Jméno
Heslo
Trvale přihlásit 
Nová registrace
Èesky English
Vyhledávání
Rozšírené ...

 

 Diskuzní fórum / Všeobecná NE-technická diskuze o C5 / C5 1.6 HDi
|< < 1 2 3 4 5 ... 8 > >|
10.02.2011 20:05 - Re: C5 1.6 HDi 2372811
J.Reno
Město: Mratín, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SX BreakPočet příspěvků: 71
99 Poslat soukromou zprávu
Je to tak z výroby,akurát u starý se to vyklá do všech stran a u nový se tím dá jen těžko pootočit

04.04.2011 19:01 - Re: C5 1.6 HDi 2382554
tomix
Město: Ceska lipa, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SX BreakPočet příspěvků: 232
Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
pro vsechny 1.6 ky ahdi

Ač to příliš ve zvyku nemáme, zájemci o Citroën C5 tentokrát doporučíme spíše vznětové motory common-rail (s nimiž má koncern PSA bohaté zkušenosti), zvláště pak kompaktní 1,6 HDI v kombinaci se standardním podvozkem Hydractive3 (nikoli Sport). I přes svůj zdánlivě směšný objem nabízí vozu dostatečnou dynamiku, tichý chod, nízkou spotřebu i velmi slušnou spolehlivost. S turbínami potíže na rozdíl od konkurence problémy nebývají, zlobit ale mohou obvyklá past na motoristy v podobě dvouhmotového setrvačníku nebo solenoidových vstřikovačů, nicméně právě tyto vstřikovače Bosch lze již nyní poměrně levně repasovat.

(Paradoxně více potíží se týká větších „dvoulitrů“ HDi, kde setrvačník „odchází“ ještě častěji, navíc se lze
_______________
„těšit“ na stávkující ventil EGR pro částečné přepouštění výfukových zplodin nebo podávací palivové čerpad)

to jen mezi reci aby se neco delo

reklama
10. 3. 2011
Test ojetiny: Citroën C5 1,6 HDI levný luxus

04.04.2011 20:06 - Re: C5 1.6 HDi 2382563
jumep
Město: Piestany, Auto: Citroen C6 2.7HDiPočet příspěvků: 17329

Moder?tor Poslat soukromou zprávu
ano, ten kto to pisal by som povedal ze skutocne nemal prehlad
ale teste sa

jo, cital som toto uz davnejsie ...

a nikoli sport zato ze su tam hadice ktore mozu zacat slzit ....

04.04.2011 21:23 - Re: C5 1.6 HDi 2382590
c5vyskov
Město: Vyškov, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) TourerPočet příspěvků: 612
99 Poslat soukromou zprávu
Jojo, strašnej motor. Nechápu, jak ho někdo může kupovat....

The DV6 has a DOHC 16-valve design, with an intercooled variable geometry turbocharger (for example, Garrett GT1544V), and with Diesel particulate filter is Euro 5 compliant.

The engine must be run with a lowSAP oil because of the nature of the particulate filter and exhaust gas recirculation valve. Even short periods of running with incorrect oil can cause sludge to rapidly accumulate and block, in particular, turbo oil feed pipes which will then leave rapidly to turbo failure. As a result of this, manufacturers have issued detailed guidance on changing the oil of the DV6 [2].

Applications include:

