| | |
29.10.2011 19:58 -
Doba zahřátí motoru
|
2422223
|
|
michal
|
Město: Olomouc, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) Tourer | Počet příspěvků: 249 |
|
|
Zdravím po jakém ujetí kilometru se vám zahřeje motor na provozní teplotu? V létě a v zímě?Hlavně mě zajimá 2,0HDi 16V 100kw a 2,0 16V 103kW dík
Zdravím po jakém ujetí kilometru se vám zahřeje motor na provozní teplotu? V létě a v zímě?Hlavně mě zajimá 2,0HDi 16V 100kw a 2,0 16V 103kW dík
|
|
29.10.2011 20:19 -
Re: Doba zahřátí motoru
|
2422229
|
|
Zbyňa
|
Město: Brno, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v SX | Počet příspěvků: 459 |
|
|
Tak závisí na tom, v jaké zátěi je motor, rozdíl je, jestli pojedu od baráku hned dokopce nebo z kopce... nicméně při těchle teplotách u nás v Brně (ráno okolo 7°C) asi tak po 10km u je na provozní teplotě, v létě tak 5-7km, v zimě (řekněme -10) 15km (vechno na stejné trase)....
Tak závisí na tom, v jaké zátěi je motor, rozdíl je, jestli pojedu od baráku hned dokopce nebo z kopce... nicméně při těchle teplotách u nás v Brně (ráno okolo 7°C) asi tak po 10km u je na provozní teplotě, v létě tak 5-7km, v zimě (řekněme -10) 15km (vechno na stejné trase)....
|
|
29.10.2011 20:23 -
Re: Doba zahřátí motoru
|
2422230
|
|
Mahony
|
Město: Praha-Lhotka, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v SX Break | Počet příspěvků: 373 |
|
|
Při počasí jako dneska co je asi 10c° asi tak cca.po pěti km jízdy s hodně lehkou nohou na plynu.
Při počasí jako dneska co je asi 10c° asi tak cca.po pěti km jízdy s hodně lehkou nohou na plynu.
|
|
29.10.2011 20:24 -
Re: Doba zahřátí motoru
|
2422231
|
|
najk
|
Město: Děčín, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v SX Break | Počet příspěvků: 1537 |
|
|
v dnení době ji nemusí tzv. ohřívat motor, stačí nastartovat a odjet, v klidu, nepřetáčet , ale taky nepodtáčet, dej za 1 pak za dvě a chvilku na stabilní otáčky třeba 1500 ot.
v dnení době ji nemusí tzv. ohřívat motor, stačí nastartovat a odjet, v klidu, nepřetáčet , ale taky nepodtáčet, dej za 1 pak za dvě a chvilku na stabilní otáčky třeba 1500 ot. ;-)
|
|
29.10.2011 20:52 -
Re: Doba zahřátí motoru
|
2422243
|
|
michal
|
Město: Olomouc, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) Tourer | Počet příspěvků: 249 |
|
|
Take po ujeti 7km do prace po rovině se asi 2,0HDi 16V 100kW nezahřeje v zimě to ten 2,0 v benzínu na tom bude asi trochu líp co?
Take po ujeti 7km do prace po rovině se asi 2,0HDi 16V 100kW nezahřeje v zimě to ten 2,0 v benzínu na tom bude asi trochu líp co?
|
|
29.10.2011 21:00 -
Re: Doba zahřátí motoru
|
2422244
|
|
Zbyňa
|
Město: Brno, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v SX | Počet příspěvků: 459 |
|
|
Po sedmi kilometrech, v zimě po rovině se docela určitě nezahřeje na provozní teplotu, jezdím 10km, dokopce, z kopce, po rovině, do kopce, prostě celkem rozmanitý a na provozní se nestihne dostat.. zahřeje u docela rozumně, ale ne na optimál.
Po sedmi kilometrech, v zimě po rovině se docela určitě nezahřeje na provozní teplotu, jezdím 10km, dokopce, z kopce, po rovině, do kopce, prostě celkem rozmanitý a na provozní se nestihne dostat.. zahřeje u docela rozumně, ale ne na optimál.
|
|
29.10.2011 21:01 -
Re: Doba zahřátí motoru
|
2422245
|
|
Mikra
|
Město: Velké Hamry, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive Break | Počet příspěvků: 3730 |
|
|
Líp, jak se to vezme. Moná se troku dřív zahřeje, ale na 7km to stejně nebude rozpálený. Horí podle mě je to, e s tím benzínem pojede asi tak za 14l/100km a to díky sytiči, který benzínový motory potřebují, kdeto s tím dieselem jede zhruba se stejnou spotřebou, jako s teplým motorem. Navíc ten benzíňák bude denně do práce točit přes 2500 otáček i za studena, jinak nepojede a ten diesel ti půjde i v 1500ot. Tipni si, který motor tím studeným popojíděním trpí víc.
