| | |
09.08.2014 12:05 -
Re: FAP OFF netechnické povídání PRO A PROTI
|
2723154
|
|
Mikra
|
Město: Velké Hamry, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive Break | Počet příspěvků: 3730 |
|
|
Já netvrdím, e FAP je nějaký ekologický zázrak, ale srovnávat to třeba s lodí, která za ty vyprodukovaný saze převeze mnohonásobně víc nákladu ne nae auta, nebo i s kamionem, to je dost mimo. Na víc u i kamiony to budou muset řeit a v blízký budoucnosti i benzínový motory dostanou nějakej punt do výfuku. Já naráím předevím na dobastlenost motoru po takovým zásahu a nevěřím, e to někdo udělá naprosto korektně a bez nejmeních následků. I ten motor s tím puntem počítal a snadnějí odchod spalin po zásahu u nikdo při FAP OFF řeit nebude. Kdy si vzpomenu, co to dělalo s naima prvníma puberáckýma zásahama do výfuků na pionýrech a prvních autech, e to sice míň jelo, ale o to víc řvalo, tak si myslím, e bez patřičný úpravy ostatních důleitých věcí na motoru to bude mít nějaký neblahý vliv na jeho správný chod. Sám píe, e při regeneraci ani AP neví, co se děje. Prostě u takhle sloitých motorů je vechno propojený se vím a takových machrů, který to dokáou vychytat, moc nebude. A u určitě ne ve firmách, který se tím ivěj a musej to zmáknout za co nejkratí čas, mají programy na vechny značky a typy motorů a vechno to dělal jeden superman, kterej má zmáknutý úplně vechno. Kdyby se s tím měl ladit, testovat a předělávat týden, asi by se neuivil. A za hodinu toho moc neobjeví a neupraví tak, aby motor el jako hodinky. A aby taky vydrel.
Já netvrdím, e FAP je nějaký ekologický zázrak, ale srovnávat to třeba s lodí, která za ty vyprodukovaný saze převeze mnohonásobně víc nákladu ne nae auta, nebo i s kamionem, to je dost mimo. Na víc u i kamiony to budou muset řeit a v blízký budoucnosti i benzínový motory dostanou nějakej punt do výfuku. Já naráím předevím na dobastlenost motoru po takovým zásahu a nevěřím, e to někdo udělá naprosto korektně a bez nejmeních následků. I ten motor s tím puntem počítal a snadnějí odchod spalin po zásahu u nikdo při FAP OFF řeit nebude. Kdy si vzpomenu, co to dělalo s naima prvníma puberáckýma zásahama do výfuků na pionýrech a prvních autech, e to sice míň jelo, ale o to víc řvalo, tak si myslím, e bez patřičný úpravy ostatních důleitých věcí na motoru to bude mít nějaký neblahý vliv na jeho správný chod. Sám píe, e při regeneraci ani AP neví, co se děje. Prostě u takhle sloitých motorů je vechno propojený se vím a takových machrů, který to dokáou vychytat, moc nebude. A u určitě ne ve firmách, který se tím ivěj a musej to zmáknout za co nejkratí čas, mají programy na vechny značky a typy motorů a vechno to dělal jeden superman, kterej má zmáknutý úplně vechno. Kdyby se s tím měl ladit, testovat a předělávat týden, asi by se neuivil. A za hodinu toho moc neobjeví a neupraví tak, aby motor el jako hodinky. A aby taky vydrel.
|
|
09.08.2014 12:55 -
Re: FAP OFF netechnické povídání PRO A PROTI
|
2723164
|
|
Delict
|
Město: Podhajska, Auto: Citroen C6 2.7 HDi V6 24V TwinTurbo Exclusive | Počet příspěvků: 717 |
|
|
Na emisie vplýva vela vecí, hlavne týl jazdy, ak jazdí nízke otáčky, časté mesto, kde motor dostane záhul, brzda tak mnostvo emisií je niekožkokrát vyie. Ak občas prebehne motor tak vyfúkne aj EGR (hlavne kritický bod je výmenník voda/EGR plyny ,tam sa to rado upchá..) a keď to potom prebehnú na emisnej kontrole tak je to v poriadku..keď je to tam vak nahromadené a prebehnú to na emisnej tak neprejde
Podla zistení je dôleitá aj kvalita a vek paliva, palivá z noname benziniek mali vyie podiely pevných častíc ako palivá z normálnych benzíniek. Palivá s BIO zlokami mali niie podiely pevných častíc..
Trochu som tudoval ako je to vo vajčiarsku.. chiptunerske firmy to tu robia..neoficiálne, po známosti. S upozornením e cez kontrolu neprejde, a nemal by si jazdi na verejnej komunikácií. Dos sa tu o tom diskutuje hlavne od zavedenia povinnosti DPF pre pracovné stroje s výkonom nad 18kW. Velké spoločnosti vykazujú straty v súvislosti s DPF filtrami (aktívnymi aj pasívnymi) vačie ako cena samotného stroja. Zničené motory, opravy filtrov na konkrétnom stroji za 35 000chf sa vyplhali na 50 000chf.
Vedú sa diskusie ako je táto technika nedotiahnutá a zlyháva..popri tom spôsobuje kody..
