| | |
05.04.2017 01:16 -
Re: Podradzovanie s medziplynom
|
3056666
|
|
Aresmlok
|
|
|
Řadit s "meziplynem" jsem musel v ivotě dvakrát. Poprvý v traktoru a to mi fakt nelo, take obdiv těm, co to umí
Podruhý v 125, kdy mi klekla spojka - přestala vypínat. Chcípnout, zařadit za jedna, nastartovat s plynem, rozjet, povolit plyn, vytáhnout kvalt, poladit otáčky, zařadit dvojku atd. Pro velký úspěch asi 100x opakovat, ale 60 km jsem dojel.
Zlatě za synchrony. Řazení je do vteřiny hotový. U C5 I 2,2 HDI klesají otáčky na volnoběh opravdu rychle, ádná letecká turbína, co se dotáčí půl dne. To se mi líbí taky.
Řadit s "meziplynem" jsem musel v ivotě dvakrát. Poprvý v traktoru a to mi fakt nelo, take obdiv těm, co to umí :palec
Podruhý v 125, kdy mi klekla spojka - přestala vypínat. Chcípnout, zařadit za jedna, nastartovat s plynem, rozjet, povolit plyn, vytáhnout kvalt, poladit otáčky, zařadit dvojku atd. Pro velký úspěch asi 100x opakovat, ale 60 km jsem dojel.
Zlatě za synchrony. Řazení je do vteřiny hotový. U C5 I 2,2 HDI klesají otáčky na volnoběh opravdu rychle, ádná letecká turbína, co se dotáčí půl dne. To se mi líbí taky.
|
|
05.04.2017 14:22 -
Re: Podradzovanie s medziplynom
|
3056713
|
|
RimmerCZ
|
Město: Hlučín, Auto: Mercedes E 400d | Počet příspěvků: 611 |
|
|
Jenom takove lehke OT: Vsiml jsem si ze, pri podrazovani tohle dela i trilitr. Nestojim na plynu, a dojizdim a pri podrazovani tam na vterinu vyskoci spotreba treba 1litr nebo neco. Proste se to pohne z nuly na nejakou hodnotu. Ja jinak pamatuju meziplyn v Zetoru 16045, to bylo utrpeni se nekdy trefit, a podrazovani v zatezi do kopce hotova loterie hehe
Jenom takove lehke OT: Vsiml jsem si ze, pri podrazovani tohle dela i trilitr. Nestojim na plynu, a dojizdim a pri podrazovani tam na vterinu vyskoci spotreba treba 1litr nebo neco. Proste se to pohne z nuly na nejakou hodnotu. Ja jinak pamatuju meziplyn v Zetoru 16045, to bylo utrpeni se nekdy trefit, a podrazovani v zatezi do kopce hotova loterie hehe ;)
|
|
06.04.2017 09:04 -
Re: Podradzovanie s medziplynom
|
3056917
|
|
Georgie
|
Město: Vranovice, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) | Počet příspěvků: 98 |
|
|
No to dela i muj 2L, ale podle me to neni meziplyn, ale jak prevodovka prerazuje, tak je tam na chvilku neutral, tak musi jednotka vstriknout trochu paliva, aby motor nechcipnul. Tak to vidim ja.
No to dela i muj 2L, ale podle me to neni meziplyn, ale jak prevodovka prerazuje, tak je tam na chvilku neutral, tak musi jednotka vstriknout trochu paliva, aby motor nechcipnul. Tak to vidim ja.
|
|
06.04.2017 16:33 -
Re: Podradzovanie s medziplynom
|
3057149
|
|
Delict
|
Město: Podhajska, Auto: Citroen C6 2.7 HDi V6 24V TwinTurbo Exclusive | Počet příspěvků: 717 |
|
|
Na nakladaku su tie prevodové zuby trochu vačie ako na aute, aj hmotnos je asi tak zhruba 20-30x vačia ako pri aute. Často je nutné pomôc medziplynom roztoči velky zotrvák a zrovna tak otáčky vstupnej a výstupnej hriadele..lebo to tam proste nezaskočí. Aj ked motor má rozsah otáčok len neakych 500-1800
Pri podradzovaní proste rýchlos nezapadne ak nebudú otáčky plus minus zrovnané.
