 | |  |
20.04.2015 12:26 -
Re: Provozní náklady / C5 III (X7)
|
2812619
|
|
Mikra
|
Město: Velké Hamry, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive Break | Počet příspěvků: 3730 |
|

|
Demontáž, neboli FAP OFF, už dnes nepřichází v úvahu, díky přicházející legislativě. A jeho vyčištění je na X7 složitější, protože není šroubovaný, ale je v celku s celým výfukem. Výměna je podstatně dražší.
Automat je na údržbu stejný, jako na C5 II.
Co se výbav týká, tak už to u X7 není tak jednoznačné, jako to bývalo ještě u C5 II. Není Exclusive, jako Exclusive. Čím pozdější výroba X7, tím víc ji okrajovali a šetřili na některých věcech. Je třeba se dívat, jestli daný Exclusive vůz má vše, co bych si přál. Hodně se toho přesunulo do příplatků. Jenom navigací je tam několik typů a ne se všema jsou všichni spokojení. Nemusí být k dispozici masáž sedadla, zatmavovací vnější zrcátka, denních svícení je myslím taky několik a rozměr kol už taky není jen jeden.
Demontáž, neboli FAP OFF, už dnes nepřichází v úvahu, díky přicházející legislativě. A jeho vyčištění je na X7 složitější, protože není šroubovaný, ale je v celku s celým výfukem. Výměna je podstatně dražší.
Automat je na údržbu stejný, jako na C5 II.
Co se výbav týká, tak už to u X7 není tak jednoznačné, jako to bývalo ještě u C5 II. Není Exclusive, jako Exclusive. Čím pozdější výroba X7, tím víc ji okrajovali a šetřili na některých věcech. Je třeba se dívat, jestli daný Exclusive vůz má vše, co bych si přál. Hodně se toho přesunulo do příplatků. Jenom navigací je tam několik typů a ne se všema jsou všichni spokojení. Nemusí být k dispozici masáž sedadla, zatmavovací vnější zrcátka, denních svícení je myslím taky několik a rozměr kol už taky není jen jeden.
|
|
20.04.2015 12:36 -
Re: Provozní náklady / C5 III (X7)
|
2812620
|
|
c5vyskov
|
Město: Vyškov, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) Tourer | Počet příspěvků: 612 |
|
|
Souhlas s oběma. 250t kč není zase tak málo a když k tomu přičteš hrozící opravy, můžeš být na 350-400. Design II je "problematický" , ale zase ji seženeš za hubičku.
I u těch výbav je ještě zajímavé, jak málo X7 má hydractive. řekl bych tak 20%. Je i plno 120kW X7 na pružinách...
A legislativy ohledně fapu bych se nebál. Všechno jde a bude se obcházet. Nebude to třeba jednoduchý fap off, ale nějaký emulátor + klapka, aby při volné akceleraci na emisích to šlo přes fap a jinak klapka otevřená a pojede emulátor...možnosti tu jsou Ale i to bude něco stát a je to prostě další starost.
Souhlas s oběma. 250t kč není zase tak málo a když k tomu přičteš hrozící opravy, můžeš být na 350-400. Design II je "problematický":), ale zase ji seženeš za hubičku.
I u těch výbav je ještě zajímavé, jak málo X7 má hydractive. řekl bych tak 20%. Je i plno 120kW X7 na pružinách...
A legislativy ohledně fapu bych se nebál. Všechno jde a bude se obcházet. Nebude to třeba jednoduchý fap off, ale nějaký emulátor + klapka, aby při volné akceleraci na emisích to šlo přes fap a jinak klapka otevřená a pojede emulátor...možnosti tu jsou:) Ale i to bude něco stát a je to prostě další starost.
|
|
20.04.2015 12:48 -
Re: Provozní náklady / C5 III (X7)
|
2812628
|
|
vilous
|
Město: Praha, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) Tourer | Počet příspěvků: 1256 |
|
|
Já nevím, proč se tady pořád démonizují náklady na X7. Já je mám zatím zásadně nižší než na C5 I a to mám najeto více, než při kolika jsem C 5 I prodával. A hlavně se na C5 I něco podělávalo furt, což bylo dáno i stářím.
