| | |
01.03.2012 18:52 -
Spojení PSA a GM?
|
2455301
|
|
DaveLbc
|
Město: Liberec, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SX | Počet příspěvků: 429 |
|
|
Neobvyklé spojení: aliance mezi PSA a GM-
GM i PSA spojuje stejný problém: ztráty v Evropě. Nyní prý zvaují monost sdílet své potíe společně. Podle médií jednají o vytvoření aliance. Bylo by ale omylem vykládat si to jako monost majetkového propojení obou společností. Jaký by to mělo smysl?
Ve začalo, kdy francouzský ministr práce Xavier Bertrand naznačil, e jej nejvyí výkonný předseda PSA Philippe Varin informoval o jednání PSA s GM o moné alianci. Cílem údajně je iroká výrobní aliance obou společností ve snaze sníit ztráty v Evropě a dosáhnout niích výrobních nákladů na celém světě.
GM v Evropě zápasí se svou neziskovou značkou Opel a dvojka evropského trhu PSA hledá partnera u řadu let. Prodej PSA v roce 2011 v Evropě klesl v porovnání s rokem 2010 o 8,8 % na 1,68 milionů vozů, zatímco prodej GM se propadl o 1,9 % na 1,17 milionů vozů. Přitom ale prodej Volkswagenu v Evropě vzrostl o 7,8 % na 3,17 milionu. Právě tyto dvě společnosti tedy podle médií jednají o strategickém spojenectví. Spojení těchto dvou partnerů ale trochu postrádá logiku - ze dvou ztrátových firem se stejným výrobním programem a trpícími stejnými problémy se zisková udělá jen těko.
Logickým partnerem PSA by byl Fiat. S tím řadu let spolupracuje při výrobě uitkových aut. Úvahy o moném propojení nedávno vyvolalo, kdy nejvyí éf Fiatu Sergio Marchionne v Detroitu řekl: e je připraven pokračovat v konsolidaci, z ní by v Evropě vzela dalí automobilová společnost konkurující svou velikostí Volkswagenu. Pokud spojíte dva evropské hráče, dostanete správnou odpověď kdo by byl správným partnerem. Při pouití této matematiky jsou monosti omezené. Společný podíl Fiatu a PSA na evropském trhu by byl 19,6 %, co se alespoň blíí 23,9 % giganta jménem Volkswagen.
Blíe k cíli ale vede vlastně jen jediná kombinace, a tou je spojení PSA s GM. Jejich kombinovaný podíl by byl 19,9 %. Peugeot a Opel (GM) v Evropě trápí nadvýroba a nevyuité výrobní kapacity - Opel má v Evropě 11 továren a PSA dokonce 12. Přitom čelí potřebě bolestné restrukturalizace brzděné militantními odbory. Oba přitom trpí příli velkou závislostí na stagnujícím trhu EU.
Známý analytik Max Warburton konstatuje: "PSA a Opel se nemohou nezávisle rychle restrukturalizovat. Nevidím ádný důvod, proč by spojení PSA s Opelem mělo urychlit proces uzavírání továren." Smysl není jasný ani z hlediska modelové skladby - klíčové modely Opelu jsou přímými konkurenty klíčových modelů Peugeotu a Citroenu.
V zadluené eurozoně je pro automobilky stále obtínějí dosahovat hospodárného objemu výroby a prodeje. Prodej aut se v Evropě v loňském roce ve srovnání s rokem 2007 sníil o 13,8 % a výroba se ve stejném období propadla o 18,9 %. Přitom ani tehdy, před globální recesí, výroba nedosahovala projektované úrovně. Produkce Opelu/Vauxhallu od té doby poklesla o 31,4 %, zatímco výroba PSA se sníila o 10,6 %. Podle LMC Automotive Opel s Vauxhallem vyuívá 74 % své výrobní kapacity a PSA dokonce jen 62 %. Přitom podle Ferdinanda Dudenhoffera ze střediska CAR na universitě Duisburg-Essen automobilky pracující na méně ne 90 % kapacity nemůe být ziskovou.