+ jedna citácia
odvracena strana DPF
uz sme na aute dpf menili, planovana zivotnost 250tis km, realne 135tis km, cena 50 000kc, o 5tis km se menil i motor. Prave kvuli regeneracim filtru, do doby kdy auto jezdilo v rezimu 300km po dalnicich denne ok, pak se presunulo na 4 mesice ciste jen do prahy, kratke jizdy do 20min a za tri mesice bylo po filtru... U motoru vznikl problem s regeneracema jeste u nezahrateho motoru kdy se protlacovala nespalena nafta pod pistni krouzky a redila olej ktery ztracel mazaci schopnosti. Zacal sem se tomuhle tematu venovat i v diplomce, z autorizovanyho servisu sem si stahoval vyjete oleje z aut u kterych sem mel udaje o kilometrech, vetsinovem vyuziti vozu atd, tyto oleje sem pak nechaval testovat v ustavu paliv a maziv (ted uz sgs) a v jedne nasi rafinerii vyrabejici oleje. U nejhorsich vysledku vyslo ze olej po ujeti 12tis km byl uz natolik zredeny naftou ze nevyhovoval nekterym normam na mazivost, slo tedy o testy spise orientacni protoze testy ktere by bylo potreba udelat aby to bylo vse "kovany" byly za statisice Doporuceni pak znelo u mestskych aut zkratit interval vymeny z 30tis km na 10tis km nebo tyto auta pouzivat jen na dlouhy trasy, haha Takze kdyz si clovek vezme vypousteni emisi behem regenerace, vyssi spotreba a tim i vyssi emise z pritomnosti dpf, spotreba oleju, vyroba nahradnich motoru... A pri zkoumani filtru sem se dostal jeste do jedne casti, tedy vlivu na zdravi. V jedne praci, nevim jestli uz z CVUT nebo TUL, se merila hmotnost a cetnost castic s filtrem a bez. Instalace filtru mela za nasledek opravdu vyraznou redukci hmotnosti pevnych castic, ale taky vyrazny narust poctu techto castic, tedy vypousti se castice ktere sou malinkaty a jejich vice nez u motoru bez filtru, ale suma jejich hmotnosti je vyrazne mensi. Je to zpusobeno tim ze u motoru bez filtru se starsi generaci vstrikovani dochazelo k vetsi kumulaci castic ktery se na sebe "lepej". Tyto castice i pak zachytava DPF a ty mikro stejne propousti. V navaznosti na to sem nasel nejakou studii ze svycarska, kde nejaky pan dokazoval, ze prave ty nejmensi castice ktere vznikaji u nejnovejsich dieselu spolecne s DPF skodi lidem nejvic, proniknou plici nejdale a nici primo nejake bunky, snad makrofagy? uz si nepamatuju... a celkove to je proste o tom ze dopady tohodle smejdu nejsou jeste natolik prozkoumany aby EU mohla tabulkama narizovat snizovani nektereho parametru emisi aniz by bylo znamo co tim vlastne delaji a pokud jde o me, tak si myslim ze soucasna norma euro 4 a vyssi by se mela trosku zrevidovat, zavest sirsi diskuzi a zhodnit jejich skutecny dopady... Ted zrovna byl clanek ze aby auto splnilo emisni normy v roce 2020 tak pri soucasnych technologiich by jeho cena musela stoupnout o cca 75tis kc a dokonce jeden europoslanec i rekl ze nelze technicky pokrok vynutit administrativnim opatreni...
Na emisie vplýva vela vecí, hlavne týl jazdy, ak jazdí nízke otáčky, časté mesto, kde motor dostane záhul, brzda tak mnostvo emisií je niekožkokrát vyie. Ak občas prebehne motor tak vyfúkne aj EGR (hlavne kritický bod je výmenník voda/EGR plyny ,tam sa to rado upchá..) a keď to potom prebehnú na emisnej kontrole tak je to v poriadku..keď je to tam vak nahromadené a prebehnú to na emisnej tak neprejde :)
Podla zistení je dôleitá aj kvalita a vek paliva, palivá z noname benziniek mali vyie podiely pevných častíc ako palivá z normálnych benzíniek. Palivá s BIO zlokami mali niie podiely pevných častíc..
Trochu som tudoval ako je to vo vajčiarsku.. chiptunerske firmy to tu robia..neoficiálne, po známosti. S upozornením e cez kontrolu neprejde, a nemal by si jazdi na verejnej komunikácií. Dos sa tu o tom diskutuje hlavne od zavedenia povinnosti DPF pre pracovné stroje s výkonom nad 18kW. Velké spoločnosti vykazujú straty v súvislosti s DPF filtrami (aktívnymi aj pasívnymi) vačie ako cena samotného stroja. Zničené motory, opravy filtrov na konkrétnom stroji za 35 000chf sa vyplhali na 50 000chf.
Vedú sa diskusie ako je táto technika nedotiahnutá a zlyháva..popri tom spôsobuje kody..
