| | |
28.10.2013 23:03 -
Re: Jízda v C5 III
|
2630685
|
|
robo
|
Město: Piestany, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 16V 143k (103kW) | Počet příspěvků: 1083 |
|
|
igok napsal(a): neviem aky mas problem s tym omezovacom. Ja nic preskakovat nemusim ak chcem zapnut tempomat. Ked chcem aktivovat tempomat, tak len stlacim tlacitko set+ alebo ak uz je nastavena rychlost, tak stlacim tlacitko pauzy. To tlacitko vlavo dole nepouzivam vobec. .link.
ja teda musim, najprv musim stacit 2x to tlacitko limit cruise /stlacis raz, mas obmedzovac, stlacis este raz mas aktivny tempomat a potom stlacis set. Na C4 bolo take mech.kolecko, ktore mohlo byt konstatne v polohe tempomatu a potom si stlacil set a bol tempomat aktivny. neviem ak vypnem motor, ci to zas musim tuto 2x namackat
ja teda musim, najprv musim stacit 2x to tlacitko limit cruise /stlacis raz, mas obmedzovac, stlacis este raz mas aktivny tempomat a potom stlacis set. Na C4 bolo take mech.kolecko, ktore mohlo byt konstatne v polohe tempomatu a potom si stlacil set a bol tempomat aktivny. neviem ak vypnem motor, ci to zas musim tuto 2x namackat
|
|
29.10.2013 00:04 -
Re: Jízda v C5 III
|
2630693
|
|
monkus
|
Město: Banská Bystrica, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 138k (100kW) Tourer | Počet příspěvků: 59 |
|
|
robo napsal(a): ja teda musim, najprv musim stacit 2x to tlacitko limit cruise /stlacis raz, mas obmedzovac, stlacis este raz mas aktivny tempomat a potom stlacis set. Na C4 bolo take mech.kolecko, ktore mohlo byt konstatne v polohe tempomatu a potom si stlacil set a bol tempomat aktivny. neviem ak vypnem motor, ci to zas musim tuto 2x namackat
Je to tak ako píe, no pri retarte to netreba 2x stlači, ostáva to pri posledne pouívanej funkkcii. Aspoň na mojom.
Je to tak ako píe, no pri retarte to netreba 2x stlači, ostáva to pri posledne pouívanej funkkcii. Aspoň na mojom.
|
|
29.10.2013 09:03 -
Re: Jízda v C5 III
|
2630722
|
|
vilous
|
Město: Praha, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) Tourer | Počet příspěvků: 1256 |
|
|
Říkal mi můj éf, e po okreskách v Českém ráji absolvoval jednu jízdu sluebním C5 III a zpět ho vezl známý v passatu a rozdíl prý byl brutální.
Říkal mi můj éf, e po okreskách v Českém ráji absolvoval jednu jízdu sluebním C5 III a zpět ho vezl známý v passatu a rozdíl prý byl brutální.
