| | |
24.08.2012 10:05 -
Re: Ethanol E85
|
2501023
|
|
Tony_Z
|
Město: Okr. Kladno, Auto: C5 III (X7) Tourer 2.2HDi 125Kw (4HT, 2009); C5 I 2.0HDi 80Kw (RHZ, 2002) | Počet příspěvků: 519 |
|
|
Toskey: Pěkný výčet. Take nic o ničení motoru z důvodu zvýených teplot, jak jsem chtěl slyet . Vechny nevýhody, které mají za násladek případné pokozování motoru se tedy točí jen a jen kolem schopnosti ethanolu vázat na sebe vodu...
Toskey: Pěkný výčet. :-) Take nic o ničení motoru z důvodu zvýených teplot, jak jsem chtěl slyet ;-). Vechny nevýhody, které mají za násladek případné pokozování motoru se tedy točí jen a jen kolem schopnosti ethanolu vázat na sebe vodu...
|
|
24.08.2012 10:32 -
Re: Ethanol E85
|
2501028
|
|
toskey
|
Město: Odolena Voda, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive Break | Počet příspěvků: 147 |
|
|
ale v nevýhodách na konci je psáno : větí opotřebení motoru, nebo při spalování směsí při akceleračním reimu se část alkoholu úplně nespálí
a jetě tohle tam nezaznělo co je na začátku přednáky:
dle normy ČSN 65 6511 musí denaturovaný kvasný líh určený do automobilových benzinů obsahovat před denaturací minimálně 99,7 % etanolu
pro uplatnění bioetanolu jako alternativy pro náhradu fosilních paliv je zapotřebí brát v úvahu jeho rozdílné vlastnosti ve srovnání s benzinem a motorovou naftou. V prvé řadě je nutné uvaovat dominantní parametry: výhřevnost, vznětlivost (cetanové číslo), odolnost vůči klepání (oktanové číslo), podporu koroze palivového přísluenství (moné sníit přidáním inhibitorů koroze avak s negativními účinky na plasty a prye) a mazací schopnost. Palivový systém musí být tedy přizpůsoben provozu na etanolové palivo i s přihlédnutím na agresivní působení vůči některým součástkám
Take závěrem ano etylalkohol přímo neníčí motor ale níčí pryová těsnění,hadice atd. u korozvicních věcí hrozí koroze (vsřiky) a to z důvodů té vody, které etanol na sebe váe. Proto auta přímo z výroby mají odolnějí palivovou soustav. Lepí materiáry těsnění,hadic, vtřiků atd.
ale v nevýhodách na konci je psáno : větí opotřebení motoru, nebo při spalování směsí při akceleračním reimu se část alkoholu úplně nespálí
a jetě tohle tam nezaznělo co je na začátku přednáky:
dle normy ČSN 65 6511 musí denaturovaný kvasný líh určený do automobilových benzinů obsahovat před denaturací minimálně 99,7 % etanolu
pro uplatnění bioetanolu jako alternativy pro náhradu fosilních paliv je zapotřebí brát v úvahu jeho rozdílné vlastnosti ve srovnání s benzinem a motorovou naftou. V prvé řadě je nutné uvaovat dominantní parametry: výhřevnost, vznětlivost (cetanové číslo), odolnost vůči klepání (oktanové číslo), podporu koroze palivového přísluenství (moné sníit přidáním inhibitorů koroze avak s negativními účinky na plasty a prye) a mazací schopnost. Palivový systém musí být tedy přizpůsoben provozu na etanolové palivo i s přihlédnutím na agresivní působení vůči některým součástkám
Take závěrem ano etylalkohol přímo neníčí motor ale níčí pryová těsnění,hadice atd. u korozvicních věcí hrozí koroze (vsřiky) a to z důvodů té vody, které etanol na sebe váe. Proto auta přímo z výroby mají odolnějí palivovou soustav. Lepí materiáry těsnění,hadic, vtřiků atd.
