| | |
01.11.2011 19:01 -
Re: Doba zahřátí motoru
|
2422977
|
|
DaveLbc
|
Město: Liberec, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SX | Počet příspěvků: 429 |
|
|
Já musím říct,e se mi auto ohřívá trochu déle.Nebylo to tak vdy.
Nechal jsem si ted vyměnit nemrznoucí a zdá se mi,e to autí trvá dýl . Tad mě zajíma jestli to mohlo udělat patné naředení na větí -°c. Co myslíte můe to mít vliv? Vím,e to nesmí překročit 70% nemrzky.
Já musím říct,e se mi auto ohřívá trochu déle.Nebylo to tak vdy.
Nechal jsem si ted vyměnit nemrznoucí a zdá se mi,e to autí trvá dýl . Tad mě zajíma jestli to mohlo udělat patné naředení na větí -°c. Co myslíte můe to mít vliv? Vím,e to nesmí překročit 70% nemrzky.:-o
|
|
01.11.2011 19:47 -
Re: Doba zahřátí motoru
|
2422990
|
|
Mamlas
|
|
|
Nejaky vliv by to mit mohlo, protoze vic nemrzky bude asi mit o neco vetsi hustotu. Ale pochybuju, ze by to bylo poznatelne. Neni spis tim, ze je venku vetsi zima nez driv?
Nejaky vliv by to mit mohlo, protoze vic nemrzky bude asi mit o neco vetsi hustotu. Ale pochybuju, ze by to bylo poznatelne. Neni spis tim, ze je venku vetsi zima nez driv?
|
|
01.11.2011 19:50 -
Re: Doba zahřátí motoru
|
2422991
|
|
DaveLbc
|
Město: Liberec, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SX | Počet příspěvků: 429 |
|
|
To sem si taky říkal,ale hlavně aby to nebylo zavzduněné. Ale to by bylo asi jinak poznat ne. Topí to pěkně tak nevím
To sem si taky říkal,ale hlavně aby to nebylo zavzduněné. Ale to by bylo asi jinak poznat ne. Topí to pěkně tak nevím
|
|
01.11.2011 20:04 -
Re: Doba zahřátí motoru
|
2422999
|
|
vilous
|
Město: Praha, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) Tourer | Počet příspěvků: 1256 |
|
|
Trocha fyziky. Voda má z běných látek suterénně největí měrné teplo. K ohřátí 1kg o jeden stupeň je potřeba 1kcal neboli 4186J. Take voda má ohromnou schopnost jímat nebo odevzdávat tepelnou energii. Líh, glyceriny a podobné sloky automobilových kapalin mají tuto hodnotu zhruba poloviční. Take aby se jímalo teplo v motoru nebo odevzdávalo v chladiči či topení, tak čisté nemrznoucí by muselo protéci asi 2x tolik, jene vodní pumpa je v autě jen jedna. Take tepelná bilance je asi výrobcem nastavená na nějaké běné koncentrace a příli vody = problém se zamrzáním, příli směsi=malá tepelná výměna. Tím chci naznačit, e podezření DaveLbc můe být oprávněné.
Trocha fyziky. Voda má z běných látek suterénně největí měrné teplo. K ohřátí 1kg o jeden stupeň je potřeba 1kcal neboli 4186J. Take voda má ohromnou schopnost jímat nebo odevzdávat tepelnou energii. Líh, glyceriny a podobné sloky automobilových kapalin mají tuto hodnotu zhruba poloviční. Take aby se jímalo teplo v motoru nebo odevzdávalo v chladiči či topení, tak čisté nemrznoucí by muselo protéci asi 2x tolik, jene vodní pumpa je v autě jen jedna. Take tepelná bilance je asi výrobcem nastavená na nějaké běné koncentrace a příli vody = problém se zamrzáním, příli směsi=malá tepelná výměna. Tím chci naznačit, e podezření DaveLbc můe být oprávněné.
|
|
01.11.2011 20:28 -
Re: Doba zahřátí motoru
|
2423008
|
|
Darja
|
|
|
Nechte si vyměnit chladič a auto se bude ohřívat o 1/3 pomaleji ne doposud.
Já mam vodu x nemrzku na 50:50ti. U vech vozů to tak děláme a nikdy zákazník nepřiel s tím, e by se mu to ohřívalo pomaleji. Ona je to velká souhra činitelů nejenom v poměru nemrznoucí směsi, ale i několikastupňový propad teploty dělá svoje...
