Jméno
Heslo
Trvale přihlásit 
Nová registrace
Èesky English
Vyhledávání
Rozšírené ...

 

 Diskuzní fórum / Všeobecná NE-technická diskuze / Barva se se mnou loučí....
|< < 1 2
13.05.2015 12:05 - Re: Barva se se mnou loučí.... 2820989
Renegade01
Město: Nitra, Auto: Citroën C5 I 2.2HDi ExclusivePočet příspěvků: 135

99 Poslat soukromou zprávu
Kaštan:Keď otvoríš svoje dvere tak na stĺpiku kde sú zavesené dvere by mal by štítok.. Ja to mám tak že na bielej nálepke je štvorec s odtieňom farby a v ňom napísaný kód farby. Niekto to tu už spoínal .....

13.05.2015 13:04 - Re: Barva se se mnou loučí.... 2821004
TomasT
Město: Praha 15, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SX BreakPočet příspěvků: 1470
99 Poslat soukromou zprávu
A takhle nějak by ten kód měl vypadat .link.

13.05.2015 14:50 - Re: Barva se se mnou loučí.... 2821031
Kaštan
Město: Olomouc, Auto: Citroën C5 I 3.0i 24v ExclusivePočet příspěvků: 241

99 Poslat soukromou zprávu
Aha, no vyfotil jsem ten štítek, ale ten kód jestli to je on, mám čtyřmístný (EYCC). Tak nevím, jestli existuje nějaká jiná tabulka. Na service.citroen.com. tam čísla nejsou, je tam jen u každé barvy naspaná např: "OPRAVNÁ TUŽKA NA LAK KNA - ŠEDÁ GRILYNE, METALÍZA (12 ML)" a žádný kód u toho není.

Přílohy:
barva.JPG ( 18943b ) - Kód barvy

13.05.2015 15:03 - Re: Barva se se mnou loučí.... 2821044
jumep
Město: Piestany, Auto: Citroen C6 2.7HDiPočet příspěvků: 17329

Moder?tor Poslat soukromou zprávu
pozeram ze to tvoje auto bol pekny leziak - vyrobene 13.4.2001 a predane 12.7.2002

kod farby je to EYC, vzdy je tam jedno pismeno naviac co konkretne znamena ale neviem

13.05.2015 15:44 - Re: Barva se se mnou loučí.... 2821052
Kaštan
Město: Olomouc, Auto: Citroën C5 I 3.0i 24v ExclusivePočet příspěvků: 241

99 Poslat soukromou zprávu
Já se ani nedivím, kdo by taky chtěl 3.0, ten si musel pěkně počkat než si ho nějaký vůl koupil
Ta barva se jmenuje GRIS QUARTZ ale v citroen jí ve zboží nenabízí . Díval jsem se, tak leda na ebay ale tam je zase drahé poštovné. Tak leda asi nechat namíchat.

13.05.2015 16:13 - Re: Barva se se mnou loučí.... 2821062
63zdenda
Město: Jezvé , Auto: Citroën C5 III (X7) 2.2 HDi 16V 173k (125kW) TourerPočet příspěvků: 2972

U??vate? Poslat soukromou zprávu
Určitě nechat namíchat, povětrnostní vlivy trochu změní odstín, podle šablon odstínu namíchají skoro k nerozeznání, záleží jaký je to odborník, samozřejmě základ je kod barvy, z toho vycházejí, jak psal Petr, první tři písmena, pak se přikládají šablony odstínu barev.

13.05.2015 20:17 - Re: Barva se se mnou loučí.... 2821101
Hanz 397
Město: Česká Kamenice, Auto: Peugeot 508 SW GTPočet příspěvků: 2445

U??vate? Poslat soukromou zprávu
jumep napsal(a):
pozeram ze to tvoje auto bol pekny leziak - vyrobene 13.4.2001 a predane 12.7.2002

kod farby je to EYC, vzdy je tam jedno pismeno naviac co konkretne znamena ale neviem

To písmeno na konci navíc by měl být pododstín...
Aspoň mi to říkal lakýrník,když mi míchal barvu na první C5 a ukazoval mi,že na tu konkrétní barvu jich je jedenáct...

14.05.2015 00:47 - Re: Barva se se mnou loučí.... 2821181
63zdenda
Město: Jezvé , Auto: Citroën C5 III (X7) 2.2 HDi 16V 173k (125kW) TourerPočet příspěvků: 2972

U??vate? Poslat soukromou zprávu
Jak už jsem psal, kod barvy je jasný, ale šablony a zkušenost toho, kdo jí bude míchat je důležité, po pár letech je odstín barvy o něco jiný, proto nekupovat barvu přesně podle kodu, ale podle šablon, no a pak už záleží na lakýrníkovy a konečném rozleštění.