|
|
24.08.2012 11:01 -
Re: Ethanol E85
|
2501031
|
|
Tony_Z
|
Město: Okr. Kladno, Auto: C5 III (X7) Tourer 2.2HDi 125Kw (4HT, 2009); C5 I 2.0HDi 80Kw (RHZ, 2002) | Počet příspěvků: 519 |
|
|
Toskey: Přesně nějaké takovéto osvětlení bylo potřeba. Výukové materiály pro V jsou ideál. Články od novinářů, který v 70% ani pořádně nevědí o čem píí, jen to někde přebírají jsou k ničemu a hospodské povídačky álá jedna bába povídala, jsou také k ničemu. Děkuji za podělení se o učivo
Toskey: Přesně nějaké takovéto osvětlení bylo potřeba. Výukové materiály pro V jsou ideál. Články od novinářů, který v 70% ani pořádně nevědí o čem píí, jen to někde přebírají jsou k ničemu a hospodské povídačky álá jedna bába povídala, jsou také k ničemu. Děkuji za podělení se o učivo ;-)
|
|
24.08.2012 11:14 -
Re: Ethanol E85
|
2501033
|
|
toskey
|
Město: Odolena Voda, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive Break | Počet příspěvků: 147 |
|
|
Zkuste si stáhnout ulozta .link. me to v práci nejde,mám to blokvovaný snad tam budou ty materiály co pouívám. Mělo by tam být, věci k LPG,CNG,vodíku,bionafte,bioetanolu,naftě, benzínu, správně parametry nafty a benzínu dle CSN EN, dále metody měření, tribotechnika atd. spousta zajimavých věcí i pro člověka co to nestuduje a zajímá ho tyto věci.
Zkuste si stáhnout ulozta http://ulozto.cz/xrQ9hzM/paliva-a-maziva-rar me to v práci nejde,mám to blokvovaný snad tam budou ty materiály co pouívám. Mělo by tam být, věci k LPG,CNG,vodíku,bionafte,bioetanolu,naftě, benzínu, správně parametry nafty a benzínu dle CSN EN, dále metody měření, tribotechnika atd. spousta zajimavých věcí i pro člověka co to nestuduje a zajímá ho tyto věci.
|
|
24.08.2012 11:19 -
Re: Ethanol E85
|
2501034
|
|
toskey
|
Město: Odolena Voda, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive Break | Počet příspěvků: 147 |
|
|
pak skripta od jendoho významného paliváře doc. Vavrečky .link.
pak skripta od jendoho významného paliváře doc. Vavrečky http://ulozto.cz/xU15LNf/chemie-paliva-a-maziva-od-ing-vavrecky-pdf
|
|
24.08.2012 17:19 -
Re: Ethanol E85
|
2501055
|
|
Henry
|
|
|
Samé dohady stejně jako bionafta do ropáků Mám kamaráda a ten najezdil nějakých 250 000km jen na čistou bio. Za celou dobu bez jedinného problému nebo zásahu do auta. ádná oprava čerpadla nebo vstřiků. 50% "odborníků" přitom tvrdí, e bionafta by ti zničila motor.
Já jsem E85 vyzkouel bez úprav a mohu potvdit, e 2000km motor přeil bez následků - aspoň zjevných.
Samé dohady stejně jako bionafta do ropáků:-)))) Mám kamaráda a ten najezdil nějakých 250 000km jen na čistou bio. Za celou dobu bez jedinného problému nebo zásahu do auta. ádná oprava čerpadla nebo vstřiků. 50% "odborníků" přitom tvrdí, e bionafta by ti zničila motor.
Já jsem E85 vyzkouel bez úprav a mohu potvdit, e 2000km motor přeil bez následků - aspoň zjevných.:-))))
|
|
24.08.2012 18:05 -
Re: Ethanol E85
|
2501060
|
|
Darja
|
|
|
etě jste zapomněli z toho článku, který citoval toskey opsat toto:
"Nevýhodou je ovem i vìtí opotøebení motoru, nebo pøi
spalování smìsí pøi akceleraèním reimu se èást alkoholu úplnì
nespálí (resp. se oxiduje jen do fáze vzniku aldehydù, co mùe
gradovat do fáze karboxylových kyselin a vzniku kyseliny octo-
vé, jen napadá kompozice loiskových výstelek, slitiny olova,
cínu, mìdi, hliníku.
