| | |
31.10.2013 22:21 -
LPG - pre a proti
|
2631597
|
|
jumep
|
|
|
odporucam sem presunut temu z .link. a tam sa vratit k niecomu co je v podstate uzavrete
moje rychle zhrnutie
pre:
- uspora penazi pri palive
- teoreticky vyssi najazd pri kombinacii plyn, benzin
proti:
- absolutne zla montaz (servisovat nieco na lpg aute, vsade sa ti nieco pletie, trubka od nadrze, kable krizom krazom, hadice ..... nemal som tu ani jedno lpg auto kde by nieco nezavadzalo, pricom pri montazi stacilo trocha uvazovat a ulozit to normalne)
- pri pripadnom probleme omnoho narocnejsia diagnostika
- zakazany vjazd do garazi
- zabratie kufra alebo miesta na rezervu nadrzou na lpg
- zvysene naklady na udrzbu spojene so specifikami lpg
odporucam sem presunut temu z http://www.c5club.cz/diskuze/vseobecna-ne-technicka-diskuze-o-c5/2631583-re-spotreba-vseobecne/ a tam sa vratit k niecomu co je v podstate uzavrete
moje rychle zhrnutie
pre:
- uspora penazi pri palive
- teoreticky vyssi najazd pri kombinacii plyn, benzin
proti:
- absolutne zla montaz (servisovat nieco na lpg aute, vsade sa ti nieco pletie, trubka od nadrze, kable krizom krazom, hadice ..... nemal som tu ani jedno lpg auto kde by nieco nezavadzalo, pricom pri montazi stacilo trocha uvazovat a ulozit to normalne)
- pri pripadnom probleme omnoho narocnejsia diagnostika
- zakazany vjazd do garazi
- zabratie kufra alebo miesta na rezervu nadrzou na lpg
- zvysene naklady na udrzbu spojene so specifikami lpg
|
|
01.11.2013 22:50 -
Re: LPG - pre a proti
|
2631863
|
|
Rio11
|
Město: Domalice, Auto: Citroën C5 I 2.0i 16v X Break | Počet příspěvků: 578 |
|
|
Krásně si to napsal. A to tady budete stejné věci opakovat do nekonečna. To je tvůj názor servismena. Já jsem zákazník a spotřebitel a hovoří pro mě náklady. C 5 je dost velké auto aby se do jeho útrob vela nádr na LPG . O ostatních bodech jsem tu u psal. Prostě bráníte se tomu jak čert kříi, za kadou cenu ve proti LPG.
Krásně si to napsal. A to tady budete stejné věci opakovat do nekonečna. To je tvůj názor servismena. Já jsem zákazník a spotřebitel a hovoří pro mě náklady. C 5 je dost velké auto aby se do jeho útrob vela nádr na LPG . O ostatních bodech jsem tu u psal. Prostě bráníte se tomu jak čert kříi, za kadou cenu ve proti LPG.
|
|
01.11.2013 22:55 -
Re: LPG - pre a proti
|
2631870
|
|
jumep
|
|
|
ja som to len zhrnul a uvazujem ze pri lpg autach zvysim taxu za opravy beznych veci, lebo proste plynari su prasata co nerozmyslaju pri montazi ...
ja som to len zhrnul a uvazujem ze pri lpg autach zvysim taxu za opravy beznych veci, lebo proste plynari su prasata co nerozmyslaju pri montazi ...
|
|
05.11.2013 20:19 -
Re: LPG - pre a proti
|
2633861
|
|
Rio11
|
Město: Domalice, Auto: Citroën C5 I 2.0i 16v X Break | Počet příspěvků: 578 |
|
|
Snail jsem se dát vechna pro a proti LPG. Není to jednoduché a tak dám po pár dnech přemýlení pár postřehů. Jistě mi doplníte na co jsem zapomněl.
PRO:
Nízké náklady na palivo.
Delí ivotnost motorového oleje.
Mení opotřebení motoru, důvod neusazování karbonu, viz delí ivotnost motorového olej, pozor vak na pravidelnou výměnu oleje a nepřejídění .
Mení emise a tím pádem ekologický provoz.
U dobrého, bezporuchového a dobře seřízeného zařízení neznatelná ztráta výkonu motoru.
PROTI:
Dva systémy BA-LPG a tím pádem sloitějí opravy, diagnostika a údrba. Údrba je vak cenově přijatelná s ohledem na úsporu na palivu.
