Jméno
Heslo
Trvale přihlásit 
Nová registrace
Èesky English
Vyhledávání
Rozšírené ...

 

 Diskuzní fórum / Všeobecná NE-technická diskuze o C5 / C5 1.6 HDi
|< < 1 2 3 4 5 6 ... 8 > >|
13.04.2011 00:06 - Re: C5 1.6 HDi 2383967
-Spyker-
Město: Radonice, Auto: Citroën C5 I 2.2HDi Exclusive BreakPočet příspěvků: 14
99 Poslat soukromou zprávu
c5vyskov napsal(a):
Všechno je to o oleji. Jak je v odkazu výše - nepřetahovat intervaly, dávat předepsaný typ, kompletně vypouštět (neodsávat), občas zkontrolovat úsady...


ano toto je presne to co uz jsem pisal, motory to nejsou spatne az tak pro spotrebitele ale jsou mnohem citlivejsí na udrzbu, delal jsem v autorizaku a verte ze 1.6 HDI je nejporuchovejsí ale podotykam zatím. ty nove motory 1.8 tusim benzinove od BMW jeste hodne budou trapit, vzhledem k jejich poruchovosti a ze jsou to nove motory na trhu.
podle me jsou vubec nejlepsí motory 2.0 benzín EW10J4 jak z hlediska vykonosti tak z hlediska poruchovosti ale je jich malo tech horsích benzínu 2.0 je vice.

14.04.2011 21:22 - Re: C5 1.6 HDi 2384312
c5vyskov
Město: Vyškov, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) TourerPočet příspěvků: 612
99 Poslat soukromou zprávu
Hodnoty pro diagnostiku....

Přílohy:
DV6TED4.pdf ( 59577b ) -

14.04.2011 21:43 - Re: C5 1.6 HDi 2384319
TomasT
Město: Praha 15, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SX BreakPočet příspěvků: 1470
99 Poslat soukromou zprávu
Ještě kdyby to bylo nějakým normálním jazykem a ne jak když kvákaj žáby
Ale použitelné to je, strejda Gůgl když tak poradí.

23.05.2011 21:47 - Re: C5 1.6 HDi 2391934
stejskli
Město: Hejnice/Liberec/Praha-Vinoř, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SX BreakPočet příspěvků: 70
99 Poslat soukromou zprávu
jumep napsal(a):
ked porovnam zvuk motora / km pri starej 2.0 a novej 1.6, celkovo som pocul snad dobre znejuce len 2 1.6, ostatne vsetko malo co to uz za sebou a podstatne menej km ako tie 2.0 ... a davno som pisal 1.6 a 80kw mi nevadi, vadi mi konstrukcia a to ze ten motor je proste tlaceny na ukor vydrze ale zasa som pisal, ked nabehas 10t rocne a kupujes to ako nove (nie z nejakej fy kde to behalo a nikomu na tom nezalezalo) tak potom sa da povedat ze ok ... ale aj milanz by vedel povedat, ze menit rozvody v 60t lebo su ohrdzavele a par inych drobnosti ... a ked tu niekto vytahuje ze sa riesi 2.0 ano 2.0 ma o 4 roky viac a o 100t km viac ... pockajme si co bude za 2 roky


Ten zvuk u 1.6HDi mě pořád ještě dráždí! Kdykoli jede kolem nějaké C4 Picasso, Peugeot 308 nebo Ford Focus, hned natahuju uši, a obvykle si spokojeně ulevím, že jim to zní stejně ryčivě jako moje obluda... Klapot a ryk, k tomu svist nějakého rozvodu (netuším čeho) - líp to popsat nedokážu. Jezdil jsem teď po Walesu s Peugeotem 308 1.6 benzín - a to bylo neuveřitelně krásný, silný, tichý, táhlo to odspodu jako kterýkoli diesel... achjo

23.05.2011 21:52 - Re: C5 1.6 HDi 2391935
jumep
Město: Piestany, Auto: Citroen C6 2.7HDiPočet příspěvků: 17329

Moder?tor Poslat soukromou zprávu
rozvody mali nejaku vadu a poniektore vedeli ohrdzaviet, odporucam vymenit

26.05.2011 13:33 - Re: C5 1.6 HDi 2392365
Tom+Klára
Město: Olomouc, Auto: Citroën C5 III (X7) 1.6 HDi 16V 110k (80kW)Počet příspěvků: 4
99 Poslat soukromou zprávu
Darja napsal(a):
Kdybych měla rodinu a kombíka, koupím si 2,0 HDi, protože budu předpokládat, že auto bude často naložené, nebo jen my ženy dokážeme i v létě zabalit dětem dvoje oteplováky a využít kufr do posledního cntimetru čtverečního Já ten motor neodsuzuju, jen odsuzuju umístění do C5 (a ještě více do t잚í C5 III). P.S. až po P15 pojede línej modrej třílitr piánko, jsem to já, já asfalt netrhám


