Jméno
Heslo
Trvale přihlásit 
Nová registrace
Èesky English
Vyhledávání
Rozšírené ...

 

 Diskuzní fórum / Všeobecná NE-technická diskuze o C5 / Spotřeba - všeobecně
|< < 1 ... 53 54 55 56 57 58 59 ... 94 > >|
29.10.2013 21:15 - Re: Spotřeba - všeobecně 2630931
vikicv
Město: PRAHA 9 - Újezd nad Lesy, Auto: Citroën C5 II 3.0i 24v Exclusive BreakPočet příspěvků: 50
99 Poslat soukromou zprávu
Na LPG zatím: 29189 km
Zaplaceno: 58361 Kč
Cena za km: 2Kč
Průměrná spotřeba LPG: 12.35 L/100km

můj logbook:
.link.

29.10.2013 21:25 - Re: Spotřeba - všeobecně 2630936
63zdenda
Město: Jezvé , Auto: Citroën C5 III (X7) 2.2 HDi 16V 173k (125kW) TourerPočet příspěvků: 2972

U??vate? Poslat soukromou zprávu
Dík za info,jednou jsem to akorát počítal s kamarádem,jinak se tady pořád propírá nafta,ale o spotřebě plynu žádné údaje,aspoň mám nějakou představu.

29.10.2013 21:40 - Re: Spotřeba - všeobecně 2630940
robo
Město: Piestany, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 16V 143k (103kW)Počet příspěvků: 1083
Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
realne mozne a ubehnute 1200km, blikla rezerva, teda cca.60l
teda priemer 5l /100km
naklady cca.60lx1.4e=84euro
teda 1km=0.07Eur, 7centov=1.8Kc?

ja si teda bloky neodkladam ani nepisem, ale vzdy vynulujem jeden pocitac.
myslim ze aj pri 15tisic bude priemerna okolo 5.6 lebo furt jazdim to iste, rano do prace a poobede spat.
toto bol ten best vypocet, v reale to nebude 5, ale tych 5.5l, pokial nezacnem jazdit jak diviak

30.10.2013 08:32 - Re: Spotřeba - všeobecně 2630986
STRUCTOR
Město: Praha 8, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 16V 143k (103kW)Počet příspěvků: 88
99 Poslat soukromou zprávu
měl jsem par aut na LPG a je par věcí které ti nikdo o LPG neřekne:
1. při jízdě po městě, tj. časté starty, je potřeba počítat i se spotřebou benzínu a to i se 2/100km. Při jízdě na dálku je spotřeba benzínu zanedbatelná. I ta spotřeba LPG je taková....dost kolísá. Pokud ti někdo řekne že jezdí za 9 znamená to, že třeba často jezdí za 9, ale taky mu to párkrát na stejné trase vezme 15, což už ovšem nezprůměruje.
2. náchylnost LPG na vynechávání motoru, z čehož plyne neustálý hon na odstranění této závady - svíčky, kabely, čidla, seřízení..
3. životnost vstřiků LPG, nádrže, membrán, filrtu LPG, motorového oleje... nutno počítat s investicemi a častějším servisováním - tim spíše pokud vůz koupíš s již provedenou zástavbou
4. servisování - pokud nastane nějaký problém, LPG servis řekne že je problém v voze a ne v LPG, autoservis ti zase zase sdělí že je problém v LPG a ne ve voze, fakt prima servisovani
5. Občas je LPG v autě cítit, nebo v garáži kde parkuješ, zpravidla "nějaká" netěsnost motoru či přívodu LPG, a někdy prostě jen tak, což spoustě lidí vadí.
6. malý dojezd na LPG, stále jsi u pumpy, cestou do Itálie jsem tankoval LPG minimálně 3x, což zdržuje a s ohledem na dostupnost a cenu plynu v zahraničí.....(naftu vezmeš za levno u nás a dojedeš na ni tam i zpět)

Neměl jsem v úmyslu kritizovat LPG, ale já byl z uvedených věcí mírně řečeno poněkud rozčarován. Přes uvedené uznávám, že provoz na LPG může být vhodná varianta, zejména pro ty, kteří nedokáží odolat sametovému běhu 6 či 8 válcových zážehových motorů.

