Jméno
Heslo
Trvale přihlásit 
Nová registrace
Èesky English
Vyhledávání
Rozšírené ...

 

 Diskuzní fórum / Všeobecná NE-technická diskuze o C5 / Ethanol E85
|< < 1 2 3 4 5 > >|
24.08.2012 10:05 - Re: Ethanol E85 2501023
Tony_Z
Město: Okr. Kladno, Auto: C5 III (X7) Tourer 2.2HDi 125Kw (4HT, 2009); C5 I 2.0HDi 80Kw (RHZ, 2002)Počet příspěvků: 519

99 Poslat soukromou zprávu
Toskey: Pěkný výčet. Takže nic o ničení motoru z důvodu zvýšených teplot, jak jsem chtěl slyšet . Všechny nevýhody, které mají za násladek případné poškozování motoru se tedy točí jen a jen kolem schopnosti ethanolu vázat na sebe vodu...

24.08.2012 10:32 - Re: Ethanol E85 2501028
toskey
Město: Odolena Voda, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive BreakPočet příspěvků: 147
99 Poslat soukromou zprávu
ale v nevýhodách na konci je psáno : větší opotřebení motoru, nebo při spalování směsí při akceleračním režimu se část alkoholu úplně nespálí
a ještě tohle tam nezaznělo co je na začátku přednášky:
dle normy ČSN 65 6511 musí denaturovaný kvasný líh určený do automobilových benzinů obsahovat před denaturací minimálně 99,7 % etanolu
pro uplatnění bioetanolu jako alternativy pro náhradu fosilních paliv je zapotřebí brát v úvahu jeho rozdílné vlastnosti ve srovnání s benzinem a motorovou naftou. V prvé řadě je nutné uvažovat dominantní parametry: výhřevnost, vznětlivost (cetanové číslo), odolnost vůči klepání (oktanové číslo), podporu koroze palivového příslušenství (možné snížit přidáním inhibitorů koroze avšak s negativními účinky na plasty a pryže) a mazací schopnost. Palivový systém musí být tedy přizpůsoben provozu na etanolové palivo i s přihlédnutím na agresivní působení vůči některým součástkám
Takže závěrem ano etylalkohol přímo neníčí motor ale níčí pryžová těsnění,hadice atd. u korozvicních věcí hrozí koroze (vsřiky) a to z důvodů té vody, které etanol na sebe váže. Proto auta přímo z výroby mají odolnější palivovou soustav. Lepší materiáry těsnění,hadic, vštřiků atd.

24.08.2012 11:01 - Re: Ethanol E85 2501031
Tony_Z
Město: Okr. Kladno, Auto: C5 III (X7) Tourer 2.2HDi 125Kw (4HT, 2009); C5 I 2.0HDi 80Kw (RHZ, 2002)Počet příspěvků: 519

99 Poslat soukromou zprávu
Toskey: Přesně nějaké takovéto osvětlení bylo potřeba. Výukové materiály pro VŠ jsou ideál. Články od novinářů, který v 70% ani pořádně nevědí o čem píší, jen to někde přebírají jsou k ničemu a hospodské povídačky álá jedna bába povídala, jsou také k ničemu. Děkuji za podělení se o učivo

24.08.2012 11:14 - Re: Ethanol E85 2501033
toskey
Město: Odolena Voda, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive BreakPočet příspěvků: 147
99 Poslat soukromou zprávu
Zkuste si stáhnout ulozta .link. me to v práci nejde,mám to blokvovaný snad tam budou ty materiály co používám. Mělo by tam být, věci k LPG,CNG,vodíku,bionafte,bioetanolu,naftě, benzínu, správně parametry nafty a benzínu dle CSN EN, dále metody měření, tribotechnika atd. spousta zajimavých věcí i pro člověka co to nestuduje a zajímá ho tyto věci.

24.08.2012 11:19 - Re: Ethanol E85 2501034
toskey
Město: Odolena Voda, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive BreakPočet příspěvků: 147
99 Poslat soukromou zprávu
pak skripta od jendoho významného paliváře doc. Vavrečky .link.

