Jméno
Heslo
Trvale přihlásit 
Nová registrace
Èesky English
Vyhledávání
Rozšírené ...

 

 Diskuzní fórum / Všeobecná NE-technická diskuze o C5 / Provozní náklady / C5 III (X7)
1 2 3 4 ... 5 > >|
19.04.2015 18:51 - Provozní náklady / C5 III (X7) 2812405
Fujitsu
Město: Lanškroun, Auto: Rover 416 SiPočet příspěvků: 18
99 Poslat soukromou zprávu
Ahoj,

jsem tu nový a již delší dobu pokoukávám po C5 od roku 2008 ve verzi Tourer, označení C5 III tedy X7. Hledal jsem zde na fóru nějaké shrnutí, co se týká provozních nákladů, ale bohužel jsem nenašel.

Mohl by mi někdo shrnout, nebo nasměrovat, jaké jsou cca provozní náklady tohoto vozu? Konkrétně bych si chtěl pořídit 2.0 HDI, což je nejrozšířenější varianta, spolu s AP. Jedná se mi především o cenu rozvodů, náklady na výměnu oleje (ů), další předepsané intervaly - ideálně i třeba v kolika kilometrech mě co čeká...

Jde mi o to, že teď mám relativně jednoduché starší auto, do kterého jenom leju benzín a jednou za rok vyměním olej i s filtrem za cca 700,- Kč, tak abych si zhruba udělal obrázek, co mě bude stát provoz C5.

Děkuji za odpověď a pokud jsem založil duplicitní téma tak se omlouvám.

19.04.2015 20:00 - Re: Provozní náklady / C5 III (X7) 2812439
Delict
Město: Podhajska, Auto: Citroen C6 2.7 HDi V6 24V TwinTurbo ExclusivePočet příspěvků: 717

99 Poslat soukromou zprávu
Pri akých km? Je trocha rozdiel ci niekto nabehne 40tis ročne..a niekto 5-10..

Vačšina výdavkov zavisi na km..od gum..cez čapy..brzdy.. tieto veci nemeníš?

19.04.2015 20:26 - Re: Provozní náklady / C5 III (X7) 2812449
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 11800

U??vate? Poslat soukromou zprávu
Ohledně oleje,filtrů,rozvodů a dalo by se říct běžné údržby jsou náklady +- stejné. Ale ohledně oprav podvozku je to 3.-4.x dražší a s elektronikou to není o nic lepší.
Já osobně jsem spokojen s C5IIjkami po x7 i když se mi líbí zatím neuvažuji(příjde mi to jako zbytečné vyhazování peněz z okna za opravy.

19.04.2015 21:51 - Re: Provozní náklady / C5 III (X7) 2812478
jumep
Město: Piestany, Auto: Citroen C6 2.7HDiPočet příspěvků: 17329

Moder?tor Poslat soukromou zprávu
zasa tu strasme lebo sa nam do X7 nechce ... ah jo.

Otazka znela provozni naklady, protiotazka znie co je mieneny danymi nakladmi

da sa s tym jazdit az do uplneho rozbitia auta (ako vela ludi jazdi) a potom ked sa zacne sypat tak predat
pre povodneho majitela boli provozni naklady palivo a raz za cas olej

a potom su klasicka starostlivost
tj. pravidelne olej a filtre, prehliadky standartne ci nieco netece a netreba s tym nieco spravit, vole, capy, brzdy, rozvody

ale je to vzdy rovnake na akomkolvek novsom aute, nech je to skodovka, audi, kia atd. kazde ma svoje specifika, co sa tyka X7 nic zvlastne a nic s cim by sa clovek u ineho auta nestretol - vsetko je o pristupe a type ciest kade sa jazdi a tiez o majitelovi

19.04.2015 22:09 - Re: Provozní náklady / C5 III (X7) 2812494
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 11800

U??vate? Poslat soukromou zprávu
Jen tak za kolik mi zgenerálkuješ přední nápravu včetně čepů syletbloků a všeho co odchází(jako pístnice) na X7 ? a z5 I nebo II ? (nepočítej pístnice ty neodcházejí), za kolik spojku ? nemluvím o elektronice která se se... o něco víc a je větší problém ji opravit(protože jsou komponenty daleko hůř zaměnitelné nebo vůbec) ??? Udělej mi rozpočet.

