| | |
13.02.2015 20:36 -
Re: Koupě Citroenu C5 - jakou motorizaci?
|
2786491
|
|
Světlono
|
Město: Brno, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v SX Break | Počet příspěvků: 179 |
|
|
Velmi inspirativní rozbor.
Ono na to poskakování po městě a jednou týdně 100 km na chatu bude vhodnějí benzín.
Velmi inspirativní rozbor. :palec
Ono na to poskakování po městě a jednou týdně 100 km na chatu bude vhodnějí benzín.
|
|
13.02.2015 20:51 -
Re: Koupě Citroenu C5 - jakou motorizaci?
|
2786495
|
|
jumep
|
|
|
revan03: kazdopadne na tuto otazku je tu viac odpovedi
- z principu sa vyhnut 1.6 (ci uz nafta alebo THP benzin)
- nekupovat pruzinovy podvozok (mali ho aj 2.0 motorizacie)
- 2.0 a 2.2 su uplne v pohode, 2.7 a 3.0 su drahe na suciastky
revan03: kazdopadne na tuto otazku je tu viac odpovedi
- z principu sa vyhnut 1.6 (ci uz nafta alebo THP benzin)
- nekupovat pruzinovy podvozok (mali ho aj 2.0 motorizacie)
- 2.0 a 2.2 su uplne v pohode, 2.7 a 3.0 su drahe na suciastky
|
|
14.02.2015 17:58 -
Re: Koupě Citroenu C5 - jakou motorizaci?
|
2786854
|
|
revan03
|
|
|
Díky, procházím nabídky a tak trochu se to snaím porovnávat. Vynechám teda ty motory 1.6 a budu koukat po motorech 2.0 HDi. Tydle auta z roku 2010 mají větinou najeto kolem 170000 Km. Mám očekávat nějaké dalí investice ihned po koupi vozu? Je dobré např. preventivně vyměnit vstřiky, rozvodový řemen a pod? Auto si plánuju nechat dalích 5 let a proto bych chtěl mít vechno v pořádku. Jezdím kadý den po dálnici 55km do práce a 55km zpět, můu očekávat spotřebu do 7,5 l/100km? Díky.
Díky, procházím nabídky a tak trochu se to snaím porovnávat. Vynechám teda ty motory 1.6 a budu koukat po motorech 2.0 HDi. Tydle auta z roku 2010 mají větinou najeto kolem 170000 Km. Mám očekávat nějaké dalí investice ihned po koupi vozu? Je dobré např. preventivně vyměnit vstřiky, rozvodový řemen a pod? Auto si plánuju nechat dalích 5 let a proto bych chtěl mít vechno v pořádku. Jezdím kadý den po dálnici 55km do práce a 55km zpět, můu očekávat spotřebu do 7,5 l/100km? Díky.
|
|
14.02.2015 18:14 -
Re: Koupě Citroenu C5 - jakou motorizaci?
|
2786855
|
|
operatorXM
|
Město: Hrotovice, Auto: Citroen C6 2.7 HDi | Počet příspěvků: 138 |
|
|
Mám akorát 170 tis., při prohlídce 180 tis. mi asi budou měnit FAP, jinak snad ádná větí investice nehrozí, závisí samozřejmě na stavu. Mám měněnou spojku při 77 tis. (záruční oprava). Měnit preventivně vstřiky mi příjde nesmysl. Řemen se mění ve 240 tis. nebo po pěti letech, jestli si to teda dobře pamatuju. Spotřebu očekávej tak 6,5 litrů, to mívám na dálnici při 135 km/h na tempomat.
Mám akorát 170 tis., při prohlídce 180 tis. mi asi budou měnit FAP, jinak snad ádná větí investice nehrozí, závisí samozřejmě na stavu. Mám měněnou spojku při 77 tis. (záruční oprava). Měnit preventivně vstřiky mi příjde nesmysl. Řemen se mění ve 240 tis. nebo po pěti letech, jestli si to teda dobře pamatuju. Spotřebu očekávej tak 6,5 litrů, to mívám na dálnici při 135 km/h na tempomat.
|
|
14.02.2015 18:15 -
Re: Koupě Citroenu C5 - jakou motorizaci?
|
2786856
|
|
sgt
|
Město: Skalité, Auto: Citroen Grand C4 SpaceTourer 2.0 BlueHDi 160 EAT8 SHINE | Počet příspěvků: 718 |
|
|
Ak zoberie dvojliter a bude ma istotu v najazdených km (niekedy sa podarí ), tak rozvoďák a trápi nemusí, interval je tuím 240 tkm/10 rokov. Po tej diažnici by si sa spotrebou do 7,5 mal v pohode zmesti, skôr rátaj 6,5.
