Jméno
Heslo
Trvale přihlásit 
Nová registrace
Èesky English
Vyhledávání
Rozšírené ...

 

 Diskuzní fórum / Všeobecná NE-technická diskuze o C5 / LPG - pre a proti
1 2 > >|
31.10.2013 22:21 - LPG - pre a proti 2631597
jumep
Město: Piestany, Auto: Citroen C6 2.7HDiPočet příspěvků: 17329

Moder?tor Poslat soukromou zprávu
odporucam sem presunut temu z .link. a tam sa vratit k niecomu co je v podstate uzavrete

moje rychle zhrnutie
pre:
- uspora penazi pri palive
- teoreticky vyssi najazd pri kombinacii plyn, benzin

proti:
- absolutne zla montaz (servisovat nieco na lpg aute, vsade sa ti nieco pletie, trubka od nadrze, kable krizom krazom, hadice ..... nemal som tu ani jedno lpg auto kde by nieco nezavadzalo, pricom pri montazi stacilo trocha uvazovat a ulozit to normalne)
- pri pripadnom probleme omnoho narocnejsia diagnostika
- zakazany vjazd do garazi
- zabratie kufra alebo miesta na rezervu nadrzou na lpg
- zvysene naklady na udrzbu spojene so specifikami lpg

01.11.2013 22:50 - Re: LPG - pre a proti 2631863
Rio11
Město: Domažlice, Auto: Citroën C5 I 2.0i 16v X BreakPočet příspěvků: 578

U??vate? Poslat soukromou zprávu
Krásně si to napsal. A to tady budete stejné věci opakovat do nekonečna. To je tvůj názor servismena. Já jsem zákazník a spotřebitel a hovoří pro mě náklady. C 5 je dost velké auto aby se do jeho útrob vešla nádrž na LPG . O ostatních bodech jsem tu už psal. Prostě bráníte se tomu jak čert kříži, za každou cenu vše proti LPG.

01.11.2013 22:55 - Re: LPG - pre a proti 2631870
jumep
Město: Piestany, Auto: Citroen C6 2.7HDiPočet příspěvků: 17329

Moder?tor Poslat soukromou zprávu
ja som to len zhrnul a uvazujem ze pri lpg autach zvysim taxu za opravy beznych veci, lebo proste plynari su prasata co nerozmyslaju pri montazi ...

02.11.2013 12:25 - Re: LPG - pre a proti 2631941
Henry
Město: Hradec Kralove, Auto: Citroën C5 I 2.0i 16v X BreakPočet příspěvků: 258
99 Poslat soukromou zprávu
jumep napsal(a):
.... lebo proste plynari su prasata co nerozmyslaju pri montazi ...

To je důvod proč váhám s montáží LPG. Ekonomika je jedna věc a kvalita montáže druhá. Přečetl jsem mnoho teorie a pravidel o montáži LPG, ale zatím jsem nic z toho neviděl v praxi. Například neohraněné díry, nevyrovnané vedení drátů a trubek, plnicí hrdlo v nárazníku a ne pod víčkem nádrže, vstřiky se prý mají také montovat jinak než jsem viděl v praxi. Takže zatím musí úspora nákladů počkat.

05.11.2013 20:19 - Re: LPG - pre a proti 2633861
Rio11
Město: Domažlice, Auto: Citroën C5 I 2.0i 16v X BreakPočet příspěvků: 578

U??vate? Poslat soukromou zprávu
Snažil jsem se dát všechna pro a proti LPG. Není to jednoduché a tak dám po pár dnech přemýšlení pár postřehů. Jistě mi doplníte na co jsem zapomněl.

PRO:
Nízké náklady na palivo.
Delší životnost motorového oleje.
Menší opotřebení motoru, důvod neusazování karbonu, viz delší životnost motorového olej, pozor však na pravidelnou výměnu oleje a nepřejíždění .
Menší emise a tím pádem ekologický provoz.
U dobrého, bezporuchového a dobře seřízeného zařízení neznatelná ztráta výkonu motoru.

PROTI:
Dva systémy BA-LPG a tím pádem složitější opravy, diagnostika a údržba. Údržba je však cenově přijatelná s ohledem na úsporu na palivu.
Omezení prostoru v kufru, nebo jízda bez rezervy, podle toho jakou máte nádrž. Rezerva lze vyřešit.
Nemožnost parkovat v podzemních garážích, asi největší zápor.
Menší nájezd na nádrž LPG a tím pádem častější tankování LPG.
Na každé čerpací stanici není možnost tankovat LPG.
Servisáci budou uvádět i chaos v drátech a hadicích LPG. To ale záleží jen na kvalitě montáže, nepovažuji to za zápor.
Ještě jedna drobnost a tou je neochota některých servisů, servisovat auta s LPG.

