| | |
20.01.2018 16:08 -
Mytí motoru
|
3125567
|
|
cjeky
|
Město: Kladno, Auto: Citroën C5 II 3.0i 24v Exclusive | Počet příspěvků: 133 |
|
|
Ahoj pánové.
Měl bych na vás prosbu o radu. Po závadě ventilu časování vačky (protýkal dost olej) kdy se musely měnit i rozvody je motor stále dost od oleje. On je i od oleje kvůli netěsnostem vík (doufám e pouze vík) a je pinavý i celý spodek. Potřeboval bych to nějak vyčistit. Ale bojím se právě komplikací s elektroinstalací v souvislosti vlhkostí. Jene jebto váně nutné umýt. Momentálně nelze ani určit, jestli to neteče někde jinde. Teď je i olej u svíček. Je moné e olej stéká i na svody.
Čím to mám umýt a na co si dát pozor, či jaká učinit opatření? V myčkách se s tím moc nemazlí, těm je jedno jestli se voda dostane kam nemá a větinou to dělají jen zhora. Nečistí je někdo tady z klubu ke komu by se dalo v okolí zajet?
Děkuji za návrhy.
Ahoj pánové.
Měl bych na vás prosbu o radu. Po závadě ventilu časování vačky (protýkal dost olej) kdy se musely měnit i rozvody je motor stále dost od oleje. On je i od oleje kvůli netěsnostem vík (doufám e pouze vík) a je pinavý i celý spodek. Potřeboval bych to nějak vyčistit. Ale bojím se právě komplikací s elektroinstalací v souvislosti vlhkostí. Jene jebto váně nutné umýt. Momentálně nelze ani určit, jestli to neteče někde jinde. Teď je i olej u svíček. Je moné e olej stéká i na svody.
Čím to mám umýt a na co si dát pozor, či jaká učinit opatření? V myčkách se s tím moc nemazlí, těm je jedno jestli se voda dostane kam nemá a větinou to dělají jen zhora. Nečistí je někdo tady z klubu ke komu by se dalo v okolí zajet?
Děkuji za návrhy.
Přílohy: IMG_20180120_151548.jpg ( 2733353b ) - IMG_20180120_151156.jpg ( 2801509b ) - IMG_20180120_151214.jpg ( 2333058b ) - IMG_20180120_151519.jpg ( 2143403b ) - |
|
20.01.2018 18:40 -
Re: Mytí motoru
|
3125659
|
|
BlueSeven
|
Město: Černovice, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive | Počet příspěvků: 613 |
|
|
Nech to vvyčistit suchým ledem: .link.
.link.
Ale měl by jsi prvně utěsnit ty úniky
Nech to vvyčistit suchým ledem: http://www.eco-stations.eu/princip-a-aplikace-cisteni-suchym-ledem.php
http://www.pap-pe.cz/?cz_tryskani-suchym-ledem,4
Ale měl by jsi prvně utěsnit ty úniky
|
|
20.01.2018 19:22 -
Re: Mytí motoru
|
3125662
|
|
cjeky
|
Město: Kladno, Auto: Citroën C5 II 3.0i 24v Exclusive | Počet příspěvků: 133 |
|
|
No jene to je začarovaný kruh,
nevím kde utěsnit úniky kdy nevím kde jsou. A to zjistím a zase kde se to objeví.
a nevím jestli motor je dobrý čistit tímto způsobem. Co čtu tak je to spíe něco na principu pískování.