Ano nápravy jsou složitější, ale kdo chce jednoduché a levně, ať si koupí Favorita.
A vysloveně PROVOZNÍ jsou jasně stejné. Motory jsou +- stejné, ale X7 o litr méně žere, oleje, pneu, baterka, rozvody...to je přece stejné.
A o FAP OFF může uvažovat jen člověk, který tady nečte pravidelně diskusi. Jendou za život auta to nechám vyměnit, u místních mechaniků i levně. Zato různé zde popsané trampoty vedou k děsivým nákladům, člověk "získá" nespolehlivé auto a když na něj vyskočí nějaké potíže s motorem, tak se nedá určit, jestli něco vychytralostí nedooral. Děkuji nechci.
Já nevím, proč se tady pořád démonizují náklady na X7. Já je mám zatím zásadně nižší než na C5 I a to mám najeto více, než při kolika jsem C 5 I prodával. A hlavně se na C5 I něco podělávalo furt, což bylo dáno i stářím.
Ano nápravy jsou složitější, ale kdo chce jednoduché a levně, ať si koupí Favorita.
A vysloveně PROVOZNÍ jsou jasně stejné. Motory jsou +- stejné, ale X7 o litr méně žere, oleje, pneu, baterka, rozvody...to je přece stejné.
A o FAP OFF může uvažovat jen člověk, který tady nečte pravidelně diskusi. Jendou za život auta to nechám vyměnit, u místních mechaniků i levně. Zato různé zde popsané trampoty vedou k děsivým nákladům, člověk "získá" nespolehlivé auto a když na něj vyskočí nějaké potíže s motorem, tak se nedá určit, jestli něco vychytralostí nedooral. Děkuji nechci.
|
|
20.04.2015 12:53 -
Re: Provozní náklady / C5 III (X7)
|
2812629
|
|
Fujitsu
|
Město: Lanškroun, Auto: Rover 416 Si | Počet příspěvků: 18 |
|
|
c5vyskov napsal(a): Souhlas s oběma. 250t kč není zase tak málo a když k tomu přičteš hrozící opravy, můžeš být na 350-400.
Koukám, že mě pořád jenom strašíte . Naopak bych spíš na Citroen foru čekal, že mi ji nebudete rozmlouvat, ale budiž, upřímnost někdy hold bolí.
Pozor, 250k je se vším všudy, takže pořizovačka kolem 200k v zahraničí + dovoz + prvotní servis atd. Samozřejmě pokud bude nějaký super kousek o dvacku dražší, tak si to asi rozmyslím, ale nerad bych do toho dával víc.
No a nezlobte se na mě, ale kupovat ojetinu za 250k a ještě počítat, že do ní dalších 100k vrazím, to je trošku moc i na moji fantazii. Samozřejmě když ta situace nastane, bude se muset vyřešit, ale počítat s tím dopředu, to bych si asi nikdy nekoupil nic.
A co mám proti C5 II? Koncepčně je to auto z roku kolem 2000, tedy 15 let staré, zadek je vyloženě ..... škaredej a vnitřek zastaralej. Interiérem bych si tedy moc nepomohl od současného vozítka. Ale chápu, že každý má své priority. Další otázkou je bezpečnost - pasivní. Auto nekupuju na rok ani na dva, ale chci aby mi minimálně 5 a více let vydrželo.
Koukám, že mě pořád jenom strašíte :nevim . Naopak bych spíš na Citroen foru čekal, že mi ji nebudete rozmlouvat, ale budiž, upřímnost někdy hold bolí.
Pozor, 250k je se vším všudy, takže pořizovačka kolem 200k v zahraničí + dovoz + prvotní servis atd. Samozřejmě pokud bude nějaký super kousek o dvacku dražší, tak si to asi rozmyslím, ale nerad bych do toho dával víc.
No a nezlobte se na mě, ale kupovat ojetinu za 250k a ještě počítat, že do ní dalších 100k vrazím, to je trošku moc i na moji fantazii. Samozřejmě když ta situace nastane, bude se muset vyřešit, ale počítat s tím dopředu, to bych si asi nikdy nekoupil nic.