Líp, jak se to vezme. Moná se troku dřív zahřeje, ale na 7km to stejně nebude rozpálený. Horí podle mě je to, e s tím benzínem pojede asi tak za 14l/100km a to díky sytiči, který benzínový motory potřebují, kdeto s tím dieselem jede zhruba se stejnou spotřebou, jako s teplým motorem. Navíc ten benzíňák bude denně do práce točit přes 2500 otáček i za studena, jinak nepojede a ten diesel ti půjde i v 1500ot. Tipni si, který motor tím studeným popojíděním trpí víc. ;-)
|
|
29.10.2011 21:05 -
Re: Doba zahřátí motoru
|
2422246
|
|
jumep
|
|
|
zahrievanie celkovo zalezi od strasne moc faktorov ....
vacsina hdi ma HDi rezistor v klime, ktory ma vplyv na zohrievanie motora ... kto ho nema, alebo ma zly, tiez sa mu to zohreje inac, dalsia vec je ze su 2 druhy termostatov v tychto autach atd.
ak mas obavu o slabe zohrievanie motora, je tu moznost webasta ....
mikra: sytic - to uz sa nepouziva dlhe roky vstrekovanie si riesi veci inac ...
ale je pravda ze ten benzin sa zohreje a prehreje voci nafte strasne rychlo, vdaka tomu aj 4x viac trpi vyfuk a podobne
zahrievanie celkovo zalezi od strasne moc faktorov ....
vacsina hdi ma HDi rezistor v klime, ktory ma vplyv na zohrievanie motora ... kto ho nema, alebo ma zly, tiez sa mu to zohreje inac, dalsia vec je ze su 2 druhy termostatov v tychto autach atd.
ak mas obavu o slabe zohrievanie motora, je tu moznost webasta ....
mikra: sytic - to uz sa nepouziva dlhe roky :) vstrekovanie si riesi veci inac ...
ale je pravda ze ten benzin sa zohreje a prehreje voci nafte strasne rychlo, vdaka tomu aj 4x viac trpi vyfuk a podobne
|
|
29.10.2011 21:09 -
Re: Doba zahřátí motoru
|
2422248
|
|
jumep
|
|
|
ako s webastom, ktore sa zopina az po nastartovani a funguje len ako pomocny ohrievac vody som pri -10 po 5km na prevadzkovej teplote a nejaka zohriata voda ide aj do chladica .. ale to je kapitola niekde inde
ako s webastom, ktore sa zopina az po nastartovani a funguje len ako pomocny ohrievac vody som pri -10 po 5km na prevadzkovej teplote a nejaka zohriata voda ide aj do chladica .. ale to je kapitola niekde inde :)
|
|
29.10.2011 21:12 -
Re: Doba zahřátí motoru
|
2422250
|
|
michal
|
Město: Olomouc, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) Tourer | Počet příspěvků: 249 |
|
|
Ale zase bude sice 4xvíc trpět vyfuk u benzínu ale to sami bude mít FAP u dieselu nee? motor a turbem tyhle vzdalenosti přeijou si myslím nesmí se to vytačet ale FAP to moc dlouho nevydrí sice jezdím tak 3-5 do měsíce po dálnici ale kadej den do práce 7km právě se rozhoduji jestli jít do benzínu 2,0 nebo do 2,0HDi C5II
Ale zase bude sice 4xvíc trpět vyfuk u benzínu ale to sami bude mít FAP u dieselu nee? motor a turbem tyhle vzdalenosti přeijou si myslím nesmí se to vytačet ale FAP to moc dlouho nevydrí sice jezdím tak 3-5 do měsíce po dálnici ale kadej den do práce 7km právě se rozhoduji jestli jít do benzínu 2,0 nebo do 2,0HDi C5II
|
|
29.10.2011 21:14 -
Re: Doba zahřátí motoru
|
2422252
|
|
Mikra
|
Město: Velké Hamry, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive Break | Počet příspěvků: 3730 |
|
|
Pochopitelně jsem nemyslel sytič v pravým slova smyslu, kdy to nemá karburátor .
Ale rozhodně nesouhlasím s tím, e HDi dává tak znatelně víc paliva studenýmu motoru jako benzíňáky. To ani zdaleka. Moje zimní spotřeba je asi o 0,5l vyí ne letní a jsem přesně ten případ, který do práce jezdí 13km. A v kolpcích. A o tom, komu běh na studeno kodí víc bych nediskutoval. Jako důkaz bych znovu pouil ty otáčky motoru. Prostě na zimou pokřiveným bloku, válci, pístu, klice, loiskách atd. se víc podepíou otáčky vyí ne nií, a to mi těko někdo vyvrátí. A kdy nepřetáčím, neubliuju ani turbu. To můj názor.
Pochopitelně jsem nemyslel sytič v pravým slova smyslu, kdy to nemá karburátor :-).
