| | |
28.10.2011 19:51 -
Optimální zacházení s motorem HDi
|
2422042
|
|
Majk-fox
|
Město: Chrudim, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v SX Break | Počet příspěvků: 164 |
|
|
Ahoj lidi, hledal jsem,ale nenael vlákno o tom, jak by člověk měl jezdit s moderním HDI motorem, aby mu to neubliovalo, nebo stále jezdím s mírný neklidem na dui, e motor nemá správné točky při řazení atd. a ze vech stran slýchávám řeči, e kdo s těmito motory jezdí pomalu a řadí v niích otáčkách, tak z něj udělá olejničku a línou hujdu. Je jasný, e pokud dám od volnoběhu 5tku, tak to není to pravý,ale pokud dám v 1500ot čtyřku a plynule přidávám plyn a necuká to, tak mi to příjde ok.Dřív jsem měl starýho nafáka bez turba,tak jsem to neřeil. A s tímto motorem se stále učím optimálně jezdit, myslím kdy v jakých otáčkách řadit,aby to nekurvilo motor a tím nemyslím ve vysokých,to jasný,ale co nízký?? Co je braný u HDI 2.0 16V braný jako týrání motoru a kdy optimálně řadit, kdy člověk nechce závodit a jed v klidu na spotřebu a aby to nebylo na úkor ivotnosti motoru? Nekurvím motor, kdy větinu času co mám auto jsem si vystačil do 3000 Ot? A na vyjjímky. Jaké jsou vae poznatky?
Ahoj lidi, hledal jsem,ale nenael vlákno o tom, jak by člověk měl jezdit s moderním HDI motorem, aby mu to neubliovalo, nebo stále jezdím s mírný neklidem na dui, e motor nemá správné točky při řazení atd. a ze vech stran slýchávám řeči, e kdo s těmito motory jezdí pomalu a řadí v niích otáčkách, tak z něj udělá olejničku a línou hujdu. Je jasný, e pokud dám od volnoběhu 5tku, tak to není to pravý,ale pokud dám v 1500ot čtyřku a plynule přidávám plyn a necuká to, tak mi to příjde ok.Dřív jsem měl starýho nafáka bez turba,tak jsem to neřeil. A s tímto motorem se stále učím optimálně jezdit, myslím kdy v jakých otáčkách řadit,aby to nekurvilo motor a tím nemyslím ve vysokých,to jasný,ale co nízký?? Co je braný u HDI 2.0 16V braný jako týrání motoru a kdy optimálně řadit, kdy člověk nechce závodit a jed v klidu na spotřebu a aby to nebylo na úkor ivotnosti motoru? Nekurvím motor, kdy větinu času co mám auto jsem si vystačil do 3000 Ot? A na vyjjímky. Jaké jsou vae poznatky?
|
|
28.10.2011 20:12 -
Re: Optimální zacházení s motorem HDi
|
2422047
|
|
najk
|
Město: Děčín, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v SX Break | Počet příspěvků: 1537 |
|
|
taky tak jezdím, zásada je , aby si po zařazení rychlosti, např. 4 a po přidání bylo jasně cítit, e auto táhne a necuká, běně jezdím do 2000 ot/min. a 1500 je pro mně akorát ale mín to nedávám, včas podřadit, v případě e to bude podtáčet bude trpět setrvák (cuky cuk), vyuívám vech 6. stupňů poměrně často i kdy nejsem na dálnici, pozn. nejezdím na spotřebu! dodruji limity rychlosti - (teda větinou) - v obci vdy.
taky tak jezdím, zásada je , aby si po zařazení rychlosti, např. 4 a po přidání bylo jasně cítit, e auto táhne a necuká, běně jezdím do 2000 ot/min. a 1500 je pro mně akorát ale mín to nedávám, včas podřadit, v případě e to bude podtáčet bude trpět setrvák (cuky cuk), vyuívám vech 6. stupňů poměrně často i kdy nejsem na dálnici, pozn. nejezdím na spotřebu! dodruji limity rychlosti - (teda větinou) - v obci vdy. :-D
|
|
28.10.2011 20:27 -
Re: Optimální zacházení s motorem HDi
|
2422055
|
|
Majk-fox
|
Město: Chrudim, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v SX Break | Počet příspěvků: 164 |
|
|
Yes to jsem chtěl slyet, jezdíme uplně stejně, řadim často a netočím. Mě jde jen o to, jestli je to pravda,jak mi v servise řikej, e se to musí prohánět, jinak je celý sání zasekaný olejem atd. Myslím, ale , e pokud před jízdou auto zahřeju, tak není důvod mít takto pinavý sání. Mimochodem, jsem měl minulý týden rozdělanou trubku z cooleru ven a je čistái pokud posvítím do chladiče, tak je krásně čistý. Take nevím, co je na tom pravdy.