+ jedna citácia
odvracena strana DPF
uz sme na aute dpf menili, planovana zivotnost 250tis km, realne 135tis km, cena 50 000kc, o 5tis km se menil i motor. Prave kvuli regeneracim filtru, do doby kdy auto jezdilo v rezimu 300km po dalnicich denne ok, pak se presunulo na 4 mesice ciste jen do prahy, kratke jizdy do 20min a za tri mesice bylo po filtru... U motoru vznikl problem s regeneracema jeste u nezahrateho motoru kdy se protlacovala nespalena nafta pod pistni krouzky a redila olej ktery ztracel mazaci schopnosti. Zacal sem se tomuhle tematu venovat i v diplomce, z autorizovanyho servisu sem si stahoval vyjete oleje z aut u kterych sem mel udaje o kilometrech, vetsinovem vyuziti vozu atd, tyto oleje sem pak nechaval testovat v ustavu paliv a maziv (ted uz sgs) a v jedne nasi rafinerii vyrabejici oleje. U nejhorsich vysledku vyslo ze olej po ujeti 12tis km byl uz natolik zredeny naftou ze nevyhovoval nekterym normam na mazivost, slo tedy o testy spise orientacni protoze testy ktere by bylo potreba udelat aby to bylo vse "kovany" byly za statisice :) Doporuceni pak znelo u mestskych aut zkratit interval vymeny z 30tis km na 10tis km nebo tyto auta pouzivat jen na dlouhy trasy, haha :) Takze kdyz si clovek vezme vypousteni emisi behem regenerace, vyssi spotreba a tim i vyssi emise z pritomnosti dpf, spotreba oleju, vyroba nahradnich motoru... A pri zkoumani filtru sem se dostal jeste do jedne casti, tedy vlivu na zdravi. V jedne praci, nevim jestli uz z CVUT nebo TUL, se merila hmotnost a cetnost castic s filtrem a bez. Instalace filtru mela za nasledek opravdu vyraznou redukci hmotnosti pevnych castic, ale taky vyrazny narust poctu techto castic, tedy vypousti se castice ktere sou malinkaty a jejich vice nez u motoru bez filtru, ale suma jejich hmotnosti je vyrazne mensi. Je to zpusobeno tim ze u motoru bez filtru se starsi generaci vstrikovani dochazelo k vetsi kumulaci castic ktery se na sebe "lepej". Tyto castice i pak zachytava DPF a ty mikro stejne propousti. V navaznosti na to sem nasel nejakou studii ze svycarska, kde nejaky pan dokazoval, ze prave ty nejmensi castice ktere vznikaji u nejnovejsich dieselu spolecne s DPF skodi lidem nejvic, proniknou plici nejdale a nici primo nejake bunky, snad makrofagy? uz si nepamatuju... a celkove to je proste o tom ze dopady tohodle smejdu nejsou jeste natolik prozkoumany aby EU mohla tabulkama narizovat snizovani nektereho parametru emisi aniz by bylo znamo co tim vlastne delaji a pokud jde o me, tak si myslim ze soucasna norma euro 4 a vyssi by se mela trosku zrevidovat, zavest sirsi diskuzi a zhodnit jejich skutecny dopady... Ted zrovna byl clanek ze aby auto splnilo emisni normy v roce 2020 tak pri soucasnych technologiich by jeho cena musela stoupnout o cca 75tis kc a dokonce jeden europoslanec i rekl ze nelze technicky pokrok vynutit administrativnim opatreni... :)
|
|
19.11.2014 09:52 -
Re: FAP OFF netechnické povídání PRO A PROTI
|
2753442
|
|
Delict
|
Město: Podhajska, Auto: Citroen C6 2.7 HDi V6 24V TwinTurbo Exclusive | Počet příspěvků: 717 |
|
|
FAP a FAP off Fiat 2.2 HDi Ulysee (to isté čo v 807,C8)
FAP a FAP off Fiat 2.2 HDi Ulysee (to isté čo v 807,C8)
Přílohy: FAP a FAPOFF.jpg ( 125266b ) - Znecistenie.jpg ( 51234b ) - |
|
19.11.2014 10:40 -
Re: FAP OFF netechnické povídání PRO A PROTI
|
2753460
|
|
jumep
|
|
|
vytahovat zasa graf znecistenia - kazdy graf a statistika sa da prisposobit tomu co chces vidiet ...
vratim sa k jednemu videu ktore som len nahodou popri inych videl
60te roky, amerika, auta ohromnych objemov a vykonov - cize stara dobra amerika
mesto zamorene smogom, v podstate neustala hmla, zdravotne problemi
70te roky, zakon obmedzujuci emisie, spotrebu, vyzadovanie katalyzatorov atd. prave kvoli znizeniu tohoto smogu
2000 - zabery rovnakych miest a hodnotenie zmeny, jasne bolo vidiet rozdiel v cistote ovzdusia, smogova hmla nikde, statistiky ochoreni o 95% nizsie
ked by si v tych 70tych rokoch hovoril nieco o katalyzatore, znelo by to uplne rovnako ako teraz o fapoch, nikto nehovori ze to je dokonale ale stale sa to zlepsuje, rovnako chapem ze mas ten stary system, osobne to poviem takto - mal som ho v C5 1 tiez, 2.2 - najazdil som obcas s tym 2 nadrze len cisteho mesta, tj. doma nastartoval, presiel 4-5km, zaparkoval, zhasol, za pol hodinu zasa nastartoval a premiestnil sa 2km ... a nemal som s fapom problem, jedine co bolo, ked som vedel ze idem von, pockal som si kym sa zohreje motor a potom ho vyprasil - to bola vacsinou cesta tak okolo 80-120km jednym smerom
auto malo ked som ho posuval bratrancovi cez 400t km, otvarali sme rozvody a hlavu, dokonca nebola ani nejako extra zanesena
toto je debata ktora nikam nepovedie, mas svoj ciel a snazis sa dokazat ze je to tak dobre
vytahovat zasa graf znecistenia - kazdy graf a statistika sa da prisposobit tomu co chces vidiet ...