Vlivem podstatnì mení odpaøivosti dochází k potíím se
studeným startem tìchto bohatých smìsí. Øeením problému je
úprava palivového systému, jak je znám napø. z Brazílie, kde
jsou nìkterá vozidla vybavena vedle nádre na lihobenzin i malou
startovací nádrí na èistý benzin.
Kvùli vyí mìrné hmotnostní spotøebì etylalkoholu (dáno
nií výhøevností) je nutné upravit palivové pøísluenství (vstøi-
kovací zaøízení), aby umoòovalo pøiblinì 1,5´ vyí hmot-
nostní prùtok paliva. Vyí odolnost vùèi klepání dovoluje uití
biolihu pro motory s vyím kompresním pomìrem ne u ob-
vyklých benzinových motorù (moné zvýit a na 15 : 1) (6)."
zde link na celé PDF .link.
etě jste zapomněli z toho článku, který citoval toskey opsat toto:
"Nevýhodou je ovem i vìtí opotøebení motoru, nebo pøi
spalování smìsí pøi akceleraèním reimu se èást alkoholu úplnì
nespálí (resp. se oxiduje jen do fáze vzniku aldehydù), co mùe
gradovat do fáze karboxylových kyselin a vzniku kyseliny octo-
vé, jen napadá kompozice loiskových výstelek, slitiny olova,
cínu, mìdi, hliníku.
Vlivem podstatnì mení odpaøivosti dochází k potíím se
studeným startem tìchto bohatých smìsí. Øeením problému je
úprava palivového systému, jak je znám napø. z Brazílie, kde
jsou nìkterá vozidla vybavena vedle nádre na lihobenzin i malou
startovací nádrí na èistý benzin.
Kvùli vyí mìrné hmotnostní spotøebì etylalkoholu (dáno
nií výhøevností) je nutné upravit palivové pøísluenství (vstøi-
kovací zaøízení), aby umoòovalo pøiblinì 1,5´ vyí hmot-
nostní prùtok paliva. Vyí odolnost vùèi klepání dovoluje uití
biolihu pro motory s vyím kompresním pomìrem ne u ob-
vyklých benzinových motorù (moné zvýit a na 15 : 1) (6)."
zde link na celé PDF http://www.cukr-listy.cz/on_line/2008/pdf/203-206.PDF
|
|
24.08.2012 22:27 -
Re: Ethanol E85
|
2501111
|
|
troll
|
Město: Praha, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi SX | Počet příspěvků: 269 |
|
|
pokud si někdo myslí e kdy se nařídí jezdit na něco "BIO" tak je to za účelem EKO, je pořádně naivní. ijeme v kapitalismu kde jsou peníze vdy a na prvním místě. take od dotací na řepku či obilí a po čachry s DPH a nekontolovatelnym ředění ropy (kdopak z vás si můe byjt jistej procentem "bio" v tom co nabral u pumpy?) je to jen a jen o keftech. (v neposlední řadě i o keftech s hlasy voličů neb tím na svou stranu získali ovečky co rády "bio" tvrdili e tím i zlevnili naftu kerou by jinak museli zdrait, atd.) navrhnout a spočítat motor neni sranda. kdy to někdo udělá kalkuluje s nějakým palivem, někaou výhřevností, rychlostí hoření, teplotami, průtoky, a milionem dalích hodnot. v dnení době dímání výkonu na hranici materiálů, kdy "stejnej" motor v několika generacích auta má pokadý o několik% větí výkon, mi netvrďte, e kdy naleju něco jinýho ne na co je to spočítanyý, e to nic neudělá. zejména pokud to neupravim aby se to při spalování asoň přiblíilo hodnotám původního navrhovaného paliva. Ono to nemusí bejt hned, ani 2000 ani 10000 ale nakonec se to někde projeví.
