Jméno
Heslo
Trvale přihlásit 
Nová registrace
Èesky English
Vyhledávání
Rozšírené ...

 

 Diskuzní fórum / Všeobecná NE-technická diskuze o C5 / Do-montហmasážní sedačky / C5 III
1 2 > >|
09.11.2012 20:57 - Do-montហmasážní sedačky / C5 III 2520032
STRUCTOR
Město: Praha 8, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 16V 143k (103kW)Počet příspěvků: 88
99 Poslat soukromou zprávu
Namontoval jsem masážní sedačku do vozu, ve kterém předtím nebyla (c5 III, 2.0HDi, 2009). Oba vozy jsou ve výbavě exclusive, stejný model a rok výroby. Kabely, tedy obsazení konektoru pod sedačkou vypadá být shodné. Masហmi ovšem po namontování nefunguje vůbec, výhřev sice funguje, ale velmi opravdu velmi vlažně. Už se s tím někdy někdo zabýval? Tušíte o někom, kdo by to uměl z diagnostikovat? Nějak nemám odvahu s tím zajet do Citroenu.

09.11.2012 20:59 - Re: Do-montហmasážní sedačky / C5 III 2520034
STRUCTOR
Město: Praha 8, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 16V 143k (103kW)Počet příspěvků: 88
99 Poslat soukromou zprávu
nyní jsem si všiml, že jsem to měl zařadit spíše do technické diskuze, mohou poprosit admina o přesunutí? Děkuji

10.11.2012 03:48 - Re: Do-montហmasážní sedačky / C5 III 2520054
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 11800

U??vate? Poslat soukromou zprávu
STRUCTOR napsal(a):
Namontoval jsem masážní sedačku do vozu, ve kterém předtím nebyla (c5 III, 2.0HDi, 2009). Oba vozy jsou ve výbavě exclusive, stejný model a rok výroby. Kabely, tedy obsazení konektoru pod sedačkou vypadá být shodné. Masហmi ovšem po namontování nefunguje vůbec, výhřev sice funguje, ale velmi opravdu velmi vlažně. Už se s tím někdy někdo zabýval? Tušíte o někom, kdo by to uměl z diagnostikovat? Nějak nemám odvahu s tím zajet do Citroenu.


Jseš asi dost odvážný člověk-to že výhřev funguje ale málo bych si vysvětlil že jde po slabším přívodním kabelu . Ta koncovka asi vypadá stejně,ale může být jinak zapojená - asi by stálo za to se napřed podávat jestli jdou ve svorkovnici (alespoň) stejně silné vodiče.(kup si dostatečně velký hasičák)

10.11.2012 10:14 - Re: Do-montហmasážní sedačky / C5 III 2520150
STRUCTOR
Město: Praha 8, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 16V 143k (103kW)Počet příspěvků: 88
99 Poslat soukromou zprávu
Přívodní kabely jsou tam od výrobce a zapojení pro sedačky s masáží a bez je stejné. Potřebuji to nakonfigurovat v BSI. Ty sedačky jsem samozřejmě před montáží podrobil podrobné prohlídce. Masហje v podstatě věc jen software. Není v té sedačce nic navíc. Jen jednotka ovládající motory, pohledově stejná než ta bez masáží, je s jiným výrobní číslem, donutí motor řídící prolamování zad, aby jezdil sem a tam. Teoreticky, pokud vyměníš jen tento modul, z nemasážní sedačky udělᚠsedačku masážní. Ale je nutné přizpůsobení v BSI.
Výhřev sedáku má navíc nový napájecí kabel se samostatnou pojistkou a v konektoru vede přesně tam, kde jediný drát v sedáku bez výhřevu chybí. Do jednotky řídící výhřev jde samozřejmě po dostatečně dimenzovaném kabelu cca 12V, ale řídící jednotka jej pak srazí na 6V pro každou vyhřívací dečku. Zdá se mi, že by to mělo hřát více, ale možná to má být jen vlažné.
Jinak si neumím představit, že šly propojit dva rozdílně osazené konektory, rozuměj konektory které by spojeny být neměly.
Myšlenku na požár bych tedy zavrhl.