Pri nákladáku je to klasika medziplyn - spojka ,vyradi do neutralu, povoli spojku a zároveň prida plyn, spojka ,zaradi.
Pri aute stačí pri podradzovaní prida plyn aby prevodovka náhle nemusela zrovnáva rozdiel otáčok celej prevodovky vs motor. Ziadny medziplyn resp vyradenie do neutralu a plyn tam nutný nieje. Vela ludí nerobí ani to a potom sa divia ze maju rozflakane zotrvačníky..ja som s dvojhmotou problem nikdy nemal..
Este.. moja znama mala tendenciu pridáva plyn pri tarte, aj po tarte.. 4x menený tartér za 3 roky Motor ho rozflákal..
Na nakladaku su tie prevodové zuby trochu vačie ako na aute, aj hmotnos je asi tak zhruba 20-30x vačia ako pri aute. Často je nutné pomôc medziplynom roztoči velky zotrvák a zrovna tak otáčky vstupnej a výstupnej hriadele..lebo to tam proste nezaskočí. Aj ked motor má rozsah otáčok len neakych 500-1800
Pri podradzovaní proste rýchlos nezapadne ak nebudú otáčky plus minus zrovnané.
Pri nákladáku je to klasika medziplyn - spojka ,vyradi do neutralu, povoli spojku a zároveň prida plyn, spojka ,zaradi.
Pri aute stačí pri podradzovaní prida plyn aby prevodovka náhle nemusela zrovnáva rozdiel otáčok celej prevodovky vs motor. Ziadny medziplyn resp vyradenie do neutralu a plyn tam nutný nieje. Vela ludí nerobí ani to a potom sa divia ze maju rozflakane zotrvačníky..ja som s dvojhmotou problem nikdy nemal..
Este.. moja znama mala tendenciu pridáva plyn pri tarte, aj po tarte.. 4x menený tartér za 3 roky :-d Motor ho rozflákal..
|
|
06.04.2017 23:07 -
Re: Podradzovanie s medziplynom
|
3057349
|
|
jumep
|
|
|
amater, na nakladiaku som vzdy radil len s jednym vymacknutim spojky
vyradis bez spojky, potom plyn, zmacknes spojku, zaradis
kazdopadne tu je rec o osobaku kde to nijako netreba riesit, ked prdne synchron (co sa stat moze) tak v dnesnej dobe uz zozenes OK prevodovku za slusny peniaz... alebo sa vtedy naucis pouzivat ten medziplyn, inak je to uplne zbytocne
amater, na nakladiaku som vzdy radil len s jednym vymacknutim spojky
vyradis bez spojky, potom plyn, zmacknes spojku, zaradis
kazdopadne tu je rec o osobaku kde to nijako netreba riesit, ked prdne synchron (co sa stat moze) tak v dnesnej dobe uz zozenes OK prevodovku za slusny peniaz... alebo sa vtedy naucis pouzivat ten medziplyn, inak je to uplne zbytocne
|
|
07.04.2017 07:06 -
Re: Podradzovanie s medziplynom
|
3057370
|
|
vilous
|
Město: Praha, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) Tourer | Počet příspěvků: 1256 |
|
|
Kdy jsem já dělal řidičák, tak bylo ve vyhláce, e se na elezniční přejezd musí vjet se zařazenou rychlostí a tu neměnit. Při hodně dávné inovaci vyhláky se toto vypustilo, co svědčí o tom, e řazení u není velký hokej.
Nyní je na přejezdech problém vysvětlit polským řidičům, e pokud chtějí spáchat sebevradu, tak by měli volit způsob, který neohrouje okolí.
Kdy jsem já dělal řidičák, tak bylo ve vyhláce, e se na elezniční přejezd musí vjet se zařazenou rychlostí a tu neměnit. Při hodně dávné inovaci vyhláky se toto vypustilo, co svědčí o tom, e řazení u není velký hokej.
