, rad se na ni mrknu, kdyz uz shanim stejny model.
|
|
22.10.2012 21:02 -
Re: Koupě nového vozu (BMW vs Citroen) - na co si dát pozor ?
|
2514762
|
|
jruze
|
|
|
No...srdíčko si to rozhodlo. Teď u to jen rozumově zdůvodnit.
Kadopádně bych chtěl vem zůčastněným poděkovat za reakce. To v čem Citroen vyhrál na celé čáře je komunita. Tady se sely tři strany zajímavých názorů a věcných připomínek. Na bmwklubu jsou dvě odpovědi.
Asi si koupím Bavoráka a na pokec budu chodit sem
Jetě jednou děkuji vem.
Rozhodl jsi se pro sportovnějí auto(a sám)- přeji hodně astných Km a kdy sem bude chodit na pokec tak dej vědět a navtíví servis a já ti pro porovnání na stejnou opravu udělám rozpočet na C 5 (to je zřejmě to o čem mluvil Hanz proč nemá BMV - a to u toho dělá)
No...srdíčko si to rozhodlo. Teď u to jen rozumově zdůvodnit.
Kadopádně bych chtěl vem zůčastněným poděkovat za reakce. To v čem Citroen vyhrál na celé čáře je komunita. Tady se sely tři strany zajímavých názorů a věcných připomínek. Na bmwklubu jsou dvě odpovědi.
Asi si koupím Bavoráka a na pokec budu chodit sem :-)
Jetě jednou děkuji vem.
Rozhodl jsi se pro sportovnějí auto(a sám)- přeji hodně astných Km a kdy sem bude chodit na pokec tak dej vědět a navtíví servis a já ti pro porovnání na stejnou opravu udělám rozpočet na C 5 (to je zřejmě to o čem mluvil Hanz proč nemá BMV - a to u toho dělá):palec
|
|
22.10.2012 22:08 -
Re: Koupě nového vozu (BMW vs Citroen) - na co si dát pozor ?
|
2514791
|
|
vseved
|
Město: Mratín, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 16V 143k (103kW) Tourer | Počet příspěvků: 636 |
|
|
DeFuckTo napsal(a): Sice to není uplně k tématu, ale u kdysi jsem jednomu známýmu chtěl názorně ukázat tu vaí slavnou německou preciznost zpracování interiéru... .link. Zkrátka u to není co bývalo, nevím jak u bmw, ale u vw je to tragédie - zkuenost s více vw a na videu není zdaleka ve..
Sice nejsem přívrencem BMW, ale srovnávat kvalitu dílenského zpracování mezi BMW a Lidovým Vozidlem je přece jen dost přehnané.
Jinak co se týče řazení, (vynechám zkuenos s vozidli ny 3,5t), tak občas si vyjedu s:
1) TATRA 57A r.v. 1934 - pravostranné řízení, 4° převodovka 0synchronů, altpáka 80cm dlouhá přímo do převodovky.
2) Wanderer 1940 - 4° převod. Synchron na 3 a 4.
3) koda Felicia 1961 - 4° synchron 2,3,4. Řazení na podlaze. Tady se dá mluvit o nepřesnosti - při troe "ikovnosti" je mono zařadit i dvě rychlosti.
Řazení u C5 je v duchu celého auta, nezápasit, jen lehce pohybovat.
Někdy před cca 8lety jsem přestal pouívat auto k co nejrychlejí přepravě z bodu A do B a začal sledovat i co je mezi A a B. V té době jsem také vyměnil BMW 530 za C5. A jinak z hlediska řidiče - auto kde ač sedíc za volantem se vezu je auto dobré, auto, kde musím celou cestu řídit je mejd.
To filip76: Co se týče spolehlivosti techniky viz .link.
nebo .link.
Jinak moje osobní subjektivní hodnocení: BMW - perfektně zpracovaná vynikající technika, bohuel nemá dui.
Citroen - má vlastní ivot, nápady (má dui).