pokud si někdo myslí e kdy se nařídí jezdit na něco "BIO" tak je to za účelem EKO, je pořádně naivní. ijeme v kapitalismu kde jsou peníze vdy a na prvním místě. take od dotací na řepku či obilí a po čachry s DPH a nekontolovatelnym ředění ropy (kdopak z vás si můe byjt jistej procentem "bio" v tom co nabral u pumpy?) je to jen a jen o keftech. (v neposlední řadě i o keftech s hlasy voličů neb tím na svou stranu získali ovečky co rády "bio" tvrdili e tím i zlevnili naftu kerou by jinak museli zdrait, atd.) navrhnout a spočítat motor neni sranda. kdy to někdo udělá kalkuluje s nějakým palivem, někaou výhřevností, rychlostí hoření, teplotami, průtoky, a milionem dalích hodnot. v dnení době dímání výkonu na hranici materiálů, kdy "stejnej" motor v několika generacích auta má pokadý o několik% větí výkon, mi netvrďte, e kdy naleju něco jinýho ne na co je to spočítanyý, e to nic neudělá. zejména pokud to neupravim aby se to při spalování asoň přiblíilo hodnotám původního navrhovaného paliva. Ono to nemusí bejt hned, ani 2000 ani 10000 ale nakonec se to někde projeví.
|
|
24.08.2012 22:54 -
Re: Ethanol E85
|
2501112
|
|
felix81
|
Město: Praha, Auto: C8 2.2 HDi 94kw | Počet příspěvků: 292 |
|
|
troll napsal(a): pokud si někdo myslí e kdy se nařídí jezdit na něco "BIO" tak je to za účelem EKO, je pořádně naivní. ijeme v kapitalismu kde jsou peníze vdy a na prvním místě. take od dotací na řepku či obilí a po čachry s DPH a nekontolovatelnym ředění ropy (kdopak z vás si můe byjt jistej procentem "bio" v tom co nabral u pumpy?) je to jen a jen o keftech. (v neposlední řadě i o keftech s hlasy voličů neb tím na svou stranu získali ovečky co rády "bio" tvrdili e tím i zlevnili naftu kerou by jinak museli zdrait, atd.) navrhnout a spočítat motor neni sranda. kdy to někdo udělá kalkuluje s nějakým palivem, někaou výhřevností, rychlostí hoření, teplotami, průtoky, a milionem dalích hodnot. v dnení době dímání výkonu na hranici materiálů, kdy "stejnej" motor v několika generacích auta má pokadý o několik% větí výkon, mi netvrďte, e kdy naleju něco jinýho ne na co je to spočítanyý, e to nic neudělá. zejména pokud to neupravim aby se to při spalování asoň přiblíilo hodnotám původního navrhovaného paliva. Ono to nemusí bejt hned, ani 2000 ani 10000 ale nakonec se to někde projeví.
naprostej souhlas.
Doplním. co se týče konstrukce dneních motorů se dneska nekouká na to aby ten motor vydrel 1 000 000km ale max. 200 000km a pak se rozsype a poté dojde "ekologické" likvidaci. A to dnení motory co papají biohnůj vydrí.
On dneska starej litinovoocelovej těkej neravej motor je prudce nepřátelský produkt čtvrté říe (EU). Ten seral kde co a bylo mu to fuck. Dnení "zmetky" to sice seerou taky ale za 5 let nebo 200 000km se mají povinně rozpadnout a pan majitel zase má navtívit autosalon.
Jak správně píe: je to o penězích.
naprostej souhlas. :palec
Doplním. co se týče konstrukce dneních motorů se dneska nekouká na to aby ten motor vydrel 1 000 000km ale max. 200 000km a pak se rozsype a poté dojde "ekologické" likvidaci. A to dnení motory co papají biohnůj vydrí.
On dneska starej litinovoocelovej těkej neravej motor je prudce nepřátelský produkt čtvrté říe (EU). Ten seral kde co a bylo mu to fuck. Dnení "zmetky" to sice seerou taky ale za 5 let nebo 200 000km se mají povinně rozpadnout a pan majitel zase má navtívit autosalon.