Omezení prostoru v kufru, nebo jízda bez rezervy, podle toho jakou máte nádr. Rezerva lze vyřeit.
Nemonost parkovat v podzemních garáích, asi největí zápor.
Mení nájezd na nádr LPG a tím pádem častějí tankování LPG.
Na kadé čerpací stanici není monost tankovat LPG.
Servisáci budou uvádět i chaos v drátech a hadicích LPG. To ale záleí jen na kvalitě montáe, nepovauji to za zápor.
Jetě jedna drobnost a tou je neochota některých servisů, servisovat auta s LPG.
Snail jsem se dát vechna pro a proti LPG. Není to jednoduché a tak dám po pár dnech přemýlení pár postřehů. Jistě mi doplníte na co jsem zapomněl.
PRO:
Nízké náklady na palivo.
Delí ivotnost motorového oleje.
Mení opotřebení motoru, důvod neusazování karbonu, viz delí ivotnost motorového olej, pozor vak na pravidelnou výměnu oleje a nepřejídění .
Mení emise a tím pádem ekologický provoz.
U dobrého, bezporuchového a dobře seřízeného zařízení neznatelná ztráta výkonu motoru.
PROTI:
Dva systémy BA-LPG a tím pádem sloitějí opravy, diagnostika a údrba. Údrba je vak cenově přijatelná s ohledem na úsporu na palivu.
Omezení prostoru v kufru, nebo jízda bez rezervy, podle toho jakou máte nádr. Rezerva lze vyřeit.
Nemonost parkovat v podzemních garáích, asi největí zápor.
Mení nájezd na nádr LPG a tím pádem častějí tankování LPG.
Na kadé čerpací stanici není monost tankovat LPG.
Servisáci budou uvádět i chaos v drátech a hadicích LPG. To ale záleí jen na kvalitě montáe, nepovauji to za zápor.
Jetě jedna drobnost a tou je neochota některých servisů, servisovat auta s LPG.
|
|
05.11.2013 20:42 -
Re: LPG - pre a proti
|
2633872
|
|
citrus
|
Město: Trnava, Auto: Citroën C5 II 2.0i 16v SX | Počet příspěvků: 612 |
|
|
na SK nerobi emisie na LPG kazda STK, co zabere trochu casu kym zistis kde mozes ist.
pre mna najvacsia nevyhoda je rezerva
servis je zanedbatelny (skor ma otravuje ze musim chodit menit LPG filter)
dalsia je nervozita ked ides na ten hnusne drahy BA. Preto vysoky dojazd BA+LPG je len teoreticky, nie realny Ale ked nenajde pumpu s LPG urcite neostanes v noci na dialnici vyset s prazdnymi nadrzami (ak si neni totalny k...)
Keby som mal pod bytom kupene parkovanie v podzemnych garazach, to by som uz LPG nechcel
Takze je to trochu indivindi
Inak, auto ide uplne rovnako na LPG ako na BA. Netrha, a pokles vykonu neni mozne pocitit
na SK nerobi emisie na LPG kazda STK, co zabere trochu casu kym zistis kde mozes ist.
pre mna najvacsia nevyhoda je rezerva
servis je zanedbatelny (skor ma otravuje ze musim chodit menit LPG filter)
dalsia je nervozita ked ides na ten hnusne drahy BA. Preto vysoky dojazd BA+LPG je len teoreticky, nie realny:-)) Ale ked nenajde pumpu s LPG urcite neostanes v noci na dialnici vyset s prazdnymi nadrzami (ak si neni totalny k...)
Keby som mal pod bytom kupene parkovanie v podzemnych garazach, to by som uz LPG nechcel
Takze je to trochu indivindi
Inak, auto ide uplne rovnako na LPG ako na BA. Netrha, a pokles vykonu neni mozne pocitit
|
|
05.11.2013 21:12 -
Re: LPG - pre a proti
|
2633899
|
|
Rio11
|
Město: Domalice, Auto: Citroën C5 I 2.0i 16v X Break | Počet příspěvků: 578 |
|
|
U nás STK a LPG není ádný problém, nikdo po mě na STK nechce emise na LPG, poadují jen emise na benzín. O dojezdu na nádre, mám auto na LPG na benzín nejezdím, dovedu si představit, e kdy mi dojde LPG a nebude na dosah čerpací stanice kde natankuji, dojedu na benzín. ale to se mi jetě nestalo. Kdybych měl pod vlastním bytem podzemní gará, svoje auto si tam klidně dám. Oni toti ty zákazy o parkování v podzemních garáích jsou jen proto, e spousta aut na LPG není odborně servisováno a nemá pravidelné prohlídky. Já si auto kontroluji sám, kadé tři měsíce a klidně si ho zaparkuji do lonice a budu klidně spát. Je to jenom o tom jak se o to zařízení stará, a nemusí to být přehnané stačí jen nezapomínat a nekalat nato.