Protoe denně jezdím tu samou trasu, tak vidím, e někdy to mám ohřáté, kdy projídím bránou firmy, někdy to mám u na předposlední křiovatce...
Nechte si vyměnit chladič a auto se bude ohřívat o 1/3 pomaleji ne doposud.
Já mam vodu x nemrzku na 50:50ti. U vech vozů to tak děláme a nikdy zákazník nepřiel s tím, e by se mu to ohřívalo pomaleji. Ona je to velká souhra činitelů nejenom v poměru nemrznoucí směsi, ale i několikastupňový propad teploty dělá svoje...
Protoe denně jezdím tu samou trasu, tak vidím, e někdy to mám ohřáté, kdy projídím bránou firmy, někdy to mám u na předposlední křiovatce...
|
|
01.11.2011 20:50 -
Re: Doba zahřátí motoru
|
2423017
|
|
DaveLbc
|
Město: Liberec, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SX | Počet příspěvků: 429 |
|
|
Já taky dělám přesné to samé kadý den. A vím jak se mi to ohřívalo předtím a ted. Vidím opravdu rozdíl. Jenom nemrzku mám na -45°c a před -35°c. Tak asi něco na tom bude jak nám dal lekci s fyziky Vilous
Já taky dělám přesné to samé kadý den. A vím jak se mi to ohřívalo předtím a ted. Vidím opravdu rozdíl. Jenom nemrzku mám na -45°c a před -35°c. Tak asi něco na tom bude jak nám dal lekci s fyziky Vilous :-))))
|
|
01.11.2011 22:47 -
Re: Doba zahřátí motoru
|
2423037
|
|
jruze
|
|
|
Nepřehánějte to- nejste na sibiři - bohatě stačí -35
Nepřehánějte to- nejste na sibiři - bohatě stačí -35
|
|
02.11.2011 06:36 -
Re: Doba zahřátí motoru
|
2423055
|
|
vilous
|
Město: Praha, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) Tourer | Počet příspěvků: 1256 |
|
|
Chápu ty, co to mají na hodně silné mrazy. Myslel jsem si, e v extrémním případě voda zmrzne a prostě ten den nikam nepojedu ne se oteplí.
Ale na Silvestra 1978/1979 ly teploty z +15 na -20 a dělal jsem brigádičku v jednom hotelu. A přijeli tam soudruzi z NDR a ráno měli u autobusu prasklý blok motoru. Zřejmě soudruzi z NDR někde udělali chybu
Chápu ty, co to mají na hodně silné mrazy. Myslel jsem si, e v extrémním případě voda zmrzne a prostě ten den nikam nepojedu ne se oteplí.
Ale na Silvestra 1978/1979 ly teploty z +15 na -20 a dělal jsem brigádičku v jednom hotelu. A přijeli tam soudruzi z NDR a ráno měli u autobusu prasklý blok motoru. Zřejmě soudruzi z NDR někde udělali chybu :-)
|
|
02.11.2011 06:59 -
Re: Doba zahřátí motoru
|
2423058
|
|
Pablik1
|
Město: Ostrava, Auto: Citroën C5 I 2.2HDi Exclusive Break | Počet příspěvků: 731 |
|
|
vilous napsal(a): Trocha fyziky. Voda má z běných látek suterénně největí měrné teplo. K ohřátí 1kg o jeden stupeň je potřeba 1kcal neboli 4186J. Take voda má ohromnou schopnost jímat nebo odevzdávat tepelnou energii. Líh, glyceriny a podobné sloky automobilových kapalin mají tuto hodnotu zhruba poloviční. Take aby se jímalo teplo v motoru nebo odevzdávalo v chladiči či topení, tak čisté nemrznoucí by muselo protéci asi 2x tolik, jene vodní pumpa je v autě jen jedna. Take tepelná bilance je asi výrobcem nastavená na nějaké běné koncentrace a příli vody = problém se zamrzáním, příli směsi=malá tepelná výměna. Tím chci naznačit, e podezření DaveLbc můe být oprávněné. já bych jen dodal co jsem dělal u předchozích aut:s oteplením jsem spustil chladič se zimní směsí,přefiltroval,uloil v garái a napustil čistou destilku a na podzim jsem nalil zpět zimní mix do -35st.C
Trocha fyziky. Voda má z běných látek suterénně největí měrné teplo. K ohřátí 1kg o jeden stupeň je potřeba 1kcal neboli 4186J. Take voda má ohromnou schopnost jímat nebo odevzdávat tepelnou energii. Líh, glyceriny a podobné sloky automobilových kapalin mají tuto hodnotu zhruba poloviční. Take aby se jímalo teplo v motoru nebo odevzdávalo v chladiči či topení, tak čisté nemrznoucí by muselo protéci asi 2x tolik, jene vodní pumpa je v autě jen jedna. Take tepelná bilance je asi výrobcem nastavená na nějaké běné koncentrace a příli vody = problém se zamrzáním, příli směsi=malá tepelná výměna. Tím chci naznačit, e podezření DaveLbc můe být oprávněné. já bych jen dodal co jsem dělal u předchozích aut:s oteplením jsem spustil chladič se zimní směsí,přefiltroval,uloil v garái a napustil čistou destilku a na podzim jsem nalil zpět zimní mix do -35st.C
|
|
02.11.2011 09:33 -
Re: Doba zahřátí motoru
|
2423091
|
|
DaveLbc
|
Město: Liberec, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SX | Počet příspěvků: 429 |
|
|
Tak ted nevím jestli teda mám odpustit a naředit a nebo to nechat a na jaro.