Větina analytiků se shoduje, e automobilový průmysl v Evropě je zralý na sniování objemu výroby řadu let. Jak GM v případě své evropské pobočky Opelu, tak PSA budou muset propoutět zaměstnance a zavírat závody aby přeily na trhu, jen se uprostřed stagnující regionální ekonomiky zmenuje kvůli slabé důvěře spotřebitelů. Jene automobilky v Evropě musí čelit silným odborům a odporu vlád proti ruení pracovních míst. Snahu GM o prodej Opelu v průběhu bankrotu mateřské firmy v USA v roce 2009 zmařily odbory a kancléřka Merkelová.
Trvalý ekonomický pokles oslabil finanční kondici automobilek. Podnikání GM v Evropě dosáhlo loni ztráty 747 milionů dolarů před zdaněním. Opel samotný v roce 2011 vykázal ztrátu 528,2 milionu eur, přestoe po restrukturalizaci v roce 2010 se předpokládalo, e u skončí s nulovým výsledkem. Výkonný éf GM Dan Akerson říká, e GM by při stabilizaci Opelu mělo kombinovat snahy o sníení nákladů s lepím nastavením výroby vůči poptávce. PSA slibuje více méně to samé, protoe jeho provozní zisk z podnikání s automobily se z 621 milionů eur v roce 2010 přesunul za rok 2011 do ztráty 92 milionů eur. Kapitálová hodnota PSA se za posledních 12 měsíců sníila o 50 %, take trní hodnota je 3,4 miliardy eur. éf PSA Varin dokonce minulý týden oznámil plán prodat aktiva v hodnotě 1,5 miliardy eur kvůli sníení dluhu, který v prosinci dosahoval 3,4 miliardy eur.
Těko můe při jednáních jít o výrobní alianci mimo Evropu, protoe GM, Peugeot a Citroen mají na rozvíjejících se trzích jako jsou Indie, Čína a Latinská Amerika své vlastní cíle a vlastní partnery. Jedinou moností by byl návrat PSA do USA s pomocí GM. Severoamerický trh PSA v roce 1992 po 33 letech opustilo.
Jakákoli aliance francouzské automobilky ale bude vyadovat souhlas rodiny Peugeotů, která má pod kontrolou rozhodujících 30 % akcií. Experti se proto domnívají, e případné spojenectví mezi GM a PSA nemůe jít dále ne ke sdílení technologií - vozidel a dílů - ne na kapitálové propojen. Obě společnosti by nezávisle rozhodovaly o své pracovní síle a svých problémech s objemem výroby. Na základě partnerství by obě automobilky společně vyvíjely motory, převodná ústrojí a celá vozidla, která by prodávaly pod svými značkami.
Ian Fletcher, analytik z IHS Global Insight v Londýně tipuje, e by se jednání mohla soustředit na společný vývoj například motorů, převodovek a architektury vozidel, která se i nadále budou prodávat pod vlastními značkami. Tento vztah by mohl být efektivní, ale největí problémy týkající se jejich pracovní síly a kapacity výroby si budou muset vyřeit nezávisle.
Dave Cole, emeritní předseda Centra pro automobilový výzkum a předseda společnosti Auto Harvest v Ann Arboru v Michiganu, neočekává, e by spolupráce mezi Opelem a PSA mohla jít nad rámec sdílení technologií. Upozorňuje, e průmysl vstoupil do období kdy kadý jedná s kadým o způsobech jak sníit náklady a zkrátit čas na vývoj. Drahé je udělat cokoli. Vzhledem ke stále přísnějím předpisům z hlediska hospodárnosti a emisí na celém světě se automobilky snaí splnit standardy různými cestami. Problém je v tom, e neznáme jasná řeení. Mohly by to být hybridy, vznětové motory, elektromobily. A tak se kadý snaí pracovat na vem. Myslím, e budeme svědky různých způsobů spolupráce.
Dohody zaloené na sdílení technologií se ukazují jako úspěné. Přináejí větí efektivitu, ani zasahují do činnosti automobilek. GM po celém světě působí v řadě společných podniků a četná partnerství PSA zahrnují společný vývoj motorů s BMW a Fordem, stejně jako vyuívání elektrického vozidla a SUV od Mitsubishi, výrobu malých aut s Toyotu a produkci LUV s Fiatem.
Partnerství PSA s GM by mělo smysl, řekl Sascha Gommel, analytik z frankfurtské Commerzbank, a dodal: PSA a Opel jsou v obtíné situaci nebo jeho konkurenti Volkswagen a Renault-Nissan mohou vyrábět větí mnoství vozidel a tak mají výhodu.