19.04.2015 22:16 - Re: Provozní náklady / C5 III (X7) 2812499
jumep
Město: Piestany, Auto: Citroen C6 2.7HDiPočet příspěvků: 17329

Moder?tor Poslat soukromou zprávu
udelej si rozpocet, ze ta naprava prezije podstatne viac ako ta na c5 1 a 2, nehovoriac o tom ze to auto je stabilnejsie

spojka je to iste ako rhr atd (tie motory su rovnake, takze neviem co riesime)

a elektronika, co konkretne ...

19.04.2015 22:32 - Re: Provozní náklady / C5 III (X7) 2812501
HELLMUT
Město: Praha, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) TourerPočet příspěvků: 1814

U??vate? Poslat soukromou zprávu
Ani ve snu by mě nenapadlo s vámi polemizovat na odborné téma automechanik )
Ale jestli to nebude jako se vším novým. Výrobci potřebuji prodávat a ne aby jsme měli auta 20 let...
Slyšel jsem že jsou nejlépe placené pozice vymyslet komponenty aby vydrželi ne moc dlouho po záruku...
Taky jsem slyšel, že lidi už shání například starší myčky nádobí okolo roku 2007(nevím přesně) ty byly nesmrtelné.
Nové už nevydrží tolik co ty starší.
Třeba to jsou všechno pohádky ale něco na tom bude. ..
Třeba mobil, dříve s tím mohl člověk házet po zemi denně a dnes? Jeden pád a displej Ko. .. Osobně si myslím že ty displaye jsou čím dál větší hlavně kvůli tomu - čím větší tím spíš se rozbije
Jen škoda že mi miláček postupně zkoroduje, bohužel nemám na to dát 1000000.- za auto a za tři roky znovu a znovu. ..

19.04.2015 22:36 - Re: Provozní náklady / C5 III (X7) 2812513
HELLMUT
Město: Praha, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) TourerPočet příspěvků: 1814

U??vate? Poslat soukromou zprávu
A neříkal si to tady tenkrát sám předsedo ohledně dodávek?
Jako něco v tom smyslu :Zapomeň že dnešní dodávka by ti vydržela to co Ducato před 20 lety

Na druhou stranu si pamatuji jak mě bývalý mechanik co jsem k němu jezdil s Xantii odrazoval od mé C5II jak je poruchová a drahá na údržbu. Takže se to pořád opakuje

19.04.2015 22:46 - Re: Provozní náklady / C5 III (X7) 2812519
jumep
Město: Piestany, Auto: Citroen C6 2.7HDiPočet příspěvků: 17329

Moder?tor Poslat soukromou zprávu
jo, ale vydz nejsu provozni naklady
to je ako ten ujo co minule hovoril ze on jeho skodovku nevymeni za nic, lebo je to drzak

ked sme sa ho opytali kolko ma nabehane povedal zu uz 80t km .. takze sme sa zasmiali a zahlasili ze to ma nove auto po 2ch rokoch v lepsom pripade a tie hrozne auta co nevydrzia maju 500t

ano nove auto ma v sebe vela veci co sa moze pokazit a nie je jeho ucelom vydrzat naveky (aj ked tu skodovku podla mna pri rovnakom zaobchadzani 100x prezije)

a este tiez neporovnavajme ducato a c5, uplne iny zmysel na vyuzitie a kupu

19.04.2015 22:49 - Re: Provozní náklady / C5 III (X7) 2812520
63zdenda
Město: Jezvé , Auto: Citroën C5 III (X7) 2.2 HDi 16V 173k (125kW) TourerPočet příspěvků: 2972

U??vate? Poslat soukromou zprávu
S těmi auty naprostý souhlas, vydrželi strašně dlouho bez koroze, u starých škodovek jsem akorát měnil prahy, snad víc nic nekorodovalo, jenom sem se divil, když jsem po ukanci dával nové blatníky, že ty nové měli asi tak poloviční sílu plechu, u žigula úplně to samé.
Novější auta a náhradní díly už opravdu nemají tu výdrž a životnost co bývalo, no ale auta byli lehčí a jezdilo se jinou rychlostí než dnes, také rozumějc, to je už ale trochu O.T.