Nyní je na přejezdech problém vysvětlit polským řidičům, e pokud chtějí spáchat sebevradu, tak by měli volit způsob, který neohrouje okolí.
|
|
07.04.2017 08:38 -
Re: Podradzovanie s medziplynom
|
3057374
|
|
jruze
|
|
|
jumep napsal(a): amater, na nakladiaku som vzdy radil len s jednym vymacknutim spojky
vyradis bez spojky, potom plyn, zmacknes spojku, zaradis
To fakt jde u naloeného náklaďáku kdy je v tahu(nebo kdy ho váha tlačí) ? - s traktorem jsem toho najezdil u jako kluk poměrně dost , s avii jen asi půl roku a párkrát s osobákem s KO spojkou - no vyřadit bez ,,odlehčení" spojkou je u dost typů převodovek skoro nemoné a určitě to nejde lehce - dělal jsem asi rok po vojně u jezeďáků i dost převodovek se zohýbanými vydličkami(a přeřadit u traktoru s dvěma valníky obilí?? bych chtěl vidět jak bez spojky vyřadí kdy jede pomalu po zadních - tam se řadí pod plným plynem a trvalo to tak půl vteřiny a musel jsi si hlídat aby neel moc na zadní abys nerozlomil př.nápravu)- bavím se o starých zetorech 30,40 atd.
To fakt jde u naloeného náklaďáku kdy je v tahu(nebo kdy ho váha tlačí) ? - s traktorem jsem toho najezdil u jako kluk poměrně dost , s avii jen asi půl roku a párkrát s osobákem s KO spojkou - no vyřadit bez ,,odlehčení" spojkou je u dost typů převodovek skoro nemoné a určitě to nejde lehce - dělal jsem asi rok po vojně u jezeďáků i dost převodovek se zohýbanými vydličkami(a přeřadit u traktoru s dvěma valníky obilí?? bych chtěl vidět jak bez spojky vyřadí kdy jede pomalu po zadních - tam se řadí pod plným plynem a trvalo to tak půl vteřiny a musel jsi si hlídat aby neel moc na zadní abys nerozlomil př.nápravu)- bavím se o starých zetorech 30,40 atd.;-)
|
|
07.04.2017 09:59 -
Re: Podradzovanie s medziplynom
|
3057377
|
|
RimmerCZ
|
Město: Hlučín, Auto: Mercedes E 400d | Počet příspěvků: 611 |
|
|
Jumep je frajer Ja u traktoru nepamatuju (7011 nebo 16045) ze by slo vyradit bez spojky. Mozna u te novejsi 7011, ale ta uz mela synchrony, takze to razeni bylo o dost jednodussi, ale taky se musel davat aspon trochu meziplyn, jinak to chroustalo zuby pokud se radilo rychle a nepockal jsi az si synchron roztoci kolecka.
BTW vcera jsem zkousel na C5tce z kopce vytocit motor tak na 3tisic, bez plynu a dat povel na podrazeni a aniz by otacky jakkoliv prakticky klesly, tak tam stejne na chvilku vyskocila spotreba do cca 1litru. Opakoval jsem to ruzne na ruzne rychlosti. Tak jestli to neni "meziplyn" nebo neco tak me nic nenapada.
Jumep je frajer :) Ja u traktoru nepamatuju (7011 nebo 16045) ze by slo vyradit bez spojky. Mozna u te novejsi 7011, ale ta uz mela synchrony, takze to razeni bylo o dost jednodussi, ale taky se musel davat aspon trochu meziplyn, jinak to chroustalo zuby pokud se radilo rychle a nepockal jsi az si synchron roztoci kolecka.
BTW vcera jsem zkousel na C5tce z kopce vytocit motor tak na 3tisic, bez plynu a dat povel na podrazeni a aniz by otacky jakkoliv prakticky klesly, tak tam stejne na chvilku vyskocila spotreba do cca 1litru. Opakoval jsem to ruzne na ruzne rychlosti. Tak jestli to neni "meziplyn" nebo neco tak me nic nenapada.
|
|
07.04.2017 20:03 -
Re: Podradzovanie s medziplynom
|
3057478
|
|
zdenekb
|
Město: Praha, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v SX Break | Počet příspěvků: 81 |
|
|
Tedy... valím oči, kolik lidí tu před C5 jezdilo s traktorem a náklaďákem (já tedy bez toho traktoru a náklaďák jen krátce). Je to přirozený vývoj řidiče náklaďák -> traktor -> C5 ?