2008–present Peugeot 3081.6 HDi
2007–present Suzuki SX4 1.6 DDiS, 90 PS (89 hp/66 kW) and 159 ftˇlbf (215 Nˇm)
2007–present MINI Cooper D 1.6 110 PS (108 hp/80 kW) and 177 ftˇlbf (240 Nˇm)
2007–present Citroën C4 Picasso 1.6 HDi, 110 PS (108 hp/80 kW) and 177 ftˇlbf (240 Nˇm)
2006–present Citroën Berlingo 1.6 HDi, 75–90 PS (74–89 hp/55–66 kW) and 127–159 ftˇlbf (172–215 Nˇm)
2005–present Citroën C3 1.6 HDi, 90 PS (89 hp/66 kW) and 159 ftˇlbf (215 Nˇm)
2004–present Citroën C4 1.6 HDi, 90–109 PS (89–108 hp/66–80 kW) and 159–177 ftˇlbf (215–240 Nˇm)
2004–present Citroën C5 1.6 HDi, 109 PS (108 hp/80 kW) and 177 ftˇlbf (240 Nˇm)
2004–present Citroën Xsara Picasso 1.6 HDi, 109 PS (108 hp/80 kW) and 177 ftˇlbf (240 Nˇm)
2005–2010 Ford Fiesta 1.6 TDCi, 90 PS (88 hp/65 kW) and 148 ftˇlbf (200 Nˇm)
2010–present Ford Fiesta 1.6 TDCi, 95 PS (94 hp/70 kW) and 156 ftˇlbf (212 Nˇm)
2005–present Ford Fusion (European) 1.6 TDCi, 90 PS (89 hp/66 kW) and 159 ftˇlbf (215 Nˇm)
2004–present Ford Focus 1.6 TDCi 90, 90 PS (89 hp/66 kW) and 159 ftˇlbf (215 Nˇm)
2004–present Ford Focus 1.6 TDCi 110, 109 PS (108 hp/80 kW) and 177 ftˇlbf (240 Nˇm)
2004–present Ford Focus C-MAX 1.6 TDCi 90, 90 PS (89 hp/66 kW) and 159 ftˇlbf (215 Nˇm)
2003–present Ford Focus C-MAX 1.6 TDCi 110, 109 PS (108 hp/80 kW) and 177 ftˇlbf (240 Nˇm)
2003–present Peugeot 206 1.6 HDi, 109 PS (108 hp/80 kW) and 177 ftˇlbf (240 Nˇm)
2006–present Peugeot 207 1.6 HDi, 90–109 PS (89–108 hp/66–80 kW) and 159–177 ftˇlbf (215–240 Nˇm)
2005–present Peugeot 307 1.6 HDi, 90–109 PS (89–108 hp/66–80 kW) and 159–177 ftˇlbf (215–240 Nˇm)
2003–present Peugeot 407 1.6 HDi, 109 PS (108 hp/80 kW) and 177 ftˇlbf (240 Nˇm)
2008–present Mazda2 MZ-CD 1.6 , 90 PS (66 kW) and 212 Nˇm
2003–present Mazda3 MZ-CD 1.6, 109 PS (108 hp/80 kW) and 177 ftˇlbf (240 Nˇm)
2004–present Volvo S40 1.6D, 109 PS (108 hp/80 kW) and 177 ftˇlbf (240 Nˇm)
2004–present Volvo V50 1.6D, 109 PS (108 hp/80 kW) and 177 ftˇlbf (240 Nˇm)

...natož v takovým množství 5000 vyrobených motorů denně ( .link. )
asi teda nemají přehled

Edit:
ještě k té [2]: .link.
aneb Jak měnit olej
V té diskuzi je dobrý návod, jak zjistit zanesení motoru - pod vývěvou je prý nějaké sítko, ve kterém se zachycují nečistoty a dá se podle toho odhadnout stav zbytku motoru... jestli je to teda pravda a rozumím tomu dobře

11.04.2011 22:43 - Re: C5 1.6 HDi 2383694
stejskli
Město: Hejnice/Liberec/Praha-Vinoř, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SX BreakPočet příspěvků: 70
99 Poslat soukromou zprávu
Najel jsem s 1.6 uz skoro 4 tisice km a z rozpaku (s kterymi jsem pocital) se to posouva do mirne spokojenosti. Jen uz nejak nedokazu mit spotrebu 5,7 l z prvnich dvou nadrzi. Jezdim do kopce a z kopce, tak to asi lepsi nebude. V kolika otackach nejcasteji radite na vyssi stupen? Ja kolem 1800-2000, ale kdyz to zacne zabirat a otacky jsou jen kolem 1500, udela to malinko nehezkou vibraci a zvuk neprijemne namahy. Zda se vam to normalni? A s tim razenim poradte, ja jezdil doted cely zivot s benzinem.