Jelikož jsem novým majitelem C5 III s 1,6hdi, tak na něj samoyřejmě musím pět pouze chválu Ale teď vážně- než jme nový auto vyzvedávali od výrobce, tak jsem měl též menší obavy, zda to nebude "slabý"? Zkušenosti po prvních 750 km jsou takové, že i s tak těžkým autem, jako je C5 III tenhle motůrek jezdí nádherně. Síly má stále dostatek i na předjíždění. Jelikož nejsem závodník, tak mě neláká vystřelit z křižovatky se hvízdajícíma gumama a vytrženým asfaltem. Navíc, závodníci si určitě nebudou kupovat diesly Na takový to "domácí ježdění" je to nejvhodnější motorizace. A to jsem se nezmínil o spotřebe! Motor nemá natočeno ani 1000 km a průměrná spotřeba je 4,6!!!!! na dálnici ve 130 je okamžitá 4,2. Co víc si přát????? Proč taky všichni blázní po výkonu? Dy na dálnici pojedeme všichni stejně rychle. Nezapomínejte totiž, že těch 130 je rychlost maximální a ne minimální!!!!!

26.05.2011 20:37 - Re: C5 1.6 HDi 2392414
tomix
Město: Ceska lipa, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SX BreakPočet příspěvků: 232
Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu

Tom+Klára napsal(a):
Darja napsal(a):
Kdybych měla rodinu a kombíka, koupím si 2,0 HDi, protože budu předpokládat, že auto bude často naložené, nebo jen my ženy dokážeme i v létě zabalit dětem dvoje oteplováky a využít kufr do posledního cntimetru čtverečního Já ten motor neodsuzuju, jen odsuzuju umístění do C5 (a ještě více do t잚í C5 III). P.S. až po P15 pojede línej modrej třílitr piánko, jsem to já, já asfalt netrhám


Jelikož jsem novým majitelem C5 III s 1,6hdi, tak na něj samoyřejmě musím pět pouze chválu Ale teď vážně- než jme nový auto vyzvedávali od výrobce, tak jsem měl též menší obavy, zda to nebude "slabý"? Zkušenosti po prvních 750 km jsou takové, že i s tak těžkým autem, jako je C5 III tenhle motůrek jezdí nádherně. Síly má stále dostatek i na předjíždění. Jelikož nejsem závodník, tak mě neláká vystřelit z křižovatky se hvízdajícíma gumama a vytrženým asfaltem. Navíc, závodníci si určitě nebudou kupovat diesly Na takový to "domácí ježdění" je to nejvhodnější motorizace. A to jsem se nezmínil o spotřebe! Motor nemá natočeno ani 1000 km a průměrná spotřeba je 4,6!!!!! na dálnici ve 130 je okamžitá 4,2. Co víc si přát????? Proč taky všichni blázní po výkonu? Dy na dálnici pojedeme všichni stejně rychle. Nezapomínejte totiž, že těch 130 je rychlost maximální a ne minimální!!!!!


26.05.2011 20:55 - Re: C5 1.6 HDi 2392419
Darja
Město: Uhříněves, Auto: Ford FiestaPočet příspěvků: 3297

99 Poslat soukromou zprávu
Tom+Klára napsal(a):
Co víc si přát????? Proč taky všichni blázní po výkonu? Dy na dálnici pojedeme všichni stejně rychle. Nezapomínejte totiž, že těch 130 je rychlost maximální a ne minimální!!!!!

Vy si totiž pletete pojmy. Ono vlastnit silné auto není o tom jet po dálnici 240 nebo křižovatku opouštět stylem trhání asfaltu. Je to o tom pocitu z jízdy Silné auto se nemusí točit, táhne pořád, kopec nekopec. Je mu jedno, jestli jedu sama nebo nabalená na tejden se 4ma lidma.

Komu přijde 3,0 v benzínu jako silnej motor asi nikdy nejel v silném autě. V takovém, kde hrabete i na 4° a do pěti sekund je svět rozmazaná šmouha Takže asi tak k tomu "siláctví".

