| | |
25.05.2013 23:22 -
Re: Originál denní svícení / C5 III
|
2582771
|
|
rofo
|
Město: Ostrava, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 138k (100kW) Tourer | Počet příspěvků: 17 |
|
|
Měsíc a půl svícení svícení a bohuel musím konstatovat, e je po patici jako takové. Bohuel árovka G4 má zjevně vyí teplotu a objímka to nevydrela. Take teď je na řadě zase někdo jiný, aby nael řeení
Měsíc a půl svícení svícení a bohuel musím konstatovat, e je po patici jako takové. Bohuel árovka G4 má zjevně vyí teplotu a objímka to nevydrela. Take teď je na řadě zase někdo jiný, aby nael řeení :-)
|
|
26.05.2013 09:27 -
Re: Originál denní svícení / C5 III
|
2582820
|
|
Haward
|
Město: Roztoky, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.2 HDi 16V 204k (150kW) | Počet příspěvků: 14 |
|
|
No tak to jsi mne moc nepotesil Já jsme tam mel LED hnizdo kdy jedno po roce zacalo blikat, takze ted jsem tam chtel dat 20W halogen ... Co tam dat 10W ? Znicila se cela patice nebo jen ta cast co drzela halogen ?
No tak to jsi mne moc nepotesil:-( Já jsme tam mel LED hnizdo kdy jedno po roce zacalo blikat, takze ted jsem tam chtel dat 20W halogen ... Co tam dat 10W ? Znicila se cela patice nebo jen ta cast co drzela halogen ?
|
|
26.05.2013 13:42 -
Re: Originál denní svícení / C5 III
|
2582876
|
|
Maxifik
|
Město: Trutnov 4, Auto: Toyota Verso 1,8 | Počet příspěvků: 746 |
|
|
Jenom taková připomínka. Originál árovka má velikou baňku a tudí bude lépe "ochlazovat" teplotu z vlákna - mení povrchová teplota stejné plocha skla baňky árovky. Vyrobené teplo 20W vlákna je stejné jako u originální tak i náhradní árovky. Také je vidět, e vlákno originálu je dále od patice a tím ji méně ohřívá. Asi by to chtělo nějaký prodluovací kus mezi náhradní árovku a originální patici. Jen můj názor na toto téma, nijak neověřený.
Jenom taková připomínka. Originál árovka má velikou baňku a tudí bude lépe "ochlazovat" teplotu z vlákna - mení povrchová teplota stejné plocha skla baňky árovky. Vyrobené teplo 20W vlákna je stejné jako u originální tak i náhradní árovky. Také je vidět, e vlákno originálu je dále od patice a tím ji méně ohřívá. Asi by to chtělo nějaký prodluovací kus mezi náhradní árovku a originální patici. Jen můj názor na toto téma, nijak neověřený.
|
|
26.05.2013 14:16 -
Re: Originál denní svícení / C5 III
|
2582907
|
|
Mikra
|
Město: Velké Hamry, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive Break | Počet příspěvků: 3730 |
|
|
Parabola denních světel, ale i vech světel, který mají být vidět, má určitý tvar a vlákno by mělo být v jeho ohnisku, nebo v místě určeným konstruktérem. Tak, aby parabola odráela světlo určeným směrem a ne někam do pryč. Take pouívání árovek s jinou vzdáleností vlákna od patice a tím teda jiným umístěním vlákna od ohniska paraboly ne tak, jak bylo určeno a vypočítáno konstruktérem, povede k nedokonalosti svícení celýho světla. A ani víc watů to nevylepí. Bohuel.
