| | |
21.09.2012 18:07 -
Re: Ethanol E85
|
2506898
|
|
tomikku
|
Město: Havířov, Auto: Citroën C5 I 2.0i 16v SX | Počet příspěvků: 308 |
|
|
take po několika kilometrech si dovoluji poznamenat ke směsi lihu a benzínu toto: v mém autě a s mým motorem v městském provozu dolo ke zvýení spotřeby dle pal. počítače z 9,4l na 11,2l motor se zahřívá vcelku nastejno, a je i tií. Zítra auto troku protáhnu tak uvidím co to udělá při rychlostech nad 100. Zatím je výsledek takový e a projezdím to co jsem natankoval vrátím se k čistému benzínu.
take po několika kilometrech si dovoluji poznamenat ke směsi lihu a benzínu toto: v mém autě a s mým motorem v městském provozu dolo ke zvýení spotřeby dle pal. počítače z 9,4l na 11,2l motor se zahřívá vcelku nastejno, a je i tií. Zítra auto troku protáhnu tak uvidím co to udělá při rychlostech nad 100. Zatím je výsledek takový e a projezdím to co jsem natankoval vrátím se k čistému benzínu.
|
|
16.10.2012 21:39 -
Re: Ethanol E85
|
2513298
|
|
Hanz 397
|
|
|
Take dalí poznatek. Krom toho,co jsem psal dříve,jsem zaznamenal první(předem očekávanou) chybu-při teplotách pod +5 stupňů auto déle točí,ne chytne(ne nějak závratně,ale poznat to je) a na první přidání plynu nereaguje zrovna nejlíp. Poměr změněn na 3:1 (b:e) a opět bez problémů. Ale předpokládám,e na opravdovou zimu mi bude muset stačit ethanol namíchaný do benzínu výrobcem .
Take dalí poznatek. Krom toho,co jsem psal dříve,jsem zaznamenal první(předem očekávanou) chybu-při teplotách pod +5 stupňů auto déle točí,ne chytne(ne nějak závratně,ale poznat to je) a na první přidání plynu nereaguje zrovna nejlíp. Poměr změněn na 3:1 (b:e) a opět bez problémů. Ale předpokládám,e na opravdovou zimu mi bude muset stačit ethanol namíchaný do benzínu výrobcem :-p .
|
|
17.10.2012 18:00 -
Re: Ethanol E85
|
2513375
|
|
vseved
|
Město: Mratín, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 16V 143k (103kW) Tourer | Počet příspěvků: 636 |
|
|
Tony_Z napsal(a): Chtělo by to dát 10 autobusů, co by jezdilo jen na bionaftu a dalích 10, co by jezdilo jen na roponaftu a dluhodobě testovat. Pak by to bylo alespoň trochu objektivní, takhle to je zase "jedna bába povídala". Klidně se mohl objevit, jeden autobusák, co s tím jezdí jako prase a točí naftu do omezovače - vdy to přeci není jeho, tak mu to je jedno - A pak se kříčí, to je tímhle a tímhle a tímhle... bez jakéhokoliv testování...
Tak tedy DP autobusy:
1) Vechna autobusy s novými motory (a nové nebo generálkované) NESMĚJÍ pouívat Bionaftu a do ukončení záruky.
2) Průběh km pro údrbu se u vozidel s bio zkrátil o 15% u olejů a o 25% u palivové soustavy. V zimním období (pokud se teplota dlouhodobě pohybuje mezi -2 a 10 stupni) probíhá výměna palivových filtrů v romezí 5000 - 6000km. (Normální nafta - 40 000km.) Pokud se v týdení předpovědi objeví teplota pod -2 uzavírají se stojany s bionaftou.
Výhody Bio: Levnějí díky dotacím z magistrátu.
Nevýhody: patná funkce přídavného topení
Horí startování (nepřejte si ten smrad kdy v romezí 3.40 a 4.00 hod se natočí 40 autobusů s bio - pach z friáku je proti tomu Chanel)
Po přechodu z nafty na bio dochází ke sníení výkonu a o 12% - nutno upravit program převodovky - výsledkem je vyí spotřeba o cca 10% (u kloubáku je normovaná spotřeba podle linky 55 - 60l/100km).