vratim sa k jednemu videu ktore som len nahodou popri inych videl
60te roky, amerika, auta ohromnych objemov a vykonov - cize stara dobra amerika
mesto zamorene smogom, v podstate neustala hmla, zdravotne problemi
70te roky, zakon obmedzujuci emisie, spotrebu, vyzadovanie katalyzatorov atd. prave kvoli znizeniu tohoto smogu
2000 - zabery rovnakych miest a hodnotenie zmeny, jasne bolo vidiet rozdiel v cistote ovzdusia, smogova hmla nikde, statistiky ochoreni o 95% nizsie
ked by si v tych 70tych rokoch hovoril nieco o katalyzatore, znelo by to uplne rovnako ako teraz o fapoch, nikto nehovori ze to je dokonale ale stale sa to zlepsuje, rovnako chapem ze mas ten stary system, osobne to poviem takto - mal som ho v C5 1 tiez, 2.2 - najazdil som obcas s tym 2 nadrze len cisteho mesta, tj. doma nastartoval, presiel 4-5km, zaparkoval, zhasol, za pol hodinu zasa nastartoval a premiestnil sa 2km ... a nemal som s fapom problem, jedine co bolo, ked som vedel ze idem von, pockal som si kym sa zohreje motor a potom ho vyprasil - to bola vacsinou cesta tak okolo 80-120km jednym smerom
auto malo ked som ho posuval bratrancovi cez 400t km, otvarali sme rozvody a hlavu, dokonca nebola ani nejako extra zanesena
toto je debata ktora nikam nepovedie, mas svoj ciel a snazis sa dokazat ze je to tak dobre
|
|
19.11.2014 11:38 -
Re: FAP OFF netechnické povídání PRO A PROTI
|
2753480
|
|
jruze
|
|
|
Kdyby to tak bylo jak je v grafu a ekologii tak se nemusí nikdo nemusí fapu bát protoe by se nikdy nezanesl a logicky v tom fapu jsou saze a to co po nich zůstalo a kdy tam není tak to dá ostatním serat a u je toho kolik chce.(vzhledem k tomu e jsme chudý národ a kdy se systém posere tak off vyjde levněji,ale pokud funguje tak to je jednou vyčistit za ivot auta nebo doba po kterou to auto má a takovej ranec to nestojí)
Kdyby to tak bylo jak je v grafu a ekologii tak se nemusí nikdo nemusí fapu bát protoe by se nikdy nezanesl a logicky v tom fapu jsou saze a to co po nich zůstalo a kdy tam není tak to dá ostatním serat a u je toho kolik chce.(vzhledem k tomu e jsme chudý národ a kdy se systém posere tak off vyjde levněji,ale pokud funguje tak to je jednou vyčistit za ivot auta nebo doba po kterou to auto má a takovej ranec to nestojí);-)
|
|
19.11.2014 11:53 -
Re: FAP OFF netechnické povídání PRO A PROTI
|
2753483
|
|
Mikra
|
Město: Velké Hamry, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive Break | Počet příspěvků: 3730 |
|
|
Delict:
Na prvním obrázku se to na první pohled zdá jako hezký porovnání, ale musí si ten obrázek přečíst celý. Koukni na otáčky, koukni taky na to, e to bylo měřeno pokadý jinde, nebo jinou mainou, protoe takhle je to neobjektivní a troufám si říct, e zmanipulovaný měření.
Chápu e má problém s FAPem, protoe je to ten nejstarí. Jestli chce mít problém s celým autem, myslím tím např. nastupující legislativu, tak si ho vykuchej. Nám tady nemusí dokazovat, e tvoje rozhodnutí je správný. Vdycky najde oponenta, který by to řeil jinak. Třeba mě.
Ale proboha alespoň uznej, e ten FAP něco zachytí, protoe jinak by se ti neucpával. A nesna se tady tvrdit, e bez FAP to hulí míň.
Delict:
Na prvním obrázku se to na první pohled zdá jako hezký porovnání, ale musí si ten obrázek přečíst celý. Koukni na otáčky, koukni taky na to, e to bylo měřeno pokadý jinde, nebo jinou mainou, protoe takhle je to neobjektivní a troufám si říct, e zmanipulovaný měření.
Chápu e má problém s FAPem, protoe je to ten nejstarí. Jestli chce mít problém s celým autem, myslím tím např. nastupující legislativu, tak si ho vykuchej. Nám tady nemusí dokazovat, e tvoje rozhodnutí je správný. Vdycky najde oponenta, který by to řeil jinak. Třeba mě.