11.04.2011 22:45 - Re: C5 1.6 HDi 2383697
jumep
Město: Piestany, Auto: Citroen C6 2.7HDiPočet příspěvků: 17329

Moder?tor Poslat soukromou zprávu
1.6 -> 2000+ otacok

12.04.2011 01:37 - Re: C5 1.6 HDi 2383731
TomasT
Město: Praha 15, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SX BreakPočet příspěvků: 1470
99 Poslat soukromou zprávu
Do kopce tak, abys po přeřazení zůstal přes 1500 s roztočeným turbem (takže z každé rychlosti v trochu jiných otáčkách)
Po rovině bez nutné akcelerace se dá jet klidně i níž.
Těch 1500 (na 4ku akorát lehce přes 50) je u 1.6 takové divné - jakoby nějaká rezonance, na rovině mi na 1300 ten motor připadá klidnější.
A s kopce samozřejmě (pokud není moc mírný) se zařazenou rychlostí za 0

12.04.2011 09:24 - Re: C5 1.6 HDi 2383786
Darja
Město: Uhříněves, Auto: Ford FiestaPočet příspěvků: 3297

99 Poslat soukromou zprávu
c5vyskov napsal(a):
Jojo, strašnej motor. Nechápu, jak ho někdo může kupovat....



Já spíš nechápu, jak to PSA jako jediné může cpát do tak velkýho auta

12.04.2011 12:12 - Re: C5 1.6 HDi 2383821
TomasT
Město: Praha 15, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SX BreakPočet příspěvků: 1470
99 Poslat soukromou zprávu
Darja napsal(a):
Já spíš nechápu, jak to PSA jako jediné může cpát do tak velkýho auta

Vždy do C5 I dávali i 66 kW/205Nm (nejslabší 2.0HDI, RHY)
Takže to, že je v teď minimem 80kW/240Nm je posun k lepšímu

12.04.2011 12:33 - Re: C5 1.6 HDi 2383823
Darja
Město: Uhříněves, Auto: Ford FiestaPočet příspěvků: 3297

99 Poslat soukromou zprávu
To je právě ono... moc přifouknutý aby to s tím jelo.
Já bych si to nezvolila, za rok jsem viděla moc těhle motorů ve smrti. Ale ta spotřeba je opravdu úžasná, to já si o ní můžu nechat zdát

12.04.2011 12:57 - Re: C5 1.6 HDi 2383842
dedek
Město: Jeneč, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 40
99 Poslat soukromou zprávu

Bohužel s názory typu,že to nejede-nevydrží apod. NEMOHU a NECHCI souhlasit!!!
Motor 1,6 HDI 80KW je velni moderní a podařený agregát,který předčí 2,0HDI 8V-80KW.To jak se sbírá od spodu a má chu jít do otáček je obdivuhodné.Servisuji 40.vozů s touto motorizací a "SMRT" nikde...jsou ve stavu od 40.000Km-180.000Km spotřeby v C5-5,2 až 5,8l.Ve vozech Peugeot 307 SW 4,8-5,9l

12.04.2011 14:27 - Re: C5 1.6 HDi 2383857
-Spyker-
Město: Radonice, Auto: Citroën C5 I 2.2HDi Exclusive BreakPočet příspěvků: 14
99 Poslat soukromou zprávu
Tak co se týče odezvy na citroën a 1.6 HDI ze ty motory nevydrzej a ze se ser*** tak ano mame totiz motory 1.6HDI 66 kw a 80 kw. 66 se ser** jak na bezícím pasu a do c5 je nastestí nedavají. ale ty motory jsou proste na tyto auta slaba a zalezí jak se s nimi zachazí. musím priznat ze mas pravdu ze predcí 2.0 HDI ale 1.6 je daleko nachylnejsí na peci nez ostatní 2.0 a 2.2 a uz jsem videl 1.6 se 160k km v krasnym stavu ale pokud porovna kolik jsem videl 1.6 kde odeslo turbo mazani nebo spoustu vecí co bych mohl jmenovat a kolik jsem videl 2.0 tak vítezí 2.0. ale musím uznat spotreba je krasna ale ja osobne bych nesel do zadneho HDI.

