Jméno
Heslo
Trvale přihlásit 
Nová registrace
Èesky English
Vyhledávání
Rozšírené ...

 

 Diskuzní fórum / Všeobecná NE-technická diskuze o C5 / Ethanol E85
|< < 1 2 3 4 5 > >|
21.09.2012 18:07 - Re: Ethanol E85 2506898
tomikku
Město: Havířov, Auto: Citroën C5 I 2.0i 16v SXPočet příspěvků: 308
99 Poslat soukromou zprávu
takže po několika kilometrech si dovoluji poznamenat ke směsi lihu a benzínu toto: v mém autě a s mým motorem v městském provozu došlo ke zvýšení spotřeby dle pal. počítače z 9,4l na 11,2l motor se zahřívá vcelku nastejno, a je i tižší. Zítra auto trošku protáhnu tak uvidím co to udělá při rychlostech nad 100. Zatím je výsledek takový že až projezdím to co jsem natankoval vrátím se k čistému benzínu.

16.10.2012 21:39 - Re: Ethanol E85 2513298
Hanz 397
Město: Česká Kamenice, Auto: Peugeot 508 SW GTPočet příspěvků: 2443

U??vate? Poslat soukromou zprávu
Takže další poznatek. Krom toho,co jsem psal dříve,jsem zaznamenal první(předem očekávanou) chybu-při teplotách pod +5 stupňů auto déle točí,než chytne(ne nějak závratně,ale poznat to je) a na první přidání plynu nereaguje zrovna nejlíp. Poměr změněn na 3:1 (b:e) a opět bez problémů. Ale předpokládám,že na opravdovou zimu mi bude muset stačit ethanol namíchaný do benzínu výrobcem .

17.10.2012 18:00 - Re: Ethanol E85 2513375
vseved
Město: Mratín, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 16V 143k (103kW) TourerPočet příspěvků: 636

99 Poslat soukromou zprávu
Tony_Z napsal(a):
Chtělo by to dát 10 autobusů, co by jezdilo jen na bionaftu a dalších 10, co by jezdilo jen na roponaftu a dluhodobě testovat. Pak by to bylo alespoň trochu objektivní, takhle to je zase "jedna bába povídala". Klidně se mohl objevit, jeden autobusák, co s tím jezdí jako prase a točí naftu do omezovače - vždy to přeci není jeho, tak mu to je jedno - A pak se kříčí, to je tímhle a tímhle a tímhle... bez jakéhokoliv testování...

Tak tedy DP autobusy:
1) Všechna autobusy s novými motory (a nové nebo generálkované) NESMĚJÍ používat Bionaftu až do ukončení záruky.
2) Průběh km pro údržbu se u vozidel s bio zkrátil o 15% u olejů a o 25% u palivové soustavy. V zimním období (pokud se teplota dlouhodobě pohybuje mezi -2 až 10 stupni) probíhá výměna palivových filtrů v romezí 5000 - 6000km. (Normální nafta - 40 000km.) Pokud se v týdení předpovědi objeví teplota pod -2 uzavírají se stojany s bionaftou.
Výhody Bio: Levnější díky dotacím z magistrátu.
Nevýhody: Špatná funkce přídavného topení
Horší startování (nepřejte si ten smrad když v romezí 3.40 až 4.00 hod se natočí 40 autobusů s bio - pach z friáku je proti tomu Chanel)
Po přechodu z nafty na bio dochází ke snížení výkonu až o 12% - nutno upravit program převodovky - výsledkem je vyšší spotřeba o cca 10% (u kloubáku je normovaná spotřeba podle linky 55 - 60l/100km).
Vzhledem k tomu že se zavedením Bio u DP bylo zároveň přikročeno ke zpřísnění limitů EURO, jsou autobusy vybaveny katalizátory s možností tzv. selektivní katalytickou redukcí, což znamená vstřikování močoviny do výfukového potrubí před katalyzátor výfukových plynů, kde se močovina mísí s výfukovými plyny, rozkládá se vlivem tepla za přítomnosti obsažené vody na amoniak (NH3) a oxid uhličitý (CO2). Amoniak dále na povrchu katalyzátoru reaguje s oxidy dusíku (NOX), které vznikají při spalování nafty. Z výfuku pak místo většiny NOX odchází neškodná vodní pára a dusík. Podmínkou uvedené reakce je dostatečná teplota výfukových plynů a vlastního katalyzátoru. A to je právě problém bionafty, nebo teplota výfukových plynů je u bio značně kolísavá - proto je občas za jedoucím autobusem cítit amoniak (čpavek).
A jen pro zajímavost: DP má pohotovostní vozidla (Fabie) v pronájmu a součástí smlouvy je, že nebude v těchto vozidlech používána BIO.

