| | |
13.07.2011 09:50 -
Re: C5 1.6 HDi
|
2401468
|
|
c5vyskov
|
Město: Vykov, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) Tourer | Počet příspěvků: 612 |
|
|
Jene polovina těch závad, co eger má, vůbec nesouvisí s motorem - lak, elektrika, brzdy, přední náprava, převodovka... Jeliko to auto kupoval nové, mělo servis, tak na místě výrobce/dovozce bych se styděl a aspoň tyhle zásadní opravy bych zákazníkovi proplatil. Vdy kdejaký ceed má záruku na agregáty 7 let a to auto stojí 1/3.
Na druhou stranu ty porce kilometrů jsou obrovské. Těch 200tisíc km je 200 milionů metrů, kdy vezmete e na kadém metru udělá kolo otáčku, kola v převodovce se otočí 5x, náprava propruí... Co si pamatuju ze koly, tak třeba u únavy materiálu je 10milionů cyklů bráno jako neomezená ivotnost. A tady se bavíme o stamilionech. Na takové mnoství cyklů se nedají součástky dimenzovat, vechno je o náhodě/těstí na kus
Jene polovina těch závad, co eger má, vůbec nesouvisí s motorem - lak, elektrika, brzdy, přední náprava, převodovka... Jeliko to auto kupoval nové, mělo servis, tak na místě výrobce/dovozce bych se styděl a aspoň tyhle zásadní opravy bych zákazníkovi proplatil. Vdy kdejaký ceed má záruku na agregáty 7 let a to auto stojí 1/3.
Na druhou stranu ty porce kilometrů jsou obrovské. Těch 200tisíc km je 200 milionů metrů, kdy vezmete e na kadém metru udělá kolo otáčku, kola v převodovce se otočí 5x, náprava propruí... Co si pamatuju ze koly, tak třeba u únavy materiálu je 10milionů cyklů bráno jako neomezená ivotnost. A tady se bavíme o stamilionech. Na takové mnoství cyklů se nedají součástky dimenzovat, vechno je o náhodě/těstí na kus
|
|
13.07.2011 14:06 -
Re: C5 1.6 HDi
|
2401478
|
|
eger
|
Město: Přerov, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SX | Počet příspěvků: 27 |
|
|
Jak rikam jiz ponekolikate, nechci C5 hanit, bylo a je to me vysnene auto. Ale ohledne tech najetych km musim znovu opakovat, ze jsou najety na dalnici mezi olomouci a kaiserslauternem rychlosti 130 km, ve vyjimecnych pripadech 150km. ale to opravdu vyjimecne. Z toho duvodu si myslim (snad i proto, ze jsem inzenyr letecke techniky), ze vhodnejsi a pro auto ohleduplnejsi zpusob najeti 21500km neexistuje. Vic uz se hyckat neda. Mam spatny pocit, ze kdyby se konkretne moje auto melo pouzivat napr. jako TAXI v Brne, Praze, Olomouci atp., tak by kleklo po 100000 a nikdo by s nim uz asi nic nebyl schopen udelat. Uprimne receno, s..e me to. Porad se divam na starsi auta, ktera potkavam v nasi republice, mam na mysli Favority, Felicie, Opely omegy, stare Sonaty, Toyoty atd. a rikam si, kolik km ta treba 15-ti leta auta mohou mit najeto a porad jezdi. A pochybuju, ze by do jejich opravy nekdo investoval 100000 Kc.
Predtim, nez jsem si koupil novou C5, jsem mel Forda escorta 1.8 TD a predtim Opel rekord 2.0i (benzin, r.v 1986). Obe tato auta jsem koupil jako jeta, ale nikdy jsem nemenil cokoliv v prevodovce. Kdyz jsem forda prodaval, mel na tachometru 220000km, najel jsem na nem 140000km a menil jsem jen zadni loziska a kosticky ke stabilizatoru. Rekord mel v dobe prodeje na tachometru 280000 a menil jsem jen predni loziska, najel jsem na nem pres 120000 km. Je pravdou, ze obe auta trpela na korozi, ale to byla bolest vsech tehdejich vozidel. Na zamysleni je i to, ze ja neznam skutecny stav, kolik obe auta veskutecnosti najela, neznal jsem jejich historii, nevim, jestli a kolikrat byla tato auta bourana, protoze tato auta byla dovezena z neemecka...