Vzhledem k tomu e se zavedením Bio u DP bylo zároveň přikročeno ke zpřísnění limitů EURO, jsou autobusy vybaveny katalizátory s moností tzv. selektivní katalytickou redukcí, co znamená vstřikování močoviny do výfukového potrubí před katalyzátor výfukových plynů, kde se močovina mísí s výfukovými plyny, rozkládá se vlivem tepla za přítomnosti obsaené vody na amoniak (NH3) a oxid uhličitý (CO2). Amoniak dále na povrchu katalyzátoru reaguje s oxidy dusíku (NOX), které vznikají při spalování nafty. Z výfuku pak místo větiny NOX odchází nekodná vodní pára a dusík. Podmínkou uvedené reakce je dostatečná teplota výfukových plynů a vlastního katalyzátoru. A to je právě problém bionafty, nebo teplota výfukových plynů je u bio značně kolísavá - proto je občas za jedoucím autobusem cítit amoniak (čpavek).
A jen pro zajímavost: DP má pohotovostní vozidla (Fabie) v pronájmu a součástí smlouvy je, e nebude v těchto vozidlech pouívána BIO.
Tak tedy DP autobusy:
1) Vechna autobusy s novými motory (a nové nebo generálkované) NESMĚJÍ pouívat Bionaftu a do ukončení záruky.
2) Průběh km pro údrbu se u vozidel s bio zkrátil o 15% u olejů a o 25% u palivové soustavy. V zimním období (pokud se teplota dlouhodobě pohybuje mezi -2 a 10 stupni) probíhá výměna palivových filtrů v romezí 5000 - 6000km. (Normální nafta - 40 000km.) Pokud se v týdení předpovědi objeví teplota pod -2 uzavírají se stojany s bionaftou.
Výhody Bio: Levnějí díky dotacím z magistrátu.
Nevýhody: patná funkce přídavného topení
Horí startování (nepřejte si ten smrad kdy v romezí 3.40 a 4.00 hod se natočí 40 autobusů s bio - pach z friáku je proti tomu Chanel)
Po přechodu z nafty na bio dochází ke sníení výkonu a o 12% - nutno upravit program převodovky - výsledkem je vyí spotřeba o cca 10% (u kloubáku je normovaná spotřeba podle linky 55 - 60l/100km).
Vzhledem k tomu e se zavedením Bio u DP bylo zároveň přikročeno ke zpřísnění limitů EURO, jsou autobusy vybaveny katalizátory s moností tzv. selektivní katalytickou redukcí, co znamená vstřikování močoviny do výfukového potrubí před katalyzátor výfukových plynů, kde se močovina mísí s výfukovými plyny, rozkládá se vlivem tepla za přítomnosti obsaené vody na amoniak (NH3) a oxid uhličitý (CO2). Amoniak dále na povrchu katalyzátoru reaguje s oxidy dusíku (NOX), které vznikají při spalování nafty. Z výfuku pak místo větiny NOX odchází nekodná vodní pára a dusík. Podmínkou uvedené reakce je dostatečná teplota výfukových plynů a vlastního katalyzátoru. A to je právě problém bionafty, nebo teplota výfukových plynů je u bio značně kolísavá - proto je občas za jedoucím autobusem cítit amoniak (čpavek).
A jen pro zajímavost: DP má pohotovostní vozidla (Fabie) v pronájmu a součástí smlouvy je, e nebude v těchto vozidlech pouívána BIO.
|
|
22.10.2012 12:32 -
Re: Ethanol E85
|
2514569
|
|
krem
|
Město: Opava, Auto: Citroën C5 I 2.0i 16v X Break | Počet příspěvků: 12 |
|
|
No tak teorii a hospodské klábosení jsme na těch 4 stránkách fora u absolvovali (kromě 1 mess z praxe) , dovolím si tedy přispět něco z mého letního laborování s E85:
- vozítko: C5-I, 2.0 benzín/100kW, 135 tis.km, 1.majitel, originál tovární seřízení bez přídavných čipů, bez palivového filtru (původně určeno pro německý trh), jezdím s lehkou nohou a obvykle vytáčím max do 3000 ot., běná dlouhodobá spotřeba BA95ultra (Globus) 7,7l/100km, jízdy při testech asi 30% město a okolí (do 10 km), 20% cesty do 50km a 50% dálnice
- zkouel jsem ruzné poměry Ba95:E85 od 90:10 po 30:70, pokadé vdy plná nádr a nájezd a do rezervy
- výsledky stručně:
1. čím více E85 a čím nií teplota, tím větí problémy se startováním - potvrzeno na 100%
2. uvolňování nečistot a zvýená koroze v palivovém systému - dosud (4.měsíce) ádný problém
3. do poměru 60:40 bez zvýení spotřeby paliva, se stoupajícím mnostvím E85 klidnějí chod motoru a subjektivní pocit lepího zátahu v nízkých otáčkách
4. od poměru 50:50 stoupá spotřeba a to poměrně razatně (50:50 9,5l/100km; 40:60 10,7 l/100km; 30:70 12l/100 km)
Závěr: jako nejvýhodnějí se mi osvědčil poměr 60:40, kdy mám stejnou spotřebu a cenu PHM o asi 10% nií.