Ve skutečnosti GM ani PSA vzájemná jednání dosud nepotvrdily. GM uvedlo, e vede běné rozhovory s jinými společnostmi v rámci automobilového průmyslu, ale dosud nemá k čemu se vyjádřit. Společnost PSA uvedla, e zvauje předkládané spolupráce a aliance a diskuse probíhají, ale neuvedla konkrétní automobilku.
CO S TOHO VZNIKNE?
Neobvyklé spojení: aliance mezi PSA a GM-
GM i PSA spojuje stejný problém: ztráty v Evropě. Nyní prý zvaují monost sdílet své potíe společně. Podle médií jednají o vytvoření aliance. Bylo by ale omylem vykládat si to jako monost majetkového propojení obou společností. Jaký by to mělo smysl?
Ve začalo, kdy francouzský ministr práce Xavier Bertrand naznačil, e jej nejvyí výkonný předseda PSA Philippe Varin informoval o jednání PSA s GM o moné alianci. Cílem údajně je iroká výrobní aliance obou společností ve snaze sníit ztráty v Evropě a dosáhnout niích výrobních nákladů na celém světě.
GM v Evropě zápasí se svou neziskovou značkou Opel a dvojka evropského trhu PSA hledá partnera u řadu let. Prodej PSA v roce 2011 v Evropě klesl v porovnání s rokem 2010 o 8,8 % na 1,68 milionů vozů, zatímco prodej GM se propadl o 1,9 % na 1,17 milionů vozů. Přitom ale prodej Volkswagenu v Evropě vzrostl o 7,8 % na 3,17 milionu. Právě tyto dvě společnosti tedy podle médií jednají o strategickém spojenectví. Spojení těchto dvou partnerů ale trochu postrádá logiku - ze dvou ztrátových firem se stejným výrobním programem a trpícími stejnými problémy se zisková udělá jen těko.
Logickým partnerem PSA by byl Fiat. S tím řadu let spolupracuje při výrobě uitkových aut. Úvahy o moném propojení nedávno vyvolalo, kdy nejvyí éf Fiatu Sergio Marchionne v Detroitu řekl: e je připraven pokračovat v konsolidaci, z ní by v Evropě vzela dalí automobilová společnost konkurující svou velikostí Volkswagenu. Pokud spojíte dva evropské hráče, dostanete správnou odpověď kdo by byl správným partnerem. Při pouití této matematiky jsou monosti omezené. Společný podíl Fiatu a PSA na evropském trhu by byl 19,6 %, co se alespoň blíí 23,9 % giganta jménem Volkswagen.
Blíe k cíli ale vede vlastně jen jediná kombinace, a tou je spojení PSA s GM. Jejich kombinovaný podíl by byl 19,9 %. Peugeot a Opel (GM) v Evropě trápí nadvýroba a nevyuité výrobní kapacity - Opel má v Evropě 11 továren a PSA dokonce 12. Přitom čelí potřebě bolestné restrukturalizace brzděné militantními odbory. Oba přitom trpí příli velkou závislostí na stagnujícím trhu EU.
Známý analytik Max Warburton konstatuje: "PSA a Opel se nemohou nezávisle rychle restrukturalizovat. Nevidím ádný důvod, proč by spojení PSA s Opelem mělo urychlit proces uzavírání továren." Smysl není jasný ani z hlediska modelové skladby - klíčové modely Opelu jsou přímými konkurenty klíčových modelů Peugeotu a Citroenu.
V zadluené eurozoně je pro automobilky stále obtínějí dosahovat hospodárného objemu výroby a prodeje. Prodej aut se v Evropě v loňském roce ve srovnání s rokem 2007 sníil o 13,8 % a výroba se ve stejném období propadla o 18,9 %. Přitom ani tehdy, před globální recesí, výroba nedosahovala projektované úrovně. Produkce Opelu/Vauxhallu od té doby poklesla o 31,4 %, zatímco výroba PSA se sníila o 10,6 %. Podle LMC Automotive Opel s Vauxhallem vyuívá 74 % své výrobní kapacity a PSA dokonce jen 62 %. Přitom podle Ferdinanda Dudenhoffera ze střediska CAR na universitě Duisburg-Essen automobilky pracující na méně ne 90 % kapacity nemůe být ziskovou.