Ak zoberie dvojliter a bude ma istotu v najazdených km (niekedy sa podarí ;-) ), tak rozvoďák a trápi nemusí, interval je tuím 240 tkm/10 rokov. Po tej diažnici by si sa spotrebou do 7,5 mal v pohode zmesti, skôr rátaj 6,5.
|
|
14.02.2015 18:27 -
Re: Koupě Citroenu C5 - jakou motorizaci?
|
2786858
|
|
jumep
|
|
|
RHH (2.0 120kw) je 150t km i ked rozvod vypada rovnako ako stary
fap pri rhh je stavany na 240t km
menit striky je uplna blbost a dost sa da povedat diagnostikou a niekym kto to auto pozna
RHH (2.0 120kw) je 150t km i ked rozvod vypada rovnako ako stary
fap pri rhh je stavany na 240t km
menit striky je uplna blbost a dost sa da povedat diagnostikou a niekym kto to auto pozna
|
|
14.02.2015 19:54 -
Re: Koupě Citroenu C5 - jakou motorizaci?
|
2786932
|
|
DrMarvin
|
|
|
jj jak pisou..mam 2,0HDI 120kw + chip a momentalne 179t km....auto je v provozu od 27.10.2011 a vse slape jak ma....vstriky menit je hloupost,dokud slapou....rozvody uz psali po 240t km....jedine co..tak olej a filtry bych ihned po koupi vymenil..jinak v klidu:=)
spotreba do 7,5 uplne v klid....6,5 v klidu kdyz to nebudes rvat jako ja
jezdim co to jde pedal dole,a mam 7,2 a to je 75% dalnice...
s tempomatem na 140 jsem z CB do Nagoldu (600km) na zhruba 5,9l....
ale to jednou za uher..jinak 7 s prumernou rychlosti kolem 120...
Hlavne nekoupit zbrkle nejakou sunku:=)
jj jak pisou..mam 2,0HDI 120kw + chip a momentalne 179t km....auto je v provozu od 27.10.2011 a vse slape jak ma....vstriky menit je hloupost,dokud slapou....rozvody uz psali po 240t km....jedine co..tak olej a filtry bych ihned po koupi vymenil..jinak v klidu:=)
spotreba do 7,5 uplne v klid....6,5 v klidu kdyz to nebudes rvat jako ja:D
jezdim co to jde pedal dole,a mam 7,2 a to je 75% dalnice...
s tempomatem na 140 jsem z CB do Nagoldu (600km) na zhruba 5,9l....
ale to jednou za uher..jinak 7 s prumernou rychlosti kolem 120...
Hlavne nekoupit zbrkle nejakou sunku:=)
|
|
14.02.2015 21:22 -
Re: Koupě Citroenu C5 - jakou motorizaci?
|
2786977
|
|
bluemotion
|
Město: Ronov p.R., Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) Tourer | Počet příspěvků: 286 |
|
|
Taky mam tento motor, uz ve druhe C5 po sobe a absolutni spokojenost..asi uz bych si jiny nekoupil, protoze je spolehlivy, dostatecne silny a velmi usporny...preventivne vetsinou investuju jen do brzd, oleju, filtru a rozvodu..
Taky mam tento motor, uz ve druhe C5 po sobe a absolutni spokojenost..asi uz bych si jiny nekoupil, protoze je spolehlivy, dostatecne silny a velmi usporny...preventivne vetsinou investuju jen do brzd, oleju, filtru a rozvodu..
|
|
15.02.2015 02:06 -
Re: Koupě Citroenu C5 - jakou motorizaci?
|
2787085
|
|
Delict
|
Město: Podhajska, Auto: Citroen C6 2.7 HDi V6 24V TwinTurbo Exclusive | Počet příspěvků: 717 |
|
|
Rozvoďák ta trápi musí.. neviem či niekto čítal čo som písal o stránku dozadu Rozvoďák je tak isto záleitos pri ktorej je vhodné skráti interval pokial auto jazdí v saených podmienkach..casté tarty, časté radenie.. ak niekto jazdí denne mesto..menil by som skôr. resp v prípade kúpy auta, by som určite menil. Oleje tak isto, po kúpe ete zvyknem spravi preplach, lacnejím olejom rovnakej pecifikácie. A v skrátenom intervale vymeni.
