| | |
25.12.2015 18:30 -
Re: FAP OFF netechnické povídání PRO A PROTI
|
2900697
|
|
BlueSeven
|
Město: Černovice, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive | Počet příspěvků: 613 |
|
|
Hanz 397 napsal(a): A byl jsi při tom měření?
Zkus ten motor na místě roztočit vý,ne na 4000...
Já tu mám 100kw v manuálu a 4000 max a moje biturbo 3500... el jsem to schválně zkusit,motory teplý
Nevím teď,jak je to u 103kw,ale třeba u VW PD to lo obejít otevřenou kapotou motoru,nebo dveřma a dvakrát za sebou plným plynem(uknout,pustit,uknout,pustit). Teď mi tak dolo,e tím se asi aktivoval i ten slavnej mód měření emisí pro Dieselgate
No mě teda biturbo vytočil při emisích na 5215 a byl jsem u toho
No mě teda biturbo vytočil při emisích na 5215 a byl jsem u toho :nevim
|
|
25.12.2015 18:58 -
Re: FAP OFF netechnické povídání PRO A PROTI
|
2900717
|
|
Mikra
|
Město: Velké Hamry, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive Break | Počet příspěvků: 3730 |
|
|
Mě na minulých emisích taky vytočili motor k 5000 ot. a taky jsem byl u toho. Ale teď při posledních emisích mi na plyn ani neáhli a přitom na protokolu bylo napsáno 4 x 4920 ot.
Mě na minulých emisích taky vytočili motor k 5000 ot. a taky jsem byl u toho. Ale teď při posledních emisích mi na plyn ani neáhli a přitom na protokolu bylo napsáno 4 x 4920 ot. :-d
|
|
25.12.2015 20:04 -
Re: FAP OFF netechnické povídání PRO A PROTI
|
2900723
|
|
sgt
|
Město: Skalité, Auto: Citroen Grand C4 SpaceTourer 2.0 BlueHDi 160 EAT8 SHINE | Počet příspěvků: 718 |
|
|
Hanz 397 napsal(a): A byl jsi při tom měření?
Zkus ten motor na místě roztočit vý,ne na 4000...
Já tu mám 100kw v manuálu a 4000 max a moje biturbo 3500... el jsem to schválně zkusit,motory teplý
Nevím teď,jak je to u 103kw,ale třeba u VW PD to lo obejít otevřenou kapotou motoru,nebo dveřma a dvakrát za sebou plným plynem(uknout,pustit,uknout,pustit). Teď mi tak dolo,e tím se asi aktivoval i ten slavnej mód měření emisí pro Dieselgate
Bol som pri tom (bolo to rok a pol dozadu), ale myslím e vytáčali klasicky do obmedzovača pri cca 5000 ot/min.
Aj v protokole mám:
Max. otáčky: hodnota určená 4000-5250, hodnota nameraná 5050
EK robili u s napojením OBD a vyčítavaním chýb. Ak budem ma zohriaty motor, môem to ete skúsi.
Bol som pri tom (bolo to rok a pol dozadu), ale myslím e vytáčali klasicky do obmedzovača pri cca 5000 ot/min.
Aj v protokole mám:
Max. otáčky: hodnota určená 4000-5250, hodnota nameraná 5050
EK robili u s napojením OBD a vyčítavaním chýb. Ak budem ma zohriaty motor, môem to ete skúsi.
|
|
25.12.2015 21:32 -
Re: FAP OFF netechnické povídání PRO A PROTI
|
2900745
|
|
Hanz 397
|
|
|
sgt napsal(a): Bol som pri tom (bolo to rok a pol dozadu), ale myslím e vytáčali klasicky do obmedzovača pri cca 5000 ot/min.
Aj v protokole mám:
Max. otáčky: hodnota určená 4000-5250, hodnota nameraná 5050
EK robili u s napojením OBD a vyčítavaním chýb. Ak budem ma zohriaty motor, môem to ete skúsi.
