| | |
15.03.2011 13:14 -
jak tocit 2.2HDi
|
2378245
|
|
Citronek
|
Město: Havířov, Auto: Megane Grandtour 1.6 | Počet příspěvků: 384 |
|
|
Nikde jsem to tu nenasel,tak sem zalozil nove tema...
jelikoz nemam s diesly temer zadne zkusenosti tak se ptam, jak tocit 2.2 HDi ?
kdyz je studeny a potom kdyz je zahraty? je zahraty kdyz teplota olej je nad modrou ryskou ?
podle PC kdyz to "dusim" na 1500 ot na 4 po meste tak je nejmensi spotreba ale prospiva to motoru ?
nebo jet radeji na 1600-2000 ?
obecne jsem cetl ze TDI (VW) muzout jet nizko ale u HDI se musi trochu vice tocit ? co je na tom pravdy ?
diky za nazory
Nikde jsem to tu nenasel,tak sem zalozil nove tema...
jelikoz nemam s diesly temer zadne zkusenosti tak se ptam, jak tocit 2.2 HDi ?
kdyz je studeny a potom kdyz je zahraty? je zahraty kdyz teplota olej je nad modrou ryskou ?
podle PC kdyz to "dusim" na 1500 ot na 4 po meste tak je nejmensi spotreba ale prospiva to motoru ?
nebo jet radeji na 1600-2000 ?
obecne jsem cetl ze TDI (VW) muzout jet nizko ale u HDI se musi trochu vice tocit ? co je na tom pravdy ?
diky za nazory
|
|
15.03.2011 13:22 -
Re: jak tocit 2.2HDi
|
2378246
|
|
jumep
|
|
|
ja chodim v meste 4rka, 50 a za studena max 2000ot
jedine kedy to tocim je ked viem ze treba fap prepalit, tak vtedy na dialnici 4rka 130 - 20km
ja chodim v meste 4rka, 50 a za studena max 2000ot
jedine kedy to tocim je ked viem ze treba fap prepalit, tak vtedy na dialnici 4rka 130 - 20km
|
|
15.03.2011 13:45 -
Re: jak tocit 2.2HDi
|
2378248
|
|
flyteSVK
|
|
|
1500rpm nevadi dvojhmote?
1500rpm nevadi dvojhmote?
|
|
15.03.2011 13:58 -
Re: jak tocit 2.2HDi
|
2378249
|
|
tief
|
|
|
Ma sa jazdit tak aby pri pridani plynu bol motor vzdy schopny citelne akcelerovat ...
Ma sa jazdit tak aby pri pridani plynu bol motor vzdy schopny citelne akcelerovat ...
|
|
15.03.2011 14:05 -
Re: jak tocit 2.2HDi
|
2378250
|
|
Citronek
|
Město: Havířov, Auto: Megane Grandtour 1.6 | Počet příspěvků: 384 |
|
|
kdyz treba FAP preplalit to mi napise na displeji ne ?
kdyz uz jsme u toho , co pri predjizdeji ? kolik max. otacek ? bojim se jit pres 4000 ot nevim proc , benzin u 3500 zacal poradne jet ale tady je to takovy nezvyk ...
kdyz treba FAP preplalit to mi napise na displeji ne ?
kdyz uz jsme u toho , co pri predjizdeji ? kolik max. otacek ? bojim se jit pres 4000 ot nevim proc , benzin u 3500 zacal poradne jet ale tady je to takovy nezvyk ... :nevim
|
|
15.03.2011 14:08 -
Re: jak tocit 2.2HDi
|
2378251
|
|
jumep
|
|
|
ne - o FAPe nevies nic ... (tym chcem povedat ze nemas sajn kedy a ako sa vypaluje, kona to samo podla potrieb - problem moze nastat ak chodis len po meste)
obmedzovac motor zastavi na 5000otacok
vseobecne 4000 je max kam sa to toci .. dalej to nema vyznam
ne - o FAPe nevies nic ... (tym chcem povedat ze nemas sajn kedy a ako sa vypaluje, kona to samo podla potrieb - problem moze nastat ak chodis len po meste)
obmedzovac motor zastavi na 5000otacok
vseobecne 4000 je max kam sa to toci .. dalej to nema vyznam
|
|
07.04.2011 14:15 -
Re: jak tocit 2.2HDi
|
2382867
|
|
Citronek
|
Město: Havířov, Auto: Megane Grandtour 1.6 | Počet příspěvků: 384 |
|
|
co brzdenim motorem ?
