Jméno
Heslo
Trvale přihlásit 
Nová registrace
Èesky English
Vyhledávání
Rozšírené ...

 

 Diskuzní fórum / Všeobecná NE-technická diskuze o C5 / Optimální zacházení s motorem HDi
1 2 3 > >|
28.10.2011 19:51 - Optimální zacházení s motorem HDi 2422042
Majk-fox
Město: Chrudim, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v SX BreakPočet příspěvků: 164
99 Poslat soukromou zprávu
Ahoj lidi, hledal jsem,ale nenašel vlákno o tom, jak by člověk měl jezdit s moderním HDI motorem, aby mu to neubližovalo, nebo stále jezdím s mírný neklidem na duši, že motor nemá správné točky při řazení atd. a ze všech stran slýchávám řeči, že kdo s těmito motory jezdí pomalu a řadí v nižších otáčkách, tak z něj udělá olejničku a línou hujdu. Je jasný, že pokud dám od volnoběhu 5tku, tak to není to pravý,ale pokud dám v 1500ot čtyřku a plynule přidávám plyn a necuká to, tak mi to příjde ok.Dřív jsem měl starýho nafáka bez turba,tak jsem to neřešil. A s tímto motorem se stále učím optimálně jezdit, myslím kdy v jakých otáčkách řadit,aby to nekurvilo motor a tím nemyslím ve vysokých,to jasný,ale co nízký?? Co je braný u HDI 2.0 16V braný jako týrání motoru a kdy optimálně řadit, když člověk nechce závodit a jed v klidu na spotřebu a aby to nebylo na úkor životnosti motoru? Nekurvím motor, když většinu času co mám auto jsem si vystačil do 3000 Ot? Až na vyjjímky. Jaké jsou vaše poznatky?

28.10.2011 20:12 - Re: Optimální zacházení s motorem HDi 2422047
najk
Město: Děčín, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v SX BreakPočet příspěvků: 1537

99 Poslat soukromou zprávu
taky tak jezdím, zásada je , aby si po zařazení rychlosti, např. 4 a po přidání bylo jasně cítit, že auto táhne a necuká, běžně jezdím do 2000 ot/min. a 1500 je pro mně akorát ale mín to nedávám, včas podřadit, v případě že to budeš podtáčet bude trpět setrvák (cuky cuk), využívám všech 6. stupňů poměrně často i když nejsem na dálnici, pozn. nejezdím na spotřebu! dodržuji limity rychlosti - (teda většinou) - v obci vždy.

28.10.2011 20:27 - Re: Optimální zacházení s motorem HDi 2422055
Majk-fox
Město: Chrudim, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v SX BreakPočet příspěvků: 164
99 Poslat soukromou zprávu
Yes to jsem chtěl slyšet, jezdíme uplně stejně, řadim často a netočím. Mě jde jen o to, jestli je to pravda,jak mi v servise řikej, že se to musí prohánět, jinak je celý sání zasekaný olejem atd. Myslím, ale , že pokud před jízdou auto zahřeju, tak není důvod mít takto špinavý sání. Mimochodem, jsem měl minulý týden rozdělanou trubku z cooleru ven a je čistái pokud posvítím do chladiče, tak je krásně čistý. Takže nevím, co je na tom pravdy.

28.10.2011 20:39 - Re: Optimální zacházení s motorem HDi 2422056
jumep
Město: Piestany, Auto: Citroen C6 2.7HDiPočet příspěvků: 17329

Moder?tor Poslat soukromou zprávu
ja to uvedem v takej skratke

1500 = minimum - nechcet z toho zrychlovat, ale na udrzovanie rychlosti v pohode
pracovne otacky od 2000 do 3000

aby nedostavalo turbo atd po hube, tak opatrne s plynom ... nestupat stale plny, ale len tak do 50%

tj. 4rka, 50 bez problemov, ale ked chcem zrychlit alebo mam pred sebou kopcek tak podradit do 3

edit: samozrejme, obcasne prevetranie len prospeje .... ale trvale prevetravanie skor neprospeje

28.10.2011 21:10 - Re: Optimální zacházení s motorem HDi 2422059
M.P
Město: Třebíč, Auto: Peugeot 807 2.0 HDi / 100 kWPočet příspěvků: 432