No jene to je začarovaný kruh,
nevím kde utěsnit úniky kdy nevím kde jsou. A to zjistím a zase kde se to objeví.:nevim
a nevím jestli motor je dobrý čistit tímto způsobem. Co čtu tak je to spíe něco na principu pískování.
|
|
22.01.2018 11:54 -
Re: Mytí motoru
|
3126025
|
|
Tourer
|
Město: Valaské Meziříčí, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) Tourer | Počet příspěvků: 8 |
|
|
Dobrý den, poradí mi někdo prosím, jak co nejlépe a nejetrněji umýt motor, aby vypadal "jako nový" ? Nyní vypadá takto
Děkuji předem za radu
Dobrý den, poradí mi někdo prosím, jak co nejlépe a nejetrněji umýt motor, aby vypadal "jako nový" ? Nyní vypadá takto
Děkuji předem za radu
Přílohy: motor HDi 2.0 120 kW.jpg ( 237428b ) - |
|
22.01.2018 12:06 -
Re: Mytí motoru
|
3126035
|
|
autodiag
|
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDi | Počet příspěvků: 6541 |
|
|
dobre odmastovadlo (kdysi jsem pouzil Milit) nastrikam nechat chvilku posobit a pak omyt proudem vody..NE WAP !
dobre odmastovadlo (kdysi jsem pouzil Milit) nastrikam nechat chvilku posobit a pak omyt proudem vody..NE WAP !
|
|
22.01.2018 12:21 -
Re: Mytí motoru
|
3126037
|
|
Tourer
|
Město: Valaské Meziříčí, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) Tourer | Počet příspěvků: 8 |
|
|
No a nemůe voda nějak ukodit elektronice v motoru? Nemělo by se něco v motoru třeba obalit, a se tam nedostane voda?
No a nemůe voda nějak ukodit elektronice v motoru? Nemělo by se něco v motoru třeba obalit, a se tam nedostane voda?
|
|
22.01.2018 13:45 -
Re: Mytí motoru
|
3126116
|
|
cjeky
|
Město: Kladno, Auto: Citroën C5 II 3.0i 24v Exclusive | Počet příspěvků: 133 |
|
|
Já budu mít motor přítí víkend, tak doufám e se neobjeví nějaký problém. Asi nějaké konektory a třeba altík nějak zakryji, a rozhodně nebudu pouívat wap, ale pouze sprchu na normální hadici.
Samozřejmě ukodit to můe, ale nemusí. Na netu je spousta lidí co si stěuje e po mytí mají problémy. Ale myslím e 90% lidí to myli, nebo nechali umýt právě Wapem.
Asi to bude vdy sázka do loterie.
Asi před mytím odpojím i baterku a pak před připojením vyfoukám s citem celý motor. Hlavně od svíček. Jene já budu mít problém "očistit" zadní řadu válců, která je krytá sáním.
Já budu mít motor přítí víkend, tak doufám e se neobjeví nějaký problém. Asi nějaké konektory a třeba altík nějak zakryji, a rozhodně nebudu pouívat wap, ale pouze sprchu na normální hadici.
Samozřejmě ukodit to můe, ale nemusí. Na netu je spousta lidí co si stěuje e po mytí mají problémy. Ale myslím e 90% lidí to myli, nebo nechali umýt právě Wapem.
Asi to bude vdy sázka do loterie.
Asi před mytím odpojím i baterku a pak před připojením vyfoukám s citem celý motor. Hlavně od svíček. Jene já budu mít problém "očistit" zadní řadu válců, která je krytá sáním.
|
|
22.01.2018 15:43 -
Re: Mytí motoru
|
3126125
|
|
LukoLVG
|
Město: , Auto: | Počet příspěvků: 227 |
|
|
ja ci moji znamy sme umyvali motor na vsetkych autach na ktore si spomeniem ze som mal ci mali oni a musim poklopat nikdy nebol problem. Nikdy som sice priamo nestriekal do alternatora ci poistkovej skrinky. Ale stale som umyl motor dokonale, vid foto mojej Alfy, niesom doma nemam tu foto pred a po na C5 ale C5 nikdy nebola umyvana a dal som ju to krasneho lesku.