Projevuje se to třeba tak e u BMW stiskne knoflík na rádiu a buď radio začne hrát, nebo bude opravovat.
U Citroenu stiskne knoflík na rádiu a radio začne hrát (auto má dobrou náladu), nebo radio začne hrát a po několikeré stisknutí (auto má ertovnou náladu), nebo stiskne knoflík na rádiu a rádio nezačne ani po několikeré stisknutí a opakovaných nadávkách, zato na navigace je nastaven Island (auto je nasraný). Pokud ale jsi schopen toto akceptovat, auto pro tebe dokáe poruit fyzikální zákony (projel jsem zatáčku rychlostí kterou to bylo podle F.Z. absolutně nemoný,kdy jsem si zapoměl na chalupě finance, dokázal ujet na nád 1387km). Kdy s ním zachází jako s přítelem, bude tak zacházet s tebou.
Pro BMW platí neporuitelnost zákonů (německý dril?)
Sice nejsem přívrencem BMW, ale srovnávat kvalitu dílenského zpracování mezi BMW a Lidovým Vozidlem je přece jen dost přehnané.
Jinak co se týče řazení, (vynechám zkuenos s vozidli ny 3,5t), tak občas si vyjedu s:
1) TATRA 57A r.v. 1934 - pravostranné řízení, 4° převodovka 0synchronů, altpáka 80cm dlouhá přímo do převodovky.
2) Wanderer 1940 - 4° převod. Synchron na 3 a 4.
3) koda Felicia 1961 - 4° synchron 2,3,4. Řazení na podlaze. Tady se dá mluvit o nepřesnosti - při troe "ikovnosti" je mono zařadit i dvě rychlosti.
Řazení u C5 je v duchu celého auta, nezápasit, jen lehce pohybovat.
Někdy před cca 8lety jsem přestal pouívat auto k co nejrychlejí přepravě z bodu A do B a začal sledovat i co je mezi A a B. V té době jsem také vyměnil BMW 530 za C5. A jinak z hlediska řidiče - auto kde ač sedíc za volantem se vezu je auto dobré, auto, kde musím celou cestu řídit je mejd.
To filip76: Co se týče spolehlivosti techniky viz http://tipnanakup.bezpecnyobchod.cz/index.php/tuv-testy-spolehlivosti
nebo http://www.kurzy.cz/tuv-testy-spolehlivosti-automobilu/default.asp?SEO=&YYYY=2012&IDC=4&a_test_submit=Zobraz
Jinak moje osobní subjektivní hodnocení: BMW - perfektně zpracovaná vynikající technika, bohuel nemá dui.
Citroen - má vlastní ivot, nápady (má dui).
Projevuje se to třeba tak e u BMW stiskne knoflík na rádiu a buď radio začne hrát, nebo bude opravovat.
U Citroenu stiskne knoflík na rádiu a radio začne hrát (auto má dobrou náladu), nebo radio začne hrát a po několikeré stisknutí (auto má ertovnou náladu), nebo stiskne knoflík na rádiu a rádio nezačne ani po několikeré stisknutí a opakovaných nadávkách, zato na navigace je nastaven Island (auto je nasraný). Pokud ale jsi schopen toto akceptovat, auto pro tebe dokáe poruit fyzikální zákony (projel jsem zatáčku rychlostí kterou to bylo podle F.Z. absolutně nemoný,kdy jsem si zapoměl na chalupě finance, dokázal ujet na nád 1387km). Kdy s ním zachází jako s přítelem, bude tak zacházet s tebou.
Pro BMW platí neporuitelnost zákonů (německý dril?)
|
|
22.10.2012 22:17 -
Re: Koupě nového vozu (BMW vs Citroen) - na co si dát pozor ?
|
2514794
|
|
najk
|
Město: Děčín, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v SX Break | Počet příspěvků: 1537 |
|
|
normál jsem hodil slzu vevěde
normál jsem hodil slzu vevěde ;-)
|
|
22.10.2012 23:20 -
Re: Koupě nového vozu (BMW vs Citroen) - na co si dát pozor ?
|
2514829
|
|
libor1
|
Město: Ostrava, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v X | Počet příspěvků: 19 |
|
|
Mel jsem uz tech auticek vice. Zacinal jsem Tatrou- Hadimrskou, pres Skodu Tudor / to jste jeste nebyli na svete/ Vsechny Skodovky a Take VOHU !!!!. Ale nezapomente, ze CITROEN neni auto, to je KOCAR!!!!A ze ma take svoje chyby- tak je vychytat a jede se dal!
