| | |
05.08.2020 18:45 -
Re: Zkusenosti s motorem 3.0HDi
|
3279196
|
|
jumep
|
|
|
Ja tu mam jednu 3.0, predne turbo ma zlu regulaciu - pekne pocut ako pisti ten motorcek a stale sa niekam hybe
ale popri inom som si vsimol, ze je tam polozka ambient air temperature ktora lieta -43 27 80 dokola
nemyslim ze je to nejake cidlo, moc som sa nemal cas este tomu venovat
Ja tu mam jednu 3.0, predne turbo ma zlu regulaciu - pekne pocut ako pisti ten motorcek a stale sa niekam hybe
ale popri inom som si vsimol, ze je tam polozka ambient air temperature ktora lieta -43 27 80 dokola
nemyslim ze je to nejake cidlo, moc som sa nemal cas este tomu venovat
|
|
28.09.2020 22:27 -
Re: Zkusenosti s motorem 3.0HDi
|
3284897
|
|
STRUCTOR
|
Město: Praha 8, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 16V 143k (103kW) | Počet příspěvků: 88 |
|
|
mam 3.0Hdi v c6, najeto necelých 300tis, auto mám 3 roky a spokojenost, motor jede tise, neere olej, spotřeba...no záleí hodně jestli jezdím po Praze nebo mimo, taky na náladě-tj jak jedu rychle, ale přes 10 jsem jetě netankoval, pod 7,5 jsem se zatím nedostal. Ze by převodovka kubala....to se mi zatím také nestalo.
mam 3.0Hdi v c6, najeto necelých 300tis, auto mám 3 roky a spokojenost, motor jede tise, neere olej, spotřeba...no záleí hodně jestli jezdím po Praze nebo mimo, taky na náladě-tj jak jedu rychle, ale přes 10 jsem jetě netankoval, pod 7,5 jsem se zatím nedostal. Ze by převodovka kubala....to se mi zatím také nestalo.
|
|
29.09.2020 14:12 -
Re: Zkusenosti s motorem 3.0HDi
|
3284913
|
|
Tony_Z
|
Město: Okr. Kladno, Auto: C5 III (X7) Tourer 2.2HDi 125Kw (4HT, 2009); C5 I 2.0HDi 80Kw (RHZ, 2002) | Počet příspěvků: 519 |
|
|
Tady máte reálná měření spotřeby (ne palubák). Hodnoty v odkazech pocházejí z nájezdu minimálně 40000Km.
Průměrná spotřeba tohoto motoru v C5 X7 a C6 je 8l/100km.
Kdo s tím jedí za 6L, tak je kouzelník nebo jezdí po dálnici 100km/h nebo je oktávista (těm to vlastně s lehkou nohou naftu vyrábělo). A ano, určitě to jde na nějakých trasách za určitých podmínek dostat na 5L/100km, ale to jistě nezajímá nikoho, kdo chce normálně jezdit a vude.
C6: .link.
C5: .link.
Tady máte reálná měření spotřeby (ne palubák). Hodnoty v odkazech pocházejí z nájezdu minimálně 40000Km.
Průměrná spotřeba tohoto motoru v C5 X7 a C6 je 8l/100km.
Kdo s tím jedí za 6L, tak je kouzelník nebo jezdí po dálnici 100km/h nebo je oktávista (těm to vlastně s lehkou nohou naftu vyrábělo). A ano, určitě to jde na nějakých trasách za určitých podmínek dostat na 5L/100km, ale to jistě nezajímá nikoho, kdo chce normálně jezdit a vude.
C6: https://www.spritmonitor.de/en/overview/12-Citroen/595-C6.html?fueltype=1&power_s=170&power_e=180&minkm=40000
C5: https://www.spritmonitor.de/en/overview/12-Citroen/90-C5.html?fueltype=1&power_s=170&power_e=180&minkm=40000
|
|
29.09.2020 16:05 -
Re: Zkusenosti s motorem 3.0HDi
|
3284914
|
|
jruze
|
|
|
Tony_Z napsal(a): Tady máte reálná měření spotřeby (ne palubák). Hodnoty v odkazech pocházejí z nájezdu minimálně 40000Km.
Průměrná spotřeba tohoto motoru v C5 X7 a C6 je 8l/100km.
Kdo s tím jedí za 6L, tak je kouzelník nebo jezdí po dálnici 100km/h nebo je oktávista (těm to vlastně s lehkou nohou naftu vyrábělo). A ano, určitě to jde na nějakých trasách za určitých podmínek dostat na 5L/100km, ale to jistě nezajímá nikoho, kdo chce normálně jezdit a vude.
