| | |
29.10.2011 20:33 -
Re: Optimální zacházení s motorem HDi
|
2422236
|
|
najk
|
Město: Děčín, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v SX Break | Počet příspěvků: 1537 |
|
|
úplně v poho padesátkou ve městě na 4, nema probléma
úplně v poho padesátkou ve městě na 4, nema probléma
|
|
01.11.2011 19:28 -
Re: Optimální zacházení s motorem HDi
|
2422985
|
|
DaveLbc
|
Město: Liberec, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SX | Počet příspěvků: 422 |
|
|
Je fakt,e kdy netočím nad 2000 tak mi připadá řazení jako turbo efekt. Chviku nic a pak příjde zrychlení. Nemám teda ádné cukání. Musím si zvykat i na tu hydraulickou spojku je to jiné. Je to spojení těch dvou věcí otáčky a spojka. Teda aspon u mě.
Je fakt,e kdy netočím nad 2000 tak mi připadá řazení jako turbo efekt. Chviku nic a pak příjde zrychlení. Nemám teda ádné cukání. Musím si zvykat i na tu hydraulickou spojku je to jiné. Je to spojení těch dvou věcí otáčky a spojka. Teda aspon u mě.
|
|
01.11.2011 19:57 -
Re: Optimální zacházení s motorem HDi
|
2422993
|
|
duff74
|
Město: Holeov, Auto: Citroën C5 I 2.2HDi SX | Počet příspěvků: 163 |
|
|
Teď jsem to zkouel. Na 4ku o rovině při 1500 ot. mám rychlost přesně 60km/h. Při 50 km/h je těch tocek jen cca 1250, co jenproklatě málo.
Teď jsem to zkouel. Na 4ku o rovině při 1500 ot. mám rychlost přesně 60km/h. Při 50 km/h je těch tocek jen cca 1250, co jenproklatě málo.
|
|
01.11.2011 20:03 -
Re: Optimální zacházení s motorem HDi
|
2422998
|
|
jumep
|
|
|
rychlost je optimalne sledovat podla gps a hlavne na rovine
rychlost je optimalne sledovat podla gps a hlavne na rovine
|
|
01.11.2011 20:35 -
Re: Optimální zacházení s motorem HDi
|
2423012
|
|
TheOne
|
Město: Ostrava, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi X | Počet příspěvků: 373 |
|
|
DaveLbc napsal(a): Je fakt,e kdy netočím nad 2000 tak mi připadá řazení jako turbo efekt. Chviku nic a pak příjde zrychlení. Nemám teda ádné cukání. Musím si zvykat i na tu hydraulickou spojku je to jiné. Je to spojení těch dvou věcí otáčky a spojka. Teda aspon u mě.
turboefekt poznas jedine zastudena kdy není jete dost zahřáté a promazané, roztočí se skokově pak to kopne.
Je fakt,e kdy netočím nad 2000 tak mi připadá řazení jako turbo efekt. Chviku nic a pak příjde zrychlení. Nemám teda ádné cukání. Musím si zvykat i na tu hydraulickou spojku je to jiné. Je to spojení těch dvou věcí otáčky a spojka. Teda aspon u mě.
turboefekt poznas jedine zastudena kdy není jete dost zahřáté a promazané, roztočí se skokově pak to kopne.
|
|
01.11.2011 20:40 -
Re: Optimální zacházení s motorem HDi
|
2423013
|
|
DaveLbc
|
Město: Liberec, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SX | Počet příspěvků: 422 |
|
|
Tak to není ono.Já nevím jak bych to popsal. Kdy zařadím tak pustím spojku a jako by se nepřitlačila hned,ale za vteřinku. A pak je záběr. Kdy mám otáčky nad těch 2000 tak je to hned a přesné. Reakce je rychlá.
Tak to není ono.Já nevím jak bych to popsal. Kdy zařadím tak pustím spojku a jako by se nepřitlačila hned,ale za vteřinku. A pak je záběr. Kdy mám otáčky nad těch 2000 tak je to hned a přesné. Reakce je rychlá.
|
|
01.11.2011 20:48 -
Re: Optimální zacházení s motorem HDi
|
2423015
|
|
Mikra
|
Město: Velké Hamry, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive Break | Počet příspěvků: 3730 |
|
|
TheOne napsal(a): turboefekt poznas jedine zastudena kdy není jete dost zahřáté a promazané, roztočí se skokově pak to kopne.
Myslím, e turboefekt se pozná i za tepla a není způsobený nepromazaným turbem. Turboefekt je zapříčiněn tím, e turbo se roztáčí výfukovými plyny. A pokud je motor v nízkých otáčkách, tak ne nějaký výfukový plyny s vyí rychlostí vzniknou, tak se musí nejdřív do motoru dostat palivo a vzduch. A vzduchu je málo, protoe turbo se pomalu točí, protoe ho výfuk nehoní . Tak tím se celý roztočení turba zpomalí. Ale jedná se o zlomky sekundy.