Pre olej mám limit 15 000km. Podla testov ,diesle riedia oleje, a tie po 16-17 000km strácajú rapídne na vlastnostiach.
Rozvoďák ta trápi musí.. neviem či niekto čítal čo som písal o stránku dozadu :) Rozvoďák je tak isto záleitos pri ktorej je vhodné skráti interval pokial auto jazdí v saených podmienkach..casté tarty, časté radenie.. ak niekto jazdí denne mesto..menil by som skôr. resp v prípade kúpy auta, by som určite menil. Oleje tak isto, po kúpe ete zvyknem spravi preplach, lacnejím olejom rovnakej pecifikácie. A v skrátenom intervale vymeni.
Pre olej mám limit 15 000km. Podla testov ,diesle riedia oleje, a tie po 16-17 000km strácajú rapídne na vlastnostiach.
|
|
15.02.2015 19:47 -
Re: Koupě Citroenu C5 - jakou motorizaci?
|
2787376
|
|
maha007
|
Město: Slatiňany, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.2 HDi 16V 173k (125kW) Tourer | Počet příspěvků: 24 |
|
|
ten olej se sice degraduje ale věř tomu e vydrí podstatně výce ne 20000km u nákladáku je běný inteval 90 000 km a pokud chce tak se přidá filtr a interval se prodlouí na 120 000km taky se pouívá plná syntetika ale podstatně levnějí( ccá 100kč za litr BMW ho pouívalo bez následků ccá 6let ) interval se skracuje o třetinu pro auta v městském provozu spí bych se drel toho jednou za rok protoe pokud fakt jezdí málo tak 17 000km nenajede a pokud jezdí hodně tak tomu oleji nevadí delí interval
ten olej se sice degraduje ale věř tomu e vydrí podstatně výce ne 20000km u nákladáku je běný inteval 90 000 km a pokud chce tak se přidá filtr a interval se prodlouí na 120 000km taky se pouívá plná syntetika ale podstatně levnějí( ccá 100kč za litr BMW ho pouívalo bez následků ccá 6let ) interval se skracuje o třetinu pro auta v městském provozu spí bych se drel toho jednou za rok protoe pokud fakt jezdí málo tak 17 000km nenajede a pokud jezdí hodně tak tomu oleji nevadí delí interval
|
|
15.02.2015 23:29 -
Re: Koupě Citroenu C5 - jakou motorizaci?
|
2787463
|
|
Delict
|
Město: Podhajska, Auto: Citroen C6 2.7 HDi V6 24V TwinTurbo Exclusive | Počet příspěvků: 717 |
|
|
nakladak pokial berieme napr renault premium tak ten má nápln 30-35L,, kazdy mesiac som dolieval asi 2-3L oleja..jazdi na otackach do 2000ot. a najkratsie trasy jazdil asi 90km...na opotrebenie oleja to má indikátor..takze vysoke intervaly su realne.. treba zrovnavat porovnatelne
oleje stracaju na viskozitnych vlastnostiach..aj na ostatnych vlasntostiach viac tu :: .link.
nakladak pokial berieme napr renault premium tak ten má nápln 30-35L,, kazdy mesiac som dolieval asi 2-3L oleja..jazdi na otackach do 2000ot. a najkratsie trasy jazdil asi 90km...na opotrebenie oleja to má indikátor..takze vysoke intervaly su realne.. treba zrovnavat porovnatelne :)
oleje stracaju na viskozitnych vlastnostiach..aj na ostatnych vlasntostiach viac tu :: http://www.oleje.cz/clanek/517
|
|
15.02.2015 23:47 -
Re: Koupě Citroenu C5 - jakou motorizaci?
|
2787465
|
|
jruze
|
|
|
Já se nechci a nebudu dohadovat - Já si stojím za tím e po koupy dělat : rozvody, oleje, filtry ostatní jen zkontrolovat a neřeit jen občas kontrola stavu. (ono si to o provozně důleité dovede říct). U byl dost lidí spolehající na stav Km a potom - pokud je někomu líto dát toto tak je kadý strůjce svého těstí.