Větina analytiků se shoduje, e automobilový průmysl v Evropě je zralý na sniování objemu výroby řadu let. Jak GM v případě své evropské pobočky Opelu, tak PSA budou muset propoutět zaměstnance a zavírat závody aby přeily na trhu, jen se uprostřed stagnující regionální ekonomiky zmenuje kvůli slabé důvěře spotřebitelů. Jene automobilky v Evropě musí čelit silným odborům a odporu vlád proti ruení pracovních míst. Snahu GM o prodej Opelu v průběhu bankrotu mateřské firmy v USA v roce 2009 zmařily odbory a kancléřka Merkelová.
Trvalý ekonomický pokles oslabil finanční kondici automobilek. Podnikání GM v Evropě dosáhlo loni ztráty 747 milionů dolarů před zdaněním. Opel samotný v roce 2011 vykázal ztrátu 528,2 milionu eur, přestoe po restrukturalizaci v roce 2010 se předpokládalo, e u skončí s nulovým výsledkem. Výkonný éf GM Dan Akerson říká, e GM by při stabilizaci Opelu mělo kombinovat snahy o sníení nákladů s lepím nastavením výroby vůči poptávce. PSA slibuje více méně to samé, protoe jeho provozní zisk z podnikání s automobily se z 621 milionů eur v roce 2010 přesunul za rok 2011 do ztráty 92 milionů eur. Kapitálová hodnota PSA se za posledních 12 měsíců sníila o 50 %, take trní hodnota je 3,4 miliardy eur. éf PSA Varin dokonce minulý týden oznámil plán prodat aktiva v hodnotě 1,5 miliardy eur kvůli sníení dluhu, který v prosinci dosahoval 3,4 miliardy eur.
Těko můe při jednáních jít o výrobní alianci mimo Evropu, protoe GM, Peugeot a Citroen mají na rozvíjejících se trzích jako jsou Indie, Čína a Latinská Amerika své vlastní cíle a vlastní partnery. Jedinou moností by byl návrat PSA do USA s pomocí GM. Severoamerický trh PSA v roce 1992 po 33 letech opustilo.
Jakákoli aliance francouzské automobilky ale bude vyadovat souhlas rodiny Peugeotů, která má pod kontrolou rozhodujících 30 % akcií. Experti se proto domnívají, e případné spojenectví mezi GM a PSA nemůe jít dále ne ke sdílení technologií - vozidel a dílů - ne na kapitálové propojen. Obě společnosti by nezávisle rozhodovaly o své pracovní síle a svých problémech s objemem výroby. Na základě partnerství by obě automobilky společně vyvíjely motory, převodná ústrojí a celá vozidla, která by prodávaly pod svými značkami.
Ian Fletcher, analytik z IHS Global Insight v Londýně tipuje, e by se jednání mohla soustředit na společný vývoj například motorů, převodovek a architektury vozidel, která se i nadále budou prodávat pod vlastními značkami. Tento vztah by mohl být efektivní, ale největí problémy týkající se jejich pracovní síly a kapacity výroby si budou muset vyřeit nezávisle.
Dave Cole, emeritní předseda Centra pro automobilový výzkum a předseda společnosti Auto Harvest v Ann Arboru v Michiganu, neočekává, e by spolupráce mezi Opelem a PSA mohla jít nad rámec sdílení technologií. Upozorňuje, e průmysl vstoupil do období kdy kadý jedná s kadým o způsobech jak sníit náklady a zkrátit čas na vývoj. Drahé je udělat cokoli. Vzhledem ke stále přísnějím předpisům z hlediska hospodárnosti a emisí na celém světě se automobilky snaí splnit standardy různými cestami. Problém je v tom, e neznáme jasná řeení. Mohly by to být hybridy, vznětové motory, elektromobily. A tak se kadý snaí pracovat na vem. Myslím, e budeme svědky různých způsobů spolupráce.
Dohody zaloené na sdílení technologií se ukazují jako úspěné. Přináejí větí efektivitu, ani zasahují do činnosti automobilek. GM po celém světě působí v řadě společných podniků a četná partnerství PSA zahrnují společný vývoj motorů s BMW a Fordem, stejně jako vyuívání elektrického vozidla a SUV od Mitsubishi, výrobu malých aut s Toyotu a produkci LUV s Fiatem.