A co mám proti C5 II? Koncepčně je to auto z roku kolem 2000, tedy 15 let staré, zadek je vyloženě ..... škaredej a vnitřek zastaralej. Interiérem bych si tedy moc nepomohl od současného vozítka. Ale chápu, že každý má své priority. Další otázkou je bezpečnost - pasivní. Auto nekupuju na rok ani na dva, ale chci aby mi minimálně 5 a více let vydrželo.
|
|
20.04.2015 13:11 -
Re: Provozní náklady / C5 III (X7)
|
2812630
|
|
Mikra
|
Město: Velké Hamry, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive Break | Počet příspěvků: 3730 |
|

|
Nikdo tě nestraší. Ptal ses a dostáváš odpovědi. Strašení byly akorát ty dodatečný náklady přes 100k. To je nejhorší katastrofický scénář s vysypaným automatem a potkaným motorem. Běžně po koupi uděláš rozvody a náplně za 10 - 15 tisíc a máš na léta pokoj. A až přijdou na řadu čepy a pístnice a ruční brzda a zadní dveře a ... , budeš mít už odježděných několik let a tisíce km. Pokud ovšem nekoupíš jebku, která je před zhroucením a čeká jen na tvou peněženku. To ale platí u všech ojetin stejně. Jen holt oproti C5 II jsou některý díly trochu dražší, ale není to až taková katastrofa a nejsou to díly denní spotřeby, ale spíš věci, který jednou odejdou a jednou za život je koupíš. Jestli to bude za 10 nebo za 20 tisíc, to už tě nepoloží, hlavně když budeš spokojený s pohodlným ježděním.
A nehaň nám tu interier C5 II, je nás na tebe mnohem víc.
Nikdo tě nestraší. Ptal ses a dostáváš odpovědi. Strašení byly akorát ty dodatečný náklady přes 100k. To je nejhorší katastrofický scénář s vysypaným automatem a potkaným motorem. Běžně po koupi uděláš rozvody a náplně za 10 - 15 tisíc a máš na léta pokoj. A až přijdou na řadu čepy a pístnice a ruční brzda a zadní dveře a ... , budeš mít už odježděných několik let a tisíce km. Pokud ovšem nekoupíš jebku, která je před zhroucením a čeká jen na tvou peněženku. To ale platí u všech ojetin stejně. Jen holt oproti C5 II jsou některý díly trochu dražší, ale není to až taková katastrofa a nejsou to díly denní spotřeby, ale spíš věci, který jednou odejdou a jednou za život je koupíš. Jestli to bude za 10 nebo za 20 tisíc, to už tě nepoloží, hlavně když budeš spokojený s pohodlným ježděním.
A nehaň nám tu interier C5 II, je nás na tebe mnohem víc. :-))))
|
|
20.04.2015 13:28 -
Re: Provozní náklady / C5 III (X7)
|
2812632
|
|
jruze
|
|

|
Fujitsu napsal(a): Jj po tom přesně koukám, jenom jich je málo a já se potřebuji vejít do 200 - 250k se vším všudy, takže ještě musím nějaký ten měsíc počkat a hledat.
Co automat v X7, do toho také stačí lít olej a není potřeba v něm nic měnit? Nemyslím pokud nefunguje, ale prostě údržbu...
A FAP se dával do všech motorizací v X7? Ještě tu nikdo neřešil jeho demontáž?