12.04.2011 17:00 - Re: C5 1.6 HDi 2383887
tomix
Město: Ceska lipa, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SX BreakPočet příspěvků: 232
Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
-Spyker- napsal(a):
Tak co se týče odezvy na citroën a 1.6 HDI ze ty motory nevydrzej a ze se ser*** tak ano mame totiz motory 1.6HDI 66 kw a 80 kw. 66 se ser** jak na bezícím pasu a do c5 je nastestí nedavají. ale ty motory jsou proste na tyto auta slaba a zalezí jak se s nimi zachazí. musím priznat ze mas pravdu ze predcí 2.0 HDI ale 1.6 je daleko nachylnejsí na peci nez ostatní 2.0 a 2.2 a uz jsem videl 1.6 se 160k km v krasnym stavu ale pokud porovna kolik jsem videl 1.6 kde odeslo turbo mazani nebo spoustu vecí co bych mohl jmenovat a kolik jsem videl 2.0 tak vítezí 2.0. ale musím uznat spotreba je krasna ale ja osobne bych nesel do zadneho HDI.



Nechci do toho moc kecat protoze mam1.6hdi ale co jsem tady na foru!tak se resi vyce 2.0hdi
Nechtel jsem se nikoho dotknout .Snad to vsichni pochopi .Ja jen co ctu. A verim ze 2.0 je dobrej ma jinej kroutak nez 1.6. Mam ji a jezdi to as moc dobre tak ukase cas co je to zac.

12.04.2011 17:16 - Re: C5 1.6 HDi 2383888
TomasT
Město: Praha 15, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SX BreakPočet příspěvků: 1470
99 Poslat soukromou zprávu
Darja napsal(a):
To je právě ono... moc přifouknutý aby to s tím jelo.
Já bych si to nezvolila, za rok jsem viděla moc těhle motorů ve smrti. Ale ta spotřeba je opravdu úžasná, to já si o ní můžu nechat zdát

Obávám se, že někoho kdo jezdí se sedanem s třílitrovým šestiválcem v benzínu asi o žádných výhodách nepřesvědčím.
Ale s věkem a rodinou se holt mění priority, teď už pro mě není nejdůležitější maximální rychlost ani odpich z 0 na 100, ale spíš nízké náklady na provoz při klidném ježdění a velký kufr.

12.04.2011 18:24 - Re: C5 1.6 HDi 2383901
Darja
Město: Uhříněves, Auto: Ford FiestaPočet příspěvků: 3297

99 Poslat soukromou zprávu
Kdybych měla rodinu a kombíka, koupím si 2,0 HDi, protože budu předpokládat, že auto bude často naložené, nebo jen my ženy dokážeme i v létě zabalit dětem dvoje oteplováky a využít kufr do posledního cntimetru čtverečního

Já ten motor neodsuzuju, jen odsuzuju umístění do C5 (a ještě více do t잚í C5 III).

P.S. až po P15 pojede línej modrej třílitr piánko, jsem to já, já asfalt netrhám

12.04.2011 18:36 - Re: C5 1.6 HDi 2383905
TomasT
Město: Praha 15, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SX BreakPočet příspěvků: 1470
99 Poslat soukromou zprávu
Darja napsal(a):
Kdybych měla rodinu a kombíka, koupím si 2,0 HDi, protože budu předpokládat, že auto bude často naložené, nebo jen my ženy dokážeme i v létě zabalit dětem dvoje oteplováky a využít kufr do posledního cntimetru čtverečního

Já ten motor neodsuzuju, jen odsuzuju umístění do C5 (a ještě více do t잚í C5 III).