|
|
29.10.2013 10:50 -
Re: Jízda v C5 III
|
2630744
|
|
igok
|
Město: Pezinok, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) | Počet příspěvků: 517 |
|
|
robo napsal(a): ja teda musim, najprv musim stacit 2x to tlacitko limit cruise /stlacis raz, mas obmedzovac, stlacis este raz mas aktivny tempomat a potom stlacis set. Na C4 bolo take mech.kolecko, ktore mohlo byt konstatne v polohe tempomatu a potom si stlacil set a bol tempomat aktivny. neviem ak vypnem motor, ci to zas musim tuto 2x namackat
tak teda skus po jazde s tempomatom vypnut a nastartovat motor a potom aktivovat tempomat za jazdy len tlacitkom set+. Malo by si to pamatat posledny nastaveny rezim, tak ako pise monkus (nastavenu rychlost si to nepamata, tu si tusim pamata len pri omezovaci)
tak teda skus po jazde s tempomatom vypnut a nastartovat motor a potom aktivovat tempomat za jazdy len tlacitkom set+. Malo by si to pamatat posledny nastaveny rezim, tak ako pise monkus (nastavenu rychlost si to nepamata, tu si tusim pamata len pri omezovaci)
|
|
29.10.2013 13:09 -
Re: Jízda v C5 III
|
2630761
|
|
igok
|
Město: Pezinok, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) | Počet příspěvků: 517 |
|
|
kedze je to tu o jazde v C5 III tak teda k veci. Moja prva jazda v C5 III bola dost komplikovana a zaroven tiez dost adrenalinova. Auto mi bolo pozicane za ucelom lahsieho rozhodovania o jeho kupe, myslim ze to bol vyborny tah predavajuceho. Dohodnuty termin prevzatia bol na vecer 14/3/2013, kto si spomína, bol to den extremneho vycinania tohorocnej zimy Kedze auto bolo v Trnave a ja som siel z Pezinka, tak som si povedal ze je to na polcesty do Piestan a tak som si s Jumepom dohodol vstupnu obhliadku a diag. Cesta do Trnavy starou C5 bola v pohode, len trochu silnejsi protivietor. Z Trnavy do Piestan pozicanou C5 III to uz zacalo byt zaujimavejsie, siel som dialnicou asi hodinu (nomalne je to tak na 25 min) . Hned po najazde na dialnicu som nabehol na kolonu aut iducih takmer krokom koli zlej viditelnosti cez vetrom hnaný padajuci sneh. Vdaka tomu ze dialnica je viacmenej rovna a siroka sa to neskor rozbehlo ale to co ma cakalo cestou od Jumepa, tak to bol este len zazitok. O dialnici som mal informacie ze je uz takmer neprejazdna, tak som to zobral domov starymi cestami. Nikdy predtym som si neuvedomil ako velmi su od seba vzdialene patniky oznacujuce kraj cesty ako vtedy. Bol som vdacny kazdemu zablesku odrazky z patnika ktory som zazrel pomedzi kydajuci sa sneh. Ked sa mi nahodou podarilo zavesit za svetla predomnou iduceho auta som nevedel ci sa mam z toho tesit alebo nie, lebo som si uvedomil ze ak to poserie on, tak s najvacsou pravdepodobnostou sa z toho snehu nevyhrabeme hned dvaja . Este horsie boli svetla oproti iducich aut, hlavne ked som vedel ze cesta je klukata a ze ist priamo oproti tym svetlam nemusi zrovna znamenat ist po ceste Boli miesta kde som musel skocit na brzdy a uplne zastavit, lebo koli snehovej stene, ktoru predomnou zdvihol vietor, som uplne stratil prehlad o tom kde je cesta. Vtedy som si len kontroloval stav nadrze a dufal ze mi to do rana udrzi motor a kurenie v chode. Nastastie tie steny nemali dlhu zivotnost, po chvili vietor trochu ustal a ja som sa opat pohol. Cestu ktora bezne trva asi 55 min som absolvoval cca za dve hodiny. Teraz este nieco k pocitom z tejto prvej jazdy. Ked neberiem do uvahy velku zodpovednost za auto, ktore nebolo moje a neskusenost jazdy s pravym automatom (pisem pravym, lebo na manzelkinej C4 s robotom, som uz nejake tie kilometre najazdil) tak som mal pri tejto jazde neskutocny pocit bezpecia. Auto bolo na ceste velmi stabilne, narazy bocneho vetra nebolo vobec citit a co ma prekvapilo dokonca ani pocut. Napriek obutym lyziam (245/45/R18) nemalo auto problem prebrodit sa cez snehove jazyky, dokonca aj jedno zbehnutie za okraj cesty som v pohode vycuval Vysledkom tejto jazdy je, ze auto som uz nevratil
Tu je kratke videjko z mojej prvej jazdy s C5 III. Je to z usekov kde to celkom slo, tam kde bolo najvacsie peklo som z bezpecnostnych dovov netocil. .link.