Veobecná zkuenost při dálniční jízdě (čistý benzín) na tempomat je solidní spotřeba na necelých 120km/h (asi 3200 ot.), pak začíná dosti stoupat. (118km/h=7,5l; 130km/h=8,6l; 140 a 150km/h=9,2l; 160 a 180km/h=nad 10,5l). Take buď jedu na úsporu nebo frčím mezi 130 a 150, kdy to papká skoro stejně. Vyí rychlosti testovány v Německu na kvalitním povrchu, u naeho tankodromu bych to hádal na 12 litránků.
Tolik informativně MOJE OSOBNÍ PRAKTICKÉ zkuenosti. Nikomu je nevnucuji, nepolemizuji.
No tak teorii a hospodské klábosení jsme na těch 4 stránkách fora u absolvovali (kromě 1 mess z praxe) ;-) , dovolím si tedy přispět něco z mého letního laborování s E85:
- vozítko: C5-I, 2.0 benzín/100kW, 135 tis.km, 1.majitel, originál tovární seřízení bez přídavných čipů, bez palivového filtru (původně určeno pro německý trh), jezdím s lehkou nohou a obvykle vytáčím max do 3000 ot., běná dlouhodobá spotřeba BA95ultra (Globus) 7,7l/100km, jízdy při testech asi 30% město a okolí (do 10 km), 20% cesty do 50km a 50% dálnice
- zkouel jsem ruzné poměry Ba95:E85 od 90:10 po 30:70, pokadé vdy plná nádr a nájezd a do rezervy
- výsledky stručně:
1. čím více E85 a čím nií teplota, tím větí problémy se startováním - potvrzeno na 100%
2. uvolňování nečistot a zvýená koroze v palivovém systému - dosud (4.měsíce) ádný problém
3. do poměru 60:40 bez zvýení spotřeby paliva, se stoupajícím mnostvím E85 klidnějí chod motoru a subjektivní pocit lepího zátahu v nízkých otáčkách
4. od poměru 50:50 stoupá spotřeba a to poměrně razatně (50:50 9,5l/100km; 40:60 10,7 l/100km; 30:70 12l/100 km)
Závěr: jako nejvýhodnějí se mi osvědčil poměr 60:40, kdy mám stejnou spotřebu a cenu PHM o asi 10% nií.
Veobecná zkuenost při dálniční jízdě (čistý benzín) na tempomat je solidní spotřeba na necelých 120km/h (asi 3200 ot.), pak začíná dosti stoupat. (118km/h=7,5l; 130km/h=8,6l; 140 a 150km/h=9,2l; 160 a 180km/h=nad 10,5l). Take buď jedu na úsporu nebo frčím mezi 130 a 150, kdy to papká skoro stejně. Vyí rychlosti testovány v Německu na kvalitním povrchu, u naeho tankodromu bych to hádal na 12 litránků.
Tolik informativně MOJE OSOBNÍ PRAKTICKÉ zkuenosti. Nikomu je nevnucuji, nepolemizuji. :-p
|
|
22.10.2012 20:39 -
Re: Ethanol E85
|
2514741
|
|
Henry
|
|
|
Jsem rád, e někdo má stejné poznatky s C5 na E85 jako já. Jenon jsem to takhle hezky nenapsal. Můj test probíhal na čistý E85 = 5l NATURALu a do plné nádre E85.
:palec Jsem rád, e někdo má stejné poznatky s C5 na E85 jako já. Jenon jsem to takhle hezky nenapsal. Můj test probíhal na čistý E85 = 5l NATURALu a do plné nádre E85.:palec
|
|
18.12.2012 08:42 -
Re: Ethanol E85
|
2531336
|
|
Viky
|
Město: Karlovy Vary, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0i 16V 143k (103kW) | Počet příspěvků: 20 |
|
|
Koupil jsem auto které má u z výroby úpravu na E10. Tohle palivo ale koupíte jen v Německu. Otázka je co by to udělalo s E85
Koupil jsem auto které má u z výroby úpravu na E10. Tohle palivo ale koupíte jen v Německu. Otázka je co by to udělalo s E85 :-)
|
|
18.12.2012 11:29 -
Re: Ethanol E85
|
2531352
|
|
felix81
|
Město: Praha, Auto: C8 2.2 HDi 94kw | Počet příspěvků: 292 |
|
|
na to přijde a to tam naleje
na to přijde a to tam naleje :-d
|
|
18.12.2012 15:12 -
Re: Ethanol E85
|
2531367
|
|
Ladman
|
Město: České Budějovice, Auto: Citroën C5 III 2.0i 16V 143k (103kW) Tourer Exclusive | Počet příspěvků: 489 |
|
|
pokud má verzi Bioflex, tak ta je určená přímo na E85. O jiné úpravě nevím.
