| | |
13.01.2019 15:51 -
Postupně se rozbíjející C5 diagnostika, oprava, likvidace?
|
3201122
|
|
KingZd
|
Město: Praha, Auto: Citroën C5 I 1.8 16v Break | Počet příspěvků: 6 |
|
|
Ahoj přátelé,
upřímně doufám, e jsem zvolil správnou kategorii
Mám C5 kombi z r. 2002, Borise. Otevřeně přiznávám, e o autech nic nevím. Snaím se řídit tak, abych ho nehuntoval, kontrolovat běné věci (kapaliny, pneumatiky a tak), ale motor je pro mě panělská vesnice.
Poslední dobou se začíná víc a víc věcí rozbíjet a já vás prosím o radu, jestli se auta zbavit, tedy zkusit prodat na náhradní díly (případně za kolik), nebo jestli myslíte, e se vyplatí ho hodit do dobrého servisu a nechat si nacenit vechny opravy (diagnostikovat ho), nebo jestli si troufnete na dálku od klávesnice odhadnout, e bych do toho auta jetě měl investovat, protoe třeba můe nějak OK fungovat třeba jetě 23 roky.
V přiloeném Wordu jsem sepsal ve o výbavě a aktuálním stabu včetně vech mnoha problémů. Obávám se, e u to je váné
Pominu-li ovem, e poslední měsíc pravdu hodně zlobí a včera jsem skoro nedojel domů, tak jezdí skvěle celé tři roky jsem s ním byl maximálně spokojený.
Děkuju moc za případné postřehy a přeju krásnou neděli!
Zdeněk
----------------------------------------------------------------------
Text z přílohy:
Někde/Nějak mírně uniká olej; dolévám jednou za x měsíců.
Taky se rozbilo podsvícení palubního displeje v přístrojové desce, kde se ukazuje spotřeba, rádiové stanice apod. Moná jen kontakt; zezačátku stačilo poklepat a rozsvítilo se.
Autu trvale (celé tři roky) svítí Antipollution Fault. Podle různých servismanů a jejich diagnostik by to mělo být jen a pouze vadné čidlo emisí. Take auto je prý v tomto ohledu v pořádku (STK koneckonců prolo), vadné by mělo být jen to hláení o chybě. Kdy se vyresetuje, objeví se třeba po 20100 km znovu.
Začal se zasekávat plyn. Drí se nad 1 000 otáček, auto mírně hučí, a musím lehce prolápnout, lehce přidat, aby pak klesl na běný volnoběh.
Nechal jsem opravit nefunkční větrání, take vzduch dovnitř proudí, ale topení nyní znovu zlobí někdy fouká studený vzduch, jindy teplý, ale rozhodně ne třeba maximálních 28 °C. Obávám se, e to souvisí s nejvánějím problémem: asi je něco s chladičem nebo termostatem? =>
=> 12. ledna jsem jen tak tak dojel domů. Chladič se poslední asi měsíc někdy spoutí na maximální výkon a odmítá se vypnout po vypnutí motoru (a na třeba třetí nastartování/vypnutí).
Pokud ho nevypnu sám takto ručně, tak se někdy vypne po chvilce sám, ale taky ukázal, e umí kompletně vybít baterku včera.
Po nastartování přes kabely auto bez jakýchkoli problémů dojelo po okreskách i dálnici 80 km do Prahy, kde se začalo přehřívat; naskočilo STOP, příli vysoká teplota chladicí kapaliny. Zastavil jsem, po asi 5 minutách pokračoval, teplota podle budíku kolísala mezi středem a horní hranicí, STOP se ale u neukázalo. Po zaparkování opět chladič na plný výkon a tentokrát se mu u opravdu vypnout nechtělo (a asi napočtvrté). Pak jsem zkontroloval chladicí kapalinu a skoro se vyvařila (je u spodní čárky) budu muset dolít, pokud si troufnu na cestu do servisu.
Ahoj přátelé,
upřímně doufám, e jsem zvolil správnou kategorii
Mám C5 kombi z r. 2002, Borise. Otevřeně přiznávám, e o autech nic nevím. Snaím se řídit tak, abych ho nehuntoval, kontrolovat běné věci (kapaliny, pneumatiky a tak), ale motor je pro mě panělská vesnice.
Poslední dobou se začíná víc a víc věcí rozbíjet a já vás prosím o radu, jestli se auta zbavit, tedy zkusit prodat na náhradní díly (případně za kolik), nebo jestli myslíte, e se vyplatí ho hodit do dobrého servisu a nechat si nacenit vechny opravy (diagnostikovat ho), nebo jestli si troufnete na dálku od klávesnice odhadnout, e bych do toho auta jetě měl investovat, protoe třeba můe nějak OK fungovat třeba jetě 23 roky.
