| | |
29.09.2010 09:53 -
Podradzovanie s medziplynom
|
2357038
|
|
sgt
|
Město: Skalité, Auto: Citroen Grand C4 SpaceTourer 2.0 BlueHDi 160 EAT8 SHINE | Počet příspěvků: 718 |
|
|
Som zvyknutý zo Xantie na podradzovanie s medziplynom - hlavne kvôli plynulosti, etreniu synchrónov, spojky, bŕzd a paliva (brzdenie motorom)
Momentálne mám novú C5, kde je 6-rýchlostný manuál, dvojhmotový zotrvačník atď... Problém je, e oproti Xantii klesajú otáčky pri pustení plynu moc rýchlo, take sa vežmi ako dajú napasova na nií prevodový stupeň. Take:
1. Pouíva niekto z vás medziplyn?
2. Ak nie, vzhžadom na dvojhmotový zotrvačník je lepie brzdi vdy brzdami, alebo podradzova?
Som zvyknutý zo Xantie na podradzovanie s medziplynom - hlavne kvôli plynulosti, etreniu synchrónov, spojky, bŕzd a paliva (brzdenie motorom) :-)
Momentálne mám novú C5, kde je 6-rýchlostný manuál, dvojhmotový zotrvačník atď... Problém je, e oproti Xantii klesajú otáčky pri pustení plynu moc rýchlo, take sa vežmi ako dajú napasova na nií prevodový stupeň. Take:
1. Pouíva niekto z vás medziplyn?
2. Ak nie, vzhžadom na dvojhmotový zotrvačník je lepie brzdi vdy brzdami, alebo podradzova?
|
|
29.09.2010 10:25 -
Re: Podradzovanie s medziplynom
|
2357044
|
|
Rafmartin
|
Město: Zálesie, Auto: Citroen C3 HDi | Počet příspěvků: 209 |
|
|
1. medziplyn pouzivam, zvykol som si na to. Neviem sice, aky to ma vplyv na motor, prevodovku, atd., ale lepsie sa mi tak radi
2. Osobne brzdim motorom len v 5,4,a 3. ked spomalujem na krizovatke, tak uz do dvojky neradim, dobrzdim brzdami. to som na cca 30 km/h a davat to do dvojky uz nema velky zmysel ani efekt, lebo tak ci tak potom musim dobrzdit.
1. medziplyn pouzivam, zvykol som si na to. Neviem sice, aky to ma vplyv na motor, prevodovku, atd., ale lepsie sa mi tak radi
2. Osobne brzdim motorom len v 5,4,a 3. ked spomalujem na krizovatke, tak uz do dvojky neradim, dobrzdim brzdami. to som na cca 30 km/h a davat to do dvojky uz nema velky zmysel ani efekt, lebo tak ci tak potom musim dobrzdit.
|
|
29.09.2010 12:43 -
Re: Podradzovanie s medziplynom
|
2357052
|
|
jumep
|
|
|
od pouzivania medziplynu som si pri c5 odvykol, ta prevodovka je dost dobre dimenzovana, takze by som to neriesil, reakcia toho hdi je mierne ina ako u klasiky
a brzdit motorom kazdopadne, to tomu zotrvaku nejako extra neublizi
od pouzivania medziplynu som si pri c5 odvykol, ta prevodovka je dost dobre dimenzovana, takze by som to neriesil, reakcia toho hdi je mierne ina ako u klasiky
a brzdit motorom kazdopadne, to tomu zotrvaku nejako extra neublizi
|
|
29.09.2010 12:56 -
Re: Podradzovanie s medziplynom
|
2357062
|
|
jardda
|
Město: Trhove sviny, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.2 HDi 16V 173k (125kW) Tourer | Počet příspěvků: 109 |
|
|
C5 není náklaďák
C5 není náklaďák:-d:-d
|
|
29.09.2010 13:53 -
Re: Podradzovanie s medziplynom
|
2357067
|
|
Luki_C5
|
Město: Holeov, Auto: C6 2.7 HDI Exclusive | Počet příspěvků: 971 |
|
|
Hosi neblaznete s tema meziplynama. Pripada mi to jako hnnnn psss hnnn psss. Uz jen aby odfukoval vzduchovy valec a muzeme si vsichni delat ridicske opravneni skupiny C.