1,6 Hdi je dobrej motor, ale líp se mi s ním jezdí třeba ve focusovi... ten je lehčí a líp to s ním hýbe

26.05.2011 20:57 - Re: C5 1.6 HDi 2392421
jumep
Město: Piestany, Auto: Citroen C6 2.7HDiPočet příspěvků: 17329

Moder?tor Poslat soukromou zprávu
jo a pokial viem, nikdy sme tu nenapisali ze je slaby, teda ja som vzdy pisal len o jeho konstrukcnych neduhoch, je proste prilis hnany na ukor vydrze a zle servisovatelny

30.05.2011 20:03 - Re: C5 1.6 HDi 2393288
stejskli
Město: Hejnice/Liberec/Praha-Vinoř, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SX BreakPočet příspěvků: 70
99 Poslat soukromou zprávu
Ano, ted je to tu pekne shrnuto - motor neni prilis slaby, spis je potiz udrzet ho v perfektni kondici a trvala zatez dana i normalnim provozem muze vic problemu, nez byva zvykem. Co to pro zacatecnika prakticky znamena? Staci menit olej podle predepsaneho intervalu (20 tis. km?), nebo je potreba pridavat nejaka aditiva do nafty, cistit nejake filtry casteji, nez to udela servis spolu s olejem? Vyzaduje turbo nejakou specialni peci?

30.05.2011 20:38 - Re: C5 1.6 HDi 2393317
TomasT
Město: Praha 15, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SX BreakPočet příspěvků: 1470
99 Poslat soukromou zprávu
stejskli napsal(a):
Ano, ted je to tu pekne shrnuto - motor neni prilis slaby, spis je potiz udrzet ho v perfektni kondici a trvala zatez dana i normalnim provozem muze vic problemu, nez byva zvykem. Co to pro zacatecnika prakticky znamena? Staci menit olej podle predepsaneho intervalu (20 tis. km?), nebo je potreba pridavat nejaka aditiva do nafty, cistit nejake filtry casteji, nez to udela servis spolu s olejem? Vyzaduje turbo nejakou specialni peci?

Doporučeno je měnit olej už po 15 tis, ne po 20, samozřejmě s olej. filtrem.
Filtry obecně se nečistí ale mění (olejový, naftový, vzduchový). Někdo s olejovým preventivně mění i ostatní filtry, někdo to dělá každou druhou nebo třetí výměnu (což přibližně odpovídá předepsanému intervalu výměny). Záleží i na místě kde jezdíš a palivu. U vzuchového není problém ho vždy při výměně oleje zkontrolovat, jestli už není moc zaprasený.
Turbo nevyžaduje spec. péči, ale jen šetrné zacházení (ne že pojedeš nějakou dobu 180 po dálnici, zabočíš k pumpě a hned chcípneš motor). Ale zrovna turbo je na 1.6HDI snadno servisovatelný (vyměnitelný) díl, vymontovat ho zvládne i cvičená opice. Jinak já jsem při poslední výměně oleje měl venku olejovou přívodní trubku a kontroloval zda není zanesené vstupní filtrční sítko (bylo OK, ale stejně jsem ho raději preventivně vyhodil).

30.05.2011 20:40 - Re: C5 1.6 HDi 2393318
Mikra
Město: Velké Hamry, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 3730

Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
Kvalitní olej předepsaný výrobcem a výměna častěji, než předepisuje výrobce. 20 000km je strop. Klidně si to udělej i dřív. Olejový filtr se mění jen s olejem, dřív nemá smysl. A turbu nejlíp prospěješ právě tím olejem. Jinak turbo nemá rádo vysoké otáčky se studeným oleje, takže do zahřátí motoru nevytáčet a po dojetí nevypínat motor okamžitě po zastavení, ale počkat co nejdýl na ochlazení turba rozpáleného výfukem. Někdy stačí pár vteřin, jindy po dlouhý rychlý jízdě klidně i minutu a víc. Turbo je rozpálené a olej v něm se upeče, když motor stojí a nehoní čerpadlo, tak proto.

30.05.2011 21:17 - Re: C5 1.6 HDi 2393342
jumep
Město: Piestany, Auto: Citroen C6 2.7HDiPočet příspěvků: 17329

Moder?tor Poslat soukromou zprávu
1.6 menit urcite pri 15000

ja osobne, zasa sa len zopakujem - menim vsetky filtre pri servise - vychadza mi to tak raz za rok
v zasade, po kupe vymen vsetky filtre a sprav rozvody, nech realne vies na com si a potom podla najazdu, ak 15000 nabehas zhruba za rok, tak men vsetko
ak nabehas viac ako 15000 tak odporucam menit olej + filter + vzduchovy filter a len palivak kazdu druhu prehliadku, pelak raz do roka na jar