FAP je ve všech a 2.0 , 1.6 , 2.7 ,2.2 biturbo sedá čistit na 3.0 a 2.2 (150Kw) je v celku a stojí kolem 30000,- nemám zkušenost s čištěním(musel by se rozřezat)
FAP je ve všech a 2.0 , 1.6 , 2.7 ,2.2 biturbo sedá čistit na 3.0 a 2.2 (150Kw) je v celku a stojí kolem 30000,- nemám zkušenost s čištěním(musel by se rozřezat);-)
|
|
20.04.2015 13:50 -
Re: Provozní náklady / C5 III (X7)
|
2812637
|
|
bluemotion
|
Město: Rožnov p.R., Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) Tourer | Počet příspěvků: 286 |
|

|
To je zvlastni...a ja si myslel ze FAP se cisti sam pri regeneraci snad si nikdo nekupuje X7 dvoulitr v automatu na jezdeni 3 km denne do prace? A kdyz si koupis auto zvenku a bude servisovane tak te zadne takove veci snad cekat nebudou..kdyz udelas komplet brzdy to je nejakych 12-13 rozvody 10, oleje filtry i s prevodovkou 6 tak to neni jeste kilo, ale kdyz budes mit sjete gumy tak podle velikosti pripocti dalsich 12-15 STK, emise prihlaseni 3100,kč z mych zkusenosti je lepsi kupovat auto co ma najeto okolo 200 tam uz je vesmes vsechno hotove, nejhorsi kolem 160 tak te vsechno ceka..kdyz si koupis 2008 s najetou stovkou tak amen s tebou
To je zvlastni...a ja si myslel ze FAP se cisti sam pri regeneraci :-p snad si nikdo nekupuje X7 dvoulitr v automatu na jezdeni 3 km denne do prace? A kdyz si koupis auto zvenku a bude servisovane tak te zadne takove veci snad cekat nebudou..kdyz udelas komplet brzdy to je nejakych 12-13 rozvody 10, oleje filtry i s prevodovkou 6 tak to neni jeste kilo, ale kdyz budes mit sjete gumy tak podle velikosti pripocti dalsich 12-15 STK, emise prihlaseni 3100,kč z mych zkusenosti je lepsi kupovat auto co ma najeto okolo 200 tam uz je vesmes vsechno hotove, nejhorsi kolem 160 tak te vsechno ceka..kdyz si koupis 2008 s najetou stovkou tak amen s tebou :-d
|
|
20.04.2015 13:56 -
Re: Provozní náklady / C5 III (X7)
|
2812642
|
|
sgt
|
Město: Skalité, Auto: Citroen Grand C4 SpaceTourer 2.0 BlueHDi 160 EAT8 SHINE | Počet příspěvků: 718 |
|

|
@Fujitsu no mať hornú hranicu 200k (cca 7500 €) na X7 je podľa mňa moc veľký optimizmus. Čo pozerám SK bazáre, tak X7 s hydractivom (péra podľa mňa nemajú zmysel) a 2.0 HDi sú od 8000 €, kombíky od 9000 €.
A nejaký prvotný servis by sa oplatil, minimálne rozvody, takže to tiež niečo bude stáť.
Inak bežný servis je asi ako u každého auta, nič strašné ak to nebudeš zanedbávať. Len treba počítať s tým, že je to stredná trieda - takže pneu atď. majú vyššiu prirážku
@Fujitsu no mať hornú hranicu 200k (cca 7500 €) na X7 je podľa mňa moc veľký optimizmus. Čo pozerám SK bazáre, tak X7 s hydractivom (péra podľa mňa nemajú zmysel) a 2.0 HDi sú od 8000 €, kombíky od 9000 €.
A nejaký prvotný servis by sa oplatil, minimálne rozvody, takže to tiež niečo bude stáť.
Inak bežný servis je asi ako u každého auta, nič strašné ak to nebudeš zanedbávať. Len treba počítať s tým, že je to stredná trieda - takže pneu atď. majú vyššiu prirážku :-))))
|
|
20.04.2015 13:58 -
Re: Provozní náklady / C5 III (X7)
|
2812644
|
|
Georgie
|
Město: Vranovice, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) | Počet příspěvků: 98 |
|
|
Nenuťte mu C5 II, když ji nechce. Nelepší odpověď zatím napsal Mikra. Když trefíš na dobrej kus, tak měníš jen oleje, filtry apod. Když trefíš na špatnej kus, tak náhradní díly jsou dražší než na starší auta, ale tomu se někdo diví?
Jinak co se týka tady pořád omýlané prostornosti X7, kdo z vás si ty auta změřil metrem? Já jo. Kufr na podlaze je o 1cm kratší Tak tomu říkám rozdíl.
Nenuťte mu C5 II, když ji nechce. Nelepší odpověď zatím napsal Mikra. Když trefíš na dobrej kus, tak měníš jen oleje, filtry apod. Když trefíš na špatnej kus, tak náhradní díly jsou dražší než na starší auta, ale tomu se někdo diví?
