Jméno
Heslo
Trvale přihlásit 
Nová registrace
Èesky English
Vyhledávání
Rozšírené ...

 

 Diskuzní fórum / Všeobecná NE-technická diskuze o C5 / Optimální zacházení s motorem HDi
|< < 1 2 3
15.01.2016 21:05 - Re: Optimální zacházení s motorem HDi 2909102
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 11800

U??vate? Poslat soukromou zprávu
spacekj napsal(a):
Ohledne zachazeni s motorem bych se chtel zeptat. Stehuju se ted a budu to mit asi 14km do prace a na prd spojeni busem, takze budu muset autem (na kole se kvuli dalnici taky moc nedostanu). Co presne trpi kratkyma trasama u dieselu vic nez u benzinu? Jen filtr pevnych castic (ten uz dnes maji stejne aji nektery benziny)? Prece jen nezahraty diesel oproti benzinu aspon maze naftou. Nechce se mi moc kupovat druhe auto, tak necham at se tu k tomu vyjadrite vy odbornici Diky za nazory


Za 14 km jízdy se dovede klidně i zregenerovat (v létě klidně , v mrazech asi né) regeneruje +- mezi 400 až 900km

15.01.2016 21:13 - Re: Optimální zacházení s motorem HDi 2909103
spacekj
Město: Brno, Auto: Audi A4 2013 1,8TFSI 172kWPočet příspěvků: 93

99 Poslat soukromou zprávu
Pres pul trasy je po dalnici. Takze se niceho bat nemusim a tahle vzdalenost uz se da brat jako v pohode pro naftaka jestli spravne chapu? Porizenim jinyho auta si teda nijak nepomuzu a o muj korab mit strach nemusim?

15.01.2016 21:28 - Re: Optimální zacházení s motorem HDi 2909104
63zdenda
Město: Jezvé , Auto: Citroën C5 III (X7) 2.2 HDi 16V 173k (125kW) TourerPočet příspěvků: 2972

U??vate? Poslat soukromou zprávu
Já jezdím skoro celej týden 10 km úseky po okreskách, jednou za týden až 14 dní ráno 50km a odpoledne to samé zpět, takových nás je tu víc a nikdo co vím žádné problémy nemáme, jak psal Jarda, častějš regeneruje, jinak nic.

15.01.2016 22:17 - Re: Optimální zacházení s motorem HDi 2909130
spacekj
Město: Brno, Auto: Audi A4 2013 1,8TFSI 172kWPočet příspěvků: 93

99 Poslat soukromou zprávu
Super, udelali jste mi radost Spousta lidi do me "valila kliny" o tom, jak to bude na nic skrze auto. Jinak tak jedenkrat za dva tydny jezdim asi 60km na vikend k rodicum a pak zase 60 zpet (ted to bude vlastne o neco vic), takze i ta delsi jizda se tam ukaze obcas

16.01.2016 00:20 - Re: Optimální zacházení s motorem HDi 2909148
Zbyňa
Město: Brno, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v SXPočet příspěvků: 459
99 Poslat soukromou zprávu
Dlouhou dobu jsem taky jezdíval hlavně couračky 15km (plynulou jízdou, ne po městě), a žádnej problém. Když jedu někam dál a je to řádně prohřátý, tak aplikuju tzv. italsou údržbu , protože s dlouhodobým ježděním "bez vytáčení" jsem pak problém měl...

16.01.2016 18:43 - Re: Optimální zacházení s motorem HDi 2909224
crussader
Město: Galanta, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) TourerPočet příspěvků: 229

Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
nikto nic?

crussader napsal(a):
Ahojte,
otvaram staru temu, no tiez som nad tym nie raz rozmyslal ako mam vlastne tocit to auto (mam ho asi 5 mesiacov) a u mna teda 4ka pri 50tke toci 1250, motor ide tichsie no nezda sa mi ze sa trapi (byvam a jazdim na rovine) ak chcem ist 50 na 3jke tak toci 1900 a to sa miu zda zbytocne moc, moc brzdi motorom potom... tak neviem snad ho moc nepodtacam...
Este som sa chcel spytat ake je optimum pri studenom motore? Snazim sa nechodit moc nad 2000, je to ok?


16.01.2016 19:22 - Re: Optimální zacházení s motorem HDi 2909238
sgt
Město: Skalité, Auto: Citroen Grand C4 SpaceTourer 2.0 BlueHDi 160 EAT8 SHINEPočet příspěvků: 718

U??vate? Poslat soukromou zprávu
Osobne nikdy nejazdím pod 1500 ot/min. Na tých 1500ot/min len výnimočne niekedy na rovine/z kopca. To znamená na 4-ke cca 60km/h. Pod týmito otáčkami cíti, že motor nemá rzervu vo výkone a začína dunie. Podža mňa si tak zbytočne ničíš dvojhmotový zotrvačník. Inak bežne sa snažím jazdi okolo 1750ot/min - 2000ot/min. Vlastne aj pekne vidíš na aktuálnej spotrebe, že je cca rovnaká ak jazdíš pod 1500ot/min alebo okolo tých 1750ot/min.

BTW: Kolega má C4 GP s 2.0 BlueHDI a AISIN automatom. Tam mu bežne drží otáčky okolo 1200-1300 a trochu poču, že pri jemnom pridaní ten motor začne dos dunie. Na druhú stranu nemá dvojhmotu, ale asi motor, EGR atď. nebudú z toho nadšené

16.01.2016 19:29 - Re: Optimální zacházení s motorem HDi 2909244
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 11800

U??vate? Poslat soukromou zprávu
crussader napsal(a):
nikto nic?