Ocekaval jsem nejmene tu samou, spis ale vetsi vydrz od noveho auta, predpokladal jsem za na novem toho najedu vic bez vetsich invetici, jsem ale zklamany. Pise se mi to tezko, ale je to tak.
Kdybych C5 daval do opravy a na pravidelny servis nejakemu pepovi do stodoly a ne do autorizovanych servisu, asi by kazdy rekl, ze to je to pricina toho, v jakem stavu to auto je. tomuto jsem se chtel vyhnout, veril jem, ze kdyz autu dam, to co potrebuje, kdyz se vse bude delat s originalnimi pripravky a ne za pouziti kladiva a vetsiho kladiva, ze se to projevi, ale vysledek je takovy, jaky je.
Po pravde receno, i v olomouci v servisu rikaji, ze 200000km je hranicni stav, kdy se zacne vse kazit.
Docela by me zajimalo, kolik bych investoval do oprav, kdybych nemel diesela, ale benzin. Nedivil bych se, kdyby konecne celkove naklady za benzin a opravy byly mensi...
Jak rikam jiz ponekolikate, nechci C5 hanit, bylo a je to me vysnene auto. Ale ohledne tech najetych km musim znovu opakovat, ze jsou najety na dalnici mezi olomouci a kaiserslauternem rychlosti 130 km, ve vyjimecnych pripadech 150km. ale to opravdu vyjimecne. Z toho duvodu si myslim (snad i proto, ze jsem inzenyr letecke techniky), ze vhodnejsi a pro auto ohleduplnejsi zpusob najeti 21500km neexistuje. Vic uz se hyckat neda. Mam spatny pocit, ze kdyby se konkretne moje auto melo pouzivat napr. jako TAXI v Brne, Praze, Olomouci atp., tak by kleklo po 100000 a nikdo by s nim uz asi nic nebyl schopen udelat. Uprimne receno, s..e me to. Porad se divam na starsi auta, ktera potkavam v nasi republice, mam na mysli Favority, Felicie, Opely omegy, stare Sonaty, Toyoty atd. a rikam si, kolik km ta treba 15-ti leta auta mohou mit najeto a porad jezdi. A pochybuju, ze by do jejich opravy nekdo investoval 100000 Kc.
Predtim, nez jsem si koupil novou C5, jsem mel Forda escorta 1.8 TD a predtim Opel rekord 2.0i (benzin, r.v 1986). Obe tato auta jsem koupil jako jeta, ale nikdy jsem nemenil cokoliv v prevodovce. Kdyz jsem forda prodaval, mel na tachometru 220000km, najel jsem na nem 140000km a menil jsem jen zadni loziska a kosticky ke stabilizatoru. Rekord mel v dobe prodeje na tachometru 280000 a menil jsem jen predni loziska, najel jsem na nem pres 120000 km. Je pravdou, ze obe auta trpela na korozi, ale to byla bolest vsech tehdejich vozidel. Na zamysleni je i to, ze ja neznam skutecny stav, kolik obe auta veskutecnosti najela, neznal jsem jejich historii, nevim, jestli a kolikrat byla tato auta bourana, protoze tato auta byla dovezena z neemecka...
Ocekaval jsem nejmene tu samou, spis ale vetsi vydrz od noveho auta, predpokladal jsem za na novem toho najedu vic bez vetsich invetici, jsem ale zklamany. Pise se mi to tezko, ale je to tak.
Kdybych C5 daval do opravy a na pravidelny servis nejakemu pepovi do stodoly a ne do autorizovanych servisu, asi by kazdy rekl, ze to je to pricina toho, v jakem stavu to auto je. tomuto jsem se chtel vyhnout, veril jem, ze kdyz autu dam, to co potrebuje, kdyz se vse bude delat s originalnimi pripravky a ne za pouziti kladiva a vetsiho kladiva, ze se to projevi, ale vysledek je takovy, jaky je.
Po pravde receno, i v olomouci v servisu rikaji, ze 200000km je hranicni stav, kdy se zacne vse kazit.