30.10.2013 09:41 - Re: Spotřeba - všeobecně 2631013
jumep
Město: Piestany, Auto: Citroen C6 2.7HDiPočet příspěvků: 17329

Moder?tor Poslat soukromou zprávu
plne suhlasim, len dodam k tomu 2 veci
s tym tankovanim je to relativne (velkost nadrze) a teoreticky vseobecny dojazd sa zvacsi o dojazd na LPG, lenze to takto nikto nerata v podstate

a este jedna drobnost, skus servisovat LPG auto, vsetko coho sa chytis tam je poprepletany nejaky kabel od plynu, trubka od plynu - proste ty co montuju ten plyn su strasne prasata na robotu, nemal som tu este ani jeden plyn kde by to nezavadzalo a bolo aspon nejako logicky ulozene

30.10.2013 09:54 - Re: Spotřeba - všeobecně 2631015
Darja
Město: Uhříněves, Auto: Ford FiestaPočet příspěvků: 3297

99 Poslat soukromou zprávu
STRUCTOR napsal(a):
5. Občas je LPG v autě cítit, nebo v garáži kde parkuješ, zpravidla "nějaká" netěsnost motoru či přívodu LPG, a někdy prostě jen tak, což spoustě lidí vadí.


Nikdy nemá být LPG cítit. Pokud je správně seřízené, pokud mᚠauto po revizi, bez úniků, nikdy nemᚠcítit LPG. Když jej cítíš, mᚠproblém. Tohle už není 120tka na plyn, která smrděla LPG furt.

P.S. Ten dojezd mě fakt netrápí, na benzínovou nádrž najedu 600-700 km, na LPG 350-450 km...

30.10.2013 10:51 - Re: Spotřeba - všeobecně 2631036
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 11800

U??vate? Poslat soukromou zprávu
Darja napsal(a):
Nikdy nemá být LPG cítit. Pokud je správně seřízené, pokud mᚠauto po revizi, bez úniků, nikdy nemᚠcítit LPG. Když jej cítíš, mᚠproblém. Tohle už není 120tka na plyn, která smrděla LPG furt.

P.S. Ten dojezd mě fakt netrápí, na benzínovou nádrž najedu 600-700 km, na LPG 350-450 km...


Vždy je nepatrně cítit - poslední otočka zůstane v sání - u všech přítomných u mne v dílně (a i skušenost vlastní) - nic závažného,nebezpečného,nebo záporného proti LPG.Pokud je to tak že jsi dvacet metrů v okruhu a hledᚠplynovou masku je opravdu něco špatně.

30.10.2013 11:39 - Re: Spotřeba - všeobecně 2631089
STRUCTOR
Město: Praha 8, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 16V 143k (103kW)Počet příspěvků: 88
99 Poslat soukromou zprávu
Darja napsal(a):
Nikdy nemá být LPG cítit. Pokud je správně seřízené, pokud mᚠauto po revizi, bez úniků, nikdy nemᚠcítit LPG. Když jej cítíš, mᚠproblém. Tohle už není 120tka na plyn, která smrděla LPG furt.

P.S. Ten dojezd mě fakt netrápí, na benzínovou nádrž najedu 600-700 km, na LPG 350-450 km...


Souhlasím, že plyn by v autě cítit neměl. Ale někdy prostě cítit je i když k tomu není důvod, netuším zda jde o zůstatek v sání či výfuku, možná drobný unik ze vstřikovačů, neřeším proč, možná jsem na to jen alergický, ale prostě to někdy cítit je a nic se s tím nedá udělat, což mi vadí.
Neřešíš dojezd protože jedeš na benzín? Mno, já myslel, že smyslem provozu na LPG je ušetřit nějaký kačky právě tím, že na benzín nejezdíš. Abych pravdu řekl, já nevidím důvod mít auto na LPG abych pak kvůli malé nádrži (dojezdu) jezdil na benzín a ještě si nalhával jak je to výhodné. Proto jsem holt musel pořád tankovat. Při provozu po Praze každý druhý den, cestou na dovču třikrát za cestu tam, třikrát za cestu zpět...ale, tím právě bylo dosahováno úspornějšího provozu. Je na každém, zda mu to vyhovuje či nikoliv, a jak již jsem řekl, jsou vozy (motory) co za to stojí.

30.10.2013 15:01 - Re: Spotřeba - všeobecně 2631124
Darja
Město: Uhříněves, Auto: Ford FiestaPočet příspěvků: 3297

99 Poslat soukromou zprávu
Ano, smyslem je ušetřit, vždy jsem tu už psala, že investice 34tisíc do přestavby se mi vrátila po roce ježdění. Takže já už šetřím vlastně 1+6 let.... 6*34 tisíc.... no to je pěkně korunek v kapsičce, hehehe


Proboha lidi, buďte trochu v klidu a přestaňte LPG stavět na hranici a běhat kolem ní s pochodněmi To už tady jednou bylo Je to každýho věc.