obvykle mam za 4. jedu z mirneho kopce a otacky jsou kolem 1200-1300 ot , zrejme kdyz brzdim motorem tak tam nejde palivo ? ale vim u benzinu , kdyz jsem toto pouzival, tak nekdy okolo 1500 otacek jsem citil jak motor lehce zabral ,jakoby tam slo trosku benzinu...
co jsem za 1000 km s C5 zjistil, ze podtaceni ma negativni vliv na spotrebu, pod 1500 ot nema cenu jit , kdyz je treba rovina ci mirny kopec....
co brzdenim motorem ?
obvykle mam za 4. jedu z mirneho kopce a otacky jsou kolem 1200-1300 ot , zrejme kdyz brzdim motorem tak tam nejde palivo ? ale vim u benzinu , kdyz jsem toto pouzival, tak nekdy okolo 1500 otacek jsem citil jak motor lehce zabral ,jakoby tam slo trosku benzinu...
co jsem za 1000 km s C5 zjistil, ze podtaceni ma negativni vliv na spotrebu, pod 1500 ot nema cenu jit , kdyz je treba rovina ci mirny kopec....
|
|
07.04.2011 14:41 -
Re: jak tocit 2.2HDi
|
2382868
|
|
tief
|
|
|
to vidis na okamzite spotrebe ne ?
to vidis na okamzite spotrebe ne ?
|
|
07.04.2011 14:58 -
Re: jak tocit 2.2HDi
|
2382872
|
|
Mikra
|
Město: Velké Hamry, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive Break | Počet příspěvků: 3730 |
|
|
Jezdi podle uí. Dunivý zvuk motoru nesvědčí. Tzn., e jak píe, tak pod 1500 ot nemá cenu jezdit s plynem. Při brdění motorem můe jít i ní, to opravdu nejde ádný palivo a do doby, kdy si motor neřekne, aby nechcípnul. To se ale zase tak nízko nedostávej, protoe při tom zacukání, kdy dojídí pod minimální otáčky a motor se snaí zabrat, tak trpí dvouhmotový setrvačník.
Ideální pro motor by bylo dret otáčky tak, aby mohl bez problémů akcelerovat. To je nad 1500 ot. Nebude tak sice nejnií spotřeba, ale motoru bude asi nejlíp. Samozřejmě vyjma brdění motorem. Při jízdě z kopce nebo po rovině s nezatíeným autem se dá zvolna akcelerovat i z niích otáček, ale nevidím důvod to dělat.
Kdy začne jezdit extrémě úsporně, tak zjistí, e normální jízdou jezdí tak max. o 0,5 l drá a to nestojí za to. Jezdit s očima na PP a dusit motor není ádná zábava a uetřená libra tě připraví o nervy.
Jezdi podle uí. Dunivý zvuk motoru nesvědčí. Tzn., e jak píe, tak pod 1500 ot nemá cenu jezdit s plynem. Při brdění motorem můe jít i ní, to opravdu nejde ádný palivo a do doby, kdy si motor neřekne, aby nechcípnul. To se ale zase tak nízko nedostávej, protoe při tom zacukání, kdy dojídí pod minimální otáčky a motor se snaí zabrat, tak trpí dvouhmotový setrvačník.
