Jméno
Heslo
Trvale přihlásit 
Nová registrace
Èesky English
Vyhledávání
Rozšírené ...

 

 Diskuzní fórum / Všeobecná NE-technická diskuze o C5 / FAP OFF netechnické povídání PRO A PROTI
|< < 1 ... 10 11 12 13 14 > >|
25.12.2015 18:30 - Re: FAP OFF netechnické povídání PRO A PROTI 2900697
BlueSeven
Město: Černovice, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW ExclusivePočet příspěvků: 613

99 Poslat soukromou zprávu
Hanz 397 napsal(a):
A byl jsi při tom měření?
Zkus ten motor na místě roztočit výš,než na 4000...
Já tu mám 100kw v manuálu a 4000 max a moje biturbo 3500... Šel jsem to schválně zkusit,motory teplý
Nevím teď,jak je to u 103kw,ale třeba u VW PD to šlo obejít otevřenou kapotou motoru,nebo dveřma a dvakrát za sebou plným plynem(uknout,pustit,uknout,pustit). Teď mi tak došlo,že tím se asi aktivoval i ten slavnej mód měření emisí pro Dieselgate

No mě teda biturbo vytočil při emisích na 5215 a byl jsem u toho

25.12.2015 18:58 - Re: FAP OFF netechnické povídání PRO A PROTI 2900717
Mikra
Město: Velké Hamry, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 3730

Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
Mě na minulých emisích taky vytočili motor k 5000 ot. a taky jsem byl u toho. Ale teď při posledních emisích mi na plyn ani nešáhli a přitom na protokolu bylo napsáno 4 x 4920 ot.

25.12.2015 20:04 - Re: FAP OFF netechnické povídání PRO A PROTI 2900723
sgt
Město: Skalité, Auto: Citroen Grand C4 SpaceTourer 2.0 BlueHDi 160 EAT8 SHINEPočet příspěvků: 718

U??vate? Poslat soukromou zprávu
Hanz 397 napsal(a):
A byl jsi při tom měření?
Zkus ten motor na místě roztočit výš,než na 4000...
Já tu mám 100kw v manuálu a 4000 max a moje biturbo 3500... Šel jsem to schválně zkusit,motory teplý
Nevím teď,jak je to u 103kw,ale třeba u VW PD to šlo obejít otevřenou kapotou motoru,nebo dveřma a dvakrát za sebou plným plynem(uknout,pustit,uknout,pustit). Teď mi tak došlo,že tím se asi aktivoval i ten slavnej mód měření emisí pro Dieselgate

Bol som pri tom (bolo to rok a pol dozadu), ale myslím že vytáčali klasicky do obmedzovača pri cca 5000 ot/min.
Aj v protokole mám:
Max. otáčky: hodnota určená 4000-5250, hodnota nameraná 5050

EK robili už s napojením OBD a vyčítavaním chýb. Ak budem ma zohriaty motor, môžem to ešte skúsi.

25.12.2015 21:32 - Re: FAP OFF netechnické povídání PRO A PROTI 2900745
Hanz 397
Město: Česká Kamenice, Auto: Peugeot 508 SW GTPočet příspěvků: 2453

U??vate? Poslat soukromou zprávu
sgt napsal(a):
Bol som pri tom (bolo to rok a pol dozadu), ale myslím že vytáčali klasicky do obmedzovača pri cca 5000 ot/min.
Aj v protokole mám:
Max. otáčky: hodnota určená 4000-5250, hodnota nameraná 5050

EK robili už s napojením OBD a vyčítavaním chýb. Ak budem ma zohriaty motor, môžem to ešte skúsi.

Je možný,že to uvolnili právě přes OBD-jak jsem psal,je to už pár let,co jsem ek dělal...
Pak jsme to pustili,protože to bylo pro starší auta drahý a nových,logicky,moc nejezdilo...

25.12.2015 22:29 - Re: FAP OFF netechnické povídání PRO A PROTI 2900751
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 11800

U??vate? Poslat soukromou zprávu
Tohle není zrovna moje parketa,ale myslím že to neuvolní a dělají to jen některé jednotky(nebo softy?) mimo to si myslím že jen načtou jednotku jestli v ní není chyba zjistím po novém roce čeho jsou schopní

25.12.2015 22:40 - Re: FAP OFF netechnické povídání PRO A PROTI 2900755
Hanz 397
Město: Česká Kamenice, Auto: Peugeot 508 SW GTPočet příspěvků: 2453

U??vate? Poslat soukromou zprávu
jruze napsal(a):
Tohle není zrovna moje parketa,ale myslím že to neuvolní a dělají to jen některé jednotky(nebo softy?) mimo to si myslím že jen načtou jednotku jestli v ní není chyba zjistím po novém roce čeho jsou schopní

To je taky možnost,že to umí některý sw.
Cojsme třeba pak jezdili na emise jinam,tak mi to měření dieselů připomínalo spíš benzín
Ale vždycky všechno prošlo...