Parabola denních světel, ale i vech světel, který mají být vidět, má určitý tvar a vlákno by mělo být v jeho ohnisku, nebo v místě určeným konstruktérem. Tak, aby parabola odráela světlo určeným směrem a ne někam do pryč. Take pouívání árovek s jinou vzdáleností vlákna od patice a tím teda jiným umístěním vlákna od ohniska paraboly ne tak, jak bylo určeno a vypočítáno konstruktérem, povede k nedokonalosti svícení celýho světla. A ani víc watů to nevylepí. Bohuel.
|
|
27.05.2013 08:42 -
Re: Originál denní svícení / C5 III
|
2583138
|
|
rofo
|
Město: Ostrava, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 138k (100kW) Tourer | Počet příspěvků: 17 |
|
|
Mixifik ma pravdu. Velká baňka = mení povrchová teplota a mení přenos tepla na patici. G4 je prostě malá a navíc se při zasunutí árovky do patice dotýká sklo přímo patice. V tomhle místě dojde k "utavení" plastu. BTW: Patice je sice pokozená, ale zatím stále funkční, jen upevnění nové árovky u pro mě bude komplikovanějí.
Jakékoliv řeení, které sníí přenos tepla na patici bude fungovat, tak doufám, e někdo něco vymyslí
Mixifik ma pravdu. Velká baňka = mení povrchová teplota a mení přenos tepla na patici. G4 je prostě malá a navíc se při zasunutí árovky do patice dotýká sklo přímo patice. V tomhle místě dojde k "utavení" plastu. BTW: Patice je sice pokozená, ale zatím stále funkční, jen upevnění nové árovky u pro mě bude komplikovanějí.
Jakékoliv řeení, které sníí přenos tepla na patici bude fungovat, tak doufám, e někdo něco vymyslí ;-)
|
|
27.05.2013 19:34 -
Re: Originál denní svícení / C5 III
|
2583338
|
|
POPCORNcz
|
Město: Zlín, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 16V 143k (103kW) | Počet příspěvků: 20 |
|
|
Zdravím,tak u tu někdo má zkuenosti s teplotou árovek?Nezdá se to,ale pálí potvůrky e?A to je i můj důvod proč jsem viděl jedinou cestu k výměně za LED.To co se nabízí na internetu jsou jen hračičky bez výkonu.Tak jsem se pokusil sestavit vlastní modul.Zabralo to,, trochu času´´a první prototyp je zde.Díky minimu prostoru pro árovku to byl trochu hlavolam .Posude sami. Na poslední foto je malej vercajk k usnadnění demontáe a montáe patice.
Zdravím,tak u tu někdo má zkuenosti s teplotou árovek?Nezdá se to,ale pálí potvůrky e?A to je i můj důvod proč jsem viděl jedinou cestu k výměně za LED.To co se nabízí na internetu jsou jen hračičky bez výkonu.Tak jsem se pokusil sestavit vlastní modul.Zabralo to,, trochu času´´a první prototyp je zde.Díky minimu prostoru pro árovku to byl trochu hlavolam .Posude sami.;-) Na poslední foto je malej vercajk k usnadnění demontáe a montáe patice.:-p
Přílohy: LED (2).JPG ( 115428b ) - LED (3).JPG ( 119481b ) - LED (4).JPG ( 114204b ) - LED (5).JPG ( 125530b ) - LED (7).JPG ( 128127b ) - |
|
27.05.2013 20:14 -
Re: Originál denní svícení / C5 III
|
2583398
|
|
rofo
|
Město: Ostrava, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 138k (100kW) Tourer | Počet příspěvků: 17 |
|
|
40 x SMD 5050 / 9,6W ??? Na fotkách to vypadá, e svítivost je sluná, ale je to focené v "dobrých" podmínkách. Nevím jak je to za slunečného počasí. Já co jsem měl 24 x SMD 5050 tak to stálo za starou bačkoru. A relativně brzy jsem část ledek "upekl" a část utřepal
40 x SMD 5050 / 9,6W ??? Na fotkách to vypadá, e svítivost je sluná, ale je to focené v "dobrých" podmínkách. Nevím jak je to za slunečného počasí. Já co jsem měl 24 x SMD 5050 tak to stálo za starou bačkoru. A relativně brzy jsem část ledek "upekl" a část utřepal :-)
|
|
27.05.2013 20:27 -
Re: Originál denní svícení / C5 III
|
2583410
|
|
POPCORNcz
|
Město: Zlín, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 16V 143k (103kW) | Počet příspěvků: 20 |
|
|
To je moné,teď to bude fáze testování.Fotil jsem to na večer,ale kamo co jsem jel za ním,říkal e to svítí dobře.Doplnil jsem je o modré,pro efekt a odliení od obyč světel.
