| | |
03.01.2011 14:04 -
Kvalita Citroen C5 - TUV a dalsie testy
|
2368007
|
|
onidlo
|
Město: Bratislava, Auto: Citroën C5 I 2.2HDi Exclusive | Počet příspěvků: 2 |
|
|
Ahojte C5-kári,
som spokojným majitelom Citroenu C5 (rok vyroby 2001, HDi2.2, Exclusive). Kedze auto bude mat o chvilku 10 rokov, uvazujem o novej C5. Konkretne o jazdenej C5-ke: Citroen C5 Break 2.0 HDi Exclusive (r.v.: 8/2008, 1997cm3, M6, Diesel)
Pozeral som TUV testy a nova C5 sa v nich neumiestnuje velmi dobre (na rozdiel od starsej C5-ky). Skor sa nachadza na chvoste rebrickov, napriklad tu na 109. mieste zo 125.:
.link.
1) Ake mate s tymto autickom skusenosti vy?
2) Ake su najcastejsie chyby tejto novej generacie?
3) Ktory statisticky test je najdoveryhodnejsi (napr. mnou spominany TUV?)
Majte sa, vdaka za Vase nazory,
Onidlo
Ahojte C5-kári,
som spokojným majitelom Citroenu C5 (rok vyroby 2001, HDi2.2, Exclusive). Kedze auto bude mat o chvilku 10 rokov, uvazujem o novej C5. Konkretne o jazdenej C5-ke: Citroen C5 Break 2.0 HDi Exclusive (r.v.: 8/2008, 1997cm3, M6, Diesel)
Pozeral som TUV testy a nova C5 sa v nich neumiestnuje velmi dobre (na rozdiel od starsej C5-ky). Skor sa nachadza na chvoste rebrickov, napriklad tu na 109. mieste zo 125.:
http://www.kurzy.cz/tuv-testy-spolehlivosti-automobilu/default.asp?SEO=&YYYY=2010&IDC=1&a_test_submit=Zobraz
1) Ake mate s tymto autickom skusenosti vy?
2) Ake su najcastejsie chyby tejto novej generacie?
3) Ktory statisticky test je najdoveryhodnejsi (napr. mnou spominany TUV?)
Majte sa, vdaka za Vase nazory,
Onidlo
|
|
03.01.2011 15:44 -
Re: Kvalita Citroen C5 - TUV a dalsie testy
|
2368024
|
|
Georgie
|
Město: Vranovice, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) | Počet příspěvků: 98 |
|
|
TUV bych neprecenoval. Jde preci o obdobu ceske STK, kde ti zkousi funkcnost svetel, podvozku, ucinnost brzd a emise. Navic aby se z toho poradi daly delat nejaky zavery, by bylo potreba vedet jaky zavady u tech aut nasli. Jestli treba u C5 hodne zlobi svetla nebo se kazi podvozek apod.
TUV bych neprecenoval. Jde preci o obdobu ceske STK, kde ti zkousi funkcnost svetel, podvozku, ucinnost brzd a emise. Navic aby se z toho poradi daly delat nejaky zavery, by bylo potreba vedet jaky zavady u tech aut nasli. Jestli treba u C5 hodne zlobi svetla nebo se kazi podvozek apod.
|
|
03.01.2011 16:03 -
Re: Kvalita Citroen C5 - TUV a dalsie testy
|
2368026
|
|
Georgie
|
Město: Vranovice, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) | Počet příspěvků: 98 |
|
|
Nasel jsem k tomu trochu podrobnejsi detaily tady 2010-12-17-tuv_report_detaily.pdf.
No a jeste by chtelo vedet co jsou to ty podstatne zavady...
Nasel jsem k tomu trochu podrobnejsi detaily tady 2010-12-17-tuv_report_detaily.pdf.
No a jeste by chtelo vedet co jsou to ty podstatne zavady...
|
|
03.01.2011 17:12 -
Re: Kvalita Citroen C5 - TUV a dalsie testy
|
2368033
|
|
tief
|
|
|
Ziaden test neni objektivny ... mimochodom ak je TUV to same co STK neni to u noveho auta po 4 rokoch ?