26.12.2015 23:31 - Re: FAP OFF netechnické povídání PRO A PROTI 2901098
Hanz 397
Město: Česká Kamenice, Auto: Peugeot 508 SW GTPočet příspěvků: 2453

U??vate? Poslat soukromou zprávu
autodiag napsal(a):
clanek napsany sice hezky a poutave ale docela by me zajimalo kde budou u PSA vozidel,a nejen u nich, provadet readliness kdyz tohle je vysada koncernu VW,viz take screen VCDS diagnostiky

Jestli melu blbosti,tak mě oprav,ale tohle screenshot readiness kódů z mého auta...
Načtený hračkou za 120kč...

Přílohy:
Screenshot_2015-12-26-20-42-16.jpeg ( 1029804b ) -

27.12.2015 10:02 - Re: FAP OFF netechnické povídání PRO A PROTI 2901164
TomasT
Město: Praha 15, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SX BreakPočet příspěvků: 1470
99 Poslat soukromou zprávu
Možná se to jmenuje stejně (readiness), ale určitě to nic aktivně netestuje, jen načte aktuální chyby v jednotkách.

27.12.2015 12:13 - Re: FAP OFF netechnické povídání PRO A PROTI 2901225
Hanz 397
Město: Česká Kamenice, Auto: Peugeot 508 SW GTPočet příspěvků: 2453

U??vate? Poslat soukromou zprávu
Readiness kódy jsou kódy připravenosti a jednotka je vysílá po OBD v reálném čase. Ta čtečka nic netestuje-testuje to jednotka a pošle to,jako hotový aktuální data...

28.12.2015 00:39 - Re: FAP OFF netechnické povídání PRO A PROTI 2901480
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 11800

U??vate? Poslat soukromou zprávu
Zase jeden teoretik kterého naučili jen něco sice v něčem měl pravdu,ale naučili ho jen polovinu a měl v tom trošku zmatek přišlo mi to že vůbec netuší že hlavní příčina ucpání FAP nejsou saze ale cerin .link.

Zase jsem se dostal do situace proč nemůžu rozdejchat teoretiky a nutí mne to k reakcím a potom si vysloužím nepěkné názory a kritiku na mou hlavu.

28.12.2015 02:37 - Re: FAP OFF netechnické povídání PRO A PROTI 2901481
Mikra
Město: Velké Hamry, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 3730

Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
Tak všeobecně jsou asi DPF ucpávaný sazema. PSA má FAP s aditivací nafty třeba Eolysem a tam vzniká cerin. On tu aditivaci u FAP zmínil, ale dál mluvil spíš o ostatních DPF a tam se myslím žádný aditiva nepoužívaj, takže cerin v nich není. I když ten filtr z Fordu, co měli na stole, vypadal zaplněnej cerinem. Jestli Ford aditivuje naftu, to nevím.

28.12.2015 09:05 - Re: FAP OFF netechnické povídání PRO A PROTI 2901501
HELLMUT
Město: Praha, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) TourerPočet příspěvků: 1814

U??vate? Poslat soukromou zprávu
Začínám být lehce nervózní jetli v brzké době nebudu jezdit jen tramvají. Po tom co jsem četl různé články co se teď objevují ohledně emisí, tak nevim jestli vůbec projdu i s černým mazlikem.(zaslepený EGR) Nějaká chyba vždy někde vyskočí i když to chyba neni - nebo se nijak neprojevuje. Jestli to opravdu bude tak jak píšou, tak to bude masakr.
Jediná šance je, že zss někdo vykoumá upravu těch jednotek že se budou tvářit jako vše OK. Akorát se to STK prodraží když člověk bude muset před tim ještě na mazací kůru...

28.12.2015 09:09 - Re: FAP OFF netechnické povídání PRO A PROTI 2901502
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 11800

U??vate? Poslat soukromou zprávu
Mikra napsal(a):
Tak všeobecně jsou asi DPF ucpávaný sazema. PSA má FAP s aditivací nafty třeba Eolysem a tam vzniká cerin. On tu aditivaci u FAP zmínil, ale dál mluvil spíš o ostatních DPF a tam se myslím žádný aditiva nepoužívaj, takže cerin v nich není. I když ten filtr z Fordu, co měli na stole, vypadal zaplněnej cerinem. Jestli Ford aditivuje naftu, to nevím.