Ale rozhodně nesouhlasím s tím, e HDi dává tak znatelně víc paliva studenýmu motoru jako benzíňáky. To ani zdaleka. Moje zimní spotřeba je asi o 0,5l vyí ne letní a jsem přesně ten případ, který do práce jezdí 13km. A v kolpcích. A o tom, komu běh na studeno kodí víc bych nediskutoval. Jako důkaz bych znovu pouil ty otáčky motoru. Prostě na zimou pokřiveným bloku, válci, pístu, klice, loiskách atd. se víc podepíou otáčky vyí ne nií, a to mi těko někdo vyvrátí. A kdy nepřetáčím, neubliuju ani turbu. To můj názor.
|
|
29.10.2011 21:16 -
Re: Doba zahřátí motoru
|
2422253
|
|
jumep
|
|
|
FAP sem vobec netahaj
FAP je antikorova cast vyfuku, ktora sa len tak nespali a regeneracia trva chvilu, takze nejake prezhavovanie vyfuku nehrozi ... u benzinu je prezhavovany stale
uz som to tu pisal XY krat, ja jazdim 2 nadrze ciste mesto, 3km z domu do mesta ... 500m az 3km posuvanim po meste ...
na toto by bol lepsi benzin, ale osobne som benzin nechcel .... a tiez nechcem ...
ako hovorim, ak sa bojis nafty ze to nezohrejes a chces naftu, je tu riesenie to webasto ... ale nebal by som sa toho ....
FAP sem vobec netahaj :)
FAP je antikorova cast vyfuku, ktora sa len tak nespali a regeneracia trva chvilu, takze nejake prezhavovanie vyfuku nehrozi ... u benzinu je prezhavovany stale
uz som to tu pisal XY krat, ja jazdim 2 nadrze ciste mesto, 3km z domu do mesta ... 500m az 3km posuvanim po meste ...
na toto by bol lepsi benzin, ale osobne som benzin nechcel .... a tiez nechcem ...
ako hovorim, ak sa bojis nafty ze to nezohrejes a chces naftu, je tu riesenie to webasto ... ale nebal by som sa toho ....
|
|
29.10.2011 21:24 -
Re: Doba zahřátí motoru
|
2422255
|
|
Mahony
|
Město: Praha-Lhotka, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v SX Break | Počet příspěvků: 373 |
|
|
Taky je to hodně o majiteli,kdy má někdo bukový nohy tak ten diesel za studena odrovná.Na ty studený jízdy je benzin víc blbuvzdornej
Taky je to hodně o majiteli,kdy má někdo bukový nohy tak ten diesel za studena odrovná.Na ty studený jízdy je benzin víc blbuvzdornej :-d
|
|
29.10.2011 22:19 -
Re: Doba zahřátí motoru
|
2422305
|
|
michal
|
Město: Olomouc, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) Tourer | Počet příspěvků: 249 |
|
|
kdybych to třeba jednou za týden prohnal po dálnici 20km tak by to stačilo na FAP?
kdybych to třeba jednou za týden prohnal po dálnici 20km tak by to stačilo na FAP?
|
|
29.10.2011 22:19 -
Re: Doba zahřátí motoru
|
2422307
|
|
najk
|
Město: Děčín, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v SX Break | Počet příspěvků: 1537 |
|
|
a upito presto k tématu, fapíci jsou jinde!!!!!!!!!!!!!!
a upito presto k tématu, fapíci jsou jinde!!!!!!!!!!!!!!;-)
|
|
29.10.2011 22:24 -
Re: Doba zahřátí motoru
|
2422310
|
|
Darja
|
|
|
Tak má asi magický auto. Protoe nejvíc nám jezděj vozy nejmenované zásilkové sluby, co jezdí jen prahu. A mají to zanesené. Ty dává příklad jednoho vozu, my to máme v servise obden.
Tak má asi magický auto. Protoe nejvíc nám jezděj vozy nejmenované zásilkové sluby, co jezdí jen prahu. A mají to zanesené. Ty dává příklad jednoho vozu, my to máme v servise obden.
|
|
29.10.2011 22:27 -
Re: Doba zahřátí motoru
|
2422312
|
|
jumep
|
|
|
nie, ja mu len nenakladam kotol a pedal to the metal .... kdezto v tej zasielkovke sa o to moc nestaraju ... zasa sme pri tom istom, pristupe k autu ...
ale to nema ani zo zahriatim nic spolocne a tiez z jeho otazkou ... na jeho mieste ak chce naftu a bal sa toho zohrievania, by som sa toho nebal ....
ak sa toho predsalen boji a skutocne jazdi len couracky po meste, nech zobere benzin ... tu tiez odporucim, osvedcili sa auta z NL ...
nie, ja mu len nenakladam kotol a pedal to the metal .... kdezto v tej zasielkovke sa o to moc nestaraju ... zasa sme pri tom istom, pristupe k autu ...
ale to nema ani zo zahriatim nic spolocne a tiez z jeho otazkou ... na jeho mieste ak chce naftu a bal sa toho zohrievania, by som sa toho nebal ....
ak sa toho predsalen boji a skutocne jazdi len couracky po meste, nech zobere benzin ... tu tiez odporucim, osvedcili sa auta z NL ...
|
|
| |
|
|