V přiloeném Wordu jsem sepsal ve o výbavě a aktuálním stabu včetně vech mnoha problémů. Obávám se, e u to je váné
Pominu-li ovem, e poslední měsíc pravdu hodně zlobí a včera jsem skoro nedojel domů, tak jezdí skvěle celé tři roky jsem s ním byl maximálně spokojený.
Děkuju moc za případné postřehy a přeju krásnou neděli!
Zdeněk
----------------------------------------------------------------------
Text z přílohy:
Někde/Nějak mírně uniká olej; dolévám jednou za x měsíců.
Taky se rozbilo podsvícení palubního displeje v přístrojové desce, kde se ukazuje spotřeba, rádiové stanice apod. Moná jen kontakt; zezačátku stačilo poklepat a rozsvítilo se.
Autu trvale (celé tři roky) svítí Antipollution Fault. Podle různých servismanů a jejich diagnostik by to mělo být jen a pouze vadné čidlo emisí. Take auto je prý v tomto ohledu v pořádku (STK koneckonců prolo), vadné by mělo být jen to hláení o chybě. Kdy se vyresetuje, objeví se třeba po 20100 km znovu.
Začal se zasekávat plyn. Drí se nad 1 000 otáček, auto mírně hučí, a musím lehce prolápnout, lehce přidat, aby pak klesl na běný volnoběh.
Nechal jsem opravit nefunkční větrání, take vzduch dovnitř proudí, ale topení nyní znovu zlobí někdy fouká studený vzduch, jindy teplý, ale rozhodně ne třeba maximálních 28 °C. Obávám se, e to souvisí s nejvánějím problémem: asi je něco s chladičem nebo termostatem? =>
=> 12. ledna jsem jen tak tak dojel domů. Chladič se poslední asi měsíc někdy spoutí na maximální výkon a odmítá se vypnout po vypnutí motoru (a na třeba třetí nastartování/vypnutí).
Pokud ho nevypnu sám takto ručně, tak se někdy vypne po chvilce sám, ale taky ukázal, e umí kompletně vybít baterku včera.
Po nastartování přes kabely auto bez jakýchkoli problémů dojelo po okreskách i dálnici 80 km do Prahy, kde se začalo přehřívat; naskočilo STOP, příli vysoká teplota chladicí kapaliny. Zastavil jsem, po asi 5 minutách pokračoval, teplota podle budíku kolísala mezi středem a horní hranicí, STOP se ale u neukázalo. Po zaparkování opět chladič na plný výkon a tentokrát se mu u opravdu vypnout nechtělo (a asi napočtvrté). Pak jsem zkontroloval chladicí kapalinu a skoro se vyvařila (je u spodní čárky) budu muset dolít, pokud si troufnu na cestu do servisu.
Přílohy: Citroen C5 Kombi.docx ( 18124b ) - |
|
13.01.2019 17:42 -
Re: Postupně se rozbíjející C5 diagnostika, oprava, likvidace?
|
3201160
|
|
Světlono
|
Město: Brno, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v SX Break | Počet příspěvků: 179 |
|
|
Jsou tu povolanějí kolegové, ale jako poučený laik si myslím, e to co popisuje není nic tak dramatického, aby jsi se auta zbavoval. A to jetě nedej bůh jako vraku na díly.
Zadrhávající plyn nebo případně "zarostlé" topení jsou řeitelné. Přehřívání můe mít více příčin, ale výměna teplotního čidla nebo termostatu nikoho nezruinuje.
Počkal bych na předběné vyjádření místních znalců, domluvil si u některého z nich prohlídku a pak se můe rozhodnout co s autem dál.
Ovem sehnat takto pohodlné a velké auto s benzínem bez turba a nepřímým vstřikem bude jen a jen těí.
Jsou tu povolanějí kolegové, ale jako poučený laik si myslím, e to co popisuje není nic tak dramatického, aby jsi se auta zbavoval. A to jetě nedej bůh jako vraku na díly.
Zadrhávající plyn nebo případně "zarostlé" topení jsou řeitelné. Přehřívání můe mít více příčin, ale výměna teplotního čidla nebo termostatu nikoho nezruinuje.
Počkal bych na předběné vyjádření místních znalců, domluvil si u některého z nich prohlídku a pak se můe rozhodnout co s autem dál.
Ovem sehnat takto pohodlné a velké auto s benzínem bez turba a nepřímým vstřikem bude jen a jen těí.
|
|
13.01.2019 17:52 -
Re: Postupně se rozbíjející C5 diagnostika, oprava, likvidace?