pokud má verzi Bioflex, tak ta je určená přímo na E85. O jiné úpravě nevím.
|
|
18.12.2012 15:13 -
Re: Ethanol E85
|
2531368
|
|
Viky
|
Město: Karlovy Vary, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0i 16V 143k (103kW) | Počet příspěvků: 20 |
|
|
No to právě nechci úplně zkouet. Ale přemýlím e bych si tam tu jednotku nechal namontovat. Ale jak to tu čtu tak kadej má jinej názor
No to právě nechci úplně zkouet. Ale přemýlím e bych si tam tu jednotku nechal namontovat. Ale jak to tu čtu tak kadej má jinej názor :-D
|
|
18.12.2012 15:26 -
Re: Ethanol E85
|
2531369
|
|
Viky
|
Město: Karlovy Vary, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0i 16V 143k (103kW) | Počet příspěvků: 20 |
|
|
Asi takhle:
.link.
Je moný e to maj vechny, jen to v Německu u těch aut uvádějí a u nás ne
Asi takhle:
http://biom.cz/cz/odborne-clanky/v-nemecku-si-jiz-muzete-natankovat-e10
Je moný e to maj vechny, jen to v Německu u těch aut uvádějí a u nás ne :-)
|
|
18.12.2012 17:02 -
Re: Ethanol E85
|
2531372
|
|
Henry
|
|
|
Já bych řekl, e u nás maj 10% ethanolu vechny pumpy, akorát se to neuvádí a v německu jo.
Já bych řekl, e u nás maj 10% ethanolu vechny pumpy, akorát se to neuvádí a v německu jo.:-))
|
|
15.04.2013 12:44 -
Re: Ethanol E85
|
2567130
|
|
krem
|
Město: Opava, Auto: Citroën C5 I 2.0i 16v X Break | Počet příspěvků: 12 |
|
|
krem napsal(a): - vozítko: C5-I, 2.0 benzín/100kW, 142 tis.km, 1.majitel, originál tovární seřízení bez přídavných čipů, bez palivového filtru (původně určeno pro německý trh), jezdím s lehkou nohou a obvykle vytáčím max do 3000 ot., běná dlouhodobá zimní spotřeba BA95ultra (Globus) 8,9l/100km,
Doplnění zkueností za zimní sezónu (listopad a půlka dubna) :
(pův.příspěvek .link. )
jízdy při testech asi 50% město a okolí (do 10 km), 15% cesty do 50km a 35% dálnice
- výsledky stručně:
mimo - při prvním větím poklesu teplot jsem natankoval čistý BA95 a byl napůl v oku. Připadalo mi subjektivně, e auto nejede, je líné, motor není pruný, hlavně v nízkých otáčkách. Po doplnění E85 se ve "vrátilo" k normálu. Take pro mne je jedění s přimíchaným E85 "návykové"
1. čím nií teplota, tím větí problémy se startováním - potvrzeno na 100%, ale i při mínus 15 st. vdy nastartováno nejpozději na druhé brnknutí, take lze tolerovat
2. uvolňování nečistot a zvýená koroze v palivovém systému - dosud (10.měsíců) ádný problém
3. zkouením jsem vysledoval poměr 85:15 (asi 10 litrů E85 do plné nádre) jako kompromis pro zimní provoz. Nejsou neúměrně problémy se starty (do mínus 5 start na první pokus), je klidnějí chod motoru a subjektivně pocit lepího zátahu.
Výsledek zimního provozu: ujeto necelých 7000 km s průměrnou dlouhodobou spotřebou 8,2 l/100 km. Take dalí ok! Spotřeba mi oproti jiným rokům poklesla o nějakých 8%
Celkově si přechod na mix s E85 pochvaluji. Technické problémy ádné, spotřeba a náklady na PHM nií, jízdní projev lepí.