Mel jsem uz tech auticek vice. Zacinal jsem Tatrou- Hadimrskou, pres Skodu Tudor / to jste jeste nebyli na svete/ Vsechny Skodovky a Take VOHU !!!!. Ale nezapomente, ze CITROEN neni auto, to je KOCAR!!!!A ze ma take svoje chyby- tak je vychytat a jede se dal!
|
|
23.10.2012 10:50 -
Re: Koupě nového vozu (BMW vs Citroen) - na co si dát pozor ?
|
2514898
|
|
filip76
|
Město: Praha, Auto: | Počet příspěvků: 13 |
|
|
flyteSVK, gull : To bylo první co mě napadlo, kdy jsem si tak nějak uvědomil, e ze mě bude majitel BMW. Hned jsem si říkal, e tady by mohl sehnat kupce, který to auto docení a bude mu věnovat podobnou péči, jakou mu věnoval stávající majitel. Má to vak jeden háček. Dnes ráno mi volal ten můj rádce, se kterým jsem včera absolvoval obě testovací jízdy....jako jak jsem se nakonec rozhodl a a tak. Říkal jsem mu, e na 99% beru Bavoráka a e si pro něj asi jete dnes pojedu. No a on se mě tak nesměle otázal, zda-li bych mu neposlal číslo na toho majitel C5, e by si jí vzal. Tak jsem tedy volal majiteli, nastínil mu situaci a teď se má věc tak, e kdy se spolu nedohodnou, tak bude C5 inzerovat tady. Já ale myslím, e se dohodnou
jruze: Dík za přání mnoha astných kilometrů. No nevím jestli sportovnějí...Jako chápu, o BMW se tvrdí, e je to sportovnějí značka, ale zrovna pětková řada v dieslu ve mě moc sportovních ambicí nevyvolává. Oproti Citroenu je ale asi vechno sportovnějí. Vlastně by se slovo Citroen dalo pouívat jako antonymum ke slovu sport (jak paradoxní. Seb Loeb nedávno získal 9.titul mistra světa v rallye). S tím servisem to schválně uděláme. To by mě taky dost zajímalo. Co jsem tak zjioval, tak takové ty největí straáky (vstřiky, turbo..) jsou plus mínus za stejný peníze. Ono to asi bude výrobcem těch dílů. Vstřiky do obou aut dělá Bosch a turbo dodává taky stejný výrobce(teď jsem zapomněl značku, tuím e to začíná na "G"). Pneumatiky stojej na BMW skoro dvakrát tolik, ne na C5. Co je teda smrtelný, tak je přední náprava. Ta prej vyjde bratru na 20 tisíc. Je to cena za originál ramena. Prý se vůbec nevyplatí tam dávat nějakou druhovýrobu - vydrí polovic. Pravdivost tohoto tvrzení budu jetě ověřovat. Jinak takový ty klasiky jako brzdový destičky apod jsou za stejný peníze. Rozdíly jsou v řádu stokorun.