Docela by me zajimalo, kolik bych investoval do oprav, kdybych nemel diesela, ale benzin. Nedivil bych se, kdyby konecne celkove naklady za benzin a opravy byly mensi...
|
|
13.07.2011 14:54 -
Re: C5 1.6 HDi
|
2401480
|
|
TheOne
|
Město: Ostrava, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi X | Počet příspěvků: 374 |
|
|
pouze si chtěl uetřit, na nákladech, koupil vahoněný motor s přehnaným výkonem, trocha investice do 2.0HDi by bylo 100x lepí, neměl by jsi takovéhle problémy, z tvé profese to musí vědět, kdy zvětí výkon u něčeho malého tak rapidně kleske ivotnost.. to se stalo i Tobě..
pouze si chtěl uetřit, na nákladech, koupil vahoněný motor s přehnaným výkonem, trocha investice do 2.0HDi by bylo 100x lepí, neměl by jsi takovéhle problémy, z tvé profese to musí vědět, kdy zvětí výkon u něčeho malého tak rapidně kleske ivotnost.. to se stalo i Tobě..
|
|
13.07.2011 15:28 -
Re: C5 1.6 HDi
|
2401483
|
|
c5vyskov
|
Město: Vykov, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) Tourer | Počet příspěvků: 612 |
|
|
Zase u auta za 600-700 tisíc bych nemluvil o etření, tam má výrobce dát automaticky komponenty co něco vydrí. Ostuda Citroenu je to kadopádně.
U těch starých aut záleí v jakým jsou stavu. Větinou tam polovina věcí nefunguje... A jezdí protoe nemají elektroniku, která by říkala e je něco patně. U nového auta jde s kadou blbinou do servisu a tisíce jenom lítají.
Servisy jsou kapitola sama pro sebe. Jinak ty díly nejsou nijak drahé a plno se dá i opravit a nemusí kupovat nic nového. Chápu ale e u auta za 700tisíc se člověku nechce (a kolikrát ani nemůe) opravovat kde co na koleně. Taky jsem měl ze začátku přístup, e o C5 se budou starat autorizovaní odborníci. Bylo pár faktur kolem 5000Kč za tu ruční brzdu apod., pak mě postihlo netěstí s motorem v ceně cca 100tisíc. Oprava se jim vůbec nedařila, natěstí nakonec to dobře dopadlo a auto bylo opět ok. No a od té doby jsem auto z ruky nesvěřil, vechno se snaím řeit sám i za cenu pracovního víkendu. Ceny oprav tím klesly na desetinu a kupodivu těch pracovních víkendů je minimum, protoe kdy u jsem pod autem, tak zkouknu i věci okolo, jestli se neblíí nějaká katastrofa. Na tohle servisy úplně kalou. Spí dodrbou jetě i ty věci okolo...
Zase u auta za 600-700 tisíc bych nemluvil o etření, tam má výrobce dát automaticky komponenty co něco vydrí. Ostuda Citroenu je to kadopádně.
U těch starých aut záleí v jakým jsou stavu. Větinou tam polovina věcí nefunguje... A jezdí protoe nemají elektroniku, která by říkala e je něco patně. U nového auta jde s kadou blbinou do servisu a tisíce jenom lítají.
Servisy jsou kapitola sama pro sebe. Jinak ty díly nejsou nijak drahé a plno se dá i opravit a nemusí kupovat nic nového. Chápu ale e u auta za 700tisíc se člověku nechce (a kolikrát ani nemůe) opravovat kde co na koleně. Taky jsem měl ze začátku přístup, e o C5 se budou starat autorizovaní odborníci. Bylo pár faktur kolem 5000Kč za tu ruční brzdu apod., pak mě postihlo netěstí s motorem v ceně cca 100tisíc. Oprava se jim vůbec nedařila, natěstí nakonec to dobře dopadlo a auto bylo opět ok. No a od té doby jsem auto z ruky nesvěřil, vechno se snaím řeit sám i za cenu pracovního víkendu. Ceny oprav tím klesly na desetinu a kupodivu těch pracovních víkendů je minimum, protoe kdy u jsem pod autem, tak zkouknu i věci okolo, jestli se neblíí nějaká katastrofa. Na tohle servisy úplně kalou. Spí dodrbou jetě i ty věci okolo...
|
|
13.07.2011 16:02 -
Re: C5 1.6 HDi
|
2401489
|
|
jumep
|
|
|
.link. -> absolutny suhlas
tiez som zozaciatku siel optimisticky do autorizoavneho servisu, ked mi nevydali km, tak som su kupil filtre a olej a vymenil sam s tym ze ostatok zbehnem neskor dat pozret ...
na moje prekvapenie, brzdovka vymenena len v nadrzke (jasne som trval rok dozadu na vymene), pelak nebol vonku snad 3 roky a podobne ... tak som povedal ze dakujem nikdy viac ...