To je moné,teď to bude fáze testování.Fotil jsem to na večer,ale kamo co jsem jel za ním,říkal e to svítí dobře.Doplnil jsem je o modré,pro efekt a odliení od obyč světel.
|
|
27.05.2013 20:57 -
Re: Originál denní svícení / C5 III
|
2583484
|
|
Haward
|
Město: Roztoky, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.2 HDi 16V 204k (150kW) | Počet příspěvků: 14 |
|
|
Mám tam LED přes rok a po roce jedna začala blikat No nevím, chtělo by to nějakou stabilizaci ale ta se tam nikde nevejde .....
Mám tam LED přes rok a po roce jedna začala blikat :-( No nevím, chtělo by to nějakou stabilizaci ale ta se tam nikde nevejde .....
|
|
28.05.2013 17:09 -
Re: Originál denní svícení / C5 III
|
2583758
|
|
Roozena
|
Město: Pragl, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 16V 143k (103kW) | Počet příspěvků: 375 |
|
|
Mno... já sem na to el jinou cestou, která se můe zdáti v mém případě zbytečnou, ale na efekt dobrý a v případě modelu světlomatu s árovkovým DLR (pro který jsem to původně plánoval) by to mohlo i kněčemu být. Zkrátka - protoe jsem tak nějak doel k závěru, e vechny prodávané LED náhrady árovek mají jeden zásadní problém a to je téměř 100% úmrtnost čipů z důvodu přehřátí (nechápu, e někdo tohle s klidným svědomím prodává s tím, e to má příkladně výkon 6W - účinnost LED zdaleka není 100% a a se to někomu líbí, nebo ne, tak minimálně 1/3 výkonu jde do tepla a bez chladiče se asi stane co?...) a vibrací (+ vlastnost, kdy větina čipů je mimo ohnisko reglektoru), tak jsem zvolil variatu výroby vlastní náhrady. Pouil jsem LED CREE XM-L (10W)dal ji na pořádnej chladič, napájim ji přísluným driverem a supluje árovku v potkávačkách, který de-facto taky svítějí pořád. Dioda se nepřehřívá, ač je chladič přímo uvnitř reflektoru, tak se teplo bez problémů odvádí. Bohuel výměna za orogo árovku pro DLR není moná z důvodu konstrukční náročnosti dráku/chadiče a uchycení LED. Vypadá to, jak to vypadá a komu se to nelíbí...
Mno... já sem na to el jinou cestou, která se můe zdáti v mém případě zbytečnou, ale na efekt dobrý a v případě modelu světlomatu s árovkovým DLR (pro který jsem to původně plánoval) by to mohlo i kněčemu být. Zkrátka - protoe jsem tak nějak doel k závěru, e vechny prodávané LED náhrady árovek mají jeden zásadní problém a to je téměř 100% úmrtnost čipů z důvodu přehřátí (nechápu, e někdo tohle s klidným svědomím prodává s tím, e to má příkladně výkon 6W - účinnost LED zdaleka není 100% a a se to někomu líbí, nebo ne, tak minimálně 1/3 výkonu jde do tepla a bez chladiče se asi stane co?...) a vibrací (+ vlastnost, kdy větina čipů je mimo ohnisko reglektoru), tak jsem zvolil variatu výroby vlastní náhrady. Pouil jsem LED CREE XM-L (10W)dal ji na pořádnej chladič, napájim ji přísluným driverem a supluje árovku v potkávačkách, který de-facto taky svítějí pořád. Dioda se nepřehřívá, ač je chladič přímo uvnitř reflektoru, tak se teplo bez problémů odvádí. Bohuel výměna za orogo árovku pro DLR není moná z důvodu konstrukční náročnosti dráku/chadiče a uchycení LED. Vypadá to, jak to vypadá a komu se to nelíbí... :-):-):-)
Přílohy: 20130223_144915.JPG ( 372131b ) - 20130223_144924.JPG ( 471405b ) - |
|
28.05.2013 19:04 -
Re: Originál denní svícení / C5 III
|
2583845
|
|
POPCORNcz
|
Město: Zlín, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 16V 143k (103kW) | Počet příspěvků: 20 |
|
|
No pěkný,vidím e má Halogeny a natáčení.Ta potkávačka měla jakou árovku.Neoslňuje ta ledka protijedoucí,díky vyzařovacímu kuelu.A co STK,u jsi s tím byl?