10.11.2012 11:06 - Re: Do-montហmasážní sedačky / C5 III 2520178
Hanz 397
Město: Česká Kamenice, Auto: Peugeot 508 SW GTPočet příspěvků: 2443

U??vate? Poslat soukromou zprávu
STRUCTOR napsal(a):
Jinak si neumím představit, že šly propojit dva rozdílně osazené konektory, rozuměj konektory které by spojeny být neměly.
Myšlenku na požár bych tedy zavrhl.

Já bych jí zas moc nezavrhoval-pokud nemají konektory jinej mechanickej kód,tak není problém je propojit,i když jsou jinak napinovaný.A pod sedačkou těch konektorů moc není,takže není ani důvod mít tam několik mechanických kódů...

10.11.2012 11:22 - Re: Do-montហmasážní sedačky / C5 III 2520183
STRUCTOR
Město: Praha 8, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 16V 143k (103kW)Počet příspěvků: 88
99 Poslat soukromou zprávu
No, mechanický kod je dán přeci dle zapojení pinů, nikoliv počtem konektorů....
Ale to je fuk. Jsou tam stejné barvy drátů, vedoucí do stejných jednotek...je to proste stejné, ty sedáky a jejich zapojení je identické, kdo to někdy viděl, ví, že tam záměna v síle drátu není možná. Ten konektor je rozdělen na 4 napájecí dráty(2x+ a 2x -) o příslušném průřezu a 16 pinů pro data. Napájení je oddělené pro sedák a pro výhřev, každé má svou pojistku. Na napájecích kabelech (velmi silných) je 12V, na datových (velmi slabých) je 1-6KHz, takže napětí které naměříš je různé dle frekvence, pokud samozřejmě neměříš osciloskopem, což jsem zatím nepovažoval za nutné.

10.11.2012 13:26 - Re: Do-montហmasážní sedačky / C5 III 2520287
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 11800

U??vate? Poslat soukromou zprávu
STRUCTOR napsal(a):
No, mechanický kod je dán přeci dle zapojení pinů, nikoliv počtem konektorů....
Ale to je fuk. Jsou tam stejné barvy drátů, vedoucí do stejných jednotek...je to proste stejné, ty sedáky a jejich zapojení je identické, kdo to někdy viděl, ví, že tam záměna v síle drátu není možná. Ten konektor je rozdělen na 4 napájecí dráty(2x+ a 2x -) o příslušném průřezu a 16 pinů pro data. Napájení je oddělené pro sedák a pro výhřev, každé má svou pojistku. Na napájecích kabelech (velmi silných) je 12V, na datových (velmi slabých) je 1-6KHz, takže napětí které naměříš je různé dle frekvence, pokud samozřejmě neměříš osciloskopem, což jsem zatím nepovažoval za nutné.


No C5 III ma podle schematu jeden centrální svazek od předu až dozadu (na rozdíl u I. a II. - kde je prostředí a přední - zadní)a na něj se připojují jednotlivé (třeba dveře,motor atd..) takže teoreticky by vedení pokud tam je mělo být OK - teď jsme dva dny leželi v napájení BHI (z jednoduchého u I. a II.) na složité u III.

10.11.2012 13:52 - Re: Do-montហmasážní sedačky / C5 III 2520291
STRUCTOR
Město: Praha 8, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 16V 143k (103kW)Počet příspěvků: 88
99 Poslat soukromou zprávu
souhlas, mám tam original svazek, vše vypadá, že je ok, tedy dle barev a průřezů drátů...
Takže jen někoho s diagnozou a znalostmi. Jsem samo již na diagnoze byl, poznala že jsem vyměnil polokůži za kůži, že funguje tlačítko másáže, ale jak jsem dal otestovat fci masáže "proces byl přerušen uživatelem". Výhřev se nám povedlo v BSI povolit, takže to hřeje, ale dle mého názoru málo. Nicméně filozofie výhřevu, tak jak ji provedl citroen, je mi mírně cizí. Nikde nepoznám, že je zapnutá (např. pokud ji nechá spolujezdec zapnutou na vedlejší sedačce), nevidím intenzitu výhřevu (ovládání není zrovínka v zorném poli řidiče), přijde mi, že to začne dřív topit, než hrát sedačky...prostě se mi to nějak nepozdává.. Ale, prioritou jsou pro mě stejně masáže. Tak nějak jsem předpokládal, že už se nějaký dobrodruh našel, který si masáže do auta dobastlil.