22.10.2012 12:32 - Re: Ethanol E85 2514569
krem
Město: Opava, Auto: Citroën C5 I 2.0i 16v X BreakPočet příspěvků: 12

99 Poslat soukromou zprávu
No tak teorii a hospodské klábosení jsme na těch 4 stránkách fora už absolvovali (kromě 1 mess z praxe) , dovolím si tedy přispět něco z mého letního laborování s E85:
- vozítko: C5-I, 2.0 benzín/100kW, 135 tis.km, 1.majitel, originál tovární seřízení bez přídavných čipů, bez palivového filtru (původně určeno pro německý trh), jezdím s lehkou nohou a obvykle vytáčím max do 3000 ot., běžná dlouhodobá spotřeba BA95ultra (Globus) 7,7l/100km, jízdy při testech asi 30% město a okolí (do 10 km), 20% cesty do 50km a 50% dálnice
- zkoušel jsem ruzné poměry Ba95:E85 od 90:10 po 30:70, pokaždé vždy plná nádrž a nájezd až do rezervy
- výsledky stručně:
1. čím více E85 a čím nižší teplota, tím větší problémy se startováním - potvrzeno na 100%
2. uvolňování nečistot a zvýšená koroze v palivovém systému - dosud (4.měsíce) žádný problém
3. do poměru 60:40 bez zvýšení spotřeby paliva, se stoupajícím množstvím E85 klidnější chod motoru a subjektivní pocit lepšího zátahu v nízkých otáčkách
4. od poměru 50:50 stoupá spotřeba a to poměrně razatně (50:50 9,5l/100km; 40:60 10,7 l/100km; 30:70 12l/100 km)

Závěr: jako nejvýhodnější se mi osvědčil poměr 60:40, kdy mám stejnou spotřebu a cenu PHM o asi 10% nižší.

Všeobecná zkušenost při dálniční jízdě (čistý benzín) na tempomat je solidní spotřeba na necelých 120km/h (asi 3200 ot.), pak začíná dosti stoupat. (118km/h=7,5l; 130km/h=8,6l; 140 až 150km/h=9,2l; 160 až 180km/h=nad 10,5l). Takže buď jedu na úsporu nebo frčím mezi 130 a 150, kdy to papká skoro stejně. Vyšší rychlosti testovány v Německu na kvalitním povrchu, u našeho tankodromu bych to hádal na 12 litránků.

Tolik informativně MOJE OSOBNÍ PRAKTICKÉ zkušenosti. Nikomu je nevnucuji, nepolemizuji.

22.10.2012 20:39 - Re: Ethanol E85 2514741
Henry
Město: Hradec Kralove, Auto: Citroën C5 I 2.0i 16v X BreakPočet příspěvků: 258
99 Poslat soukromou zprávu
Jsem rád, že někdo má stejné poznatky s C5 na E85 jako já. Jenon jsem to takhle hezky nenapsal. Můj test probíhal na čistý E85 = 5l NATURALu a do plné nádrže E85.

18.12.2012 08:42 - Re: Ethanol E85 2531336
Viky
Město: Karlovy Vary, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0i 16V 143k (103kW)Počet příspěvků: 20

99 Poslat soukromou zprávu
Koupil jsem auto které má už z výroby úpravu na E10. Tohle palivo ale koupíte jen v Německu. Otázka je co by to udělalo s E85

18.12.2012 11:29 - Re: Ethanol E85 2531352
felix81
Město: Praha, Auto: C8 2.2 HDi 94kwPočet příspěvků: 292

99 Poslat soukromou zprávu
na to přijdeš až to tam naleješ

18.12.2012 15:12 - Re: Ethanol E85 2531367
Ladman
Město: České Budějovice, Auto: Citroën C5 III 2.0i 16V 143k (103kW) Tourer ExclusivePočet příspěvků: 489