C6: .link.
C5: .link.
Já určitě nejsem oktávista , ale souhlasím s tím e najedu ve Veselí nad Lunicí na dálnici nepřekročím 150km/h krom Beneova kde se trochu zaseknu občas v koloně najedu na D1 potom po okruhu na Mladou Boleslav a sjídím na Radonice take 90% dálnice průměrku kolem 80-90 a spotřeba kolem 6,2 - 6.7 = tu trasu jezdím pravidelně z časem hodinu dvacet a je to 120Km(kdy jedu předpisově tak hodinu a půl)
Já určitě nejsem oktávista , ale souhlasím s tím e najedu ve Veselí nad Lunicí na dálnici nepřekročím 150km/h krom Beneova kde se trochu zaseknu občas v koloně najedu na D1 potom po okruhu na Mladou Boleslav a sjídím na Radonice take 90% dálnice průměrku kolem 80-90 a spotřeba kolem 6,2 - 6.7 ;-) = tu trasu jezdím pravidelně z časem hodinu dvacet a je to 120Km(kdy jedu předpisově tak hodinu a půl)
|
|
29.09.2020 17:05 -
Re: Zkusenosti s motorem 3.0HDi
|
3284916
|
|
jumep
|
|
|
odkedy je u vas povolenych 150 ?
odkedy je u vas povolenych 150 ?
|
|
29.09.2020 20:11 -
Re: Zkusenosti s motorem 3.0HDi
|
3284920
|
|
STRUCTOR
|
Město: Praha 8, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 16V 143k (103kW) | Počet příspěvků: 88 |
|
|
Mno jasně, asi se dá kolem 6...moná, ...ale já jezdím krátké trasy a Prahu (centrum). Při klidné jízdě do Brna a zpět jsem dle BC přijel i za 6,1....ale pak jsem zbytek nádre vycoural po Praze.....a bylo z toho krásných 8.
Mno jasně, asi se dá kolem 6...moná, ...ale já jezdím krátké trasy a Prahu (centrum). Při klidné jízdě do Brna a zpět jsem dle BC přijel i za 6,1....ale pak jsem zbytek nádre vycoural po Praze.....a bylo z toho krásných 8.
|
|
30.09.2020 08:42 -
Re: Zkusenosti s motorem 3.0HDi
|
3284921
|
|
sumi
|
Město: Přezletice, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive Break | Počet příspěvků: 81 |
|
|
njn, u těchto vyích obsahů se spotřeba přesněji počítá na motohodiny
njn, u těchto vyích obsahů se spotřeba přesněji počítá na motohodiny :-d
|
|
30.09.2020 12:59 -
Re: Zkusenosti s motorem 3.0HDi
|
3284953
|
|
RimmerCZ
|
Město: Hlučín, Auto: Mercedes E 400d | Počet příspěvků: 611 |
|
|
Jako nechcu se s nikym hadat, to zaboha ne, ale musim reagovat, za 6l ti muze ten motor jet jen ve specifickych podminkach. V lete jsme byli na jizni morave, prumerna rychlost cca 70,celkem cca dve nadrze -dalnice a okrsky, na dalnici max. 140, mesto skoro vubec a prumerna byla 7 litru. Jizda ani ne rychla ale ani pomala. Jinak normalne pri svem jezdeni po okrskach a mesta jezdim kolem 8litru. Jako jestli pojedes po dalnici a das tempomat treba na 100 tak ano, za tu jizdu budes mit treba 6, mozna to pujde o k 5, ale jako statisticky vzorek to moc nevypovida, lidi takhle jezdit prece nebudou. Takze nevyvracim, ze za nejakou konkretni trasu mas 6 litru. Ja jen aby se toho nekdo nechyt, me prijde spotreba toho auta celkem super, zejmena kdyz predchozi jednickova C5 2.2Hdi s automatem zrala ve stejnem rezimu o litr vic a zdaleka nejela tak dobre.
