| | |
18.04.2012 09:46 -
Re: Ethanol E85
|
2470771
|
|
Lubo74
|
Město: Neznaov 48, Auto: Citroën C5 III (X7) 3.0i V6 215k Tourer | Počet příspěvků: 78 |
|
|
autodiag napsal(a): nejvetsi problem etonolu si myslim je to ze se proste kazi...jako maso na slunci bez lednicky...klesa jeho ucinost a co hlevne vaze na sebe vlhkost na emise ,coz v cz je jako by se nedelali,by mel byt natankovan benzin,jinak neprojde
1.Velmi často se Ethanol zaměňuje s Methanolem. Methanol korozivní je, Ethanol NIKOLIV. Ethanol je na tom zcela stejně jako ropný benzín. Korozi jako takovou způsobuje voda, nikoliv palivo. Etanol vodu jímá - tedy ji rozpoutí. Za předpokladu, e nebyla voda v nádri před nalitím etanolu, nebude tam ani poté, naopak - bude jí méně, nebo se postupně rozpustí v palivu a zmizí při spálení směsi.
2.Emisní stanice neoficiálně doporučují pokud jsou na autě problémy s emisemi,natankovat Ethanol a pak jet na emise. Ethanol splňuje emisní normu EURO4
Doporučuji si o tom nejdřív něco přečíst a pak psát.
Jak snadno vznikají fámy tipu jedna paní povídala.
nejvetsi problem etonolu si myslim je to ze se proste kazi...jako maso na slunci bez lednicky...klesa jeho ucinost a co hlevne vaze na sebe vlhkost na emise ,coz v cz je jako by se nedelali,by mel byt natankovan benzin,jinak neprojde
1.Velmi často se Ethanol zaměňuje s Methanolem. Methanol korozivní je, Ethanol NIKOLIV. Ethanol je na tom zcela stejně jako ropný benzín. Korozi jako takovou způsobuje voda, nikoliv palivo. Etanol vodu jímá - tedy ji rozpoutí. Za předpokladu, e nebyla voda v nádri před nalitím etanolu, nebude tam ani poté, naopak - bude jí méně, nebo se postupně rozpustí v palivu a zmizí při spálení směsi.
2.Emisní stanice neoficiálně doporučují pokud jsou na autě problémy s emisemi,natankovat Ethanol a pak jet na emise. Ethanol splňuje emisní normu EURO4
Doporučuji si o tom nejdřív něco přečíst a pak psát.
Jak snadno vznikají fámy tipu jedna paní povídala.
|
|
18.04.2012 09:53 -
Re: Ethanol E85
|
2470772
|
|
Lubo74
|
Město: Neznaov 48, Auto: Citroën C5 III (X7) 3.0i V6 215k Tourer | Počet příspěvků: 78 |
|
|
Darja napsal(a): ééé.. znám dva lidi, co jezdili na čistej ethanol... jejich studený starty a volnoběh jak před smrtí mě usvědčil, e tohle fakt ne. A plyn za 28tis je drahej, 4válce dělaj u za 23tisíc.
To co Darja popisuje je problém aut která nemají přídavnou řídící jednotku. Ale zase některá starí auta na to jezdí bez přídavné řídící jednotky a v pohodě.
ééé.. znám dva lidi, co jezdili na čistej ethanol... jejich studený starty a volnoběh jak před smrtí mě usvědčil, e tohle fakt ne. A plyn za 28tis je drahej, 4válce dělaj u za 23tisíc.
To co Darja popisuje je problém aut která nemají přídavnou řídící jednotku. Ale zase některá starí auta na to jezdí bez přídavné řídící jednotky a v pohodě.
|
|
18.04.2012 12:37 -
Re: Ethanol E85
|
2470783
|
|
autodiag
|
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDi | Počet příspěvků: 6541 |
|
|
no kdyz uz jsi neco opsal ,viz .link. ,tak alespon uved zdroj o ktery se opiras o duverihodnosti muzeme samozdrejme polemizovat stejne jeko o tom co je fama a co neni..ja psal ze zkusenosti ,ne co jsem nasel na netu
aut uz jsme na etanol (pisu zamerne etanol a ne ethanol ktery se takto oznacuje jen v chemii,viz .link. prestaveli ,po cca mesici se v nadrzi voda proste obevi
s emisema je to tak ,ze zadne nameritelne proste nejsou..proto to tankovani benzinu a ne proto ze splnuje normu EURO 4,jak pises..