+ diagnostika od nich, vsetko ok ...
diagnostika po vlastnom, zhavice, vyhrev zrkadla, hento toto (drobotiny, lahko riesitelne, ale boli) ...
ale to uz som pisal, ze autorizovany servi nemusi vzdy znamenat dobry servis (a skusenost vravi ze pepa co robi citroeny niekde v garazi je castokrat lepsia volba + ma mozno viac pripravkov ako autorizaci)
http://www.c5club.cz/diskuze/single/2401483-re-c5-1-6-hdi/ -> absolutny suhlas
tiez som zozaciatku siel optimisticky do autorizoavneho servisu, ked mi nevydali km, tak som su kupil filtre a olej a vymenil sam s tym ze ostatok zbehnem neskor dat pozret ...
na moje prekvapenie, brzdovka vymenena len v nadrzke (jasne som trval rok dozadu na vymene), pelak nebol vonku snad 3 roky a podobne ... tak som povedal ze dakujem nikdy viac ...
+ diagnostika od nich, vsetko ok ...
diagnostika po vlastnom, zhavice, vyhrev zrkadla, hento toto (drobotiny, lahko riesitelne, ale boli) ...
ale to uz som pisal, ze autorizovany servi nemusi vzdy znamenat dobry servis (a skusenost vravi ze pepa co robi citroeny niekde v garazi je castokrat lepsia volba + ma mozno viac pripravkov ako autorizaci)
|
|
13.07.2011 16:20 -
Re: C5 1.6 HDi
|
2401491
|
|
TheOne
|
Město: Ostrava, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi X | Počet příspěvků: 374 |
|
|
stačí navtívit Petera (jumepa) doma, tam není pomalu ani to kolena a práce odvedená líp ně někde v autorizáku, kde by vyměnily radi celou část ně něco opravit!! a třeba si stím trochu pohrát, Ano 1.6HDička nejsou zrovna výhra, ale jak tu je psané, na ten motor je to auto prostě hodně teké, jede, ale bere si svou daň, po 200tis. km to má i nárok.
stačí navtívit Petera (jumepa) doma, tam není pomalu ani to kolena a práce odvedená líp ně někde v autorizáku, kde by vyměnily radi celou část ně něco opravit!! a třeba si stím trochu pohrát, Ano 1.6HDička nejsou zrovna výhra, ale jak tu je psané, na ten motor je to auto prostě hodně teké, jede, ale bere si svou daň, po 200tis. km to má i nárok.
|
|
13.07.2011 16:37 -
Re: C5 1.6 HDi
|
2401493
|
|
eger
|
Město: Přerov, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SX | Počet příspěvků: 27 |
|
|
theone - vim, co jsem si kupoval a proc.
Vzhledem k tomu, ze jsem vedel, jake trasy budu jezdit a vzhledem k tomu, ze vim, jakym zpusobem jezdim, jakou rychlosti a s jakym nakladem (vetsinou sam a temer prazdny), jsem se rozhodl prave pro motor 1.6 HDI. Pri stabilnich otackach odpovidajicich ryhlosti 130 km/h ten motor neni nijak extremne namahany. Ani prevodovka. Ani spojka. Uvedom si, ze jsem v prerove nastartoval, u prostejova jsem dal za 5, nasadil 130 km/h a auto jsem odstavil po 4 hod na 30 min na rozvadove pri prestavce v mekaci. A pak dalsi 4 hod do kaiserslauternu. Za tech 900 km a rekneme 8-9 hod jizdy jsem 10 x radil a 20 x brzdil.
Myslim, ze kdybych jezdil 9 hodin po morave, radil byh min 500 x a brzdil 1000 x.