Je moný,e to uvolnili právě přes OBD-jak jsem psal,je to u pár let,co jsem ek dělal...
Pak jsme to pustili,protoe to bylo pro starí auta drahý a nových,logicky,moc nejezdilo...
Je moný,e to uvolnili právě přes OBD-jak jsem psal,je to u pár let,co jsem ek dělal...
Pak jsme to pustili,protoe to bylo pro starí auta drahý a nových,logicky,moc nejezdilo...
|
|
25.12.2015 22:29 -
Re: FAP OFF netechnické povídání PRO A PROTI
|
2900751
|
|
jruze
|
|
|
Tohle není zrovna moje parketa,ale myslím e to neuvolní a dělají to jen některé jednotky(nebo softy?) mimo to si myslím e jen načtou jednotku jestli v ní není chyba zjistím po novém roce čeho jsou schopní
Tohle není zrovna moje parketa,ale myslím e to neuvolní a dělají to jen některé jednotky(nebo softy?) mimo to si myslím e jen načtou jednotku jestli v ní není chyba;-) zjistím po novém roce čeho jsou schopní:-o
|
|
27.12.2015 10:02 -
Re: FAP OFF netechnické povídání PRO A PROTI
|
2901164
|
|
TomasT
|
Město: Praha 15, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SX Break | Počet příspěvků: 1470 |
|
|
Moná se to jmenuje stejně (readiness), ale určitě to nic aktivně netestuje, jen načte aktuální chyby v jednotkách.
Moná se to jmenuje stejně (readiness), ale určitě to nic aktivně netestuje, jen načte aktuální chyby v jednotkách.
|
|
27.12.2015 12:13 -
Re: FAP OFF netechnické povídání PRO A PROTI
|
2901225
|
|
Hanz 397
|
|
|
Readiness kódy jsou kódy připravenosti a jednotka je vysílá po OBD v reálném čase. Ta čtečka nic netestuje-testuje to jednotka a pole to,jako hotový aktuální data...
Readiness kódy jsou kódy připravenosti a jednotka je vysílá po OBD v reálném čase. Ta čtečka nic netestuje-testuje to jednotka a pole to,jako hotový aktuální data...
|
|
28.12.2015 00:39 -
Re: FAP OFF netechnické povídání PRO A PROTI
|
2901480
|
|
jruze
|
|
|
Zase jeden teoretik kterého naučili jen něco sice v něčem měl pravdu,ale naučili ho jen polovinu a měl v tom troku zmatek přilo mi to e vůbec netuí e hlavní příčina ucpání FAP nejsou saze ale cerin .link.
Zase jsem se dostal do situace proč nemůu rozdejchat teoretiky a nutí mne to k reakcím a potom si vyslouím nepěkné názory a kritiku na mou hlavu.
Zase jeden teoretik kterého naučili jen něco:-)))) sice v něčem měl pravdu,ale naučili ho jen polovinu a měl v tom troku zmatek:-o přilo mi to e vůbec netuí e hlavní příčina ucpání FAP nejsou saze ale cerin;-) http://www.citroen-club.cz/forum-tema/otacky-regenerace-fap-48817?select=48903#message48903
Zase jsem se dostal do situace proč nemůu rozdejchat teoretiky a nutí mne to k reakcím a potom si vyslouím nepěkné názory a kritiku na mou hlavu.
|
|
28.12.2015 02:37 -
Re: FAP OFF netechnické povídání PRO A PROTI
|
2901481
|
|
Mikra
|
Město: Velké Hamry, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive Break | Počet příspěvků: 3730 |
|
|
Tak veobecně jsou asi DPF ucpávaný sazema. PSA má FAP s aditivací nafty třeba Eolysem a tam vzniká cerin. On tu aditivaci u FAP zmínil, ale dál mluvil spí o ostatních DPF a tam se myslím ádný aditiva nepouívaj, take cerin v nich není. I kdy ten filtr z Fordu, co měli na stole, vypadal zaplněnej cerinem. Jestli Ford aditivuje naftu, to nevím.