19.04.2015 23:11 - Re: Provozní náklady / C5 III (X7) 2812524
HELLMUT
Město: Praha, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) TourerPočet příspěvků: 1814

U??vate? Poslat soukromou zprávu
a este tiez neporovnavajme ducato a c5, uplne iny zmysel na vyuzitie a kupu

Jak jiný? V jednom vozíš náklad a ve druhém lidi. Ale u obou bych rád aby vydrželi co nejdéle
Ale pravda, jsem mimo téma, tak to smažte

Zdendo -Škodovky bez koroze? Tomu nějak nerozumím... jako v roce 1950? To nepamatuji
Ale 120 rezly před očima. Jó tak takové Bx tomu říkám antikoro...

19.04.2015 23:27 - Re: Provozní náklady / C5 III (X7) 2812528
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 11800

U??vate? Poslat soukromou zprávu
jumep napsal(a):
udelej si rozpocet, ze ta naprava prezije podstatne viac ako ta na c5 1 a 2, nehovoriac o tom ze to auto je stabilnejsie

spojka je to iste ako rhr atd (tie motory su rovnake, takze neviem co riesime)

a elektronika, co konkretne ...


No nevím která náprava vydrží víc,ale zadní sylentbloky ramen má každá načate (nebo KO) ve 120000Km rameno 6000,- a ta druhoška co se začíná objevovat stojí za ..... , C5I a II cena od 300,- do 700,- , pístnice cenově +- stejné , ale výdrž poloviční , spojka téměř stejná ale auto t잚í (nevydrží to co na RHR) - výměna o dost dražší(musí se odstrojit celej předek včetně hlinikového rámu na kterém drží nárazník,elektronika jeden svazek od předu až dozadu,většina dílů specifických (BSI snad dvacet typů - nezaměnitelných,nepřeprogramovatelných) ,čepy raketa a při výměně rozebrat celou nápravu,vše ovládané po datech, ve spoustě elektroniky a jiného úmyslně nadělané chyby aby to vydrželo jen přes záruku vstřiky jsou jiné a na životnost horší a neopravitelné , vysokotlak poruchovej , ALU komponenty 50% životnost , osvětlení .... atd..atd..

19.04.2015 23:33 - Re: Provozní náklady / C5 III (X7) 2812529
63zdenda
Město: Jezvé , Auto: Citroën C5 III (X7) 2.2 HDi 16V 173k (125kW) TourerPočet příspěvků: 2972

U??vate? Poslat soukromou zprávu
Š 100, 110, 1000, 1100 to byli držáci, od 105tek už to za moc nestálo, stejné u všech značek, čím mladší, tím menší životnost, to je už ale hodně mimo mísu, i když o provozních nákladech je to pořád, přikláním se o výmaz mých příspěvků a omluva.

20.04.2015 06:43 - Re: Provozní náklady / C5 III (X7) 2812545
Fujitsu
Město: Lanškroun, Auto: Rover 416 SiPočet příspěvků: 18
99 Poslat soukromou zprávu
jruze: z tvého příspěvku jsem moc nevycítil lásku k nové generaci C5. Nicméně vše není jenom o servisu, je to především o ježdění, ikdyž chápu, že pokud někdo nalítá 5k km měsíčně a někdo 5k km ročně, bude ten servis 10x častější.

Mě to ale neodradilo, auto vybírám také kvůli vzhledu a C5 II se mi prostě nelíbí. Ročně najedu soukr cca 10k km a tak si myslím, že pokud 1x vyměním nějaké to rameno během 5ti let, tak to asi přežiju. Co se týká elektroniky, tak bývají některé opravy drahé, to je pravda. Lze obecně říci, že je elektronika na C5 III poruchová? Co nejčastěji odchází, nebo s čím jste se setkali a v jakých cenách?

