| | |
29.10.2011 22:28 -
Re: Doba zahřátí motoru
|
2422313
|
|
felix81
|
Město: Praha, Auto: C8 2.2 HDi 94kw | Počet příspěvků: 292 |
|
|
Teda soudruzi vy s moderním ropákem kterej má hooodně malý odpadní teplo, se vám ohřeje za 7 km jízdy????? Mě osobně to teda připadá vela utopický kdy mým historickýmu motoru to trvá při 0 stupnů
skoro 30km. To mám na vodě 90 stupnů. To beru jako provozní teplota kdy mu můu dát pořádně loknout nafty.
Nebo je moné e berete nií teplotu vody jako provozní teplotu.
PS: máte tam vůbec teploměr se stupnicí??????
Teda soudruzi vy s moderním ropákem kterej má hooodně malý odpadní teplo, se vám ohřeje za 7 km jízdy????? Mě osobně to teda připadá vela utopický kdy mým historickýmu motoru to trvá při 0 stupnů
skoro 30km. To mám na vodě 90 stupnů. To beru jako provozní teplota kdy mu můu dát pořádně loknout nafty.
Nebo je moné e berete nií teplotu vody jako provozní teplotu.
PS: máte tam vůbec teploměr se stupnicí??????
|
|
29.10.2011 22:30 -
Re: Doba zahřátí motoru
|
2422315
|
|
Darja
|
|
|
Za 7 km jízdy u v těchto teplotách neohřeju (velmi klidnou jízdou) ani já svoje auto... holt asi nafta topí víc
Stupnice u C5 není.... provozní je, kdy je ručička vodorovně...
Za 7 km jízdy u v těchto teplotách neohřeju (velmi klidnou jízdou) ani já svoje auto... holt asi nafta topí víc :(
Stupnice u C5 není.... provozní je, kdy je ručička vodorovně...
|
|
29.10.2011 22:32 -
Re: Doba zahřátí motoru
|
2422318
|
|
michal
|
Město: Olomouc, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) Tourer | Počet příspěvků: 249 |
|
|
Jetě musím říct e jezdím 5km mimo město a 2km po městě bydlím ve vesnici za městem
Jetě musím říct e jezdím 5km mimo město a 2km po městě bydlím ve vesnici za městem
|
|
29.10.2011 22:33 -
Re: Doba zahřátí motoru
|
2422320
|
|
jumep
|
|
|
a ked uz, este stale sa da kupit auto bez fapu ...
a ked uz, este stale sa da kupit auto bez fapu ...
|
|
29.10.2011 22:34 -
Re: Doba zahřátí motoru
|
2422321
|
|
Darja
|
|
|
ale výběr se člověku s přibývajícím časem zuuje, cpou to skoro vude... zachvíli bude mít člověk FAP i na komíně
ale výběr se člověku s přibývajícím časem zuuje, cpou to skoro vude... zachvíli bude mít člověk FAP i na komíně :D
|
|
29.10.2011 22:36 -
Re: Doba zahřátí motoru
|
2422322
|
|
michal
|
Město: Olomouc, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) Tourer | Počet příspěvků: 249 |
|
|
ale jedničkovou C5 nechsi a 1,6HDi taky nee a 2,0HDi 100kW se myslim bez FAPU nedělaji a jestli jo tak vyjimečně
ale jedničkovou C5 nechsi a 1,6HDi taky nee a 2,0HDi 100kW se myslim bez FAPU nedělaji a jestli jo tak vyjimečně
|
|
29.10.2011 22:36 -
Re: Doba zahřátí motoru
|
2422323
|
|
Mahony
|
Město: Praha-Lhotka, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v SX Break | Počet příspěvků: 373 |
|
|
Fakt za 5 kiláků u vyleze ručička nahoru,neni jetě uplně vodorovně ale skoro jo.A topí to u jako bláhen ale prej tam mam nějaký elektrický ohřívání či co.Olej se ohřeje trochu dýl to je fakt ale voda celkem rychle.dneska sem s tim přesně těch 5 kiláků jel a je to tak
Fakt za 5 kiláků u vyleze ručička nahoru,neni jetě uplně vodorovně ale skoro jo.A topí to u jako bláhen ale prej tam mam nějaký elektrický ohřívání či co.Olej se ohřeje trochu dýl to je fakt ale voda celkem rychle.dneska sem s tim přesně těch 5 kiláků jel a je to tak :nevim
|
|
29.10.2011 22:37 -
Re: Doba zahřátí motoru
|
2422324
|
|
jumep
|
|
|
praveze najviac bolo 2.0HDi, len nie z nemecka ...