02.07.2011 23:33 - Zkusenost s C5 1,6 HDI 2400162
eger
Město: Přerov, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SXPočet příspěvků: 27
99 Poslat soukromou zprávu
Dobry den, tak jsem si v roce 2005 koupil novou C5 1,6 HDI (5dveri). Dnes mam najeto 215000 Km. A zkusenost?
Po 5 tis vymena palivoveho cerpadla - hura, bylo to v zaruce
Od 10000 trvale, ale mirne vibrace ve volantu, neodstraneno doposud, kola vyvazuju na citlivost 1g
Dale uz jen vypis - dvakrat pretesnovane vstriky, FAP meen po 180000, Zadni loziska menena po 60000, po 190000 bylo nutno menit spojku, setrvacnik, udelal jsem rovnou i rozvody, kdyz to bylo rozhozene... celkem 45000 Kč, potom nasledovala vymena hadice k posilovaci rizeni, vymena ventilatoru chlazeni motoru (10000 Kč!!!). Dale, i kdyz mam po celou dobu nastavenou nejvetsi rozbihavost, neustale se mi sjizdi predni kola tak, ze vnejsky jsou sjete driv. prevodovka zacala hucet po 200000, takze nutna vymena sady lozisek prevodovky - 16000 Kč. Po vymene lozisek v prevodovce bude nutno odhalit, co zlusobuje jiny hukot, asi loziska prednich kol.
Podotykam jedno - z tech 215000 km je najezdeno min 170000 po dalnici olomouc - kaiserslautern a zpet, rychlost 130 v nemecku nekdy 150 km/h. Auto bylo vzdy ve znackovem servisu servisovano v intervalu predepsanem vyrobcem, pouzivam predepsany olej. Nejvice jsem se podivil, kdyz technik ocenil, ze mam jeste original turbo, ze tech 21500 je uz pres zivotnost a ze vymena je za dvermi.
Jeste navic se mi blokuje leve predni kolo, brzdovy trmen sam od sebe zacina brzdit, nutna vymena obou. A lanovody rucni brzdy jsou spatne, nekde jsou prodrene. A zadni brzdice jsou jaksi taky poskozene v dusledku soleni silnic....
A pocitac mi ukazuje spotrebu o litr mensi, nez ve skutecnosti je. A po 6000 km se pocitac sam zresetuje.
Vrzani plastu uvnitr neresim, posloucham Ozzyho, odlepeni calouneni stropu u patych dveri proste prehlizim...
Zaverem, verim, ze jsem si proste koupil spatny kus.... Mam pocit, ze kdybych nejezdil po dalnici ale po praze, po 100000 km by se to auto muselo rozpadnout.
Jake mate zkusenosti vy?
Dekuji za pozornost.

02.07.2011 23:57 - Re: Zkusenost s C5 1,6 HDI 2400163
jumep
Město: Piestany, Auto: Citroen C6 2.7HDiPočet příspěvků: 17329

Moder?tor Poslat soukromou zprávu
vela s tych veci sa daju ako drobotiny rychlo odstranit
zaklad je ze 1.6 nie je auto na taku zataz ako dostava (bohuzial to ludia aj tak kupuju s tym ze vedia ze na tom nalietaju 30+t rocne)
ale tak v rychlosti
1.6 - trpia na turbo, kluku, spojku
FAP - mal by sa menit v 1.6 po 100000km pokial viem - tak je to v papieroch
zdane loziska - tazko urcit preco odchadzaju, niekde vydrzia 150t, niekde 60 ....
hadica bohuzial klasicka slabina (da sa dat repasnut, co je radovo v 100vkach korun)
sahara, bohuzial je tak skonstruovana ze sa musi menit ako celok, preco odisla je druha otazka
konstrukcia prednej napravy je mierne povedane nestastna,ale odporucam vymenit silenbloky ramena a pripadne capy - moze mat vplyv aj na to trasenie nakonec
znackovy servis - nemusi vobec znamenat kvalitny servis
pri 1.6 je servisny interval optimalne znizit na 15000km (namiesto 20000)
blokovanie laveho kola, strmenu nic nebude, kedtak mozno vycistit a opravit (cena do 1000 za pretesnovacie sady atd. + znalot problematiky co s tym)
lana rucnej, je potrebne menit aj lana aj trubky v ktorych su ... ale nemusia to byt lana (ani strmene, ale toto: .link. )
odporucam lana druhovytobu, trubky musia byt origo ... cena materialu do 2000
ukazatel spotreby - o tom sa tu dost preberalo, je to dost bezne ze ukazuje bohuzial menej ako real
jo a zadne strmene, je bezna vyrobna blbost a neznalost autorizovaneho / ineho servisu ked to nevedia pri prvej vymene platniciek spravit aby s tym nebol problem - bohuzial k tomuto som navod nepisal, ale je to tu x krat spomenute, je potrebne dat brzdice dole, ocistit a vypodlozit nejakym pripravkom, citroen ma v manuale pripravok typu FORMAJOINT ...