31.10.2013 18:48 - Re: Spotřeba - všeobecně 2631431
Rio11
Město: Domažlice, Auto: Citroën C5 I 2.0i 16v X BreakPočet příspěvků: 578

U??vate? Poslat soukromou zprávu
STRUCTOR napsal(a):
měl jsem par aut na LPG a je par věcí které ti nikdo o LPG neřekne:
1. při jízdě po městě, tj. časté starty, je potřeba počítat i se spotřebou benzínu a to i se 2/100km. Při jízdě na dálku je spotřeba benzínu zanedbatelná. I ta spotřeba LPG je taková....dost kolísá. Pokud ti někdo řekne že jezdí za 9 znamená to, že třeba často jezdí za 9, ale taky mu to párkrát na stejné trase vezme 15, což už ovšem nezprůměruje.
2. náchylnost LPG na vynechávání motoru, z čehož plyne neustálý hon na odstranění této závady - svíčky, kabely, čidla, seřízení..
3. životnost vstřiků LPG, nádrže, membrán, filrtu LPG, motorového oleje... nutno počítat s investicemi a častějším servisováním - tim spíše pokud vůz koupíš s již provedenou zástavbou
4. servisování - pokud nastane nějaký problém, LPG servis řekne že je problém v voze a ne v LPG, autoservis ti zase zase sdělí že je problém v LPG a ne ve voze, fakt prima servisovani
5. Občas je LPG v autě cítit, nebo v garáži kde parkuješ, zpravidla "nějaká" netěsnost motoru či přívodu LPG, a někdy prostě jen tak, což spoustě lidí vadí.
6. malý dojezd na LPG, stále jsi u pumpy, cestou do Itálie jsem tankoval LPG minimálně 3x, což zdržuje a s ohledem na dostupnost a cenu plynu v zahraničí.....(naftu vezmeš za levno u nás a dojedeš na ni tam i zpět)

Neměl jsem v úmyslu kritizovat LPG, ale já byl z uvedených věcí mírně řečeno poněkud rozčarován. Přes uvedené uznávám, že provoz na LPG může být vhodná varianta, zejména pro ty, kteří nedokáží odolat sametovému běhu 6 či 8 válcových zážehových motorů.



Mám ve firmě 3 auta na LPG, moje auto je také na LPG, soused automechanik má v rodině 3 auta na LPG , takže si myslím že mám kde srovnávat a porovnávat.
Takže zaprvé : každý kdo má LPG ví, že start je vždy na benzín, tím pádem čím častější starty tím větší spotřeba BA. Zadruhé : Náchylnost na vynechávání motoru, to snad bylo před dvaceti lety u stodvacítek na domácí montហLPG. zaručuji ti že v současné době je něco podobného dávnou minulostí. Zatřetí : Životnost nádrže LPG deset let je trochu problém, ale deset let, to na novou LPG ušetří. Membrány, filtry - spotřební materiál, stejné jako filtr benzínu. Svíčky dobrá, jsou třeba častěji nové, motorový olej ?? co jako ?? vydrží déle než u benzínu. Častější servisování, jako proč ?? Servisuji jako každé jiné auto. Problémy s LPG nemám, mám perfektní zařízení a skvělého servismena. Začtvrté :Nikdy jsem necítil LPG v autě ani kolem něj. Pakliže se to stane znamená to že je něco rozbité, v žádném případě to není normální jev, mě se to nikdy nestalo. A za páté malý dojezd na nádrž, Cha Cha Cha za tu úsporu peněz mě to stojí. Najedu na nádrž LPG 500 km a to mě stačí ke spokojenosti. Tak teď mi řekni co jsi měl za staré LPG systémy, že mᚠtak negativní zkušenosti ? Já nemám žádný problém a chrochtám si blahem když platím na pumpě.