No pěkný,vidím e má Halogeny a natáčení.Ta potkávačka měla jakou árovku.Neoslňuje ta ledka protijedoucí,díky vyzařovacímu kuelu.A co STK,u jsi s tím byl?
|
|
18.06.2013 12:48 -
Re: Originál denní svícení / C5 III
|
2590565
|
|
maros.h
|
|
|
...tak po mesiaci pouívania G4 zapečená petica a zadymený reflektor...som uetril ...nevie niekto ako to zadymenie odstráni. Mňa napadá jedine demontá reflektoru, stým spojené rozobratie nárazníka a následné vymytie. Doporučujem tie halogénky nemontova, nakožko banka je príli blízko petici.
...tak po mesiaci pouívania G4 zapečená petica a zadymený reflektor...som uetril :-(...nevie niekto ako to zadymenie odstráni. Mňa napadá jedine demontá reflektoru, stým spojené rozobratie nárazníka a následné vymytie. Doporučujem tie halogénky nemontova, nakožko banka je príli blízko petici.
|
|
06.07.2013 13:48 -
Re: Originál denní svícení / C5 III
|
2596718
|
|
Pavel777
|
Město: Brno, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 16V 143k (103kW) | Počet příspěvků: 7 |
|
|
Ahoj, mám auto teprve krátce a řeím stejný problém. Viml jsem si, e árovka nesvítí u kdy jsem auto kupoval. Počítal jsem, e prostě vyměním árovku za pár korun a hotovo. Byl jsem vyveden z omylu.
Abych se vyhnul zničení původní patice, zvolil jsem takové provizorní řeení, ale zatím to funguje. Koupil jsem 20W árovku G4 za 13 korun a malou dvouřadou svorkovnici. Ze svorkovnice jsem odřízl 2 články a ty potom ořezáním plastů upravil tak, aby se vlezly do patice. Do jedné strany jsem narouboval ty drátky co vedou z árovky a naproti nim jsem narouboval dva drátky ustřiené z kancelářské sponky. Zasunul jsem to do původní patice a ono to tam celkem dobře drí. Snail jsem se to udělat tak, aby ohnisko árovky bylo zhruba ve stejné pozici jako u původní árovky. Je to sice fueřina, ale funguje to. árovka se původní patice nedotýká a od skla je dost daleko, tak se to snad přehřívat nebude. Zdá se, e to svítí skoro stejně jako originál árovka na druhé straně.
Je to zatím provizorní řeení. Při prohledávání na internetu jsem nael árovky PG20, které mají úplně stejnou baňku i takovou tu bílou zátku myslím, e po vytaení z původní patice, by se snad daly pouít. Akorát nevím jestli jsou dost dlouhé ty drátky. .link.
Ahoj, mám auto teprve krátce a řeím stejný problém. Viml jsem si, e árovka nesvítí u kdy jsem auto kupoval. Počítal jsem, e prostě vyměním árovku za pár korun a hotovo. Byl jsem vyveden z omylu.
Abych se vyhnul zničení původní patice, zvolil jsem takové provizorní řeení, ale zatím to funguje. Koupil jsem 20W árovku G4 za 13 korun a malou dvouřadou svorkovnici. Ze svorkovnice jsem odřízl 2 články a ty potom ořezáním plastů upravil tak, aby se vlezly do patice. Do jedné strany jsem narouboval ty drátky co vedou z árovky a naproti nim jsem narouboval dva drátky ustřiené z kancelářské sponky. Zasunul jsem to do původní patice a ono to tam celkem dobře drí. Snail jsem se to udělat tak, aby ohnisko árovky bylo zhruba ve stejné pozici jako u původní árovky. Je to sice fueřina, ale funguje to. árovka se původní patice nedotýká a od skla je dost daleko, tak se to snad přehřívat nebude. Zdá se, e to svítí skoro stejně jako originál árovka na druhé straně.