norma euro 1/2/3/4/5 a nove i 6 se vstahuje k motoru a k jeho schopnosti cistoty spalovani a produkovani vyfukovych plynune k palivu
no kdyz uz jsi neco opsal ,viz http://peters-m-project.webnode.cz/ethanol-e85/ ,tak alespon uved zdroj o ktery se opiras o duverihodnosti muzeme samozdrejme polemizovat stejne jeko o tom co je fama a co neni..ja psal ze zkusenosti ,ne co jsem nasel na netu
aut uz jsme na etanol (pisu zamerne etanol a ne ethanol ktery se takto oznacuje jen v chemii,viz http://cs.wikipedia.org/wiki/Ethanol,nekolik prestaveli ,po cca mesici se v nadrzi voda proste obevi
s emisema je to tak ,ze zadne nameritelne proste nejsou..proto to tankovani benzinu a ne proto ze splnuje normu EURO 4,jak pises..
norma euro 1/2/3/4/5 a nove i 6 se vstahuje k motoru a k jeho schopnosti cistoty spalovani a produkovani vyfukovych plynune k palivu
|
|
18.04.2012 13:16 -
Re: Ethanol E85
|
2470791
|
|
Lubo74
|
Město: Neznaov 48, Auto: Citroën C5 III (X7) 3.0i V6 215k Tourer | Počet příspěvků: 78 |
|
|
Neopírám se o jeden zdroj ale čerpám z mnoha webů které jsou na tohle téma zaměřené. Já sám tankuji BIOETHANOL bez přidání přídavné jednotky do dvou aut. Do Renault Clio2 a Ford Fiesta4. Tankuji 5l benzínu a 20l Bioethanolu. Jediný problém je e se musí startovat nadvakrát.
Neopírám se o jeden zdroj ale čerpám z mnoha webů které jsou na tohle téma zaměřené. Já sám tankuji BIOETHANOL bez přidání přídavné jednotky do dvou aut. Do Renault Clio2 a Ford Fiesta4. Tankuji 5l benzínu a 20l Bioethanolu. Jediný problém je e se musí startovat nadvakrát.
|
|
18.04.2012 18:09 -
Re: Ethanol E85
|
2470823
|
|
Henry
|
|
|
U jste někdo viděl "udetonovanej" benzínovej motor, jak to vypadá??? Propálený píst u ropáka kvůli sáknoucímu vstřiku jsem u viděl. Detonační spalování má několik charakteristických projevů.
1.) hlasitý "klepavý" chod motoru - nemusí být patrné
2.) zvýenou teplotu chladicí kapaliny - nemusí být patrné
3.) zvýenou teplotu oleje - dost znatelně
4.) neochotou se vytáčet do vysokých otáček - kadý nemusí vyuívat
ani jedno z toho jsem nepozoroval při pouití čisté E85, zato zvýení spotřeby jsem si viml.
Jednotka, která se musí domontovat kvůli E85 prodluuje vstřik - tudí zvyuje spotřebu o 10 - 20%, některé firmy tvrdí, e ne - prote by nic neprodali.
Z toho jsem si udělal závěr, e můj Citrou se s E85 vypořádá dobře, ale finanční úspora mě nijak nepřesvědčila k pouívání tohoto paliva.
U jste někdo viděl "udetonovanej" benzínovej motor, jak to vypadá??? Propálený píst u ropáka kvůli sáknoucímu vstřiku jsem u viděl. Detonační spalování má několik charakteristických projevů.
1.) hlasitý "klepavý" chod motoru - nemusí být patrné
2.) zvýenou teplotu chladicí kapaliny - nemusí být patrné
3.) zvýenou teplotu oleje - dost znatelně
4.) neochotou se vytáčet do vysokých otáček - kadý nemusí vyuívat
ani jedno z toho jsem nepozoroval při pouití čisté E85, zato zvýení spotřeby jsem si viml.
