| | |
13.05.2015 12:05 -
Re: Barva se se mnou loučí....
|
2820989
|
|
Renegade01
|
Město: Nitra, Auto: Citroën C5 I 2.2HDi Exclusive | Počet příspěvků: 135 |
|
|
Katan:Keď otvorí svoje dvere tak na stĺpiku kde sú zavesené dvere by mal by títok.. Ja to mám tak e na bielej nálepke je tvorec s odtieňom farby a v ňom napísaný kód farby. Niekto to tu u spoínal .....
Katan:Keď otvorí svoje dvere tak na stĺpiku kde sú zavesené dvere by mal by títok.. Ja to mám tak e na bielej nálepke je tvorec s odtieňom farby a v ňom napísaný kód farby. Niekto to tu u spoínal ..... :palec
|
|
13.05.2015 13:04 -
Re: Barva se se mnou loučí....
|
2821004
|
|
TomasT
|
Město: Praha 15, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SX Break | Počet příspěvků: 1470 |
|
|
A takhle nějak by ten kód měl vypadat .link.
A takhle nějak by ten kód měl vypadat http://www.c5club.cz/clanky/vseobecne-informace-o-c5/karoserie-a-modely/seznam-barev-citroenu
|
|
13.05.2015 14:50 -
Re: Barva se se mnou loučí....
|
2821031
|
|
Katan
|
Město: Olomouc, Auto: Citroën C5 I 3.0i 24v Exclusive | Počet příspěvků: 241 |
|
|
Aha, no vyfotil jsem ten títek, ale ten kód jestli to je on, mám čtyřmístný (EYCC). Tak nevím, jestli existuje nějaká jiná tabulka. Na service.citroen.com. tam čísla nejsou, je tam jen u kadé barvy naspaná např: "OPRAVNÁ TUKA NA LAK KNA - EDÁ GRILYNE, METALÍZA (12 ML)" a ádný kód u toho není.
Aha, no vyfotil jsem ten títek, ale ten kód jestli to je on, mám čtyřmístný (EYCC). Tak nevím, jestli existuje nějaká jiná tabulka. Na service.citroen.com. tam čísla nejsou, je tam jen u kadé barvy naspaná např: "OPRAVNÁ TUKA NA LAK KNA - EDÁ GRILYNE, METALÍZA (12 ML)" a ádný kód u toho není.
Přílohy: barva.JPG ( 18943b ) - Kód barvy |
|
13.05.2015 15:03 -
Re: Barva se se mnou loučí....
|
2821044
|
|
jumep
|
|
|
pozeram ze to tvoje auto bol pekny leziak - vyrobene 13.4.2001 a predane 12.7.2002
kod farby je to EYC, vzdy je tam jedno pismeno naviac co konkretne znamena ale neviem
pozeram ze to tvoje auto bol pekny leziak - vyrobene 13.4.2001 a predane 12.7.2002
kod farby je to EYC, vzdy je tam jedno pismeno naviac co konkretne znamena ale neviem
|
|
13.05.2015 15:44 -
Re: Barva se se mnou loučí....
|
2821052
|
|
Katan
|
Město: Olomouc, Auto: Citroën C5 I 3.0i 24v Exclusive | Počet příspěvků: 241 |
|
|
Já se ani nedivím, kdo by taky chtěl 3.0, ten si musel pěkně počkat ne si ho nějaký vůl koupil
Ta barva se jmenuje GRIS QUARTZ ale v citroen jí ve zboí nenabízí . Díval jsem se, tak leda na ebay ale tam je zase drahé potovné. Tak leda asi nechat namíchat.
Já se ani nedivím, kdo by taky chtěl 3.0, ten si musel pěkně počkat ne si ho nějaký vůl koupil :-))))
Ta barva se jmenuje GRIS QUARTZ ale v citroen jí ve zboí nenabízí :-((((. Díval jsem se, tak leda na ebay ale tam je zase drahé potovné. Tak leda asi nechat namíchat.
|
|
13.05.2015 16:13 -
Re: Barva se se mnou loučí....
|
2821062
|
|
63zdenda
|
Město: Jezvé , Auto: Citroën C5 III (X7) 2.2 HDi 16V 173k (125kW) Tourer | Počet příspěvků: 2972 |
|
|
Určitě nechat namíchat, povětrnostní vlivy trochu změní odstín, podle ablon odstínu namíchají skoro k nerozeznání, záleí jaký je to odborník, samozřejmě základ je kod barvy, z toho vycházejí, jak psal Petr, první tři písmena, pak se přikládají ablony odstínu barev.