Tedy... valím oči, kolik lidí tu před C5 jezdilo s traktorem a náklaďákem (já tedy bez toho traktoru a náklaďák jen krátce). Je to přirozený vývoj řidiče náklaďák -> traktor -> C5 ? :-)
|
|
07.04.2017 20:52 -
Re: Podradzovanie s medziplynom
|
3057484
|
|
jruze
|
|
|
S traktorem jsem začal jezdit jako moná kadý vesnický kluk (já asi ve 12 letech jezdit po poli o ních a řípách,nezůstalo jen po poli ale i mezi vesnicemi - tenkrát řidiči vyuívali naí pomoci a seděli v hospodách) - později jsem chodil ofiko na brigády k jezeďákům ,s náklaďákem jsem jezdil krátce (a načerno) pokud se dá říct spětce a v3s náklaďák mimo to jsem pouíval půl roku 30 avii kterou jsem vlastnil místo osobáku kdy mi ho ukradli - To mé zkuenosti (mimo to umím s jeřáby bez omezení tun,bagry,lokomotivami) do letadel,ponorek a tanku mne nepustili mne nepustili
S traktorem jsem začal jezdit jako moná kadý vesnický kluk (já asi ve 12 letech jezdit po poli o ních a řípách,nezůstalo jen po poli ale i mezi vesnicemi - tenkrát řidiči vyuívali naí pomoci a seděli v hospodách) - později jsem chodil ofiko na brigády k jezeďákům ,s náklaďákem jsem jezdil krátce (a načerno) pokud se dá říct spětce a v3s náklaďák mimo to jsem pouíval půl roku 30 avii kterou jsem vlastnil místo osobáku kdy mi ho ukradli;-) - To mé zkuenosti ;-) (mimo to umím s jeřáby bez omezení tun,bagry,lokomotivami) do letadel,ponorek a tanku mne nepustili mne nepustili:-p
|
|
07.04.2017 20:59 -
Re: Podradzovanie s medziplynom
|
3057485
|
|
autodiag
|
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDi | Počet příspěvků: 6541 |
|
|
..a ja umim litat
..a ja umim litat :) :) :-))
|
|
07.04.2017 21:19 -
Re: Podradzovanie s medziplynom
|
3057488
|
|
jumep
|
|
|
ja ako neviem ale ked pustam plyn tak vytiahnem rychlost, malickom, bez namahy
pri brzdeni motorom je to trocha ina situacia, ale aj vtedy to ide ak pouzijes predtym na uvolnenie plyn, ale to vacsinou uz davno predtym ako bolo potrebne podradovat bolo podradene na vhodny prevodovy stupen a slo sa na motorovke
vy musite mat vzdy problem s cimkolvek co napisem, davam si zavazok ze uz na vas nereeagujem
ja ako neviem ale ked pustam plyn tak vytiahnem rychlost, malickom, bez namahy
pri brzdeni motorom je to trocha ina situacia, ale aj vtedy to ide ak pouzijes predtym na uvolnenie plyn, ale to vacsinou uz davno predtym ako bolo potrebne podradovat bolo podradene na vhodny prevodovy stupen a slo sa na motorovke
vy musite mat vzdy problem s cimkolvek co napisem, davam si zavazok ze uz na vas nereeagujem
|
|
07.04.2017 21:27 -
Re: Podradzovanie s medziplynom
|
3057492
|
|
Mikra
|
Město: Velké Hamry, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive Break | Počet příspěvků: 3730 |
|
|
Můu potvrdit, e se dá bez spojky vyřadit i u traktoru i u autobusu. Jezdil jsem s RTO i s Karosou a kdy chce, tak to vyřadí. Jen musí mít trochu v uchu motor. Jasně e ák autokoly to nezvládne. Profík bez spojky i přeřadí. Kdy je nouze a potřebuje dojet do dílny, tak dokáe věci, který jindy ne. No a plnej náklaďák v tahu nebo při brdění motorem, to je trochu vyí level. Do toho bych neel. Leda na cizím autě.