24.08.2012 17:19 - Re: Ethanol E85 2501055
Henry
Město: Hradec Kralove, Auto: Citroën C5 I 2.0i 16v X BreakPočet příspěvků: 258
99 Poslat soukromou zprávu
Samé dohady stejně jako bionafta do ropáků Mám kamaráda a ten najezdil nějakých 250 000km jen na čistou bio. Za celou dobu bez jedinného problému nebo zásahu do auta. Žádná oprava čerpadla nebo vstřiků. 50% "odborníků" přitom tvrdí, že bionafta by ti zničila motor.
Já jsem E85 vyzkoušel bez úprav a mohu potvdit, že 2000km motor přežil bez následků - aspoň zjevných.

24.08.2012 18:05 - Re: Ethanol E85 2501060
Darja
Město: Uhříněves, Auto: Ford FiestaPočet příspěvků: 3297

99 Poslat soukromou zprávu
eště jste zapomněli z toho článku, který citoval toskey opsat toto:

"Nevýhodou je ovšem i vìtší opotøebení motoru, nebo pøi
spalování smìsí pøi akceleraèním režimu se èást alkoholu úplnì
nespálí (resp. se oxiduje jen do fáze vzniku aldehydù, což mùže
gradovat do fáze karboxylových kyselin a vzniku kyseliny octo-
vé, jenž napadá kompozice ložiskových výstelek, slitiny olova,
cínu, mìdi, hliníku.
Vlivem podstatnì menší odpaøivosti dochází k potížím se
studeným startem tìchto bohatých smìsí. Øešením problému je
úprava palivového systému, jak je znám napø. z Brazílie, kde
jsou nìkterá vozidla vybavena vedle nádrže na lihobenzin i malou
„startovací“ nádrží na èistý benzin.
Kvùli vyšší mìrné hmotnostní spotøebì etylalkoholu (dáno
nižší výhøevností) je nutné upravit palivové pøíslušenství (vstøi-
kovací zaøízení), aby umožòovalo pøibližnì 1,5´ vyšší hmot-
nostní prùtok paliva. Vyšší odolnost vùèi klepání dovoluje užití
biolihu pro motory s vyšším kompresním pomìrem než u ob-
vyklých benzinových motorù (možné zvýšit až na 15 : 1) (6)."

zde link na celé PDF .link.

24.08.2012 20:39 - Re: Ethanol E85 2501082
felix81
Město: Praha, Auto: C8 2.2 HDi 94kwPočet příspěvků: 292

99 Poslat soukromou zprávu
Henry napsal(a):
Samé dohady stejně jako bionafta do ropáků Mám kamaráda a ten najezdil nějakých 250 000km jen na čistou bio. Za celou dobu bez jedinného problému nebo zásahu do auta. Žádná oprava čerpadla nebo vstřiků. 50% "odborníků" přitom tvrdí, že bionafta by ti zničila motor.
Já jsem E85 vyzkoušel bez úprav a mohu potvdit, že 2000km motor přežil bez následků - aspoň zjevných.


No vidíš a já zase znám lidi kterým biosrajda odpálila čerpadlo a trysky. A jelikož jsem ekologicky citlivý člověk, tak proto leju do auta pouze čistou naftu bez biosložek. Biosložky docela fest zatěžují životní prostředí od pěstování až po koncové zpracování. Mám přírodu rád.
Je to opravdu super paradox země třetího světa hladoví a my potraviny lejeme vesele do aut.
No co, a žije globální voteplení. Ten idiot kterej s tim přišel jako první by měl být bez milosti popraven talibánskými bojovníky uříznutím hlavy tupou kudlou.

24.08.2012 22:27 - Re: Ethanol E85 2501111
troll
Město: Praha, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi SXPočet příspěvků: 269
99 Poslat soukromou zprávu
pokud si někdo myslí že když se nařídí jezdit na něco "BIO" tak je to za účelem EKO, je pořádně naivní. žijeme v kapitalismu kde jsou peníze vždy až na prvním místě. takže od dotací na řepku či obilí až po čachry s DPH a nekontolovatelnym ředění ropy (kdopak z vás si může byjt jistej procentem "bio" v tom co nabral u pumpy?) je to jen a jen o kšeftech. (v neposlední řadě i o kšeftech s hlasy voličů neb tím na svou stranu získali ovečky co rády "bio" tvrdili že tím i zlevnili naftu kerou by jinak museli zdražit, atd.) navrhnout a spočítat motor neni sranda. když to někdo udělá kalkuluje s nějakým palivem, někaou výhřevností, rychlostí hoření, teplotami, průtoky, a milionem dalších hodnot. v dnešní době ždímání výkonu na hranici materiálů, kdy "stejnej" motor v několika generacích auta má pokaždý o několik% větší výkon, mi netvrďte, že když naleju něco jinýho než na co je to spočítanyý, že to nic neudělá. zejména pokud to neupravim aby se to při spalování asoň přiblížilo hodnotám původního navrhovaného paliva. Ono to nemusí bejt hned, ani 2000 ani 10000 ale nakonec se to někde projeví.