Ale proboha alespoň uznej, e ten FAP něco zachytí, protoe jinak by se ti neucpával. A nesna se tady tvrdit, e bez FAP to hulí míň. :nevim
|
|
19.11.2014 23:03 -
Re: FAP OFF netechnické povídání PRO A PROTI
|
2753777
|
|
Hanz 397
|
|
|
Takovýhle emise ti naměřím na takovýmhle opacimetru i na jedničkovým Golfu...
Přesně,jak píe Mikra,kdy se podívá na otáčky,tak jsou skoro o kilo mení... To znamená jediný-e ten motor se do těch otáček nedostal jak měl,tzn volnou akcelerací do přeběhových otáček,ale opatrným přidáním plynu
Lepí opacimetr by ti tohle neseral,protoe měří i dobu zrychlení a dobu potřebnou k dosaení poadovaných otáček a to u v podstatě nejde takhle oje..at .
Bohuel nae SME jetě nemají povinnost takovýhle přístroje pouívat. Osobně jsem byl třeba svědkem měření dieselových emisí,kde se motor do přeběhových otáček nedostal ani jednou(nato pětkrát,jak by správně měl-jedno ověřovací a čtyři měřící) a bez problému dostal podobnej protokol...
Takovýhle emise ti naměřím na takovýmhle opacimetru i na jedničkovým Golfu...
Přesně,jak píe Mikra,kdy se podívá na otáčky,tak jsou skoro o kilo mení... To znamená jediný-e ten motor se do těch otáček nedostal jak měl,tzn volnou akcelerací do přeběhových otáček,ale opatrným přidáním plynu ;-)
Lepí opacimetr by ti tohle neseral,protoe měří i dobu zrychlení a dobu potřebnou k dosaení poadovaných otáček a to u v podstatě nejde takhle oje..at .
Bohuel nae SME jetě nemají povinnost takovýhle přístroje pouívat. Osobně jsem byl třeba svědkem měření dieselových emisí,kde se motor do přeběhových otáček nedostal ani jednou(nato pětkrát,jak by správně měl-jedno ověřovací a čtyři měřící) a bez problému dostal podobnej protokol...
|
|
20.11.2014 07:51 -
Re: FAP OFF netechnické povídání PRO A PROTI
|
2753813
|
|
Delict
|
Město: Podhajska, Auto: Citroen C6 2.7 HDi V6 24V TwinTurbo Exclusive | Počet příspěvků: 717 |
|
|
nene.. ja nemam problem FAP vymenit, len niesom presvedceny o jeho velkých plusoch. Myslím si e jednoducho funguje na princípe - v meste nedymím a na dialnici vypalujem.
Prakticky za ivotnos auta uetrím ivotné prostredie o neaký pol kýblik sadzí, ale spálim o 1-2 kubíky nafty viac.. to sa mi nevidí ako plus. Či FAP dám von alebo nie..asi dám, nemá cenu čisti/ meni ked jazdim v meste.. s autom budem jazdi ete rok ca a potom u len dlhé trasy SK-CH. Cajtov sa nebojím, lebo tý idú po novích autách bez fap. C5tiek zas tolko s FAPom nieje, v techničáku ho tie nemám a nemám ani umwelt plakette, take dôvod na kontroli minimálny.
Mono s ním prestanem jazdi ete tento rok, kupujem BX GTi 4WD s klímou..a nič mi tam prakticky nechýba a viac netreba..
Proti katalyzátoru niesom, ten mení sajrajt na menej kodlivé CO2, ale FAP len schováva viditelné častice, prídáva k tomu cerín. Aj napriek jeho funkčnosti vypúta mikro častice do ovzduia. Pritom ich tvorí významne vačie mnostvo ako pri bezFAP aute. Sadze sú toti aie a klesaju k zemi, mikročastice víria v ovzduí dalej. Ale ludia su samozrejme spokojnejí..čo oko nevidí..
+Nehovorím o novom FAPe, ale o plnom starom FAP, je priamo záa pre ivotné prostredie a čmudí viac ako bezFAP auto.
nene.. ja nemam problem FAP vymenit, len niesom presvedceny o jeho velkých plusoch. Myslím si e jednoducho funguje na princípe - v meste nedymím a na dialnici vypalujem.
Prakticky za ivotnos auta uetrím ivotné prostredie o neaký pol kýblik sadzí, ale spálim o 1-2 kubíky nafty viac.. to sa mi nevidí ako plus. Či FAP dám von alebo nie..asi dám, nemá cenu čisti/ meni ked jazdim v meste.. s autom budem jazdi ete rok ca a potom u len dlhé trasy SK-CH. Cajtov sa nebojím, lebo tý idú po novích autách bez fap. C5tiek zas tolko s FAPom nieje, v techničáku ho tie nemám a nemám ani umwelt plakette, take dôvod na kontroli minimálny.
Mono s ním prestanem jazdi ete tento rok, kupujem BX GTi 4WD s klímou..a nič mi tam prakticky nechýba a viac netreba.. :)
Proti katalyzátoru niesom, ten mení sajrajt na menej kodlivé CO2, ale FAP len schováva viditelné častice, prídáva k tomu cerín. Aj napriek jeho funkčnosti vypúta mikro častice do ovzduia. Pritom ich tvorí významne vačie mnostvo ako pri bezFAP aute. Sadze sú toti aie a klesaju k zemi, mikročastice víria v ovzduí dalej. Ale ludia su samozrejme spokojnejí..čo oko nevidí..