kedze je to tu o jazde v C5 III tak teda k veci. Moja prva jazda v C5 III bola dost komplikovana a zaroven tiez dost adrenalinova. Auto mi bolo pozicane za ucelom lahsieho rozhodovania o jeho kupe, myslim ze to bol vyborny tah predavajuceho:-p. Dohodnuty termin prevzatia bol na vecer 14/3/2013, kto si spomína, bol to den extremneho vycinania tohorocnej zimy:-)) Kedze auto bolo v Trnave a ja som siel z Pezinka, tak som si povedal ze je to na polcesty do Piestan a tak som si s Jumepom dohodol vstupnu obhliadku a diag. Cesta do Trnavy starou C5 bola v pohode, len trochu silnejsi protivietor. Z Trnavy do Piestan pozicanou C5 III to uz zacalo byt zaujimavejsie, siel som dialnicou asi hodinu (nomalne je to tak na 25 min) . Hned po najazde na dialnicu som nabehol na kolonu aut iducih takmer krokom koli zlej viditelnosti cez vetrom hnaný padajuci sneh. Vdaka tomu ze dialnica je viacmenej rovna a siroka sa to neskor rozbehlo ale to co ma cakalo cestou od Jumepa, tak to bol este len zazitok. O dialnici som mal informacie ze je uz takmer neprejazdna, tak som to zobral domov starymi cestami. Nikdy predtym som si neuvedomil ako velmi su od seba vzdialene patniky oznacujuce kraj cesty ako vtedy. Bol som vdacny kazdemu zablesku odrazky z patnika ktory som zazrel pomedzi kydajuci sa sneh. Ked sa mi nahodou podarilo zavesit za svetla predomnou iduceho auta som nevedel ci sa mam z toho tesit alebo nie, lebo som si uvedomil ze ak to poserie on, tak s najvacsou pravdepodobnostou sa z toho snehu nevyhrabeme hned dvaja :-d. Este horsie boli svetla oproti iducich aut, hlavne ked som vedel ze cesta je klukata a ze ist priamo oproti tym svetlam nemusi zrovna znamenat ist po ceste:-p Boli miesta kde som musel skocit na brzdy a uplne zastavit, lebo koli snehovej stene, ktoru predomnou zdvihol vietor, som uplne stratil prehlad o tom kde je cesta. Vtedy som si len kontroloval stav nadrze a dufal ze mi to do rana udrzi motor a kurenie v chode. Nastastie tie steny nemali dlhu zivotnost, po chvili vietor trochu ustal a ja som sa opat pohol. Cestu ktora bezne trva asi 55 min som absolvoval cca za dve hodiny. Teraz este nieco k pocitom z tejto prvej jazdy. Ked neberiem do uvahy velku zodpovednost za auto, ktore nebolo moje a neskusenost jazdy s pravym automatom (pisem pravym, lebo na manzelkinej C4 s robotom, som uz nejake tie kilometre najazdil) tak som mal pri tejto jazde neskutocny pocit bezpecia. Auto bolo na ceste velmi stabilne, narazy bocneho vetra nebolo vobec citit a co ma prekvapilo dokonca ani pocut. Napriek obutym lyziam (245/45/R18) nemalo auto problem prebrodit sa cez snehove jazyky, dokonca aj jedno zbehnutie za okraj cesty som v pohode vycuval :palec Vysledkom tejto jazdy je, ze auto som uz nevratil :-d
Tu je kratke videjko z mojej prvej jazdy s C5 III. Je to z usekov kde to celkom slo, tam kde bolo najvacsie peklo som z bezpecnostnych dovov netocil.:-d http://www.youtube.com/watch?v=ZQah6CCRop0
|
|
29.10.2013 13:29 -
Re: Jízda v C5 III
|
2630771
|
|
Mikra
|
Město: Velké Hamry, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive Break | Počet příspěvků: 3730 |
|
|
Můe být rád, e jsi to kupoval v Trnavě a ne v Bagdádu. Tam bys vracel auto bez laku na pravým boku.
Můe být rád, e jsi to kupoval v Trnavě a ne v Bagdádu. Tam bys vracel auto bez laku na pravým boku.