Dalsia vec je statistika, ked im na to ich TUV prisla 1 C5 a mala problem tak automaticky ten model auta letel na najnizsi rebricek spolahlivosti, atd ... - porsche 911 na prvom mieste jasne ukazuje vypovedaciu hodnotu tejto statistiky = 0.
A nakoniec je uplatnost / neuplatnost tychto testov - ked si "Das Auto" dokaze zaplatit zakon preco by si nedokazali zaplatit statistku ? Nejde o to dostat niekoho hore ale skorej uskodit a poslat dole nebezpecneho konkurenta pre manazersku triedu ...
Ziaden test neni objektivny ... mimochodom ak je TUV to same co STK neni to u noveho auta po 4 rokoch ?
Dalsia vec je statistika, ked im na to ich TUV prisla 1 C5 a mala problem tak automaticky ten model auta letel na najnizsi rebricek spolahlivosti, atd ... - porsche 911 na prvom mieste jasne ukazuje vypovedaciu hodnotu tejto statistiky = 0.
A nakoniec je uplatnost / neuplatnost tychto testov - ked si "Das Auto" dokaze zaplatit zakon preco by si nedokazali zaplatit statistku ? Nejde o to dostat niekoho hore ale skorej uskodit a poslat dole nebezpecneho konkurenta pre manazersku triedu ... :)
|
|
04.01.2011 19:57 -
Re: Kvalita Citroen C5 - TUV a dalsie testy
|
2368194
|
|
onidlo
|
Město: Bratislava, Auto: Citroën C5 I 2.2HDi Exclusive | Počet příspěvků: 2 |
|
|
Dakujem za odpovede Moze byt naozaj pravda, ze ten TUV nema velku vypovednu hodnotu...
Potesili by ma teda Vase nazory, ake mate skusenosti s novou C5...
Preco som sa zacal vobec o toto zaujimat: vystrasili ma diskusne prispevky na nejakej zahranicnej internetovej stranke, kde pod recenziou C5-ky viac ludi pisalo o chybovej hlaske 'Depollution System Failure'. Vraj sa objavi pocas jazdy, motor sa vypne a spolu s nim vsetky systemy (posilnovac brzd, servo, atd) - viem si predstavit, ze to moze byt dost neprijemna situacia, najma pri vyssich rychlostiach. A vraj to v Citroene nevedia opravit, chyba sa vraj zopakovala viackrat, napriek viacnasobnej navsteve servisu...
Dakujem za odpovede ;-) Moze byt naozaj pravda, ze ten TUV nema velku vypovednu hodnotu...
Potesili by ma teda Vase nazory, ake mate skusenosti s novou C5...
Preco som sa zacal vobec o toto zaujimat: vystrasili ma diskusne prispevky na nejakej zahranicnej internetovej stranke, kde pod recenziou C5-ky viac ludi pisalo o chybovej hlaske 'Depollution System Failure'. Vraj sa objavi pocas jazdy, motor sa vypne a spolu s nim vsetky systemy (posilnovac brzd, servo, atd) - viem si predstavit, ze to moze byt dost neprijemna situacia, najma pri vyssich rychlostiach. A vraj to v Citroene nevedia opravit, chyba sa vraj zopakovala viackrat, napriek viacnasobnej navsteve servisu...
|
|
04.01.2011 20:14 -
Re: Kvalita Citroen C5 - TUV a dalsie testy
|
2368198
|
|
jumep
|
|
|
tak si precitaj co je to za hlasku a potom si rob prehlad a obavy
- poradim ze hlaska znamena to iste vo vsetkych c5 a tiez obcas byva pisana ako antipollution fault
- to ze to v citroene nevedia je dost normalne, ked podla nich docasna zavada neni zavada
tak si precitaj co je to za hlasku a potom si rob prehlad a obavy
- poradim ze hlaska znamena to iste vo vsetkych c5 a tiez obcas byva pisana ako antipollution fault
- to ze to v citroene nevedia je dost normalne, ked podla nich docasna zavada neni zavada
|
|
05.01.2011 00:30 -
Re: Kvalita Citroen C5 - TUV a dalsie testy
|
2368257
|
|
zico
|
|
|
onidlo, lepie posudzovanie poruchovosti vozidiel ako TÜV Report zrejme neexistuje. 11mil.kontrol ročne a pokiaž z jedného modelu neprebehne aspoň 10.000 kontrol, tento model do tatistík nevstupuje .. a Das Auto tu nehrá úlohu, veď Passaty a hlavne Sharany pravidelne okupujú spodné priečky ..