Určitě nechat namíchat, povětrnostní vlivy trochu změní odstín, podle ablon odstínu namíchají skoro k nerozeznání, záleí jaký je to odborník, samozřejmě základ je kod barvy, z toho vycházejí, jak psal Petr, první tři písmena, pak se přikládají ablony odstínu barev. ;-)
|
|
14.05.2015 00:47 -
Re: Barva se se mnou loučí....
|
2821181
|
|
63zdenda
|
Město: Jezvé , Auto: Citroën C5 III (X7) 2.2 HDi 16V 173k (125kW) Tourer | Počet příspěvků: 2972 |
|
|
Jak u jsem psal, kod barvy je jasný, ale ablony a zkuenost toho, kdo jí bude míchat je důleité, po pár letech je odstín barvy o něco jiný, proto nekupovat barvu přesně podle kodu, ale podle ablon, no a pak u záleí na lakýrníkovy a konečném rozletění.
Jak u jsem psal, kod barvy je jasný, ale ablony a zkuenost toho, kdo jí bude míchat je důleité, po pár letech je odstín barvy o něco jiný, proto nekupovat barvu přesně podle kodu, ale podle ablon, no a pak u záleí na lakýrníkovy a konečném rozletění. ;-)
|
|
14.05.2015 05:18 -
Re: Barva se se mnou loučí....
|
2821184
|
|
Koník
|
Město: Kolín, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) Tourer | Počet příspěvků: 146 |
|
|
nechci vám do toho kafrat, ale u metalíz platí, e z jedné plechovky odlijete dvoum lakýrníkům a kadý můe ptencionálně nastříkat pro porovnání malinko jiný odstín. Ve se toti u metalíz odvíjí od postavení zrna a tím následný lom světla. Na postavení zrna má vliv sklon a vzdálenost stříkací pistole od stříkaného předmětu, jak si lakýrník naředí barvu, jaký tlak si na pistoli nastaví, jak silnou jednotlivou vrstvu barvy lakýrník nastříká a jak v ní ty zrna díky tomu vemu postaví, nebo utopí. Navíc metalíza nemá tendenci blednout, jak je tomu u klasických barev. Je to dvouvrstvá barva kdy je prvni stříkaná barva a následně překrytá čirým lakem. Stačí strojní letění (nikoli ruční) brusnou letěnkou a barva je zase taková jaká byla. Nevýhoda je, e to nejde dělat do nekonečna, jeliko tímto procesem lak ubývá. Jde vak tímto způsobem srovnat rozdíly nového a starého laku na první pohled k nerozeznání. Je to prostě umění dobře nastříkat díly na autě a výsledný efekt můe zhatit i lakýrník
nechci vám do toho kafrat, ale u metalíz platí, e z jedné plechovky odlijete dvoum lakýrníkům a kadý můe ptencionálně nastříkat pro porovnání malinko jiný odstín. Ve se toti u metalíz odvíjí od postavení zrna a tím následný lom světla. Na postavení zrna má vliv sklon a vzdálenost stříkací pistole od stříkaného předmětu, jak si lakýrník naředí barvu, jaký tlak si na pistoli nastaví, jak silnou jednotlivou vrstvu barvy lakýrník nastříká a jak v ní ty zrna díky tomu vemu postaví, nebo utopí. Navíc metalíza nemá tendenci blednout, jak je tomu u klasických barev. Je to dvouvrstvá barva kdy je prvni stříkaná barva a následně překrytá čirým lakem. Stačí strojní letění (nikoli ruční) brusnou letěnkou a barva je zase taková jaká byla. Nevýhoda je, e to nejde dělat do nekonečna, jeliko tímto procesem lak ubývá. Jde vak tímto způsobem srovnat rozdíly nového a starého laku na první pohled k nerozeznání. Je to prostě umění dobře nastříkat díly na autě a výsledný efekt můe zhatit i lakýrník :-)
|
|
14.05.2015 09:09 -
Re: Barva se se mnou loučí....
|
2821220
|
|
63zdenda
|
Město: Jezvé , Auto: Citroën C5 III (X7) 2.2 HDi 16V 173k (125kW) Tourer | Počet příspěvků: 2972 |
|
|
Tak tohle by u mého dlouholetého lakýrníka neprolo, samozřejmě e kadá barva, i metalíza bledne, samozřejmě e není lakýra jako lakýra, pohnojit se dá ledacos, ono stačí třeba dát do barvy víc nebo míň perleti, patně rozletit, lak hraje svou roli také, odstín, je tam straně moc faktorů, co na to mají vliv, nejsem úplnej odborník, ale vdycky z jeho vyprávění, postupech a přednákách o tomto oboru něco pochytím a nestačím asnout, já kolikrát nevidím ádnej přechod, kde začal nebo skončil, odborník najde vdycky.