14.05.2015 05:18 - Re: Barva se se mnou loučí.... 2821184
Koník
Město: Kolín, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) TourerPočet příspěvků: 146

Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
nechci vám do toho kafrat, ale u metalíz platí, že z jedné plechovky odlijete dvoum lakýrníkům a každý může ptencionálně nastříkat pro porovnání malinko jiný odstín. Vše se totiž u metalíz odvíjí od postavení zrna a tím následný lom světla. Na postavení zrna má vliv sklon a vzdálenost stříkací pistole od stříkaného předmětu, jak si lakýrník naředí barvu, jaký tlak si na pistoli nastaví, jak silnou jednotlivou vrstvu barvy lakýrník nastříká a jak v ní ty zrna díky tomu všemu postaví, nebo utopí. Navíc metalíza nemá tendenci blednout, jak je tomu u klasických barev. Je to dvouvrstvá barva kdy je prvni stříkaná barva a následně překrytá čirým lakem. Stačí strojní leštění (nikoli ruční) brusnou leštěnkou a barva je zase taková jaká byla. Nevýhoda je, že to nejde dělat do nekonečna, jelikož tímto procesem lak ubývá. Jde však tímto způsobem srovnat rozdíly nového a starého laku na první pohled k nerozeznání. Je to prostě umění dobře nastříkat díly na autě a výsledný efekt může zhatit i lakýrník

14.05.2015 09:09 - Re: Barva se se mnou loučí.... 2821220
63zdenda
Město: Jezvé , Auto: Citroën C5 III (X7) 2.2 HDi 16V 173k (125kW) TourerPočet příspěvků: 2972

U??vate? Poslat soukromou zprávu
Tak tohle by u mého dlouholetého lakýrníka neprošlo, samozřejmě že každá barva, i metalíza bledne, samozřejmě že není lakýra jako lakýra, pohnojit se dá ledacos, ono stačí třeba dát do barvy víc nebo míň perleti, špatně rozleštit, lak hraje svou roli také, odstín, je tam strašně moc faktorů, co na to mají vliv, nejsem úplnej odborník, ale vždycky z jeho vyprávění, postupech a přednáškách o tomto oboru něco pochytím a nestačím žasnout, já kolikrát nevidím žádnej přechod, kde začal nebo skončil, odborník najde vždycky.

14.05.2015 12:54 - Re: Barva se se mnou loučí.... 2821282
TomasT
Město: Praha 15, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SX BreakPočet příspěvků: 1470
99 Poslat soukromou zprávu
A když klempíř a lakýrník umí, je to radost
Loni jsem si nechal opravovat hranu střechy nad LZ dveřmi (promáčklina 1cm dovnitř od špatně upevněného kola) a ani dnes když na to kouknu, nejsem schopný najít místo kde končí nový a začíná původní 8 let starý lak (tmavězelená met.).

14.05.2015 18:46 - Re: Barva se se mnou loučí.... 2821399
Koník
Město: Kolín, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) TourerPočet příspěvků: 146

Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
63zdenda napsal(a):
ono stačí třeba dát do barvy víc nebo míň perleti

Tak konkrétně můj příklad byl už z namíchané plechovky barvy, nikoli, že to někdo zmrší na míchačce . Na školení v Holandsku u výrobce barev nám to názorně ukázali. Sledovali jsme lakýru a z jedné namíchané plechovky nastříkal na vzorky dva odstíny. V jednom vzorku utopil zrna v barvě a barva byla ve finále po laku tmavší na druhém vzorku nechal barvu jemně zavadnout, potom ještě hodil decentně vrstvičku barvy na postavení zrna a pak až dával vrstvu laku. Tento druhý vzorek byl světlejší a odpovídal realitě. Rozdíl byl pouze v technice stříkání, naředění barvy, síle vrstvy a nastaveném tlaku na pistoli