Za 109. miesto C5 zodpovedá vežkou mierou ete predolý model (tatistika bola robená v období 07/2009 - 06/2010; vozidlá 1-3 ročné).
Mali by sa skôr vyjadri majitelia X7, či je to unka alebo nie. Tie nad týmto autom uvaujem a po facelifte by teraz mohli by aj vychytané muchy
onidlo, lepie posudzovanie poruchovosti vozidiel ako TÜV Report zrejme neexistuje. 11mil.kontrol ročne a pokiaž z jedného modelu neprebehne aspoň 10.000 kontrol, tento model do tatistík nevstupuje ;-) .. a Das Auto tu nehrá úlohu, veď Passaty a hlavne Sharany pravidelne okupujú spodné priečky ..
Za 109. miesto C5 zodpovedá vežkou mierou ete predolý model (tatistika bola robená v období 07/2009 - 06/2010; vozidlá 1-3 ročné).
Mali by sa skôr vyjadri majitelia X7, či je to unka alebo nie. Tie nad týmto autom uvaujem a po facelifte by teraz mohli by aj vychytané muchy :-p
|
|
05.01.2011 00:34 -
Re: Kvalita Citroen C5 - TUV a dalsie testy
|
2368258
|
|
tief
|
|
|
Dovolim si o TÜV Report nesuhlasit ... ale kazdeho osobny nazor podla coho co posuzuje
Dovolim si o TÜV Report nesuhlasit ... ale kazdeho osobny nazor podla coho co posuzuje :)
|
|
05.01.2011 00:51 -
Re: Kvalita Citroen C5 - TUV a dalsie testy
|
2368259
|
|
jumep
|
|
|
ak je TUV obdoba STK, tak ta vypovedna hodnota skor je fakt o majiteloch a nie autach a preto take porsche je na prvom mieste
ked uz vypovednu hodnotu by mohol mat adac alebo odtahovky ....
ak je TUV obdoba STK, tak ta vypovedna hodnota skor je fakt o majiteloch a nie autach a preto take porsche je na prvom mieste
ked uz vypovednu hodnotu by mohol mat adac alebo odtahovky ....
|
|
05.01.2011 06:18 -
Re: Kvalita Citroen C5 - TUV a dalsie testy
|
2368267
|
|
artsvec
|
Město: Suice, Auto: Opel Insignia Country Tourer 1.6 16V - 200 koní | Počet příspěvků: 650 |
|
|
TUV statistiky vypovídají předevím o tom, jak majitelé mají připravené auto na technickou.
TUV statistiky vypovídají předevím o tom, jak majitelé mají připravené auto na technickou.
|
|
05.01.2011 08:25 -
Re: Kvalita Citroen C5 - TUV a dalsie testy
|
2368272
|
|
sgt
|
Město: Skalité, Auto: Citroen Grand C4 SpaceTourer 2.0 BlueHDi 160 EAT8 SHINE | Počet příspěvků: 718 |
|
|
Mám spomínanú C5, zatiaž mám najazdených cca 6000km za 4 mesiace. Neviem či sa dá hovori pri takomto stave tachometra o hodnotení spožahlivosti
Ale pár postrehov:
- zimné tarty (-20C) bez problémov, hoci pri prvom väčom mraze chytilo a na 3. pokus. Od vtedy si u zvykla, tartuje na 1. up (o tomto som ale čítal u C6-károv pri 2.7HDi, neviem čo je na tom "zvykamí" pravda...)
- elektrická aut. parkovacia brzda tie funguje na 100%, pouívam aj pri státí na semaforoch a pod.
- vŕzga vdičova sedačka v zátačkách. Pokúsim sa vyreklamova. Je to asi tým, e celý zadný diel operadla je z jedného kusa plastu (výborné pri deoch) a menej pevná kontrukcia.
- podbehy vpredu/vzadu sú z drsného plastu (nie hladého) a príerne sa tam drí snehová kaa.