31.10.2013 20:30 - Re: Spotřeba - všeobecně 2631494
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 11800

U??vate? Poslat soukromou zprávu
Rio11 napsal(a):
Mám ve firmě 3 auta na LPG, moje auto je také na LPG, soused automechanik má v rodině 3 auta na LPG , takže si myslím že mám kde srovnávat a porovnávat.
Takže zaprvé : každý kdo má LPG ví, že start je vždy na benzín, tím pádem čím častější starty tím větší spotřeba BA. Zadruhé : Náchylnost na vynechávání motoru, to snad bylo před dvaceti lety u stodvacítek na domácí montហLPG. zaručuji ti že v současné době je něco podobného dávnou minulostí. Zatřetí : Životnost nádrže LPG deset let je trochu problém, ale deset let, to na novou LPG ušetří. Membrány, filtry - spotřební materiál, stejné jako filtr benzínu. Svíčky dobrá, jsou třeba častěji nové, motorový olej ?? co jako ?? vydrží déle než u benzínu. Častější servisování, jako proč ?? Servisuji jako každé jiné auto. Problémy s LPG nemám, mám perfektní zařízení a skvělého servismena. Začtvrté :Nikdy jsem necítil LPG v autě ani kolem něj. Pakliže se to stane znamená to že je něco rozbité, v žádném případě to není normální jev, mě se to nikdy nestalo. A za páté malý dojezd na nádrž, Cha Cha Cha za tu úsporu peněz mě to stojí. Najedu na nádrž LPG 500 km a to mě stačí ke spokojenosti. Tak teď mi řekni co jsi měl za staré LPG systémy, že mᚠtak negativní zkušenosti ? Já nemám žádný problém a chrochtám si blahem když platím na pumpě.


Mᚠpravdu - jen mi prosím vysvětli kam se ti vstřikuje plyn - pokud přímo do válců nemůže být cítit , pokud ale do sání tak jak docílíš aby to z toho sání neuniklo,nehledě na to že celej systém sání kam se plyn dostane načichne(ale není to nic závažného a v kabině to opravdu cítit není nebo nesmí být.Jezdí mi sem dost aut na LPG a cítím všechny(v uzavřeném prostoru) - je to jako když se postříkᚠvo%navkou - taky jí cítíš i po nějaké době(leda že jezdíš na jeden z nich - nevím teď který je cítit jestli propan nebo butan - tuším že butan není cítit.Garantuji ti že i rok prázdná,otevřená nadrž bude smrdět po plynu(benzinová a naftová také). A měl jsem několik aut na LPG a několik systémů - jen tvrdím že C5 na to není zrovna moc stavěná- jinak úspora tam je jen F. moc benzíny neumí a nechápu proč nedělali šestikvalty- podle mne je to nedostatek.

31.10.2013 21:03 - Re: Spotřeba - všeobecně 2631514
Rio11
Město: Domažlice, Auto: Citroën C5 I 2.0i 16v X BreakPočet příspěvků: 578

U??vate? Poslat soukromou zprávu
Plyn se mi vstřikuje kapalnej do sání. A doopravdy není cítit ani v autě, ani v garáži když tam auto stojí, ani nikde kolem. Je jasné že když otevřeš nádrž smrdět bude, ale LPG je uzavřený okruh a prostě ven se to nesmí dostat. Pakli že ti to smrdí, tak mᚠprostě a jednoduše někde únik plynu. Žádné že to zůstalo v sání, nebo podobné nesmysly. Když smrdí tak je to chyba a někde to utíká.

31.10.2013 22:08 - Re: Spotřeba - všeobecně 2631583
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 11800

U??vate? Poslat soukromou zprávu
Rio11 napsal(a):
Plyn se mi vstřikuje kapalnej do sání. A doopravdy není cítit ani v autě, ani v garáži když tam auto stojí, ani nikde kolem. Je jasné že když otevřeš nádrž smrdět bude, ale LPG je uzavřený okruh a prostě ven se to nesmí dostat. Pakli že ti to smrdí, tak mᚠprostě a jednoduše někde únik plynu. Žádné že to zůstalo v sání, nebo podobné nesmysly. Když smrdí tak je to chyba a někde to utíká.


No dělám auta 40 let a LPG mi prošlo rukama mocx - takže znovu vstřik vstříkne do sání plyn- motor ho nasaje do válce a svíčka ho zapálí. No a pokud vypneš zapalování jediná změna která proběhne je že svíčka nezapálí - čili je plné sání a váce které mají pálit - opradu jsi si jistý že je sací trakt hermeticky uzavřený (tlakovej okruh plynu ano) a vzhledem (nevím přesně % poměru - už si to nepamatuji smradlavého plynu tuším 2/3) k tomu že zůstane tento plyn v sání se rozšíří do prostoru a nedej bůh sundavat hadice sání nebo podobné komponenty - věř že je toho plná dílna.Pokud by tomu bylo jinak tak by ten systém musel převídat kdy budu zhasínat a kdyby napřed zavřel plyn vyhodí to chybu.Nebo si to zkus po zhasnutí sundej hadici sání a škrtni u sání zapalovačem - dej někdy vědět jak to dopadlo
Jinak jsem měl i atestaci na montហBRC systému.( a ve svém jsem měl lováto,BRC s počítačem a nějakého holanďana )
Ještě dodám že kvalita plynu je právě daná poměrem propan - butan - jestli si to dobře pamatuji tak butan je bez zápachu a vysoce výbušný(větší % lepší kvalita)

01.11.2013 10:48 - Re: Spotřeba - všeobecně 2631701
Fire
Město: Praha, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v XPočet příspěvků: 17
99 Poslat soukromou zprávu
Jen pro zajímavost, když se nespěchá a silnice je slušná tak s 1,6 se dá jet i za 3,5 litru.