Tak veobecně jsou asi DPF ucpávaný sazema. PSA má FAP s aditivací nafty třeba Eolysem a tam vzniká cerin. On tu aditivaci u FAP zmínil, ale dál mluvil spí o ostatních DPF a tam se myslím ádný aditiva nepouívaj, take cerin v nich není. I kdy ten filtr z Fordu, co měli na stole, vypadal zaplněnej cerinem. Jestli Ford aditivuje naftu, to nevím. :nevim
|
|
28.12.2015 09:05 -
Re: FAP OFF netechnické povídání PRO A PROTI
|
2901501
|
|
HELLMUT
|
Město: Praha, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) Tourer | Počet příspěvků: 1814 |
|
|
Začínám být lehce nervózní jetli v brzké době nebudu jezdit jen tramvají. Po tom co jsem četl různé články co se teď objevují ohledně emisí, tak nevim jestli vůbec projdu i s černým mazlikem.(zaslepený EGR) Nějaká chyba vdy někde vyskočí i kdy to chyba neni - nebo se nijak neprojevuje. Jestli to opravdu bude tak jak píou, tak to bude masakr.
Jediná ance je, e zss někdo vykoumá upravu těch jednotek e se budou tvářit jako ve OK. Akorát se to STK prodraí kdy člověk bude muset před tim jetě na mazací kůru...
Začínám být lehce nervózní jetli v brzké době nebudu jezdit jen tramvají. Po tom co jsem četl různé články co se teď objevují ohledně emisí, tak nevim jestli vůbec projdu i s černým mazlikem.(zaslepený EGR) Nějaká chyba vdy někde vyskočí i kdy to chyba neni - nebo se nijak neprojevuje. Jestli to opravdu bude tak jak píou, tak to bude masakr.
Jediná ance je, e zss někdo vykoumá upravu těch jednotek e se budou tvářit jako ve OK. Akorát se to STK prodraí kdy člověk bude muset před tim jetě na mazací kůru...
|
|
28.12.2015 09:24 -
Re: FAP OFF netechnické povídání PRO A PROTI
|
2901503
|
|
Mikra
|
Město: Velké Hamry, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive Break | Počet příspěvků: 3730 |
|
|
V devátý minutě toho videa je na animaci vidět, e teplota se tam dostává a k 900°C. A viděl jsem na YT videa, kde bylo turbo rozhavený do červena. Ale fakt nevím, jestli se ty teploty dostanou a do FAPu. Nebo jestli se v tom FAPu dosáhne takových teplot a při hoření sazí.
EDIT:
Jinak ta nafta vstříknutá do válce při otevřeným výfukovým ventilu určitě nepotřebuje k zapálení takovou teplotu. Nafta dostatečně jemně rozpráená v dostatečným mnoství vzduchu se dokáe vznítit i na slunci. Proto se tam vstřikuje, aby ten FAP rozpálila. A po dosaení dostatečný teploty ve FAPu u chytnou i saze, který jinak nehořej. Stejně jako doma v komíně. Ale potřebuje to taky dostatek vzduchu. Proto se má jet s vyíma otáčkama, aby turbo tlačilo a nebyla zavřená klapka. Bez vzduchu ty saze neshořej ani v 1000°C.
A jetě jedno doplnění. To aditivum tam není jen kvůli sníení zápalný teploty, ale taky kvůli velikosti sazí. S aditivem se ty saze shlukujou do větích chuchvalců a FAP je dokáe líp zachytit, ne kdy budou mikroskopický. Kdyby to mělo jen sniovat zápalnou teplotu sazí, tak by se to tam mohlo dávkovat a při samotný regeneraci.
To jen na vysvětlení těm, kteří nevědí, jak to tam probíhá. Tebe bych si Jaroui netroufl poučovat.
