| | |
03.07.2011 13:11 -
Re: Zkusenost s C5 1,6 HDI
|
2400178
|
|
c5vyskov
|
Město: Vykov, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) Tourer | Počet příspěvků: 612 |
|
|
Kdy to takhle sepíe, tak se to zdá hrozné. Na druhou stranu to auto má najetých přes 200 tisíc km.
-Co jsem vyčetl, tak FAP má vydret 160tisíc, v Citroenu říkali 140tisíc. Jestli tobě vydrel 180, tak u přesluhoval.
-Toté spojka+setrvačník, 190tisíc km mi nepřipadá jako zrovna málo. Rozvody po 190tisících - u jiného motoru u bys je tou dobou měnil podruhé.
-Přetěsnění vstřiků - to jsou podloky za cca 100Kč+práce?
-Turbo seene za 8000.
-Přibrďování kola - u kterého auta vydrí ruční brzda 6 let/200tisíc km bez údrby? Lanovody pořídí za 2000, já jsem dal za originální v Citroenu i s prací cca 5000 a v tom byla myslím i výměna gufera u poloosy.
-Zadní brzdiče jestli jsou na tom u joo patně, tak prohodí levý za pravý a vypodloí jak psal Jumep. Náklady max. 350Kč za nové rouby.
-Odchylka spotřeby PP: asi by to chtělo kontrolu vstřiků nebo neřeit, jestli s motorem nejsou problémy, jede normálně a nemá divný zvuk.
-Přední náprava - zkontrolovat uloení a geometrii, podle mě to vechno souvisí - vibrace, nerovnoměrně sjeté gumy, velká rozbíhavost, loiska ko (i kdy v těch 200tisíc km mají na výměnu nárok tak jak tak)
-Ty ostatní věci se prostě stanou. Na autorevue řeil pán prasklou převodovku v Octavii staré něco málo přes 2 roky, těsně po záruce. Stálo ho to 50tisíc...
Co mám já zkuenosti z doslechu, třeba na Alfě byla z výroby vadná poloosa - tj. dohadování se servisem, nechtěli to uznat...pak opravy (prkotin) katastrofální, servis neschopný. VW Passat, neskutečný drák najeto 300tisíc, ale kadých 90 nové rozvody, x-krát měněná přední náprava, poloosy, kabelový svazek..a to je jenom co mi majitel řekl, taky nemohl prozradit vechno, aby neutrpěla pověst Das Auta
Kdy to takhle sepíe, tak se to zdá hrozné. Na druhou stranu to auto má najetých přes 200 tisíc km.
-Co jsem vyčetl, tak FAP má vydret 160tisíc, v Citroenu říkali 140tisíc. Jestli tobě vydrel 180, tak u přesluhoval.
-Toté spojka+setrvačník, 190tisíc km mi nepřipadá jako zrovna málo. Rozvody po 190tisících - u jiného motoru u bys je tou dobou měnil podruhé.
-Přetěsnění vstřiků - to jsou podloky za cca 100Kč+práce?
-Turbo seene za 8000.
-Přibrďování kola - u kterého auta vydrí ruční brzda 6 let/200tisíc km bez údrby? Lanovody pořídí za 2000, já jsem dal za originální v Citroenu i s prací cca 5000 a v tom byla myslím i výměna gufera u poloosy.
-Zadní brzdiče jestli jsou na tom u joo patně, tak prohodí levý za pravý a vypodloí jak psal Jumep. Náklady max. 350Kč za nové rouby.
-Odchylka spotřeby PP: asi by to chtělo kontrolu vstřiků nebo neřeit, jestli s motorem nejsou problémy, jede normálně a nemá divný zvuk.
-Přední náprava - zkontrolovat uloení a geometrii, podle mě to vechno souvisí - vibrace, nerovnoměrně sjeté gumy, velká rozbíhavost, loiska ko (i kdy v těch 200tisíc km mají na výměnu nárok tak jak tak)
-Ty ostatní věci se prostě stanou. Na autorevue řeil pán prasklou převodovku v Octavii staré něco málo přes 2 roky, těsně po záruce. Stálo ho to 50tisíc...
Co mám já zkuenosti z doslechu, třeba na Alfě byla z výroby vadná poloosa - tj. dohadování se servisem, nechtěli to uznat...pak opravy (prkotin) katastrofální, servis neschopný. VW Passat, neskutečný drák najeto 300tisíc, ale kadých 90 nové rozvody, x-krát měněná přední náprava, poloosy, kabelový svazek..a to je jenom co mi majitel řekl, taky nemohl prozradit vechno, aby neutrpěla pověst Das Auta:)
|
|
03.07.2011 13:50 -
Re: Zkusenost s C5 1,6 HDI
|
2400181
|
|
standacer
|
Město: , Auto: | Počet příspěvků: 100 |
|
|
c5vyskov napsal(a): Na autorevue řeil pán prasklou převodovku v Octavii staré něco málo přes 2 roky, těsně po záruce. Stálo ho to 50tisíc...
Přesně tohle řeil bývalý kolega - kdoví jestli to v autorevue nebyl on, protoe to chtěl hnát i přes media.
Jenome tam byl problém v tom, e manelka se s tím autem vyhrabávala ven z bahna na jedničku/zpátečku, plný kotel a plný rejd a pěkně dlouho. Dle vyjádření kodovky se pokodila převodovka, začala téct náplň a protoe si ničeho neviml tak jezdil a do úplného zadření - museli ho odtáhnout.. A oprava měla stát 75000,- usmlouval to na těch 50000,-.