Jak správně píe: je to o penězích. :-)
|
|
24.08.2012 22:58 -
Re: Ethanol E85
|
2501114
|
|
jumep
|
|
|
zasa sa to tu zvrhava - ja to komentovat nebudem ... (len dodam ze dnesne motory nemaju nejako problem s 500t km alebo milionom, len sa o ne treba troska postarat lebo robia s inymi tlakmi)
zasa sa to tu zvrhava - ja to komentovat nebudem ... (len dodam ze dnesne motory nemaju nejako problem s 500t km alebo milionom, len sa o ne treba troska postarat lebo robia s inymi tlakmi)
|
|
24.08.2012 23:05 -
Re: Ethanol E85
|
2501115
|
|
felix81
|
Město: Praha, Auto: C8 2.2 HDi 94kw | Počet příspěvků: 292 |
|
|
jumep napsal(a): zasa sa to tu zvrhava - ja to komentovat nebudem ... (len dodam ze dnesne motory nemaju nejako problem s 500t km alebo milionom, len sa o ne treba troska postarat lebo robia s inymi tlakmi)
Jumepe, ádnej dnení motor nedokáe natočit tolik porcí km jako 30 let starej litinovej 6tiválec s řadovým čerpadlem a rozvodovejma kolama kde se pouze mění olej, filtry a nic jiného.
I kdyby to ty dnení motory vydreli tak se to pak stejně finančně nevyplatí ten motor udrovat v provozu. Dyk si to sám spočítej. Rozvody, haviče, vstřikovače, těsnění, hydrotely atd. atd. To u jsou pak neůnosné částky pro udrení ekologického letěného prdu v provozu.
Jumepe, ádnej dnení motor nedokáe natočit tolik porcí km jako 30 let starej litinovej 6tiválec s řadovým čerpadlem a rozvodovejma kolama kde se pouze mění olej, filtry a nic jiného. ;-)
I kdyby to ty dnení motory vydreli tak se to pak stejně finančně nevyplatí ten motor udrovat v provozu. Dyk si to sám spočítej. Rozvody, haviče, vstřikovače, těsnění, hydrotely atd. atd. To u jsou pak neůnosné částky pro udrení ekologického letěného prdu v provozu. ;-)
|
|
24.08.2012 23:22 -
Re: Ethanol E85
|
2501117
|
|
Darja
|
|
|
Dycky je to "něco za něco"... Jak u LPG, tak u E85... a ty biopaliva.. někde byla tabulka, jak výroba bionafty zatěuje prostředí víc jak normál nafta Prostě něco za něco
Dycky je to "něco za něco"... Jak u LPG, tak u E85... a ty biopaliva.. někde byla tabulka, jak výroba bionafty zatěuje prostředí víc jak normál nafta :-)) Prostě něco za něco:palec
|
|
25.08.2012 06:45 -
Re: Ethanol E85
|
2501121
|
|
tomikku
|
Město: Havířov, Auto: Citroën C5 I 2.0i 16v SX | Počet příspěvků: 308 |
|
|
co se týká náhradních paliv jako je E 85 a LPG jsem k nim docela skeptický, zastávám toti názor e motor má papat to na co byl postaven. Pokud si nechám z fabriky poslat auto u kterého výrobce tvrdí e to je "flexifuel" či jiný název tak tam budu tankovat to na co je to postavené E85, benzín) a hotovo. Maká na tom x ingenýrů tak o tom budou něco vědět. Zároveň netvrdím e LPG sady do aut vymyslel nějaký pepík ve stodole, ale pořád mám pocit e kdy je auto na benzín tak se bude jezdit na benzín. Jo uvědomuju si e i toto palivo není to co to bývalo.
Kdysi jsem sledoval humbuk okolo bionafty, můj strýc provozuje autobusovou linku a taky byl zmámen touto sr...kou, a začal to tankovat, přestal v okamiku kdy v jednom měsíci měl odstavené 4 autobusy, prostě pochopil e to varování na víčku NO BIO myslí výrobce váně.