99 Poslat soukromou zprávu
Občas je potřeba vyhnat pavouky z vejfuku ... a s něma i trochu těch sazí . Jinak ti to pak vyženou na emisích

28.10.2011 21:12 - Re: Optimální zacházení s motorem HDi 2422060
jumep
Město: Piestany, Auto: Citroen C6 2.7HDiPočet příspěvků: 17329

Moder?tor Poslat soukromou zprávu
ved som doplnil ze obcasne prevetranie len prospeje ....
obcasne sa da povedat raz za nadrz ... (obvykle po natankovani )

28.10.2011 22:15 - Re: Optimální zacházení s motorem HDi 2422061
zhrado
Město: Zh, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi SXPočet příspěvků: 767
99 Poslat soukromou zprávu
Podla mňa aj častejšie ako raz za nádrž..

28.10.2011 22:27 - Re: Optimální zacházení s motorem HDi 2422063
Poffa
Město: Spišská Belá, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) TourerPočet příspěvků: 282
Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
ja som asi zlý majitel ja stým jazdím rýchlo a všade ale nepodtáčam

28.10.2011 23:38 - Re: Optimální zacházení s motorem HDi 2422072
najk
Město: Děčín, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v SX BreakPočet příspěvků: 1537

99 Poslat soukromou zprávu
Poffa napsal(a):
ja som asi zlý majitel ja stým jazdím rýchlo a všade ale nepodtáčam


tak a terazky jinou pohádku: na jaké cca otáčky ????????? tam totiž směřoval dotaz

28.10.2011 23:54 - Re: Optimální zacházení s motorem HDi 2422073
Poffa
Město: Spišská Belá, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) TourerPočet příspěvků: 282
Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
najk napsal(a):
tak a terazky jinou pohádku: na jaké cca otáčky ????????? tam totiž směřoval dotaz

1600-4000

29.10.2011 00:12 - Re: Optimální zacházení s motorem HDi 2422074
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 11800

U??vate? Poslat soukromou zprávu
No pánové asi by jste potřebovali automat ten vám ukáže sám (na 4000ot bych lítal počítám tak 180km/h)

29.10.2011 12:38 - Re: Optimální zacházení s motorem HDi 2422127
duff74
Město: Holešov, Auto: Citroën C5 I 2.2HDi SXPočet příspěvků: 163

99 Poslat soukromou zprávu
No abych řekl pravdu, čekal jsem (od mého prvního diesela) ten kroutící moment ve větším spektru otáček. Hlavně těch nižších. Ve vyšších ot. už je to OK. Někdy mám pocit že dva je málo a tři moc (obrazně řečeno). Na trojku už je těch toček dost, ale čtyřka to nepobere. Na 4 při 50 by mi to zřejmě už cukalo. pokud by to nebylo z kopce.
Byl jsem na diagnostice, ale vše je OK a turbo plní jak má. Možná je to váhou auta a možná jen nechtě srovnávám s autama co mám v práci - VW transporter 2,5 Tdi rv. 08 a Škoda Yeti 2,0 Tdi rv.09. A možná hledám chybu tam kde není...

29.10.2011 12:44 - Re: Optimální zacházení s motorem HDi 2422129
jumep
Město: Piestany, Auto: Citroen C6 2.7HDiPočet příspěvků: 17329

Moder?tor Poslat soukromou zprávu
duff74 napsal(a):
No abych řekl pravdu, čekal jsem (od mého prvního diesela) ten kroutící moment ve větším spektru otáček. Hlavně těch nižších. Ve vyšších ot. už je to OK. Někdy mám pocit že dva je málo a tři moc (obrazně řečeno). Na trojku už je těch toček dost, ale čtyřka to nepobere. Na 4 při 50 by mi to zřejmě už cukalo. pokud by to nebylo z kopce.
Byl jsem na diagnostice, ale vše je OK a turbo plní jak má. Možná je to váhou auta a možná jen nechtě srovnávám s autama co mám v práci - VW transporter 2,5 Tdi rv. 08 a Škoda Yeti 2,0 Tdi rv.09. A možná hledám chybu tam kde není...