Myslím, e turboefekt se pozná i za tepla a není způsobený nepromazaným turbem. Turboefekt je zapříčiněn tím, e turbo se roztáčí výfukovými plyny. A pokud je motor v nízkých otáčkách, tak ne nějaký výfukový plyny s vyí rychlostí vzniknou, tak se musí nejdřív do motoru dostat palivo a vzduch. A vzduchu je málo, protoe turbo se pomalu točí, protoe ho výfuk nehoní :-D. Tak tím se celý roztočení turba zpomalí. Ale jedná se o zlomky sekundy.
|
|
02.11.2011 10:50 -
Re: Optimální zacházení s motorem HDi
|
2423101
|
|
C5stepan
|
|
|
jruze napsal(a): No pánové asi by jste potřebovali automat ten vám ukáe sám (na 4000ot bych lítal počítám tak 180km/h)
Můj automat 4r. s tempomatem na 130 (GPS 128km/hod) cca 2400 ot.
Můj automat 4r. s tempomatem na 130 (GPS 128km/hod) cca 2400 ot.
|
|
02.11.2011 13:04 -
Re: Optimální zacházení s motorem HDi
|
2423122
|
|
Tony_Z
|
Město: Okr. Kladno, Auto: C5 III (X7) Tourer 2.2HDi 125Kw (4HT, 2009); C5 I 2.0HDi 80Kw (RHZ, 2002) | Počet příspěvků: 519 |
|
|
Na rovince 50km/h na čtyřku a tempomat bez problémů ( cca 1400ot/min ). Mírný kopec a motor začne drnčet. Proto raději jezdím cca 55km/h na 4 a je to znát. Do kopečků na 3 a do prudkých na 2( ve při cca 50km/h )
Mám 80Kw 2.0HDi a je mi divné, e by někdo se silnějím motorem měl problém jet na čtyřku po rovince nebo mírného kopce bez drnčení motoru.
Na rovince 50km/h na čtyřku a tempomat bez problémů ( cca 1400ot/min ). Mírný kopec a motor začne drnčet. Proto raději jezdím cca 55km/h na 4 a je to znát. Do kopečků na 3 a do prudkých na 2( ve při cca 50km/h )
Mám 80Kw 2.0HDi a je mi divné, e by někdo se silnějím motorem měl problém jet na čtyřku po rovince nebo mírného kopce bez drnčení motoru.
|
|
02.11.2011 14:08 -
Re: Optimální zacházení s motorem HDi
|
2423135
|
|
DaveLbc
|
Město: Liberec, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SX | Počet příspěvků: 422 |
|
|
Já musím říct,e já mám na 4k otáčky motoru 1600 a jedu 50 km/h. A kdy na to lápnu tak je okamitá reakce. Nesmím podtáčet to se mu vůbec nelíbí a to začne drnčet. Je to teda 1.6 Hdi 80kw.
Já musím říct,e já mám na 4k otáčky motoru 1600 a jedu 50 km/h. A kdy na to lápnu tak je okamitá reakce. Nesmím podtáčet to se mu vůbec nelíbí a to začne drnčet. Je to teda 1.6 Hdi 80kw.
|
|
02.11.2011 15:44 -
Re: Optimální zacházení s motorem HDi
|
2423175
|
|
jumep
|
|
|
dnes som to nafotil
mam namerany tachometer, ukazuje mi 50 uplne presne
ps. pre rypalkov - ano blbne mi alternator
dnes som to nafotil :)
mam namerany tachometer, ukazuje mi 50 uplne presne
ps. pre rypalkov - ano blbne mi alternator :)
Přílohy: IMAG0256.jpg ( 343744b ) - |
|
02.11.2011 16:09 -
Re: Optimální zacházení s motorem HDi
|
2423190
|
|
duff74
|
Město: Holeov, Auto: Citroën C5 I 2.2HDi SX | Počet příspěvků: 163 |
|
|
Tony_Z napsal(a): ...Mám 80Kw 2.0HDi a je mi divné, e by někdo se silnějím motorem měl problém jet na čtyřku po rovince nebo mírného kopce bez drnčení motoru.
No ona 2,2 má sice o 18 kW víc, ale to podle mně neznamená, e po rovině při 50km/h na 4ku se nepodtáčí. Řekl, bych, e ne výkon motoru v těchto otáčkách rozhoduje spí nějaký převodový poměr. Pokud teda nemá 2,0 a 2,2 stejnou převodovku, to nevím. Třeba by sme zjistili, e 2,2 má např. při 140 km/h oproti 2,0 zase míň otáček.