V devátý minutě toho videa je na animaci vidět, e teplota se tam dostává a k 900°C. A viděl jsem na YT videa, kde bylo turbo rozhavený do červena. Ale fakt nevím, jestli se ty teploty dostanou a do FAPu. Nebo jestli se v tom FAPu dosáhne takových teplot a při hoření sazí. :nevim
EDIT:
Jinak ta nafta vstříknutá do válce při otevřeným výfukovým ventilu určitě nepotřebuje k zapálení takovou teplotu. Nafta dostatečně jemně rozpráená v dostatečným mnoství vzduchu se dokáe vznítit i na slunci. Proto se tam vstřikuje, aby ten FAP rozpálila. A po dosaení dostatečný teploty ve FAPu u chytnou i saze, který jinak nehořej. Stejně jako doma v komíně. Ale potřebuje to taky dostatek vzduchu. Proto se má jet s vyíma otáčkama, aby turbo tlačilo a nebyla zavřená klapka. Bez vzduchu ty saze neshořej ani v 1000°C.
A jetě jedno doplnění. To aditivum tam není jen kvůli sníení zápalný teploty, ale taky kvůli velikosti sazí. S aditivem se ty saze shlukujou do větích chuchvalců a FAP je dokáe líp zachytit, ne kdy budou mikroskopický. Kdyby to mělo jen sniovat zápalnou teplotu sazí, tak by se to tam mohlo dávkovat a při samotný regeneraci.
To jen na vysvětlení těm, kteří nevědí, jak to tam probíhá. Tebe bych si Jaroui netroufl poučovat. :-)
|
|
28.12.2015 11:45 -
Re: FAP OFF netechnické povídání PRO A PROTI
|
2901531
|
|
jruze
|
|
|
Mikra napsal(a): V devátý minutě toho videa je na animaci vidět, e teplota se tam dostává a k 900°C. A viděl jsem na YT videa, kde bylo turbo rozhavený do červena. Ale fakt nevím, jestli se ty teploty dostanou a do FAPu. Nebo jestli se v tom FAPu dosáhne takových teplot a při hoření sazí.
EDIT:
Jinak ta nafta vstříknutá do válce při otevřeným výfukovým ventilu určitě nepotřebuje k zapálení takovou teplotu. Nafta dostatečně jemně rozpráená v dostatečným mnoství vzduchu se dokáe vznítit i na slunci. Proto se tam vstřikuje, aby ten FAP rozpálila. A po dosaení dostatečný teploty ve FAPu u chytnou i saze, který jinak nehořej. Stejně jako doma v komíně. Ale potřebuje to taky dostatek vzduchu. Proto se má jet s vyíma otáčkama, aby turbo tlačilo a nebyla zavřená klapka. Bez vzduchu ty saze neshořej ani v 1000°C.
A jetě jedno doplnění. To aditivum tam není jen kvůli sníení zápalný teploty, ale taky kvůli velikosti sazí. S aditivem se ty saze shlukujou do větích chuchvalců a FAP je dokáe líp zachytit, ne kdy budou mikroskopický. Kdyby to mělo jen sniovat zápalnou teplotu sazí, tak by se to tam mohlo dávkovat a při samotný regeneraci.
To jen na vysvětlení těm, kteří nevědí, jak to tam probíhá. Tebe bych si Jaroui netroufl poučovat.