No a jako clovek znaly letecke a jine techniky vim, ze na tento styl jizdy je 1.6 HDI naprosto dostacujici. Zadne akcelerace, zadne jezdeni limitni ryhlosti na hranici max povolenych otacek motoru. Proste jizda zvana "kochacka".
Neznam rozdil v technike specifikaci C 1.6 HDI a 2.0 HDI, ale pokud by oba tyto vozy mely tu samou prevodovku, urcite by se silnejsim motorem odesla drive... Ale myslim, ze dvoulitr ma sestikvalt...
theone - vim, co jsem si kupoval a proc.
Vzhledem k tomu, ze jsem vedel, jake trasy budu jezdit a vzhledem k tomu, ze vim, jakym zpusobem jezdim, jakou rychlosti a s jakym nakladem (vetsinou sam a temer prazdny), jsem se rozhodl prave pro motor 1.6 HDI. Pri stabilnich otackach odpovidajicich ryhlosti 130 km/h ten motor neni nijak extremne namahany. Ani prevodovka. Ani spojka. Uvedom si, ze jsem v prerove nastartoval, u prostejova jsem dal za 5, nasadil 130 km/h a auto jsem odstavil po 4 hod na 30 min na rozvadove pri prestavce v mekaci. A pak dalsi 4 hod do kaiserslauternu. Za tech 900 km a rekneme 8-9 hod jizdy jsem 10 x radil a 20 x brzdil.
Myslim, ze kdybych jezdil 9 hodin po morave, radil byh min 500 x a brzdil 1000 x.
No a jako clovek znaly letecke a jine techniky vim, ze na tento styl jizdy je 1.6 HDI naprosto dostacujici. Zadne akcelerace, zadne jezdeni limitni ryhlosti na hranici max povolenych otacek motoru. Proste jizda zvana "kochacka".
Neznam rozdil v technike specifikaci C 1.6 HDI a 2.0 HDI, ale pokud by oba tyto vozy mely tu samou prevodovku, urcite by se silnejsim motorem odesla drive... Ale myslim, ze dvoulitr ma sestikvalt...
|
|
13.07.2011 16:45 -
Re: C5 1.6 HDi
|
2401494
|
|
eger
|
Město: Přerov, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SX | Počet příspěvků: 27 |
|
|
jeste abych vysvetlil, proc jsem si kupoval c5 - ja jsem si vlastne tu C5 koupil proto, abych po devitihodiove jizde byl schopen vyskocit z auta, vzit tenisove rakety a vyrazit na tenis, pbrazne receno, proste jsem nechtel byt po dlouhe jizde rozlamany s bolavyma zadama atp...
proste jsem sel po levnem provozu, tichu v interieru, komfortich sedackach a velkem prostoru. mam 110kg a skoro 190 cm...
Prostor, ticho, pohodli se mi splnilo, ale ta cena za provoz je teda velka...
jeste abych vysvetlil, proc jsem si kupoval c5 - ja jsem si vlastne tu C5 koupil proto, abych po devitihodiove jizde byl schopen vyskocit z auta, vzit tenisove rakety a vyrazit na tenis, pbrazne receno, proste jsem nechtel byt po dlouhe jizde rozlamany s bolavyma zadama atp...
proste jsem sel po levnem provozu, tichu v interieru, komfortich sedackach a velkem prostoru. mam 110kg a skoro 190 cm...
Prostor, ticho, pohodli se mi splnilo, ale ta cena za provoz je teda velka...
|
|
13.07.2011 16:52 -
Re: C5 1.6 HDi
|
2401496
|
|
eger
|
Město: Přerov, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SX | Počet příspěvků: 27 |
|
|
a jeste bych dodal, ze plne souhlasim s nazorem, ktery zverejnil //c5vyskov//, ze auto s cenikovou cenou skoro 750000kc musi vydrzet vi nez 200000 km. ocekavam, ze po 200000 km bude na odpis dacia logan, kia picanto, fabia, punto, huyndai i20, fiesta, ale rozhodne to nesmi byt luxusni limuziny typu mondeo, c5, c6, honda acord, toyota avensis, superb, passt, A6, A7, merc E, insignia....
tato auta prece musi najet pres 300000km a teprve pak by se na nich mely zacit objevovat zavady ne fatalniho charakteru ale typu nefungujiciho el ovladani oken atp.