|
3201163
|
|
PATaMAT
|
Město: Brno, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive Break | Počet příspěvků: 1300 |
|
|
O auto podle popisu se poslední roky nikdo nestaral a jen jezdilo, kdy se vyskytla závada, byla "opravena" smazáním ... Patrně velmi zanedbaná údba, asi se to nechladí jak má z nějakého duvodu a vrtule po vypnutí dochlazuje ... Moná jen ucpané chladiče a radiátory, moná těsnění pod hlavou, moná hlava, seklej termostat, patné čidlo ... to jen tak můj laický pohled
O auto podle popisu se poslední roky nikdo nestaral a jen jezdilo, kdy se vyskytla závada, byla "opravena" smazáním ... Patrně velmi zanedbaná údba, asi se to nechladí jak má z nějakého duvodu a vrtule po vypnutí dochlazuje ... Moná jen ucpané chladiče a radiátory, moná těsnění pod hlavou, moná hlava, seklej termostat, patné čidlo ... to jen tak můj laický pohled;-)
|
|
13.01.2019 18:17 -
Re: Postupně se rozbíjející C5 diagnostika, oprava, likvidace?
|
3201171
|
|
KingZd
|
Město: Praha, Auto: Citroën C5 I 1.8 16v Break | Počet příspěvků: 6 |
|
|
PATaMAT napsal(a): O auto podle popisu se poslední roky nikdo nestaral a jen jezdilo, kdy se vyskytla závada, byla "opravena" smazáním ... Patrně velmi zanedbaná údba [
]
2016, pár měsíců po koupi, jsem ho nechával kompletně zkontrolovat, na konci 2017 taky (před technickou), přičem servisy měnily těch pár součástek a jinak auto hodnotily jako v dobrém stavu. Problémy nebyly, take nic se mazáním neřeilo, KROMĚ té antipollution fault, u které mi dva lidi řekli, e je to čidlem a je zbytečné kvůli tomu za x tisíc rozebírat auto. S topením je problém od prosince, s chladičem konkrétně od včerejka, take jsem jetě neměl ani čas to zanedbat
2016, pár měsíců po koupi, jsem ho nechával kompletně zkontrolovat, na konci 2017 taky (před technickou), přičem servisy měnily těch pár součástek a jinak auto hodnotily jako v dobrém stavu. Problémy nebyly, take nic se mazáním neřeilo, KROMĚ té antipollution fault, u které mi dva lidi řekli, e je to čidlem a je zbytečné kvůli tomu za x tisíc rozebírat auto. S topením je problém od prosince, s chladičem konkrétně od včerejka, take jsem jetě neměl ani čas to zanedbat
|
|
13.01.2019 18:28 -
Re: Postupně se rozbíjející C5 diagnostika, oprava, likvidace?
|
3201176
|
|
KingZd
|
Město: Praha, Auto: Citroën C5 I 1.8 16v Break | Počet příspěvků: 6 |
|
|
Jedině snad ten olej. Ale v servisu řekli, e by museli za x tisíc vyndat motor a pak by se vidělo, o jaký problém jde, a e pokud je únik oleje malý, tak by to u starýho auta neřeili a prostě jednou za půl roku dolili. Poděkoval jsem za upřímnost a řídil se tím.
Jedině snad ten olej. Ale v servisu řekli, e by museli za x tisíc vyndat motor a pak by se vidělo, o jaký problém jde, a e pokud je únik oleje malý, tak by to u starýho auta neřeili a prostě jednou za půl roku dolili. Poděkoval jsem za upřímnost a řídil se tím.
|
|
13.01.2019 18:59 -
Re: Postupně se rozbíjející C5 diagnostika, oprava, likvidace?
|
3201178
|
|
KingZd
|
Město: Praha, Auto: Citroën C5 I 1.8 16v Break | Počet příspěvků: 6 |
|
|
Světlono napsal(a): Jsou tu povolanějí kolegové, ale jako poučený laik si myslím, e to co popisuje není nic tak dramatického, aby jsi se auta zbavoval. A to jetě nedej bůh jako vraku na díly.
Zadrhávající plyn nebo případně "zarostlé" topení jsou řeitelné. Přehřívání můe mít více příčin, ale výměna teplotního čidla nebo termostatu nikoho nezruinuje.
Počkal bych na předběné vyjádření místních znalců, domluvil si u některého z nich prohlídku a pak se můe rozhodnout co s autem dál.
Ovem sehnat takto pohodlné a velké auto s benzínem bez turba a nepřímým vstřikem bude jen a jen těí.
Díky moc. Mně jde primárně o to, abych nemusel kadý měsíc do servisu s novým problémem, proto bych ho případně přenechal někomu, kdo si to třeba opraví sám doma v dílně.
To samé ohledně toho prodeje na díly jde mi jen o to, e nedokáu posoudit, jaké je tam riziko dalích problémů a skrytých vad, take bych radi klesnul s cenou prodal ho bez záruky, ne aby se pak případný nový majitel cítil podvedený.
Díky moc. Mně jde primárně o to, abych nemusel kadý měsíc do servisu s novým problémem, proto bych ho případně přenechal někomu, kdo si to třeba opraví sám doma v dílně.
To samé ohledně toho prodeje na díly jde mi jen o to, e nedokáu posoudit, jaké je tam riziko dalích problémů a skrytých vad, take bych radi klesnul s cenou prodal ho bez záruky, ne aby se pak případný nový majitel cítil podvedený.
|
|
| |
|
|