U nás STK a LPG není ádný problém, nikdo po mě na STK nechce emise na LPG, poadují jen emise na benzín. O dojezdu na nádre, mám auto na LPG na benzín nejezdím, dovedu si představit, e kdy mi dojde LPG a nebude na dosah čerpací stanice kde natankuji, dojedu na benzín. ale to se mi jetě nestalo. Kdybych měl pod vlastním bytem podzemní gará, svoje auto si tam klidně dám. Oni toti ty zákazy o parkování v podzemních garáích jsou jen proto, e spousta aut na LPG není odborně servisováno a nemá pravidelné prohlídky. Já si auto kontroluji sám, kadé tři měsíce a klidně si ho zaparkuji do lonice a budu klidně spát. Je to jenom o tom jak se o to zařízení stará, a nemusí to být přehnané stačí jen nezapomínat a nekalat nato.
|
|
05.11.2013 21:43 -
Re: LPG - pre a proti
|
2633915
|
|
citrus
|
Město: Trnava, Auto: Citroën C5 II 2.0i 16v SX | Počet příspěvků: 612 |
|
|
budme realisti, nevyhody LPG urcite ma
ale ekonomika ich zatieni (vacsinou)
budme realisti, nevyhody LPG urcite ma
ale ekonomika ich zatieni (vacsinou)
|
|
05.11.2013 22:20 -
Re: LPG - pre a proti
|
2633927
|
|
63zdenda
|
Město: Jezvé , Auto: Citroën C5 III (X7) 2.2 HDi 16V 173k (125kW) Tourer | Počet příspěvků: 2972 |
|
|
No,jak to tady tak čtu,nad LPG není,mě to vychází na jeden km stejně s plynem,maximálně rozdíl do 20ti halířů na km,do HDi ho dát nemůu,kdyby tam el,30 a 50tisíc pořizovací cena,bo jedině novej,za jak dlouho bych měl návratnost po těch 20 halířích,to u ani asi tady nebudu,jedině prodat HDi,koupit benzíňák a nechat udělat nové LPG,staré ani omylem,tak nevím,zda by se to zrovna mě,při mé spotřebě vyplatilo,to by spí bylo prodělečné,to mam teda asi smolíka,potřebuji etřit,né vyhazovat peníze otevřenym oknem,je to čistě můj názor,nikomu nic nevnucuju.
No,jak to tady tak čtu,nad LPG není,mě to vychází na jeden km stejně s plynem,maximálně rozdíl do 20ti halířů na km,do HDi ho dát nemůu,kdyby tam el,30 a 50tisíc pořizovací cena,bo jedině novej,za jak dlouho bych měl návratnost po těch 20 halířích,to u ani asi tady nebudu,jedině prodat HDi,koupit benzíňák a nechat udělat nové LPG,staré ani omylem,tak nevím,zda by se to zrovna mě,při mé spotřebě vyplatilo,to by spí bylo prodělečné,to mam teda asi smolíka,potřebuji etřit,né vyhazovat peníze otevřenym oknem,je to čistě můj názor,nikomu nic nevnucuju.;-)
|
|
05.11.2013 22:25 -
Re: LPG - pre a proti
|
2633928
|
|
jruze
|
|
|
63zdenda napsal(a): No,jak to tady tak čtu,nad LPG není,mě to vychází na jeden km stejně s plynem,maximálně rozdíl do 20ti halířů na km,do HDi ho dát nemůu,kdyby tam el,30 a 50tisíc pořizovací cena,bo jedině novej,za jak dlouho bych měl návratnost po těch 20 halířích,to u ani asi tady nebudu,jedině prodat HDi,koupit benzíňák a nechat udělat nové LPG,staré ani omylem,tak nevím,zda by se to zrovna mě,při mé spotřebě vyplatilo,to by spí bylo prodělečné,to mam teda asi smolíka,potřebuji etřit,né vyhazovat peníze otevřenym oknem,je to čistě můj názor,nikomu nic nevnucuju.
Do HDI dá .link.