Jednotka, která se musí domontovat kvůli E85 prodluuje vstřik - tudí zvyuje spotřebu o 10 - 20%, některé firmy tvrdí, e ne - prote by nic neprodali.
Z toho jsem si udělal závěr, e můj Citrou se s E85 vypořádá dobře, ale finanční úspora mě nijak nepřesvědčila k pouívání tohoto paliva.
|
|
18.04.2012 18:18 -
Re: Ethanol E85
|
2470826
|
|
Lubo74
|
Město: Neznaov 48, Auto: Citroën C5 III (X7) 3.0i V6 215k Tourer | Počet příspěvků: 78 |
|
|
Ale zase to za tebou krásně voní.
Ale zase to za tebou krásně voní.:-))))
|
|
18.04.2012 20:14 -
Re: Ethanol E85
|
2470850
|
|
Darja
|
|
|
No, do nárazníku se to dává z pohodlnosti, větinou stejně musí upozornit, e to má přípravu. né vechna auto to mají a proto s tím plynaři nekalkulují
No, do nárazníku se to dává z pohodlnosti, větinou stejně musí upozornit, e to má přípravu. né vechna auto to mají a proto s tím plynaři nekalkulují
|
|
13.06.2012 21:00 -
Re: Ethanol E85
|
2483774
|
|
Erda
|
Město: Praha, Auto: Citroën C5 I 1.8 16v X | Počet příspěvků: 1 |
|
|
Ahoj vem, jsem tady dnes úplně nový a o etanol bych také měl zájem. Jene po pročítání vech diskuzí a nabídek na montáe z toho mám fakt v hlavě čurbes. Nevíte náhodou někdo konkrétnějí informace? Bojím se abych neudělal vice kody ne uitku. Díky
Ahoj vem, jsem tady dnes úplně nový a o etanol bych také měl zájem. Jene po pročítání vech diskuzí a nabídek na montáe z toho mám fakt v hlavě čurbes. :nevim Nevíte náhodou někdo konkrétnějí informace? Bojím se abych neudělal vice kody ne uitku. Díky
|
|
21.08.2012 21:08 -
Re: Ethanol E85
|
2500591
|
|
Hanz 397
|
|
|
Tak nevím,jestli to sem mám psát ,ale s picassem u dva měsíce jezdím na mix 1:1 benzín a ethanol a za ty dva měsíce a cca 3tkm nám klesla prům spotřeba o cca půl litru,auto je znatelně ivějí,motor vyrovnanějí a opravdu má celkově lepí projev. Starty zatím bez problémů(je teplo,no). Tak za mě jo o
Tak nevím,jestli to sem mám psát :-)) ,ale s picassem u dva měsíce jezdím na mix 1:1 benzín a ethanol a za ty dva měsíce a cca 3tkm nám klesla prům spotřeba o cca půl litru,auto je znatelně ivějí,motor vyrovnanějí a opravdu má celkově lepí projev. Starty zatím bez problémů(je teplo,no). Tak za mě jo o
|
|
21.08.2012 21:38 -
Re: Ethanol E85
|
2500617
|
|
Darja
|
|
|
ajejejeje... ne se poenete za zázračnou vidinou levného tankování, nisí potřeby a vyího výkonu a podobnejch slintů, věnujte trochu pozornosti..
Ano, má vyí oktanové číslo ne běný benzín, a proto se můe vůz zdát svinějí.
Ethanol je méně výhřevný ne benzín. Je potřeba více zápalné směsi pro vyprodukování stejné práce. Proto se při jízdě na ethanol můe zvýit spotřeba 5-15%, i kdy je to směs 85% bezvodného lihu - bioethanolu a 15% benzínu Natural 95.
Nedoporučuje se tankovat E85 do aut bez úprav. Úprava motorů spočívá namontováním řídící jednotky, která prodluuje dobu vstřiku a řídí sloení směsi paliva. Pokud budete jezdit bez úpravy, chudá směs zapříčiní zvýení teploty na válci a modří ji vědí, e to motor bude bolet.