Neznám přesně ostatní systémy ale jen z doslechu že tam kde se nedolívá je součástí té vložky a je tam daná životnost - takže by se měly ucpávat stejnou(nebo podobnou) složkou - musí tam být něco co sníží zápalnou teplotu sazí protože podle mne žádný motor nedokáže vyvynout teplotu výfukovích plynů 550stupňů k zapálení sazí (možná se pletu)

28.12.2015 09:24 - Re: FAP OFF netechnické povídání PRO A PROTI 2901503
Mikra
Město: Velké Hamry, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 3730

Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
V devátý minutě toho videa je na animaci vidět, že teplota se tam dostává až k 900°C. A viděl jsem na YT videa, kde bylo turbo rozžhavený do červena. Ale fakt nevím, jestli se ty teploty dostanou až do FAPu. Nebo jestli se v tom FAPu dosáhne takových teplot až při hoření sazí.

EDIT:
Jinak ta nafta vstříknutá do válce při otevřeným výfukovým ventilu určitě nepotřebuje k zapálení takovou teplotu. Nafta dostatečně jemně rozprášená v dostatečným množství vzduchu se dokáže vznítit i na slunci. Proto se tam vstřikuje, aby ten FAP rozpálila. A po dosažení dostatečný teploty ve FAPu už chytnou i saze, který jinak nehořej. Stejně jako doma v komíně. Ale potřebuje to taky dostatek vzduchu. Proto se má jet s vyššíma otáčkama, aby turbo tlačilo a nebyla zavřená klapka. Bez vzduchu ty saze neshořej ani v 1000°C.

A ještě jedno doplnění. To aditivum tam není jen kvůli snížení zápalný teploty, ale taky kvůli velikosti sazí. S aditivem se ty saze shlukujou do větších chuchvalců a FAP je dokáže líp zachytit, než když budou mikroskopický. Kdyby to mělo jen snižovat zápalnou teplotu sazí, tak by se to tam mohlo dávkovat až při samotný regeneraci.
To jen na vysvětlení těm, kteří nevědí, jak to tam probíhá. Tebe bych si Jarouši netroufl poučovat.

28.12.2015 11:45 - Re: FAP OFF netechnické povídání PRO A PROTI 2901531
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 11800

U??vate? Poslat soukromou zprávu
Mikra napsal(a):
V devátý minutě toho videa je na animaci vidět, že teplota se tam dostává až k 900°C. A viděl jsem na YT videa, kde bylo turbo rozžhavený do červena. Ale fakt nevím, jestli se ty teploty dostanou až do FAPu. Nebo jestli se v tom FAPu dosáhne takových teplot až při hoření sazí.

EDIT:
Jinak ta nafta vstříknutá do válce při otevřeným výfukovým ventilu určitě nepotřebuje k zapálení takovou teplotu. Nafta dostatečně jemně rozprášená v dostatečným množství vzduchu se dokáže vznítit i na slunci. Proto se tam vstřikuje, aby ten FAP rozpálila. A po dosažení dostatečný teploty ve FAPu už chytnou i saze, který jinak nehořej. Stejně jako doma v komíně. Ale potřebuje to taky dostatek vzduchu. Proto se má jet s vyššíma otáčkama, aby turbo tlačilo a nebyla zavřená klapka. Bez vzduchu ty saze neshořej ani v 1000°C.

A ještě jedno doplnění. To aditivum tam není jen kvůli snížení zápalný teploty, ale taky kvůli velikosti sazí. S aditivem se ty saze shlukujou do větších chuchvalců a FAP je dokáže líp zachytit, než když budou mikroskopický. Kdyby to mělo jen snižovat zápalnou teplotu sazí, tak by se to tam mohlo dávkovat až při samotný regeneraci.
To jen na vysvětlení těm, kteří nevědí, jak to tam probíhá. Tebe bych si Jarouši netroufl poučovat.


Ale klidně - asi mᚠpravdu - jen malej dotaz: jak zachytí saze ten FAP u systému bez aditivací? Proč u Citroenu nedochází k regeneracím(vypálení sazí a dojde k ucpání FAP) když dojdou aditiva? A proč Citroen vlastně používá aditiva když to funguje i bez nich u jiné značky? (tím nechci říct že nemᚠpravdu) - mřížky ve FAP vypadají u všech na pohled stejně ´ K předposlední tvé větě - tak funguje euro 6 s addblu(močovinou) A jinak říkám jen svůj názor - neříkám že mám pravdu - jen má logika a pár zkušeností s ucpanými fap(a neucpe se jen sazemi,ale i cerinem , pokud dojdou aditiva tak i saze stačí)