+Nehovorím o novom FAPe, ale o plnom starom FAP, je priamo záa pre ivotné prostredie a čmudí viac ako bezFAP auto.
|
|
20.11.2014 18:31 -
Re: FAP OFF netechnické povídání PRO A PROTI
|
2754234
|
|
Delict
|
Město: Podhajska, Auto: Citroen C6 2.7 HDi V6 24V TwinTurbo Exclusive | Počet příspěvků: 717 |
|
|
Nakoniec som sa rozhodol pre tretiu cestu, nič nevymlátim..fap nevymením ani nevyčistím Vymením pekne celý predný výfuk za 2.0 HDi.. take tam bude normálny katalyzátor a nie ten krátky ako pri fape. Emisie budem mat vzdy mensie ako 2.0 HDi bezfap tak prosím nezačínajte zase o konci sveta. Výfuk predny diel objednaný , ete kabel a soft
V papieroch FAP nemám nikde napísaný, je tam len Euro norma ktorú plni budem. Po takých starých autách ako to moje, rakuáci nepojdu, ich zaujímajú skôr nové autá ktore boli vykastrované hneď po kúpe. Moje auto si svojich 300tis. ekologických odkrútilo. Na novom aute by som to FAP offom nerieil..po pokeci s chiptunerom sme doli k záveru ze by sa musela spravit komplet nová mapa.. 2.2 HDi 4HX má ale ten FAP dolepený na poslednu chvílu..tam je to jednoduché odstráni.
Prakticky tak nebudem mat FAP off auto , ale len bez FAP verziu
Nakoniec som sa rozhodol pre tretiu cestu, nič nevymlátim..fap nevymením ani nevyčistím :D Vymením pekne celý predný výfuk za 2.0 HDi.. take tam bude normálny katalyzátor a nie ten krátky ako pri fape. Emisie budem mat vzdy mensie ako 2.0 HDi bezfap tak prosím nezačínajte zase o konci sveta. Výfuk predny diel objednaný , ete kabel a soft ;-)
V papieroch FAP nemám nikde napísaný, je tam len Euro norma ktorú plni budem. Po takých starých autách ako to moje, rakuáci nepojdu, ich zaujímajú skôr nové autá ktore boli vykastrované hneď po kúpe. Moje auto si svojich 300tis. ekologických odkrútilo. Na novom aute by som to FAP offom nerieil..po pokeci s chiptunerom sme doli k záveru ze by sa musela spravit komplet nová mapa.. 2.2 HDi 4HX má ale ten FAP dolepený na poslednu chvílu..tam je to jednoduché odstráni.
Prakticky tak nebudem mat FAP off auto , ale len bez FAP verziu :-d
|
|
20.11.2014 22:52 -
Re: FAP OFF netechnické povídání PRO A PROTI
|
2754867
|
|
xm.milan
|
Město: Praha, Auto: C6/2.2 hdi biturbo | Počet příspěvků: 114 |
|
|
Tak to mít strach nemusíme se znalostmi a ochotou dělat něco důsledně při kontrole emisí v naich zemích opravdu nehrozí.A z jedné tě vykopnou a najde jinou kde ti to skousnou.O prvnich se to roznese a je po vatě.Propojeny jako stk to nemají a asi nebudou a pak kde je psáno,e jsi to neopravil.Je to v podstatě jako při revizi posuzuje stav v daném okamiku .Nakolik se pouíváním zařízeni - stroj změni do dali kontroly tě nezajímá a ani nemůe kadý to provozuje jinak.
Tak to mít strach nemusíme se znalostmi a ochotou dělat něco důsledně při kontrole emisí v naich zemích opravdu nehrozí.A z jedné tě vykopnou a najde jinou kde ti to skousnou.O prvnich se to roznese a je po vatě.Propojeny jako stk to nemají a asi nebudou a pak kde je psáno,e jsi to neopravil.Je to v podstatě jako při revizi posuzuje stav v daném okamiku .Nakolik se pouíváním zařízeni - stroj změni do dali kontroly tě nezajímá a ani nemůe kadý to provozuje jinak.
|
|
21.11.2014 07:49 -
Re: FAP OFF netechnické povídání PRO A PROTI
|
2754958
|
|
Delict
|
Město: Podhajska, Auto: Citroen C6 2.7 HDi V6 24V TwinTurbo Exclusive | Počet příspěvků: 717 |
|
|
Norma Euro 3 je dostatočne tolerantná. Nehrozí e by ma niekto vykopol z STK len preto lebo mal zlý deň. To stačí nahlási nadriadenému a pán technik skončil..prípadne zostane bez prémií. Za C5 nepriplácam, nech to pekne preklepnú, je to auto v tip top stave.
V zahraničí nemôu od pohladu vedie e moja c5 je 2.2 a nie 2.0. Je to 12 rocne auto, a holt tam neaka ta sadza vyletiet moze.