Jinak co se týka tady pořád omýlané prostornosti X7, kdo z vás si ty auta změřil metrem? Já jo. Kufr na podlaze je o 1cm kratší :-o Tak tomu říkám rozdíl.
|
|
20.04.2015 14:05 -
Re: Provozní náklady / C5 III (X7)
|
2812645
|
|
bluemotion
|
Město: Rožnov p.R., Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) Tourer | Počet příspěvků: 286 |
|

|
Mozna se dvojkaři snazi marne prodavat svoje auta a moc se jim nedari jen male rejpnuti, nemusite na to ani reagovat
Mozna se dvojkaři snazi marne prodavat svoje auta a moc se jim nedari :-d jen male rejpnuti, nemusite na to ani reagovat ;-)
|
|
20.04.2015 15:06 -
Re: Provozní náklady / C5 III (X7)
|
2812660
|
|
jumep
|
|

|
podla mna sa tu presne demonizuje X7
jedina vec je co napisal sgt, financny limit je asi dost nizko
a klasicky patri, dobre preverit co a ako (teraz som bol jednu pozret a stav bol hrozny a predstava 9000E)
podla mna sa tu presne demonizuje X7
jedina vec je co napisal sgt, financny limit je asi dost nizko
a klasicky patri, dobre preverit co a ako (teraz som bol jednu pozret a stav bol hrozny a predstava 9000E)
|
|
20.04.2015 16:05 -
Re: Provozní náklady / C5 III (X7)
|
2812665
|
|
johnny.m
|
Město: Pardubice, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive Break | Počet příspěvků: 498 |
|

|
Fujitsu napsal(a): Koukám, že mě pořád jenom strašíte  . Naopak bych spíš na Citroen foru čekal, že mi ji nebudete rozmlouvat, ale budiž, upřímnost někdy hold bolí.
Pozor, 250k je se vším všudy, takže pořizovačka kolem 200k v zahraničí + dovoz + prvotní servis atd. Samozřejmě pokud bude nějaký super kousek o dvacku dražší, tak si to asi rozmyslím, ale nerad bych do toho dával víc.
No a nezlobte se na mě, ale kupovat ojetinu za 250k a ještě počítat, že do ní dalších 100k vrazím, to je trošku moc i na moji fantazii. Samozřejmě když ta situace nastane, bude se muset vyřešit, ale počítat s tím dopředu, to bych si asi nikdy nekoupil nic.
A co mám proti C5 II? Koncepčně je to auto z roku kolem 2000, tedy 15 let staré, zadek je vyloženě ..... škaredej a vnitřek zastaralej. Interiérem bych si tedy moc nepomohl od současného vozítka. Ale chápu, že každý má své priority. Další otázkou je bezpečnost - pasivní. Auto nekupuju na rok ani na dva, ale chci aby mi minimálně 5 a více let vydrželo.
ojetina za 250k - to auto stálo nový klidně přes milion a ty jsi na 1/4 ceny. Křivka poklesu ceny je samozřejmě jinde než třeba u VW/Škoda, ale pořád to má dost najeto, atd. Musíš počítat s tím, že se tam něco, bohužel, může vysypat.
Já bych se ale X7 vyůbec nebál - to si pak opravdu nemůžeš nic koupit. Vzduchové podvozky MB/Audi atd. jsou stále daleko víc poruchové než naše hydraulika . Já si X7 nekoupil z jednoho jediného důvodu - C5 II je větší stěhovák.
Na druhou stranu nesouhlasím s úrovní pasivní bezpečnosti, C5 II dopadla velmi dobře v euro NCAP crash testech, pasivní bezpečnost je u ní na velmi dobré úrovni. A má asistent brzd (BAS) - když prudce sešlápneš, tak ještě sama zvýší tlak, první kolenní airbag v Evropě, hlavové airbagy, sériové ESP, atd... 2004 vs. 2008 - 36 vs. 35 bodů u čelního nárazu. Jsou prostě velmi podobné, co se týče bezpečnosti. Ale tady zase hrajou roky. Těžké vybírání...
ojetina za 250k - to auto stálo nový klidně přes milion a ty jsi na 1/4 ceny. Křivka poklesu ceny je samozřejmě jinde než třeba u VW/Škoda, ale pořád to má dost najeto, atd. Musíš počítat s tím, že se tam něco, bohužel, může vysypat.