05.11.2013 20:42 - Re: LPG - pre a proti 2633872
citrus
Město: Trnava, Auto: Citroën C5 II 2.0i 16v SXPočet příspěvků: 612

99 Poslat soukromou zprávu
na SK nerobi emisie na LPG kazda STK, co zabere trochu casu kym zistis kde mozes ist.

pre mna najvacsia nevyhoda je rezerva

servis je zanedbatelny (skor ma otravuje ze musim chodit menit LPG filter)

dalsia je nervozita ked ides na ten hnusne drahy BA. Preto vysoky dojazd BA+LPG je len teoreticky, nie realny Ale ked nenajde pumpu s LPG urcite neostanes v noci na dialnici vyset s prazdnymi nadrzami (ak si neni totalny k...)

Keby som mal pod bytom kupene parkovanie v podzemnych garazach, to by som uz LPG nechcel

Takze je to trochu indivindi

Inak, auto ide uplne rovnako na LPG ako na BA. Netrha, a pokles vykonu neni mozne pocitit

05.11.2013 21:12 - Re: LPG - pre a proti 2633899
Rio11
Město: Domažlice, Auto: Citroën C5 I 2.0i 16v X BreakPočet příspěvků: 578

U??vate? Poslat soukromou zprávu
U nás STK a LPG není žádný problém, nikdo po mě na STK nechce emise na LPG, požadují jen emise na benzín. O dojezdu na nádrže, mám auto na LPG na benzín nejezdím, dovedu si představit, že když mi dojde LPG a nebude na dosah čerpací stanice kde natankuji, dojedu na benzín. ale to se mi ještě nestalo. Kdybych měl pod vlastním bytem podzemní garáž, svoje auto si tam klidně dám. Oni totiž ty zákazy o parkování v podzemních garážích jsou jen proto, že spousta aut na LPG není odborně servisováno a nemá pravidelné prohlídky. Já si auto kontroluji sám, každé tři měsíce a klidně si ho zaparkuji do ložnice a budu klidně spát. Je to jenom o tom jak se o to zařízení staráš, a nemusí to být přehnané stačí jen nezapomínat a nekašlat nato.

05.11.2013 21:43 - Re: LPG - pre a proti 2633915
citrus
Město: Trnava, Auto: Citroën C5 II 2.0i 16v SXPočet příspěvků: 612

99 Poslat soukromou zprávu
budme realisti, nevyhody LPG urcite ma

ale ekonomika ich zatieni (vacsinou)

05.11.2013 21:48 - Re: LPG - pre a proti 2633916
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 11800

U??vate? Poslat soukromou zprávu
Rio11 napsal(a):
Oni totiž ty zákazy o parkování v podzemních garážích jsou jen proto, že spousta aut na LPG není odborně servisováno a nemá pravidelné prohlídky. Já si auto kontroluji sám, každé tři měsíce a klidně si ho zaparkuji do ložnice a budu klidně spát. Je to jenom o tom jak se o to zařízení staráš, a nemusí to být přehnané stačí jen nezapomínat a nekašlat nato.


Bezva nápad - až mi propadne STK a zastaví mne policajti tak jim řeknu že si auto servisuji sám a že je v pořádku páč na to mám i kvalifikaci tak co bych lezl na STK - určo to pochopí a to že to po tobě nechtějí na STK a popř. to mᚠpropadlé je čistě tvůj problém(za to si zodpovídᚠty) a pokud nemᚠplatné doklady tek speciálně u LPG dostaneš okamžitě obecné ohrožení a noty do úschovy
To platí i bez LPG ale u něj jdou na horní sazbu.

05.11.2013 22:20 - Re: LPG - pre a proti 2633927
63zdenda
Město: Jezvé , Auto: Citroën C5 III (X7) 2.2 HDi 16V 173k (125kW) TourerPočet příspěvků: 2972

U??vate? Poslat soukromou zprávu
No,jak to tady tak čtu,nad LPG není,mě to vychází na jeden km stejně s plynem,maximálně rozdíl do 20ti halířů na km,do HDi ho dát nemůžu,kdyby tam šel,30 až 50tisíc pořizovací cena,bo jedině novej,za jak dlouho bych měl návratnost po těch 20 halířích,to už ani asi tady nebudu,jedině prodat HDi,koupit benzíňák a nechat udělat nové LPG,staré ani omylem,tak nevím,zda by se to zrovna mě,při mé spotřebě vyplatilo,to by spíš bylo prodělečné,to mam teda asi smolíka,potřebuji šetřit,né vyhazovat peníze otevřenym oknem,je to čistě můj názor,nikomu nic nevnucuju.