10.11.2012 21:28 - Re: Do-montហmasážní sedačky / C5 III 2520483
Hanz 397
Město: Česká Kamenice, Auto: Peugeot 508 SW GTPočet příspěvků: 2443

U??vate? Poslat soukromou zprávu
STRUCTOR napsal(a):
No, mechanický kod je dán přeci dle zapojení pinů, nikoliv počtem konektorů....
Ale to je fuk. Jsou tam stejné barvy drátů, vedoucí do stejných jednotek...je to proste stejné, ty sedáky a jejich zapojení je identické, kdo to někdy viděl, ví, že tam záměna v síle drátu není možná. Ten konektor je rozdělen na 4 napájecí dráty(2x+ a 2x -) o příslušném průřezu a 16 pinů pro data. Napájení je oddělené pro sedák a pro výhřev, každé má svou pojistku. Na napájecích kabelech (velmi silných) je 12V, na datových (velmi slabých) je 1-6KHz, takže napětí které naměříš je různé dle frekvence, pokud samozřejmě neměříš osciloskopem, což jsem zatím nepovažoval za nutné.

Mýlíš se-mechanický kód není dán tím,jak mᚠnapíchaný piny,ale tvarem housingu toho štekru. Tzn,že pokud mᚠstejný piny,můžeš je do toho štekru napíchat,jak chceš,fungovat nebude nic,může i zahořet a stejně půjdou spojit,pokud mají stejnej mech kód toho housingu...
Jinak mě tak napadlo,jestli třeba neexistuje několik verzí BSI a kvůli tomu,že ty tam máš(plácnu) verzi A,která neumí masáž,kterou umí volitelně s jinou výbavou verze B,tak je zmatená z toho,co jsi jí připojil a řeší to,jak umí. Jen teorie...Další otázka,jestli ten vyhřívací element,není kvůli masáži(neustálému pohybu) řešenej nějak jinak,než na obyč sedačkách a jak jsem psal,ta BSI si s tím neumí poradit,nebo to řeší postaru.

10.11.2012 21:57 - Re: Do-montហmasážní sedačky / C5 III 2520492
STRUCTOR
Město: Praha 8, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 16V 143k (103kW)Počet příspěvků: 88
99 Poslat soukromou zprávu
No, tak jasně, že mechanický kod je dán tvarem konektoru, ale ten tvar se různí právě u různého zapojení konektorů tak, aby jsi nespojil dva konektory, který být spojeny nemají. Ve své podstatě by jsi na autě neměl najít dva stejné konektory. Rozhodně nenajdeš dva stejné, ve kterých jsou jinak zapojené piny.
Více verzí BSI samozřejmě existovat může, to nevím. Kouknu na číslo dílu, ale...asi bude stejné.
Různé řešení jak masáží, tak výhřevu, je možné, jinak by diagnostika neměla důvod rozeznávat druh potahu. Mno, otázka je spíš co s tím.

10.11.2012 21:58 - Re: Do-montហmasážní sedačky / C5 III 2520493
STRUCTOR
Město: Praha 8, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 16V 143k (103kW)Počet příspěvků: 88
99 Poslat soukromou zprávu
to jruze: ty mᚠschéma pro C5 - x7?? Nějaké podrobnější?