praveze najviac bolo 2.0HDi, len nie z nemecka ...
|
|
29.10.2011 23:33 -
Re: Doba zahřátí motoru
|
2422335
|
|
felix81
|
Město: Praha, Auto: C8 2.2 HDi 94kw | Počet příspěvků: 292 |
|
|
Tááák to jsem se chtěl dovědět. Vy u tam máte pomocný ohřívání neb ty přímí vstřiky, comonraily a jiné moderny fakt tu energii z nafty dobře vyuijí a prd topí. Mě holt toho tepla vzniká víc ale zase ne o tolik víc. Moná je to a moooc velkým etrným zacházením ne by mělo bejt. Hlídám rafiku teploměru a jak neni na 90 tak přes 1800ot. nejdu. Teploměr oleje tam nemám tak radi fakt čekám na tu vodu.
PS: já iju v doměnce e benzínový motor se vdy ohřeje rychleji ne naftový. Je moné e doměnka je mylná.
Tááák to jsem se chtěl dovědět. :-d Vy u tam máte pomocný ohřívání neb ty přímí vstřiky, comonraily a jiné moderny fakt tu energii z nafty dobře vyuijí a prd topí. Mě holt toho tepla vzniká víc ale zase ne o tolik víc. Moná je to a moooc velkým etrným zacházením ne by mělo bejt. Hlídám rafiku teploměru a jak neni na 90 tak přes 1800ot. nejdu. Teploměr oleje tam nemám tak radi fakt čekám na tu vodu. :-)
PS: já iju v doměnce e benzínový motor se vdy ohřeje rychleji ne naftový. Je moné e doměnka je mylná. :nevim
|
|
30.10.2011 07:17 -
Re: Doba zahřátí motoru
|
2422366
|
|
Pablik1
|
Město: Ostrava, Auto: Citroën C5 I 2.2HDi Exclusive Break | Počet příspěvků: 731 |
|
|
tak to je pravda benzín se dostane na provozku dřív.je to velikostí agregátu,vyími otáčkami kde si diesel jede tam má benzín málem volnoběh a také je to tím e výbunost=teplota spalování benzínu je vyí
tak to je pravda benzín se dostane na provozku dřív.je to velikostí agregátu,vyími otáčkami kde si diesel jede tam má benzín málem volnoběh a také je to tím e výbunost=teplota spalování benzínu je vyí
|
|
30.10.2011 09:27 -
Re: Doba zahřátí motoru
|
2422373
|
|
Darja
|
|
|
Je to tím, e benzín má víc odpadového tepla, protoe má mení efektivitu spalování, nafta má účinost o něco vyí. Proto se benzín rychleji ohřívá, nafta pomaleji. Teda krom zdejích HDi
Je to tím, e benzín má víc odpadového tepla, protoe má mení efektivitu spalování, nafta má účinost o něco vyí. Proto se benzín rychleji ohřívá, nafta pomaleji. Teda krom zdejích HDi :)
|
|
30.10.2011 09:50 -
Re: Doba zahřátí motoru
|
2422379
|
|
jumep
|
|
|
jedna z dolezitych veci je ze
2.2 ma 10.4l napln
benzin ma 7.5
to rychle zohrievanie je dane ako hovorim
1. rezistor v klime
2. maly okruh
3. vymenik tepla na EGR ventile
dalsia vec je ze ten budik mierne klame ... 68 stupnov je rucicka uz skoro vodorovne
jedna z dolezitych veci je ze
2.2 ma 10.4l napln
benzin ma 7.5
to rychle zohrievanie je dane ako hovorim
1. rezistor v klime
2. maly okruh
3. vymenik tepla na EGR ventile
dalsia vec je ze ten budik mierne klame ... 68 stupnov je rucicka uz skoro vodorovne
|
|
30.10.2011 17:56 -
Re: Doba zahřátí motoru
|
2422464
|
|
standacer
|
Město: , Auto: | Počet příspěvků: 100 |
|
|
Mě spí překvapuje, jak hrozně rychle motor chladne. Stačí zastavit na hodinu a ručičky jdou znovu odspodu. U j
Mě spí překvapuje, jak hrozně rychle motor chladne. Stačí zastavit na hodinu a ručičky jdou znovu odspodu. U j
|
|
30.10.2011 20:31 -
Re: Doba zahřátí motoru
|
2422500
|
|
Henry
|
|
|