Partnerství PSA s GM by mělo smysl, řekl Sascha Gommel, analytik z frankfurtské Commerzbank, a dodal: PSA a Opel jsou v obtíné situaci nebo jeho konkurenti Volkswagen a Renault-Nissan mohou vyrábět větí mnoství vozidel a tak mají výhodu.
Ve skutečnosti GM ani PSA vzájemná jednání dosud nepotvrdily. GM uvedlo, e vede běné rozhovory s jinými společnostmi v rámci automobilového průmyslu, ale dosud nemá k čemu se vyjádřit. Společnost PSA uvedla, e zvauje předkládané spolupráce a aliance a diskuse probíhají, ale neuvedla konkrétní automobilku.
CO S TOHO VZNIKNE?:nevim
|
|
01.03.2012 19:06 -
Re: Spojení PSA a GM?
|
2455306
|
|
tief
|
|
|
zeby konecne Citroen C5 V8 hemi ?
zeby konecne Citroen C5 V8 hemi ? :-D
|
|
01.03.2012 19:15 -
Re: Spojení PSA a GM?
|
2455316
|
|
felix81
|
Město: Praha, Auto: C8 2.2 HDi 94kw | Počet příspěvků: 292 |
|
|
Nestra!!! GM u neni to co bývalo. To by vznikly hrůzné sparsky.
Nestra!!! GM u neni to co bývalo. To by vznikly hrůzné sparsky. :-(
|
|
01.03.2012 20:11 -
Re: Spojení PSA a GM?
|
2455345
|
|
zhrado
|
Město: Zh, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi SX | Počet příspěvků: 767 |
|
|
Take to u ani tá jediná vec v GM - V8 HEMI nebude spožahlivý motor
Take to u ani tá jediná vec v GM - V8 HEMI nebude spožahlivý motor :-))))
|
|
01.03.2012 20:22 -
Re: Spojení PSA a GM?
|
2455349
|
|
toskey
|
Město: Odolena Voda, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive Break | Počet příspěvků: 147 |
|
|
Taky jsem pro c5 V8 HEMI zadní náhon nebo čtyrkolka
Taky jsem pro c5 V8 HEMI zadní náhon:palec nebo čtyrkolka:-p
|
|
01.03.2012 20:23 -
Re: Spojení PSA a GM?
|
2455350
|
|
toskey
|
Město: Odolena Voda, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive Break | Počet příspěvků: 147 |
|
|
Moná bych i rovnou s plynem z výroby, pak to bude i eoknomicky v pohodě...
Moná bych i rovnou s plynem z výroby, pak to bude i eoknomicky v pohodě...
|
|
01.03.2012 20:30 -
Re: Spojení PSA a GM?
|
2455359
|
|
toskey
|
Město: Odolena Voda, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive Break | Počet příspěvků: 147 |
|
|
normálka,koukni kolik RAMů,300 a jinech jezdí na plyn jinak by jsi s tím musel jezdit jednou za měsíc, abys na to měl. To není mustang z 68, tady nic s plynem nespryzní.Není to veterán, jsou to spotřební auta.
normálka,koukni kolik RAMů,300 a jinech jezdí na plyn jinak by jsi s tím musel jezdit jednou za měsíc, abys na to měl. To není mustang z 68, tady nic s plynem nespryzní.Není to veterán, jsou to spotřební auta.
|
|
01.03.2012 20:38 -
Re: Spojení PSA a GM?
|
2455361
|
|
tief
|
|
|
spotrebnich 317kw ale plyn by to nejspis neuzivil a hemi je docela usporny, ma moznost jezdit jenom na 4 valce
spotrebnich 317kw :) ale plyn by to nejspis neuzivil :)))) a hemi je docela usporny, ma moznost jezdit jenom na 4 valce :)
|
|
01.03.2012 20:43 -
Re: Spojení PSA a GM?
|
2455368
|
|
toskey
|
Město: Odolena Voda, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive Break | Počet příspěvků: 147 |
|
|
HEMI jsou celkem "úsporná" v lehkých autech (mustangy,chargery,camara)-tam bych plyn samozřejmě necpal ale to by s tím musel člověk jezdit noormálně, co s těma auta nejde. Jinak u velkých aut si to rádo pápne...