10.11.2012 22:01 - Re: Do-montហmasážní sedačky / C5 III 2520495
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 11800

U??vate? Poslat soukromou zprávu
STRUCTOR napsal(a):
No, tak jasně, že mechanický kod je dán tvarem konektoru, ale ten tvar se různí právě u různého zapojení konektorů tak, aby jsi nespojil dva konektory, který být spojeny nemají. Ve své podstatě by jsi na autě neměl najít dva stejné konektory. Rozhodně nenajdeš dva stejné, ve kterých jsou jinak zapojené piny.
Více verzí BSI samozřejmě existovat může, to nevím. Kouknu na číslo dílu, ale...asi bude stejné.


Ve trojce je asi 8. BSI a jsou rozlišené podle výbavy - takže to asi není o tom co tam zapneš v konfiguraci - proto jsem psal o hasičáku.

10.11.2012 22:05 - Re: Do-montហmasážní sedačky / C5 III 2520499
STRUCTOR
Město: Praha 8, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 16V 143k (103kW)Počet příspěvků: 88
99 Poslat soukromou zprávu
BSI posílá jen data, ty nehoří.

10.11.2012 22:20 - Re: Do-montហmasážní sedačky / C5 III 2520507
STRUCTOR
Město: Praha 8, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 16V 143k (103kW)Počet příspěvků: 88
99 Poslat soukromou zprávu
tak zařvat by teoreticky mohla, i když by asi neměla, ale na hasičák by to sna nebylo......doufám
Ale co to schéma? Máš? Víš kam na něj?

10.11.2012 22:25 - Re: Do-montហmasážní sedačky / C5 III 2520518
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 11800

U??vate? Poslat soukromou zprávu
STRUCTOR napsal(a):
tak zařvat by teoreticky mohla, i když by asi neměla, ale na hasičák by to sna nebylo......doufám


příspěvek zpět jsou jen některé dvě chybí a je to blbě napsané - je jedno jestli dᚠdeset za jednotku s hasičákem nebo bez něj a 25. za svazek a rozebrat auto od předu až dozadu podle schema je jen centrální svazek

10.11.2012 22:33 - Re: Do-montហmasážní sedačky / C5 III 2520519
Hanz 397
Město: Česká Kamenice, Auto: Peugeot 508 SW GTPočet příspěvků: 2443

U??vate? Poslat soukromou zprávu
Ještě mě tak napadlo-neměl jsi před tím hadrový sedačky a nevyměnil jsi je za kůži? V tom by mohl být problém,proč ti to málo topí. Předpokládám,že to netopí natvrdo 12ti V,ale pulzně(jako třeba zadní okno) a to,co je pro hadr,nemusí stačit kůži. Zase jen úvaha...

10.11.2012 22:58 - Re: Do-montហmasážní sedačky / C5 III 2520535
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 11800

U??vate? Poslat soukromou zprávu
Hanz 397 napsal(a):
Ještě mě tak napadlo-neměl jsi před tím hadrový sedačky a nevyměnil jsi je za kůži? V tom by mohl být problém,proč ti to málo topí. Předpokládám,že to netopí natvrdo 12ti V,ale pulzně(jako třeba zadní okno) a to,co je pro hadr,nemusí stačit kůži. Zase jen úvaha...


no ani alarmu to není jedno - to je o spoustě věcí.

10.11.2012 23:12 - Re: Do-montហmasážní sedačky / C5 III 2520537
jumep
Město: Piestany, Auto: Citroen C6 2.7HDiPočet příspěvků: 17329

Moder?tor Poslat soukromou zprávu
u c5 1 a 2 to bolo dost jedno, do sedacky sa priviedlo +12 a vsetko riesila sedacka svojou "riadiackou"

u X7 aj pri klimatizacii je dost dolezite ake podnebie je nastavene atd. takze to chce asi ist do toho hlbie a pokonfigurovat, nechce sa mi teraz cumet do schemy, ale ak tam do sedacky ide twistovany kabel, znamena ze multiplexne zapojena a bude si z CANu alebo LINu brat udaje o tom co a ako je nastavene

myslim zeby som skusil tu diagnostiku
co sa tyka kabelaze, najvacsi odber bude mat vyhrev a samotne motorky, ak by masazne potrebovali nieco viac, bude tam iny konektor ...