Já bych se ale X7 vyůbec nebál - to si pak opravdu nemůžeš nic koupit. Vzduchové podvozky MB/Audi atd. jsou stále daleko víc poruchové než naše hydraulika :-D. Já si X7 nekoupil z jednoho jediného důvodu - C5 II je větší stěhovák.
Na druhou stranu nesouhlasím s úrovní pasivní bezpečnosti, C5 II dopadla velmi dobře v euro NCAP crash testech, pasivní bezpečnost je u ní na velmi dobré úrovni. A má asistent brzd (BAS) - když prudce sešlápneš, tak ještě sama zvýší tlak, první kolenní airbag v Evropě, hlavové airbagy, sériové ESP, atd... 2004 vs. 2008 - 36 vs. 35 bodů u čelního nárazu. Jsou prostě velmi podobné, co se týče bezpečnosti. Ale tady zase hrajou roky. Těžké vybírání...
|
|
20.04.2015 17:27 -
Re: Provozní náklady / C5 III (X7)
|
2812691
|
|
Fujitsu
|
Město: Lanškroun, Auto: Rover 416 Si | Počet příspěvků: 18 |
|
|
sgt napsal(a): @Fujitsu no mať hornú hranicu 200k (cca 7500 €) na X7 je podľa mňa moc veľký optimizmus. Čo pozerám SK bazáre, tak X7 s hydractivom (péra podľa mňa nemajú zmysel) a 2.0 HDi sú od 8000 €, kombíky od 9000 €.
A nejaký prvotný servis by sa oplatil, minimálne rozvody, takže to tiež niečo bude stáť.
Inak bežný servis je asi ako u každého auta, nič strašné ak to nebudeš zanedbávať. Len treba počítať s tým, že je to stredná trieda - takže pneu atď. majú vyššiu prirážku 
Však jak jsem říkal, musím ještě pár měsíců počkat. Nákup plánuji zhruba příští rok v tuto dobu, ale jak tu už někdo psal, rád bych Hydru, AP a Xenony, budu rád za ele. sedačky. Navi není prioritou.
Bez Xenonů lze sehnat i dost pod 200k, s Xenonem něco nad 200k, jen nevím ten stav a obávám se, že to budou vraky .
Však jak jsem říkal, musím ještě pár měsíců počkat. Nákup plánuji zhruba příští rok v tuto dobu, ale jak tu už někdo psal, rád bych Hydru, AP a Xenony, budu rád za ele. sedačky. Navi není prioritou.
Bez Xenonů lze sehnat i dost pod 200k, s Xenonem něco nad 200k, jen nevím ten stav a obávám se, že to budou vraky :-((((.
|
|
20.04.2015 17:53 -
Re: Provozní náklady / C5 III (X7)
|
2812696
|
|
Mikra
|
Město: Velké Hamry, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive Break | Počet příspěvků: 3730 |
|

|
U navigace nejde jen o samotný navigování, ale o velký displej, na kterém se zobrazujou i ostatní data z PP, audio systému, klimatizace apod. Kdo nezažil, nevěří.
U navigace nejde jen o samotný navigování, ale o velký displej, na kterém se zobrazujou i ostatní data z PP, audio systému, klimatizace apod. Kdo nezažil, nevěří. ;-)
|
|
20.04.2015 18:12 -
Re: Provozní náklady / C5 III (X7)
|
2812712
|
|
johnny.m
|
Město: Pardubice, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive Break | Počet příspěvků: 498 |
|

|
Nevím jak to má X7 s obsazením tlačítek, ale ovládání infotainmentu pod volantem (X7 má na volantu) je dobrá věc a nemůžu si ji vynachválit. Mít to ještě tlačítko menu a ESC, tak chrochtám blahem... spolu s velkým displejem jedna z nejlepších věcí co jsem v autě používal.