a jeste bych dodal, ze plne souhlasim s nazorem, ktery zverejnil //c5vyskov//, ze auto s cenikovou cenou skoro 750000kc musi vydrzet vi nez 200000 km. ocekavam, ze po 200000 km bude na odpis dacia logan, kia picanto, fabia, punto, huyndai i20, fiesta, ale rozhodne to nesmi byt luxusni limuziny typu mondeo, c5, c6, honda acord, toyota avensis, superb, passt, A6, A7, merc E, insignia....
tato auta prece musi najet pres 300000km a teprve pak by se na nich mely zacit objevovat zavady ne fatalniho charakteru ale typu nefungujiciho el ovladani oken atp.
|
|
13.07.2011 18:29 -
Re: C5 1.6 HDi
|
2401503
|
|
Darja
|
|
|
Auto s ceníkovou hodnotou milion jezdí i po 200tisících a nemá váné problémy... jen věci, které podléhají stáří a to po 10ti letech provozu autu odpustím. To mi hlava nebere
Auto s ceníkovou hodnotou milion jezdí i po 200tisících a nemá váné problémy... jen věci, které podléhají stáří a to po 10ti letech provozu autu odpustím. To mi hlava nebere :nevim
|
|
13.07.2011 18:42 -
Re: C5 1.6 HDi
|
2401505
|
|
eger
|
Město: Přerov, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SX | Počet příspěvků: 27 |
|
|
vypada to tedy tak, ze jsem proste natrefil na spatny kus.... coz je spatna zprava pro me, ale na druhou stranu dobra zprava pro vsechny ostatni, kteri tento vuz maji, protoze ten cerny petr je v mych rukou....
vypada to tedy tak, ze jsem proste natrefil na spatny kus.... coz je spatna zprava pro me, ale na druhou stranu dobra zprava pro vsechny ostatni, kteri tento vuz maji, protoze ten cerny petr je v mych rukou....
|
|
13.07.2011 20:11 -
Re: C5 1.6 HDi
|
2401521
|
|
Henry
|
|
|
Dámo a pánové, není zásadní chyba v tom, e eger jezdil do značkového servisu?????
Po mých zkuenostech se sluebníma autama a značkovým servisem bych se ani nedivil.
Moje auta do značkovýho ani omylem.
A jen na okraj: FIAT UNO jsem prodával po 18 letech a 247tis. km -> ve původní -> včetně plechů. Katalogová cena nejakých 50000Kčs.
Dámo a pánové, není zásadní chyba v tom, e eger jezdil do značkového servisu?????;-)
Po mých zkuenostech se sluebníma autama a značkovým servisem bych se ani nedivil.:-))
Moje auta do značkovýho ani omylem.
A jen na okraj: FIAT UNO jsem prodával po 18 letech a 247tis. km -> ve původní -> včetně plechů. Katalogová cena nejakých 50000Kčs.;-)
|
|
13.07.2011 21:11 -
Re: C5 1.6 HDi
|
2401555
|
|
zhrado
|
Město: Zh, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi SX | Počet příspěvků: 767 |
|
|
Bohuzial moderne auta uz niesu to co starsie. vsetko je to o nakladoch na vyrobu a setri sa vsade. ak robis v leteckom priemysle tak tam je bezpecnost na prvom mieste, ale na druhom su naklady na vyrobu. ja ti poviem, ze bud rad ze po vyse 200 000 km s 1,6 hdi nemas off vsteky, kluku, fap, egr, zotrvak a kopu problemov navyse. bohuzial je to tak s dnesnymi autami. a to nieje len citron. VW a podobne nieje na to o nic lepsie. a je pravda ze dost zalezi aj od konkretneho auta. niektore sa drzia lepsie ako ine. a u frantikov asi obzvlast. 1,6 nieje ktovieako vydareny motor. urcite nieje odolny. aj ked ako pises vacsina bola kludna jazda po dialnici. moderne auta uz niesu ako kedysi a potom su servisy plne a tak ta robota aj vyzera.