By mě zajímalo, jestli je to moné takhle zlikvidovat převodovku i u jiného auta, ale je jasné e plný plyn na plný rejd autu moc neprospívá..
Přesně tohle řeil bývalý kolega - kdoví jestli to v autorevue nebyl on, protoe to chtěl hnát i přes media.
Jenome tam byl problém v tom, e manelka se s tím autem vyhrabávala ven z bahna na jedničku/zpátečku, plný kotel a plný rejd a pěkně dlouho. Dle vyjádření kodovky se pokodila převodovka, začala téct náplň a protoe si ničeho neviml tak jezdil a do úplného zadření - museli ho odtáhnout.. A oprava měla stát 75000,- usmlouval to na těch 50000,-.
By mě zajímalo, jestli je to moné takhle zlikvidovat převodovku i u jiného auta, ale je jasné e plný plyn na plný rejd autu moc neprospívá..
|
|
03.07.2011 14:43 -
Re: Zkusenost s C5 1,6 HDI
|
2400182
|
|
epleta
|
|
|
vie niekto prečo tie turbá tak skoro odchádzajú? mne hovoril známy e v turbe je nejaké sito, kde sa napája trubka na mazanie a e to sitko sa zakarbónuje a prestane maza
vie niekto prečo tie turbá tak skoro odchádzajú? mne hovoril známy e v turbe je nejaké sito, kde sa napája trubka na mazanie a e to sitko sa zakarbónuje a prestane maza
|
|
03.07.2011 15:02 -
Re: C5 1.6 HDi
|
2400183
|
|
Henry
|
|
|
Řekl bych, e na 90% je to řidičem. Spousta lidí jezdí s TD nebo HDi motorem jako se starou kodivkou. To znamená, e dojede na místo určení a okamitě chcípne motor bez toho, aby ho nechali chvilku "doběhnout". Zkuenost: U Octávie II dvě turba vadné, kadé po 70 tis. km.
Řekl bych, e na 90% je to řidičem.:-o Spousta lidí jezdí s TD nebo HDi motorem jako se starou kodivkou. To znamená, e dojede na místo určení a okamitě chcípne motor bez toho, aby ho nechali chvilku "doběhnout". Zkuenost: U Octávie II dvě turba vadné, kadé po 70 tis. km.
|
|
03.07.2011 17:35 -
Re: C5 1.6 HDi
|
2400191
|
|
eger
|
Město: Přerov, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SX | Počet příspěvků: 27 |
|
|
Doufak - netusil jsem, ze se tu rozbehne okolo meho prispevku takova diskuse. Jinak samozrejme mas pravdu, klima je docela zvlastni pripad, v lete nemam problem, ale v zime jo. nekdy se stane, ze panel ventilace nema ani jedno funkcni tlacitko, nejde regulovat ventilator, zvysovat teplotu, menit jestli chces ofukovat okno nebo nohy atd. Ale ja na to prisel. Staci jen proste auto vypnout, zajit si na kafe a po dvaceti min zase vse funguje. nekecam, stava se to dvakrat za zimu...
Dale - motor samozrejme pri akceleraci huli jak Melnik 3.
a na karoserii, s podivem i na krytu kapoty se mi objevuji bublny na laku, ktere vypadaji jako by to pod nimi rezlo. docela zajimave, ja myslel, ze kapota je hlinikova a ten nerezavi, jen se na nem vytvari vrstva oxidu hliniteho. Neresim to, ze nekdy blbne zavirani oken...
zaverem bych jen dodal, ze se o to auto staram, davam ho do servisu znackoveho proto, protoze neznam zadneho machra, ktery by se o vse postaral. A beru to tak, ze kdyz to dam do autor servisu, nestane se mi, abych zustal nekde v polovine me tisicikilometrove (skoro) trasy s porouchanym vozidelm u krajnice.
Vetsinou jezdim sam, nepretizeny, motor si jen bubla. Jezdim to se spotrebou 6,2. Ted jsem si jeste vzpomnel, kdyz jsem menil setrvak, prolinal olej snad vsude, kde mohl.
Ten motor ma jednu pozitivni vec, nezere olej. Nikdy jsem nemusel dolivat olej v intervalu 20000km, po ujeti 20000 km je olej v polovine mezi ryskami max a min. to chvalim.
ale muj prispevek neni o motoru, je to postreh o celem aute. proste celkove s tim nejsem spokojen, cenikova cena auta byla asi 750000, coz je dost. prodejce mi pri koupi rikal, ze na nem nalitam 400000km v pohode... dnes bych rekl, ze po 200000 musis udelat generalku vseho a po dalsich 100000 to bude asi definitivni konec. Jsem si jist, ze konktŕetne me auto nema sanci najet vic, nez 300000. coz je velmi smutne. mel jsem si koupit trebaKiu magentis a po trech letech ji vymenit za novou, vyslo by me to stejne financne a mel bych klid. ale nemel bych hydrauliku, tu mam rad. kofort v C5 se neda nahradit, ale s temi vibracemi to zas takova pecka neni...
hezkou nedeli vsem
Doufak - netusil jsem, ze se tu rozbehne okolo meho prispevku takova diskuse. Jinak samozrejme mas pravdu, klima je docela zvlastni pripad, v lete nemam problem, ale v zime jo. nekdy se stane, ze panel ventilace nema ani jedno funkcni tlacitko, nejde regulovat ventilator, zvysovat teplotu, menit jestli chces ofukovat okno nebo nohy atd. Ale ja na to prisel. Staci jen proste auto vypnout, zajit si na kafe a po dvaceti min zase vse funguje. nekecam, stava se to dvakrat za zimu...