24.08.2012 22:54 - Re: Ethanol E85 2501112
felix81
Město: Praha, Auto: C8 2.2 HDi 94kwPočet příspěvků: 292

99 Poslat soukromou zprávu
troll napsal(a):
pokud si někdo myslí že když se nařídí jezdit na něco "BIO" tak je to za účelem EKO, je pořádně naivní. žijeme v kapitalismu kde jsou peníze vždy až na prvním místě. takže od dotací na řepku či obilí až po čachry s DPH a nekontolovatelnym ředění ropy (kdopak z vás si může byjt jistej procentem "bio" v tom co nabral u pumpy?) je to jen a jen o kšeftech. (v neposlední řadě i o kšeftech s hlasy voličů neb tím na svou stranu získali ovečky co rády "bio" tvrdili že tím i zlevnili naftu kerou by jinak museli zdražit, atd.) navrhnout a spočítat motor neni sranda. když to někdo udělá kalkuluje s nějakým palivem, někaou výhřevností, rychlostí hoření, teplotami, průtoky, a milionem dalších hodnot. v dnešní době ždímání výkonu na hranici materiálů, kdy "stejnej" motor v několika generacích auta má pokaždý o několik% větší výkon, mi netvrďte, že když naleju něco jinýho než na co je to spočítanyý, že to nic neudělá. zejména pokud to neupravim aby se to při spalování asoň přiblížilo hodnotám původního navrhovaného paliva. Ono to nemusí bejt hned, ani 2000 ani 10000 ale nakonec se to někde projeví.


naprostej souhlas.
Doplním. co se týče konstrukce dnešních motorů se dneska nekouká na to aby ten motor vydržel 1 000 000km ale max. 200 000km a pak se rozsype a poté dojde "ekologické" likvidaci. A to dnešní motory co papají biohnůj vydrží.
On dneska starej litinovoocelovej těžkej nežravej motor je prudce nepřátelský produkt čtvrté říše (EU). Ten sežral kde co a bylo mu to fuck. Dnešní "zmetky" to sice sežerou taky ale za 5 let nebo 200 000km se mají povinně rozpadnout a pan majitel zase má navštívit autosalon.
Jak správně píšeš: je to o penězích.

24.08.2012 22:58 - Re: Ethanol E85 2501114
jumep
Město: Piestany, Auto: Citroen C6 2.7HDiPočet příspěvků: 17329

Moder?tor Poslat soukromou zprávu
zasa sa to tu zvrhava - ja to komentovat nebudem ... (len dodam ze dnesne motory nemaju nejako problem s 500t km alebo milionom, len sa o ne treba troska postarat lebo robia s inymi tlakmi)

24.08.2012 23:05 - Re: Ethanol E85 2501115
felix81
Město: Praha, Auto: C8 2.2 HDi 94kwPočet příspěvků: 292

99 Poslat soukromou zprávu
jumep napsal(a):
zasa sa to tu zvrhava - ja to komentovat nebudem ... (len dodam ze dnesne motory nemaju nejako problem s 500t km alebo milionom, len sa o ne treba troska postarat lebo robia s inymi tlakmi)


Jumepe, žádnej dnešní motor nedokáže natočit tolik porcí km jako 30 let starej litinovej 6tiválec s řadovým čerpadlem a rozvodovejma kolama kde se pouze mění olej, filtry a nic jiného.

I kdyby to ty dnešní motory vydrželi tak se to pak stejně finančně nevyplatí ten motor udržovat v provozu. Dyk si to sám spočítej. Rozvody, žhaviče, vstřikovače, těsnění, hydroštely atd. atd. To už jsou pak neůnosné částky pro udržení ekologického leštěného prdu v provozu.