Yes:palec to jsem chtěl slyet, jezdíme uplně stejně, řadim často a netočím. Mě jde jen o to, jestli je to pravda,jak mi v servise řikej, e se to musí prohánět, jinak je celý sání zasekaný olejem atd. Myslím, ale , e pokud před jízdou auto zahřeju, tak není důvod mít takto pinavý sání. Mimochodem, jsem měl minulý týden rozdělanou trubku z cooleru ven a je čistái pokud posvítím do chladiče, tak je krásně čistý. Take nevím, co je na tom pravdy. :nevim
|
|
28.10.2011 20:39 -
Re: Optimální zacházení s motorem HDi
|
2422056
|
|
jumep
|
|
|
ja to uvedem v takej skratke
1500 = minimum - nechcet z toho zrychlovat, ale na udrzovanie rychlosti v pohode
pracovne otacky od 2000 do 3000
aby nedostavalo turbo atd po hube, tak opatrne s plynom ... nestupat stale plny, ale len tak do 50%
tj. 4rka, 50 bez problemov, ale ked chcem zrychlit alebo mam pred sebou kopcek tak podradit do 3
edit: samozrejme, obcasne prevetranie len prospeje .... ale trvale prevetravanie skor neprospeje
ja to uvedem v takej skratke
1500 = minimum - nechcet z toho zrychlovat, ale na udrzovanie rychlosti v pohode
pracovne otacky od 2000 do 3000
aby nedostavalo turbo atd po hube, tak opatrne s plynom ... nestupat stale plny, ale len tak do 50%
tj. 4rka, 50 bez problemov, ale ked chcem zrychlit alebo mam pred sebou kopcek tak podradit do 3
edit: samozrejme, obcasne prevetranie len prospeje .... ale trvale prevetravanie skor neprospeje
|
|
28.10.2011 21:10 -
Re: Optimální zacházení s motorem HDi
|
2422059
|
|
M.P
|
Město: Třebíč, Auto: Peugeot 807 2.0 HDi / 100 kW | Počet příspěvků: 432 |
|
|
Občas je potřeba vyhnat pavouky z vejfuku ... a s něma i trochu těch sazí . Jinak ti to pak vyenou na emisích
Občas je potřeba vyhnat pavouky z vejfuku ... a s něma i trochu těch sazí . Jinak ti to pak vyenou na emisích ;-)
|
|
28.10.2011 21:12 -
Re: Optimální zacházení s motorem HDi
|
2422060
|
|
jumep
|
|
|
ved som doplnil ze obcasne prevetranie len prospeje ....
obcasne sa da povedat raz za nadrz ... (obvykle po natankovani )
ved som doplnil ze obcasne prevetranie len prospeje ....
obcasne sa da povedat raz za nadrz ... :) (obvykle po natankovani :) )
|
|
28.10.2011 22:15 -
Re: Optimální zacházení s motorem HDi
|
2422061
|
|
zhrado
|
Město: Zh, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi SX | Počet příspěvků: 767 |
|
|
Podla mňa aj častejie ako raz za nádr..
Podla mňa aj častejie ako raz za nádr..
|
|
28.10.2011 22:27 -
Re: Optimální zacházení s motorem HDi
|
2422063
|
|
Poffa
|
Město: Spiská Belá, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) Tourer | Počet příspěvků: 282 |
|
|
ja som asi zlý majitel ja stým jazdím rýchlo a vade ale nepodtáčam
ja som asi zlý majitel ja stým jazdím rýchlo a vade ale nepodtáčam :-))))
|
|
29.10.2011 00:12 -
Re: Optimální zacházení s motorem HDi
|
2422074
|
|
jruze
|
|
|
No pánové asi by jste potřebovali automat ten vám ukáe sám (na 4000ot bych lítal počítám tak 180km/h)
No pánové asi by jste potřebovali automat:-d ten vám ukáe sám (na 4000ot bych lítal počítám tak 180km/h)
|
|
29.10.2011 12:38 -
Re: Optimální zacházení s motorem HDi
|
2422127
|
|
duff74
|
Město: Holeov, Auto: Citroën C5 I 2.2HDi SX | Počet příspěvků: 163 |
|
|
No abych řekl pravdu, čekal jsem (od mého prvního diesela) ten kroutící moment ve větím spektru otáček. Hlavně těch niích. Ve vyích ot. u je to OK. Někdy mám pocit e dva je málo a tři moc (obrazně řečeno). Na trojku u je těch toček dost, ale čtyřka to nepobere. Na 4 při 50 by mi to zřejmě u cukalo. pokud by to nebylo z kopce.