Dale - motor samozrejme pri akceleraci huli jak Melnik 3.
a na karoserii, s podivem i na krytu kapoty se mi objevuji bublny na laku, ktere vypadaji jako by to pod nimi rezlo. docela zajimave, ja myslel, ze kapota je hlinikova a ten nerezavi, jen se na nem vytvari vrstva oxidu hliniteho. Neresim to, ze nekdy blbne zavirani oken...
zaverem bych jen dodal, ze se o to auto staram, davam ho do servisu znackoveho proto, protoze neznam zadneho machra, ktery by se o vse postaral. A beru to tak, ze kdyz to dam do autor servisu, nestane se mi, abych zustal nekde v polovine me tisicikilometrove (skoro) trasy s porouchanym vozidelm u krajnice.
Vetsinou jezdim sam, nepretizeny, motor si jen bubla. Jezdim to se spotrebou 6,2. Ted jsem si jeste vzpomnel, kdyz jsem menil setrvak, prolinal olej snad vsude, kde mohl.
Ten motor ma jednu pozitivni vec, nezere olej. Nikdy jsem nemusel dolivat olej v intervalu 20000km, po ujeti 20000 km je olej v polovine mezi ryskami max a min. to chvalim.
ale muj prispevek neni o motoru, je to postreh o celem aute. proste celkove s tim nejsem spokojen, cenikova cena auta byla asi 750000, coz je dost. prodejce mi pri koupi rikal, ze na nem nalitam 400000km v pohode... dnes bych rekl, ze po 200000 musis udelat generalku vseho a po dalsich 100000 to bude asi definitivni konec. Jsem si jist, ze konktŕetne me auto nema sanci najet vic, nez 300000. coz je velmi smutne. mel jsem si koupit trebaKiu magentis a po trech letech ji vymenit za novou, vyslo by me to stejne financne a mel bych klid. ale nemel bych hydrauliku, tu mam rad. kofort v C5 se neda nahradit, ale s temi vibracemi to zas takova pecka neni...
hezkou nedeli vsem
|
|
03.07.2011 17:43 -
Re: C5 1.6 HDi
|
2400192
|
|
eger
|
Město: Přerov, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SX | Počet příspěvků: 27 |
|
|
ted jsem si vsiml, ze je v diskusi i zminka o oleji. Mam kolegu francouze, je to technik, jezdi s peugeotem 308 a 5008, vzdy motor 1,6 hdi a rikal mi, ze ve francii hodne lidi pouziva olej 0W-40.
tak pouzivam Mobil 1 0W-40 i ja a je mozne, ze proto mam stale puvodni turbo....
nechtel jsem ten olej pouzivat, ale presveecil me. tak jsem to zkusil a je to OK.
ted jsem si vsiml, ze je v diskusi i zminka o oleji. Mam kolegu francouze, je to technik, jezdi s peugeotem 308 a 5008, vzdy motor 1,6 hdi a rikal mi, ze ve francii hodne lidi pouziva olej 0W-40.
tak pouzivam Mobil 1 0W-40 i ja a je mozne, ze proto mam stale puvodni turbo....
nechtel jsem ten olej pouzivat, ale presveecil me. tak jsem to zkusil a je to OK.
|
|
03.07.2011 19:21 -
Re: C5 1.6 HDi
|
2400198
|
|
jumep
|
|
|
na panel klimatizacie bola zvolavacka / info rapid - myslim ze sa ta to malo tykat
Ovládací panel klimatizace nefunguje.Směovací klapka není ovládána.Z výstupů větracího systému nevychází teplý vzduch
1. PÙVOD
patné řízení klapek rozdělování proudu vzduchu počítačem klimatizace.
Vývojová změna elektroniky počítače klimatizace v sériové výroběOd čísla OPR 10431.
Vývojová změna funkcí týkajících se klimatizaceOd programu BSI 7.03Od čísla OPR 10555.
2. OPRAVA V ZÁRUÈNÍ DOBÌ
Vyměnit ovládací panel klimatizace.
Nahrát do jednotky BSI program verze 7.03, který je k dispozici na serveru pro přeprogramovávání v poprodejním servisu.
Je-li třeba,Viz Info Diag č. 253.
Označení programu po přeprogramování bude: 9661891080.
Zóna identifikace jednotky BSI po přeprogramování ukazuje tyto údaje :
dodavatel 2C
Systém B0
Aplikace FF
Verze 01
Vydání (edice) 0703
----
k turbu a dymu (je to tiez informacia citroen):
Nedostatečný výkon - Rozsvícení diagnostické kontrolky motoru - Hlučné turbodmychadlo - Hustý kouř z výfuku
1. PÙVOD
turbodmychadlo.