11.11.2012 09:03 - Re: Do-montហmasážní sedačky / C5 III 2520579
Roozena
Město: Pragl, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 16V 143k (103kW)Počet příspěvků: 375

99 Poslat soukromou zprávu
Stran vyhřívání - zkusil bych oměřit napětí při provozu. Vem dva špendlíky, propíchni izolaci kabelů pro vyhřívání- ideálně až za konektorem směrem k sedačce a pus vyhřívání. Uvidíš, o kolik to spadne. Proud by se měl pohybovat kolem 10A a to už by mělo s napětím něco udělat. Pokud napětí spadně o řekněme 0,5V tak by to mělo být v poho a sedačka si bere více méně to co má. Pokud napětí zhučí více, než řekněme o 3 V tak je pravděpodobně někde přechodový odpor či něco takového a spirála v sedačce nedostává dostatečné množství el. energie. Pak bych to raději vůbec nepoužíval, páč se to místo přechoďáku bude hřát a už sem jednu shořelo X7 od elektriky viděl... Co se týče massage - budu jen uvažovat, ale Celý proces masáže je o tom, že se pohybuje v sedačce výložník zádové opěrky. čili - pustím masហgombíkem na sedačce a motorek začne pohybovat elementem. koncáky/dojezdová elektronika a reverze musí být rovněž v sedačce. čistě teoreticky - potud by neměla být k asistenci BSI vůbec potřeba. Uvažuji o tom proč potřeba je. Bude počítám monitorovat činnost (due estimation battery?) a ?... dál nevim proč. Domnívám se tedy, že komunikace bude probíhat tak, že aktivací masáže tlačítkem se pošle výzva do BSI a ta přez výkonový okruh pošle buď přímo silové napětí do motorku (což až tak docela nepředpokládám, páč tam musí být trvale přítomno z důvodu doladění pozice výložníku kdykoliv), ale spíš jen datovou výzvu pro jednotku v sedačce, která masហspustí. Bez pochyby by se to dalo bejít metodou "brutal force", kdy ti to někdo prodrátuje přímo v sedačce, ale... too bych se bál, jak čert kříže. Ideálně - auto s masáží a podivat se lexií, co a zda vůbec BSI monitoruje stran sedačky. tam bch se odpích.

11.11.2012 11:07 - Re: Do-montហmasážní sedačky / C5 III 2520593
STRUCTOR
Město: Praha 8, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 16V 143k (103kW)Počet příspěvků: 88
99 Poslat soukromou zprávu
jumep napsal(a):
u c5 1 a 2 to bolo dost jedno, do sedacky sa priviedlo +12 a vsetko riesila sedacka svojou "riadiackou"

U C5 X7 je to stejně, jen je to nutné aktivovat v BSI. Jinak jednotka výhřevu je pod sedákem, má své vlastní napájení a pojistku. Chápu to tak, že data z BSI která do jednotky vedou, slouží "jen" pro diagnostiku. No a zároveň je to možné v BSI deaktivovat. Stejně tak je možné v BSI deaktivovat ovládání spolujezdcovi sedačky, což v praxi asi moc význam nemá.
U masáže mi to přijde naprosto stejná filozofie. Jednotka je pod sedákem a data z BSI slouží k diagnostikování, eventuálně umožní deaktivaci. Ale u lexie, kterou jsem měl k dispozici, jsem našel pouze kontrolu tlačítka masáže. Tlačítko mam OK.
Takže asi stojím na diagnostice, se mi jí nechce kvůli tomu kupovat.

1 2 > >|


  
Uživatelé online  
Nejnovější příspěvky  
Inzerce  
Obrázky  
Š 2007-2017 :: by c5club,optimalizováno pro rozlišení 1024x768, Firefox, Kontakt/Administrator