| | |
04.07.2012 08:37 -
Re: Koupě Citroenu C5 - jakou motorizaci?
|
2490024
|
|
Mikra
|
Město: Velké Hamry, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive Break | Počet příspěvků: 3730 |
|
|
2,2 HDi = AT 4r, nemá to H3+, je to stejný motor jako C5I, teda starý spolehlivý drák, jen má mení výkon. Po roce 2005 u je 2,2 HDi jedině biturbo - 125kW. Ten má vdy 6r AT a H3+.
2,0 HDi v C5II = AT 6r, má to H3+, je to nový, vymakaný motor. Asi nejlepí volba mezi HDi, pokud nechce silný, ale ravějí biturbo.
2,2 HDi = AT 4r, nemá to H3+, je to stejný motor jako C5I, teda starý spolehlivý drák, jen má mení výkon. Po roce 2005 u je 2,2 HDi jedině biturbo - 125kW. Ten má vdy 6r AT a H3+.
2,0 HDi v C5II = AT 6r, má to H3+, je to nový, vymakaný motor. Asi nejlepí volba mezi HDi, pokud nechce silný, ale ravějí biturbo.
|
|
04.07.2012 20:00 -
Re: Koupě Citroenu C5 - jakou motorizaci?
|
2490095
|
|
jumep
|
|
|
h3+ maju vsetky co si menoval
h3+ maju vsetky co si menoval
|
|
04.07.2012 20:36 -
Re: Koupě Citroenu C5 - jakou motorizaci?
|
2490099
|
|
Mikra
|
Město: Velké Hamry, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive Break | Počet příspěvků: 3730 |
|
|
OK, omluva. Popletl jsem si to s 2.0 HDi s manuálem. Tam H3+ není.
OK, omluva. Popletl jsem si to s 2.0 HDi s manuálem. Tam H3+ není.
|
|
05.07.2012 09:20 -
Re: Koupě Citroenu C5 - jakou motorizaci?
|
2490140
|
|
jumep
|
|
|
mam tu pana ktory s automatom s tym chodi za 9, oproti 2.0 je to kapanek viac
mam tu pana ktory s automatom s tym chodi za 9, oproti 2.0 je to kapanek viac
|
|
05.07.2012 09:59 -
Re: Koupě Citroenu C5 - jakou motorizaci?
|
2490146
|
|
strogen
|
Město: Praha, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive | Počet příspěvků: 16 |
|
|
Ahoj vichni.
Tak také přidám svou spotřebu. Motor 2.0 HDi 100 KW a momentální spotřeba 5.2 l/100km. Myslím, e je to tak akorát. A to to nepodtáčím, snaím se mít min. otáčky na 2000 ot./min a max. 2.5 - 3 tis. ot./min.
Ale mám jinou otázku. Někde jsem tu četl, e kvůli dvouhmotovému setrvačníku se nevyplácí brzdit motorem. Dám mi někdo odpověď?
Díky a cesty bez poruch a nehod
Ahoj M.
Ahoj vichni.
Tak také přidám svou spotřebu. Motor 2.0 HDi 100 KW a momentální spotřeba 5.2 l/100km. Myslím, e je to tak akorát. A to to nepodtáčím, snaím se mít min. otáčky na 2000 ot./min a max. 2.5 - 3 tis. ot./min.
Ale mám jinou otázku. Někde jsem tu četl, e kvůli dvouhmotovému setrvačníku se nevyplácí brzdit motorem. Dám mi někdo odpověď?
Díky a cesty bez poruch a nehod
Ahoj M.
|
|
05.07.2012 10:50 -
Re: Koupě Citroenu C5 - jakou motorizaci?
|
2490148
|
|
Mikra
|
Město: Velké Hamry, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive Break | Počet příspěvků: 3730 |
|
|
Dvouhmotový setrvačník je právě na tlumení rázů při brdění motorem a při řazení konstruovaný. Ale není konstruovaný na soustavný mnohočetný kubnutí při podtočeným motoru. Popravdě, kolikrát za jízdu brzdí motorem a kolikrát by se setrvačník otřásl při pěti vteřinovým podtočení a zacukání motoru? A při stabilně podtočeným motoru během několika tisíc km to prostě nevydrí. Take, brzdit motorem ano, ale podtáčet motor a dojídět ke křiovatce se zařazenou rychlostí, dokud si motor neřekne silným kubáním o vylápnutí spojky, tak to ne.