Vseved : No tak to u chce být opravdovej fanouek Jako rádio pochopím. Ale co kdy bude mít auto vyloeně depresi a místo Islandu na navigaci zvolí jako způsob vzdoru odstavení nějaké důleitějí součástky a řekne " tak a dneska se nikam nejede ". Jak se to řeí s opravou ? To se místo do servisu chodí do cukrárny pro bonboniéru ? Jakoe "Dobrý den, dejte mi prosím támhlety Mozartovi koule, mně trucuje auto"
Pak mu onu sladkost poloím na kapotu a budu doufat, e mu cukr v palivové soustavě troku zlepí náladu ? No jako proč ne...ale představa, e se auto blbě vyspí a já budu patnáct minut před začátkem pracovní doby shánět na benzině puget růí na usmířenou je teda hodně zajímavá
flyteSVK, gull : To bylo první co mě napadlo, kdy jsem si tak nějak uvědomil, e ze mě bude majitel BMW. Hned jsem si říkal, e tady by mohl sehnat kupce, který to auto docení a bude mu věnovat podobnou péči, jakou mu věnoval stávající majitel. Má to vak jeden háček. Dnes ráno mi volal ten můj rádce, se kterým jsem včera absolvoval obě testovací jízdy....jako jak jsem se nakonec rozhodl a a tak. Říkal jsem mu, e na 99% beru Bavoráka a e si pro něj asi jete dnes pojedu. No a on se mě tak nesměle otázal, zda-li bych mu neposlal číslo na toho majitel C5, e by si jí vzal. Tak jsem tedy volal majiteli, nastínil mu situaci a teď se má věc tak, e kdy se spolu nedohodnou, tak bude C5 inzerovat tady. Já ale myslím, e se dohodnou :-)
jruze: Dík za přání mnoha astných kilometrů. No nevím jestli sportovnějí...Jako chápu, o BMW se tvrdí, e je to sportovnějí značka, ale zrovna pětková řada v dieslu ve mě moc sportovních ambicí nevyvolává. Oproti Citroenu je ale asi vechno sportovnějí. Vlastně by se slovo Citroen dalo pouívat jako antonymum ke slovu sport :-) (jak paradoxní. Seb Loeb nedávno získal 9.titul mistra světa v rallye). S tím servisem to schválně uděláme. To by mě taky dost zajímalo. Co jsem tak zjioval, tak takové ty největí straáky (vstřiky, turbo..) jsou plus mínus za stejný peníze. Ono to asi bude výrobcem těch dílů. Vstřiky do obou aut dělá Bosch a turbo dodává taky stejný výrobce(teď jsem zapomněl značku, tuím e to začíná na "G"). Pneumatiky stojej na BMW skoro dvakrát tolik, ne na C5. Co je teda smrtelný, tak je přední náprava. Ta prej vyjde bratru na 20 tisíc. Je to cena za originál ramena. Prý se vůbec nevyplatí tam dávat nějakou druhovýrobu - vydrí polovic. Pravdivost tohoto tvrzení budu jetě ověřovat. Jinak takový ty klasiky jako brzdový destičky apod jsou za stejný peníze. Rozdíly jsou v řádu stokorun.
Vseved : No tak to u chce být opravdovej fanouek :D Jako rádio pochopím. Ale co kdy bude mít auto vyloeně depresi a místo Islandu na navigaci zvolí jako způsob vzdoru odstavení nějaké důleitějí součástky a řekne " tak a dneska se nikam nejede ". Jak se to řeí s opravou ? To se místo do servisu chodí do cukrárny pro bonboniéru ? Jakoe "Dobrý den, dejte mi prosím támhlety Mozartovi koule, mně trucuje auto"
Pak mu onu sladkost poloím na kapotu a budu doufat, e mu cukr v palivové soustavě troku zlepí náladu ? No jako proč ne...ale představa, e se auto blbě vyspí a já budu patnáct minut před začátkem pracovní doby shánět na benzině puget růí na usmířenou je teda hodně zajímavá :-)
|
|
23.10.2012 10:57 -
Re: Koupě nového vozu (BMW vs Citroen) - na co si dát pozor ?