----
bubliny na karoserii - mozu byt vylupnute od kamienkov a potom tam zateka voda a lak odmrza
olej tieto auta nezeru snad len s vynimkou 1.8i - co je kapitola sama o sebe
----
predajca to bral podla stareho modelu, kde to skutocne nemalo problem prezit xy km (2001 auto, 2.2HDi, 470t km - jazdi dalej, menil sa mu akurat hydroblok) ... ale dost veci mas smolnych, ale tiez je pravda ze proste 1.6 bol stavany celkovo na mensiu zataz a v skutku len malo neznicenych som tu mal
na panel klimatizacie bola zvolavacka / info rapid - myslim ze sa ta to malo tykat
Ovládací panel klimatizace nefunguje.Směovací klapka není ovládána.Z výstupů větracího systému nevychází teplý vzduch
1. PÙVOD
patné řízení klapek rozdělování proudu vzduchu počítačem klimatizace.
Vývojová změna elektroniky počítače klimatizace v sériové výroběOd čísla OPR 10431.
Vývojová změna funkcí týkajících se klimatizaceOd programu BSI 7.03Od čísla OPR 10555.
2. OPRAVA V ZÁRUÈNÍ DOBÌ
Vyměnit ovládací panel klimatizace.
Nahrát do jednotky BSI program verze 7.03, který je k dispozici na serveru pro přeprogramovávání v poprodejním servisu.
Je-li třeba,Viz Info Diag č. 253.
Označení programu po přeprogramování bude: 9661891080.
Zóna identifikace jednotky BSI po přeprogramování ukazuje tyto údaje :
dodavatel 2C
Systém B0
Aplikace FF
Verze 01
Vydání (edice) 0703
----
k turbu a dymu (je to tiez informacia citroen):
Nedostatečný výkon - Rozsvícení diagnostické kontrolky motoru - Hlučné turbodmychadlo - Hustý kouř z výfuku
1. PÙVOD
turbodmychadlo.
----
bubliny na karoserii - mozu byt vylupnute od kamienkov a potom tam zateka voda a lak odmrza
olej tieto auta nezeru snad len s vynimkou 1.8i - co je kapitola sama o sebe
----
predajca to bral podla stareho modelu, kde to skutocne nemalo problem prezit xy km (2001 auto, 2.2HDi, 470t km - jazdi dalej, menil sa mu akurat hydroblok) ... ale dost veci mas smolnych, ale tiez je pravda ze proste 1.6 bol stavany celkovo na mensiu zataz a v skutku len malo neznicenych som tu mal
|
|
03.07.2011 20:13 -
Re: C5 1.6 HDi
|
2400213
|
|
c5vyskov
|
Město: Vykov, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) Tourer | Počet příspěvků: 612 |
|
|
Nechci malovat čerta na zeď, ale jestli PP ukazuje o litr mení spotřebu a motor hulí, tak to nebude turbem - spí ty vstřiky.
Asi má smůlu na kus, jetě s tím lakem a elektrikou, to u je fakt moc...
Řekl bych e turba odchází na vem stejně. Dnes by auto s 2,2l motorem a výkonem 80kW neprolo - není dost eko. Musel se zmenit objem, zvednout plnící tlaky. Takový motor měl ale velkou turboprodlevu, turbo se muselo zmenit a zároveň mu zvýit otáčky. Aby mělo účinnost od volnoběhu po maximum bez kopanců, tak se jetě přidaly naklápěcí lopatky... Neprospívá mu ani vypalování FAPU, to taky dřív nebylo. Je to jedno s druhým.
OT k té octavii: Přece při rejdu nemůe z převodovky vytéct olej. Kudy? Jedině kolem poloos a ty jsou na rejd stavěné. Podle mě kodovka jenom hledala záminku, proč za to můe uivatel a ne fabrika.
Nechci malovat čerta na zeď, ale jestli PP ukazuje o litr mení spotřebu a motor hulí, tak to nebude turbem - spí ty vstřiky.
Asi má smůlu na kus, jetě s tím lakem a elektrikou, to u je fakt moc...
Řekl bych e turba odchází na vem stejně. Dnes by auto s 2,2l motorem a výkonem 80kW neprolo - není dost eko. Musel se zmenit objem, zvednout plnící tlaky. Takový motor měl ale velkou turboprodlevu, turbo se muselo zmenit a zároveň mu zvýit otáčky. Aby mělo účinnost od volnoběhu po maximum bez kopanců, tak se jetě přidaly naklápěcí lopatky... Neprospívá mu ani vypalování FAPU, to taky dřív nebylo. Je to jedno s druhým.
OT k té octavii: Přece při rejdu nemůe z převodovky vytéct olej. Kudy? Jedině kolem poloos a ty jsou na rejd stavěné. Podle mě kodovka jenom hledala záminku, proč za to můe uivatel a ne fabrika.
|
|
03.07.2011 22:34 -
Re: C5 1.6 HDi
|
2400286
|
|
jruze
|
|
|
1.6 nejede nejhůř ani v C5 - na vozejk to asi není - pokud plánuje e za autem bude něco tahat jdi do 2.0L a víc.
1.6 nejede nejhůř ani v C5 - na vozejk to asi není - pokud plánuje e za autem bude něco tahat jdi do 2.0L a víc.
|
|
04.07.2011 07:29 -
Re: C5 1.6 HDi
|
2400301
|
|
Mamlas
|
|
|
Spis to beru tak, ze pokud z nizsiho objemu dostanu stejny vykon jako vyssiho musi byt ten motor o nizsim objemu o dost vic namahany, aby se z nej dostal pozadovany vykon. Navic kdyz se k nemu pridaji jeste ekologicke pozadavky na emise. V autech s mensi vahou jako C4 a niz bude ten motor vyborny, ale pokud ma jezdit v C5 (treba i mondeo), ktera je 0,5t tezsi, tak mi z toho vychazi, ze ten motor asi nebude pro C5 to pravy.