Ale klidně - asi má pravdu - jen malej dotaz: jak zachytí saze ten FAP u systému bez aditivací? Proč u Citroenu nedochází k regeneracím(vypálení sazí a dojde k ucpání FAP) kdy dojdou aditiva? A proč Citroen vlastně pouívá aditiva kdy to funguje i bez nich u jiné značky? (tím nechci říct e nemá pravdu) - mříky ve FAP vypadají u vech na pohled stejně ´ K předposlední tvé větě - tak funguje euro 6 s addblu(močovinou) A jinak říkám jen svůj názor - neříkám e mám pravdu - jen má logika a pár zkueností s ucpanými fap(a neucpe se jen sazemi,ale i cerinem , pokud dojdou aditiva tak i saze stačí)
Ale klidně - asi má pravdu - jen malej dotaz: jak zachytí saze ten FAP u systému bez aditivací? Proč u Citroenu nedochází k regeneracím(vypálení sazí a dojde k ucpání FAP) kdy dojdou aditiva? A proč Citroen vlastně pouívá aditiva kdy to funguje i bez nich u jiné značky? (tím nechci říct e nemá pravdu;-)) - mříky ve FAP vypadají u vech na pohled stejně:-o ´ K předposlední tvé větě - tak funguje euro 6 s addblu(močovinou) A jinak říkám jen svůj názor - neříkám e mám pravdu - jen má logika a pár zkueností s ucpanými fap(a neucpe se jen sazemi,ale i cerinem , pokud dojdou aditiva tak i saze stačí)
|
|
28.12.2015 12:06 -
Re: FAP OFF netechnické povídání PRO A PROTI
|
2901533
|
|
63zdenda
|
Město: Jezvé , Auto: Citroën C5 III (X7) 2.2 HDi 16V 173k (125kW) Tourer | Počet příspěvků: 2972 |
|
|
HELLMUT napsal(a): Začínám být lehce nervózní jetli v brzké době nebudu jezdit jen tramvají. Po tom co jsem četl různé články co se teď objevují ohledně emisí, tak nevim jestli vůbec projdu i s černým mazlikem.(zaslepený EGR) Nějaká chyba vdy někde vyskočí i kdy to chyba neni - nebo se nijak neprojevuje. Jestli to opravdu bude tak jak píou, tak to bude masakr.
Jediná ance je, e zss někdo vykoumá upravu těch jednotek e se budou tvářit jako ve OK. Akorát se to STK prodraí kdy člověk bude muset před tim jetě na mazací kůru...
Já bych to zatím tak černě neviděl, určitě se to nezmění přez noc, výbava by stála statisíce a to nemluvím o zakolení pracovníků, zatím to tak havé asi nebude.
.link.
Já bych to zatím tak černě neviděl, určitě se to nezmění přez noc, výbava by stála statisíce a to nemluvím o zakolení pracovníků, zatím to tak havé asi nebude. ;-)
http://ceskolipsky.denik.cz/zpravy_region/ridici-cekaji-vas-zmeny-u-stk-kontroly-aut-budou-prisnejsi-20120503.html
|
|
28.12.2015 12:54 -
Re: FAP OFF netechnické povídání PRO A PROTI
|
2901536
|
|
Mikra
|
Město: Velké Hamry, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive Break | Počet příspěvků: 3730 |
|
|
Já fakt nevím, jak fungujou DPF bez aditiv a jestli vůbec nějaký takový jsou. Sice jsem neslyel, e by někdo něco naléval do VW nebo třeba do Fordů a ani jsem se o to nezajímal, ale o FAP od PSA jsem se vdycky zajímal a něco jsem si o nich přečetl. A to co tu píu nejsou moje výzkumy, ale jen postřehy ze čtení. Sám jsem jetě FAP nečistil a ani jsem ho nekuchal.
Proč se FAP rychle zanese sazema, kdy budu jezdit bez aditiva je jasný. Celý systém je nastavený na zapálení sazí při nií teplotě s pouitím aditiva. A kdy aditivum není, tak se ty saze nespálí a ve filtru se hromadí. Systém nezvýí svou činnost k dosaení vyí teploty jen proto, e jsem blb a aditiva jsem nedoplnil.
Tak tohle je zase moje teorie.
Já fakt nevím, jak fungujou DPF bez aditiv a jestli vůbec nějaký takový jsou. Sice jsem neslyel, e by někdo něco naléval do VW nebo třeba do Fordů a ani jsem se o to nezajímal, ale o FAP od PSA jsem se vdycky zajímal a něco jsem si o nich přečetl. A to co tu píu nejsou moje výzkumy, ale jen postřehy ze čtení. Sám jsem jetě FAP nečistil a ani jsem ho nekuchal.