Byl jsem na diagnostice, ale ve je OK a turbo plní jak má. Moná je to váhou auta a moná jen nechtě srovnávám s autama co mám v práci - VW transporter 2,5 Tdi rv. 08 a koda Yeti 2,0 Tdi rv.09. A moná hledám chybu tam kde není...
No abych řekl pravdu, čekal jsem (od mého prvního diesela) ten kroutící moment ve větím spektru otáček. Hlavně těch niích. Ve vyích ot. u je to OK. Někdy mám pocit e dva je málo a tři moc (obrazně řečeno). Na trojku u je těch toček dost, ale čtyřka to nepobere. Na 4 při 50 by mi to zřejmě u cukalo. pokud by to nebylo z kopce.
Byl jsem na diagnostice, ale ve je OK a turbo plní jak má. Moná je to váhou auta a moná jen nechtě srovnávám s autama co mám v práci - VW transporter 2,5 Tdi rv. 08 a koda Yeti 2,0 Tdi rv.09. A moná hledám chybu tam kde není...;-)
|
|
29.10.2011 12:44 -
Re: Optimální zacházení s motorem HDi
|
2422129
|
|
jumep
|
|
|
duff74 napsal(a): No abych řekl pravdu, čekal jsem (od mého prvního diesela) ten kroutící moment ve větím spektru otáček. Hlavně těch niích. Ve vyích ot. u je to OK. Někdy mám pocit e dva je málo a tři moc (obrazně řečeno). Na trojku u je těch toček dost, ale čtyřka to nepobere. Na 4 při 50 by mi to zřejmě u cukalo. pokud by to nebylo z kopce.
Byl jsem na diagnostice, ale ve je OK a turbo plní jak má. Moná je to váhou auta a moná jen nechtě srovnávám s autama co mám v práci - VW transporter 2,5 Tdi rv. 08 a koda Yeti 2,0 Tdi rv.09. A moná hledám chybu tam kde není...
Na 4rke mi to taha aj do kopca pri 50 v pohode, bez trhania a podobne, ked mam tych 50 na tempomate, tak bez znizenia rychlosti atd. ide do kopca, akurat nejake prudke zrychlenie sa neda cakat
samozrejme kazdy mame predstavu o kopci ... (2.0 80kw ale ten kopec uz na 4rke ma problem)
Na 4rke mi to taha aj do kopca pri 50 v pohode, bez trhania a podobne, ked mam tych 50 na tempomate, tak bez znizenia rychlosti atd. ide do kopca, akurat nejake prudke zrychlenie sa neda cakat
samozrejme kazdy mame predstavu o kopci ... (2.0 80kw ale ten kopec uz na 4rke ma problem)
|
|
29.10.2011 12:58 -
Re: Optimální zacházení s motorem HDi
|
2422132
|
|
duff74
|
Město: Holeov, Auto: Citroën C5 I 2.2HDi SX | Počet příspěvků: 163 |
|
|
Jasně, ale mám takový dojem e těch 50 km/h by mi u 4 nepobrala ani na rovině bez cukání. Tak to mám asi něco patně, ačkoliv netuím co...
Jasně, ale mám takový dojem e těch 50 km/h by mi u 4 nepobrala ani na rovině bez cukání. Tak to mám asi něco patně, ačkoliv netuím co...
|
|
29.10.2011 13:04 -
Re: Optimální zacházení s motorem HDi
|
2422134
|
|
.45acp
|
|
|
Při 50 na 4 jezdím jen z kopce, po rovině skoro ne a do kopce vůbec. To mám pod 1500 otáček a připadá mi to málo. Je to taky můj první nafák, tak mám třeba z benzínu patnou představu o potřebných otáčkách.