(pro koumáky: průměrná spotřeba dle T.P. 8,7l/100 km, praktická spotřeba v předchozích létech se pohybovala kolem této hodnoty, po přechodu na mix BA95 s E85 lze předpokládat průměrnou celoroční spotřebu někde těsně pod 8 l/100 km, co hodnotím kladně)
Tolik informativně MOJE OSOBNÍ PRAKTICKÉ zkuenosti. Nikomu je nevnucuji, nepolemizuji.
Doplnění zkueností za zimní sezónu (listopad a půlka dubna) :
(pův.příspěvek http://www.c5club.cz/diskuze/single/2514569-re-ethanol-e85/#.UWvRD6LGqLw )
jízdy při testech asi 50% město a okolí (do 10 km), 15% cesty do 50km a 35% dálnice
- výsledky stručně:
mimo - při prvním větím poklesu teplot jsem natankoval čistý BA95 a byl napůl v oku. Připadalo mi subjektivně, e auto nejede, je líné, motor není pruný, hlavně v nízkých otáčkách. Po doplnění E85 se ve "vrátilo" k normálu. Take pro mne je jedění s přimíchaným E85 "návykové" ;-)
1. čím nií teplota, tím větí problémy se startováním - potvrzeno na 100%, ale i při mínus 15 st. vdy nastartováno nejpozději na druhé brnknutí, take lze tolerovat
2. uvolňování nečistot a zvýená koroze v palivovém systému - dosud (10.měsíců) ádný problém
3. zkouením jsem vysledoval poměr 85:15 (asi 10 litrů E85 do plné nádre) jako kompromis pro zimní provoz. Nejsou neúměrně problémy se starty (do mínus 5 start na první pokus), je klidnějí chod motoru a subjektivně pocit lepího zátahu.
Výsledek zimního provozu: ujeto necelých 7000 km s průměrnou dlouhodobou spotřebou 8,2 l/100 km. Take dalí ok! Spotřeba mi oproti jiným rokům poklesla o nějakých 8% :-d
Celkově si přechod na mix s E85 pochvaluji. Technické problémy ádné, spotřeba a náklady na PHM nií, jízdní projev lepí.
(pro koumáky: průměrná spotřeba dle T.P. 8,7l/100 km, praktická spotřeba v předchozích létech se pohybovala kolem této hodnoty, po přechodu na mix BA95 s E85 lze předpokládat průměrnou celoroční spotřebu někde těsně pod 8 l/100 km, co hodnotím kladně)
Tolik informativně MOJE OSOBNÍ PRAKTICKÉ zkuenosti. Nikomu je nevnucuji, nepolemizuji. :-p
|
|
15.04.2013 13:24 -
Re: Ethanol E85
|
2567140
|
|
miskod
|
|
|
Nejako mi to nedalo a zacal som pocitat.
Plna nadrz N95: 2275CZK
Tvoj pomer: 2175CZK
Pomer etanolu v N95: 5%
Pomer etanolu v tvojom mixe: 6.5%
Ja si myslim, ze to 1.5% nemoze mat ziadny vyrazny vplyv na spravanie motora, resp. spotreby. 1.5% je snad statisticka odchylka v normalnom N95...Ak ti klesla spotreba, tak to moze byt aj inym stylom jazdy, alebo x dalsimi vecami...
A hlavne skoro 2200CZK za necelych 800km je pre mna stale zavratne cislo...Preto jazdim na plyn...
Nejako mi to nedalo a zacal som pocitat.
Plna nadrz N95: 2275CZK
Tvoj pomer: 2175CZK
Pomer etanolu v N95: 5%
Pomer etanolu v tvojom mixe: 6.5%
Ja si myslim, ze to 1.5% nemoze mat ziadny vyrazny vplyv na spravanie motora, resp. spotreby. 1.5% je snad statisticka odchylka v normalnom N95...Ak ti klesla spotreba, tak to moze byt aj inym stylom jazdy, alebo x dalsimi vecami...
A hlavne skoro 2200CZK za necelych 800km je pre mna stale zavratne cislo...Preto jazdim na plyn...:-)
|
|
15.04.2013 18:49 -
Re: Ethanol E85
|
2567255
|
|
JaNa
|
Město: , Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive Break | Počet příspěvků: 114 |
|
|
můj mu má v Xsaře namontovánu řídící jednotu na E85, a náramně si to pochvaluje. Sice průměrná spotřeba malinko stoupla, ale při nií ceně etanolu proti BA je to cenově výhodnějí. Starty nebyly problém ani při velkých mrazech. Jediné co, tak ne se motor trochu prohřeje, pak jde spotřeba (při razantních rozjezdech) dost vysoko, a auto je troku línějí, ale tyto symptomy vymizí velmi záhy. Dokonce jezdíme po městě Xsarou a pětka v naftě stojí u baráku. Provoz je levnějí.