Tak tohle by u mého dlouholetého lakýrníka neprolo, samozřejmě e kadá barva, i metalíza bledne, samozřejmě e není lakýra jako lakýra, pohnojit se dá ledacos, ono stačí třeba dát do barvy víc nebo míň perleti, patně rozletit, lak hraje svou roli také, odstín, je tam straně moc faktorů, co na to mají vliv, nejsem úplnej odborník, ale vdycky z jeho vyprávění, postupech a přednákách o tomto oboru něco pochytím a nestačím asnout, já kolikrát nevidím ádnej přechod, kde začal nebo skončil, odborník najde vdycky. ;-)
|
|
14.05.2015 12:54 -
Re: Barva se se mnou loučí....
|
2821282
|
|
TomasT
|
Město: Praha 15, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SX Break | Počet příspěvků: 1470 |
|
|
A kdy klempíř a lakýrník umí, je to radost
Loni jsem si nechal opravovat hranu střechy nad LZ dveřmi (promáčklina 1cm dovnitř od patně upevněného kola) a ani dnes kdy na to kouknu, nejsem schopný najít místo kde končí nový a začíná původní 8 let starý lak (tmavězelená met.).
A kdy klempíř a lakýrník umí, je to radost :-)
Loni jsem si nechal opravovat hranu střechy nad LZ dveřmi (promáčklina 1cm dovnitř od patně upevněného kola) a ani dnes kdy na to kouknu, nejsem schopný najít místo kde končí nový a začíná původní 8 let starý lak (tmavězelená met.).
|
|
14.05.2015 18:46 -
Re: Barva se se mnou loučí....
|
2821399
|
|
Koník
|
Město: Kolín, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) Tourer | Počet příspěvků: 146 |
|
|
63zdenda napsal(a): ono stačí třeba dát do barvy víc nebo míň perleti
Tak konkrétně můj příklad byl u z namíchané plechovky barvy, nikoli, e to někdo zmrí na míchačce . Na kolení v Holandsku u výrobce barev nám to názorně ukázali. Sledovali jsme lakýru a z jedné namíchané plechovky nastříkal na vzorky dva odstíny. V jednom vzorku utopil zrna v barvě a barva byla ve finále po laku tmaví na druhém vzorku nechal barvu jemně zavadnout, potom jetě hodil decentně vrstvičku barvy na postavení zrna a pak a dával vrstvu laku. Tento druhý vzorek byl světlejí a odpovídal realitě. Rozdíl byl pouze v technice stříkání, naředění barvy, síle vrstvy a nastaveném tlaku na pistoli
63zdenda napsal(a): samozřejmě e kadá barva, i metalíza bledne
Nebledne barva jako taková, ale zmatní (zoxiduje) pouze vrchní část laku, který změní potom odstín do mdlé podoby. Navíc tomu pomáhají mikrokrábance z prachu a myček. Stačí strojní letění a lak je jako nový. Přijel za mnou pán s fialovou metalízou a nastříkaným čumákem. e prý, jestli by se s tím dalo něco dělat čumák se krásně lesknul, barva ivá fialová ale od dveří do zadu mdlá fialová metalíza. Opravdu markantní rozdíl. Večer si pán pro auto přijel a nestačil se divit. Myslel, e jsem mu dostříkal zbytek auta. Samozřejmě v uvozovkách . Starý lak strojním letěním získal nový vzled, díky odstraněné oxidaci a nový lak se musel přeletit strojně také, aby ztratil ten extra nový lesk. Nově nastříkaný odstín byl od originálního k nerozeznání
Jinak zásadně nedoporučuji nechávat si domíchávat přesný odstín na strojně nevyletěné auto, protoe jakmile to auto potom necháte u někoho vyletit, budete se pěkně divit. U metalíz se to jetě dá, tam ten rozdíl není tak markantní, jako u klasických laků.