28.12.2015 12:06 - Re: FAP OFF netechnické povídání PRO A PROTI 2901533
63zdenda
Město: Jezvé , Auto: Citroën C5 III (X7) 2.2 HDi 16V 173k (125kW) TourerPočet příspěvků: 2972

U??vate? Poslat soukromou zprávu
HELLMUT napsal(a):
Začínám být lehce nervózní jetli v brzké době nebudu jezdit jen tramvají. Po tom co jsem četl různé články co se teď objevují ohledně emisí, tak nevim jestli vůbec projdu i s černým mazlikem.(zaslepený EGR) Nějaká chyba vždy někde vyskočí i když to chyba neni - nebo se nijak neprojevuje. Jestli to opravdu bude tak jak píšou, tak to bude masakr.
Jediná šance je, že zss někdo vykoumá upravu těch jednotek že se budou tvářit jako vše OK. Akorát se to STK prodraží když člověk bude muset před tim ještě na mazací kůru...


Já bych to zatím tak černě neviděl, určitě se to nezmění přez noc, výbava by stála statisíce a to nemluvím o zaškolení pracovníků, zatím to tak žhavé asi nebude.
.link.

28.12.2015 12:54 - Re: FAP OFF netechnické povídání PRO A PROTI 2901536
Mikra
Město: Velké Hamry, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 3730

Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
Já fakt nevím, jak fungujou DPF bez aditiv a jestli vůbec nějaký takový jsou. Sice jsem neslyšel, že by někdo něco naléval do VW nebo třeba do Fordů a ani jsem se o to nezajímal, ale o FAP od PSA jsem se vždycky zajímal a něco jsem si o nich přečetl. A to co tu píšu nejsou moje výzkumy, ale jen postřehy ze čtení. Sám jsem ještě FAP nečistil a ani jsem ho nekuchal.
Proč se FAP rychle zanese sazema, když budu jezdit bez aditiva je jasný. Celý systém je nastavený na zapálení sazí při nižší teplotě s použitím aditiva. A když aditivum není, tak se ty saze nespálí a ve filtru se hromadí. Systém nezvýší svou činnost k dosažení vyšší teploty jen proto, že jsem blb a aditiva jsem nedoplnil.
Tak tohle je zase moje teorie.

28.12.2015 15:12 - Re: FAP OFF netechnické povídání PRO A PROTI 2901613
ink
Město: Řím, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v ExclusivePočet příspěvků: 163
99 Poslat soukromou zprávu
Myslim ze Dpf (bez aditiv) funguju podstatne horsie a problemovehsie nez ten patentovany Fap, o tom ze by vydrzali 200.000 km bez cistenia mozu asi ze len snivat.
Podla mna to Mikra popisal celkom dobre, ak to je este treba popisovat - su tu o tom clanky.
Adblue sncr katalyzator je o niecom inom.

Ps
Moja /SF mala pred mesiacom opacitu tusim 0,1 - hadam sa netreba strasit

28.12.2015 16:47 - Re: FAP OFF netechnické povídání PRO A PROTI 2901631
BlueSeven
Město: Černovice, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW ExclusivePočet příspěvků: 613

99 Poslat soukromou zprávu
Mikra napsal(a):
Já fakt nevím, jak fungujou DPF bez aditiv a jestli vůbec nějaký takový jsou. Sice jsem neslyšel, že by někdo něco naléval do VW nebo třeba do Fordů a ani jsem se o to nezajímal, ale o FAP od PSA jsem se vždycky zajímal a něco jsem si o nich přečetl

Bude to o motorech, kámoš má Focuse 1.6 Hdi a před měsícem a půl mu doplňovali aditivum. A teď mu to hlásí ucpaný filtr, má najeto 120 000. U Fordu mu nabídli nový filtr za majlant, tak ještě bude zkoušet výplach, jestli mu to někdo udělá.

28.12.2015 17:18 - Re: FAP OFF netechnické povídání PRO A PROTI 2901637
Světlonoš
Město: Brno, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v SX BreakPočet příspěvků: 179

Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
Co jsem četl, tak u Fordů přidali pátý vstřikovač do výfukového potrubí a tak dosáhnou vysoké teploty pro vypálení sazí. Nemusí přidávat dodatečnou naftu normálními vstřikovači do spalovacího prostoru, takže se vyhnou těm nemilým věcem s nespálenou naftou ve válcích.

|< < 1 ... 10 11 12 13 14 > >|


  
Uživatelé online  
Nejnovější příspěvky  
Inzerce  
Obrázky  
Š 2007-2017 :: by c5club,optimalizováno pro rozlišení 1024x768, Firefox, Kontakt/Administrator