zhrnutie, nie vzdy znackovy servis = dobry servis (hlavne po uplynuti zaruky)
1.6 nie je vhodne auto na velku zataz
odporucam precitat a prehladat tu forum, kde sa lacno a lahko da odstranit vela veci / zajst niekam inam ako do znackoveho servisu (najst si tu odporucania .... www.ccca.cz )

03.07.2011 00:06 - Re: Zkusenost s C5 1,6 HDI 2400164
eger
Město: Přerov, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SXPočet příspěvků: 27
99 Poslat soukromou zprávu
dik za odpoved, cepy i silenbloky jsem menil beru to jako normalni vec, tak jsem to nezminoval. To same i se zarovkama, predni menim kazdych 20000 km...

03.07.2011 00:11 - Re: Zkusenost s C5 1,6 HDI 2400165
eger
Město: Přerov, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SXPočet příspěvků: 27
99 Poslat soukromou zprávu
a jeste mam otazku, nejsem zbehly v oblasti motoru... pises, ze 1,6 trpi na turbo, kliku a spojku - je tam v tom motoru jeste neco jineho, krom techto tri veci?? Je v tom motoru neco, na co netrpi?
a nemyslim, si, ze by naftovemu motoru mela vadit 9-ti hodinova jizda na petku rychlosti 130 km/h, coz je myslim min,nez 3000 ot/min. Myslim, ze to je pro ten motor nejsetrnejsi rezim.

03.07.2011 00:12 - Re: Zkusenost s C5 1,6 HDI 2400166
jumep
Město: Piestany, Auto: Citroen C6 2.7HDiPočet příspěvků: 17329

Moder?tor Poslat soukromou zprávu
ziarovky su dan za
1. ziarovky a ich vyrobu - lacno a lacno - draho predat
2. hydrocerpadlo, ktore vyraba napatove spice pri zopnuti a vypnuti

ako som uz pisal, hladat vo fore / navstivit niekoho kto to ma skor ako konicek / ma rad tieto auta, potom dokaze vela veci opravit a nie vymenit a tym celkove naklady rapidne klesaju a auto sa zacina podobat na auto a na to co si od neho predstavujem

03.07.2011 00:20 - Re: Zkusenost s C5 1,6 HDI 2400167
jumep
Město: Piestany, Auto: Citroen C6 2.7HDiPočet příspěvků: 17329

Moder?tor Poslat soukromou zprávu
1.6 je hnany do vykonu, cize tam kde bezne poviem 2.0, 2.2 ide s rezervou, 1.6 ide na hrane

preto ze sa s tym jazdilo takto mas este povodne turbo a preto si mal povodnu spojku a fap ta nevytrestal pri 120t km (nakolko je fakt pisane ze filter menit pri 100t km)

03.07.2011 09:34 - Re: Zkusenost s C5 1,6 HDI 2400171
DOUFAK
Město: KARLOVY VARY, Auto: Citroen C4 Grand PicassoPočet příspěvků: 650
99 Poslat soukromou zprávu
eger - to je úplná poprava,až tě lituju za takového zmetka,kterého jsi koupil Nového.Tohle, když si přečte někdo koupě-chtivý C5 zaručeně musí utéct,nebo se nám smát,jací,že jsme tuntové.Za ty peníze už je to dost špatné.Jediná malá útěcha je,že to bývá někdy i u jiných značek,než u Citroenu.Osobně jsem ji zažil (u kolegů)u Fordu Mondeo a Škody Octávia - taktéž Nové,ale vraky.Proto jsem se nikdy do 1.6HDi nehnal a mám o ní své mínění.Také se říká i píše,že obsah nenahradíš ani nedohoníš a že to je zkrátka základ motoru. Ale Tvé story už je myslím celkově o voze a ne o motoru.Jen jsem se divil,že jsi tam nepsal nic o klimatizaci.Já sám jsem koupil před lety též Novou,ale dodnes 253000 km žádné potíže většího rázu,jen prkotiny a to jen občas.Vše origoš.Mám ale 2.0 HDi...

|< < 1 2 3 4 5 6 ... 8 > >|


  
Uživatelé online  
Nejnovější příspěvky  
Inzerce  
Obrázky  
Š 2007-2017 :: by c5club,optimalizováno pro rozlišení 1024x768, Firefox, Kontakt/Administrator