Jméno
Heslo
Trvale přihlásit 
Nová registrace
Èesky English
Vyhledávání
Rozšírené ...

 

 Diskuzní fórum / Všeobecná NE-technická diskuze o C5 / Žárovky denního svícení / C5 III
|< < 1 2 3 4 5 ... 17 > >|
22.11.2011 08:30 - Re: Originál denní svícení / C5 III 2426635
sgt
Město: Skalité, Auto: Citroen Grand C4 SpaceTourer 2.0 BlueHDi 160 EAT8 SHINEPočet příspěvků: 718

U??vate? Poslat soukromou zprávu
Keď si pozorne pozrieš ten link čo som dával vyššie vrátane foto, je tam aj link na eshop a popis žiarovky. Konkrétne chlapík má odskúšanú výmenu za:
.link.
High Power Led 5050 13 smd G4 Base
Voltage : 12V
Wattage : 2.6 W
Lumens : 220-240 Lm
Working Temperature : -40~+60 °C
Beam Angle : 360 degrees
Equivalent : 20-25 W
Dimensions : 10 mm x 30 mm
Protection Rate : IP20
Lifespan : 50,000 hours
Certificate : CE, RoHS

čiže svietivos rovnaká, 360° rozptyl, teplota niekožkonásobne nižšia (možno to je dôvod odchádzania)
A čo som pozeral, nie je problém zohna aj na dealextreme...

22.11.2011 17:52 - Re: Originál denní svícení / C5 III 2426692
Roozena
Město: Pragl, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 16V 143k (103kW)Počet příspěvků: 375

99 Poslat soukromou zprávu
To SGT. Technicky to lze ale prakticky je qhownu. Tenhle typ LED mam pouzity na parkovacky a jako nahrada za V5W to lze, ale jako nahrada za zarovku, ktera ma 24W to rozhodne nestaci. Adekvatne tak LED s prikonem kolem 6watt. Mam nejaky 10 watt diody, ktere by velikosti bez problemu prolezli otvorem, ale je potreba je chladit a jak tak tusim, chkadic by musel byt mimo korpus svetla, coz by taky slo, ale muselo by se to pochopitelne poradne utesnit.

23.11.2011 08:43 - Re: Originál denní svícení / C5 III 2426883
sgt
Město: Skalité, Auto: Citroen Grand C4 SpaceTourer 2.0 BlueHDi 160 EAT8 SHINEPočet příspěvků: 718

U??vate? Poslat soukromou zprávu
Tak tieto budú ma určite svietivos nad 20W klasickej žiarovky. Tento typ LED poznám (SMD 5050), mám 24 LED bodovku s príkonom 4,7W a svieti o niečo viac ako klasická 35W halogénová bodovka. Takže toho sa vôbec neobávam. A čo sa týka teploty, to neviem posúdi kožko je tam miesta, ale na tej mojej 24 LED 4,7W bodovke v pohode udržím ruku, takže teplota by nemala by problém.

23.11.2011 23:42 - Re: Originál denní svícení / C5 III 2427231
Roozena
Město: Pragl, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 16V 143k (103kW)Počet příspěvků: 375

99 Poslat soukromou zprávu
mno... pokud to vyzkoušíš - dej vědět, ale já si stále myslim, že to nebude dostatečné. Nakonec - je to patrné u některých OII či Superbů II, kde si majitelé právě takovouhle výměnu lajzli a je to vidět na prd... na druhou stranu - nevím, co použili za náhradu, ale jak jsem tak mohl okouknout tak nějaká slepenina z 5050 to rozhodně byla

24.11.2011 08:30 - Re: Originál denní svícení / C5 III 2427273
sgt
Město: Skalité, Auto: Citroen Grand C4 SpaceTourer 2.0 BlueHDi 160 EAT8 SHINEPočet příspěvků: 718

U??vate? Poslat soukromou zprávu
No dám vedie až to prestane svieti, a rovno objednám asi aj tie 18-LED pre istotu. Spravím porovnanie a uvidím či uvidiím

24.11.2011 16:13 - Re: Originál denní svícení / C5 III 2427357
jumep
Město: Piestany, Auto: Citroen C6 2.7HDiPočet příspěvků: 17329

Moder?tor Poslat soukromou zprávu
pozor na stabilizaciu napatia pri tych led, parkovackove led v C5 nic nevydrzia prave kvoli napatovym vykyvom sposobenych BHI atd.