Nevím jak to má X7 s obsazením tlačítek, ale ovládání infotainmentu pod volantem (X7 má na volantu) je dobrá věc a nemůžu si ji vynachválit. Mít to ještě tlačítko menu a ESC, tak chrochtám blahem... spolu s velkým displejem jedna z nejlepších věcí co jsem v autě používal.
|
|
20.04.2015 19:53 -
Re: Provozní náklady / C5 III (X7)
|
2812737
|
|
c5vyskov
|
Město: Vyškov, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) Tourer | Počet příspěvků: 612 |
|
|
Jak 100t na opravy že je strašení? Jen tak orientačně jsem to naházel na service.citroen.com:
dvouhmota 12k
pístnice 7k
turbo repas 14k
fap nový 30k
přední rameno 6k
3 zadní ramínka 15k (a počítám, že díly na nápravě se mění na obou stranách, takže dvojnásobek)
poloosa repas 6k
vstřiky repas 25k
kondenzátor klimy 4k?
Suma sumárum 140k Kč. Ty ramena jsem počítal 2x, na obě strany. Samo že plno věcí jde jde pořídit levněji, ale o kolik? O 30%? A jsou to ceny bez práce. Plus ještě rozvody a podobné maličkosti (altík, klimakompresor může odejít, BHI...). Takže 100k za opravy je naprosto střízlivý odhad u X7 s nájezdem 200-300tisíc. Kdo nesouhlasí, ať mi řekne, co z uvedeného vydrží víc než 200-300tkm?
Není v tom KO motor, automat, žádné extrémní poruchy.
Nechci nikoho odrazovat, ale prostě X7 v ceně kolem 250t budou mít najeto hafo km a tohle všechno se u nich dá očekávat. Stejně jako u čehokoliv jiného. Ne třeba hned po koupi, ale prostě během nějakých 100tkm musíš počítat, že do toho těch 100k nasypeš. I tak se to může vyplatit, X7 za 200, k tomu 100 za opravy a pořád je to necelá polovina ceny nového...
Jak 100t na opravy že je strašení? Jen tak orientačně jsem to naházel na service.citroen.com:
dvouhmota 12k
pístnice 7k
turbo repas 14k
fap nový 30k
přední rameno 6k
3 zadní ramínka 15k (a počítám, že díly na nápravě se mění na obou stranách, takže dvojnásobek)
poloosa repas 6k
vstřiky repas 25k
kondenzátor klimy 4k?
Suma sumárum 140k Kč. Ty ramena jsem počítal 2x, na obě strany. Samo že plno věcí jde jde pořídit levněji, ale o kolik? O 30%? A jsou to ceny bez práce. Plus ještě rozvody a podobné maličkosti (altík, klimakompresor může odejít, BHI...). Takže 100k za opravy je naprosto střízlivý odhad u X7 s nájezdem 200-300tisíc. Kdo nesouhlasí, ať mi řekne, co z uvedeného vydrží víc než 200-300tkm?
Není v tom KO motor, automat, žádné extrémní poruchy.
Nechci nikoho odrazovat, ale prostě X7 v ceně kolem 250t budou mít najeto hafo km a tohle všechno se u nich dá očekávat. Stejně jako u čehokoliv jiného. Ne třeba hned po koupi, ale prostě během nějakých 100tkm musíš počítat, že do toho těch 100k nasypeš. I tak se to může vyplatit, X7 za 200, k tomu 100 za opravy a pořád je to necelá polovina ceny nového...
|
|
20.04.2015 20:14 -
Re: Provozní náklady / C5 III (X7)
|
2812741
|
|
jruze
|
|

|
Je to jednoduché - je jich na foru dost tak ať se vyjádří konkrétní majitelé s pořizovací cenou a třeba náklady po koupy + za první rok
Je to jednoduché - je jich na foru dost tak ať se vyjádří konkrétní majitelé s pořizovací cenou a třeba náklady po koupy + za první rok :nevim
|
|
20.04.2015 20:29 -
Re: Provozní náklady / C5 III (X7)
|
2812750
|
|
Mikra
|
Město: Velké Hamry, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive Break | Počet příspěvků: 3730 |
|

|
@vyškovák:
Některý opravy nemusí přijít. U automatu nehrozí dvouhmota, turbo a vstřiky můžou být v pohodě i půl mega, nový FAP je skoro nesmysl a ostatní se bude dělat postupně. Jako to děláme všichni. Takže hrozba náhlýho výdaje 100k je fakt strašení. To bys ses mohl jít věšet, kdyby sis spočítal, že za 5 let narveš 300k do nafty.