Ideální pro motor by bylo dret otáčky tak, aby mohl bez problémů akcelerovat. To je nad 1500 ot. Nebude tak sice nejnií spotřeba, ale motoru bude asi nejlíp. Samozřejmě vyjma brdění motorem. Při jízdě z kopce nebo po rovině s nezatíeným autem se dá zvolna akcelerovat i z niích otáček, ale nevidím důvod to dělat.
Kdy začne jezdit extrémě úsporně, tak zjistí, e normální jízdou jezdí tak max. o 0,5 l drá a to nestojí za to. Jezdit s očima na PP a dusit motor není ádná zábava a uetřená libra tě připraví o nervy.
|
|
07.04.2011 15:15 -
Re: jak tocit 2.2HDi
|
2382879
|
|
jumep
|
|
|
palivo sa tusim zacina davkovat od 1200ot
nechce sa mi to teraz hladat v papieroch
palivo sa tusim zacina davkovat od 1200ot
nechce sa mi to teraz hladat v papieroch
|
|
26.05.2011 17:14 -
Re: jak tocit 2.2HDi
|
2392396
|
|
.45acp
|
|
|
Auto v naftě jsem taky nikdy neměl. Zatím jsem s tím najel asi něco kolem 300 km a snaím se najít nějaký sluný způsob jak nedusit motor a mít uspokojivou spotřebu. Ve městě 50 na trojku se mi zdá podle zvuku akorát a otáčky jsou kolem 2000. Jinak při pohledu na okamitou spotřebu občas tvrdne úsměv. Při předjídění, nebo jiné nutnosti to trochu přilápnout je tam hned přez 20l. Snad mi učení nebude dlouho trvat.
Auto v naftě jsem taky nikdy neměl. Zatím jsem s tím najel asi něco kolem 300 km a snaím se najít nějaký sluný způsob jak nedusit motor a mít uspokojivou spotřebu. Ve městě 50 na trojku se mi zdá podle zvuku akorát a otáčky jsou kolem 2000. Jinak při pohledu na okamitou spotřebu občas tvrdne úsměv. Při předjídění, nebo jiné nutnosti to trochu přilápnout je tam hned přez 20l. Snad mi učení nebude dlouho trvat.
|
|
26.05.2011 19:24 -
Re: jak tocit 2.2HDi
|
2392403
|
|
vilous
|
Město: Praha, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) Tourer | Počet příspěvků: 1256 |
|
|
Taky mi to chvíli trvalo, protoe jsem měl té první svoji naftu. Ale za dva roky jsem si ji zvykl a se zahřátým motorem po rovině nebo s kopce ve městě v pohodě za 4, kdy neočekávám potřebu nějaké větí akcelerace. Mimo město po rovině bez akcelarace pětku kolem 80. Benzín víc akceleruje při přiblíení k maximálním otáčkám, tenhle traktor nejlépe akceleruje kolem 2-3000 otáček, pak u moc ne. Take třeba při 90 i do kopce více vystřelí na 4, na 3 u se to moc točí - je potřeba si to vyzkouet.
Sledovat okamitou spotřebu je blbost u vech aut a je to akorát o ústa. Kdy jsem měl první auto s počítačem, tak jsem se těil, jak mi to poradí, zda na vyzkouené trati řadit ten a ten stupeň - NEPORADÍ. Stačí pohnout plynem o pár milimetrů a údaj okamité spotřeby lítá nahoru dolu, ale s autem se nic moc neděje, take to prostě nemá cenu. Lepí je sledovat průměr na opakovaných tratích při různém stylu.
Taky mi to chvíli trvalo, protoe jsem měl té první svoji naftu. Ale za dva roky jsem si ji zvykl a se zahřátým motorem po rovině nebo s kopce ve městě v pohodě za 4, kdy neočekávám potřebu nějaké větí akcelerace. Mimo město po rovině bez akcelarace pětku kolem 80. Benzín víc akceleruje při přiblíení k maximálním otáčkám, tenhle traktor nejlépe akceleruje kolem 2-3000 otáček, pak u moc ne. Take třeba při 90 i do kopce více vystřelí na 4, na 3 u se to moc točí - je potřeba si to vyzkouet.