Spis to beru tak, ze pokud z nizsiho objemu dostanu stejny vykon jako vyssiho musi byt ten motor o nizsim objemu o dost vic namahany, aby se z nej dostal pozadovany vykon. Navic kdyz se k nemu pridaji jeste ekologicke pozadavky na emise. V autech s mensi vahou jako C4 a niz bude ten motor vyborny, ale pokud ma jezdit v C5 (treba i mondeo), ktera je 0,5t tezsi, tak mi z toho vychazi, ze ten motor asi nebude pro C5 to pravy.
|
|
04.07.2011 08:01 -
Re: C5 1.6 HDi
|
2400303
|
|
jruze
|
|
|
Mamlas napsal(a): Spis to beru tak, ze pokud z nizsiho objemu dostanu stejny vykon jako vyssiho musi byt ten motor o nizsim objemu o dost vic namahany, aby se z nej dostal pozadovany vykon. Navic kdyz se k nemu pridaji jeste ekologicke pozadavky na emise. V autech s mensi vahou jako C4 a niz bude ten motor vyborny, ale pokud ma jezdit v C5 (treba i mondeo), ktera je 0,5t tezsi, tak mi z toho vychazi, ze ten motor asi nebude pro C5 to pravy.
K tomu by se spí mněli vyjádřit lidé kteří tato auta mají např. ,,Lulina" TAXI a mám za to e spokojenost a jiní . (veobecně známo e na TAXI auta trpí daleko víc ne běně pouívaná)
K tomu by se spí mněli vyjádřit lidé kteří tato auta mají např. ,,Lulina" TAXI a mám za to e spokojenost a jiní . (veobecně známo e na TAXI auta trpí daleko víc ne běně pouívaná)
|
|
04.07.2011 11:52 -
Čerstvé zkuenosti z C5 III. 1.6 HDi
|
2400351
|
|
luki2001
|
Město: Trutnov, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 16V 143k (103kW) Tourer | Počet příspěvků: 30 |
|
|
Milí kolegové "citroenáři", dovolte mi, abych se s Vámi podělil o čerstvé zkuenosti s C5 III, 1.6 HDi break,r.v. 08, 120000km. Jezdím s ním měsíc, koupil jsem ho jako nebouraný, pouze promáčklé dveře na levé straně. Celkově zatím po 2500km hodnotím auto velmi kladně. Samozřejmě na vem se dají nalézt muky, ale záleí na úhlu pohledu kadého z nás. Začnu body, které by mohly ve srovnání s předchozími modely C5 I a C5 II skalním C-5 -kařům vadit (ale po svezení s novým modelem jen trochu nebo pak i vůbec). Moje auto je tuím nejprostí varianta této modelové řady. Ve výbavě srovnatelné asi z předchozí "SX", take mi tam nic nechybí, výbava je oproti konkurentům i tak bohatá,navíc tam je vestavěné hands free napojené na originál audio soustavu s velmi čistým poslechem. Po čem se mi trochu stýská je hydraulika. Na běné svezení jsem zjistil, e to jen předsudek, který jsem si vytvořil po jedění s pěti Xantiemi a pěti C5. Jedění po městě a po drobných nerovnostech zvládá moná klidněji a tieji ne hydraulika, rozdíl cítim při jízdě po dálnici - není tak plavná, ale ne nepohodlná a díky perfektním sedačkám to není patné, ale hydraulika je hydraulika.
Druhá věc, která mi maličko vadí je mení zavazadelník. Ale kdo neplní kufr kadý den a po střechu, tak si s tímto objemem bohatě vystačí, přirovnal bych ho ke Xantii, ale u C5 se dá pár drobností narovnat k rezervě.
Třetí negativum jsou náhradní díly. Těchto aut u nás jetě moc není proto vrakovitě jetě nejsou zásobeny a to co tu je, tak je drahé, např. přední dveře (jen holý plech)za 5000 a byl jsem rád. Tae kdo by si chtěl si chtěl opravit nějakou větí levnou bouračku, tak se nashání, protoe moc dílů s předchozím modelem není shodných, něco málo je s Peug. 407.
Dále je třeba si zvyknout na světlou výku a dávat si pozor na obrubníky a nespoláhat, e si auto moho přizvednout.
To ve mi připadá jen jako maličkosti.
Jízdní vlastnosti jsem částečně nakousl, celkově chování hodnotím jako jisté a zároveń velmi pohodlné.
Ovládání auta přesné, řazení takté.
Motor 1.6 mám poprvé, před tím jsem u C5 měl vechny moné naftové dvoulitry i jeden 2.2
. Přikláním se k pozitivnějím zkuenostem z předchozích diskuzí o tomto motoru, je toti stejný . Nejsem závodník, jezdím klidně, +- předpisově a dynamika mi bohatě postačuje, jen při plné zátěi je potřeba při rychlém předjídění včas podřadit. jinak jsem velmi mile překvapen, e na vůz této váhy a rozměrů není ádná brzda provozu a to při super spotřebě. Dálku zvládám hravě i pod 5l/100km, průměr mám 5,5l/100km.
Interiér je velice povedený - francouzsky útulný a německy precizní, ádné pazvuky, pevný střed volantu mi vůbec nevadí, rychle jsem si zvykl, spousty ovládacích tlačítek si uívám při delí cestě.