michal napsal(a): Zdravím po jakém ujetí kilometru se vám zahřeje motor na provozní teplotu? V létě a v zímě?Hlavně mě zajimá 2,0HDi 16V 100kw a 2,0 16V 103kW dík
Zatím ti radí samí "ropáci" a jediná Darja má těch benzínovejch kW o trochu víc ne 103
V podpisu má C5 II, take má asi jiný motor ne já C5 I 2.0i 16V 100kW, tak to porovnej Při teplotách kolem +10° mám ručičku teploměru vodorovně po 1,5 a 2km jízdy a její poloha se u dál nemění. Topení mám nastavený na 25°. Jezdím do práce z vesnice, take ádné semafóry, ádné popojídění, 17km tam a 17km zpátky. Nevím kde se to odpadní teplo bere, ale spotřebu mám 7,8l. teď se trochu zvedla proti létu)
Zdravím po jakém ujetí kilometru se vám zahřeje motor na provozní teplotu? V létě a v zímě?Hlavně mě zajimá 2,0HDi 16V 100kw a 2,0 16V 103kW dík
Zatím ti radí samí "ropáci" a jediná Darja má těch benzínovejch kW o trochu víc ne 103 :-o
V podpisu má C5 II, take má asi jiný motor ne já C5 I 2.0i 16V 100kW, tak to porovnej ;-) Při teplotách kolem +10° mám ručičku teploměru vodorovně po 1,5 a 2km jízdy a její poloha se u dál nemění. Topení mám nastavený na 25°. Jezdím do práce z vesnice, take ádné semafóry, ádné popojídění, 17km tam a 17km zpátky. Nevím kde se to odpadní teplo bere, ale spotřebu mám 7,8l. :-( teď se trochu zvedla proti létu)
|
|
31.10.2011 15:54 -
Re: Doba zahřátí motoru
|
2422610
|
|
flyteSVK
|
|
|
2.0i 103kW sa zohreje relativne rychlo, v tomto pocasi po nejakych 1,5-2 km jazdy. V meste.
2.0i 103kW sa zohreje relativne rychlo, v tomto pocasi po nejakych 1,5-2 km jazdy. V meste.
|
|
01.11.2011 07:02 -
Re: Doba zahřátí motoru
|
2422824
|
|
BlueSeven
|
Město: Černovice, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive | Počet příspěvků: 613 |
|
|
Tak jsem si to dnes také změřil a výsledky jsou následující:
Venkovní teplota: 7°C
Otáčky motoru kolem 1500
10 km - teplota vody na maximu, vý u nela a v kabině u to topilo jako blázen, olej cca na 1/4 maxima
20 km - olej cca na 3/4 maxima a to u jsem byl v práci
Jak to tak vidím, a uhodí mrazy, tak vodu do práce asi ohřeju, ale olej u ne
Moje bývalé autí Xantia 1.8i 16V (benzín) u topila i v mrazech cca po 2 km.
Tak jsem si to dnes také změřil a výsledky jsou následující:
Venkovní teplota: 7°C
Otáčky motoru kolem 1500
10 km - teplota vody na maximu, vý u nela a v kabině u to topilo jako blázen, olej cca na 1/4 maxima
20 km - olej cca na 3/4 maxima a to u jsem byl v práci
Jak to tak vidím, a uhodí mrazy, tak vodu do práce asi ohřeju, ale olej u ne:-((((
Moje bývalé autí Xantia 1.8i 16V (benzín) u topila i v mrazech cca po 2 km.
|
|
01.11.2011 10:59 -
Re: Doba zahřátí motoru
|
2422866
|
|
vilous
|
Město: Praha, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) Tourer | Počet příspěvků: 1256 |
|
|
S blíící se zimou opět 'odborní' novináři píí jak rozběhnout zmrzlé auto. Někdy mám dojem, e nikdy v zimě nestartovali. Zásadně radí auto nejdříve opucovat, ve připravit a prověřit a pak teprve startovat a ihned se rozjet. Chápu jejich ekologické nadení, ale praktický ivot probíhá jinudy. Má zkuenost je tato:
- Jenco se člověk dostane do auta, tak nastartovat. I s dobrou baterkou to při silných mrazech u traktorů nemusí jít. Pak je zbytečné kolem auta půl hodiny cvičit, kdy nikam neodjedu.