Jak nic? vždy ti nepřímo odpovědělo dost lidí a i v dřívějších je dost. Jinak ten motor je dost silný a těch +- 1300ot mu stačí u studeného motoru je to tak jak píšeš OK (kdyby jsi měl automat který si to vše řídí optimálně tak by si viděl že bude řadit okoli 2000ot je to ještě o stylu jízdy u automatu je adaptabilní) a ani krátkodobé vytočení studeného motoru nevadí - to co by mu asi vadilo je do něj skočit a nasadit mu třeba 3.-4000ot na douhou dobu - motor by se prohříval nestejnoměrně a některé části rychle oproti druhým.

16.01.2016 19:58 - Re: Optimální zacházení s motorem HDi 2909259
jhonzatko
Město: Praha, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW)Počet příspěvků: 108
99 Poslat soukromou zprávu
crussader napsal(a):
Ahojte,
otvaram staru temu, no tiez som nad tym nie raz rozmyslal ako mam vlastne tocit to auto (mam ho asi 5 mesiacov) a u mna teda 4ka pri 50tke toci 1250, motor ide tichsie no nezda sa mi ze sa trapi (byvam a jazdim na rovine) ak chcem ist 50 na 3jke tak toci 1900 a to sa miu zda zbytocne moc, moc brzdi motorom potom... tak neviem snad ho moc nepodtacam...
Este som sa chcel spytat ake je optimum pri studenom motore? Snazim sa nechodit moc nad 2000, je to ok?


Resim presne ten samy problem. Tesil jsem se na 6kvalt a ted zjistuju, ze je mi spise k zlosti. Na 5kvaltu mi to prislo lepe odstupnovany. S touhle prevodovkou se mi zda, ze pro 50ku po meste je 3ka prilis a 4ka malo ...
Zvlastni je, ze pocitac mi "radi" razeni hodne nizko. Nechapu, proc to dela, pze mne prijde, ze tech 50km pri 4ce motoru rozhodne nesvedci ...

16.01.2016 20:09 - Re: Optimální zacházení s motorem HDi 2909260
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 11800

U??vate? Poslat soukromou zprávu
jhonzatko napsal(a):
Resim presne ten samy problem. Tesil jsem se na 6kvalt a ted zjistuju, ze je mi spise k zlosti. Na 5kvaltu mi to prislo lepe odstupnovany. S touhle prevodovkou se mi zda, ze pro 50ku po meste je 3ka prilis a 4ka malo ...
Zvlastni je, ze pocitac mi "radi" razeni hodne nizko. Nechapu, proc to dela, pze mne prijde, ze tech 50km pri 4ce motoru rozhodne nesvedci ...


Já jezdím sice tak 10Km/h víc ale v klidu i na 6. nebo 5. a to má biturbo jiné převody - na otáčky v podstatě volnoběh,mimo obec 20.-40Km navíc a to moc přes 2000ot nejde (předpisové rychlosti , mé rychlosti do 2500ot.) - záleží na krouáku motoru - dostatečný krouák=stačí i nepatrně zvíšené od volnoběhu(u AP to jde +- 1500ot)

16.01.2016 20:18 - Re: Optimální zacházení s motorem HDi 2909265
crussader
Město: Galanta, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) TourerPočet příspěvků: 229

Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
Som z toho jelen mne sa nezda ze duni a ak napr. radim hore z 3 pri 2000 tak po preradeni na 4 mam zase 1300 a pomaly pridavam ... ale vacsinou teda jazdim tych 55-60 tam to nieje tak nizko na tej 4ke, a ak treba viac vykonu tak samozrejme na 3ke.
Inak tie "rady" aj u mna prichadzaju pri malinko nad 2000.

16.01.2016 20:41 - Re: Optimální zacházení s motorem HDi 2909275
zhrado
Město: Zh, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi SXPočet příspěvků: 767
99 Poslat soukromou zprávu
Jazdite ako vám to vyhovuje. Auto slúži vám a nie vy jemu.... Samozrejme s tým, že ste človek rozumný.

16.01.2016 21:35 - Re: Optimální zacházení s motorem HDi 2909292
63zdenda
Město: Jezvé , Auto: Citroën C5 III (X7) 2.2 HDi 16V 173k (125kW) TourerPočet příspěvků: 2972

U??vate? Poslat soukromou zprávu
HELLMUT napsal(a):
No kdyby jste měli automat,tak tyhle blbosti vůec nemusíte řešit
Nějaký ruční řazení, co je to za prehistorickou kravinu?
Bolí z toho noha a ještě musite přemýšlet


Automat je pro baby, manuál pro lidi, co to umí a ještě umí přemýšlet.
Podle mne je optimální do 2 tis. otáček při studeném motoru, když tam postupně nakvedlám 6tku, mám při 90tce asi 17cet otáček, akorát voda na budíku se pomalejš ohřívá, když jedu na pětku 90, otáčky zhruba na 2tis. a voda na budíku je teplejší dřív, zrovna tak teplota oleje, proto si myslím, že je optimum pro motor těch 2tis. otáček, kdy se motor nepřetáčí a zároveň nepodtáčí.

|< < 1 2 3


  
Uživatelé online  
Nejnovější příspěvky  
Inzerce  
Obrázky  
Š 2007-2017 :: by c5club,optimalizováno pro rozlišení 1024x768, Firefox, Kontakt/Administrator