Osvětlení mám klasiku, ale součástí hlavních světel jsou i denní světla a statické osvětlování zatáček. Automatické přepínání přes senzor pracuje spolehlivě.
Tané zařízení je krásně schované pod nárazníkem a spoutí se jedním zatáhnutím za pojistnou páčku.
Osvětlení kufru slouí zároveň jako přenosná kapesní svítilna -velmi praktické.
To je asi ve co mě napadá, zatím jsem a doufám, e i nadále budu spokojen jako s předchozími C5.
Milí kolegové "citroenáři", dovolte mi, abych se s Vámi podělil o čerstvé zkuenosti s C5 III, 1.6 HDi break,r.v. 08, 120000km. Jezdím s ním měsíc, koupil jsem ho jako nebouraný, pouze promáčklé dveře na levé straně. Celkově zatím po 2500km hodnotím auto velmi kladně. Samozřejmě na vem se dají nalézt muky, ale záleí na úhlu pohledu kadého z nás. Začnu body, které by mohly ve srovnání s předchozími modely C5 I a C5 II skalním C-5 -kařům vadit (ale po svezení s novým modelem jen trochu nebo pak i vůbec). Moje auto je tuím nejprostí varianta této modelové řady. Ve výbavě srovnatelné asi z předchozí "SX", take mi tam nic nechybí, výbava je oproti konkurentům i tak bohatá,navíc tam je vestavěné hands free napojené na originál audio soustavu s velmi čistým poslechem. Po čem se mi trochu stýská je hydraulika. Na běné svezení jsem zjistil, e to jen předsudek, který jsem si vytvořil po jedění s pěti Xantiemi a pěti C5. Jedění po městě a po drobných nerovnostech zvládá moná klidněji a tieji ne hydraulika, rozdíl cítim při jízdě po dálnici - není tak plavná, ale ne nepohodlná a díky perfektním sedačkám to není patné, ale hydraulika je hydraulika.
Druhá věc, která mi maličko vadí je mení zavazadelník. Ale kdo neplní kufr kadý den a po střechu, tak si s tímto objemem bohatě vystačí, přirovnal bych ho ke Xantii, ale u C5 se dá pár drobností narovnat k rezervě.
Třetí negativum jsou náhradní díly. Těchto aut u nás jetě moc není proto vrakovitě jetě nejsou zásobeny a to co tu je, tak je drahé, např. přední dveře (jen holý plech)za 5000 a byl jsem rád. Tae kdo by si chtěl si chtěl opravit nějakou větí levnou bouračku, tak se nashání, protoe moc dílů s předchozím modelem není shodných, něco málo je s Peug. 407.
Dále je třeba si zvyknout na světlou výku a dávat si pozor na obrubníky a nespoláhat, e si auto moho přizvednout.
To ve mi připadá jen jako maličkosti.
Jízdní vlastnosti jsem částečně nakousl, celkově chování hodnotím jako jisté a zároveń velmi pohodlné.
Ovládání auta přesné, řazení takté.
Motor 1.6 mám poprvé, před tím jsem u C5 měl vechny moné naftové dvoulitry i jeden 2.2
. Přikláním se k pozitivnějím zkuenostem z předchozích diskuzí o tomto motoru, je toti stejný . Nejsem závodník, jezdím klidně, +- předpisově a dynamika mi bohatě postačuje, jen při plné zátěi je potřeba při rychlém předjídění včas podřadit. jinak jsem velmi mile překvapen, e na vůz této váhy a rozměrů není ádná brzda provozu a to při super spotřebě. Dálku zvládám hravě i pod 5l/100km, průměr mám 5,5l/100km.
Interiér je velice povedený - francouzsky útulný a německy precizní, ádné pazvuky, pevný střed volantu mi vůbec nevadí, rychle jsem si zvykl, spousty ovládacích tlačítek si uívám při delí cestě.
Osvětlení mám klasiku, ale součástí hlavních světel jsou i denní světla a statické osvětlování zatáček. Automatické přepínání přes senzor pracuje spolehlivě.
Tané zařízení je krásně schované pod nárazníkem a spoutí se jedním zatáhnutím za pojistnou páčku.
Osvětlení kufru slouí zároveň jako přenosná kapesní svítilna -velmi praktické.
To je asi ve co mě napadá, zatím jsem a doufám, e i nadále budu spokojen jako s předchozími C5.
|
|
04.07.2011 19:44 -
Re: C5 1.6 HDi
|
2400441
|
|
eger
|
Město: Přerov, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SX | Počet příspěvků: 27 |
|
|
luki 2001 - nezbyva, nez gratulovat a drzet ti palce, at to bude drzet i nadale....
luki 2001 - nezbyva, nez gratulovat a drzet ti palce, at to bude drzet i nadale....
|
|
05.07.2011 22:13 -
Re: C5 1.6 HDi
|
2400656
|
|
Lulina
|
Město: Karlovy Vary, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive Break | Počet příspěvků: 104 |
|
|
jruze napsal(a): K tomu by se spí mněli vyjádřit lidé kteří tato auta mají např. ,,Lulina" TAXI a mám za to e spokojenost a jiní . (veobecně známo e na TAXI auta trpí daleko víc ne běně pouívaná)
Tak já tedy, velmi opatrně, veobecně, nekodně, k věci a pokoueje se nikoho ani pírkem nedotknout, abych opět neskončil v najkově stoupě, vstupuji do diskuze.