můj mu má v Xsaře namontovánu řídící jednotu na E85, a náramně si to pochvaluje. Sice průměrná spotřeba malinko stoupla, ale při nií ceně etanolu proti BA je to cenově výhodnějí. Starty nebyly problém ani při velkých mrazech. Jediné co, tak ne se motor trochu prohřeje, pak jde spotřeba (při razantních rozjezdech) dost vysoko, a auto je troku línějí, ale tyto symptomy vymizí velmi záhy. Dokonce jezdíme po městě Xsarou a pětka v naftě stojí u baráku. Provoz je levnějí.
|
|
16.04.2013 13:37 -
Re: Ethanol E85
|
2567511
|
|
miskod
|
|
|
Ospravedlnujem sa za mystifikaciu vo vypoctoch vyssie. Neviem z akeho dovodu som bol v tom, ze E85 ma 85% benzinu...
Tak to v uvedenom mixe vychadza na vyse 17% etanolu. Tu si nemozem pomoct ale uspora 4% penazi asi za to nestoji. Tie 4% nakladov sa daju usetrit len o trosku setrnejsim stylom jazdy alebo lacnejsou pumpou...Tot moj nazor na mixovanie. Skorej by ma zaujimal dlhodoby test jazdy na cisty E85.
Ospravedlnujem sa za mystifikaciu vo vypoctoch vyssie. Neviem z akeho dovodu som bol v tom, ze E85 ma 85% benzinu...:nevim
Tak to v uvedenom mixe vychadza na vyse 17% etanolu. Tu si nemozem pomoct ale uspora 4% penazi asi za to nestoji. Tie 4% nakladov sa daju usetrit len o trosku setrnejsim stylom jazdy alebo lacnejsou pumpou...Tot moj nazor na mixovanie. Skorej by ma zaujimal dlhodoby test jazdy na cisty E85.
|
|
13.06.2013 21:59 -
Re: Ethanol E85
|
2589149
|
|
vos.pe
|
|
|
Dnes, kdy je rozdíl mezi BA a E85 12Kc na litru u je úspora peněz docela zajímavá. Jezdím mix cca pětina benzínu, (za 400 benzín, zbytek E85) u asi rok a vcelku spokojenost.Plná za 1600 nebo 2200 je znatelný rozdíl.To u ten horí start a litr navíc lze skousnout.
Dnes, kdy je rozdíl mezi BA a E85 12Kc na litru u je úspora peněz docela zajímavá. Jezdím mix cca pětina benzínu, (za 400 benzín, zbytek E85) u asi rok a vcelku spokojenost.Plná za 1600 nebo 2200 je znatelný rozdíl.To u ten horí start a litr navíc lze skousnout.
|
|
31.07.2013 22:58 -
Re: Ethanol E85
|
2604052
|
|
Alien
|
Město: Praha, Auto: | Počet příspěvků: 48 |
|
|
Zdravím,
kompletně jsem přeel na E85, tedy jezdím jen na líh. Starty nic, zima ukáe, ale v zimě se prodává o něco draí E70, kde je větí poměr benzinu. Ale to mě teprve čeká. Uvidíme. Auto viditelně oilo, jede lépe odspodu a automat řadí jinak. Celkový dojem z jízdy je a zajímavě překvapivý. Kdy otevřu haubnu, motor tak zvlátně "ustí", (myslím, e vstŕiky), ale zvuk je to hezky příjemný, celkově se zvuk zklidnil u u tak tichého auta. Spotřeba zatím nic, vyjídím první nádr. Časem bych napsal. Mezi 500-1000km vyměním palivový filtr, doporučeno, biolíh má čisticí účinky a je nutné vyměnit filtr. Namontovánu mám jednotku Elotec, která jako jedna z mála je plně automatická, člověk se o nic nestará a nemusí nikde nic mačkat, ladit a podobně. Dále mám přestavbu jako oficiální, se zápisem do TP, kde je zapsáno palivo benzín + e85. Cena lihu při tankování byla 23,90. Je samozřemostí, e mohu tankovat cokoli a jezdit v libovolném poměru líh - benzín. Je to jedno. Jednotka sama pozná na co se zrovna jede a přizpůsobí tomu spalování. Více přítě, po nájezdu více km a nádrí.