Take a i pořídím fáro vyrobené pro Brazílii s motorem na kořalku budu jezdit na kořalku do té doby ani krabičky a podobné výmysly mě nepřesvědčí e mám jezdit na něco jiného ne benzín nebo naftu.
co se týká náhradních paliv jako je E 85 a LPG jsem k nim docela skeptický, zastávám toti názor e motor má papat to na co byl postaven. Pokud si nechám z fabriky poslat auto u kterého výrobce tvrdí e to je "flexifuel" či jiný název tak tam budu tankovat to na co je to postavené E85, benzín) a hotovo. Maká na tom x ingenýrů tak o tom budou něco vědět. Zároveň netvrdím e LPG sady do aut vymyslel nějaký pepík ve stodole, ale pořád mám pocit e kdy je auto na benzín tak se bude jezdit na benzín. Jo uvědomuju si e i toto palivo není to co to bývalo.
Kdysi jsem sledoval humbuk okolo bionafty, můj strýc provozuje autobusovou linku a taky byl zmámen touto sr...kou, a začal to tankovat, přestal v okamiku kdy v jednom měsíci měl odstavené 4 autobusy, prostě pochopil e to varování na víčku NO BIO myslí výrobce váně.
Take a i pořídím fáro vyrobené pro Brazílii s motorem na kořalku budu jezdit na kořalku do té doby ani krabičky a podobné výmysly mě nepřesvědčí e mám jezdit na něco jiného ne benzín nebo naftu.
|
|
25.08.2012 09:24 -
Re: Ethanol E85
|
2501141
|
|
Darja
|
|
|
Čas od času se u nás v servise na návtěvu stavoval chlapík, co dělá mechoe pro DP. Výprávěl, kolik vyměněj ročně motorů v autobusech, protoe bionafta. Ale asi je furt větí úspora na palivu, ne koupě několika motorů. Zase autobude je v trochu jiný zátěi, ne osobák, ale dostalo mě to. Jak říkám něco za něco
Čas od času se u nás v servise na návtěvu stavoval chlapík, co dělá mechoe pro DP. Výprávěl, kolik vyměněj ročně motorů v autobusech, protoe bionafta. Ale asi je furt větí úspora na palivu, ne koupě několika motorů. Zase autobude je v trochu jiný zátěi, ne osobák, ale dostalo mě to. Jak říkám něco za něco :-)
|
|
25.08.2012 14:33 -
Re: Ethanol E85
|
2501164
|
|
Tony_Z
|
Město: Okr. Kladno, Auto: C5 III (X7) Tourer 2.2HDi 125Kw (4HT, 2009); C5 I 2.0HDi 80Kw (RHZ, 2002) | Počet příspěvků: 519 |
|
|
Kdy někomu vadí dnení motory, který mají mnohem vyí výkon, tak a jezdí v těch starejch.
Pokud se bude vymlouvat, e takovej "kvalitní" motor novej neseene, tak a si povolí lanko u plynu na polovinu. Bude jezdit levně, (rozdíl ve výkonu oproti tomu starému nepozná) a vzhledem k tomu, e tomu nebude dávat na prdel plným plynem, tak mu to vydrí jetě dýl ne ten starej "super motor".
Nemůu si pomoct, v krbovkách mi hoří stejně dobře smrk i buk
Chtělo by to dát 10 autobusů, co by jezdilo jen na bionaftu a dalích 10, co by jezdilo jen na roponaftu a dluhodobě testovat. Pak by to bylo alespoň trochu objektivní, takhle to je zase "jedna bába povídala". Klidně se mohl objevit, jeden autobusák, co s tím jezdí jako prase a točí naftu do omezovače - vdy to přeci není jeho, tak mu to je jedno - A pak se kříčí, to je tímhle a tímhle a tímhle... bez jakéhokoliv testování...
Kdy to tak čtu, tak zrovna takovýma kopkama, co se furt serou jezdíme my, aneb francouz, aneb citroen, to je unt největí... říkají ti extrémisti, hlavně volkswagenisti a jejich přisluhovači. A plno lidí si tu s nima můe podat ruku, kteří zase nadávají na jiné věci, které nemají objektivně otestované.