Tak ted nevím jestli teda mám odpustit a naředit a nebo to nechat a na jaro. :nevim
|
|
02.11.2011 11:20 -
Re: Doba zahřátí motoru
|
2423102
|
|
DaveLbc
|
Město: Liberec, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SX | Počet příspěvků: 429 |
|
|
To určitě vědí.Ale já to nechal dělat v servise tak proto mě to zaráí.Poprvé jsem se lekl,e to není odvzdunené to sem,ale zavrhl. To bych poznal asi jinak
To určitě vědí.Ale já to nechal dělat v servise tak proto mě to zaráí.Poprvé jsem se lekl,e to není odvzdunené to sem,ale zavrhl. To bych poznal asi jinak:-(
|
|
02.11.2011 16:10 -
Re: Doba zahřátí motoru
|
2423192
|
|
Darja
|
|
|
JaMat napsal(a): XM jsem vdycky nastartoval a pak si teprve el čistit zuby... Dá se nastartovaná C5 zamknout?
Jak to chce udělat, kdy má klíčky ve spínačce?
No, myslím, e -30 stačí, ono to nezamrzne, stane se z toho jen takovej rosol s přibývající zimou. To spí člověku zamrzne levná voda do ostřikovačů
Jak to chce udělat, kdy má klíčky ve spínačce? :D
No, myslím, e -30 stačí, ono to nezamrzne, stane se z toho jen takovej rosol s přibývající zimou. To spí člověku zamrzne levná voda do ostřikovačů :D
|
|
02.11.2011 17:03 -
Re: Doba zahřátí motoru
|
2423200
|
|
jumep
|
|
|
spravit sa to da, ked mas druhy kluc
spravit sa to da, ked mas druhy kluc
|
|
02.11.2011 17:12 -
Re: Doba zahřátí motoru
|
2423201
|
|
TomasT
|
Město: Praha 15, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SX Break | Počet příspěvků: 1470 |
|
|
Na Xantii jsem to taky jednou v zimě v rámci dobíjení vybité baterie udělal - bylo to bez problémů, DO nebylo součástí klíče (Jablotron)
Na Xantii jsem to taky jednou v zimě v rámci dobíjení vybité baterie udělal - bylo to bez problémů, DO nebylo součástí klíče (Jablotron)
|
|
02.11.2011 17:32 -
Re: Doba zahřátí motoru
|
2423210
|
|
Rafmartin
|
Město: Zálesie, Auto: Citroen C3 HDi | Počet příspěvků: 209 |
|
|
Takze ked mam nahradny kluc, mozem nastartovat auto a zvonka ho odomknut a zamknut druhym klucom?
Takze ked mam nahradny kluc, mozem nastartovat auto a zvonka ho odomknut a zamknut druhym klucom?
|
|
02.11.2011 17:42 -
Re: Doba zahřátí motoru
|
2423212
|
|
zhrado
|
Město: Zh, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi SX | Počet příspěvků: 767 |
|
|
Ano, ja to tak robím, keď viac mrzne.
Ano, ja to tak robím, keď viac mrzne.
|
|
| |
|
|