Pokud chcete etřit, mixujte to 3:1 (benzín:e85), pak po pár ndrích se dá 50:50 u nepřestavěných aut, ale i přesto je doporučena úprava.
Dále studené starty... v zimě rozhodně nenechávejte dlouho stát auto, kde máte natankován E85, protoe bioethanol není tak stabilní jako benzín, má silnou slučitelnost s vodou. Součástí úpravy je taky právě řeení studených startů bohatí směsí.
No.. a bacha na starý pekáče a starý palivový trubky, vono to taky trochu čistí a můe se stát, e někde začne E85 téct ven
A! Protoe větina benzínových C5 (vechny generace) nemají palivový filtr (vyjma exportu do východní Evropy), doporučuji jej dobastlit...
ajejejeje... ne se poenete za zázračnou vidinou levného tankování, nisí potřeby a vyího výkonu a podobnejch slintů, věnujte trochu pozornosti..
Ano, má vyí oktanové číslo ne běný benzín, a proto se můe vůz zdát svinějí.
Ethanol je méně výhřevný ne benzín. Je potřeba více zápalné směsi pro vyprodukování stejné práce. Proto se při jízdě na ethanol můe zvýit spotřeba 5-15%, i kdy je to směs 85% bezvodného lihu - bioethanolu a 15% benzínu Natural 95.
Nedoporučuje se tankovat E85 do aut bez úprav. Úprava motorů spočívá namontováním řídící jednotky, která prodluuje dobu vstřiku a řídí sloení směsi paliva. Pokud budete jezdit bez úpravy, chudá směs zapříčiní zvýení teploty na válci a modří ji vědí, e to motor bude bolet.
Pokud chcete etřit, mixujte to 3:1 (benzín:e85), pak po pár ndrích se dá 50:50 u nepřestavěných aut, ale i přesto je doporučena úprava.
Dále studené starty... v zimě rozhodně nenechávejte dlouho stát auto, kde máte natankován E85, protoe bioethanol není tak stabilní jako benzín, má silnou slučitelnost s vodou. Součástí úpravy je taky právě řeení studených startů bohatí směsí.
No.. a bacha na starý pekáče a starý palivový trubky, vono to taky trochu čistí a můe se stát, e někde začne E85 téct ven :)
A! Protoe větina benzínových C5 (vechny generace) nemají palivový filtr (vyjma exportu do východní Evropy), doporučuji jej dobastlit...
|
|
21.08.2012 21:53 -
Re: Ethanol E85
|
2500625
|
|
Hanz 397
|
|
|
Darja napsal(a): Ano, má vyí oktanové číslo ne běný benzín, a proto se můe vůz zdát svinějí.
Ethanol je méně výhřevný ne benzín. Je potřeba více zápalné směsi pro vyprodukování stejné práce.
Dále studené starty... v zimě rozhodně nenechávejte dlouho stát auto, kde máte natankován E85, protoe bioethanol není tak stabilní jako benzín, má silnou slučitelnost s vodou. Součástí úpravy je taky právě řeení studených startů bohatí směsí.
Tohle vechno vím(auta mě u chvíli iví),nikoho nenabádám,aby tankoval"levnej"ethanol,konec konců je to kadýho věc,já jen píu objektivní zkuenost s jeho pouíváním. Navíc nae picasso je 12 let starej pekáček... Nový auta se s tím moc nepopasují. Ale na druhou stranu-docela podobný vlivy na motor,jako jsi popsala u ethanolu má i LPG(teď se tady na mě zase sesype tuna argumentů,e plyn není ethanol,atd) a ten nikomu nevadí... naopak. Já bych si ho do auta třeba nikdy nedal. Ale to u je jiné téma...