Pri zastaveni, vacsinou viacerych len vopchaju za vyfuk biely terčík.
Potom ak by som neuspel v servítkovom teste, tak sa moze pozriet zrkadlom na paličke či je FAP prítomný. To je najjednoduchsia cesta pre nich..a potom odikujú na TUV kde zistuju emisie.
No nebude tam...bude tam len orig katalyzátor. A nech mi dokáe e to nieje verzia pre export do ruska a mimo EU...
Tak isto ako u nás, je pre nich citroen panielska dedina..vedia e to má hydro..niečo neaké. A tie nevedia či vetky verzie mali FAP, lebo aj v minulosti boli iné emisné systémy pre CH,D,A krajiny a zvyok sveta.
Norma Euro 3 je dostatočne tolerantná. Nehrozí e by ma niekto vykopol z STK len preto lebo mal zlý deň. To stačí nahlási nadriadenému a pán technik skončil..prípadne zostane bez prémií. Za C5 nepriplácam, nech to pekne preklepnú, je to auto v tip top stave.
V zahraničí nemôu od pohladu vedie e moja c5 je 2.2 a nie 2.0. Je to 12 rocne auto, a holt tam neaka ta sadza vyletiet moze.
Pri zastaveni, vacsinou viacerych len vopchaju za vyfuk biely terčík.
Potom ak by som neuspel v servítkovom teste, tak sa moze pozriet zrkadlom na paličke či je FAP prítomný. To je najjednoduchsia cesta pre nich..a potom odikujú na TUV kde zistuju emisie.
No nebude tam...bude tam len orig katalyzátor. A nech mi dokáe e to nieje verzia pre export do ruska a mimo EU...
Tak isto ako u nás, je pre nich citroen panielska dedina..vedia e to má hydro..niečo neaké. A tie nevedia či vetky verzie mali FAP, lebo aj v minulosti boli iné emisné systémy pre CH,D,A krajiny a zvyok sveta.
|
|
21.11.2014 08:15 -
Re: FAP OFF netechnické povídání PRO A PROTI
|
2754961
|
|
jruze
|
|
|
Delict napsal(a): Norma Euro 3 je dostatočne tolerantná. Nehrozí e by ma niekto vykopol z STK len preto lebo mal zlý deň. To stačí nahlási nadriadenému a pán technik skončil..prípadne zostane bez prémií. Za C5 nepriplácam, nech to pekne preklepnú, je to auto v tip top stave.
V zahraničí nemôu od pohladu vedie e moja c5 je 2.2 a nie 2.0. Je to 12 rocne auto, a holt tam neaka ta sadza vyletiet moze.
Pri zastaveni, vacsinou viacerych len vopchaju za vyfuk biely terčík.
Potom ak by som neuspel v servítkovom teste, tak sa moze pozriet zrkadlom na paličke či je FAP prítomný. To je najjednoduchsia cesta pre nich..a potom odikujú na TUV kde zistuju emisie.
No nebude tam...bude tam len orig katalyzátor. A nech mi dokáe e to nieje verzia pre export do ruska a mimo EU...
Tak isto ako u nás, je pre nich citroen panielska dedina..vedia e to má hydro..niečo neaké. A tie nevedia či vetky verzie mali FAP, lebo aj v minulosti boli iné emisné systémy pre CH,D,A krajiny a zvyok sveta.
Nechci se hádat ale vechny 2.2HDI jsou vybaveny FAP filtrem u 1.6 si myslím jsou obě verza a u 2.0 také.
Poli mi jakékoli vin a do pěti minut ti řeknu jestli je vybaveno FAP filtrem to by si měli najít i na emisích - nastaví hodnoty a musí se to do nich vejít - pokud to někdo udělá dobře tak by mělo - není to jen o FAP , ale o stavu motoru.
Jetě k dřívějímu příspěvku - já na své C5 I 2.2 HDI najezdil jen po Praze 200000Km (bez nějakých 5000Km) , FAP jsem čistil jednou(nejdelí trasa byla z domova do centra 17Km - při té to dovedlo v případě regenerace bezproblému proběhnout). Jedna dročka mi sem jezdí s nájezdem přes 250000Km po Praze - jednou čitěný FAP 2x aditiva(jezdí převáně den).
Nechci se hádat ale vechny 2.2HDI jsou vybaveny FAP filtrem u 1.6 si myslím jsou obě verza a u 2.0 také.;-)
Poli mi jakékoli vin a do pěti minut ti řeknu jestli je vybaveno FAP filtrem to by si měli najít i na emisích - nastaví hodnoty a musí se to do nich vejít - pokud to někdo udělá dobře tak by mělo - není to jen o FAP , ale o stavu motoru.
Jetě k dřívějímu příspěvku - já na své C5 I 2.2 HDI najezdil jen po Praze 200000Km (bez nějakých 5000Km) , FAP jsem čistil jednou(nejdelí trasa byla z domova do centra 17Km - při té to dovedlo v případě regenerace bezproblému proběhnout). Jedna dročka mi sem jezdí s nájezdem přes 250000Km po Praze - jednou čitěný FAP 2x aditiva(jezdí převáně den).
|
|
21.11.2014 08:37 -
Re: FAP OFF netechnické povídání PRO A PROTI
|
2754962
|
|
Delict
|
Město: Podhajska, Auto: Citroen C6 2.7 HDi V6 24V TwinTurbo Exclusive | Počet příspěvků: 717 |
|
|
Aditivum FAP .link.