Opět příklad z praxe, tentokráte klasická barva nikoli metalíza. Známý si nechal ke svému autu namíchat přesný odstín. Bylo to u barev RM. Měli coloristiku seřazenou odstíny popořadě za sebou, take kdy neseděl originál, u li jen postupně po odstínech a nali opravdu na chlup stejnou červenou barvu s decentně hnědým nádechem. Bohuel přeletili při výběru jen ručně kousek karoserie. Nechal si to namíchat do spreje a pokozená místa si opravil. Jene se mu nelíbilo e ty fleky má lesklé a zbytek auta vyusovaný a chtěl to také úplně hladké bez přechodů. No a jeliko jsem prováděl strojní letění, přijel za mnou. Odstín barvy mu seděl opravdu skvěle, jen ten kontrast lesků kazil dojem. Tak jsem mu to tedy přebrousil do hladka a následně přejel strojní letičkou. Nestačil se divit, kdy letička odstranila vrchní oxidaci původní barvy. Původní lak byl opět nádherně ivě červený, ale nový opravený lak zůstal červený s decentním nádechem hnědé tak, jak byl původní zoxidovaný lak. zůstali mu oči pro pláč a flekaté auto.
TomasT napsal(a): kdy na to kouknu, nejsem schopný najít místo kde končí nový a začíná původní 8 let starý lak (tmavězelená met.).
Udělat opravdu dobrý zástřik je umění. Obzvlátě u metalízy. Ne kadý lakýra to dokáe,, i kdy si myslí e ano a ne kadý pouívá zástřiková ředidla a podobné vychytávky, které jim jejich práci zkvalitní, nicméně bohuel troičku podraí Přitom právě zástřikové ředidlo je je po rukách lakýry klíčem ke kvalitnímu zástřiku
Udělat opravdu dobrý zástřik je umění. Obzvlátě u metalízy. Ne kadý lakýra to dokáe,, i kdy si myslí e ano a ne kadý pouívá zástřiková ředidla a podobné vychytávky, které jim jejich práci zkvalitní, nicméně bohuel troičku podraí :nevim Přitom právě zástřikové ředidlo je je po rukách lakýry klíčem ke kvalitnímu zástřiku :palec
|
|
14.05.2015 21:29 -
Re: Barva se se mnou loučí....
|
2821424
|
|
63zdenda
|
Město: Jezvé , Auto: Citroën C5 III (X7) 2.2 HDi 16V 173k (125kW) Tourer | Počet příspěvků: 2972 |
|
|
Vak to píu pořád dokola, namíchaná barva a ikovnost lakýrníka, o sprejích se mi ani nechce mluvit, z vlastní zkuenosti patné trysky a hlavně patný a nestálí tlak.
Můeme tady popisovat, e před lakem by se měla sundat jetě volná zrníčka barvy, o rozstřiku a molitanových provázkách, psát o tom, proč můj lakýra pouívá pět druhů stříkacích pistolí, nejmení má pomalu modelářskou, s tím nastříká i dveře u pantů bez nějakého odstrojování či olepování, jak neustále seřizuje tlak na pistoli, záleí kde a v kterých místech stříká, o rozleování, je toho hodně a pro laika moc diplomatické, proto základ je barva a hodně ikovný lakýra, ten si poradí sám, pak laik nepozná, kde je to napojované, mistři to ale po delím zkoumání odhalí vdy.
Vak to píu pořád dokola, namíchaná barva a ikovnost lakýrníka, o sprejích se mi ani nechce mluvit, z vlastní zkuenosti patné trysky a hlavně patný a nestálí tlak.
Můeme tady popisovat, e před lakem by se měla sundat jetě volná zrníčka barvy, o rozstřiku a molitanových provázkách, psát o tom, proč můj lakýra pouívá pět druhů stříkacích pistolí, nejmení má pomalu modelářskou, s tím nastříká i dveře u pantů bez nějakého odstrojování či olepování, jak neustále seřizuje tlak na pistoli, záleí kde a v kterých místech stříká, o rozleování, je toho hodně a pro laika moc diplomatické, proto základ je barva a hodně ikovný lakýra, ten si poradí sám, pak laik nepozná, kde je to napojované, mistři to ale po delím zkoumání odhalí vdy. ;-)
|
|
| |
|
|