Tohle vechno vím(auta mě u chvíli iví),nikoho nenabádám,aby tankoval"levnej"ethanol,konec konců je to kadýho věc,já jen píu objektivní zkuenost s jeho pouíváním. Navíc nae picasso je 12 let starej pekáček... Nový auta se s tím moc nepopasují. Ale na druhou stranu-docela podobný vlivy na motor,jako jsi popsala u ethanolu má i LPG(teď se tady na mě zase sesype tuna argumentů,e plyn není ethanol,atd) a ten nikomu nevadí... naopak. Já bych si ho do auta třeba nikdy nedal. Ale to u je jiné téma...
|
|
21.08.2012 23:22 -
Re: Ethanol E85
|
2500640
|
|
troll
|
Město: Praha, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi SX | Počet příspěvků: 269 |
|
|
někteří pumpaři otázku zda jezdit na etanol nebo ne vyřeí za vás: .link. a jestli máte úpravu je netrápí
někteří pumpaři otázku zda jezdit na etanol nebo ne vyřeí za vás: http://ekonomika.idnes.cz/prazska-pumpa-dostala-rekordni-pokutu-dva-miliony-fwv-/ekonomika.aspx?c=A120821_113943_ekonomika_neh a jestli máte úpravu je netrápí :-))))
|
|
22.08.2012 18:35 -
Re: Ethanol E85
|
2500762
|
|
Darja
|
|
|
Hanz 397 napsal(a): Tohle vechno vím(auta mě u chvíli iví),nikoho nenabádám,aby tankoval"levnej"ethanol,konec konců je to kadýho věc,já jen píu objektivní zkuenost s jeho pouíváním. Navíc nae picasso je 12 let starej pekáček... Nový auta se s tím moc nepopasují. Ale na druhou stranu-docela podobný vlivy na motor,jako jsi popsala u ethanolu má i LPG(teď se tady na mě zase sesype tuna argumentů,e plyn není ethanol,atd) a ten nikomu nevadí... naopak. Já bych si ho do auta třeba nikdy nedal. Ale to u je jiné téma...
No, já POUZE poukazuju na potřebu přestavy/úpravy vozu k vyuívání E85. Protoe v autech dělám, vím, e kdy poblázněnejm lidem řekne, e po načůrání do nádre se zvedne výkon / sníí spotřeba / prodlouí ivotnost motoru o milion kilometrů, minimálně polovina bude do nádre čůrat.
Ví, kdy tě auta ivěj, tak ví, e je trochu potřeba to "potelovat" i na to blbý a zlý a nebezpečný LPG
P.S. Já jezdím u 80tis na LPG a E85 bych si do auta taky nedala... nijak ho neschazuji, jen POUZE upozorňuji na monosti přestavby a její výhody... a pro informaci, nedělám si reklamu, přestavby na E85 nedělám!
No, já POUZE poukazuju na potřebu přestavy/úpravy vozu k vyuívání E85. Protoe v autech dělám, vím, e kdy poblázněnejm lidem řekne, e po načůrání do nádre se zvedne výkon / sníí spotřeba / prodlouí ivotnost motoru o milion kilometrů, minimálně polovina bude do nádre čůrat.
Ví, kdy tě auta ivěj, tak ví, e je trochu potřeba to "potelovat" i na to blbý a zlý a nebezpečný LPG:-))))
P.S. Já jezdím u 80tis na LPG a E85 bych si do auta taky nedala... nijak ho neschazuji, jen POUZE upozorňuji na monosti přestavby a její výhody... a pro informaci, nedělám si reklamu, přestavby na E85 nedělám! :-)
|
|
24.08.2012 07:49 -
Re: Ethanol E85
|
2501011
|
|
toskey
|
Město: Odolena Voda, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive Break | Počet příspěvků: 147 |
|
|
výhřevnost a vyí teplota hoření je něco jinýho tady o výhřevnosti .link.
výhřevnost a vyí teplota hoření je něco jinýho tady o výhřevnosti http://cs.wikipedia.org/wiki/V%C3%BDh%C5%99evnost
|
|
24.08.2012 09:14 -
Re: Ethanol E85
|
2501018
|
|
Tony_Z
|
Město: Okr. Kladno, Auto: C5 III (X7) Tourer 2.2HDi 125Kw (4HT, 2009); C5 I 2.0HDi 80Kw (RHZ, 2002) | Počet příspěvků: 519 |
|
|
toskey napsal(a): výhřevnost a vyí teplota hoření je něco jinýho tady o výhřevnosti .link.