24.08.2012 23:22 - Re: Ethanol E85 2501117
Darja
Město: Uhříněves, Auto: Ford FiestaPočet příspěvků: 3297

99 Poslat soukromou zprávu
Dycky je to "něco za něco"... Jak u LPG, tak u E85... a ty biopaliva.. někde byla tabulka, jak výroba bionafty zatěžuje prostředí víc jak normál nafta Prostě něco za něco

25.08.2012 06:45 - Re: Ethanol E85 2501121
tomikku
Město: Havířov, Auto: Citroën C5 I 2.0i 16v SXPočet příspěvků: 308
99 Poslat soukromou zprávu
co se týká náhradních paliv jako je E 85 a LPG jsem k nim docela skeptický, zastávám totiž názor že motor má papat to na co byl postaven. Pokud si nechám z fabriky poslat auto u kterého výrobce tvrdí že to je "flexifuel" či jiný název tak tam budu tankovat to na co je to postavené E85, benzín) a hotovo. Maká na tom x ingenýrů tak o tom budou něco vědět. Zároveň netvrdím že LPG sady do aut vymyslel nějaký pepík ve stodole, ale pořád mám pocit že když je auto na benzín tak se bude jezdit na benzín. Jo uvědomuju si že i toto palivo není to co to bývalo.

Kdysi jsem sledoval humbuk okolo bionafty, můj strýc provozuje autobusovou linku a taky byl zmámen touto sr...kou, a začal to tankovat, přestal v okamžiku kdy v jednom měsíci měl odstavené 4 autobusy, prostě pochopil že to varování na víčku NO BIO myslí výrobce vážně.

Takže až i pořídím fáro vyrobené pro Brazílii s motorem na kořalku budu jezdit na kořalku do té doby ani krabičky a podobné výmysly mě nepřesvědčí že mám jezdit na něco jiného než benzín nebo naftu.

25.08.2012 09:24 - Re: Ethanol E85 2501141
Darja
Město: Uhříněves, Auto: Ford FiestaPočet příspěvků: 3297

99 Poslat soukromou zprávu
Čas od času se u nás v servise na návštěvu stavoval chlapík, co dělá mechoše pro DP. Výprávěl, kolik vyměněj ročně motorů v autobusech, protože bionafta. Ale asi je furt větší úspora na palivu, než koupě několika motorů. Zase autobude je v trochu jiný zátěži, než osobák, ale dostalo mě to. Jak říkám něco za něco

25.08.2012 14:33 - Re: Ethanol E85 2501164
Tony_Z
Město: Okr. Kladno, Auto: C5 III (X7) Tourer 2.2HDi 125Kw (4HT, 2009); C5 I 2.0HDi 80Kw (RHZ, 2002)Počet příspěvků: 519

99 Poslat soukromou zprávu
Když někomu vadí dnešní motory, který mají mnohem vyšší výkon, tak a jezdí v těch starejch.
Pokud se bude vymlouvat, že takovej "kvalitní" motor novej nesežene, tak a si povolí lanko u plynu na polovinu. Bude jezdit levně, (rozdíl ve výkonu oproti tomu starému nepozná) a vzhledem k tomu, že tomu nebude dávat na prdel plným plynem, tak mu to vydrží ještě dýl než ten starej "super motor".

Nemůžu si pomoct, v krbovkách mi hoří stejně dobře smrk i buk

Chtělo by to dát 10 autobusů, co by jezdilo jen na bionaftu a dalších 10, co by jezdilo jen na roponaftu a dluhodobě testovat. Pak by to bylo alespoň trochu objektivní, takhle to je zase "jedna bába povídala". Klidně se mohl objevit, jeden autobusák, co s tím jezdí jako prase a točí naftu do omezovače - vždy to přeci není jeho, tak mu to je jedno - A pak se kříčí, to je tímhle a tímhle a tímhle... bez jakéhokoliv testování...

Když to tak čtu, tak zrovna takovýma škopkama, co se furt serou jezdíme my, aneb francouz, aneb citroen, to je šunt největší... říkají ti extrémisti, hlavně volkswagenisti a jejich přisluhovači. A plno lidí si tu s nima může podat ruku, kteří zase nadávají na jiné věci, které nemají objektivně otestované.