Robim to tak ze ho splachnem, tak si zoberem cistic motorov vacsiu kefku, zubnu kefku a cistim rad radom vsetko pricom stale striekam cistic motorov na vsetko co vidim. Nasledne to wapkou zmyjem dole od hora, cize od tapaciru na kapote az dole. Nasledne pockam kym to vyschen apouzijem Mliecko na plasty od StarBride, nastriekate a rozlestite handrou a nechate vyschnut. Vid foto alfy.
ja ci moji znamy sme umyvali motor na vsetkych autach na ktore si spomeniem ze som mal ci mali oni a musim poklopat nikdy nebol problem. Nikdy som sice priamo nestriekal do alternatora ci poistkovej skrinky. Ale stale som umyl motor dokonale, vid foto mojej Alfy, niesom doma nemam tu foto pred a po na C5 ale C5 nikdy nebola umyvana a dal som ju to krasneho lesku.
Robim to tak ze ho splachnem, tak si zoberem cistic motorov vacsiu kefku, zubnu kefku a cistim rad radom vsetko pricom stale striekam cistic motorov na vsetko co vidim. Nasledne to wapkou zmyjem dole od hora, cize od tapaciru na kapote az dole. Nasledne pockam kym to vyschen apouzijem Mliecko na plasty od StarBride, nastriekate a rozlestite handrou a nechate vyschnut. Vid foto alfy.
Přílohy: PSX_20160807_200202.jpg ( 1293380b ) - |
|
22.01.2018 20:02 -
Re: Mytí motoru
|
3126192
|
|
gtv8
|
Město: Brno, Auto: Citroën C5 I 3.0i 24v Exclusive | Počet příspěvků: 73 |
|
|
cjeky napsal(a): No jene to je začarovaný kruh,
nevím kde utěsnit úniky kdy nevím kde jsou. A to zjistím a zase kde se to objeví.
a nevím jestli motor je dobrý čistit tímto způsobem. Co čtu tak je to spíe něco na principu pískování. Tak, tohle jsem resil, letosni leto. Ventilova vika tecou jen ty u vyfukovych vacek, motor jsem mel stejne poblitej. Jen to poutirej, přilep vika a nechej vytvrdnout tmel aspon 24 hodin v teple a vycisti potrebne cisticem brzd, ten zbytek se vypece. Tu V6 si myslím, e vodou zabije, ja bych do toho nesel.
Tak, tohle jsem resil, letosni leto. Ventilova vika tecou jen ty u vyfukovych vacek, motor jsem mel stejne poblitej. Jen to poutirej, přilep vika a nechej vytvrdnout tmel aspon 24 hodin v teple a vycisti potrebne cisticem brzd, ten zbytek se vypece. Tu V6 si myslím, e vodou zabije, ja bych do toho nesel.
|
|
22.01.2018 20:04 -
Re: Mytí motoru
|
3126193
|
|
gtv8
|
Město: Brno, Auto: Citroën C5 I 3.0i 24v Exclusive | Počet příspěvků: 73 |
|
|
LukoLVG napsal(a): ja ci moji znamy sme ........Vid foto alfy.
To, e lestis, ten nejhezci motor, ze vsech seriovych aut je jasny, u PSA nic takovyho nemame, co by melo smysl pulirovat z estetickych duvodu.
To, e lestis, ten nejhezci motor, ze vsech seriovych aut je jasny, u PSA nic takovyho nemame, co by melo smysl pulirovat z estetickych duvodu.
|
|
22.01.2018 20:33 -
Re: Mytí motoru
|
3126202
|
|
autodiag
|
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDi | Počet příspěvků: 6541 |
|
|
gtv8 napsal(a): Jen to poutirej, přilep vika a nechej vytvrdnout tmel aspon 24 hodin v teple a vycisti potrebne cisticem brzd, ten zbytek se vypece. Tu V6 si myslím, e vodou zabije, ja bych do toho nesel.
tak pokud ja bych si mohl vybrat, tak urcite nepatlam po motoru nesmyslne silikon a koupim nove tesneni,jestli teda neni soucasti vika,ale i tak..
utrit hadrou nestaci ,je potreba odmastit,jinak muzes patlat co chces a stejne poradne neutesnis
tak pokud ja bych si mohl vybrat, tak urcite nepatlam po motoru nesmyslne silikon a koupim nove tesneni,jestli teda neni soucasti vika,ale i tak..