Díky za osvětlní...
Take výhřevnost : Ethanol 28 865KJ/kg
Benzín 46 400KJ/kg
Pokud jde do válce stejné mnoství (v kg) paliva a celé palivo vyhoří, tak benzín vytvoří cca 1,6x více tepelné energie. Pokud dále palivo shoří stejně rychle, tak v tu chvíli dodá benzín více tepelné energie. Take mi to stále hlava nebere, proč by měl Ethanol dosahovat vyích teplot. To by musel buď shořet ve válci o hodně rychleji ne benzín nebo by se ho tam muselo naládovat víc a přesto celý beze zbytku vyhořet.
Teplota hoření je nejnií teplota při které palivo soustavně hoří, moc nevypovídající o tom, jaké skutečné teploty se během reakce paliva s kyslíkem dosáhne. (Doma v kamnech ti palivo bude vydávat nějakou teplotu, ale ve vysoké peci ti stejné palivo bude hořet a vydávat mnohem větí tepelnou energii, protoe je mnohem rychleji spalováno díky rychlejímu přísunu kyslíku)
Take jak to je, aby v okamicích vznikala vyí teplota a tím se ničil motor??? To by fakt musel shořet alespoň dvakrát ryhleji ne benzín.
výhřevnost a vyí teplota hoření je něco jinýho tady o výhřevnosti http://cs.wikipedia.org/wiki/V%C3%BDh%C5%99evnost
Díky za osvětlní...
Take výhřevnost : Ethanol 28 865KJ/kg
Benzín 46 400KJ/kg
Pokud jde do válce stejné mnoství (v kg) paliva a celé palivo vyhoří, tak benzín vytvoří cca 1,6x více tepelné energie. Pokud dále palivo shoří stejně rychle, tak v tu chvíli dodá benzín více tepelné energie. Take mi to stále hlava nebere, proč by měl Ethanol dosahovat vyích teplot. To by musel buď shořet ve válci o hodně rychleji ne benzín nebo by se ho tam muselo naládovat víc a přesto celý beze zbytku vyhořet.
Teplota hoření je nejnií teplota při které palivo soustavně hoří, moc nevypovídající o tom, jaké skutečné teploty se během reakce paliva s kyslíkem dosáhne. (Doma v kamnech ti palivo bude vydávat nějakou teplotu, ale ve vysoké peci ti stejné palivo bude hořet a vydávat mnohem větí tepelnou energii, protoe je mnohem rychleji spalováno díky rychlejímu přísunu kyslíku)
Take jak to je, aby v okamicích vznikala vyí teplota a tím se ničil motor??? To by fakt musel shořet alespoň dvakrát ryhleji ne benzín.
|
|
24.08.2012 09:41 -
Re: Ethanol E85
|
2501020
|
|
Řezník
|
Město: Rodalovice, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi X Break | Počet příspěvků: 161 |
|
|
Etanol podle inspekce sice příznivě ovlivňuje oktanové číslo, na druhou stranu sniuje výhřevnost paliva, co se projevuje větí spotřebou.
Zdroj: .link.
Etanol podle inspekce sice příznivě ovlivňuje oktanové číslo, na druhou stranu sniuje výhřevnost paliva, co se projevuje větí spotřebou.
Zdroj: http://ekonomika.idnes.cz/prazska-pumpa-dostala-rekordni-pokutu-dva-miliony-fwv-/ekonomika.aspx?c=A120821_113943_ekonomika_neh :nevim
|
|
24.08.2012 09:43 -
Re: Ethanol E85
|
2501021
|
|
toskey
|
Město: Odolena Voda, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive Break | Počet příspěvků: 147 |
|
|
Tak jsem kouknul do přednáek s Paliv a maziv. To jsem z toho dělal zkouřku před 2 měsíci a u jsem to zapomněl. Take takhle k bioetanolu
VÝHODY
- hlavní výhodou etylalkoholu je vysoké oktanové číslo - cca 108 (bez dalí aditivace). Jeho přidáním do benzinu BA 95 se zvyuje přiblině o 0,24 na 1 % přidaného biolihu (zvyuje se také například tlak par, který se přidáním 5 % biolihu zvýí o cca 5 kPa), motor neklepe i při velkém zatíení.