Můu potvrdit, e se dá bez spojky vyřadit i u traktoru i u autobusu. Jezdil jsem s RTO i s Karosou a kdy chce, tak to vyřadí. Jen musí mít trochu v uchu motor. Jasně e ák autokoly to nezvládne. Profík bez spojky i přeřadí. Kdy je nouze a potřebuje dojet do dílny, tak dokáe věci, který jindy ne. No a plnej náklaďák v tahu nebo při brdění motorem, to je trochu vyí level. Do toho bych neel. Leda na cizím autě. :-d
|
|
07.04.2017 22:28 -
Re: Podradzovanie s medziplynom
|
3057507
|
|
jruze
|
|
|
Vechno jde kdy se chce - s autobusem erákem jsem jel jen jednou na slovensko no vrchem přes ty serpentýnky jsem měl problém= byl moc dlouhej a svodidla blízko = jednou jsem si musel i couvnout páč nechtěli uhnout - v tomhle má Jumep pravdu = kdy to má v ruce a má cit to jde - na tom traktoru kdy dvojku točí moc a trojka to nechce vzít ? tak musí přeřadit pod plným a jen odlehčít spojkou - s tím jsem se naučil jako kluk dost dobře(naloená avie je něco podobného - ten klacek pod volantem byl libovej.
Vechno jde kdy se chce - s autobusem erákem jsem jel jen jednou na slovensko no vrchem přes ty serpentýnky jsem měl problém= byl moc dlouhej a svodidla blízko = jednou jsem si musel i couvnout páč nechtěli uhnout:-)))) - v tomhle má Jumep pravdu = kdy to má v ruce a má cit to jde - na tom traktoru kdy dvojku točí moc a trojka to nechce vzít ? tak musí přeřadit pod plným a jen odlehčít spojkou - s tím jsem se naučil jako kluk dost dobře(naloená avie je něco podobného - ten klacek pod volantem byl libovej.
|
|
08.04.2017 12:22 -
Re: Podradzovanie s medziplynom
|
3057552
|
|
vseved
|
Město: Mratín, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 16V 143k (103kW) Tourer | Počet příspěvků: 636 |
|
|
Omlouvám se, ale mně spíe ne vliv podřazování na převodovku spojku a pod. zajímá co udělá prudká změna otáček s rozvody. Pokud byla rozvodová kola, nebyl to ádný velký problém. U řetězového rozvodu by to neměl také být problém. Ale řemen (zvlátě po 150 - 180 000km) je přece jenom volnějí a rázová změna otáček z cca 1800 na cca 3600 mu asi nijak neprospívá. Zrovna tak jako startování roztaením.
Omlouvám se, ale mně spíe ne vliv podřazování na převodovku spojku a pod. zajímá co udělá prudká změna otáček s rozvody. Pokud byla rozvodová kola, nebyl to ádný velký problém. U řetězového rozvodu by to neměl také být problém. Ale řemen (zvlátě po 150 - 180 000km) je přece jenom volnějí a rázová změna otáček z cca 1800 na cca 3600 mu asi nijak neprospívá. Zrovna tak jako startování roztaením.
|
|
08.04.2017 12:57 -
Re: Podradzovanie s medziplynom
|
3057562
|
|
autodiag
|
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDi | Počet příspěvků: 6541 |
|
|
mam pocit ze se zadna prudka zmena otacek nekona takze resis docela nesmyslnou vec ...
PS: u retezu je paradoxne vetsi problem s preskocenim nez u remenu
mam pocit ze se zadna prudka zmena otacek nekona takze resis docela nesmyslnou vec ;) ...
PS: u retezu je paradoxne vetsi problem s preskocenim nez u remenu
|
|
| |
|
|