Zdravím,
kompletně jsem přeel na E85, tedy jezdím jen na líh. Starty nic, zima ukáe, ale v zimě se prodává o něco draí E70, kde je větí poměr benzinu. Ale to mě teprve čeká. Uvidíme. Auto viditelně oilo, jede lépe odspodu a automat řadí jinak. Celkový dojem z jízdy je a zajímavě překvapivý. Kdy otevřu haubnu, motor tak zvlátně "ustí", (myslím, e vstŕiky), ale zvuk je to hezky příjemný, celkově se zvuk zklidnil u u tak tichého auta. Spotřeba zatím nic, vyjídím první nádr. Časem bych napsal. Mezi 500-1000km vyměním palivový filtr, doporučeno, biolíh má čisticí účinky a je nutné vyměnit filtr. Namontovánu mám jednotku Elotec, která jako jedna z mála je plně automatická, člověk se o nic nestará a nemusí nikde nic mačkat, ladit a podobně. Dále mám přestavbu jako oficiální, se zápisem do TP, kde je zapsáno palivo benzín + e85. Cena lihu při tankování byla 23,90. Je samozřemostí, e mohu tankovat cokoli a jezdit v libovolném poměru líh - benzín. Je to jedno. Jednotka sama pozná na co se zrovna jede a přizpůsobí tomu spalování. Více přítě, po nájezdu více km a nádrí.
|
|
06.08.2013 11:22 -
Re: Ethanol E85
|
2605271
|
|
vos.pe
|
|
|
Kolik stojí Elotec,vyplatí se investovat?
Kolik stojí Elotec,vyplatí se investovat?
|
|
06.08.2013 14:42 -
Re: Ethanol E85
|
2605349
|
|
Alien
|
Město: Praha, Auto: | Počet příspěvků: 48 |
|
|
vos.pe napsal(a): Kolik stojí Elotec,vyplatí se investovat?
Cena i s montáí plus emise a se zápisem do TP mě vyla na 10400,- pro V6
Pro čtyřválec by se to mohlo vejít do 9 tis.
Dalí investice bude palivový filtr a potom klasika co u benzínu.
Doporučuje se zkrátit interval výměny oleje, no já ho stejně měním po 15 tis. co je 1x za rok.
Jinak nic, naprosto stejná údrba, jako s benzínem.
Teď budu sledovat spotřebu. Je třeba si to pořádně rozmyslet, já se rozhodoval snad půl roku, buď zůstat u benzínu, nebo plyn a nebo líh. Počítal jsem, počítal jsem dopředu co by mohlo a nemohlo odejt, kolik km, kolik co stojí a nakonec jsem se rozhodl pro líh.
No a hlavní důvody proč:
+počáteční investice, výrazně mení ne LPG, CNG
+nikde ádná bomba, nádr navíc
+emise Euro 4, oficiální zápis do TP, a jenom klasické technické kontroly
+můu parkovat i pod zemí
+rozdíl 10 a více kč na litru oproti benzínu a i kdyby ne, pořád rozdíl (a to zdaní, tak zase se můu vrátit k benzínu, je to jedno)
+subjektivní pocit z lepího chování auta, automatu, tichí chod
+vyí oktanové číslo ne N95 (nepatrná drobnost)
- jetě není zima, ale moné horí starty, nicméně neočekávám nic zvlátního. S ropákem jsem měl horí zkuenosti. V zimě ale prodávají poměr 70 lihu ku 30 N95 a do -20 by neměl být problém
- výrazně mení výhřevnost, velký obsah kyslíku = větí spotřeba, pokud je ve zle nastaveno a nebo se jezdí bez úprav. Jízda na chudou a nebo naopak velmi bohatou směs a s tím souvysející moné potíe - u neřízeném spalování a nebo u patně nastavené jednotky.
- váe na sebe vodu ( moné problémy s údajnou korozí a zničení palivového systému) - pumpaři, známe, tu a onde up voda pro větí zisk. Benzín se pak dostává nahoru, neb se vyváe a mohou vzniknout velké potíe)
- spousta fám a nesmyslů o tom, co se kde zničí, co se kde rozeere
- zvedne se spotřeba ( ukáe a čas)
- monost, e odejde palivové čerpadlo ( palivo je hustějí a těí)
- palivo stárnutím ztrácí své vlastnosti a znehodnocuje se ( jene ne v řádech dnů, ale měsíců), take v běném provozu se nestane nic
- no a dalí a dalí, viz debata zde na foru
I tak jsem se prostě rozhodl sníit náklady na přepravu své osoby a osob mě blízkých a první dojmy jsou velmi nečekaně pozitivní. A nádr plná za 1500,- , ufff, to je tak trochu sakra rozdíl. ( Jasně LPG), nicméně jsem el jinou cestou, cestou lihu a té vé-estce to parádně svědčí a chutná.