:-))))
|
|
29.10.2013 13:36 -
Re: Jízda v C5 III
|
2630773
|
|
vilous
|
Město: Praha, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) Tourer | Počet příspěvků: 1256 |
|
|
iqok - mnoho recenzí na X7 obsahuje mylenku něco jako - "...kolem vás se utvoří bublina klidu a oázy a venku zuří jakékoli bouře..."
Neopráskli to od tebe ?
iqok - mnoho recenzí na X7 obsahuje mylenku něco jako - "...kolem vás se utvoří bublina klidu a oázy a venku zuří jakékoli bouře..."
Neopráskli to od tebe ? :-)
|
|
09.11.2013 19:27 -
Re: Jízda v C5 III
|
2635801
|
|
vilous
|
Město: Praha, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) Tourer | Počet příspěvků: 1256 |
|
|
Dnes jsem objevil dalí programátorskou perličku. Pravým kolečkem na volantu jde přepínat předvolby rádia. Ale kdy se vypne osvětlení palubky na noční reim, tak pravé kolečko volantu přestane fungovat. Prostě displej přestane ukazovat stanice, tak nejdou raději ani přepínat.
Dnes jsem objevil dalí programátorskou perličku. Pravým kolečkem na volantu jde přepínat předvolby rádia. Ale kdy se vypne osvětlení palubky na noční reim, tak pravé kolečko volantu přestane fungovat. Prostě displej přestane ukazovat stanice, tak nejdou raději ani přepínat.
|
|
10.11.2013 20:59 -
Re: Jízda v C5 III
|
2636312
|
|
robo
|
Město: Piestany, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 16V 143k (103kW) | Počet příspěvků: 1083 |
|
|
vilous napsal(a): Dnes jsem objevil dalí programátorskou perličku. Pravým kolečkem na volantu jde přepínat předvolby rádia. Ale kdy se vypne osvětlení palubky na noční reim, tak pravé kolečko volantu přestane fungovat. Prostě displej přestane ukazovat stanice, tak nejdou raději ani přepínat.
a nepoplietol si to s tym nastavovanim denneho led svietenia, cital som to v inom vlakne a rozum mi zostal stat, prestanu cvakat smerovky a ked zakazes aktivaciu denneho svietenia vodicom aby zas cvakali atd? to je uz des, pripada mi to ako programovanie v PLC, urobis sa jeden kiks a kopec dalsich funkcii ide inak, to vypada na odladenie v cine....musim to skusit, na mojom ci je mozne neprepnut stanicu v nocnom rezime koleckom
a nepoplietol si to s tym nastavovanim denneho led svietenia, cital som to v inom vlakne a rozum mi zostal stat, prestanu cvakat smerovky a ked zakazes aktivaciu denneho svietenia vodicom aby zas cvakali atd? to je uz des, pripada mi to ako programovanie v PLC, urobis sa jeden kiks a kopec dalsich funkcii ide inak, to vypada na odladenie v cine....musim to skusit, na mojom ci je mozne neprepnut stanicu v nocnom rezime koleckom
|
|
11.11.2013 02:13 -
Re: Jízda v C5 III
|
2636372
|
|
vilous
|
Město: Praha, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) Tourer | Počet příspěvků: 1256 |
|
|
Ne, to jsem zkouel dříve, ne jsem zapnul denní světla. Kdy se na volantu vypne osvětlení veho kromě rychloměru, tak mi přestane jít posouvání stanic pravým kolečkem. Ale to mne neprudí, normálně si sáhnu na tlačítka 1-6 na rádiu (mám MyWay RNEG). Můe to souviset s pouitým typem rádia.