Mám spomínanú C5, zatiaž mám najazdených cca 6000km za 4 mesiace. Neviem či sa dá hovori pri takomto stave tachometra o hodnotení spožahlivosti :-))))
Ale pár postrehov:
- zimné tarty (-20C) bez problémov, hoci pri prvom väčom mraze chytilo a na 3. pokus. Od vtedy si u zvykla, tartuje na 1. up (o tomto som ale čítal u C6-károv pri 2.7HDi, neviem čo je na tom "zvykamí" pravda...)
- elektrická aut. parkovacia brzda tie funguje na 100%, pouívam aj pri státí na semaforoch a pod.
- vŕzga vdičova sedačka v zátačkách. Pokúsim sa vyreklamova. Je to asi tým, e celý zadný diel operadla je z jedného kusa plastu (výborné pri deoch) a menej pevná kontrukcia.
- podbehy vpredu/vzadu sú z drsného plastu (nie hladého) a príerne sa tam drí snehová kaa.
|
|
05.01.2011 10:18 -
Re: Kvalita Citroen C5 - TUV a dalsie testy
|
2368280
|
|
vilous
|
Město: Praha, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) Tourer | Počet příspěvků: 1256 |
|
|
Ji jsem to tu psal do jiného vlákna, kde to bylo pak odstraněno:
TUV jako statistika určitě nepodvádí - na to jsou Němci moc akorátní. Při mnoství aut nejde ani o úchylku typu, e přijede jedno vadné z jednoho a statistika je v trapu, kadopádně ne u C5. Jiná věc je, co to motoristům říká. Na stanici TUV auto DOJELO a řidič si nebyl vědom sledovatelné závady - take to spíe svědčí o přehnané důvěře řidičů (e prolezou bez předchozí údrby) v dané auto ne o spolehlivosti.
Take důleitějí pro majitele je německá statistika ADAC (autoklub - nai lutí andělé), kolik aut uvízlo na cestě a NEDOJELO do cíle. To je pro kadého řidiče pohroma časová i finanční. Tak jsou C5 v lepím průměru. Smutná věc této statistiky je ta, e (u vech aut) je to pro poruchu pohonné soustavy 9% a pro poruchu elektroniky 45% fatálních kiksů. Take můete měnit olej a řemeny několikrát denně a je to houby platné, protoe kiksům elektroniky se obvykle nedá vzornou údrbou předejít.
Ji jsem to tu psal do jiného vlákna, kde to bylo pak odstraněno:
TUV jako statistika určitě nepodvádí - na to jsou Němci moc akorátní. Při mnoství aut nejde ani o úchylku typu, e přijede jedno vadné z jednoho a statistika je v trapu, kadopádně ne u C5. Jiná věc je, co to motoristům říká. Na stanici TUV auto DOJELO a řidič si nebyl vědom sledovatelné závady - take to spíe svědčí o přehnané důvěře řidičů (e prolezou bez předchozí údrby) v dané auto ne o spolehlivosti.
Take důleitějí pro majitele je německá statistika ADAC (autoklub - nai lutí andělé), kolik aut uvízlo na cestě a NEDOJELO do cíle. To je pro kadého řidiče pohroma časová i finanční. Tak jsou C5 v lepím průměru. Smutná věc této statistiky je ta, e (u vech aut) je to pro poruchu pohonné soustavy 9% a pro poruchu elektroniky 45% fatálních kiksů. Take můete měnit olej a řemeny několikrát denně a je to houby platné, protoe kiksům elektroniky se obvykle nedá vzornou údrbou předejít.
|
|
05.01.2011 12:08 -
Re: Kvalita Citroen C5 - TUV a dalsie testy
|
2368301
|
|
tief
|
|
|
Nemci su zmetci ako kazdy jiny takze argument "na to jsou Němci moc akorátní" neodstoji, to vidime pri tom ako si das auto kupi lobisticky zakon vzdy ked potrebuje zlepsit predaj aut ...
o TUV som napisal svoj nazor a ADAC ? velke mnozstvo salonov/predajcov/znaciek ma vlastne odtahovky, vlastne servisne siete a vlastne vyjazdovky - a tieto udaje v statistikach nie su - vacsinou sa samozrejme jedna o luxusne a nemecke znacky ...