HEMI jsou celkem "úsporná" v lehkých autech (mustangy,chargery,camara)-tam bych plyn samozřejmě necpal ale to by s tím musel člověk jezdit noormálně, co s těma auta nejde:-p. Jinak u velkých aut si to rádo pápne...
|
|
01.03.2012 20:49 -
Re: Spojení PSA a GM?
|
2455370
|
|
tief
|
|
|
zhruba jako c5 - 1500 - 1800kg ...
zhruba jako c5 - 1500 - 1800kg ...
|
|
01.03.2012 21:08 -
Re: Spojení PSA a GM?
|
2455378
|
|
Darja
|
|
|
máte si koupit Dodge RAM 2500 fnatfě...
Auto khovnu.. sice to jede jako ďas, je tomu fuk, kolik má na korbě, ale je to velký, nevohrabaný, iroký a já nevidim přes palubovku.
Jinak furt rejpu do éfa, aby se konečně pořídilo na showroom Camaro.. Ale nějak se cuká Oni by ti ostatní červoleti pak dost zanikli
máte si koupit Dodge RAM 2500 fnatfě...
Auto khovnu.. sice to jede jako ďas, je tomu fuk, kolik má na korbě, ale je to velký, nevohrabaný, iroký a já nevidim přes palubovku.
Jinak furt rejpu do éfa, aby se konečně pořídilo na showroom Camaro.. Ale nějak se cuká :D Oni by ti ostatní červoleti pak dost zanikli :D
|
|
01.03.2012 21:17 -
Re: Spojení PSA a GM?
|
2455383
|
|
toskey
|
Město: Odolena Voda, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive Break | Počet příspěvků: 147 |
|
|
Pro nás chlapy s malým pérem je RAM dobrý Je asi fakt,e by to chělo změnit povolání (asi farmář) aby to auto mělo smysl... Ale co vechno v ivotě nedává smysl. Někteří si tyto auta kupují pro radost a ja je chápu. kdybych na to měl taky bych si to pořídil. Dokud jetě ropa nevyshla, a vyschne tak budem jezdit v nudnejch elektrowgnech. Nění nad bublání V8, áách....
Pro nás chlapy s malým pérem je RAM dobrý:-)))) Je asi fakt,e by to chělo změnit povolání (asi farmář) aby to auto mělo smysl... Ale co vechno v ivotě nedává smysl. Někteří si tyto auta kupují pro radost a ja je chápu. kdybych na to měl taky bych si to pořídil. Dokud jetě ropa nevyshla, a vyschne tak budem jezdit v nudnejch elektrowgnech. Nění nad bublání V8, áách....
|
|
01.03.2012 21:37 -
Re: Spojení PSA a GM?
|
2455392
|
|
karneval
|
|
|
To u radej Hilux ne ten RAM.
To u radej Hilux ne ten RAM.
|
|
01.03.2012 21:45 -
Re: Spojení PSA a GM?
|
2455393
|
|
Klokan
|
Město: Praha, Auto: Citroën C5 III (X7) 3.0i V6 215k | Počet příspěvků: 213 |
|
|
tak Camaro ... hmm pěkný vozítko. Ale u mám dva třílitry, to u bych byl za .......
tak Camaro ... hmm pěkný vozítko. Ale u mám dva třílitry, to u bych byl za ....... :-(
|
|
01.03.2012 22:06 -
Re: Spojení PSA a GM?
|
2455404
|
|
C5stepan
|
|
|
Jetě si ho představ s obrácenými véčky na masce - mňam!
Jetě si ho představ s obrácenými véčky na masce - mňam:palec!
|
|
01.03.2012 22:16 -
Re: Spojení PSA a GM?
|
2455405
|
|
zico
|
|
|
ja myslim ze PSA by malo ist skor cestou este masivnejsieho zdielania vyvoja s BMW. S nimi si totiz nekonkuruju v ziadnom segmente.
can´t lose
ja myslim ze PSA by malo ist skor cestou este masivnejsieho zdielania vyvoja s BMW. S nimi si totiz nekonkuruju v ziadnom segmente.
can´t lose
|
|
02.03.2012 01:03 -
Re: Spojení PSA a GM?
|
2455435
|
|
Klokan
|
Město: Praha, Auto: Citroën C5 III (X7) 3.0i V6 215k | Počet příspěvků: 213 |
|
|
no předtim tam byly dvě ne? tak to je pokrok ....
no předtim tam byly dvě ne? tak to je pokrok .... :-))))
|
|
| |
|
|