Jinak díky jumep za info ohledně údržby. Patřím mezi ty, kteří auto hýčkají a chtějí na něm mít všechno v cajku. V jakém km náběhu se dělají rozvody na 2.0 HDI a kolik cca stojí výměna - komplet? Z hlediska hydra není potřeba nějaká výměna něčeho v nějakém náběhu km? Olej se mění jak často? Co nějaké pístnice, těsnění, ...? Možná se ptám zbytečně moc podrobně, tak snad to neva

20.04.2015 08:41 - Re: Provozní náklady / C5 III (X7) 2812569
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 11800

U??vate? Poslat soukromou zprávu
Fujitsu napsal(a):
jruze: z tvého příspěvku jsem moc nevycítil lásku k nové generaci C5. Nicméně vše není jenom o servisu, je to především o ježdění, ikdyž chápu, že pokud někdo nalítá 5k km měsíčně a někdo 5k km ročně, bude ten servis 10x častější.

Mě to ale neodradilo, auto vybírám také kvůli vzhledu a C5 II se mi prostě nelíbí. Ročně najedu soukr cca 10k km a tak si myslím, že pokud 1x vyměním nějaké to rameno během 5ti let, tak to asi přežiju. Co se týká elektroniky, tak bývají některé opravy drahé, to je pravda. Lze obecně říci, že je elektronika na C5 III poruchová? Co nejčastěji odchází, nebo s čím jste se setkali a v jakých cenách?

Jinak díky jumep za info ohledně údržby. Patřím mezi ty, kteří auto hýčkají a chtějí na něm mít všechno v cajku. V jakém km náběhu se dělají rozvody na 2.0 HDI a kolik cca stojí výměna - komplet? Z hlediska hydra není potřeba nějaká výměna něčeho v nějakém náběhu km? Olej se mění jak často? Co nějaké pístnice, těsnění, ...? Možná se ptám zbytečně moc podrobně, tak snad to neva


Já nikoho neodrazuji a i mně se líbí - ptal si se a já odpověděl. Pochopil jsem že se má jednat o starší auto tak jsem napsal jaké by mohli být počáteční náklady uvedení auta do pěkného a funkčního stavu(a ty jsou prostě podstatně vyšší než u C5 II) proto jsem psal že jí zatím nechci. Jinak většina údržby je stejná - rozvody po koupy a potom 190000Km , olej 20000Km , LDS +- 1000,-, klima pokud se bude jednat o 4.-5.let staré auto tak pomalu přemejšlet o novém ,,chladiči". Tyto zásahy jsou v podstatě stejně nákladné u všech C5 I , II , III.

20.04.2015 09:27 - Re: Provozní náklady / C5 III (X7) 2812571
johnny.m
Město: Pardubice, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 498

99 Poslat soukromou zprávu
Já šel do C5 II kvůli velikosti - jinak na ty km bych se X7 nebál když to pořádně proklepneš. Koupíš pěkné kousky, které vydrží, jen to chce pečlivě vybírat. Koupil jsem auto po jednom člověku odsud a jsem spokojený - žádné drahé překvápko na mě nevyskočilo.

Zpět k tématu - co se týče životnosti komponent tak to je i o tom, na jaké konkrétní auto narazíš. Do ojetiny nikdy úplně nevidíš... Každopádně ale doporučuju koukat po výbavě Exclusive a i s xenony, a to auto stojí za to.

20.04.2015 11:43 - Re: Provozní náklady / C5 III (X7) 2812612
c5vyskov
Město: Vyškov, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) TourerPočet příspěvků: 612
99 Poslat soukromou zprávu
No to právě není o tom, vybrat kousek který vydrží...Jak píše jruze, jestli silenty vydrží 120tisíc a rameno stojí 6000, to přijde tak jak tak. Ramena předpokládám měníš minimálně dvě, na obou stranách... X7 budou mít těch 120tisíc km najeto několikrát.
Mě z toho vychází, že koupit ojetou X7 znamená počítat takových 150tisíc do oprav - turbo, spojka, dvouhmota, vstřiky, FAP, nápravy, nějaká ta pístnice, poloosa... Ale neříkám, že je to horší než než u jiných značek, u koncernu do toho často někdo zahučí za 150 jen s motorem a DSG.
Vzhledem k tomu mi ojetiny připadají dost předražené (neplatí o C5 II. X7 je jako ojetina dražší oproti II a navíc všechny díly jsou dražší. Jestli ještě k tomu mají menší životnost než u II, pak mi ojetá X7 rozumově nedává smysl. Jedině jako srdeční volba