inac klobuk dole za to co robis, ja som veeeelky maniak do lietadiel
Bohuzial moderne auta uz niesu to co starsie. vsetko je to o nakladoch na vyrobu a setri sa vsade. ak robis v leteckom priemysle tak tam je bezpecnost na prvom mieste, ale na druhom su naklady na vyrobu. ja ti poviem, ze bud rad ze po vyse 200 000 km s 1,6 hdi nemas off vsteky, kluku, fap, egr, zotrvak a kopu problemov navyse. bohuzial je to tak s dnesnymi autami. a to nieje len citron. VW a podobne nieje na to o nic lepsie. a je pravda ze dost zalezi aj od konkretneho auta. niektore sa drzia lepsie ako ine. a u frantikov asi obzvlast. 1,6 nieje ktovieako vydareny motor. urcite nieje odolny. aj ked ako pises vacsina bola kludna jazda po dialnici. moderne auta uz niesu ako kedysi a potom su servisy plne a tak ta robota aj vyzera.
inac klobuk dole za to co robis, ja som veeeelky maniak do lietadiel :)
|
|
13.07.2011 21:44 -
Re: C5 1.6 HDi
|
2401568
|
|
Darja
|
|
|
Zajimací to bude za rok, dva, protoe 1,6Hdi se dobře prodává, je to hned vedle 2,0Hdi nejlíp prodávaná motorizace v c5, lidi slyí na nízkou spotřebu, nízkou cenu atd. Jsem zvědavá, jak to bude s tou spolehlivostí ve více případech. Podle názoru 20 ti lidí se těce dělá nějaká statistika, a jich tu bude 100, pak se uvidí.
Zajimací to bude za rok, dva, protoe 1,6Hdi se dobře prodává, je to hned vedle 2,0Hdi nejlíp prodávaná motorizace v c5, lidi slyí na nízkou spotřebu, nízkou cenu atd. Jsem zvědavá, jak to bude s tou spolehlivostí ve více případech. Podle názoru 20 ti lidí se těce dělá nějaká statistika, a jich tu bude 100, pak se uvidí.
|
|
13.07.2011 22:17 -
Re: C5 1.6 HDi
|
2401596
|
|
zhrado
|
Město: Zh, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi SX | Počet příspěvků: 767 |
|
|
Tak u sa porobili aj dake vyvojove zmeny, ale ktovie kolko ich vsekych bolo.. Urcite je rozdiel medzy prvymi a teraz poslednymi. Ono to nieje zly motor pre spotrebytela.
Tak u sa porobili aj dake vyvojove zmeny, ale ktovie kolko ich vsekych bolo.. Urcite je rozdiel medzy prvymi a teraz poslednymi. Ono to nieje zly motor pre spotrebytela.
|
|
13.07.2011 22:31 -
Re: C5 1.6 HDi
|
2401598
|
|
eger
|
Město: Přerov, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SX | Počet příspěvků: 27 |
|
|
myslim, ze motor je to dobry, jinak by hol japonci nedavali do mazdy 3. mazda 3 je sice o 250 kg lehci nez C5, ale japonci si na vydrzi zakladaji. ajak jsem psal drive, pracuju s francouzama, ti na tento motor nedaji dopustit. u nich je velmi popularni a mluvi o nem jako o jednom z nej fr. motoru. a pozor, i nemci vesmes motory hdi berou jako podarene!!
myslim, ze motor je to dobry, jinak by hol japonci nedavali do mazdy 3. mazda 3 je sice o 250 kg lehci nez C5, ale japonci si na vydrzi zakladaji. ajak jsem psal drive, pracuju s francouzama, ti na tento motor nedaji dopustit. u nich je velmi popularni a mluvi o nem jako o jednom z nej fr. motoru. a pozor, i nemci vesmes motory hdi berou jako podarene!!