05.11.2013 22:25 - Re: LPG - pre a proti 2633928
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 11800

U??vate? Poslat soukromou zprávu
63zdenda napsal(a):
No,jak to tady tak čtu,nad LPG není,mě to vychází na jeden km stejně s plynem,maximálně rozdíl do 20ti halířů na km,do HDi ho dát nemůžu,kdyby tam šel,30 až 50tisíc pořizovací cena,bo jedině novej,za jak dlouho bych měl návratnost po těch 20 halířích,to už ani asi tady nebudu,jedině prodat HDi,koupit benzíňák a nechat udělat nové LPG,staré ani omylem,tak nevím,zda by se to zrovna mě,při mé spotřebě vyplatilo,to by spíš bylo prodělečné,to mam teda asi smolíka,potřebuji šetřit,né vyhazovat peníze otevřenym oknem,je to čistě můj názor,nikomu nic nevnucuju.


Do HDI dᚠ.link.

05.11.2013 22:29 - Re: LPG - pre a proti 2633929
63zdenda
Město: Jezvé , Auto: Citroën C5 III (X7) 2.2 HDi 16V 173k (125kW) TourerPočet příspěvků: 2972

U??vate? Poslat soukromou zprávu
To jsem nevěděl,jen co propočítám návratnost,budu o něm uvažovat.

05.11.2013 22:41 - Re: LPG - pre a proti 2633935
jumep
Město: Piestany, Auto: Citroen C6 2.7HDiPočet příspěvků: 17329

Moder?tor Poslat soukromou zprávu
ze ten plynodiesel nemontuju hned vo vyrobe ked to ma take uzasne vlastnosti ...
dost by ma zaujimalo ako riesia "samozapal"

05.11.2013 22:48 - Re: LPG - pre a proti 2633936
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 11800

U??vate? Poslat soukromou zprávu
jumep napsal(a):
ze ten plynodiesel nemontuju hned vo vyrobe ked to ma take uzasne vlastnosti ...
dost by ma zaujimalo ako riesia "samozapal"


No nevím,ale plyn je výbušný až od určité koncentrace - tak možná tím.Jinak návratnost bude také asi na dlouhověku. Chtěl bych to na jednu stranu vidět v provozu Jinak kdysi dávno předělávali Avie a diesl vysokozdvihy.
No dej HDI šňupnout za jízdy odmašováku do sání a utrhneš poloosy - to by mohlo být v principu jako LPG.Nebo můžeš přidávat do sání vyjetý olej (jako když ti ho tam pustí turbo)

06.11.2013 11:06 - Re: LPG - pre a proti 2633997
Honzaho
Město: Praha, Auto: Citroën C5 III (X7) 1.6 16V THP 158k TourerPočet příspěvků: 150
Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
Údajně pro ty kamiony je to velmi zajímavé, jak úspora, tak nárůst výkonu (říkal můj plynař). Cena zástavby, jestli se dobře pamatuji, kolem 90 tisíc, to umáznou za půl roku. Trochu problém je s tankováním, u normálního stojanu by to trvalo moc dlouho. Trochu se bojím, jestli se to uchytí, může to mít vliv na cenu LPG.

06.11.2013 11:19 - Re: LPG - pre a proti 2634000
vilous
Město: Praha, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) TourerPočet příspěvků: 1256
99 Poslat soukromou zprávu
No to je správná připomínka. LPG není tak levné kvůli tomu, že by to bylo o tolik výrobně levnější. Výrobní cena nafty je tuším někde kolem 10 Kč. Je to kvůli tomu, že na to ještě nevlítli tvůrci daní. Dokud je to koníček několika promile uživatelů aut, tak stát je v klidu. Jakmile by to byla masivní záležitost, tak na to finančáci vlítnou a veškeré výhody budou v trapu, protože budu mít složitější auto s dražším provozem.
Ostatně myslím, že se v EU na plynový pohon již něco chystá.

06.11.2013 11:42 - Re: LPG - pre a proti 2634012
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 11800

U??vate? Poslat soukromou zprávu
Honzaho napsal(a):
Údajně pro ty kamiony je to velmi zajímavé, jak úspora, tak nárůst výkonu (říkal můj plynař). Cena zástavby, jestli se dobře pamatuji, kolem 90 tisíc, to umáznou za půl roku. Trochu problém je s tankováním, u normálního stojanu by to trvalo moc dlouho. Trochu se bojím, jestli se to uchytí, může to mít vliv na cenu LPG.