Není-li dlouhodobého testování na stejných typech aut a motorů se stejnými podmínkami, pokud mono laboratorní testy, potom není ani zjitění, protoe 90% jsou jen předsudky, zaujetí a chyba se větinou hledá tam, kde není právě díky zaujetí.
EDIT: Prosím ty, kteří pracují v jakémkoliv servise a případně si vedli nějakou statistiku, aby napsali, kolik celkem opravovali závad na palivové a spalovací soustavě. A k tomu vypsali, kolik z toho bylo případů těch, kteří jezdili na alternativní paliva (blbce, co do toho lejou olej na smaení se nepočítají - to není alternativní palivo určené ke spalování v motorech) By mě zajímalo, kolika lidem zničila motor klasické osvědčené palivo? 95% ? prosím statistiku...
Kdy někomu vadí dnení motory, který mají mnohem vyí výkon, tak a jezdí v těch starejch.
Pokud se bude vymlouvat, e takovej "kvalitní" motor novej neseene, tak a si povolí lanko u plynu na polovinu. Bude jezdit levně, (rozdíl ve výkonu oproti tomu starému nepozná) a vzhledem k tomu, e tomu nebude dávat na prdel plným plynem, tak mu to vydrí jetě dýl ne ten starej "super motor".
Nemůu si pomoct, v krbovkách mi hoří stejně dobře smrk i buk :-D
Chtělo by to dát 10 autobusů, co by jezdilo jen na bionaftu a dalích 10, co by jezdilo jen na roponaftu a dluhodobě testovat. Pak by to bylo alespoň trochu objektivní, takhle to je zase "jedna bába povídala". Klidně se mohl objevit, jeden autobusák, co s tím jezdí jako prase a točí naftu do omezovače - vdy to přeci není jeho, tak mu to je jedno - A pak se kříčí, to je tímhle a tímhle a tímhle... bez jakéhokoliv testování...
Kdy to tak čtu, tak zrovna takovýma kopkama, co se furt serou jezdíme my, aneb francouz, aneb citroen, to je unt největí... říkají ti extrémisti, hlavně volkswagenisti a jejich přisluhovači. A plno lidí si tu s nima můe podat ruku, kteří zase nadávají na jiné věci, které nemají objektivně otestované.
Není-li dlouhodobého testování na stejných typech aut a motorů se stejnými podmínkami, pokud mono laboratorní testy, potom není ani zjitění, protoe 90% jsou jen předsudky, zaujetí a chyba se větinou hledá tam, kde není právě díky zaujetí.
EDIT: Prosím ty, kteří pracují v jakémkoliv servise a případně si vedli nějakou statistiku, aby napsali, kolik celkem opravovali závad na palivové a spalovací soustavě. A k tomu vypsali, kolik z toho bylo případů těch, kteří jezdili na alternativní paliva (blbce, co do toho lejou olej na smaení se nepočítají - to není alternativní palivo určené ke spalování v motorech) By mě zajímalo, kolika lidem zničila motor klasické osvědčené palivo? 95% ? :-D prosím statistiku...
|
|
25.08.2012 14:41 -
Re: Ethanol E85
|
2501165
|
|
tomikku
|
Město: Havířov, Auto: Citroën C5 I 2.0i 16v SX | Počet příspěvků: 308 |
|
|
nebylo to jedna paní povídala ja ty palivové filtry na těch busech měnil a řeknu ti moc hezké pokoukáníčko to nebylo, ale to je jiný příběh. Kdy přijdu za prodejcem aut a řeknu mu e chci jezdit na E85 tak mi prodá auto s motorem na to postavený, kdy budu chtít jezdit na plyn tak to udělá taky, ale v obou případech to nebude identický motor jak na benzín "jen vybavený krabičkou a vstřiky" bude se jednat o jinou konstrukci motoru.