01.11.2013 13:44 - Re: Spotřeba - všeobecně 2631728
RimmerCZ
Město: Hlučín, Auto: Mercedes E 400dPočet příspěvků: 611
U??vate? Poslat soukromou zprávu
A to se dela jak, kdyz s 1,4Hdi se pokud zrovna nejedu mimo obec 60, neda dostat realne moc pod 4.5 s o 300kG lehcim autem ? Jen me to fakt zajima, protoze tomu teda neverim, pokud neberes aktualni spotrebu v nejake rychlosti, coz je zavadejici.

01.11.2013 15:38 - Re: Spotřeba - všeobecně 2631746
Alien
Město: Praha, Auto: Počet příspěvků: 48
99 Poslat soukromou zprávu
Fire napsal(a):
Jen pro zajímavost, když se nespěchá a silnice je slušná tak s 1,6 se dá jet i za 3,5 litru.


A to byla spotřeba vody v těle při tlačení té 1,6 ? To jde.

Ale ze života. S Xa V6 7,2l přes Uhry (500km) a to svižně, ale každý ví, že to jede samo to auto v těch krajích. Takovou spotřebu jsem už nikdy, nikde, nedokázal.

01.11.2013 21:00 - Re: Spotřeba - všeobecně 2631820
Gabo
Město: Nitra, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v SXPočet příspěvků: 81
99 Poslat soukromou zprávu
Fire napsal(a):
Jen pro zajímavost, když se nespěchá a silnice je slušná tak s 1,6 se dá jet i za 3,5 litru.


No iste, na štvorke pri 80-ke mi tiež palubák ukazuje rovnakú spotrebu

01.11.2013 21:05 - Re: Spotřeba - všeobecně 2631824
najk
Město: Děčín, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v SX BreakPočet příspěvků: 1537

99 Poslat soukromou zprávu
tak už jste si je poměřili??? tak plynaři a antiplynaři šup do nového vlákna .link. toto je vlákno o spotřebě!!! a připomínám, že jsou 3 druhy spotřeby a to:

Maximální: počítám tak 15 a více litrů (když chci prachy od polovičky na palivo)
Minimální: když se chlubím kamarádům, nebo chci zamachrovat na clubu
Optimální, spíše reální:to co mi to doopravdu žere za dané období, trasu, čas ap.

01.11.2013 22:51 - Re: Spotřeba - všeobecně 2631864
zhrado
Město: Zh, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi SXPočet příspěvků: 767
Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
tak ja 5,8 teraz poslednu nadrz. a dnes pohodovo 150km za 5,1.. brat na O II 1,9 tdi pd - 4.0. kua, niekde sa u mna stala chyba

01.11.2013 22:56 - Re: Spotřeba - všeobecně 2631871
Rio11
Město: Domažlice, Auto: Citroën C5 I 2.0i 16v X BreakPočet příspěvků: 578

U??vate? Poslat soukromou zprávu
najk napsal(a):
tak už jste si je poměřili??? tak plynaři a antiplynaři šup do nového vlákna .link. toto je vlákno o spotřebě!!! a připomínám, že jsou 3 druhy spotřeby a to:
Maximální: počítám tak 15 a více litrů (když chci prachy od polovičky na palivo)
Minimální: když se chlubím kamarádům, nebo chci zamachrovat na clubu
Optimální, spíše reální:to co mi to doopravdu žere za dané období, trasu, čas ap.


OK odcházím. Jsem pro třetí a to tu reálnou. Jenže to tu sposta lidí nedokáže skousnout, a možná ani spočítat. Průměr na 1000 km není žádný průměr.

|< < 1 ... 53 54 55 56 57 58 59 ... 94 > >|


  
Uživatelé online  
Nejnovější příspěvky  
Inzerce  
Obrázky  
Š 2007-2017 :: by c5club,optimalizováno pro rozlišení 1024x768, Firefox, Kontakt/Administrator