Ne, to jsem zkouel dříve, ne jsem zapnul denní světla. Kdy se na volantu vypne osvětlení veho kromě rychloměru, tak mi přestane jít posouvání stanic pravým kolečkem. Ale to mne neprudí, normálně si sáhnu na tlačítka 1-6 na rádiu (mám MyWay RNEG). Můe to souviset s pouitým typem rádia.
|
|
11.11.2013 09:35 -
Re: Jízda v C5 III
|
2636398
|
|
jruze
|
|
|
No vy ladiči to zavání tím e skončíte v Citroenu na dálkovém kódování (v lepím případě) páč to po vás nikdo jiný nedá dohromady.Ono né vdy to končí tím ze zapne něco co nemá(nebo spí co auto nemá) e to jen nefunguje(popř. jen napíe chybu) - tím e jen na zkouku něco zapne tak povolí příkaz pustit buď proud(nebo ukostření) a tím něco odpálí a i kdy to vrátí to u nefunguje.ádný vývojář a konstruktér nepředpokádal e někdo toto udělá tak nedělal proti tomu ochranu a ti co v tom mají něco dělat by to měli vědět(proto dnes v podstatě ani zn.servisy nemají do spousty nastavení přístup a musí to řeit dálkovím kodováním. (hodně jednoduchý a starý případ jsou parksenzory C5II - dá jiný neukazuje předek - servis neumí,konfigurace tě skoro nikam nepustí - dákové kódování - několik minut a OK) - proto výrobci blokují přístup - u některých značek u to funguje tak e ve jde jen online(třeba Audi)
No vy ladiči to zavání tím e skončíte v Citroenu na dálkovém kódování (v lepím případě) páč to po vás nikdo jiný nedá dohromady.Ono né vdy to končí tím ze zapne něco co nemá(nebo spí co auto nemá) e to jen nefunguje(popř. jen napíe chybu) - tím e jen na zkouku něco zapne tak povolí příkaz pustit buď proud(nebo ukostření) a tím něco odpálí a i kdy to vrátí to u nefunguje.ádný vývojář a konstruktér nepředpokádal e někdo toto udělá tak nedělal proti tomu ochranu a ti co v tom mají něco dělat by to měli vědět(proto dnes v podstatě ani zn.servisy nemají do spousty nastavení přístup a musí to řeit dálkovím kodováním.;-) (hodně jednoduchý a starý případ jsou parksenzory C5II - dá jiný neukazuje předek - servis neumí,konfigurace tě skoro nikam nepustí - dákové kódování - několik minut a OK) - proto výrobci blokují přístup - u některých značek u to funguje tak e ve jde jen online(třeba Audi):nevim
|
|
11.11.2013 10:19 -
Re: Jízda v C5 III
|
2636403
|
|
vilous
|
Město: Praha, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) Tourer | Počet příspěvků: 1256 |
|
|
Jasně obecně souhlas.
Ale to, co píu dnes ve 2:13, není výsledek nějakého ladění. Takhle se to auto chová, co jsem ho koupil. To je vlastnost, ne výsledek nějakých nastavení. Navíc se s tím tuím nedá přes diag nic dělat.
Jasně obecně souhlas.
Ale to, co píu dnes ve 2:13, není výsledek nějakého ladění. Takhle se to auto chová, co jsem ho koupil. To je vlastnost, ne výsledek nějakých nastavení. Navíc se s tím tuím nedá přes diag nic dělat.
|
|
12.11.2013 20:04 -
Re: Jízda v C5 III
|
2637023
|
|
robo
|
Město: Piestany, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 16V 143k (103kW) | Počet příspěvků: 1083 |
|
|
vilous napsal(a): Jasně obecně souhlas.
Ale to, co píu dnes ve 2:13, není výsledek nějakého ladění. Takhle se to auto chová, co jsem ho koupil. To je vlastnost, ne výsledek nějakých nastavení. Navíc se s tím tuím nedá přes diag nic dělat.
mne v nocnom rezime ide stanice prepinat, je to eMyWay
mne v nocnom rezime ide stanice prepinat, je to eMyWay
|
|
30.11.2013 20:38 -
Re: Jízda v C5 III
|
2642210
|
|
vilous
|
Město: Praha, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) Tourer | Počet příspěvků: 1256 |
|
|
Dneska jsem byl dceru (17) cvičit noční jízdu na táborském letiti - jruze a syn dobře znají. A dceři se podařil jeden nebezpečný hmat. Přepínání světel a páčku podebrala zezadu asi trochu ikmo a podařilo se jí při přitaení pootočit koncovku té páčky a byla totální tma. Prostě korektně vypnula světla.