Při 50 na 4 jezdím jen z kopce, po rovině skoro ne a do kopce vůbec. To mám pod 1500 otáček a připadá mi to málo. Je to taky můj první nafák, tak mám třeba z benzínu patnou představu o potřebných otáčkách.
|
|
29.10.2011 13:09 -
Re: Optimální zacházení s motorem HDi
|
2422135
|
|
duff74
|
Město: Holeov, Auto: Citroën C5 I 2.2HDi SX | Počet příspěvků: 163 |
|
|
.45acp
No tak to máme stějně, taky se dostanu pod 1500 ot. a u bych to podtáčel. Na můj vkus je třeba před řazením motor dost vytočit, aby nespadli otáčky a necukalo to. Ideál vidím 2000+ ot. , ale to při 50 na 4 rozhodně nemám.
.45acp
No tak to máme stějně, taky se dostanu pod 1500 ot. a u bych to podtáčel. Na můj vkus je třeba před řazením motor dost vytočit, aby nespadli otáčky a necukalo to. Ideál vidím 2000+ ot. , ale to při 50 na 4 rozhodně nemám.
|
|
29.10.2011 13:19 -
Re: Optimální zacházení s motorem HDi
|
2422136
|
|
.45acp
|
|
|
Jo, kdy chci, aby se to jen tak valilo, řadím kolem 2000otáček. Jinak točím samozřejmě víc.
Jo, kdy chci, aby se to jen tak valilo, řadím kolem 2000otáček. Jinak točím samozřejmě víc.
|
|
29.10.2011 14:31 -
Re: Optimální zacházení s motorem HDi
|
2422148
|
|
Mamlas
|
|
|
U me je to stejny. Pri 50 na 4 jsem pod 1500 ot. a to uz je dost malo. Pak to vseljak poskuba a jakykoliv zrychleni je skoro nemozny. Na 4 se da jet tak 55 - 60 kdy se otacky dostanou nad 1500 jenze to po meste moc nejde.
U me je to stejny. Pri 50 na 4 jsem pod 1500 ot. a to uz je dost malo. Pak to vseljak poskuba a jakykoliv zrychleni je skoro nemozny. Na 4 se da jet tak 55 - 60 kdy se otacky dostanou nad 1500 jenze to po meste moc nejde.
|
|
29.10.2011 18:15 -
Re: Optimální zacházení s motorem HDi
|
2422188
|
|
jumep
|
|
|
ako som povedal, udrzovat tu rychlost sa da ... zrychlenie z toho necakat / nerealne
inak nejake optimalne otacky na spotrebu a vykon su okolo 1900 - 5tka a 90km/h
ako som povedal, udrzovat tu rychlost sa da ... zrychlenie z toho necakat / nerealne
inak nejake optimalne otacky na spotrebu a vykon su okolo 1900 - 5tka a 90km/h
|
|
29.10.2011 20:14 -
Re: Optimální zacházení s motorem HDi
|
2422227
|
|
Zbyňa
|
Město: Brno, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v SX | Počet příspěvků: 459 |
|
|
Studenej motor jezdim okolo, resp. lehce nad 1500 a řadim na 2000 max. (podtáčet nechci kvůli setrváku a moc točit kvuli turbu - studenej olej, jak u bylo řečeno). Zahřátej motor běně drim na 2000, jak píe jumep, tam jsou ideální otáčky na spotřebu a výkon. Čili město jezdim větinou na 3, za 4 třeba jen z mírnýho kopce, abych nemusel stát na plynu a motor tolik "nebrzdil". Spotřebu ve městě při převáným dojídění (10km tam a 10 z5) mám 6,7 podle počítače, teď kdy se ochladilo, vyloeně v zimě tak 7,2
Studenej motor jezdim okolo, resp. lehce nad 1500 a řadim na 2000 max. (podtáčet nechci kvůli setrváku a moc točit kvuli turbu - studenej olej, jak u bylo řečeno). Zahřátej motor běně drim na 2000, jak píe jumep, tam jsou ideální otáčky na spotřebu a výkon. Čili město jezdim větinou na 3, za 4 třeba jen z mírnýho kopce, abych nemusel stát na plynu a motor tolik "nebrzdil". Spotřebu ve městě při převáným dojídění (10km tam a 10 z5) mám 6,7 podle počítače, teď kdy se ochladilo, vyloeně v zimě tak 7,2 :palec
|
|
| |
|
|