Neříkám, e to je jediná a správná cesta, jestli vůbec je. Ano je, nejezdit, ale kdo se toho vzdá ehm.
Vím, e mě můe čekat peklo, ale rozhodl jsem se a zatím se jeví ve naprosto v pohodě. lo jen o to jít do toho, take čas ukáe, jestli to mělo cenu.
Cena i s montáí plus emise a se zápisem do TP mě vyla na 10400,- pro V6
Pro čtyřválec by se to mohlo vejít do 9 tis.
Dalí investice bude palivový filtr a potom klasika co u benzínu.
Doporučuje se zkrátit interval výměny oleje, no já ho stejně měním po 15 tis. co je 1x za rok.
Jinak nic, naprosto stejná údrba, jako s benzínem.
Teď budu sledovat spotřebu. Je třeba si to pořádně rozmyslet, já se rozhodoval snad půl roku, buď zůstat u benzínu, nebo plyn a nebo líh. Počítal jsem, počítal jsem dopředu co by mohlo a nemohlo odejt, kolik km, kolik co stojí a nakonec jsem se rozhodl pro líh.
No a hlavní důvody proč:
+počáteční investice, výrazně mení ne LPG, CNG
+nikde ádná bomba, nádr navíc
+emise Euro 4, oficiální zápis do TP, a jenom klasické technické kontroly
+můu parkovat i pod zemí
+rozdíl 10 a více kč na litru oproti benzínu a i kdyby ne, pořád rozdíl (a to zdaní, tak zase se můu vrátit k benzínu, je to jedno)
+subjektivní pocit z lepího chování auta, automatu, tichí chod
+vyí oktanové číslo ne N95 (nepatrná drobnost)
- jetě není zima, ale moné horí starty, nicméně neočekávám nic zvlátního. S ropákem jsem měl horí zkuenosti. V zimě ale prodávají poměr 70 lihu ku 30 N95 a do -20 by neměl být problém
- výrazně mení výhřevnost, velký obsah kyslíku = větí spotřeba, pokud je ve zle nastaveno a nebo se jezdí bez úprav. Jízda na chudou a nebo naopak velmi bohatou směs a s tím souvysející moné potíe - u neřízeném spalování a nebo u patně nastavené jednotky.
- váe na sebe vodu ( moné problémy s údajnou korozí a zničení palivového systému) - pumpaři, známe, tu a onde up voda pro větí zisk. Benzín se pak dostává nahoru, neb se vyváe a mohou vzniknout velké potíe)
- spousta fám a nesmyslů o tom, co se kde zničí, co se kde rozeere
- zvedne se spotřeba ( ukáe a čas)
- monost, e odejde palivové čerpadlo ( palivo je hustějí a těí)
- palivo stárnutím ztrácí své vlastnosti a znehodnocuje se ( jene ne v řádech dnů, ale měsíců), take v běném provozu se nestane nic
- no a dalí a dalí, viz debata zde na foru
I tak jsem se prostě rozhodl sníit náklady na přepravu své osoby a osob mě blízkých a první dojmy jsou velmi nečekaně pozitivní. A nádr plná za 1500,- , ufff, to je tak trochu sakra rozdíl. ( Jasně LPG), nicméně jsem el jinou cestou, cestou lihu a té vé-estce to parádně svědčí a chutná. ;-)
Neříkám, e to je jediná a správná cesta, jestli vůbec je. Ano je, nejezdit, ale kdo se toho vzdá ehm.
Vím, e mě můe čekat peklo, ale rozhodl jsem se a zatím se jeví ve naprosto v pohodě. lo jen o to jít do toho, take čas ukáe, jestli to mělo cenu.
|
|
06.08.2013 22:14 -
Re: Ethanol E85
|
2605551
|
|
vos.pe
|
|
|
Díky za obsáhlý výklad,při ideální situaci se to teda po 10 tis km začne vracet..já jezdím bez "krabičky" na mix, také to jde.Pohádek o etanolu i krabičkách jsem vyslechl mnoho,proto se ptám...
Díky za obsáhlý výklad,při ideální situaci se to teda po 10 tis km začne vracet..já jezdím bez "krabičky" na mix, také to jde.Pohádek o etanolu i krabičkách jsem vyslechl mnoho,proto se ptám...:-)
|
|
| |
|
|