- vysoké výparné teplo napomáhá ke sniování teplot ve spalovacím prostoru, vnitřnímu chlazení motoru a výraznějímu ochlazení palivové směsi.
- v případě etanolového paliva se dosáhne vyího naplnění válců palivovou směsí a tedy i vyího výkonu.
- z hlediska sloení emisí vzniká při spalování bioethanolu mení mnoství oxidu uhelnatého, ubývá také nespálených uhlovodíků a nií je i produkce oxidů dusíku.
- vhodnou vlastností etanolového paliva je i dobrá mísitelnost s benzinem v jakémkoliv poměru.
NEVÝHODY
oproti benzínu (43,5 MJ/kg) vak vykazuje podstatně mení výhřevnost a sice 28 MJ/kg, co znamená nikoliv mení výkon, ale větí spotřebu při stejném výkonovém zatíení.
vysoká citlivost vůči vodě v nádri má za následek neustálou absorbci vodní páry z ovzduí, co je aktuální zejména v jarním a podzimním období, kdy je velký rozdíl mezi obsahem vodní páry ve dne a v noci.
ochlazením vzduchu pod rosný bod dochází ke kondenzaci vzduné vlhkosti a následuje kumulace kapiček vody, která kondenzuje.
při zvýeném obsahu vody v nádri nastává velmi nepříjemný jev - líh smíený s benzinem se velmi rychle oddělí do vodní vrstvy a tím dochází k obávanému rozvrstvení paliva v nádri, kdy spodní vrstva představuje lihovodní roztok, který můe po nasátí zablokovat chod motoru.
větí opotřebení motoru, nebo při spalování směsí při akceleračním reimu se část alkoholu úplně nespálí
Tak jsem kouknul do přednáek s Paliv a maziv. To jsem z toho dělal zkouřku před 2 měsíci a u jsem to zapomněl. Take takhle k bioetanolu
VÝHODY
- hlavní výhodou etylalkoholu je vysoké oktanové číslo - cca 108 (bez dalí aditivace). Jeho přidáním do benzinu BA 95 se zvyuje přiblině o 0,24 na 1 % přidaného biolihu (zvyuje se také například tlak par, který se přidáním 5 % biolihu zvýí o cca 5 kPa), motor neklepe i při velkém zatíení.
- vysoké výparné teplo napomáhá ke sniování teplot ve spalovacím prostoru, vnitřnímu chlazení motoru a výraznějímu ochlazení palivové směsi.
- v případě etanolového paliva se dosáhne vyího naplnění válců palivovou směsí a tedy i vyího výkonu.
- z hlediska sloení emisí vzniká při spalování bioethanolu mení mnoství oxidu uhelnatého, ubývá také nespálených uhlovodíků a nií je i produkce oxidů dusíku.
- vhodnou vlastností etanolového paliva je i dobrá mísitelnost s benzinem v jakémkoliv poměru.
NEVÝHODY
oproti benzínu (43,5 MJ/kg) vak vykazuje podstatně mení výhřevnost a sice 28 MJ/kg, co znamená nikoliv mení výkon, ale větí spotřebu při stejném výkonovém zatíení.
vysoká citlivost vůči vodě v nádri má za následek neustálou absorbci vodní páry z ovzduí, co je aktuální zejména v jarním a podzimním období, kdy je velký rozdíl mezi obsahem vodní páry ve dne a v noci.
ochlazením vzduchu pod rosný bod dochází ke kondenzaci vzduné vlhkosti a následuje kumulace kapiček vody, která kondenzuje.
při zvýeném obsahu vody v nádri nastává velmi nepříjemný jev - líh smíený s benzinem se velmi rychle oddělí do vodní vrstvy a tím dochází k obávanému rozvrstvení paliva v nádri, kdy spodní vrstva představuje lihovodní roztok, který můe po nasátí zablokovat chod motoru.
větí opotřebení motoru, nebo při spalování směsí při akceleračním reimu se část alkoholu úplně nespálí
|
|
| |
|
|