|
2514899
|
|
Tortugas
|
Město: Praha, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive Break | Počet příspěvků: 40 |
|
|
To co psal Vseved skoro presne vyjadruje muj vztah k Citroenu, vsechny ty koncerny, BMW, japonci, to je proste nuda, vsechno ti tam funguje, kdyz neco nefunguje, tak je to opravdu rozbity, ale Citroen.., Citroen ma dusi a ty se o ni musis starat
To co psal Vseved skoro presne vyjadruje muj vztah k Citroenu, vsechny ty koncerny, BMW, japonci, to je proste nuda, vsechno ti tam funguje, kdyz neco nefunguje, tak je to opravdu rozbity, ale Citroen.., Citroen ma dusi a ty se o ni musis starat:-)
|
|
23.10.2012 11:24 -
Re: Koupě nového vozu (BMW vs Citroen) - na co si dát pozor ?
|
2514900
|
|
KostaKE
|
Město: Koice, Auto: Citroën C5 II 3.0i 24v Exclusive | Počet příspěvků: 94 |
|
|
Mikrove "C5 je pro jinou skupinu lidí ne BMW." plati... pokial sa potrebujem previezt bez namahy, C5... pokial chcem "soferovat-citit cestu/auto" tak bmw... u mna jednoznacne vyhrala C5 kedze travim viac ako hodinu denne v aute a pritom rozmyslam nad inymi vecami ako soferovanim... a aj ked mam kopec koni a modernejsi podvozok tak mi na to presuvanie bez namahy dokonca viac sedelo BXko... (len ta bezpecnost vyhrala)
Mikrove "C5 je pro jinou skupinu lidí ne BMW." plati... pokial sa potrebujem previezt bez namahy, C5... pokial chcem "soferovat-citit cestu/auto" tak bmw... u mna jednoznacne vyhrala C5 kedze travim viac ako hodinu denne v aute a pritom rozmyslam nad inymi vecami ako soferovanim... a aj ked mam kopec koni a modernejsi podvozok tak mi na to presuvanie bez namahy dokonca viac sedelo BXko... (len ta bezpecnost vyhrala) :-(
|
|
23.10.2012 12:08 -
Re: Koupě nového vozu (BMW vs Citroen) - na co si dát pozor ?
|
2514908
|
|
Soli26
|
Město: Praha, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi SX | Počet příspěvků: 6 |
|
|
Já vám nevím. Přijde mi, e se tady z BMW dělá nějaká ultimativní závodní maina určená jen pro závodníky se speciálním kurzem řízení. Já mám v BMW najeto u víc ne dost a drtivou větinu času jezdím za doprovodu rockovejch lágrů z 60' let úplně na pohodu. Prostě se vezu. A v tom spatřuju tu největí výhodu toho auta. Ticho, muzika, pohodička a kdy je třeba tak se umí pořádně rozpohybovat a je na to auto spoleh. Rozhodně to není tak, e bych ráno nastartoval, vytočil motor do červeného pole a se sputěnýma stopkama uháněl vstříc rychlostním rekordům. Buďto nejsem typickej majitel BMW, a nebo se spousta lidí s tím sportováním plete.
To Filip76: gratuluji k výběru. Myslím, e bude spokojen.
Já vám nevím. Přijde mi, e se tady z BMW dělá nějaká ultimativní závodní maina určená jen pro závodníky se speciálním kurzem řízení. Já mám v BMW najeto u víc ne dost a drtivou větinu času jezdím za doprovodu rockovejch lágrů z 60' let úplně na pohodu. Prostě se vezu. A v tom spatřuju tu největí výhodu toho auta. Ticho, muzika, pohodička a kdy je třeba tak se umí pořádně rozpohybovat a je na to auto spoleh. Rozhodně to není tak, e bych ráno nastartoval, vytočil motor do červeného pole a se sputěnýma stopkama uháněl vstříc rychlostním rekordům. Buďto nejsem typickej majitel BMW, a nebo se spousta lidí s tím sportováním plete.