Na 4rke mi to taha aj do kopca pri 50 v pohode, bez trhania a podobne, ked mam tych 50 na tempomate, tak bez znizenia rychlosti atd. ide do kopca, akurat nejake prudke zrychlenie sa neda cakat

samozrejme kazdy mame predstavu o kopci ... (2.0 80kw ale ten kopec uz na 4rke ma problem)

29.10.2011 12:58 - Re: Optimální zacházení s motorem HDi 2422132
duff74
Město: Holešov, Auto: Citroën C5 I 2.2HDi SXPočet příspěvků: 163

99 Poslat soukromou zprávu
Jasně, ale mám takový dojem že těch 50 km/h by mi už 4 nepobrala ani na rovině bez cukání. Tak to mám asi něco špatně, ačkoliv netuším co...

29.10.2011 13:04 - Re: Optimální zacházení s motorem HDi 2422134
.45acp
Město: Jablonec n. N., Auto: Citroën C5 I 2.2HDi ExclusivePočet příspěvků: 569
U??vate? Poslat soukromou zprávu
Při 50 na 4 jezdím jen z kopce, po rovině skoro ne a do kopce vůbec. To mám pod 1500 otáček a připadá mi to málo. Je to taky můj první nafák, tak mám třeba z benzínu špatnou představu o potřebných otáčkách.

29.10.2011 13:09 - Re: Optimální zacházení s motorem HDi 2422135
duff74
Město: Holešov, Auto: Citroën C5 I 2.2HDi SXPočet příspěvků: 163

99 Poslat soukromou zprávu
.45acp
No tak to máme stějně, taky se dostanu pod 1500 ot. a už bych to podtáčel. Na můj vkus je třeba před řazením motor dost vytočit, aby nespadli otáčky a necukalo to. Ideál vidím 2000+ ot. , ale to při 50 na 4 rozhodně nemám.

29.10.2011 13:19 - Re: Optimální zacházení s motorem HDi 2422136
.45acp
Město: Jablonec n. N., Auto: Citroën C5 I 2.2HDi ExclusivePočet příspěvků: 569
U??vate? Poslat soukromou zprávu
Jo, když chci, aby se to jen tak valilo, řadím kolem 2000otáček. Jinak točím samozřejmě víc.

29.10.2011 14:31 - Re: Optimální zacházení s motorem HDi 2422148
Mamlas
Město: Chomutov, Praha, Brandys n/L, Auto: Citroën C5 I 2.2HDi Exclusive BreakPočet příspěvků: 728

Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
U me je to stejny. Pri 50 na 4 jsem pod 1500 ot. a to uz je dost malo. Pak to vseljak poskuba a jakykoliv zrychleni je skoro nemozny. Na 4 se da jet tak 55 - 60 kdy se otacky dostanou nad 1500 jenze to po meste moc nejde.

29.10.2011 18:15 - Re: Optimální zacházení s motorem HDi 2422188
jumep
Město: Piestany, Auto: Citroen C6 2.7HDiPočet příspěvků: 17329

Moder?tor Poslat soukromou zprávu
ako som povedal, udrzovat tu rychlost sa da ... zrychlenie z toho necakat / nerealne
inak nejake optimalne otacky na spotrebu a vykon su okolo 1900 - 5tka a 90km/h

29.10.2011 20:14 - Re: Optimální zacházení s motorem HDi 2422227
Zbyňa
Město: Brno, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v SXPočet příspěvků: 459
99 Poslat soukromou zprávu
Studenej motor jezdim okolo, resp. lehce nad 1500 a řadim na 2000 max. (podtáčet nechci kvůli setrváku a moc točit kvuli turbu - studenej olej, jak už bylo řečeno). Zahřátej motor běžně držim na 2000, jak píše jumep, tam jsou ideální otáčky na spotřebu a výkon. Čili město jezdim většinou na 3, za 4 třeba jen z mírnýho kopce, abych nemusel stát na plynu a motor tolik "nebrzdil". Spotřebu ve městě při převážným dojíždění (10km tam a 10 z5) mám 6,7 podle počítače, teď když se ochladilo, vyloženě v zimě tak 7,2

1 2 3 > >|


  
Uživatelé online  
Nejnovější příspěvky  
Inzerce  
Obrázky  
Š 2007-2017 :: by c5club,optimalizováno pro rozlišení 1024x768, Firefox, Kontakt/Administrator