Hosi neblaznete s tema meziplynama. Pripada mi to jako hnnnn psss hnnn psss. Uz jen aby odfukoval vzduchovy valec a muzeme si vsichni delat ridicske opravneni skupiny C.
|
|
29.09.2010 14:40 -
Re: Podradzovanie s medziplynom
|
2357070
|
|
C5stepan
|
|
|
Rafmartin: v litě má benziňák. Proboha, proč meziplyn? To jsem pouíval naposledy v Tatře 138!
Rafmartin: v litě má benziňák. Proboha, proč meziplyn? To jsem pouíval naposledy v Tatře 138;-)!
|
|
29.09.2010 15:11 -
Re: Podradzovanie s medziplynom
|
2357072
|
|
TomasT
|
Město: Praha 15, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SX Break | Počet příspěvků: 1470 |
|
|
Při brzdění motorem - podřazování na trojku se taky snaím trochu do plynu ouchnout (zvednout otáčky) - etří to obloení spojky a kdy to neudělám tak to často protivně zavre .link.
Při brzdění motorem - podřazování na trojku se taky snaím trochu do plynu ouchnout (zvednout otáčky) - etří to obloení spojky a kdy to neudělám tak to často protivně zavre http://www.c5club.cz/diskuze/motor-prevodovka-vyfukovy-system/1105587-spojka/
|
|
29.09.2010 18:04 -
Re: Podradzovanie s medziplynom
|
2357081
|
|
autodiag
|
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDi | Počet příspěvků: 6541 |
|
|
ja bych toto vlakno nazval jako uplne zbytecne a nesmyslne i debatu kolem nej
to ze radis z meziplynem je tvuj zlozvyk /spatny navyk nebo si to pojmenuj jak chces
osobni auto neni nakladak ,mam zcela jinou prevodovku ktera ma synchrony (ktere ddto ma i vetsina modernich nakladnich aut) meziplyn se hodi tak do stare tatry nebo V3S
ja bych toto vlakno nazval jako uplne zbytecne a nesmyslne i debatu kolem nej
to ze radis z meziplynem je tvuj zlozvyk /spatny navyk nebo si to pojmenuj jak chces
osobni auto neni nakladak ,mam zcela jinou prevodovku ktera ma synchrony (ktere ddto ma i vetsina modernich nakladnich aut) meziplyn se hodi tak do stare tatry nebo V3S
|
|
29.09.2010 21:01 -
Re: Podradzovanie s medziplynom
|
2357107
|
|
zico
|
|
|
sgt, podla mojho nazoru medziplynom tomu velmi nepomahas, lebo pri kazdom podradeni:
- stlacis spojku 2x namiesto 1x - tj. rychlejsie ju opotrebujes
- stlacis navyse plynovy pedal, takze si zvysis spotrebu paliva
Tiez som mal predtym Xantiu a medziplyn som zvykol kvapnut len v pripade, ze som zaradoval kvalt z neutralu pri vyssej rychlosti - napr. po dlhom tiahlom dialnicnom klesani. Pri 140-ke medziplyn naozaj ulahcil zaradenie 5-ky ..
Odkedy som AT, medziplyn mozem leda tak na parkovisku
sgt, podla mojho nazoru medziplynom tomu velmi nepomahas, lebo pri kazdom podradeni:
- stlacis spojku 2x namiesto 1x - tj. rychlejsie ju opotrebujes
- stlacis navyse plynovy pedal, takze si zvysis spotrebu paliva
Tiez som mal predtym Xantiu a medziplyn som zvykol kvapnut len v pripade, ze som zaradoval kvalt z neutralu pri vyssej rychlosti - napr. po dlhom tiahlom dialnicnom klesani. Pri 140-ke medziplyn naozaj ulahcil zaradenie 5-ky ..
Odkedy som AT, medziplyn mozem leda tak na parkovisku :-)
|
|
29.09.2010 21:06 -
Re: Podradzovanie s medziplynom
|
2357108
|
|
jumep
|
|
|
ako opotrebvavas spojku bez zataze? snad len lozisko ze dostane zataz
ale proste medziplyn pri c5 je blbost
ps. ja som aj na tatrovke bol nauceny len na jedno stupenie na spojku, bez spojky vyradit, ak vies narabat s plynom a rychlostou neni to najmensi problem, medziplyn a spojka zaradit ...
ale skratka c5 / novsie auta to vobec neni potrebne a tiez to auto k tomu ani nanavadza ....
takze kludne si odvyknut od toho a radit normalne
ako opotrebvavas spojku bez zataze? snad len lozisko ze dostane zataz
ale proste medziplyn pri c5 je blbost
ps. ja som aj na tatrovke bol nauceny len na jedno stupenie na spojku, bez spojky vyradit, ak vies narabat s plynom a rychlostou neni to najmensi problem, medziplyn a spojka zaradit ...