nebylo to jedna paní povídala ja ty palivové filtry na těch busech měnil a řeknu ti moc hezké pokoukáníčko to nebylo, ale to je jiný příběh. Kdy přijdu za prodejcem aut a řeknu mu e chci jezdit na E85 tak mi prodá auto s motorem na to postavený, kdy budu chtít jezdit na plyn tak to udělá taky, ale v obou případech to nebude identický motor jak na benzín "jen vybavený krabičkou a vstřiky" bude se jednat o jinou konstrukci motoru.
|
|
26.08.2012 10:41 -
Re: Ethanol E85
|
2501250
|
|
Henry
|
|
|
Po přečtení těch odborných článků (viz výe) jsem spočítal, e by mě stačilo 0,25 ha cukrovky abych mohl celý rok jezdit autem na etanol. Dnes na podobné ploe kadý týden sekám trávu a jsem nas.aný. Pokud by 0,25 ha stačilo zpracovateli na pokrytí jeho nákladů na výrobu, byl bych ochotný 0,5 ha řepy produkovat. Otázka je co by li dělat ejkové a ropný magnáti.
Po přečtení těch odborných článků (viz výe) jsem spočítal, e by mě stačilo 0,25 ha cukrovky abych mohl celý rok jezdit autem na etanol.:-o Dnes na podobné ploe kadý týden sekám trávu a jsem nas.aný. Pokud by 0,25 ha stačilo zpracovateli na pokrytí jeho nákladů na výrobu, byl bych ochotný 0,5 ha řepy produkovat. :palec Otázka je co by li dělat ejkové a ropný magnáti.;-)
|
|
20.09.2012 17:39 -
Re: Ethanol E85
|
2506611
|
|
tomikku
|
Město: Havířov, Auto: Citroën C5 I 2.0i 16v SX | Počet příspěvků: 308 |
|
|
abych si potvrdil či vyvrátil teorie o E85 rozhodl jsem se o vlastní testík, natankoval jsem E85 se směsí s benzínem Ba95 v poměru 10l benzínu na 7 litrů lihu, jsem zvědav co to udělá se spotřebou a projevem motoru, podotýkám e jsem k výhodnosti skeptický ale rád si to vyzkouím na vlastní kůi, ano uvědomuji si e této směsi mám málo je to pro to abych při případných problémech toho neměl plnou nádr, tak mi drte palce aby se něco nepotento
abych si potvrdil či vyvrátil teorie o E85 rozhodl jsem se o vlastní testík, natankoval jsem E85 se směsí s benzínem Ba95 v poměru 10l benzínu na 7 litrů lihu, jsem zvědav co to udělá se spotřebou a projevem motoru, podotýkám e jsem k výhodnosti skeptický ale rád si to vyzkouím na vlastní kůi, ano uvědomuji si e této směsi mám málo je to pro to abych při případných problémech toho neměl plnou nádr, tak mi drte palce aby se něco nepotento
|
|
20.09.2012 20:14 -
Re: Ethanol E85
|
2506666
|
|
Darja
|
|
|
Tony_Z napsal(a): By mě zajímalo, kolika lidem zničila motor klasické osvědčené palivo? 95% ? prosím statistiku... nikdy nedostane přesnou statistiku... protoe vichni lou. Lidi lou o tom, na co jezdí, lou o čip tuningu. Protoe kdy dojde na nejhorí, nebudou ze sebe dělat vola, e?
Dokonce lou i o fritovacím oleji, dokud před ně nemrskne filtr, co smrdí jako zapadlá hranolka za pultem z mekáče.
Jinak vzhledem k tomu, e dost značek prodává auta flexifuel, vidím v tom velkej potenciál, ale pokud je k tomu motor upraven a zatím si budu stát.
nikdy nedostane přesnou statistiku... protoe vichni lou. Lidi lou o tom, na co jezdí, lou o čip tuningu. Protoe kdy dojde na nejhorí, nebudou ze sebe dělat vola, e? :-)
Dokonce lou i o fritovacím oleji, dokud před ně nemrskne filtr, co smrdí jako zapadlá hranolka za pultem z mekáče.
Jinak vzhledem k tomu, e dost značek prodává auta flexifuel, vidím v tom velkej potenciál, ale pokud je k tomu motor upraven a zatím si budu stát.
|
|
| |
|
|