Dvouhmotový setrvačník je právě na tlumení rázů při brdění motorem a při řazení konstruovaný. Ale není konstruovaný na soustavný mnohočetný kubnutí při podtočeným motoru. Popravdě, kolikrát za jízdu brzdí motorem a kolikrát by se setrvačník otřásl při pěti vteřinovým podtočení a zacukání motoru? A při stabilně podtočeným motoru během několika tisíc km to prostě nevydrí. Take, brzdit motorem ano, ale podtáčet motor a dojídět ke křiovatce se zařazenou rychlostí, dokud si motor neřekne silným kubáním o vylápnutí spojky, tak to ne.
|
|
30.08.2012 13:50 -
motorizacia aka?
|
2502292
|
|
jarik
|
|
|
ahojte,som tu novy a uvazujem na C5-1 a neviem pre ktory motor sa mam rozhodnut a ake palivo.vacsinou som mal naftu(FIAT MAREA,AUDI A4 b5) ale zas na druhej strane uvazujem aj nad zaplinenim C5 a ci automat,ci manual.dakujem za vami poskitnute rady a ospravedlnujem sa ak som zalozil nove tema.DAKUJEM
ahojte,som tu novy a uvazujem na C5-1 a neviem pre ktory motor sa mam rozhodnut a ake palivo.vacsinou som mal naftu(FIAT MAREA,AUDI A4 b5) ale zas na druhej strane uvazujem aj nad zaplinenim C5 a ci automat,ci manual.dakujem za vami poskitnute rady a ospravedlnujem sa ak som zalozil nove tema.DAKUJEM
|
|
30.08.2012 16:10 -
Re: motorizacia aka?
|
2502333
|
|
Mikra
|
Město: Velké Hamry, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive Break | Počet příspěvků: 3730 |
|
|
Tak dobře. Shrnu to teda jednodue.
Jsi nafák, tak z HDi na C5 I má na výběr buď 2.0 HDi nebo 2.2 HDi. Oba jsou dobrý, záleí na tom, na jaký kus narazí. 2.2 je bytelnějí, moná má nepatrně vyí spotřebu.
Benzín pro zástavbu LPG bych doporučil 2.0i nebo 3.0i V6, ale na estiválec je draí LPG a taky ostatní díly. A je jich víc.
AT je pohodlí, to není třeba komentovat. Kdo se s automatem sil, neměnil by. Zase záleí na astný ruce při výběru. A hlavně na pomoci odborníka s diagnostikou a zkuenostma při výběru a prohlíení auta.
Dalí věci si fakt najdi v diskuzích.
Ostatním se omlouvám, e jsem toto vlákno protáhl a po potvrzení jarika, e si to přečetl, bych navrhoval to celé smazat. Nebo vyvěsit na nástěnku jako příklad, jak se to nemá dělat.
Tak dobře. Shrnu to teda jednodue.
Jsi nafák, tak z HDi na C5 I má na výběr buď 2.0 HDi nebo 2.2 HDi. Oba jsou dobrý, záleí na tom, na jaký kus narazí. 2.2 je bytelnějí, moná má nepatrně vyí spotřebu.
Benzín pro zástavbu LPG bych doporučil 2.0i nebo 3.0i V6, ale na estiválec je draí LPG a taky ostatní díly. A je jich víc.
AT je pohodlí, to není třeba komentovat. Kdo se s automatem sil, neměnil by. Zase záleí na astný ruce při výběru. A hlavně na pomoci odborníka s diagnostikou a zkuenostma při výběru a prohlíení auta.
Dalí věci si fakt najdi v diskuzích.
Ostatním se omlouvám, e jsem toto vlákno protáhl a po potvrzení jarika, e si to přečetl, bych navrhoval to celé smazat. Nebo vyvěsit na nástěnku jako příklad, jak se to nemá dělat. :-(
|
|
01.01.2013 17:11 -
Re: Koupě Citroenu C5 - jakou motorizaci?
|
2535911
|
|
florda
|
Město: Brno, Auto: | Počet příspěvků: 4 |
|
|
Zdravím, chci si koupit C5, jen se rozhoduji jaký motor. Chci se zeptat na zkuenosti s motorem 1.6 THP. Mám nyní nabídku auta s tímto motorem?
Děkuji
Zdravím, chci si koupit C5, jen se rozhoduji jaký motor. Chci se zeptat na zkuenosti s motorem 1.6 THP. Mám nyní nabídku auta s tímto motorem?
Děkuji
|
|
01.01.2013 17:22 -
Re: Koupě Citroenu C5 - jakou motorizaci?
|
2535918
|
|
Mikra
|
Město: Velké Hamry, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive Break | Počet příspěvků: 3730 |
|
|
Od toho bych dal ruce pryč. Krásnej moderní výkonnej motor, ale...