Není-li dlouhodobého testování na stejných typech aut a motorů se stejnými podmínkami, pokud možno laboratorní testy, potom není ani zjištění, protože 90% jsou jen předsudky, zaujetí a chyba se většinou hledá tam, kde není právě díky zaujetí.

EDIT: Prosím ty, kteří pracují v jakémkoliv servise a případně si vedli nějakou statistiku, aby napsali, kolik celkem opravovali závad na palivové a spalovací soustavě. A k tomu vypsali, kolik z toho bylo případů těch, kteří jezdili na alternativní paliva (blbce, co do toho lejou olej na smažení se nepočítají - to není alternativní palivo určené ke spalování v motorech) By mě zajímalo, kolika lidem zničila motor klasické osvědčené palivo? 95% ? prosím statistiku...

25.08.2012 14:41 - Re: Ethanol E85 2501165
tomikku
Město: Havířov, Auto: Citroën C5 I 2.0i 16v SXPočet příspěvků: 308
99 Poslat soukromou zprávu
nebylo to jedna paní povídala ja ty palivové filtry na těch busech měnil a řeknu ti moc hezké pokoukáníčko to nebylo, ale to je jiný příběh. Když přijdu za prodejcem aut a řeknu mu že chci jezdit na E85 tak mi prodá auto s motorem na to postavený, když budu chtít jezdit na plyn tak to udělá taky, ale v obou případech to nebude identický motor jak na benzín "jen vybavený krabičkou a vstřiky" bude se jednat o jinou konstrukci motoru.

26.08.2012 10:41 - Re: Ethanol E85 2501250
Henry
Město: Hradec Kralove, Auto: Citroën C5 I 2.0i 16v X BreakPočet příspěvků: 258
99 Poslat soukromou zprávu
Po přečtení těch odborných článků (viz výše) jsem spočítal, že by mě stačilo 0,25 ha cukrovky abych mohl celý rok jezdit autem na etanol. Dnes na podobné ploše každý týden sekám trávu a jsem nas.aný. Pokud by 0,25 ha stačilo zpracovateli na pokrytí jeho nákladů na výrobu, byl bych ochotný 0,5 ha řepy produkovat. Otázka je co by šli dělat šejkové a ropný magnáti.

20.09.2012 17:39 - Re: Ethanol E85 2506611
tomikku
Město: Havířov, Auto: Citroën C5 I 2.0i 16v SXPočet příspěvků: 308
99 Poslat soukromou zprávu
abych si potvrdil či vyvrátil teorie o E85 rozhodl jsem se o vlastní testík, natankoval jsem E85 se směsí s benzínem Ba95 v poměru 10l benzínu na 7 litrů lihu, jsem zvědav co to udělá se spotřebou a projevem motoru, podotýkám že jsem k výhodnosti skeptický ale rád si to vyzkouším na vlastní kůži, ano uvědomuji si že této směsi mám málo je to pro to abych při případných problémech toho neměl plnou nádrž, tak mi držte palce aby se něco nepotento

20.09.2012 20:14 - Re: Ethanol E85 2506666
Darja
Město: Uhříněves, Auto: Ford FiestaPočet příspěvků: 3297

99 Poslat soukromou zprávu
Tony_Z napsal(a):
By mě zajímalo, kolika lidem zničila motor klasické osvědčené palivo? 95% ? prosím statistiku...
nikdy nedostaneš přesnou statistiku... protože všichni lžou. Lidi lžou o tom, na co jezdí, lžou o čip tuningu. Protože když dojde na nejhorší, nebudou ze sebe dělat vola, že?
Dokonce lžou i o fritovacím oleji, dokud před ně nemrskneš filtr, co smrdí jako zapadlá hranolka za pultem z mekáče.

Jinak vzhledem k tomu, že dost značek prodává auta flexifuel, vidím v tom velkej potenciál, ale pokud je k tomu motor upraven a zatím si budu stát.

|< < 1 2 3 4 5 > >|


  
Uživatelé online  
Nejnovější příspěvky  
Inzerce  
Obrázky  
Š 2007-2017 :: by c5club,optimalizováno pro rozlišení 1024x768, Firefox, Kontakt/Administrator