24.11.2011 16:27 - Re: Originál denní svícení / C5 III 2427360
Roozena
Město: Pragl, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 16V 143k (103kW)Počet příspěvků: 375

99 Poslat soukromou zprávu
tak to me ani nenapadlo to resit bez stabilizace. LED jsou na prepeti velmi nachylne, ale je pravda, ze pokud ne v serii odpor, tak se prebytek napeti utopi prave v nem, jenze narust proudu pri prekrocenj jmenoviteho napeti na diode je velice prikry a odpory na takovyhlech vosich hnizdech z LED jsou prakticky na krev a mohlo by je to snadno odrovnat. Netvrdte mi ale, ze zmena palubnoho napeti je nejak enormni. pocitam, ze skokove muze oscilovat nekde mezi rekneme 11 s 15 volty. vic by by uz nebylo bezpecne i pro ostatni systemy.... btw - nejjednodussi ochrana LED je v tomto pripade 4ohm odpor a za nim cca nejaky vetsi elit, ale plnohodnotny DC/DC zdroj je pochopitelne zaruka...

24.11.2011 16:42 - Re: Originál denní svícení / C5 III 2427363
jumep
Město: Piestany, Auto: Citroen C6 2.7HDiPočet příspěvků: 17329

Moder?tor Poslat soukromou zprávu
tie ledkove parkovacky prave maju odpor, vydrz je snad mensia ako pri H6W ...
digitalom to tak lahko nezmeras a analogom asi tie .. to by mozno osciloskop ukazal, inak pri H7 je pekne vidiet prebliknutie svetiel pri zopnuti / rozopnuti motora bhi

30.04.2012 00:15 - Re: Originál denní svícení / C5 III 2473121
Haward
Město: Roztoky, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.2 HDi 16V 204k (150kW)Počet příspěvků: 14
99 Poslat soukromou zprávu
Co tam mam tedy dat ? Tohle ? .link. Co s tim aby to hned neprasklo ? Díky za radu ...

30.04.2012 13:08 - Re: Originál denní svícení / C5 III 2473215
Roozena
Město: Pragl, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 16V 143k (103kW)Počet příspěvků: 375

99 Poslat soukromou zprávu
Vždy, když někdo z prodejců srovnává Auto LED vs. žárovka, tak atomaticky nastřelí účinnost/efektivnitu/ svítivost/ 8-10x vyšší ve prospěch LED, než je klacická žárovka (což je vcelku pravda) rozměry, "jako origo žárovka" čímž na sebe uplete boudu v podobě dvou parametrů.

1. - i LED je třeba chladit a už v případě udávaného linku Hawardem je oněch 3,5W příkonu relativně dost na to, aby se LED v korpusu za horkých denních teplot přehřály a chcíply během několika týdnů - komu se pak bude chtít sundávat pokaždý nárazník a měnit to?...

2. Ohnisko takovýhle "vosího hnízda" je někde v hajzlu a reflektor konstruovaný na vysloveně bodový zdoj, jímž je vlákno žárovky v případě použití slepence LEDek vyzáří žádaným směrem výrazně méně světla, než je třeba, takže to celý svítí stejně na prdlačlu. - v ohnisku budou maximálně 4 LED a zbytek se poltluče a vyzáří kdovíkam.

z toho plyne, že se musí použít jednochip LED - ideálně 5-10W a pořádně ji chladit a i tak bude výsledek hodně o laborování. Docela bych to zkusil, ale nemám bohužel poničenšj reflektor s denním svícením z nějaký bouračky.

06.05.2012 00:30 - Re: Originál denní svícení / C5 III 2475230
operatorXM
Město: Hrotovice, Auto: Citroen C6 2.7 HDiPočet příspěvků: 138

99 Poslat soukromou zprávu
Tak mi taky odešla tato žárovka. Poskytuje na ní alespoň Citroen záruku 2 roky, když je tak drahá?

06.05.2012 10:53 - Re: Originál denní svícení / C5 III 2475257
jogcar
Město: Poprad, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) TourerPočet příspěvků: 37
99 Poslat soukromou zprávu
Co sa tyka tych led parkovaciek je to viac menej uplny nezmysel a este k tomu to nieje ani homologovane. Ja pouzivam H6W, ked su zapnute nebucham kapotou, drzia. Momentalne mam Elta a drzia uz podozrivo dlho.
Co sa tyka chladenia led poviem len tolko, Moja kovova Baterka ma 10W Ledku(akumulatory 2x18650 3100mAh) a ci sa hreje nech si odpovie kazdy sam

06.05.2012 19:54 - Re: Originál denní svícení / C5 III 2475421
jumep
Město: Piestany, Auto: Citroen C6 2.7HDiPočet příspěvků: 17329

Moder?tor Poslat soukromou zprávu
operatorXM napsal(a):
Tak mi taky odešla tato žárovka. Poskytuje na ní alespoň Citroen záruku 2 roky, když je tak drahá?


zaruku ano, vydrz nie ... povedia ze svietivost je tolko a tolko a hotovo ...
je to iste ako s trvanlivostu napr. mlieka, tiez nepojdes reklamovat prazny obal ze nevydrzalo vnutro
bohuzial, vymysleli to dost zle ... naco prisli a zfaceliftovali to na ledky

06.05.2012 20:29 - Re: Originál denní svícení / C5 III 2475425
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 11800

U??vate? Poslat soukromou zprávu
Roozena napsal(a):
1. - i LED je třeba chladit a už v případě udávaného linku Hawardem je oněch 3,5W příkonu relativně dost na to, aby se LED v korpusu za horkých denních teplot přehřály a chcíply během několika týdnů - komu se pak bude chtít sundávat pokaždý nárazník a měnit to?...