1,6 a 200k ??? To snad mluví za ve. Vysokotlaký vstřikování benzínu není nic jednoduchýho, propracovanýho, prověřenýho letama a teda ani spolehlivýho. Trpí vstřiky, čerpadlo, je to náročný na kvalitu paliva a tu u nás těko ovlivní. BMW a PSA pro to mají aditivum do benzínu, ale není to jako VIF pro nás nafáky. Na jednu nádr tě to stojí mnohem víc. Mám dojem, e kolem 200,- Kč.
Dcera to má v DS4 a u jí upozorňovali i v Citroenu, aby si před koncem záruky nechala vyměnit vstřiky, jinak jí to poloí.
Prostě není nad bitelný motor s dostatečným objemem.
Od toho bych dal ruce pryč. Krásnej moderní výkonnej motor, ale...
1,6 a 200k ??? To snad mluví za ve. Vysokotlaký vstřikování benzínu není nic jednoduchýho, propracovanýho, prověřenýho letama a teda ani spolehlivýho. Trpí vstřiky, čerpadlo, je to náročný na kvalitu paliva a tu u nás těko ovlivní. BMW a PSA pro to mají aditivum do benzínu, ale není to jako VIF pro nás nafáky. Na jednu nádr tě to stojí mnohem víc. Mám dojem, e kolem 200,- Kč.
Dcera to má v DS4 a u jí upozorňovali i v Citroenu, aby si před koncem záruky nechala vyměnit vstřiky, jinak jí to poloí.
Prostě není nad bitelný motor s dostatečným objemem.
|
|
01.01.2013 17:26 -
Re: Koupě Citroenu C5 - jakou motorizaci?
|
2535919
|
|
florda
|
Město: Brno, Auto: | Počet příspěvků: 4 |
|
|
Děkuji za rychlou odpověď. Já se toho taky bojím. Jsem víc zastáncem "Objem nenahradí", ale přila mi dobrá nabídka tak jsem to chtěl zjisit (C5 III 2010, 27000km, Exclusive, 1.6THP, 330 000,-).
Ale jetě mám vyhlídlou jednu s motorem 2.2 HDi Bi-Turbo tak půjdu kouknout na tu. Ale u toho jsem tu četl, e má nějaký nový vstřiky, který jsou drahý a tak. Tak já nevím.
Děkuji za rychlou odpověď. Já se toho taky bojím. Jsem víc zastáncem "Objem nenahradí", ale přila mi dobrá nabídka tak jsem to chtěl zjisit (C5 III 2010, 27000km, Exclusive, 1.6THP, 330 000,-).
Ale jetě mám vyhlídlou jednu s motorem 2.2 HDi Bi-Turbo tak půjdu kouknout na tu. Ale u toho jsem tu četl, e má nějaký nový vstřiky, který jsou drahý a tak. Tak já nevím.
|
|
01.01.2013 17:34 -
Re: Koupě Citroenu C5 - jakou motorizaci?
|
2535921
|
|
Mikra
|
Město: Velké Hamry, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive Break | Počet příspěvků: 3730 |
|
|
Vstřiky jsou drahý na vem . U toho biturba je problém s tím, e se nedají repasovat, ale jen měnit. Je to způsobený výrobcem, který na ně nic nedodává. V tom THP je to podobný.
U vstřiků ale platí to, e pokud se stará o palivo a filtry, tak vydrí i 300.000km. U toho THP to nevydrí.
Nejjednoduí a asi nejpouívanějí motor pro C5 je 2.0 HDi. 2,2 HDi Biturbo má ale větí výkon, který se sice neztratí a je příjemný, ale C5 si dost dobře vystačí i s tím 2.0 HDi.
Vstřiky jsou drahý na vem :-) . U toho biturba je problém s tím, e se nedají repasovat, ale jen měnit. Je to způsobený výrobcem, který na ně nic nedodává. V tom THP je to podobný.
U vstřiků ale platí to, e pokud se stará o palivo a filtry, tak vydrí i 300.000km. U toho THP to nevydrí.
Nejjednoduí a asi nejpouívanějí motor pro C5 je 2.0 HDi. 2,2 HDi Biturbo má ale větí výkon, který se sice neztratí a je příjemný, ale C5 si dost dobře vystačí i s tím 2.0 HDi.
|
|
01.01.2013 18:12 -
Re: Koupě Citroenu C5 - jakou motorizaci?
|
2535940
|
|
Hanz 397
|
|
|
florda napsal(a): Děkuji za rychlou odpověď. Já se toho taky bojím. Jsem víc zastáncem "Objem nenahradí", ale přila mi dobrá nabídka tak jsem to chtěl zjisit (C5 III 2010, 27000km, Exclusive, 1.6THP, 330 000,-).
Ale jetě mám vyhlídlou jednu s motorem 2.2 HDi Bi-Turbo tak půjdu kouknout na tu. Ale u toho jsem tu četl, e má nějaký nový vstřiky, který jsou drahý a tak. Tak já nevím.