1,6 mám déle ne dva roky, najel s ní cca 70000 km, převáně ve městě s příernými ulicemi. Můj Fanyn má teď odhadem něco kolem 240t km (tachometrově 189t). Před pár dny měněny spojka, setrvák, rozvody, řemenice a nějaké drobnosti, ve bylo jetě originál. Loni jsem měnil tyčky řízení (u se mi tam zase něco ozývá), průběně spousty árovek a jetě nějaké ptákoviny, které jsou na kadém autě (např. nyní baterku, byla rovně jetě originál). Stát jsem zůstal pouze jednou, kdy se v palivovém filtru deformoval jakýsi bazmek a Fanyn odmítl jet dál, největí fuku dalo na to přijít, ale jinak lapálie.
Spotřebu mám dle počítače momentálně 5,3, v reálu to je cca 5,8.
Jako taxikáři mi nejvíc lezl na nervy "economy mode" a pískání nezapnutých pásů, oboje vyřeeno k veobecné spokojenosti. Já jsem celkově s tímhle autem, potamo motorem spokojen, plní to, co jsem od něj očekával (předevím relativně nízké provozní náklady a ticho uvnitř auta). Výkon a chování motoru mi vyhovuje, nejsem toti ádný "střelec" a vyznávám klidnou a bezpečnou jízdu. Pokud mám porovnat tenhle motor s mými předchozími, tak jeho spolehlivost není zatím ani lepí , ani horí ne u např. 3,0L benzínu (Nissan Maxima) nebo 2,5L TDI (Audi A6) i kdy pokud bych měl vsázet, který z nich dojede nejdál, bude to Nissánek. Kadý motor má nějaké mouchy a časy nesmrtelných Mercedesů 124 jsou bohuel nenávratně pryč. Rovně přiznávám, e v některých situacích mi chybí výkon mých předchozích vozů, ale
není to nic zásadního.
Závěrem bych chtěl vyjádřit souhlas s názorem Jumepa, e tenhle motor není stavěný na velkou nálo a nikdo od něj nemůe čekat půl mega km bez poruchy. Jako ideálního majitele vidím mue, starího 60-ti let, emeritního úředníka nosícího klobouk, jen vyjídí kadou sobotu do Kauflandu.
Já, přestoe jsem s ním spokojen a obdivuji jeho výdr, u do něj podruhé nepůjdu a pokud zůstanu věrný
značce i povolání, bude můj přítí citronek mít jinou motorizaci.
K tomu by se spí mněli vyjádřit lidé kteří tato auta mají např. ,,Lulina" TAXI a mám za to e spokojenost a jiní . (veobecně známo e na TAXI auta trpí daleko víc ne běně pouívaná)
Tak já tedy, velmi opatrně, veobecně, nekodně, k věci a pokoueje se nikoho ani pírkem nedotknout, abych opět neskončil v najkově stoupě, vstupuji do diskuze.
1,6 mám déle ne dva roky, najel s ní cca 70000 km, převáně ve městě s příernými ulicemi. Můj Fanyn má teď odhadem něco kolem 240t km (tachometrově 189t). Před pár dny měněny spojka, setrvák, rozvody, řemenice a nějaké drobnosti, ve bylo jetě originál. Loni jsem měnil tyčky řízení (u se mi tam zase něco ozývá), průběně spousty árovek a jetě nějaké ptákoviny, které jsou na kadém autě (např. nyní baterku, byla rovně jetě originál). Stát jsem zůstal pouze jednou, kdy se v palivovém filtru deformoval jakýsi bazmek a Fanyn odmítl jet dál, největí fuku dalo na to přijít, ale jinak lapálie.
Spotřebu mám dle počítače momentálně 5,3, v reálu to je cca 5,8.
Jako taxikáři mi nejvíc lezl na nervy "economy mode" a pískání nezapnutých pásů;-), oboje vyřeeno k veobecné spokojenosti. Já jsem celkově s tímhle autem, potamo motorem spokojen, plní to, co jsem od něj očekával (předevím relativně nízké provozní náklady a ticho uvnitř auta). Výkon a chování motoru mi vyhovuje, nejsem toti ádný "střelec" a vyznávám klidnou a bezpečnou jízdu. Pokud mám porovnat tenhle motor s mými předchozími, tak jeho spolehlivost není zatím ani lepí , ani horí ne u např. 3,0L benzínu (Nissan Maxima) nebo 2,5L TDI (Audi A6) i kdy pokud bych měl vsázet, který z nich dojede nejdál, bude to Nissánek;-). Kadý motor má nějaké mouchy a časy nesmrtelných Mercedesů 124 jsou bohuel nenávratně pryč. Rovně přiznávám, e v některých situacích mi chybí výkon mých předchozích vozů, ale
není to nic zásadního.
Závěrem bych chtěl vyjádřit souhlas s názorem Jumepa, e tenhle motor není stavěný na velkou nálo a nikdo od něj nemůe čekat půl mega km bez poruchy. Jako ideálního majitele vidím mue, starího 60-ti let, emeritního úředníka nosícího klobouk, jen vyjídí kadou sobotu do Kauflandu.
Já, přestoe jsem s ním spokojen a obdivuji jeho výdr, u do něj podruhé nepůjdu a pokud zůstanu věrný
značce i povolání, bude můj přítí citronek mít jinou motorizaci.
|
|
12.07.2011 23:32 -
Re: C5 1.6 HDi
|
2401448
|
|
eger
|
Město: Přerov, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SX | Počet příspěvků: 27 |
|
|
hmmm, no tak mam zpravu ze servisu, jak na tom muj milacek je. Prevodovka je opravena, loziska byla evidentne "jeta", jejich vymena je za 18000 Kč. Navic je nutno vymenit jeste loziska na prednich kolech..., to bude asi za 6000 Kč. Takze celkem je to ranec.