Do HDI dá http://www.citroen-club.cz/clanek/diesel-na-lpg-154 ;-)
|
|
05.11.2013 22:29 -
Re: LPG - pre a proti
|
2633929
|
|
63zdenda
|
Město: Jezvé , Auto: Citroën C5 III (X7) 2.2 HDi 16V 173k (125kW) Tourer | Počet příspěvků: 2972 |
|
|
To jsem nevěděl,jen co propočítám návratnost,budu o něm uvaovat.
To jsem nevěděl,jen co propočítám návratnost,budu o něm uvaovat.;-)
|
|
05.11.2013 22:41 -
Re: LPG - pre a proti
|
2633935
|
|
jumep
|
|
|
ze ten plynodiesel nemontuju hned vo vyrobe ked to ma take uzasne vlastnosti ...
dost by ma zaujimalo ako riesia "samozapal"
ze ten plynodiesel nemontuju hned vo vyrobe ked to ma take uzasne vlastnosti ...
dost by ma zaujimalo ako riesia "samozapal"
|
|
06.11.2013 11:06 -
Re: LPG - pre a proti
|
2633997
|
|
Honzaho
|
Město: Praha, Auto: Citroën C5 III (X7) 1.6 16V THP 158k Tourer | Počet příspěvků: 150 |
|
|
Údajně pro ty kamiony je to velmi zajímavé, jak úspora, tak nárůst výkonu (říkal můj plynař). Cena zástavby, jestli se dobře pamatuji, kolem 90 tisíc, to umáznou za půl roku. Trochu problém je s tankováním, u normálního stojanu by to trvalo moc dlouho. Trochu se bojím, jestli se to uchytí, můe to mít vliv na cenu LPG.
Údajně pro ty kamiony je to velmi zajímavé, jak úspora, tak nárůst výkonu (říkal můj plynař). Cena zástavby, jestli se dobře pamatuji, kolem 90 tisíc, to umáznou za půl roku. Trochu problém je s tankováním, u normálního stojanu by to trvalo moc dlouho. Trochu se bojím, jestli se to uchytí, můe to mít vliv na cenu LPG.
|
|
06.11.2013 11:19 -
Re: LPG - pre a proti
|
2634000
|
|
vilous
|
Město: Praha, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) Tourer | Počet příspěvků: 1256 |
|
|
No to je správná připomínka. LPG není tak levné kvůli tomu, e by to bylo o tolik výrobně levnějí. Výrobní cena nafty je tuím někde kolem 10 Kč. Je to kvůli tomu, e na to jetě nevlítli tvůrci daní. Dokud je to koníček několika promile uivatelů aut, tak stát je v klidu. Jakmile by to byla masivní záleitost, tak na to finančáci vlítnou a vekeré výhody budou v trapu, protoe budu mít sloitějí auto s draím provozem.
Ostatně myslím, e se v EU na plynový pohon ji něco chystá.
No to je správná připomínka. LPG není tak levné kvůli tomu, e by to bylo o tolik výrobně levnějí. Výrobní cena nafty je tuím někde kolem 10 Kč. Je to kvůli tomu, e na to jetě nevlítli tvůrci daní. Dokud je to koníček několika promile uivatelů aut, tak stát je v klidu. Jakmile by to byla masivní záleitost, tak na to finančáci vlítnou a vekeré výhody budou v trapu, protoe budu mít sloitějí auto s draím provozem.
Ostatně myslím, e se v EU na plynový pohon ji něco chystá.
|
|
06.11.2013 11:42 -
Re: LPG - pre a proti
|
2634012
|
|
jruze
|
|
|
Honzaho napsal(a): Údajně pro ty kamiony je to velmi zajímavé, jak úspora, tak nárůst výkonu (říkal můj plynař). Cena zástavby, jestli se dobře pamatuji, kolem 90 tisíc, to umáznou za půl roku. Trochu problém je s tankováním, u normálního stojanu by to trvalo moc dlouho. Trochu se bojím, jestli se to uchytí, můe to mít vliv na cenu LPG.
Nevím co to stojí,ale princip je stejný jako u THP a můj názor stejný jako na BA + LPG - je to prostě zásah do původní konstrukce a kdyby to bylo bez rizika byla by to výzva pro výrobce.