Sledovat okamitou spotřebu je blbost u vech aut a je to akorát o ústa. Kdy jsem měl první auto s počítačem, tak jsem se těil, jak mi to poradí, zda na vyzkouené trati řadit ten a ten stupeň - NEPORADÍ. Stačí pohnout plynem o pár milimetrů a údaj okamité spotřeby lítá nahoru dolu, ale s autem se nic moc neděje, take to prostě nemá cenu. Lepí je sledovat průměr na opakovaných tratích při různém stylu.
|
|
26.05.2011 19:34 -
Re: jak tocit 2.2HDi
|
2392405
|
|
jumep
|
|
|
je to jednoduche, motor drzat nad 1500 ot (50km/h je kusok pod 1500, jazdim na 4rke)
90 na 5tke je najlepsia spotreba
radim max 2500 otacok pri kludnej jazde, do kopca netreba podradovat ale stupit na plyn
je to jednoduche, motor drzat nad 1500 ot (50km/h je kusok pod 1500, jazdim na 4rke)
90 na 5tke je najlepsia spotreba
radim max 2500 otacok pri kludnej jazde, do kopca netreba podradovat ale stupit na plyn
|
|
26.05.2011 20:32 -
Re: jak tocit 2.2HDi
|
2392413
|
|
vilous
|
Město: Praha, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) Tourer | Počet příspěvků: 1256 |
|
|
Naprostý souhlas s minulým příspěvkem - dobré je jet ve městě na 4 troku (ale jen troku) přes 50
Jinak jinde zde na webu je psáno, e trápit to pod 1500 při velkém plynu není dobré pro vyvaovací hřídele a z dalích důvodů - a si ekologové píou cokoli.
Ale tento motor je báječný v tom, e v jakémkoli i mezním reimu při jakékoli zařazené rychlosti v nouzi stačí plyn na podlahu a po vteřině začně vdy jasně plynule táhnout. Pokud mono nepouívat často. Benzíny v mezních situacích dlouho přemýlejí, zda chcípnou nebo ne a obvykle začnou kuckat.
Naprostý souhlas s minulým příspěvkem - dobré je jet ve městě na 4 troku (ale jen troku) přes 50 :-)
Jinak jinde zde na webu je psáno, e trápit to pod 1500 při velkém plynu není dobré pro vyvaovací hřídele a z dalích důvodů - a si ekologové píou cokoli.
Ale tento motor je báječný v tom, e v jakémkoli i mezním reimu při jakékoli zařazené rychlosti v nouzi stačí plyn na podlahu a po vteřině začně vdy jasně plynule táhnout. Pokud mono nepouívat často. Benzíny v mezních situacích dlouho přemýlejí, zda chcípnou nebo ne a obvykle začnou kuckat.
|
|
26.05.2011 20:45 -
Re: jak tocit 2.2HDi
|
2392416
|
|
.45acp
|
|
|
To, e sledovat okamitou spotřebu je blbost, zjiuju pomalu taky. Byl to pokus, jak se s tím naučit jezdit. Při padesáti na čtyřku z kopce to jde a i míň motor brzdí, i po rovině to můe jet. Mám ale pocit, e v Jablonci jezdím hlavně do kopce a potom čtyřka, podle mého sluchu, u má málo otáček. Hodně se tu ostatní dohadují, jak moc můe podtáčení kodit dvouhmotě. Asi bude potřeba zvolit takový reim, kdy sice neuetřím několik deci, ale nepřivodím si nějaký problém za daleko větí peníz.