|
|
13.07.2011 22:50 -
Re: C5 1.6 HDi
|
2401603
|
|
jumep
|
|
|
mozme tu pisat o tom kolko chceme, budu tu 3 skupiny ludi
1. zasadne proti 1.6 (nie kvoli vykonu atd., ale konstrukcii a nespolahlivosti zakladnych mechanickych casti) - sem sa radim
2. obhajovaci 1.6 (spotreba)
3. obhajovaci 1.6 - zato ze ju maju
ked mozem porovnavat stav aut co som tu mal, tak 1.6 tu boli snad 2 ktore nemali problem so spojkou, celkovy zvuk motora bol dobry tak u 3-4 (ak neberem do uvahy spojku)
ty mas dost smolu na celkove auto, ale tiez nie si jediny (ked pocitam Milan.Z je na tom obdobne z omnoho menej km)
dalsia vec co sa tu priratava je kvalita CZ/SK autorizovanych servisov
zaverom k tomuto celemu len poviem ze 1.6 sa do C5 nikdy nemala montovat, papierovych 80kw je sice peknych, ale konstrucne nezvladnutych (rovnako ako 1.8i)
mozme tu pisat o tom kolko chceme, budu tu 3 skupiny ludi
1. zasadne proti 1.6 (nie kvoli vykonu atd., ale konstrukcii a nespolahlivosti zakladnych mechanickych casti) - sem sa radim
2. obhajovaci 1.6 (spotreba)
3. obhajovaci 1.6 - zato ze ju maju
ked mozem porovnavat stav aut co som tu mal, tak 1.6 tu boli snad 2 ktore nemali problem so spojkou, celkovy zvuk motora bol dobry tak u 3-4 (ak neberem do uvahy spojku)
ty mas dost smolu na celkove auto, ale tiez nie si jediny (ked pocitam Milan.Z je na tom obdobne z omnoho menej km)
dalsia vec co sa tu priratava je kvalita CZ/SK autorizovanych servisov
zaverom k tomuto celemu len poviem ze 1.6 sa do C5 nikdy nemala montovat, papierovych 80kw je sice peknych, ale konstrucne nezvladnutych (rovnako ako 1.8i)
|
|
14.07.2011 11:35 -
Re: C5 1.6 HDi
|
2401672
|
|
.45acp
|
|
|
U nás je asi opravdu největí problém v autorizovaných servisech napříč spektrem značek. Mám pocit, e se v těchto servisech bojí uznat jakoukoliv závadu jako záruční. Nevím, jestli to tak funguje i na západ od nás. Takový prodejce se servisem moná pro fabriku působí jako méně problémový, ale pokozuje tím dobré jméno značky. Zákazník sice chvíli piskuje a mektá a pak si to zaplatí sám, protoe auto potřebuje. Servis uetří práci s papírováním okolo reklamace a na svoje si stejně příjde. O tom jak je plno zaměstnanců loajálních k firmě (značce), která ho iví by se dalo napsat hodně. Něco jako stavovská čest je pro větinu z nich neznámý termín. Proto je lepí nechat dělat opravy u někoho, koho to baví, má o to zájem a hlavně neřekne třeba pěknou větu jako sousedovi ( ve značkovém servisu). " To byla nějaká mladická nerozvánot, e sis koupil Citroena, né?"
U nás je asi opravdu největí problém v autorizovaných servisech napříč spektrem značek. Mám pocit, e se v těchto servisech bojí uznat jakoukoliv závadu jako záruční. Nevím, jestli to tak funguje i na západ od nás. Takový prodejce se servisem moná pro fabriku působí jako méně problémový, ale pokozuje tím dobré jméno značky. Zákazník sice chvíli piskuje a mektá a pak si to zaplatí sám, protoe auto potřebuje. Servis uetří práci s papírováním okolo reklamace a na svoje si stejně příjde. O tom jak je plno zaměstnanců loajálních k firmě (značce), která ho iví by se dalo napsat hodně. Něco jako stavovská čest je pro větinu z nich neznámý termín. Proto je lepí nechat dělat opravy u někoho, koho to baví, má o to zájem a hlavně neřekne třeba pěknou větu jako sousedovi ( ve značkovém servisu). " To byla nějaká mladická nerozvánot, e sis koupil Citroena, né?"
|
|
14.07.2011 12:04 -
Re: C5 1.6 HDi
|
2401676
|
|
zhrado
|
Město: Zh, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi SX | Počet příspěvků: 767 |
|
|
zas len na servisy by som to nezvaloval. Aj sa dal dobrý olej aj sa menil pravidelne aj tak motor skončil. Proste je to poddimenzovaný motor.
zas len na servisy by som to nezvaloval. Aj sa dal dobrý olej aj sa menil pravidelne aj tak motor skončil. Proste je to poddimenzovaný motor.
|
|
| |
|
|