20.04.2015 12:05 - Re: Provozní náklady / C5 III (X7) 2812613
johnny.m
Město: Pardubice, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 498

99 Poslat soukromou zprávu
Je to novější generace, ta je obvykle o něco dražší. To je bohužel vlastnost.

Co se týče životnosti komponentů tak to je jasný, ale dá se koupit auto, na kterém už to někdo řešil před tebou. Na mém biturbu jsou vyměněné polosy, hydroblok automatu. Dvě vady, které se na tomhle autě dají očekávat mám tedy eliminované a já se jich znovu asi nedočkám při mém nájezdu. Ano, zico se o auto staral velmi dobře a ne hned takové auto seženeš, nicméně na mém příkladu je vidět že to občas jde .

Co se týče volby, každý máme jiné priority a někdo třeba chce novější auto než je C5 II, Fujitsu se nelíbí design C5 II. I to je podstatný detail, jak já říkám, na barvu a podobné věci auto nejezdí. I to je ale potřeba brát s nadhledem a rezervou. Ale co se týče velikosti a využitelnosti, je na tom C5 II lépe než X7. Opět to je vlastnost kterou nikdo nezměníme a proto si nekoupíme jedno nebo druhé.

20.04.2015 12:07 - Re: Provozní náklady / C5 III (X7) 2812615
Fujitsu
Město: Lanškroun, Auto: Rover 416 SiPočet příspěvků: 18
99 Poslat soukromou zprávu
johnny.m napsal(a):
Zpět k tématu - co se týče životnosti komponent tak to je i o tom, na jaké konkrétní auto narazíš. Do ojetiny nikdy úplně nevidíš... Každopádně ale doporučuju koukat po výbavě Exclusive a i s xenony, a to auto stojí za to.


Jj po tom přesně koukám, jenom jich je málo a já se potřebuji vejít do 200 - 250k se vším všudy, takže ještě musím nějaký ten měsíc počkat a hledat.

Co automat v X7, do toho také stačí lít olej a není potřeba v něm nic měnit? Nemyslím pokud nefunguje, ale prostě údržbu...

A FAP se dával do všech motorizací v X7? Ještě tu nikdo neřešil jeho demontáž?

20.04.2015 12:20 - Re: Provozní náklady / C5 III (X7) 2812616
johnny.m
Město: Pardubice, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 498

99 Poslat soukromou zprávu
Fujitsu napsal(a):
Jj po tom přesně koukám, jenom jich je málo a já se potřebuji vejít do 200 - 250k se vším všudy, takže ještě musím nějaký ten měsíc počkat a hledat.

Co automat v X7, do toho také stačí lít olej a není potřeba v něm nic měnit? Nemyslím pokud nefunguje, ale prostě údržbu...

A FAP se dával do všech motorizací v X7? Ještě tu nikdo neřešil jeho demontáž?


200 - 250k, hele to není málo a dá se za to X7 sehnat a něco dát na opravy, ale za ty peníze bych raděj koupil C5 II, opravil a ještě by mi zbylo. Chápu, nelíbí se ti design.

Já na biturbu udělal ve 200k km rozvody i s řetězem a napínákem na vačkách, vodní pumpu, brzdovku, olej, filtry (i naftový), záchyt reakce motoru atp. a vyšlo mě to na asi 14k Kč i s prací. Mám klid a nejsem v tom ani za 180k Kč i s koupí. Čeká mě klapka v sání (pouze origo, asi na 2k Kč. Hydraulika je v pohodě, čeká mě jen výměna LDS (asi za 2k Kč), plave v tom asi už bordel - cca 250km mi padal zadek při stání.

1 2 3 4 ... 5 > >|


  
Uživatelé online  
Nejnovější příspěvky  
Inzerce  
Obrázky  
Š 2007-2017 :: by c5club,optimalizováno pro rozlišení 1024x768, Firefox, Kontakt/Administrator