Já se nechci a nebudu dohadovat - Já si stojím za tím e po koupy dělat : rozvody, oleje, filtry ostatní jen zkontrolovat a neřeit jen občas kontrola stavu.;-) (ono si to o provozně důleité dovede říct). U byl dost lidí spolehající na stav Km a potom:-(((( - pokud je někomu líto dát toto tak je kadý strůjce svého těstí.
|
|
16.02.2015 00:30 -
Re: Koupě Citroenu C5 - jakou motorizaci?
|
2787466
|
|
63zdenda
|
Město: Jezvé , Auto: Citroën C5 III (X7) 2.2 HDi 16V 173k (125kW) Tourer | Počet příspěvků: 2972 |
|
|
Absolutní souhlas s Jardou, dělal jsem to u kadého auta, rozvody, vekeré náplně a filtry samozřejmostí, nemá cenu čekat kdy se motor zadře, nebo potká, je to normální základ, co můu pro auto a svou peněenku udělat. Ale kadý svého těstí a rozumu strojvůdce.
Absolutní souhlas s Jardou, dělal jsem to u kadého auta, rozvody, vekeré náplně a filtry samozřejmostí, nemá cenu čekat kdy se motor zadře, nebo potká, je to normální základ, co můu pro auto a svou peněenku udělat. Ale kadý svého těstí a rozumu strojvůdce. ;-)
|
|
16.02.2015 10:32 -
Re: Koupě Citroenu C5 - jakou motorizaci?
|
2787511
|
|
jumep
|
|
|
keby sa niekto bal kupit si kvoli motorizcii a prevodovke c5 ...
keby sa niekto bal kupit si kvoli motorizcii a prevodovke c5 ...
Přílohy: c5-600k.PNG ( 350656b ) - |
|
16.02.2015 19:44 -
Re: Koupě Citroenu C5 - jakou motorizaci?
|
2787697
|
|
HELLMUT
|
Město: Praha, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) Tourer | Počet příspěvků: 1814 |
|
|
Starý pán v tom jezdil jen na nákupy a na hřbitov/cintorín
Starý pán v tom jezdil jen na nákupy a na hřbitov/cintorín :-))))
|
|
16.02.2015 21:34 -
Re: Koupě Citroenu C5 - jakou motorizaci?
|
2787740
|
|
Delict
|
Město: Podhajska, Auto: Citroen C6 2.7 HDi V6 24V TwinTurbo Exclusive | Počet příspěvků: 717 |
|
|
dufam ze aisin v C6tke bude tiez taky zdatný
dufam ze aisin v C6tke bude tiez taky zdatný :-p
|
|
16.02.2015 22:31 -
Re: Koupě Citroenu C5 - jakou motorizaci?
|
2787759
|
|
jumep
|
|
|
stary aisin je tiez zdatny, len vyzaduje vymenu oleja, ten novsi ma ten lepsi olej tak vie viac prezit
inak nic okrem hydrobloku neviem zeby na nich odchadzalo
stary aisin je tiez zdatny, len vyzaduje vymenu oleja, ten novsi ma ten lepsi olej tak vie viac prezit
inak nic okrem hydrobloku neviem zeby na nich odchadzalo
|
|
06.04.2015 18:37 -
Re: Koupě Citroenu C5 - jakou motorizaci?
|
2806563
|
|
Kamikaze5
|
|
|
Dobrý den,
uvauji o koupi C5. Určitě se bude jednat o C5 break, cenový limit do cca 80 tis. kč. Jen nevím jaký motor. Roční nájezd cca 10000km. Polovina tras bude 40km+, párkrát (cca 4x do roka) 800km a více. Ale město bude taky, nicméně ne moc zasekané (Olomouc). Samozřejmě na prvním místě jsou celkové náklady na provoz. Uvaoval jsem i LPG, nicméně výběr v LPG skoro není, v benzínu o nic moc větí. Nafáků je na prodej více.
Co byste volili vy? Znáte někoho ochotného s diagnostikou v okolí Brna? Zítra se tam jedeme podívat na auto, tak pokud by se někdo ozval, byl bych rád. Platím.
Děkuji
Dobrý den,
uvauji o koupi C5. Určitě se bude jednat o C5 break, cenový limit do cca 80 tis. kč. Jen nevím jaký motor. Roční nájezd cca 10000km. Polovina tras bude 40km+, párkrát (cca 4x do roka) 800km a více. Ale město bude taky, nicméně ne moc zasekané (Olomouc). Samozřejmě na prvním místě jsou celkové náklady na provoz. Uvaoval jsem i LPG, nicméně výběr v LPG skoro není, v benzínu o nic moc větí. Nafáků je na prodej více.