Oxid céru + Rhodium
Aditivum FAP https://translate.googleusercontent.com/translate_c?depth=1&hl=sk&ie=UTF8&prev=_t&rurl=translate.google.com&sl=fr&tl=sk&u=http://www.econologie.com/articles.php%3Flng%3Dfr%26pg%3D406&usg=ALkJrhheNwFQbGbp-nQKbqa2sPdGxAFZZA
Oxid céru + Rhodium
|
|
12.03.2015 20:06 -
Re: FAP OFF netechnické povídání PRO A PROTI
|
2797184
|
|
Delict
|
Město: Podhajska, Auto: Citroen C6 2.7 HDi V6 24V TwinTurbo Exclusive | Počet příspěvků: 717 |
|
|
Btw: nevie niekto aku velku davku aditiva to vstrekne na nadrz? Uvazujem..ze ked bude fap vonku, tak by som zachoval aditivacny system, ale miesto aditiva by som tam nalial VIF
Btw: nevie niekto aku velku davku aditiva to vstrekne na nadrz? Uvazujem..ze ked bude fap vonku, tak by som zachoval aditivacny system, ale miesto aditiva by som tam nalial VIF :-d
|
|
12.03.2015 20:15 -
Re: FAP OFF netechnické povídání PRO A PROTI
|
2797189
|
|
tomikm
|
Město: Tabor, Auto: Toyota Auris TS hybrid | Počet příspěvků: 443 |
|
|
"dobrej nápad"
"dobrej nápad":-))))
|
|
12.03.2015 21:03 -
Re: FAP OFF netechnické povídání PRO A PROTI
|
2797248
|
|
Mikra
|
Město: Velké Hamry, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive Break | Počet příspěvků: 3730 |
|
|
Toho VIFu je potřeba na jednu nádr asi 2x víc ne Eolysu.
Toho VIFu je potřeba na jednu nádr asi 2x víc ne Eolysu.
|
|
12.03.2015 23:06 -
Re: FAP OFF netechnické povídání PRO A PROTI
|
2797386
|
|
Delict
|
Město: Podhajska, Auto: Citroen C6 2.7 HDi V6 24V TwinTurbo Exclusive | Počet příspěvků: 717 |
|
|
hm..tak chystam sa na to tento mesiac alebo buduci.. budem to robit programom a kablom ..+vymena vyfuku za bezfap,,
je mozne ze program len vyradi cidla fapu..a cisto teoreticky jednotka aditivacie je samostatna..pri kazdom tankovani vstrekne nie? ak by sa deaktivovala aj aditivacia..tak zdemontujem nadrz
Mikra :: tak vstrekne to aspon neake aditivum ,bude to len polopremium palivo
hm..tak chystam sa na to tento mesiac alebo buduci.. budem to robit programom a kablom ..+vymena vyfuku za bezfap,,
je mozne ze program len vyradi cidla fapu..a cisto teoreticky jednotka aditivacie je samostatna..pri kazdom tankovani vstrekne nie? ak by sa deaktivovala aj aditivacia..tak zdemontujem nadrz
Mikra :: tak vstrekne to aspon neake aditivum ,bude to len polopremium palivo :-d
|
|
13.03.2015 06:45 -
Re: FAP OFF netechnické povídání PRO A PROTI
|
2797450
|
|
vilous
|
Město: Praha, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) Tourer | Počet příspěvků: 1256 |
|
|
Proč furt něco vymýlíte?
Já jsem přesně se stejným autem přijel k jruzemu a druhý den odjel s propláchnutým FAP a doplněným aditivem. Cena několikrát mení ne ve značkovém a auto je v korektním stavu jako od výrobce a na mnoho let pokoj.
Kdy si vezmu náklady spojené se zde popsanými pokusy, pak 10x na diagnostiku ne se to potěluje, pak se něco podělá, pak moná neprojdete emisema, pak něco začne blbnout a nebudete vědět, zda to není tím...ty nervy a ten čas a ty peníze - PROČ?
Navíc mi to přijde divné - je to prostě součástí auta. Napadne někoho vymontovat z Favoritu katalyzátor? A taky kolem toho kdysi býval humbuk a výměna drahá.
Proč furt něco vymýlíte?
Já jsem přesně se stejným autem přijel k jruzemu a druhý den odjel s propláchnutým FAP a doplněným aditivem. Cena několikrát mení ne ve značkovém a auto je v korektním stavu jako od výrobce a na mnoho let pokoj.
Kdy si vezmu náklady spojené se zde popsanými pokusy, pak 10x na diagnostiku ne se to potěluje, pak se něco podělá, pak moná neprojdete emisema, pak něco začne blbnout a nebudete vědět, zda to není tím...ty nervy a ten čas a ty peníze - PROČ?
Navíc mi to přijde divné - je to prostě součástí auta. Napadne někoho vymontovat z Favoritu katalyzátor? A taky kolem toho kdysi býval humbuk a výměna drahá.
|
|
| |
|
|