Samozřejmě se to běně nestává, ale pokud budete někoho zaučovat, tak na to můete upozornit.
Dneska jsem byl dceru (17) cvičit noční jízdu na táborském letiti - jruze a syn dobře znají. A dceři se podařil jeden nebezpečný hmat. Přepínání světel a páčku podebrala zezadu asi trochu ikmo a podařilo se jí při přitaení pootočit koncovku té páčky a byla totální tma. Prostě korektně vypnula světla.
Samozřejmě se to běně nestává, ale pokud budete někoho zaučovat, tak na to můete upozornit.
|
|
07.12.2013 16:14 -
Re: Jízda v C5 III
|
2644564
|
|
vilous
|
Město: Praha, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) Tourer | Počet příspěvků: 1256 |
|
|
Tak jsem včera a dnes zail poprvé v tomto autě zimní podmínky. A musím říci, e souhrn drobností typu "houkačka houká, stěrače stírají" je pro pocit z jízdy důleitějí ne výkon motoru.
Včera na D1 boční vítr, e jeho řev přehluil rádio. Auto naprosto pohodička. C5I jsem se taky necítil nebezpečně, ale chtělo to rychlou reakci proti.
Ty stěrače jsou fakt perfektní. Rozbíhavý pohyb nenechává typickou mouhu uprostřed a hlavně ostřikovače se změnily. U minulého jsem měnil trysky a stejně to při různých rychlostech byla duchařina. U nového stačí brknout (nedret) do páčky a nadávkuje se voda i počet kyvů tak, e kdy se to zastaví, tak je fakt celá velká plocha perfektně čistá. Kdy se jede v koloně na pinavém sněhu, tak je to na Nobelovu cenu.
A hlavně to elektrické topení = konec krabky. Měly to u některé c5 II. Nastartoval jsem, dal plný fukar na přední sklo a el do kufru pro smeták. Ne jsem ometl střechu a boky, tak přední okno u prosvítalo ledem a po chvilce i přední boční. Jen jsem opatrně vyhrabal gumu stěračů a trysky ostřikovače, dal smeták do kufru a v autě pohodička a přední okno jen přelíznout stěračem, Super.
Tak jsem včera a dnes zail poprvé v tomto autě zimní podmínky. A musím říci, e souhrn drobností typu "houkačka houká, stěrače stírají" je pro pocit z jízdy důleitějí ne výkon motoru.
Včera na D1 boční vítr, e jeho řev přehluil rádio. Auto naprosto pohodička. C5I jsem se taky necítil nebezpečně, ale chtělo to rychlou reakci proti.
Ty stěrače jsou fakt perfektní. Rozbíhavý pohyb nenechává typickou mouhu uprostřed a hlavně ostřikovače se změnily. U minulého jsem měnil trysky a stejně to při různých rychlostech byla duchařina. U nového stačí brknout (nedret) do páčky a nadávkuje se voda i počet kyvů tak, e kdy se to zastaví, tak je fakt celá velká plocha perfektně čistá. Kdy se jede v koloně na pinavém sněhu, tak je to na Nobelovu cenu.
A hlavně to elektrické topení = konec krabky. Měly to u některé c5 II. Nastartoval jsem, dal plný fukar na přední sklo a el do kufru pro smeták. Ne jsem ometl střechu a boky, tak přední okno u prosvítalo ledem a po chvilce i přední boční. Jen jsem opatrně vyhrabal gumu stěračů a trysky ostřikovače, dal smeták do kufru a v autě pohodička a přední okno jen přelíznout stěračem, Super.