Co byste volili vy? Znáte někoho ochotného s diagnostikou v okolí Brna? Zítra se tam jedeme podívat na auto, tak pokud by se někdo ozval, byl bych rád. Platím.
Děkuji
|
|
07.04.2015 10:48 -
Re: Koupě Citroenu C5 - jakou motorizaci?
|
2806826
|
|
vlkr
|
Město: Dub nad Moravou, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) Tourer | Počet příspěvků: 204 |
|
|
Dobrý den,
nejsem velký expert, ale při Vámi deklarovaném nájezdu se Vám asi nafta nevyplatí, take asi benzín. Já mám 2,0 s LPG a nemůu si stěovat. Při té ceně by to mohl být ročník +-2005.
Offtopic - no a a začnou letos naplno plánované opravy v Olomouci tak to s tím zasekáním bude asi kapku horí, asi jako loni kdy zaráz začali opravovat Velkomoravskou (hlavní průjezd městem) a zároveň příjezd od Ostravy. K tomu jak na potvoru oprava mostu na dálničním obchvatu města e. Z normálních 10 minut bylo 45 e? Letos to samé v bleděmodrém za zbývajících úsecích.
Zdraví
vlkr
Dobrý den,
nejsem velký expert, ale při Vámi deklarovaném nájezdu se Vám asi nafta nevyplatí, take asi benzín. Já mám 2,0 s LPG a nemůu si stěovat. Při té ceně by to mohl být ročník +-2005.
Offtopic - no a a začnou letos naplno plánované opravy v Olomouci tak to s tím zasekáním bude asi kapku horí, asi jako loni kdy zaráz začali opravovat Velkomoravskou (hlavní průjezd městem) a zároveň příjezd od Ostravy. K tomu jak na potvoru oprava mostu na dálničním obchvatu města e. Z normálních 10 minut bylo 45 e? Letos to samé v bleděmodrém za zbývajících úsecích.
Zdraví
vlkr
|
|
07.04.2015 13:25 -
Re: Koupě Citroenu C5 - jakou motorizaci?
|
2806864
|
|
TomasT
|
Město: Praha 15, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SX Break | Počet příspěvků: 1470 |
|
|
Proč by se mu nevyplatila nafta?
Existuje tam monost větích jednorázových investic ne u benzínu, ale naprostá větina z nich je důsledkem mnoství najetých km, stylu jízdy a opotřebení (+ kvality paliva), take kdy bude méně jezdit, tak k těm investicím vůbec nemusí dojít.
Já mám C5 5 let (kupována 4 roky stará, 140kkm), najeto necelých 90 tisíc a co se týká investic, pravidelně utrácím hlavně za olej, filtry a árovky + 1x kanystr Eolys. K tomu z údrby 1x rozvody, 1x dopředu kotouče a destičky, 2 letní a 4 zimní gumy+ráfky.
Z oprav oprava jedné podtlakové trubičky, zadních brzdičů, nové vedení ruční brzdy, písty 5 dveří, patice árovky v zadních světlech, čitění FAPu a loni klapky + doplnění klimy. A na ty klapky jen běné drobnosti.
Výhledově čekám EGR (nefunguje, ale autu ani STK to nijak moc nevadí), spojku a ramena, ale můe to klidně být a za dalích 5 let
Z typicky dieslových věcí jsem nepotřeboval řeit nic.
Proč by se mu nevyplatila nafta?
Existuje tam monost větích jednorázových investic ne u benzínu, ale naprostá větina z nich je důsledkem mnoství najetých km, stylu jízdy a opotřebení (+ kvality paliva), take kdy bude méně jezdit, tak k těm investicím vůbec nemusí dojít.
Já mám C5 5 let (kupována 4 roky stará, 140kkm), najeto necelých 90 tisíc a co se týká investic, pravidelně utrácím hlavně za olej, filtry a árovky + 1x kanystr Eolys. K tomu z údrby 1x rozvody, 1x dopředu kotouče a destičky, 2 letní a 4 zimní gumy+ráfky.
Z oprav oprava jedné podtlakové trubičky, zadních brzdičů, nové vedení ruční brzdy, písty 5 dveří, patice árovky v zadních světlech, čitění FAPu a loni klapky + doplnění klimy. A na ty klapky jen běné drobnosti.
Výhledově čekám EGR (nefunguje, ale autu ani STK to nijak moc nevadí), spojku a ramena, ale můe to klidně být a za dalích 5 let :-)
Z typicky dieslových věcí jsem nepotřeboval řeit nic.
|
|
| |
|
|