ale skratka c5 / novsie auta to vobec neni potrebne a tiez to auto k tomu ani nanavadza ....
takze kludne si odvyknut od toho a radit normalne
|
|
29.09.2010 21:12 -
Re: Podradzovanie s medziplynom
|
2357111
|
|
zico
|
|
|
doplnujem: myslim opotrebenie oblozenia; k presmyku lamely dojde 2x namiesto 1x
doplnujem: myslim opotrebenie oblozenia; k presmyku lamely dojde 2x namiesto 1x
|
|
02.04.2017 13:56 -
Re: Podradzovanie s medziplynom
|
3055467
|
|
vseved
|
Město: Mratín, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 16V 143k (103kW) Tourer | Počet příspěvků: 636 |
|
|
Narazil jsem na tuto diskuzi. Řeí se lamela,dvojhmota, setrvák. Ale jaký vliv prudká změna obrátek má na rozvodový řemen. Vichni výrobci pouívající rozvodový řemen nedoporučují (někteří dokonce zakazují) uvádění motoru do chodu roztahováním vozidla z důvodů monosti přeskočení řemenu.
Narazil jsem na tuto diskuzi. Řeí se lamela,dvojhmota, setrvák. Ale jaký vliv prudká změna obrátek má na rozvodový řemen. Vichni výrobci pouívající rozvodový řemen nedoporučují (někteří dokonce zakazují) uvádění motoru do chodu roztahováním vozidla z důvodů monosti přeskočení řemenu.
|
|
02.04.2017 14:50 -
Re: Podradzovanie s medziplynom
|
3055480
|
|
autodiag
|
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDi | Počet příspěvků: 6541 |
|
|
meziplyn se pouzival proto,protoze prevodovka nemela synchrony mezi stupni to je uz ale pres 40 let minulosti
meziplyn se pouzival proto,protoze prevodovka nemela synchrony mezi stupni to je uz ale pres 40 let minulosti
|
|
02.04.2017 21:33 -
Re: Podradzovanie s medziplynom
|
3055531
|
|
zdenekb
|
Město: Praha, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v SX Break | Počet příspěvků: 81 |
|
|
Krom náklaďáku jsem meziplyn pouíval v 1202, která neměla synchronizovanou jedničku a pak i u jiných vozů při řazení dolů, pokud jsem potřeboval podřadit kvůli výkonu (předjídění, kopec) - samozřejmě ne, kdy jsem zpomaloval a chtěl brzdit motorem. Řazení bylo rychlejí. Tehdy ale motory měly karburátory a ádnou elektorniku, která by do toho kecala, líp "ly za plynem". U dávno to nedělám a v dieselové C5 mě to u ani nenapadlo.
Krom náklaďáku jsem meziplyn pouíval v 1202, která neměla synchronizovanou jedničku a pak i u jiných vozů při řazení dolů, pokud jsem potřeboval podřadit kvůli výkonu (předjídění, kopec) - samozřejmě ne, kdy jsem zpomaloval a chtěl brzdit motorem. Řazení bylo rychlejí. Tehdy ale motory měly karburátory a ádnou elektorniku, která by do toho kecala, líp "ly za plynem". U dávno to nedělám a v dieselové C5 mě to u ani nenapadlo.
|
|
04.04.2017 19:45 -
Re: Podradzovanie s medziplynom
|
3056593
|
|
gtv8
|
Město: Brno, Auto: Citroën C5 I 3.0i 24v Exclusive | Počet příspěvků: 73 |
|
|
No, aby se ta prevodovka nek*vila. Kup si auto co ty meziplyny sazi elektronicky, co vim tak v historii to byla alfa 156 selespeed, nebo nissan 350z. Spie jde o to kolik přeřazeni ma almara přeít. Pokud má atmosféru benzín tak do euro2-3 a mech lanko ke klapce tak to jetě jde. Pokud je plyn elektronickej, turbo a těkej setrvák, tak to horko těko trefí.
No, aby se ta prevodovka nek*vila. Kup si auto co ty meziplyny sazi elektronicky, co vim tak v historii to byla alfa 156 selespeed, nebo nissan 350z. Spie jde o to kolik přeřazeni ma almara přeít. Pokud má atmosféru benzín tak do euro2-3 a mech lanko ke klapce tak to jetě jde. Pokud je plyn elektronickej, turbo a těkej setrvák, tak to horko těko trefí.
|
|
| |
|
|