Nevím co to stojí,ale princip je stejný jako u THP a můj názor stejný jako na BA + LPG - je to prostě zásah do původní konstrukce a kdyby to bylo bez rizika byla by to výzva pro výrobce.

06.11.2013 15:47 - Re: LPG - pre a proti 2634059
Devilian
Město: Bratislava, Auto: Mazda 6 GJ 2.5iPočet příspěvků: 295
99 Poslat soukromou zprávu
Osobne si myslim, ze to moze bez problemov fungovat. A automobilky to nebudu davat do svojich aut len tak. Cely vyvoj je teraz predsa postaveny na tom, ze predpisovaci tvaru uhoriek z Bruselu im povedia kolko CO2 maju tie auta vypustat. A oni to potom co najlacnejsie vyrobia (vid FAP). Dalej uz len zabezpecia aby sa auto po 2-3 rokoch rozpadlo, aby sme si mohli kupit este ekologickejsie, a je to. Nerobil by som si zbytocne iluzie o najlepsich inzinieroch atd.. Tiez mam v plane na mojom motore pred smrtou vyskusat ten zazracny vodik domacej vyroby. Som zvedavy co to spravi.

06.11.2013 18:54 - Re: LPG - pre a proti 2634085
Rio11
Město: Domažlice, Auto: Citroën C5 I 2.0i 16v X BreakPočet příspěvků: 578

U??vate? Poslat soukromou zprávu
jruze napsal(a):
Bezva nápad - až mi propadne STK a zastaví mne policajti tak jim řeknu že si auto servisuji sám a že je v pořádku páč na to mám i kvalifikaci tak co bych lezl na STK - určo to pochopí a to že to po tobě nechtějí na STK a popř. to mᚠpropadlé je čistě tvůj problém(za to si zodpovídᚠty) a pokud nemᚠplatné doklady tek speciálně u LPG dostaneš okamžitě obecné ohrožení a noty do úschovy
To platí i bez LPG ale u něj jdou na horní sazbu.


Koukám, že si zase nedočetl můj příspěvek do konce, nebo si ho totálně nepochopil. Nikde jsem nenapsal, že nemám pravidelné prohlídky od autorizovaných servisů tedy revize, Napsal jsem jen , že si auto kontroluji sám každé tři měsíce, mám na to trochu vybavení abych to mohl udělat. Proč po mě na STK nechtějí žádné doklady k LPG kromě životnosti nádrže , to netuším, nejsem expert na STK, prostě to po mě nechtěli. Obecného ohrožení se nebojím, znám stovky aut na LPG které nemají žádné kontroly, a nikdo je nekontroluje. U benzínového auta také nedělᚠrevize, jen STK a přitom benzínové páry dokážou bouchnout a hořet jako plyn. Plná nádrž benzínu když hoří tak je to masakr. A podle tvého posledního příspěvku usuzuji, že mít všichni lidé názory jako ty, tak jezdíme ještě na koních. Trocha důvěry v nové technologie by neškodila.

06.11.2013 18:57 - Re: LPG - pre a proti 2634086
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 11800

U??vate? Poslat soukromou zprávu
Devilian napsal(a):
Osobne si myslim, ze to moze bez problemov fungovat. A automobilky to nebudu davat do svojich aut len tak. Cely vyvoj je teraz predsa postaveny na tom, ze predpisovaci tvaru uhoriek z Bruselu im povedia kolko CO2 maju tie auta vypustat. A oni to potom co najlacnejsie vyrobia (vid FAP). Dalej uz len zabezpecia aby sa auto po 2-3 rokoch rozpadlo, aby sme si mohli kupit este ekologickejsie, a je to. Nerobil by som si zbytocne iluzie o najlepsich inzinieroch atd.. Tiez mam v plane na mojom motore pred smrtou vyskusat ten zazracny vodik domacej vyroby. Som zvedavy co to spravi.


Petr72 dělá na letišti atĄ ti sežene katapult

A já si osobně myslím že největší zápor LPG je to že mnoho firem to pojalo jako biznis a až tak je nezajímá celkové sladění a fukčnost popř. vhodnost montovaného zařízení,spousta znich nemá páru o konstrukci motoru a elektronice toho vozu - jen to tam napráskaj a hotovo. při komplikacích to potom zprovoznit je problém.

1 2 > >|


  
Uživatelé online  
Nejnovější příspěvky  
Inzerce  
Obrázky  
Š 2007-2017 :: by c5club,optimalizováno pro rozlišení 1024x768, Firefox, Kontakt/Administrator