Akakolvek nemecka statistika na francuzske auto je vysmech ... ale ako som napisal - "Kazdy sveho stesti strujce" ...
Nemci su zmetci ako kazdy jiny takze argument "na to jsou Němci moc akorátní" neodstoji, to vidime pri tom ako si das auto kupi lobisticky zakon vzdy ked potrebuje zlepsit predaj aut ...
o TUV som napisal svoj nazor a ADAC ? velke mnozstvo salonov/predajcov/znaciek ma vlastne odtahovky, vlastne servisne siete a vlastne vyjazdovky - a tieto udaje v statistikach nie su - vacsinou sa samozrejme jedna o luxusne a nemecke znacky ...
Akakolvek nemecka statistika na francuzske auto je vysmech ... ale ako som napisal - "Kazdy sveho stesti strujce" ... :)
|
|
05.01.2011 12:34 -
Re: Kvalita Citroen C5 - TUV a dalsie testy
|
2368319
|
|
artsvec
|
Město: Suice, Auto: Opel Insignia Country Tourer 1.6 16V - 200 koní | Počet příspěvků: 650 |
|
|
Přesně jak píe Tief, do statistik ADAC se velké mnoství odtahů či oprav na silnicích nedostane jeliko mají značky své asistenční sluby. A říkat, e by se Němci nepokoueli něco ovlivnit ve snaze pokodit konkurenci jejich značek je humorné.
Přesně jak píe Tief, do statistik ADAC se velké mnoství odtahů či oprav na silnicích nedostane jeliko mají značky své asistenční sluby. A říkat, e by se Němci nepokoueli něco ovlivnit ve snaze pokodit konkurenci jejich značek je humorné.
|
|
05.01.2011 12:37 -
Re: Kvalita Citroen C5 - TUV a dalsie testy
|
2368323
|
|
autodiag
|
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDi | Počet příspěvků: 6541 |
|
|
ADAC (Allgemeiner Deutscher Automobil-Club e.V.) je hlavne automotoklub,ktery je tusim stejne vedeny jako vladni organizace...
ADAC (Allgemeiner Deutscher Automobil-Club e.V.) je hlavne automotoklub,ktery je tusim stejne vedeny jako vladni organizace...
|
|
05.01.2011 13:14 -
Re: Kvalita Citroen C5 - TUV a dalsie testy
|
2368329
|
|
tief
|
|
|
ja by som to zhrnul ... C5-ka je slusne auto, hodne muziky za malo penez a sere sa ako uplne kazde ine auto ktore je od hlavy az k pate plne elektroniky. Vzhladom k tomu ze automobilka prakticky vyrobi len karoseriu a zbytok je modularny od niekolkych velkych vyrobcov tak uz asi fakt nema cenu riesit ktore auto sa kazi viac. Dolezite je ze to jazdi
ja by som to zhrnul ... C5-ka je slusne auto, hodne muziky za malo penez a sere sa ako uplne kazde ine auto ktore je od hlavy az k pate plne elektroniky. Vzhladom k tomu ze automobilka prakticky vyrobi len karoseriu a zbytok je modularny od niekolkych velkych vyrobcov tak uz asi fakt nema cenu riesit ktore auto sa kazi viac. Dolezite je ze to jazdi :)
|
|
05.01.2011 13:49 -
Re: Kvalita Citroen C5 - TUV a dalsie testy
|
2368341
|
|
autodiag
|
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDi | Počet příspěvků: 6541 |
|
|
AMEN
AMEN:palec
|
|
05.01.2011 14:19 -
Re: Kvalita Citroen C5 - TUV a dalsie testy
|
2368346
|
|
Mikra
|
Město: Velké Hamry, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive Break | Počet příspěvků: 3730 |
|
|
Byl jsem s fabrikou na exkurzi v TPCA v Kolíně. Dělají tam C1, Toyota Aygo a P107. Jede to po lince absolutně neodděleně. Jedna třídveřová C1, za ní Toyota, pak třeba zase C1 a pak Peugeot, atd. atd.
Stejné plechy z lisovny, stejná lakovna, stejné díly náprav... Ani se mi nechtělo věřit, jak jsou ty tři auta stejný, nebo podobný. Nic není kvalitnějí a lepí. A přesto se píe, e Toyota je nejspolehlivějí auto.