To Filip76: gratuluji k výběru. Myslím, e bude spokojen.
|
|
23.10.2012 20:39 -
Re: Koupě nového vozu (BMW vs Citroen) - na co si dát pozor ?
|
2515000
|
|
Hanz 397
|
|
|
Sakra,člověk tady jeden večer není a rozjede se to tady,jako vlak .Sice pozdě,ale odpovím ti na tvé otázky. Take: BMW nemám proto,e denně vidím,jak se tam se..ou ty pořád ty samý(drahý)věci,na E39 konkrétně čidla a celý jednotky ABS,zarezávání zd stěračů,integrální vodítka zadní nápravy,měchy a vejkáče na vzduchový zd nápravě,silentbloky v taných ramenech a čepy v příčných ramenech vepředu,automatický převodovky zvlá u 3.0d,elektrický větráky sahary,odcházející lichtmoduly a moduly ZKE(jednotka např centrálu,oken,zrcátek,...),nefunkční přiklápění zrcátek-8 kousků z 10ti nefunguje!,drallklappen padající do sání=ko motor,mimo jiné spotřeba oleje,atd atd
Jasně,dost lidí můe namítnout,e dost z toho odchází i na jiných autech,ale na C5,kdy odejde vepředu otočnej čep v rameni,tak ho vymění do 1500 u E39,je v celém rameni za cca 4700...Jízdní vlastnosti E39 touring podle mě taky nejsou nijak zázračné-auto se docela nepřirozeně kroutí,na nerovnostech v zatáčce k tomu kroucení přidá docela nepříjemné poskočení a celkově mi přijde oproti jiným BMW takový neklidný a ne tolik vyrovnaný.
Motor-pokud Citroen není biturbo,tak má BMW dvojnásobnej výkon,ale taky o dost větí pojistku a o polovinu válců=o polovinu víc vstřiků,haviček(který se docela často povede při demontái utrhnout).
A ten hlavní důvod-auto je dost často srdeční záleitost a mě přirostl k srdci právě Citroen díky modelu XM.
Jetě jsem zapomněl-a překvapivě dost součástek (i elektrických) mají obě auta stejných a dílenské zpracování taky u u BMW není,co bývalo,myslím,e tam si obě automobilky nemají,co vyčítat.
Jo a sedáky se taky umí pěkně rozsypat i na E39...
Sakra,člověk tady jeden večer není a rozjede se to tady,jako vlak :-d .Sice pozdě,ale odpovím ti na tvé otázky. Take: BMW nemám proto,e denně vidím,jak se tam se..ou ty pořád ty samý(drahý)věci,na E39 konkrétně čidla a celý jednotky ABS,zarezávání zd stěračů,integrální vodítka zadní nápravy,měchy a vejkáče na vzduchový zd nápravě,silentbloky v taných ramenech a čepy v příčných ramenech vepředu,automatický převodovky zvlá u 3.0d,elektrický větráky sahary,odcházející lichtmoduly a moduly ZKE(jednotka např centrálu,oken,zrcátek,...),nefunkční přiklápění zrcátek-8 kousků z 10ti nefunguje!,drallklappen padající do sání=ko motor,mimo jiné spotřeba oleje,atd atd
Jasně,dost lidí můe namítnout,e dost z toho odchází i na jiných autech,ale na C5,kdy odejde vepředu otočnej čep v rameni,tak ho vymění do 1500 u E39,je v celém rameni za cca 4700...Jízdní vlastnosti E39 touring podle mě taky nejsou nijak zázračné-auto se docela nepřirozeně kroutí,na nerovnostech v zatáčce k tomu kroucení přidá docela nepříjemné poskočení a celkově mi přijde oproti jiným BMW takový neklidný a ne tolik vyrovnaný.
Motor-pokud Citroen není biturbo,tak má BMW dvojnásobnej výkon,ale taky o dost větí pojistku a o polovinu válců=o polovinu víc vstřiků,haviček(který se docela často povede při demontái utrhnout).
A ten hlavní důvod-auto je dost často srdeční záleitost a mě přirostl k srdci právě Citroen díky modelu XM.
Jetě jsem zapomněl-a překvapivě dost součástek (i elektrických) mají obě auta stejných a dílenské zpracování taky u u BMW není,co bývalo,myslím,e tam si obě automobilky nemají,co vyčítat.
Jo a sedáky se taky umí pěkně rozsypat i na E39...;-)
|
|
| |
|
|