Proč se FAP rychle zanese sazema, kdy budu jezdit bez aditiva je jasný. Celý systém je nastavený na zapálení sazí při nií teplotě s pouitím aditiva. A kdy aditivum není, tak se ty saze nespálí a ve filtru se hromadí. Systém nezvýí svou činnost k dosaení vyí teploty jen proto, e jsem blb a aditiva jsem nedoplnil.
Tak tohle je zase moje teorie. ;-) :-d
|
|
28.12.2015 15:12 -
Re: FAP OFF netechnické povídání PRO A PROTI
|
2901613
|
|
ink
|
Město: Řím, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive | Počet příspěvků: 163 |
|
|
Myslim ze Dpf (bez aditiv) funguju podstatne horsie a problemovehsie nez ten patentovany Fap, o tom ze by vydrzali 200.000 km bez cistenia mozu asi ze len snivat.
Podla mna to Mikra popisal celkom dobre, ak to je este treba popisovat - su tu o tom clanky.
Adblue sncr katalyzator je o niecom inom.
Ps
Moja /SF mala pred mesiacom opacitu tusim 0,1 - hadam sa netreba strasit
Myslim ze Dpf (bez aditiv) funguju podstatne horsie a problemovehsie nez ten patentovany Fap, o tom ze by vydrzali 200.000 km bez cistenia mozu asi ze len snivat.
Podla mna to Mikra popisal celkom dobre, ak to je este treba popisovat - su tu o tom clanky.
Adblue sncr katalyzator je o niecom inom.
Ps
Moja /SF mala pred mesiacom opacitu tusim 0,1 - hadam sa netreba strasit
|
|
28.12.2015 16:47 -
Re: FAP OFF netechnické povídání PRO A PROTI
|
2901631
|
|
BlueSeven
|
Město: Černovice, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive | Počet příspěvků: 613 |
|
|
Mikra napsal(a): Já fakt nevím, jak fungujou DPF bez aditiv a jestli vůbec nějaký takový jsou. Sice jsem neslyel, e by někdo něco naléval do VW nebo třeba do Fordů a ani jsem se o to nezajímal, ale o FAP od PSA jsem se vdycky zajímal a něco jsem si o nich přečetl
Bude to o motorech, kámo má Focuse 1.6 Hdi a před měsícem a půl mu doplňovali aditivum. A teď mu to hlásí ucpaný filtr, má najeto 120 000. U Fordu mu nabídli nový filtr za majlant, tak jetě bude zkouet výplach, jestli mu to někdo udělá.
Bude to o motorech, kámo má Focuse 1.6 Hdi a před měsícem a půl mu doplňovali aditivum. A teď mu to hlásí ucpaný filtr, má najeto 120 000. U Fordu mu nabídli nový filtr za majlant, tak jetě bude zkouet výplach, jestli mu to někdo udělá. :nevim
|
|
28.12.2015 17:18 -
Re: FAP OFF netechnické povídání PRO A PROTI
|
2901637
|
|
Světlono
|
Město: Brno, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v SX Break | Počet příspěvků: 179 |
|
|
Co jsem četl, tak u Fordů přidali pátý vstřikovač do výfukového potrubí a tak dosáhnou vysoké teploty pro vypálení sazí. Nemusí přidávat dodatečnou naftu normálními vstřikovači do spalovacího prostoru, take se vyhnou těm nemilým věcem s nespálenou naftou ve válcích.
Co jsem četl, tak u Fordů přidali pátý vstřikovač do výfukového potrubí a tak dosáhnou vysoké teploty pro vypálení sazí. Nemusí přidávat dodatečnou naftu normálními vstřikovači do spalovacího prostoru, take se vyhnou těm nemilým věcem s nespálenou naftou ve válcích.
|
|
| |
|
|