Jako nechcu se s nikym hadat, to zaboha ne, ale musim reagovat, za 6l ti muze ten motor jet jen ve specifickych podminkach. V lete jsme byli na jizni morave, prumerna rychlost cca 70,celkem cca dve nadrze -dalnice a okrsky, na dalnici max. 140, mesto skoro vubec a prumerna byla 7 litru. Jizda ani ne rychla ale ani pomala. Jinak normalne pri svem jezdeni po okrskach a mesta jezdim kolem 8litru. Jako jestli pojedes po dalnici a das tempomat treba na 100 tak ano, za tu jizdu budes mit treba 6, mozna to pujde o k 5, ale jako statisticky vzorek to moc nevypovida, lidi takhle jezdit prece nebudou. Takze nevyvracim, ze za nejakou konkretni trasu mas 6 litru. Ja jen aby se toho nekdo nechyt, me prijde spotreba toho auta celkem super, zejmena kdyz predchozi jednickova C5 2.2Hdi s automatem zrala ve stejnem rezimu o litr vic a zdaleka nejela tak dobre.
|
|
01.10.2020 16:33 -
Re: Zkusenosti s motorem 3.0HDi
|
3285043
|
|
jruze
|
|
|
Já s tebou soulasím - manelka s tímto motorem měla spotřebu 10L = ráno nastartovala (+- 10min to stálo na místě) potom jela 4Km do práce z práce 4Km domů = auto běýelo na volnoběh déle ne jelo a spotřeba +- 10L. Já nastartuji a jedu hned sice na nízké otáčky aby se zahřál motor (2-3Km) k nájezdu na dálnici - potom D3 a kousek kolem Beneova potom D1 skoro a k nám rychlost 140-150 (auto jede 90% na estku = potom spotřeba +-6L Já tím chtěl jen říct e se s tímto motorem dá v pohodě jet za stejnou spotřebu jako s biturbem,nebo dvoulitrem v AP (pokud se samozřejmě nezačnu honit s mystrama světa kteří si myslí e mají jejrychlejí auta a e na ně nikdo nemá = potom jedu jak s biturbem tak s třílitrem kolem 9L také)ale jedu 200Km/h a nejedu strop ani s jedním.
Já s tebou soulasím - manelka s tímto motorem měla spotřebu 10L = ráno nastartovala (+- 10min to stálo na místě) potom jela 4Km do práce z práce 4Km domů = auto běýelo na volnoběh déle ne jelo a spotřeba +- 10L. Já nastartuji a jedu hned sice na nízké otáčky aby se zahřál motor (2-3Km) k nájezdu na dálnici - potom D3 a kousek kolem Beneova potom D1 skoro a k nám rychlost 140-150 (auto jede 90% na estku = potom spotřeba +-6L;-) Já tím chtěl jen říct e se s tímto motorem dá v pohodě jet za stejnou spotřebu jako s biturbem,nebo dvoulitrem v AP (pokud se samozřejmě nezačnu honit s mystrama světa kteří si myslí e mají jejrychlejí auta a e na ně nikdo nemá = potom jedu jak s biturbem tak s třílitrem kolem 9L také)ale jedu 200Km/h a nejedu strop ani s jedním.:-)
|
|
05.10.2020 08:44 -
Re: Zkusenosti s motorem 3.0HDi
|
3285185
|
|
Juras555
|
Město: Bučovice, Auto: Citroën C5 III (X7) 3.0 V6 HDi Tourer | Počet příspěvků: 166 |
|
|
RimmerCZ napsal(a): Davam to sem, protoze se to tyka vyhradne vicemene 3.0 HDi. Roky jsem se potykal s cukanim motoru pri jizde s lehkym plynem, treba v obci pri ustalenych otackach kolem 1500. Stacilo lehce pridat a motor zaskubal a hodne, jak kdyz vypnes dodavku paliva a hned zase zapnes. Cukalo to s autem hodne. Staci pak hned pridat vic plynu nebo naopak ubrat a prestane to. Zvlastni znameni bylo, ze to dela jen pri teplotach 17-18stupnu a vyse. Stacilo aby bylo 15 a neudela to. Diagnostika neukazala zadnou chybu, ktera by neco indikovala, takze nebylo od ceho se odpichnout a pokus omyl jsem nechtel - je to draha zalezistost. Nasel jsem na anglickem foru cloveka, co tohle resil a mel uplne stejne priznaky. Vymenil EGRy na doporuceni (pokus-omyl) coz je cca 2x 12 tisic a nepomohlo. Pak to resil s nejakym garaznikem, ktery se mu v tom tyden vrtal a nezdaly se mu nejak klapky sani - kde se mixuje vzduch z egru. Pak mi napsal, ze to uplne prestalo. Rok jsem s tim vahal, a nakonec jsem to zkusil - dil v citroenu bez slevy 9900, pri montazi v citroenu sleva na dil 25%, prace asi hodinu az dve, takze jsem se celkem do 9tisic vlezl. Presttalo to uplne cukat. 3x slava a nejkrasnejsi je, ze jsem nemusel menit EGRy, snimac otacek a tak ruzne experimenty. Tohle si bohuzel odsral nekdo jiny. Nastesti pro me. Takze pokud mate nekdo takoveto priznaky, kde hlavni ukazatel je, ze to dela jen pri teplotach 17-18 stupnu a vice, tak se asi jedna o ten samy problem. Jestli se to tyka i motoru 2.7HDi nemam tuseni. Zajimave je, ze jsem s tim takhle jezdil asi 5 let a v podstate se to vyrazne nezhorsovalo.