A jak je to řešené u třetího brzdového - tam jsou také ledky ?

06.05.2012 21:22 - Re: Originál denní svícení / C5 III 2475486
Maxifik
Město: Trutnov 4, Auto: Toyota Verso 1,8Počet příspěvků: 746

Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
Jo, ale to nesvítí trvale, navíc jejich příkon je podstatně menší a tudíž s tolik nazahřívají.

12.05.2012 21:21 - Re: Originál denní svícení / C5 III 2477551
Haward
Město: Roztoky, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.2 HDi 16V 204k (150kW)Počet příspěvků: 14
99 Poslat soukromou zprávu
Tak jsem dnes vyměnil obě dvě žárovky na denní svícení (jedna byla prasklá) za LED. Nechtělo se mi rozdělávat nárazník, takže jsem to dělal ze zhora. Jde to blbě ale jde to. Pomocí klíče TORX 40 se otočí patice (viz. obrázek Patice Torx) a pak se malýma zahnutýma kleštičkama vyndá. Odděláte původní žárovku, dáte tam LED (viz. obrázek LED), nasunete zpět a opět utáhnete pomocí TORX 40. LED jsem dal tuhle: .link. , je to náhrada za 20W žárovku (má spotřebu 2W) a svítí to velmi dobře - fakt jsem spokojený. Jen nevím jak to dlouho vydrží, protože stabilizátor se tam nedá nikde dát. Dělal jsem to asi 2 hodiny, ale když máte trpělivost tak to jde ...

Přílohy:
Patice torx.JPG ( 224214b ) - Patice Torx
LED.JPG ( 252554b ) - LED

23.05.2012 18:11 - Re: Originál denní svícení / C5 III 2480451
operatorXM
Město: Hrotovice, Auto: Citroen C6 2.7 HDiPočet příspěvků: 138

99 Poslat soukromou zprávu
Nedovedu si to ze zhora představit, to seš teda dobrej. Já jsem dnes byl v servisu, 1724 Kč, z toho cca 1200,- žárovka, nárazník šel dolů, hodina práce. Když ti to přestane svítít, tak dej sem vědět.

02.07.2012 10:56 - Re: Originál denní svícení / C5 III 2489434
krok
Město: Kroměříž, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 BlueHDi 150k (110kW)Počet příspěvků: 14
Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
Tak jsem taky měnil žárovky denního svícení za LED.
Levá strana celkem ušla ale od pravé strany mám docela odřenou ruku. Použil jsem stejné LED jako Howard ale mohlo by to svítit víc. Ono na těch původních žárovkách je napsaný výkon 24W, ne 20. Jsem zvědav, jak dlouho to vydrží.

02.07.2012 13:17 - Re: Originál denní svícení / C5 III 2489495
Roozena
Město: Pragl, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 16V 143k (103kW)Počet příspěvků: 375

99 Poslat soukromou zprávu
Já Vám to nechci nijak rozmlouvat, ale - už jsem to tu možná někde rozváděl - žádný klasický reflektor určený pro normální žárovku nebude odrážet světlo z LED žárovek korektně. Je spočítán pro ohnisko vlákna, což je vysloveně bodový zdroj světla umístěný na konkrétním místě v prostoru, zatímco tyhle vosí hnízda na bázi 5030 či 5050 čipů rozhodně v daném měřítku jako bodový zdroj nelze považovat a to nemluvím o světelném výkonu, který bude sumárně rozhodně nižší než u klasické žárovky, takže to v porovnání s origo žárovkou fakt bude svítit na prd. Za tímto účelem sem si sehnal světlomet z bouračky na experimentování a slušného výsledku - tím myslí porovnatelného s žárovkou se dá docílit s 5W multichip led natočenou do paraboly a umístěnou do OHNISKA!!! paraboly. Až bude čas tak to pořešim a zdokumentuju, ale zatim bych neměnil...
Nicméně - tím Vás od toho nechci odrazovat, jen, že holt přez den nebudete tak trochu vidět...

02.07.2012 15:21 - Re: Originál denní svícení / C5 III 2489525
Mikra
Město: Velké Hamry, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 3730

Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
V tom případě bych doporučil přesunout příspěvky do vlákna "NEoriginální denní NEsvícení". A všem, kteří se takto zNEviditelní, bych dal naplácat na holou.

|< < 1 2 3 4 5 ... 17 > >|


  
Uživatelé online  
Nejnovější příspěvky  
Inzerce  
Obrázky  
Š 2007-2017 :: by c5club,optimalizováno pro rozlišení 1024x768, Firefox, Kontakt/Administrator