Je to hrozne hlavne proto, ze Citroen C5 byllo me vysnene auto a ja jsem si tento sen splnil. Bohuzel vsak musim po 6 letech setrneho!!! provozu a najeti 215000 km konstatovat, ze je asi pravda to, ze clovek by si nemel kupovat auta zacinajici na F. At to beru jak to beru, ze sna se nakonec stala nocni mura a i kdyz se to tady asi nepise casto, nemuzu rict nic jine, nez ze to auto je smejd. Podotykam, ze nejsem zadnej blb, ktery by si sem sel vylit srdicko a hanit citroeny. Jak rikam, touzil jsem po nove C5 a koupil jsem si ji, ale nakonec vidim, ze me ocekavani nebylo naplneno.... A to me v nejblizsi budoucnosti ceka vymena turba nebo vstriku nebo obojiho. To si uz ani nedokazu predstavit, kolik za tyto veci muzu ze sve kapsy vysypat. Ale bude to urcite ranec...
hmmm, no tak mam zpravu ze servisu, jak na tom muj milacek je. Prevodovka je opravena, loziska byla evidentne "jeta", jejich vymena je za 18000 Kč. Navic je nutno vymenit jeste loziska na prednich kolech..., to bude asi za 6000 Kč. Takze celkem je to ranec.
Je to hrozne hlavne proto, ze Citroen C5 byllo me vysnene auto a ja jsem si tento sen splnil. Bohuzel vsak musim po 6 letech setrneho!!! provozu a najeti 215000 km konstatovat, ze je asi pravda to, ze clovek by si nemel kupovat auta zacinajici na F. At to beru jak to beru, ze sna se nakonec stala nocni mura a i kdyz se to tady asi nepise casto, nemuzu rict nic jine, nez ze to auto je smejd. Podotykam, ze nejsem zadnej blb, ktery by si sem sel vylit srdicko a hanit citroeny. Jak rikam, touzil jsem po nove C5 a koupil jsem si ji, ale nakonec vidim, ze me ocekavani nebylo naplneno.... A to me v nejblizsi budoucnosti ceka vymena turba nebo vstriku nebo obojiho. To si uz ani nedokazu predstavit, kolik za tyto veci muzu ze sve kapsy vysypat. Ale bude to urcite ranec...
|
|
12.07.2011 23:39 -
Re: C5 1.6 HDi
|
2401449
|
|
jumep
|
|
|
ako som uz X krat povedal, neni to ani F ani neviem co ...
je to velke ocakavanie od 1.6hdi, ktore sa stavalo poviem ze "socka" a hodne sa na nom setrilo (ze si ho kupil za ine peniaze je ina vec ...)
skutocne ale co som mal v rukach tie 1.6 tak proste len malo z nich stalo za nieco
ako som uz X krat povedal, neni to ani F ani neviem co ...
je to velke ocakavanie od 1.6hdi, ktore sa stavalo poviem ze "socka" a hodne sa na nom setrilo (ze si ho kupil za ine peniaze je ina vec ...)
skutocne ale co som mal v rukach tie 1.6 tak proste len malo z nich stalo za nieco
|
|
13.07.2011 06:35 -
Re: C5 1.6 HDi
|
2401464
|
|
Mamlas
|
|
|
Ono najetych 215000km neni zas tak malo. Pokud se nemylim, tak vyrobce auta bere jako zivotnost nejakych 200000km. Veskery dily jsou dimenzovany prave na zivotnost auta. Uz to nejsou poctive naddimenzovane mechanicke dily jako driv. Podle me toto neni problem jen francouzskych aut, ale i nemecka auta uz nejsou co byvala. Staci se podivat na testy (ted nevim kdo je dela), u kterych po najetych 100tkm auta rozeberou do sroubku a zkoumaji opotrebeni dilu a clovek se pak docela divi. Nektera sotva preziji zaruku a nektera sotva jen tu hranici zivotnosti.
Ono najetych 215000km neni zas tak malo. Pokud se nemylim, tak vyrobce auta bere jako zivotnost nejakych 200000km. Veskery dily jsou dimenzovany prave na zivotnost auta. Uz to nejsou poctive naddimenzovane mechanicke dily jako driv. Podle me toto neni problem jen francouzskych aut, ale i nemecka auta uz nejsou co byvala. Staci se podivat na testy (ted nevim kdo je dela), u kterych po najetych 100tkm auta rozeberou do sroubku a zkoumaji opotrebeni dilu a clovek se pak docela divi. Nektera sotva preziji zaruku a nektera sotva jen tu hranici zivotnosti.
|
|
13.07.2011 08:14 -
Re: C5 1.6 HDi
|
2401465
|
|
Darja
|
|
|
Jako auto je spotřební zboí, to je u trend posledních let ve vem. Ale kdy vezmu, e jsou tady C5 co maj 300 i 400 tisíc... Asi to F nebude tak patný
Jako auto je spotřební zboí, to je u trend posledních let ve vem. Ale kdy vezmu, e jsou tady C5 co maj 300 i 400 tisíc... Asi to F nebude tak patný :-)
|
|
| |
|
|