utrit hadrou nestaci ,je potreba odmastit,jinak muzes patlat co chces a stejne poradne neutesnis
|
|
22.01.2018 20:39 -
Re: Mytí motoru
|
3126204
|
|
jumep
|
|
|
v principe, ked prsi, snezi, prejdes cez mlaku, voda sa na motor dostane a ospliecha ho
je to to iste ako ked ho umyjes
ked ides bez tlaku budes v pohode, ak samozrejme to nebudes liat do jednotiek a veci ktore su dostatocne zakryte
v principe, ked prsi, snezi, prejdes cez mlaku, voda sa na motor dostane a ospliecha ho
je to to iste ako ked ho umyjes
ked ides bez tlaku budes v pohode, ak samozrejme to nebudes liat do jednotiek a veci ktore su dostatocne zakryte
|
|
22.01.2018 20:50 -
Re: Mytí motoru
|
3126207
|
|
autodiag
|
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDi | Počet příspěvků: 6541 |
|
|
mas pravdu Petre..jen konektory maji kryti proti strikajici a stekajici vode...
ale to prave tlakove myti neni...bud problem nastane hned a nebo pozdeji ,o to je to horsi...
a tim neni mysleno jednotky...a zrovna u 3.0 V6 bych se na to vodou dival fakrt opatrne
mas pravdu Petre..jen konektory maji kryti proti strikajici a stekajici vode...
ale to prave tlakove myti neni...bud problem nastane hned a nebo pozdeji ,o to je to horsi...
a tim neni mysleno jednotky...a zrovna u 3.0 V6 bych se na to vodou dival fakrt opatrne ;)
|
|
22.01.2018 20:59 -
Re: Mytí motoru
|
3126209
|
|
jumep
|
|
|
no ved hovorim ze ked bez tlaku, tj. oplachnut to vodou nemoze byt problem
a tiez ked to bude robit s rozumom
no ved hovorim ze ked bez tlaku, tj. oplachnut to vodou nemoze byt problem
a tiez ked to bude robit s rozumom
|
|
22.01.2018 21:01 -
Re: Mytí motoru
|
3126210
|
|
cjeky
|
Město: Kladno, Auto: Citroën C5 II 3.0i 24v Exclusive | Počet příspěvků: 133 |
|
|
Já to WAPem dělat nebudu. Tedy pokud nebere tlakové mytí i normální hadice k skoncovkou sprchy. Prostě jen aby se případný čistič opláchnul se pínou.
Asi to tedy udělám jen od těch vík na bocích dolů a spoděk auta vodou a horní část motoru jen čističem brzd a vyfoukám vzduchem.
Já to WAPem dělat nebudu. Tedy pokud nebere tlakové mytí i normální hadice k skoncovkou sprchy. Prostě jen aby se případný čistič opláchnul se pínou.
Asi to tedy udělám jen od těch vík na bocích dolů a spoděk auta vodou a horní část motoru jen čističem brzd a vyfoukám vzduchem.
|
|
22.01.2018 21:59 -
Re: Mytí motoru
|
3126226
|
|
gtv8
|
Město: Brno, Auto: Citroën C5 I 3.0i 24v Exclusive | Počet příspěvků: 73 |
|
|
autodiag napsal(a): tak pokud ja bych si mohl vybrat, tak urcite nepatlam po motoru nesmyslne silikon a koupim nove tesneni,jestli teda neni soucasti vika,ale i tak..
utrit hadrou nestaci ,je potreba odmastit,jinak muzes patlat co chces a stejne poradne neutesnis
3.0 V6 je dost specificka, ma dva druhy ventilovych vik. Jedno supluje odlucovac oleje, to ma tesneni v drazce a druhe je jen AL plochy dekl prilepenej silikonem. Pokud se ten, co to bude delat, ridi pokyny vyrobce tmelu, neni problem s nicim. Docela peknej navod .link.