99 Poslat soukromou zprávu
pokud mᚠverzi Bioflex, tak ta je určená přímo na E85. O jiné úpravě nevím.

18.12.2012 15:13 - Re: Ethanol E85 2531368
Viky
Město: Karlovy Vary, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0i 16V 143k (103kW)Počet příspěvků: 20

99 Poslat soukromou zprávu
No to právě nechci úplně zkoušet. Ale přemýšlím že bych si tam tu jednotku nechal namontovat. Ale jak to tu čtu tak každej má jinej názor

18.12.2012 15:26 - Re: Ethanol E85 2531369
Viky
Město: Karlovy Vary, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0i 16V 143k (103kW)Počet příspěvků: 20

99 Poslat soukromou zprávu
Asi takhle:
.link.
Je možný že to maj všechny, jen to v Německu u těch aut uvádějí a u nás ne

18.12.2012 17:02 - Re: Ethanol E85 2531372
Henry
Město: Hradec Kralove, Auto: Citroën C5 I 2.0i 16v X BreakPočet příspěvků: 258
99 Poslat soukromou zprávu
Já bych řekl, že u nás maj 10% ethanolu všechny pumpy, akorát se to neuvádí a v německu jo.

15.04.2013 12:44 - Re: Ethanol E85 2567130
krem
Město: Opava, Auto: Citroën C5 I 2.0i 16v X BreakPočet příspěvků: 12

99 Poslat soukromou zprávu
krem napsal(a):
- vozítko: C5-I, 2.0 benzín/100kW, 142 tis.km, 1.majitel, originál tovární seřízení bez přídavných čipů, bez palivového filtru (původně určeno pro německý trh), jezdím s lehkou nohou a obvykle vytáčím max do 3000 ot., běžná dlouhodobá zimní spotřeba BA95ultra (Globus) 8,9l/100km,


Doplnění zkušeností za zimní sezónu (listopad až půlka dubna) :
(pův.příspěvek .link. )

jízdy při testech asi 50% město a okolí (do 10 km), 15% cesty do 50km a 35% dálnice

- výsledky stručně:
mimo - při prvním větším poklesu teplot jsem natankoval čistý BA95 a byl napůl v šoku. Připadalo mi subjektivně, že auto nejede, je líné, motor není pružný, hlavně v nízkých otáčkách. Po doplnění E85 se vše "vrátilo" k normálu. Takže pro mne je ježdění s přimíchaným E85 "návykové"
1. čím nižší teplota, tím větší problémy se startováním - potvrzeno na 100%, ale i při mínus 15 st. vždy nastartováno nejpozději na druhé brnknutí, takže lze tolerovat
2. uvolňování nečistot a zvýšená koroze v palivovém systému - dosud (10.měsíců) žádný problém
3. zkoušením jsem vysledoval poměr 85:15 (asi 10 litrů E85 do plné nádrže) jako kompromis pro zimní provoz. Nejsou neúměrně problémy se starty (do mínus 5 start na první pokus), je klidnější chod motoru a subjektivně pocit lepšího zátahu.

Výsledek zimního provozu: ujeto necelých 7000 km s průměrnou dlouhodobou spotřebou 8,2 l/100 km. Takže další šok! Spotřeba mi oproti jiným rokům poklesla o nějakých 8%

Celkově si přechod na mix s E85 pochvaluji. Technické problémy žádné, spotřeba a náklady na PHM nižší, jízdní projev lepší.
(pro koumáky: průměrná spotřeba dle T.P. 8,7l/100 km, praktická spotřeba v předchozích létech se pohybovala kolem této hodnoty, po přechodu na mix BA95 s E85 lze předpokládat průměrnou celoroční spotřebu někde těsně pod 8 l/100 km, což hodnotím kladně)

Tolik informativně MOJE OSOBNÍ PRAKTICKÉ zkušenosti. Nikomu je nevnucuji, nepolemizuji.

15.04.2013 13:24 - Re: Ethanol E85 2567140
miskod
Město: Praha - Stodulky, Banská Bystrica, Auto: Citroën C5 II 2.0i 16v ExclusivePočet příspěvků: 441
U??vate? Poslat soukromou zprávu
Nejako mi to nedalo a zacal som pocitat.
Plna nadrz N95: 2275CZK
Tvoj pomer: 2175CZK

Pomer etanolu v N95: 5%
Pomer etanolu v tvojom mixe: 6.5%

Ja si myslim, ze to 1.5% nemoze mat ziadny vyrazny vplyv na spravanie motora, resp. spotreby. 1.5% je snad statisticka odchylka v normalnom N95...Ak ti klesla spotreba, tak to moze byt aj inym stylom jazdy, alebo x dalsimi vecami...
A hlavne skoro 2200CZK za necelych 800km je pre mna stale zavratne cislo...Preto jazdim na plyn...