Je to zatím provizorní řeení. Při prohledávání na internetu jsem nael árovky PG20, které mají úplně stejnou baňku i takovou tu bílou zátku myslím, e po vytaení z původní patice, by se snad daly pouít. Akorát nevím jestli jsou dost dlouhé ty drátky. http://www.autolamp.cz/autozarovky/philips/12v
|
|
07.07.2013 17:52 -
Re: Originál denní svícení / C5 III
|
2597184
|
|
krok
|
Město: Kroměří, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 BlueHDi 150k (110kW) | Počet příspěvků: 14 |
|
|
Tak jsem taky bastlil. Pouil jsem patici G4/G6,35 .link. a árovku G4 20W .link.
Vývody z patice jsem ustřihl a zapájel jsem tam drátky ze seívačky. Z originální patice jsem noem odřízl vyčnívající dráky árovky, nasadil a přilepil upravenou patici. Zkouel jsem i G6,35 24W, ale je moc dlouhá, vlákno je mimo a konec je blízko reflektoru. Svítí o něco lépe ne LED co jsem tam dočasně měl.
Tak jsem taky bastlil. Pouil jsem patici G4/G6,35 http://www.ges.cz/cz/hal-socket-g6-35-GES05100467.html a árovku G4 20W http://www.gme.cz/halogenove-zarovky/o-jc-20w-p516-044/
Vývody z patice jsem ustřihl a zapájel jsem tam drátky ze seívačky. Z originální patice jsem noem odřízl vyčnívající dráky árovky, nasadil a přilepil upravenou patici. Zkouel jsem i G6,35 24W, ale je moc dlouhá, vlákno je mimo a konec je blízko reflektoru. Svítí o něco lépe ne LED co jsem tam dočasně měl.
Přílohy: 05072013(003).jpg ( 214256b ) - Mizerné mobilní foto |
|
04.09.2013 19:24 -
Re: Originál denní svícení / C5 III
|
2615385
|
|
robo
|
Město: Piestany, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 16V 143k (103kW) | Počet příspěvků: 1083 |
|
|
ahoj, mam rovnaky problem. Mam nove auto asi 2 mesiace. Mam tie LED na bixenonoch, Su absolutne nedostatocne. Sklamanie, ale zatial ma policajti nezastavili
ahoj, mam rovnaky problem. Mam nove auto asi 2 mesiace. Mam tie LED na bixenonoch, Su absolutne nedostatocne. Sklamanie, ale zatial ma policajti nezastavili
|
|
04.09.2013 20:53 -
Re: Originál denní svícení / C5 III
|
2615398
|
|
jumep
|
|
|
je to homologovane, ak to cez nejaky typ svetla neni vidiet, je to najskor odtienom, neriesil by som to
je to homologovane, ak to cez nejaky typ svetla neni vidiet, je to najskor odtienom, neriesil by som to
|
|
04.09.2013 20:57 -
Re: Originál denní svícení / C5 III
|
2615403
|
|
najk
|
Město: Děčín, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v SX Break | Počet příspěvků: 1537 |
|
|
tak chlapci, vítejte v clubu, přečtěte si prvně pravidla a nezakládejte zbytečně nové vlákna, téměř ve je ji tady, nalezněte si vdy přísluné , nebo podobné vlákno a tam , kdy nenajdete odpověď, tak teprve polote dotaz, díky, jinak pouívejte okno hledání vpravo nahoře, nebo i tzv. Rozcestník vpravo. Po zadání hesla denní svícení vylo toto: .link. atam třeba sdi vybrat vlákno, asi toto: .link. take asi tak... anténkou vzhůru, toto bude Marius Pedersen