63zdenda napsal(a):
samozřejmě že každá barva, i metalíza bledne

Nebledne barva jako taková, ale zmatní (zoxiduje) pouze vrchní část laku, který změní potom odstín do mdlé podoby. Navíc tomu pomáhají mikroškrábance z prachu a myček. Stačí strojní leštění a lak je jako nový. Přijel za mnou pán s fialovou metalízou a nastříkaným čumákem. Že prý, jestli by se s tím dalo něco dělat čumák se krásně lesknul, barva živá fialová ale od dveří do zadu mdlá fialová metalíza. Opravdu markantní rozdíl. Večer si pán pro auto přijel a nestačil se divit. Myslel, že jsem mu dostříkal zbytek auta. Samozřejmě v uvozovkách . Starý lak strojním leštěním získal nový vzled, díky odstraněné oxidaci a nový lak se musel přeleštit strojně také, aby ztratil ten extra nový lesk. Nově nastříkaný odstín byl od originálního k nerozeznání

Jinak zásadně nedoporučuji nechávat si domíchávat přesný odstín na strojně nevyleštěné auto, protože jakmile to auto potom necháte u někoho vyleštit, budete se pěkně divit. U metalíz se to ještě dá, tam ten rozdíl není tak markantní, jako u klasických laků.
Opět příklad z praxe, tentokráte klasická barva nikoli metalíza. Známý si nechal ke svému autu namíchat přesný odstín. Bylo to u barev RM. Měli coloristiku seřazenou odstíny popořadě za sebou, takže když neseděl originál, už šli jen postupně po odstínech až našli opravdu na chlup stejnou červenou barvu s decentně hnědým nádechem. Bohužel přeleštili při výběru jen ručně kousek karoserie. Nechal si to namíchat do spreje a poškozená místa si opravil. Jenže se mu nelíbilo že ty fleky má lesklé a zbytek auta vyšusovaný a chtěl to také úplně hladké bez přechodů. No a jelikož jsem prováděl strojní leštění, přijel za mnou. Odstín barvy mu seděl opravdu skvěle, jen ten kontrast lesků kazil dojem. Tak jsem mu to tedy přebrousil do hladka a následně přejel strojní leštičkou. Nestačil se divit, když leštička odstranila vrchní oxidaci původní barvy. Původní lak byl opět nádherně živě červený, ale nový opravený lak zůstal červený s decentním nádechem hnědé tak, jak byl původní zoxidovaný lak. zůstali mu oči pro pláč a flekaté auto.


TomasT napsal(a):
když na to kouknu, nejsem schopný najít místo kde končí nový a začíná původní 8 let starý lak (tmavězelená met.).

Udělat opravdu dobrý zástřik je umění. Obzvláště u metalízy. Ne každý lakýra to dokáže,, i když si myslí že ano a ne každý používá zástřiková ředidla a podobné vychytávky, které jim jejich práci zkvalitní, nicméně bohužel trošičku podraží Přitom právě zástřikové ředidlo je je po rukách lakýry klíčem ke kvalitnímu zástřiku

14.05.2015 21:29 - Re: Barva se se mnou loučí.... 2821424
63zdenda
Město: Jezvé , Auto: Citroën C5 III (X7) 2.2 HDi 16V 173k (125kW) TourerPočet příspěvků: 2972

U??vate? Poslat soukromou zprávu
Však to píšu pořád dokola, namíchaná barva a šikovnost lakýrníka, o sprejích se mi ani nechce mluvit, z vlastní zkušenosti špatné trysky a hlavně špatný a nestálí tlak.
Můžeme tady popisovat, že před lakem by se měla sundat ještě volná zrníčka barvy, o rozstřiku a molitanových provázkách, psát o tom, proč můj lakýra používá pět druhů stříkacích pistolí, nejmenší má pomalu modelářskou, s tím nastříká i dveře u pantů bez nějakého odstrojování či olepování, jak neustále seřizuje tlak na pistoli, záleží kde a v kterých místech stříká, o rozlešování, je toho hodně a pro laika moc diplomatické, proto základ je barva a hodně šikovný lakýra, ten si poradí sám, pak laik nepozná, kde je to napojované, mistři to ale po delším zkoumání odhalí vždy.

14.05.2015 22:27 - Re: Barva se se mnou loučí.... 2821436
Koník
Město: Kolín, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) TourerPočet příspěvků: 146

Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
63zdenda napsal(a):
o sprejích se mi ani nechce mluvit, z vlastní zkušenosti špatné trysky a hlavně špatný a nestálí tlak.

No to víš spousta lidí si lakýru nemůže, nebo nechce dovolit, tak to plácají jak se dá

|< < 1 2


  
Uživatelé online  
Nejnovější příspěvky  
Inzerce  
Obrázky  
Š 2007-2017 :: by c5club,optimalizováno pro rozlišení 1024x768, Firefox, Kontakt/Administrator