15.04.2013 18:49 - Re: Ethanol E85 2567255
JaNa
Město: , Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive BreakPočet příspěvků: 114

99 Poslat soukromou zprávu
můj muž má v Xsaře namontovánu řídící jednotu na E85, a náramně si to pochvaluje. Sice průměrná spotřeba malinko stoupla, ale při nižší ceně etanolu proti BA je to cenově výhodnější. Starty nebyly problém ani při velkých mrazech. Jediné co, tak než se motor trochu prohřeje, pak jde spotřeba (při razantních rozjezdech) dost vysoko, a auto je trošku línější, ale tyto symptomy vymizí velmi záhy. Dokonce jezdíme po městě Xsarou a pětka v naftě stojí u baráku. Provoz je levnější.

16.04.2013 13:37 - Re: Ethanol E85 2567511
miskod
Město: Praha - Stodulky, Banská Bystrica, Auto: Citroën C5 II 2.0i 16v ExclusivePočet příspěvků: 441
U??vate? Poslat soukromou zprávu
Ospravedlnujem sa za mystifikaciu vo vypoctoch vyssie. Neviem z akeho dovodu som bol v tom, ze E85 ma 85% benzinu...
Tak to v uvedenom mixe vychadza na vyse 17% etanolu. Tu si nemozem pomoct ale uspora 4% penazi asi za to nestoji. Tie 4% nakladov sa daju usetrit len o trosku setrnejsim stylom jazdy alebo lacnejsou pumpou...Tot moj nazor na mixovanie. Skorej by ma zaujimal dlhodoby test jazdy na cisty E85.

13.06.2013 21:59 - Re: Ethanol E85 2589149
vos.pe
Město: Jablonec nad Nisou, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0i 16V 143k (103kW)Počet příspěvků: 146
Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
Dnes, kdy je rozdíl mezi BA a E85 12Kc na litru už je úspora peněz docela zajímavá. Jezdím mix cca pětina benzínu, (za 400 benzín, zbytek E85) už asi rok a vcelku spokojenost.Plná za 1600 nebo 2200 je znatelný rozdíl.To už ten horší start a litr navíc lze skousnout.

31.07.2013 22:58 - Re: Ethanol E85 2604052
Alien
Město: Praha, Auto: Počet příspěvků: 48
99 Poslat soukromou zprávu
Zdravím,

kompletně jsem přešel na E85, tedy jezdím jen na líh. Starty nic, zima ukáže, ale v zimě se prodává o něco dražší E70, kde je větší poměr benzinu. Ale to mě teprve čeká. Uvidíme. Auto viditelně ožilo, jede lépe odspodu a automat řadí jinak. Celkový dojem z jízdy je až zajímavě překvapivý. Když otevřu haubnu, motor tak zvláštně "šustí", (myslím, že vstŕiky), ale zvuk je to hezky příjemný, celkově se zvuk zklidnil u už tak tichého auta. Spotřeba zatím nic, vyjíždím první nádrž. Časem bych napsal. Mezi 500-1000km vyměním palivový filtr, doporučeno, biolíh má čisticí účinky a je nutné vyměnit filtr. Namontovánu mám jednotku Elotec, která jako jedna z mála je plně automatická, člověk se o nic nestará a nemusí nikde nic mačkat, ladit a podobně. Dále mám přestavbu jako oficiální, se zápisem do TP, kde je zapsáno palivo benzín + e85. Cena lihu při tankování byla 23,90. Je samozřemostí, že mohu tankovat cokoli a jezdit v libovolném poměru líh - benzín. Je to jedno. Jednotka sama pozná na co se zrovna jede a přizpůsobí tomu spalování. Více příště, po nájezdu více km a nádrží.

06.08.2013 11:22 - Re: Ethanol E85 2605271
vos.pe
Město: Jablonec nad Nisou, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0i 16V 143k (103kW)Počet příspěvků: 146
Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
Kolik stojí Elotec,vyplatí se investovat?