Proto je důležitá prověrka před koupí, která může odhalit stav auta a případný brzký náklady. Takže bych se raději zaměřil na výběr vhodnýho kusu včetně požehnání zkušeným odborníkem, než na hledání bezporuchový značky auta. Protože - jakmile to má volant, nebo kozy, budou s tím problémy. 
Ostatně, tebou zmiňovaný náklady na servis se nijak neliší od jiných značek a třeba tu spojku bych na moje auto rád sehnal pod 30k. Teda až to jednou přijde, teď ne.
@vyškovák:
Některý opravy nemusí přijít. U automatu nehrozí dvouhmota, turbo a vstřiky můžou být v pohodě i půl mega, nový FAP je skoro nesmysl a ostatní se bude dělat postupně. Jako to děláme všichni. Takže hrozba náhlýho výdaje 100k je fakt strašení. To bys ses mohl jít věšet, kdyby sis spočítal, že za 5 let narveš 300k do nafty.
Proto je důležitá prověrka před koupí, která může odhalit stav auta a případný brzký náklady. Takže bych se raději zaměřil na výběr vhodnýho kusu včetně požehnání zkušeným odborníkem, než na hledání bezporuchový značky auta. Protože - jakmile to má volant, nebo kozy, budou s tím problémy. :-d
Ostatně, tebou zmiňovaný náklady na servis se nijak neliší od jiných značek a třeba tu spojku bych na moje auto rád sehnal pod 30k. Teda až to jednou přijde, teď ne. ;-)
|
|
20.04.2015 20:30 -
Re: Provozní náklady / C5 III (X7)
|
2812752
|
|
DrMarvin
|
|
|
jruze napsal(a): No nevím která náprava vydrží víc,ale zadní sylentbloky ramen má každá načate (nebo KO) ve 120000Km rameno 6000,- a ta druhoška co se začíná objevovat stojí za ..... , C5I a II cena od 300,- do 700,- , pístnice cenově +- stejné , ale výdrž poloviční , spojka téměř stejná ale auto těžší (nevydrží to co na RHR) - výměna o dost dražší(musí se odstrojit celej předek včetně hlinikového rámu na kterém drží nárazník,elektronika jeden svazek od předu až dozadu,většina dílů specifických (BSI snad dvacet typů - nezaměnitelných,nepřeprogramovatelných) ,čepy raketa a při výměně rozebrat celou nápravu,vše ovládané po datech, ve spoustě elektroniky a jiného úmyslně nadělané chyby aby to vydrželo jen přes záruku vstřiky jsou jiné a na životnost horší a neopravitelné , vysokotlak poruchovej , ALU komponenty 50% životnost , osvětlení .... atd..atd..
to znamena..nebejt skrt..priplatit za zaruku a je po problemech:=)
nevim co tu resite.....takze za mne.....koupil jsem auto pred rokem a kus...mam nabehano cca 50k km......menenej olej pravidelne po 20k i s filtrem....ted zacla svitit chyba egru..ale ten funguje v pohode....a na to je zaruka a na cepy a podobne veci zas havarijka.....
jinak olej v origo i s filtrem 1600......
ono staci nebejt skrk....zaplatit si plnej program a clovek pak plati jen spoluucast
to znamena..nebejt skrt..priplatit za zaruku a je po problemech:=)
nevim co tu resite.....takze za mne.....koupil jsem auto pred rokem a kus...mam nabehano cca 50k km......menenej olej pravidelne po 20k i s filtrem....ted zacla svitit chyba egru..ale ten funguje v pohode....a na to je zaruka:-) a na cepy a podobne veci zas havarijka.....
jinak olej v origo i s filtrem 1600......
ono staci nebejt skrk....zaplatit si plnej program a clovek pak plati jen spoluucast:-)
|
|
20.04.2015 20:33 -
Re: Provozní náklady / C5 III (X7)
|
2812756
|
|
Mikra
|
Město: Velké Hamry, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive Break | Počet příspěvků: 3730 |
|

|
Prodloužená záruka na ojetinu? To ti ji jako dá bazarník?
Prodloužená záruka na ojetinu? To ti ji jako dá bazarník?
|
|
| |
|
|