P.S. až po P15 pojede línej modrej třílitr piánko, jsem to já, já asfalt netrhám

Lidi ty výkony zbytečně podceňujou, 80 kW je na 1,5 tuny až moc.
Škoda 105 měla na svých asi 900kg 37kW (snad se nepletu) a taky bez problémů jezdila - a to se tenkrát dalo jezdit rychleji než dnes.
S C5 jsem jel loni v létě - s rodinou, naloženou a dvěma kolama na střeše na Slovensko a zpět s nefunkčním turbem (takže vlastně s 1.6 atmosférickým dieselem, výkon si nedovolím odhadnout) a taky to šlo, jen ty táhlé kopce na D1 to na pětku nebralo

12.04.2011 19:24 - Re: C5 1.6 HDi 2383907
Mamlas
Město: Chomutov, Praha, Brandys n/L, Auto: Citroën C5 I 2.2HDi Exclusive BreakPočet příspěvků: 728

Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
Nikdy jsem se s 1.6 nesvezl, ale taky mi přijde na tak velký auto dost malý. Nedovedu si představit, že bych za to zapřáhl vozejk natož plaák. Když jsem vybíral jaký motor tak se mi zdál slabý i 2.0hdi 80kW. Optimalní mi přijde 2.2hdi nebo benzin 3.0 a stejně bych si vybral i u C5 II i III.
Bohužel doba a móda snižování objemu kvůli pseudo ekologii si to žádá.
Jasně je to pouze můj názor a nechci nikoho přesvědčovat - každý máme jiné priority.

12.04.2011 20:09 - Re: C5 1.6 HDi 2383917
jumep
Město: Piestany, Auto: Citroen C6 2.7HDiPočet příspěvků: 17329

Moder?tor Poslat soukromou zprávu
ked porovnam zvuk motora / km pri starej 2.0 a novej 1.6, celkovo som pocul snad dobre znejuce len 2 1.6, ostatne vsetko malo co to uz za sebou a podstatne menej km ako tie 2.0 ...

a davno som pisal 1.6 a 80kw mi nevadi, vadi mi konstrukcia a to ze ten motor je proste tlaceny na ukor vydrze

ale zasa som pisal, ked nabehas 10t rocne a kupujes to ako nove (nie z nejakej fy kde to behalo a nikomu na tom nezalezalo) tak potom sa da povedat ze ok ... ale aj milanz by vedel povedat, ze menit rozvody v 60t lebo su ohrdzavele a par inych drobnosti ...

a ked tu niekto vytahuje ze sa riesi 2.0
ano 2.0 ma o 4 roky viac a o 100t km viac ... pockajme si co bude za 2 roky

12.04.2011 20:11 - Re: C5 1.6 HDi 2383918
alx
Město: Hostovlice, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.2 HDi 16V 204k (150kW) TourerPočet příspěvků: 1279

Administr?tor Poslat soukromou zprávu
jumep napsal(a):
a ked tu niekto vytahuje ze sa riesi 2.0
ano 2.0 ma o 4 roky viac a o 100t km viac ... pockajme si co bude za 2 roky

.... taky ho asi ma vice lidi

12.04.2011 20:11 - Re: C5 1.6 HDi 2383919
c5vyskov
Město: Vyškov, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) TourerPočet příspěvků: 612
99 Poslat soukromou zprávu
Mamlas napsal(a):
... Nedovedu si představit, že bych za to zapřáhl vozejk natož plaák.

Vozík do tuny celkem v pohodě, jasně že plaák s 2t je už moc. Taky na tažným je psaných 1300kg.
Mimochodem, mě když klekl motor, tak mě do servisu táhla C3 1,4hdi 50Kw. Nevěřili byste, jak se ten motůrek chytal, na cca 3tunovou soupravu Větší kopce sice za 2, ale rovinky 80 A spotřeba 5,5...

Všechno je to o oleji. Jak je v odkazu výše - nepřetahovat intervaly, dávat předepsaný typ, kompletně vypouštět (neodsávat), občas zkontrolovat úsady...

|< < 1 2 3 4 5 ... 8 > >|


  
Uživatelé online  
Nejnovější příspěvky  
Inzerce  
Obrázky  
Š 2007-2017 :: by c5club,optimalizováno pro rozlišení 1024x768, Firefox, Kontakt/Administrator