3.0 V6 je dost specificka, ma dva druhy ventilovych vik. Jedno supluje odlucovac oleje, to ma tesneni v drazce a druhe je jen AL plochy dekl prilepenej silikonem. Pokud se ten, co to bude delat, ridi pokyny vyrobce tmelu, neni problem s nicim. Docela peknej navod https://www.youtube.com/watch?v=iqDJK6q2C48
|
|
22.01.2018 22:20 -
Re: Mytí motoru
|
3126232
|
|
autodiag
|
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDi | Počet příspěvků: 6541 |
|
|
ano je to tak,to vim...vim ze na saci tusim stoji to tesneni do 100kc to dluhe jsem si jistej nebyl..je to dlouho co jsem to delal..proto jsem psal ze se urcite nevyplati to jen tak zapatlat a dobry
ano je to tak,to vim...vim ze na saci tusim stoji to tesneni do 100kc to dluhe jsem si jistej nebyl..je to dlouho co jsem to delal..proto jsem psal ze se urcite nevyplati to jen tak zapatlat a dobry
|
|
22.01.2018 22:29 -
Re: Mytí motoru
|
3126237
|
|
cjeky
|
Město: Kladno, Auto: Citroën C5 II 3.0i 24v Exclusive | Počet příspěvků: 133 |
|
|
Tenhle návod jsem koukal. Je to dobře popsané. Pak taky ale v komentech píe e snad dekl číslo 2 (AL) dělal jetě minimálně jednou, protoe to úplně nesedí a musí se dávat velký bacha kam dává tmel, jinak to poteče.
doslovně "I found out what the problem was on mine, (i did the second cover another 2 times after this video) the mating surface on the engine and the outer edge of the cover do not run parallel with each other. I put marker down on the mating surface then pressed on an A3 page which gave me an outline of the mating surface with bolt holes, then cut out the paper with a scalpel (Exacto knife) brought this over to the rocker cover and drew around that, then I knew what path to take with the sealant. It was quite a bit different in some areas and should avoid certain areas having less sealant in contact with the 2 parts."
Pokyny výrobce tmelu má namysli dostatečné odmatění,odvětrání atd? Je jetě otázka jaký tmel pouít. V tomto uvedeném videu pouívá Loctite SI 5980, v komentech zase někdo pouil Loctite 5990.
Tenhle návod jsem koukal. Je to dobře popsané. Pak taky ale v komentech píe e snad dekl číslo 2 (AL) dělal jetě minimálně jednou, protoe to úplně nesedí a musí se dávat velký bacha kam dává tmel, jinak to poteče.
doslovně "I found out what the problem was on mine, (i did the second cover another 2 times after this video) the mating surface on the engine and the outer edge of the cover do not run parallel with each other. I put marker down on the mating surface then pressed on an A3 page which gave me an outline of the mating surface with bolt holes, then cut out the paper with a scalpel (Exacto knife) brought this over to the rocker cover and drew around that, then I knew what path to take with the sealant. It was quite a bit different in some areas and should avoid certain areas having less sealant in contact with the 2 parts."
Pokyny výrobce tmelu má namysli dostatečné odmatění,odvětrání atd? Je jetě otázka jaký tmel pouít. V tomto uvedeném videu pouívá Loctite SI 5980, v komentech zase někdo pouil Loctite 5990.
|
|
22.01.2018 22:36 -
Re: Mytí motoru
|
3126242
|
|
autodiag
|
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDi | Počet příspěvků: 6541 |
|
|
oba tmely budou ok..hlasne kdyz to nebude Distic
zrovna ten dekl 2 jak pises,zadni ,ma tesneni..tam bych to bubec nepatlal a utahoval y citem od prostredka ke krajum
oba tmely budou ok..hlasne kdyz to nebude Distic :)
zrovna ten dekl 2 jak pises,zadni ,ma tesneni..tam bych to bubec nepatlal a utahoval y citem od prostredka ke krajum
|
|
| |
|
|