Mám s tímto motorem naprosto stejnej problém, jaký to jsou klaply, nebylo by číslo dílu?
Mám s tímto motorem naprosto stejnej problém, jaký to jsou klaply, nebylo by číslo dílu?
|
|
07.10.2020 08:52 -
Re: Zkusenosti s motorem 3.0HDi
|
3285394
|
|
Dawe
|
Město: Praha, Auto: Peugeot 508 R8 2,0BHDi | Počet příspěvků: 151 |
|
|
0345 G1 pro 3,0HDi V6
0345 G1 pro 3,0HDi V6
|
|
07.10.2020 11:34 -
Re: Zkusenosti s motorem 3.0HDi
|
3285400
|
|
RimmerCZ
|
Město: Hlučín, Auto: Mercedes E 400d | Počet příspěvků: 611 |
|
|
Akorat jedna vec. Nevim proc to u dealera "posrali", ale dil sice vymenili, auto normalne jezdilo, jenze se pri nastartovanem motoru ozyvalo z tech klapek bouchani v pravidelnem intervalu cca 10 vterin nebo tak.
Tak mi to muj mechanik zkouknul a hlasilo to chybu kalibrace nejakeho toho ventilu, ze odchylka od minimalni polohy nebo tak neco. Ma se totiz provest kalibrace pri studenem motoru, nastartovat a nechat zahrat a celou dobu se dela nejaka kalibrace toho ventilu. Chvili to trva nez se dostane motor na provozni teplotu, ale po tomhle ukonu uz nic neboucha a diag chybu nehlasi. Prvne jsem myslel, ze je spatny dil, ale byla chyba mezi klavesnici a zidli u dealera. Tak jen kdybys to menil, tak je na to upozorni a znamena to, ze jim tam musis nechat auto pres noc, at vychladne motor. Vymena toho dilu je v diag psane 0.4h, nauctovali samozrejme vic no, a diag si taky nauctovali, ale neresil jsem to s nima, nemam na to nervy Nechal jsem to tam delat jen proto, ze to s montazi bylo levnejsi nez jen koupe samotneho dilu.
Akorat jedna vec. Nevim proc to u dealera "posrali", ale dil sice vymenili, auto normalne jezdilo, jenze se pri nastartovanem motoru ozyvalo z tech klapek bouchani v pravidelnem intervalu cca 10 vterin nebo tak.
Tak mi to muj mechanik zkouknul a hlasilo to chybu kalibrace nejakeho toho ventilu, ze odchylka od minimalni polohy nebo tak neco. Ma se totiz provest kalibrace pri studenem motoru, nastartovat a nechat zahrat a celou dobu se dela nejaka kalibrace toho ventilu. Chvili to trva nez se dostane motor na provozni teplotu, ale po tomhle ukonu uz nic neboucha a diag chybu nehlasi. Prvne jsem myslel, ze je spatny dil, ale byla chyba mezi klavesnici a zidli u dealera. Tak jen kdybys to menil, tak je na to upozorni a znamena to, ze jim tam musis nechat auto pres noc, at vychladne motor. Vymena toho dilu je v diag psane 0.4h, nauctovali samozrejme vic no, a diag si taky nauctovali, ale neresil jsem to s nima, nemam na to nervy :nevim Nechal jsem to tam delat jen proto, ze to s montazi bylo levnejsi nez jen koupe samotneho dilu.
|
|
07.10.2020 11:48 -
Re: Zkusenosti s motorem 3.0HDi
|
3285401
|
|
Juras555
|
Město: Bučovice, Auto: Citroën C5 III (X7) 3.0 V6 HDi Tourer | Počet příspěvků: 166 |
|
|
Zajímavý, nezkouel to u někdo rozdělat a vyčistit? Nevím do jaké míry to je rozebiratelný, ale moná by to lo.
Zajímavý, nezkouel to u někdo rozdělat a vyčistit? Nevím do jaké míry to je rozebiratelný, ale moná by to lo.
|
|
13.10.2020 18:04 -
Re: Zkusenosti s motorem 3.0HDi
|
3286347
|
|
nVi
|
Město: Brno, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.7 V6 HDi 208k (150kW) | Počet příspěvků: 111 |
|
|
Těch "ventilů" co se kalibruje je tam vícero.