- V zimě je větinou tma, tak světla auta silně pomohou při hrabání, čitění...
- Běící ventilátor můe pracovat na přením skle
- Očistu zadního okna nechat a nakonec, protoe vyhřívání aspoň částečně zapracovalo
- Často se vyjídí z nějaké závěje... a je potřeba motor trochu polechtat a zejména turbo poděkuje, e u několik minut běelo v klidu a olej aspoň trochu chytil rozumnou teplotu
- Nepatrně ale přece jen se zkrátí doba, kdy je v autě pak teplo
Ale u 2.2 HDi první generace při -15 je teplíčko fakt a po 15 i více minutách.
S blíící se zimou opět 'odborní' novináři píí jak rozběhnout zmrzlé auto. Někdy mám dojem, e nikdy v zimě nestartovali. Zásadně radí auto nejdříve opucovat, ve připravit a prověřit a pak teprve startovat a ihned se rozjet. Chápu jejich ekologické nadení, ale praktický ivot probíhá jinudy. Má zkuenost je tato:
- Jenco se člověk dostane do auta, tak nastartovat. I s dobrou baterkou to při silných mrazech u traktorů nemusí jít. Pak je zbytečné kolem auta půl hodiny cvičit, kdy nikam neodjedu.
- V zimě je větinou tma, tak světla auta silně pomohou při hrabání, čitění...
- Běící ventilátor můe pracovat na přením skle
- Očistu zadního okna nechat a nakonec, protoe vyhřívání aspoň částečně zapracovalo
- Často se vyjídí z nějaké závěje... a je potřeba motor trochu polechtat a zejména turbo poděkuje, e u několik minut běelo v klidu a olej aspoň trochu chytil rozumnou teplotu
- Nepatrně ale přece jen se zkrátí doba, kdy je v autě pak teplo
Ale u 2.2 HDi první generace při -15 je teplíčko fakt a po 15 i více minutách.
|
|
01.11.2011 18:14 -
Re: Doba zahřátí motoru
|
2422966
|
|
Mamlas
|
|
|
To je slovo do pranice. To je presne postup, ktery pouzivam ja.
Prvni nastartovat i kdybych tam vlezt pres spolujezdce . Pak teprve zacit hledat kostatko a ometat auto. Bohuzel, mi co nemame bufika nebo benzinovy motor, tak nam nic jineho nezbyva.
To je slovo do pranice. To je presne postup, ktery pouzivam ja.
Prvni nastartovat i kdybych tam vlezt pres spolujezdce :-d. Pak teprve zacit hledat kostatko a ometat auto. Bohuzel, mi co nemame bufika nebo benzinovy motor, tak nam nic jineho nezbyva.
|
|
01.11.2011 18:51 -
Re: Doba zahřátí motoru
|
2422974
|
|
zhrado
|
Město: Zh, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi SX | Počet příspěvků: 767 |
|
|
No mono budem za zlého ale ja, keď vonku poriadne mrzne, tak natartujem, zamknem auto, idem domov dopi čaj alebo čo a po pár minútach sadám u do akotak schopného auta. Keď som mal malého benziňáka tak som nakopol, okrabal a pálil som preč.. Starému benzínu to bolo jedno, síce aj ral, ale aj kúril ako fras.. Proste zlatý benzín do zimy
No mono budem za zlého ale ja, keď vonku poriadne mrzne, tak natartujem, zamknem auto, idem domov dopi čaj alebo čo a po pár minútach sadám u do akotak schopného auta. Keď som mal malého benziňáka tak som nakopol, okrabal a pálil som preč.. Starému benzínu to bolo jedno, síce aj ral, ale aj kúril ako fras.. Proste zlatý benzín do zimy :D
|
|
| |
|
|