tak chlapci, vítejte v clubu, přečtěte si prvně pravidla a nezakládejte zbytečně nové vlákna, téměř ve je ji tady, nalezněte si vdy přísluné , nebo podobné vlákno a tam , kdy nenajdete odpověď, tak teprve polote dotaz, díky, jinak pouívejte okno hledání vpravo nahoře, nebo i tzv. Rozcestník vpravo. Po zadání hesla denní svícení vylo toto: http://www.c5club.cz/page/kod-40/search_string-denn%ED+sv%EDcen%ED/x-0/y-0#.UieBgz8085Y atam třeba sdi vybrat vlákno, asi toto: http://www.c5club.cz/diskuze/elektrika-elektronika-multimedia/2423723-original-denni-sviceni-c5-iii/#.UieCYz8085Y take asi tak... anténkou vzhůru, toto bude Marius Pedersen --)
|
|
04.09.2013 21:16 -
Re: Originál denní svícení / C5 III
|
2615415
|
|
robo
|
Město: Piestany, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 16V 143k (103kW) | Počet příspěvků: 1083 |
|
|
dakujem za privitanie, urcite by som na to tento topic nereagoval keby sa to riesilo, problem su totiz tie LED pasy ktore pribudli po facelifte a montuju sa uz fabriky. Svietia fakt slabo. Pre policajtov mam pripravenu tu o tej homologizacii....Denne svietenie co sa riesilo bolo o vymenach ziaroviek za LEDky
v podstate nie je co riesit, je to tak z fabriky a hotovo ale vidim ze nie som sam
dakujem za privitanie:-d, urcite by som na to tento topic nereagoval keby sa to riesilo, problem su totiz tie LED pasy ktore pribudli po facelifte a montuju sa uz fabriky. Svietia fakt slabo. Pre policajtov mam pripravenu tu o tej homologizacii....Denne svietenie co sa riesilo bolo o vymenach ziaroviek za LEDky
v podstate nie je co riesit, je to tak z fabriky a hotovo ale vidim ze nie som sam :-)
|
|
05.09.2013 10:29 -
Re: Originál denní svícení / C5 III
|
2615606
|
|
shalafi
|
|
|
PeLi napsal(a): Zdravim. Chcem sa opýta maitelov C5 so zabudovaným denným LED svietením, či je na ich autách svetlo dostatočné. Mňa toti stale upozorňujú vodiči e nesvietim.
robo napsal(a): ahoj, mam rovnaky problem. Mam nove auto asi 2 mesiace. Mam tie LED na bixenonoch, Su absolutne nedostatocne. Sklamanie, ale zatial ma policajti nezastavili
V diagnostike sa da nastavit, ci maju s dennym svietenim svietit aj obrysove svetla, cize zadne svetla a parkovacky. Kedze u nas parkovacky = LEDky, tak pri tomto nastaveni sice svietite aj vzadu, ale predne LEDky svietia asi s polovicnou intenzitou. Chvilu som to tak mal, ale vratil som to naspat, lebo to vpredu svietilo fakt slabo.
V diagnostike sa da nastavit, ci maju s dennym svietenim svietit aj obrysove svetla, cize zadne svetla a parkovacky. Kedze u nas parkovacky = LEDky, tak pri tomto nastaveni sice svietite aj vzadu, ale predne LEDky svietia asi s polovicnou intenzitou. Chvilu som to tak mal, ale vratil som to naspat, lebo to vpredu svietilo fakt slabo.
|
|
06.09.2013 12:02 -
Re: Originál denní svícení / C5 III
|
2616121
|
|
sgt
|
Město: Skalité, Auto: Citroen Grand C4 SpaceTourer 2.0 BlueHDi 160 EAT8 SHINE | Počet příspěvků: 718 |
|
|
Tak dolo aj na mňa, jedna iarovka denného svietenia odila po 45000 km. Ale citroen asi zjavne zžavil, iarovka stojí 21,90
Tak dolo aj na mňa, jedna iarovka denného svietenia odila po 45000 km. Ale citroen asi zjavne zžavil, iarovka stojí 21,90
|
|
| |
|
|