To, e sledovat okamitou spotřebu je blbost, zjiuju pomalu taky. Byl to pokus, jak se s tím naučit jezdit. Při padesáti na čtyřku z kopce to jde a i míň motor brzdí, i po rovině to můe jet. Mám ale pocit, e v Jablonci jezdím hlavně do kopce a potom čtyřka, podle mého sluchu, u má málo otáček. Hodně se tu ostatní dohadují, jak moc můe podtáčení kodit dvouhmotě. Asi bude potřeba zvolit takový reim, kdy sice neuetřím několik deci, ale nepřivodím si nějaký problém za daleko větí peníz.
|
|
26.05.2011 20:48 -
Re: jak tocit 2.2HDi
|
2392417
|
|
jumep
|
|
|
4rka 55 mi potiahne v pohode aj do kopca (tempomat bez poklesu rychlosti), ale vseobecne v kopcoch pri 50tke treba drzat 3jku
dvojhmota pri 2.2 znese toho spustu, zato ju ale netreba trapit a rovnako ju netrapit sekanim, tj rozbeh a pustit plyn a stupit a pustit (hlavne v nizkych rychlostiach)
4rka 55 mi potiahne v pohode aj do kopca (tempomat bez poklesu rychlosti), ale vseobecne v kopcoch pri 50tke treba drzat 3jku
dvojhmota pri 2.2 znese toho spustu, zato ju ale netreba trapit a rovnako ju netrapit sekanim, tj rozbeh a pustit plyn a stupit a pustit (hlavne v nizkych rychlostiach)
|
|
26.05.2011 20:53 -
Re: jak tocit 2.2HDi
|
2392418
|
|
Mikra
|
Město: Velké Hamry, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive Break | Počet příspěvků: 3730 |
|
|
Taky jezdím po Jablonci a okolí a mám vysledováno, e kdy to do kopce ere 20, tak z kopce 0 a tím se to dorovná. Mám takhle najeto za dva roky 27 836km a natankoval jsem 2050,5l. To je průměrná spotřeba v zimě i v létě 7,36l/100km. Co víc si přát.
Taky jezdím po Jablonci a okolí a mám vysledováno, e kdy to do kopce ere 20, tak z kopce 0 a tím se to dorovná. Mám takhle najeto za dva roky 27 836km a natankoval jsem 2050,5l. To je průměrná spotřeba v zimě i v létě 7,36l/100km. Co víc si přát.
|
|
26.05.2011 20:56 -
Re: jak tocit 2.2HDi
|
2392420
|
|
Mahony
|
Město: Praha-Lhotka, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v SX Break | Počet příspěvků: 373 |
|
|
.45acp napsal(a): To, e sledovat okamitou spotřebu je blbost, zjiuju pomalu taky. Byl to pokus, jak se s tím naučit jezdit. Při padesáti na čtyřku z kopce to jde a i míň motor brzdí, i po rovině to můe jet. Mám ale pocit, e v Jablonci jezdím hlavně do kopce a potom čtyřka, podle mého sluchu, u má málo otáček. Hodně se tu ostatní dohadují, jak moc můe podtáčení kodit dvouhmotě. Asi bude potřeba zvolit takový reim, kdy sice neuetřím několik deci, ale nepřivodím si nějaký problém za daleko větí peníz.
tim e točí motor 1500 ot.palivo neetří,ale přesně naopak zkus to dret mezi 2000-2100 a spotřeba jde dolů a navíc neničí vechno ostatní (klika setrvák)
tim e točí motor 1500 ot.palivo neetří,ale přesně naopak zkus to dret mezi 2000-2100 a spotřeba jde dolů a navíc neničí vechno ostatní (klika setrvák) ;-)
|
|
26.05.2011 21:00 -
Re: jak tocit 2.2HDi
|
2392423
|
|
jumep
|
|
|
Mikra, nezabudaj ze ty mas 2 turba a to jedno tlaci v spodnych tockach, cize to mas dole kus zivsie
ale pre jednoduchost - drz sa nad 1500, vtedy sa zacina plnit turbo a tlacit / motor ist v pohode
Mikra, nezabudaj ze ty mas 2 turba a to jedno tlaci v spodnych tockach, cize to mas dole kus zivsie
ale pre jednoduchost - drz sa nad 1500, vtedy sa zacina plnit turbo a tlacit / motor ist v pohode
|
|
| |
|
|