Nejvíc mě zaujal technik kontroly kvality těsnosti podlahy na svařeném skeletu. Proel s baterkou pod zavěeným skeletem, dvakrát si posvítil někam do rohu a za 5 - 10 vteřin bylo po kontrole. Kadou minutu vypadne z linky jedno hotové auto a tak se s tím nemůe nikdo moc mazat. Na kadé uprdnutí je pevně stanovený čas a není moné pořád zastavovat linku. Je div, e se ty nae auta neserou mnohem víc. Kdybych takhle dělal děti, tak jich mám sice víc, ale samý zmetky. Teda nebylo nás na to tolik. Jistou pečlivost by si zaslouila kadá práce. Perfektně vypracovaný plán a harmonogram zajistí produktivitu, ale na kvalitu moc prostoru nezbývá. Navíc se připojuje kvalita dodávaných dílů, vyráběných stejným způsobem a pak se nemůeme divit. Kdy dneska slyím, které auto je nejkvalitnějí a vydrí nejvíc, tak říkám: To, které si sám dodělá, udruje a ničí. Kdy se oidí sama výroba a ty oidí jetě i údrbu, nečekej doivotní záruku spolehlivosti a bezporuchovosti.
Byl jsem s fabrikou na exkurzi v TPCA v Kolíně. Dělají tam C1, Toyota Aygo a P107. Jede to po lince absolutně neodděleně. Jedna třídveřová C1, za ní Toyota, pak třeba zase C1 a pak Peugeot, atd. atd.
Stejné plechy z lisovny, stejná lakovna, stejné díly náprav... Ani se mi nechtělo věřit, jak jsou ty tři auta stejný, nebo podobný. Nic není kvalitnějí a lepí. A přesto se píe, e Toyota je nejspolehlivějí auto.
Nejvíc mě zaujal technik kontroly kvality těsnosti podlahy na svařeném skeletu. Proel s baterkou pod zavěeným skeletem, dvakrát si posvítil někam do rohu a za 5 - 10 vteřin bylo po kontrole. Kadou minutu vypadne z linky jedno hotové auto a tak se s tím nemůe nikdo moc mazat. Na kadé uprdnutí je pevně stanovený čas a není moné pořád zastavovat linku. Je div, e se ty nae auta neserou mnohem víc. Kdybych takhle dělal děti, tak jich mám sice víc, ale samý zmetky. Teda nebylo nás na to tolik. Jistou pečlivost by si zaslouila kadá práce. Perfektně vypracovaný plán a harmonogram zajistí produktivitu, ale na kvalitu moc prostoru nezbývá. Navíc se připojuje kvalita dodávaných dílů, vyráběných stejným způsobem a pak se nemůeme divit. Kdy dneska slyím, které auto je nejkvalitnějí a vydrí nejvíc, tak říkám: To, které si sám dodělá, udruje a ničí. Kdy se oidí sama výroba a ty oidí jetě i údrbu, nečekej doivotní záruku spolehlivosti a bezporuchovosti.
|
|
06.01.2011 01:20 -
Re: Kvalita Citroen C5 - TUV a dalsie testy
|
2368526
|
|
zico
|
|
|
mno ved tiez som nikedy ako vy. Napr. ked sa hra hokejove play-off .. vypate chvile, predlzenia. Vtedy si hovorim - teraz nie je cas byt objektivny
Citroeny a obzvlast C5 mam rad aj napriek tomu, ze o spolahlivosti sa absolutne neda hovorit. A zvadzat TUV Report na zaujatost .. .. kto pozna spolahlivejsie auta ako porschatka + japonce ..? Hm?
mno ved tiez som nikedy ako vy. Napr. ked sa hra hokejove play-off .. vypate chvile, predlzenia. Vtedy si hovorim - teraz nie je cas byt objektivny :-p
Citroeny a obzvlast C5 mam rad aj napriek tomu, ze o spolahlivosti sa absolutne neda hovorit. A zvadzat TUV Report na zaujatost .. :nevim .. kto pozna spolahlivejsie auta ako porschatka + japonce ..? Hm?
|
|
| |
|
|