No ona 2,2 má sice o 18 kW víc, ale to podle mně neznamená, e po rovině při 50km/h na 4ku se nepodtáčí. Řekl, bych, e ne výkon motoru v těchto otáčkách rozhoduje spí nějaký převodový poměr. Pokud teda nemá 2,0 a 2,2 stejnou převodovku, to nevím. Třeba by sme zjistili, e 2,2 má např. při 140 km/h oproti 2,0 zase míň otáček.
|
|
02.11.2011 17:24 -
Re: Optimální zacházení s motorem HDi
|
2423209
|
|
TomasT
|
Město: Praha 15, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SX Break | Počet příspěvků: 1470 |
|
|
DaveLbc napsal(a): Já musím říct,e já mám na 4k otáčky motoru 1600 a jedu 50 km/h. A kdy na to lápnu tak je okamitá reakce. Nesmím podtáčet to se mu vůbec nelíbí a to začne drnčet. Je to teda 1.6 Hdi 80kw.
Zvlátní, já se na otáčky, kdy se to auto zdá pruné (těch cca 1600) dostanu a při rychlosti 55km/h (podle tempomatu), při 50 jsem těsně pod 1500.
Zvlátní, já se na otáčky, kdy se to auto zdá pruné (těch cca 1600) dostanu a při rychlosti 55km/h (podle tempomatu), při 50 jsem těsně pod 1500.
|
|
03.11.2011 12:35 -
Re: Optimální zacházení s motorem HDi
|
2423360
|
|
jumep
|
|
|
ze je rucicka moc vpravo ... obcas nedobija, obcas je moc vpravo ...
ale islo mi o to ze na tej 4ke to v tychto otackach proste sa da ist ... a ze mam ten tacho presne ... takze ani presnych 50 som tam nemal
ze je rucicka moc vpravo ... obcas nedobija, obcas je moc vpravo ...
ale islo mi o to ze na tej 4ke to v tychto otackach proste sa da ist ... a ze mam ten tacho presne ... takze ani presnych 50 som tam nemal :)
|
|
03.11.2011 13:04 -
Re: Optimální zacházení s motorem HDi
|
2423369
|
|
amirinda
|
Město: Planá, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi SX | Počet příspěvků: 439 |
|
|
já jen, e mám tu ručičku podobně
já jen, e mám tu ručičku podobně
|
|
15.01.2016 14:43 -
Re: Optimální zacházení s motorem HDi
|
2908985
|
|
crussader
|
Město: Galanta, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) Tourer | Počet příspěvků: 229 |
|
|
Ahojte,
otvaram staru temu, no tiez som nad tym nie raz rozmyslal ako mam vlastne tocit to auto (mam ho asi 5 mesiacov) a u mna teda 4ka pri 50tke toci 1250, motor ide tichsie no nezda sa mi ze sa trapi (byvam a jazdim na rovine) ak chcem ist 50 na 3jke tak toci 1900 a to sa miu zda zbytocne moc, moc brzdi motorom potom... tak neviem snad ho moc nepodtacam...
Este som sa chcel spytat ake je optimum pri studenom motore? Snazim sa nechodit moc nad 2000, je to ok?
Ahojte,
otvaram staru temu, no tiez som nad tym nie raz rozmyslal ako mam vlastne tocit to auto (mam ho asi 5 mesiacov) a u mna teda 4ka pri 50tke toci 1250, motor ide tichsie no nezda sa mi ze sa trapi (byvam a jazdim na rovine) ak chcem ist 50 na 3jke tak toci 1900 a to sa miu zda zbytocne moc, moc brzdi motorom potom... tak neviem snad ho moc nepodtacam...
Este som sa chcel spytat ake je optimum pri studenom motore? Snazim sa nechodit moc nad 2000, je to ok?
|
|
15.01.2016 20:42 -
Re: Optimální zacházení s motorem HDi
|
2909100
|
|
spacekj
|
Město: Brno, Auto: Audi A4 2013 1,8TFSI 172kW | Počet příspěvků: 93 |
|
|
Ohledne zachazeni s motorem bych se chtel zeptat. Stehuju se ted a budu to mit asi 14km do prace a na prd spojeni busem, takze budu muset autem (na kole se kvuli dalnici taky moc nedostanu). Co presne trpi kratkyma trasama u dieselu vic nez u benzinu? Jen filtr pevnych castic (ten uz dnes maji stejne aji nektery benziny)? Prece jen nezahraty diesel oproti benzinu aspon maze naftou. Nechce se mi moc kupovat druhe auto, tak necham at se tu k tomu vyjadrite vy odbornici Diky za nazory
Ohledne zachazeni s motorem bych se chtel zeptat. Stehuju se ted a budu to mit asi 14km do prace a na prd spojeni busem, takze budu muset autem (na kole se kvuli dalnici taky moc nedostanu). Co presne trpi kratkyma trasama u dieselu vic nez u benzinu? Jen filtr pevnych castic (ten uz dnes maji stejne aji nektery benziny)? Prece jen nezahraty diesel oproti benzinu aspon maze naftou. Nechce se mi moc kupovat druhe auto, tak necham at se tu k tomu vyjadrite vy odbornici :) Diky za nazory
|
|
| |
|
|