Nevím co to stojí,ale princip je stejný jako u THP:nevim a můj názor stejný jako na BA + LPG - je to prostě zásah do původní konstrukce a kdyby to bylo bez rizika byla by to výzva pro výrobce.
|
|
06.11.2013 15:47 -
Re: LPG - pre a proti
|
2634059
|
|
Devilian
|
|
|
Osobne si myslim, ze to moze bez problemov fungovat. A automobilky to nebudu davat do svojich aut len tak. Cely vyvoj je teraz predsa postaveny na tom, ze predpisovaci tvaru uhoriek z Bruselu im povedia kolko CO2 maju tie auta vypustat. A oni to potom co najlacnejsie vyrobia (vid FAP). Dalej uz len zabezpecia aby sa auto po 2-3 rokoch rozpadlo, aby sme si mohli kupit este ekologickejsie, a je to. Nerobil by som si zbytocne iluzie o najlepsich inzinieroch atd.. Tiez mam v plane na mojom motore pred smrtou vyskusat ten zazracny vodik domacej vyroby. Som zvedavy co to spravi.
Osobne si myslim, ze to moze bez problemov fungovat. A automobilky to nebudu davat do svojich aut len tak. Cely vyvoj je teraz predsa postaveny na tom, ze predpisovaci tvaru uhoriek z Bruselu im povedia kolko CO2 maju tie auta vypustat. A oni to potom co najlacnejsie vyrobia (vid FAP). Dalej uz len zabezpecia aby sa auto po 2-3 rokoch rozpadlo, aby sme si mohli kupit este ekologickejsie, a je to. Nerobil by som si zbytocne iluzie o najlepsich inzinieroch atd.. Tiez mam v plane na mojom motore pred smrtou vyskusat ten zazracny vodik domacej vyroby. Som zvedavy co to spravi.
|
|
06.11.2013 18:54 -
Re: LPG - pre a proti
|
2634085
|
|
Rio11
|
Město: Domalice, Auto: Citroën C5 I 2.0i 16v X Break | Počet příspěvků: 578 |
|
|
jruze napsal(a): Bezva nápad - a mi propadne STK a zastaví mne policajti tak jim řeknu e si auto servisuji sám a e je v pořádku páč na to mám i kvalifikaci tak co bych lezl na STK - určo to pochopí a to e to po tobě nechtějí na STK a popř. to má propadlé je čistě tvůj problém(za to si zodpovídá ty) a pokud nemá platné doklady tek speciálně u LPG dostane okamitě obecné ohroení a noty do úschovy
To platí i bez LPG ale u něj jdou na horní sazbu.
Koukám, e si zase nedočetl můj příspěvek do konce, nebo si ho totálně nepochopil. Nikde jsem nenapsal, e nemám pravidelné prohlídky od autorizovaných servisů tedy revize, Napsal jsem jen , e si auto kontroluji sám kadé tři měsíce, mám na to trochu vybavení abych to mohl udělat. Proč po mě na STK nechtějí ádné doklady k LPG kromě ivotnosti nádre , to netuím, nejsem expert na STK, prostě to po mě nechtěli. Obecného ohroení se nebojím, znám stovky aut na LPG které nemají ádné kontroly, a nikdo je nekontroluje. U benzínového auta také nedělá revize, jen STK a přitom benzínové páry dokáou bouchnout a hořet jako plyn. Plná nádr benzínu kdy hoří tak je to masakr. A podle tvého posledního příspěvku usuzuji, e mít vichni lidé názory jako ty, tak jezdíme jetě na koních. Trocha důvěry v nové technologie by nekodila.
Koukám, e si zase nedočetl můj příspěvek do konce, nebo si ho totálně nepochopil. Nikde jsem nenapsal, e nemám pravidelné prohlídky od autorizovaných servisů tedy revize, Napsal jsem jen , e si auto kontroluji sám kadé tři měsíce, mám na to trochu vybavení abych to mohl udělat. Proč po mě na STK nechtějí ádné doklady k LPG kromě ivotnosti nádre , to netuím, nejsem expert na STK, prostě to po mě nechtěli. Obecného ohroení se nebojím, znám stovky aut na LPG které nemají ádné kontroly, a nikdo je nekontroluje. U benzínového auta také nedělá revize, jen STK a přitom benzínové páry dokáou bouchnout a hořet jako plyn. Plná nádr benzínu kdy hoří tak je to masakr. A podle tvého posledního příspěvku usuzuji, e mít vichni lidé názory jako ty, tak jezdíme jetě na koních. Trocha důvěry v nové technologie by nekodila.
|
|
| |
|
|