|
|
08.12.2013 09:52 -
Re: Jízda v C5 III
|
2644690
|
|
sgt
|
Město: Skalité, Auto: Citroen Grand C4 SpaceTourer 2.0 BlueHDi 160 EAT8 SHINE | Počet příspěvků: 718 |
|
|
@vilous keď si tu tak vychválil tie stierače, tak ja budem pre zmenu trochu kritickejí
V bených podmienkach (dáď, snehová sožná kaa, blato) stierače fungujú fajn. Problém nastáva pri hustom sneení a zároveň rýchlosti pod 50km/h. Tu u sneh nepreletí ponad sklo a začne sa na ňom zachytáva. Postupným stieraním sa začne sneh hromadi pri oboch "A" stĺpikoch a tým pádom máte stĺpiky dvojnásobnej vežkosti - v meste na kriovatkách fakt nič moc. Čo je ale horie, sneh začne pomaly namŕza aj na gumičkách stieračov, take za chvížu u nestierajú ale robia skoro po celom skle snehovo-žadové čmuhy a to u väčinou nepomôe nič, len zastavi a pekne gumičky ručne očisti. Je to kvôli tomu, e stierače parkujú hlboko pod úrovňou kapoty (kvôli aerodynamickému hluku) a tým pádom aj hlboko pod úrovňou začiatku palubnej dosky, kde sú výduchy na sklo. Take stierače nemá čo dostatočne ohria, aby sneh na nich postupne nenamŕzal.
Na niektorých autách (Subaru) sú parkovaciei polohy stieračov vyhrievané (ako zadné sklo). Tu by sa to sakramentsky zilo...
@vilous keď si tu tak vychválil tie stierače, tak ja budem pre zmenu trochu kritickejí ;-)
V bených podmienkach (dáď, snehová sožná kaa, blato) stierače fungujú fajn. Problém nastáva pri hustom sneení a zároveň rýchlosti pod 50km/h. Tu u sneh nepreletí ponad sklo a začne sa na ňom zachytáva. Postupným stieraním sa začne sneh hromadi pri oboch "A" stĺpikoch a tým pádom máte stĺpiky dvojnásobnej vežkosti - v meste na kriovatkách fakt nič moc. Čo je ale horie, sneh začne pomaly namŕza aj na gumičkách stieračov, take za chvížu u nestierajú ale robia skoro po celom skle snehovo-žadové čmuhy a to u väčinou nepomôe nič, len zastavi a pekne gumičky ručne očisti. Je to kvôli tomu, e stierače parkujú hlboko pod úrovňou kapoty (kvôli aerodynamickému hluku) a tým pádom aj hlboko pod úrovňou začiatku palubnej dosky, kde sú výduchy na sklo. Take stierače nemá čo dostatočne ohria, aby sneh na nich postupne nenamŕzal.
Na niektorých autách (Subaru) sú parkovaciei polohy stieračov vyhrievané (ako zadné sklo). Tu by sa to sakramentsky zilo...
|
|
08.12.2013 10:13 -
Re: Jízda v C5 III
|
2644695
|
|
vilous
|
Město: Praha, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) Tourer | Počet příspěvků: 1256 |
|
|
Jo, naprostý souhlas. e se hromadí sníh na dorazu stěračů, to dělají přece vechna auta. Jediná konstrukční obrana by byla dojezd stěrače a k A sloupku.
Ale doraz stěračů dole mimo vytápěnou plochu - to jsem si viml, kdy jsem je musel z jinak čistého skla vyhrabávat rukou.
Kdy u mluví o viditelnosti z auta - dost mi pije krev patná viditelnost semaforů kvůli velmi mohutné zástavbě vnitřního zrcátka. Kdy jsem první na světlech, tak je to na zlomkrk.
Jo, naprostý souhlas. e se hromadí sníh na dorazu stěračů, to dělají přece vechna auta. Jediná konstrukční obrana by byla dojezd stěrače a k A sloupku.
Ale doraz stěračů dole mimo vytápěnou plochu - to jsem si viml, kdy jsem je musel z jinak čistého skla vyhrabávat rukou.
Kdy u mluví o viditelnosti z auta - dost mi pije krev patná viditelnost semaforů kvůli velmi mohutné zástavbě vnitřního zrcátka. Kdy jsem první na světlech, tak je to na zlomkrk.
|
|
| |
|
|