Ale v tom vstupu do nasávání je klapka která reaguje na otevírání EGR.
A ta se kalibruje stejně jak se musí kalibrovat EGR kdy je vymeni.
Jinak před tou klapkou v přívodu je senzor teploty a za ní čidlo tlaku vzduchu a to chce taky občas vyčistit.
A aby toho nebylo málo tak na chod motoru, jeho odezvu a spotřebu má hodně velký vliv chod SWIRL klapek. Který mění reim 16V a 24V a jsou řízeny podtlakem. Take pokud nefungujou tak jsou buď v háji hadičky a nebo větinou je rupla membrána na táhlu.
Těch "ventilů" co se kalibruje je tam vícero.
Ale v tom vstupu do nasávání je klapka která reaguje na otevírání EGR.
A ta se kalibruje stejně jak se musí kalibrovat EGR kdy je vymeni.
Jinak před tou klapkou v přívodu je senzor teploty a za ní čidlo tlaku vzduchu a to chce taky občas vyčistit.
A aby toho nebylo málo tak na chod motoru, jeho odezvu a spotřebu má hodně velký vliv chod SWIRL klapek. Který mění reim 16V a 24V a jsou řízeny podtlakem. Take pokud nefungujou tak jsou buď v háji hadičky a nebo větinou je rupla membrána na táhlu.
|
|
14.10.2020 07:28 -
Re: Zkusenosti s motorem 3.0HDi
|
3286368
|
|
autodiag
|
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDi | Počet příspěvků: 6541 |
|
|
RimmerCZ napsal(a): Vymena toho dilu je v diag psane 0.4h, nauctovali samozrejme vic no, a diag si taky nauctovali,
cas je 0.4 normo hodin kde ma hodina tusim 100 minut (nevim presne) ,ne 0.4 bezne hodiny a je to norma kdy vse jde jak ma,coz u tohoto motoru jde malokdy
navic nekdy jsou casy takove ze proste stihnout neda
cas je 0.4 normo hodin kde ma hodina tusim 100 minut (nevim presne) ,ne 0.4 bezne hodiny ;) a je to norma kdy vse jde jak ma,coz u tohoto motoru jde malokdy ;)
navic nekdy jsou casy takove ze proste stihnout neda
|
|
04.11.2021 15:15 -
Re: Zkusenosti s motorem 3.0HDi
|
3326384
|
|
RimmerCZ
|
Město: Hlučín, Auto: Mercedes E 400d | Počet příspěvků: 611 |
|
|
Narazil jsem dneska na jedno videjko na YT - Land Rover s motorem TDV6 - blok motoru Ford Lion 2.7/3.0 co je stejny jako v PSA. Rozbiraji ho tam po poruse loziska na klikovce. Je to tak pekne vysvetlene a jde videt co zpusobuje smrt tehle motoru - protoceni loziska a nasledneho zadreni z nedostatku oleje proudiciho tema kanalama v klikovce.
Docela me prekvapilo, ze hlavni loziska na klikove hrideli v bloku motoru jsou kluzna a nikoliv kulickova. Tohle jsem vubec nevedel, proto se taky asi tak rychle zadrou.
.link.
Narazil jsem dneska na jedno videjko na YT - Land Rover s motorem TDV6 - blok motoru Ford Lion 2.7/3.0 co je stejny jako v PSA. Rozbiraji ho tam po poruse loziska na klikovce. Je to tak pekne vysvetlene a jde videt co zpusobuje smrt tehle motoru - protoceni loziska a nasledneho zadreni z nedostatku oleje proudiciho tema kanalama v klikovce.
Docela me prekvapilo, ze hlavni loziska na klikove hrideli v bloku motoru jsou kluzna a nikoliv kulickova. Tohle jsem vubec nevedel, proto se taky asi tak rychle zadrou.
https://www.youtube.com/watch?v=MKYovvWWym0
|
|
07.11.2021 16:04 -
Re: Zkusenosti s motorem 3.0HDi
|
3326519
|
|
Henry
|
|
|
Pokud se dobře pamatuju tak jediný 4 taktní motor s kuličkovými loisky na klikovce byl JAWA 500OHC. Ostatní motory co jsem měl v ruce byli s kluznými loisky.
P.S. Dokonce jsem někde slyel, e ta kluzná vydrí víc.
Pokud se dobře pamatuju tak jediný 4 taktní motor s kuličkovými loisky na klikovce byl JAWA 500OHC. Ostatní motory co jsem měl v ruce byli s kluznými loisky.
P.S. Dokonce jsem někde slyel, e ta kluzná vydrí víc.:-o
|
|
| |
|
|