1,6 THP není dobrá volba. Nejen kvůli tomu,e "objem ničím nenahradí",ale i kvůli jeho spolehlivosti. Teda spolehlivosti periferii. Neustále dokola a dokolečka na nich měníme injektory(pravda jeden stojí sice cca 2700,ale kdy je to třeba i 3x do roka na jednom autě...) a zapalovací cívky. A pokud ti odejde injektor a ty to včas nezjistí,tak s velkou pravděpodobností zadře motor-při stojícím motoru přes něj utíká benzín hádej kam...
Ale jedno pozitivum přeci jen má- vrátili nám klasickou měrku oleje na benzíny. BMW jí na nich toti pár let neměli a do nasazení tohohle motoru
1,6 THP není dobrá volba. Nejen kvůli tomu,e "objem ničím nenahradí",ale i kvůli jeho spolehlivosti. Teda spolehlivosti periferii. Neustále dokola a dokolečka na nich měníme injektory(pravda jeden stojí sice cca 2700,ale kdy je to třeba i 3x do roka na jednom autě...) a zapalovací cívky. A pokud ti odejde injektor a ty to včas nezjistí,tak s velkou pravděpodobností zadře motor-při stojícím motoru přes něj utíká benzín hádej kam...
Ale jedno pozitivum přeci jen má- vrátili nám klasickou měrku oleje na benzíny. BMW jí na nich toti pár let neměli a do nasazení tohohle motoru :-p
|
|
01.01.2013 21:32 -
Re: Koupě Citroenu C5 - jakou motorizaci?
|
2536006
|
|
florda
|
Město: Brno, Auto: | Počet příspěvků: 4 |
|
|
Hanz 397 napsal(a): 1,6 THP není dobrá volba. Nejen kvůli tomu,e "objem ničím nenahradí",ale i kvůli jeho spolehlivosti. Teda spolehlivosti periferii. Neustále dokola a dokolečka na nich měníme injektory(pravda jeden stojí sice cca 2700,ale kdy je to třeba i 3x do roka na jednom autě...) a zapalovací cívky. A pokud ti odejde injektor a ty to včas nezjistí,tak s velkou pravděpodobností zadře motor-při stojícím motoru přes něj utíká benzín hádej kam...
Ale jedno pozitivum přeci jen má- vrátili nám klasickou měrku oleje na benzíny. BMW jí na nich toti pár let neměli a do nasazení tohohle motoru
A el by jsi do toho motoru, kdyby ti byla nabídnuta dvouletá záruka? TO je faktor, který mi pravě lei v hlavě.
A el by jsi do toho motoru, kdyby ti byla nabídnuta dvouletá záruka? TO je faktor, který mi pravě lei v hlavě.
|
|
01.01.2013 21:42 -
Re: Koupě Citroenu C5 - jakou motorizaci?
|
2536019
|
|
Mikra
|
Město: Velké Hamry, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive Break | Počet příspěvků: 3730 |
|
|
To u je na tobě. Dva roky utečou jako voda a co potom? Prodá to bez velkýho prodělku? Zvlá kdy to bude moná před odpisem vstřiků? Někdo tohle neřeí a mění auta po dvou letech běně. Ale někdo chce se svým vymazleným veteránem jezdit věčně.
Mínusy jsi četl, plusy nejsou. Jedině výkon. A ten nevyuije. Je to dost drahej nadstandart. Můe z toho být pojízdná pokladnička.
A a u se rozhodne pro jakoukoliv C5, nenech se opít rohlíkem, neposlouchej moc vychvalování prodejce, nekoukej na čísla na techometru, ale obra se na někoho se znalostma o C5 a s diagnostikou a jeď si auto prohlídnout s ním. Uetří ti to nemalý počáteční výdaje a starosti po koupi.
To u je na tobě. Dva roky utečou jako voda a co potom? Prodá to bez velkýho prodělku? Zvlá kdy to bude moná před odpisem vstřiků? Někdo tohle neřeí a mění auta po dvou letech běně. Ale někdo chce se svým vymazleným veteránem jezdit věčně.
Mínusy jsi četl, plusy nejsou. Jedině výkon. A ten nevyuije. Je to dost drahej nadstandart. Můe z toho být pojízdná pokladnička.
A a u se rozhodne pro jakoukoliv C5, nenech se opít rohlíkem, neposlouchej moc vychvalování prodejce, nekoukej na čísla na techometru, ale obra se na někoho se znalostma o C5 a s diagnostikou a jeď si auto prohlídnout s ním. Uetří ti to nemalý počáteční výdaje a starosti po koupi.
|
|
| |
|
|