06.08.2013 14:42 - Re: Ethanol E85 2605349
Alien
Město: Praha, Auto: Počet příspěvků: 48
99 Poslat soukromou zprávu
vos.pe napsal(a):
Kolik stojí Elotec,vyplatí se investovat?


Cena i s montáží plus emise a se zápisem do TP mě vyšla na 10400,- pro V6
Pro čtyřválec by se to mohlo vejít do 9 tis.
Další investice bude palivový filtr a potom klasika co u benzínu.
Doporučuje se zkrátit interval výměny oleje, no já ho stejně měním po 15 tis. co je 1x za rok.
Jinak nic, naprosto stejná údržba, jako s benzínem.
Teď budu sledovat spotřebu. Je třeba si to pořádně rozmyslet, já se rozhodoval snad půl roku, buď zůstat u benzínu, nebo plyn a nebo líh. Počítal jsem, počítal jsem dopředu co by mohlo a nemohlo odejt, kolik km, kolik co stojí a nakonec jsem se rozhodl pro líh.
No a hlavní důvody proč:

+počáteční investice, výrazně menší než LPG, CNG
+nikde žádná bomba, nádrž navíc
+emise Euro 4, oficiální zápis do TP, a jenom klasické technické kontroly
+můžu parkovat i pod zemí
+rozdíl 10 a více kč na litru oproti benzínu a i kdyby ne, pořád rozdíl (až to zdaní, tak zase se můžu vrátit k benzínu, je to jedno)
+subjektivní pocit z lepšího chování auta, automatu, tichší chod
+vyšší oktanové číslo než N95 (nepatrná drobnost)

- ještě není zima, ale možné horší starty, nicméně neočekávám nic zvláštního. S ropákem jsem měl horší zkušenosti. V zimě ale prodávají poměr 70 lihu ku 30 N95 a do -20 by neměl být problém
- výrazně menší výhřevnost, velký obsah kyslíku = větší spotřeba, pokud je vše zle nastaveno a nebo se jezdí bez úprav. Jízda na chudou a nebo naopak velmi bohatou směs a s tím souvysející možné potíže - u neřízeném spalování a nebo u špatně nastavené jednotky.
- váže na sebe vodu ( možné problémy s údajnou korozí a zničení palivového systému) - pumpaři, známe, tu a onde šup voda pro větší zisk. Benzín se pak dostává nahoru, neb se vyváže a mohou vzniknout velké potíže)
- spousta fám a nesmyslů o tom, co se kde zničí, co se kde rozežere
- zvedne se spotřeba ( ukáže až čas)
- možnost, že odejde palivové čerpadlo ( palivo je hustější a t잚í)
- palivo stárnutím ztrácí své vlastnosti a znehodnocuje se ( jenže ne v řádech dnů, ale měsíců), takže v běžném provozu se nestane nic
- no a další a další, viz debata zde na foru

I tak jsem se prostě rozhodl snížit náklady na přepravu své osoby a osob mě blízkých a první dojmy jsou velmi nečekaně pozitivní. A nádrž plná za 1500,- , ufff, to je tak trochu sakra rozdíl. ( Jasně LPG), nicméně jsem šel jinou cestou, cestou lihu a té vé-šestce to parádně svědčí a chutná.

Neříkám, že to je jediná a správná cesta, jestli vůbec je. Ano je, nejezdit, ale kdo se toho vzdá ehm.
Vím, že mě může čekat peklo, ale rozhodl jsem se a zatím se jeví vše naprosto v pohodě. Šlo jen o to jít do toho, takže čas ukáže, jestli to mělo cenu.

06.08.2013 22:14 - Re: Ethanol E85 2605551
vos.pe
Město: Jablonec nad Nisou, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0i 16V 143k (103kW)Počet příspěvků: 146
Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
Díky za obsáhlý výklad,při ideální situaci se to teda po 10 tis km začne vracet..já jezdím bez "krabičky" na mix, také to jde.Pohádek o etanolu i krabičkách jsem vyslechl mnoho,proto se ptám...

|< < 1 2 3 4 5 > >|


  
Uživatelé online  
Nejnovější příspěvky  
Inzerce  
Obrázky  
Š 2007-2017 :: by c5club,optimalizováno pro rozlišení 1024x768, Firefox, Kontakt/Administrator