Jméno
Heslo
Trvale přihlásit 
Nová registrace
Èesky English
Vyhledávání
Rozšírené ...

 

 Diskuzní fórum / Všeobecná NE-technická diskuze o C5 / Zkusenosti s motorem 3.0HDi
|< < 1 2 3 4 5 > >|
28.07.2020 23:00 - Re: Zkusenosti s motorem 3.0HDi 3278414
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 11800

U??vate? Poslat soukromou zprávu
RimmerCZ napsal(a):
Nema, protoze 2.2 a 3.0 je uz na tovarnim maximu 450. 3.0 je navic useknuta na kroutaku, aby to maximum nepretahla, proto nema tak velky turbo zatah jako jine diesely. Tusim v Jaguaru je ten motor nastaveny jinak tusim 600nM a 290koni. Nevim presne, bylo to ale o dost vice.


Třílitr má (měl by mít) omezení při rozjezdu jako ochranu převodovky

05.08.2020 18:45 - Re: Zkusenosti s motorem 3.0HDi 3279196
jumep
Město: Piestany, Auto: Citroen C6 2.7HDiPočet příspěvků: 17329

Moder?tor Poslat soukromou zprávu
Ja tu mam jednu 3.0, predne turbo ma zlu regulaciu - pekne pocut ako pisti ten motorcek a stale sa niekam hybe

ale popri inom som si vsimol, ze je tam polozka ambient air temperature ktora lieta -43 27 80 dokola
nemyslim ze je to nejake cidlo, moc som sa nemal cas este tomu venovat

28.09.2020 22:27 - Re: Zkusenosti s motorem 3.0HDi 3284897
STRUCTOR
Město: Praha 8, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 16V 143k (103kW)Počet příspěvků: 88
99 Poslat soukromou zprávu
mam 3.0Hdi v c6, najeto necelých 300tis, auto mám 3 roky a spokojenost, motor jede tise, nežere olej, spotřeba...no záleží hodně jestli jezdím po Praze nebo mimo, taky na náladě-tj jak jedu rychle, ale přes 10 jsem ještě netankoval, pod 7,5 jsem se zatím nedostal. Ze by převodovka škubala....to se mi zatím také nestalo.

29.09.2020 09:16 - Re: Zkusenosti s motorem 3.0HDi 3284901
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 11800

U??vate? Poslat soukromou zprávu
STRUCTOR napsal(a):
mam 3.0Hdi v c6, najeto necelých 300tis, auto mám 3 roky a spokojenost, motor jede tise, nežere olej, spotřeba...no záleží hodně jestli jezdím po Praze nebo mimo, taky na náladě-tj jak jedu rychle, ale přes 10 jsem ještě netankoval, pod 7,5 jsem se zatím nedostal. Ze by převodovka škubala....to se mi zatím také nestalo.


Já s ním jezdím pod 7. (do 150) předpisově i pod 6L - nájezd stejnej.

29.09.2020 14:12 - Re: Zkusenosti s motorem 3.0HDi 3284913
Tony_Z
Město: Okr. Kladno, Auto: C5 III (X7) Tourer 2.2HDi 125Kw (4HT, 2009); C5 I 2.0HDi 80Kw (RHZ, 2002)Počet příspěvků: 519

99 Poslat soukromou zprávu
Tady máte reálná měření spotřeby (ne palubák). Hodnoty v odkazech pocházejí z nájezdu minimálně 40000Km.
Průměrná spotřeba tohoto motoru v C5 X7 a C6 je 8l/100km.

Kdo s tím jedí za 6L, tak je kouzelník nebo jezdí po dálnici 100km/h nebo je oktávista (těm to vlastně s lehkou nohou naftu vyrábělo). A ano, určitě to jde na nějakých trasách za určitých podmínek dostat na 5L/100km, ale to jistě nezajímá nikoho, kdo chce normálně jezdit a všude.

C6: .link.

C5: .link.

29.09.2020 16:05 - Re: Zkusenosti s motorem 3.0HDi 3284914
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 11800

U??vate? Poslat soukromou zprávu
Tony_Z napsal(a):
Tady máte reálná měření spotřeby (ne palubák). Hodnoty v odkazech pocházejí z nájezdu minimálně 40000Km.
Průměrná spotřeba tohoto motoru v C5 X7 a C6 je 8l/100km.

Kdo s tím jedí za 6L, tak je kouzelník nebo jezdí po dálnici 100km/h nebo je oktávista (těm to vlastně s lehkou nohou naftu vyrábělo). A ano, určitě to jde na nějakých trasách za určitých podmínek dostat na 5L/100km, ale to jistě nezajímá nikoho, kdo chce normálně jezdit a všude.

C6: .link.

C5: .link.


Já určitě nejsem oktávista , ale souhlasím s tím že najedu ve Veselí nad Lužnicí na dálnici nepřekročím 150km/h krom Benešova kde se trochu zaseknu občas v koloně najedu na D1 potom po okruhu na Mladou Boleslav a sjíždím na Radonice takže 90% dálnice průměrku kolem 80-90 a spotřeba kolem 6,2 - 6.7 = tu trasu jezdím pravidelně z časem hodinu dvacet a je to 120Km(když jedu předpisově tak hodinu a půl)

29.09.2020 17:05 - Re: Zkusenosti s motorem 3.0HDi 3284916
jumep
Město: Piestany, Auto: Citroen C6 2.7HDiPočet příspěvků: 17329

Moder?tor Poslat soukromou zprávu
odkedy je u vas povolenych 150 ?

29.09.2020 20:11 - Re: Zkusenosti s motorem 3.0HDi 3284920
STRUCTOR
Město: Praha 8, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 16V 143k (103kW)Počet příspěvků: 88
99 Poslat soukromou zprávu
Mno jasně, asi se dá kolem 6...možná, ...ale já jezdím krátké trasy a Prahu (centrum). Při klidné jízdě do Brna a zpět jsem dle BC přijel i za 6,1....ale pak jsem zbytek nádrže vycoural po Praze.....a bylo z toho krásných 8.

30.09.2020 08:42 - Re: Zkusenosti s motorem 3.0HDi 3284921
sumi
Město: Přezletice, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 81
Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
njn, u těchto vyšších obsahů se spotřeba přesněji počítá na motohodiny

30.09.2020 12:59 - Re: Zkusenosti s motorem 3.0HDi 3284953
RimmerCZ
Město: Hlučín, Auto: Mercedes E 400dPočet příspěvků: 611
U??vate? Poslat soukromou zprávu
Jako nechcu se s nikym hadat, to zaboha ne, ale musim reagovat, za 6l ti muze ten motor jet jen ve specifickych podminkach. V lete jsme byli na jizni morave, prumerna rychlost cca 70,celkem cca dve nadrze -dalnice a okrsky, na dalnici max. 140, mesto skoro vubec a prumerna byla 7 litru. Jizda ani ne rychla ale ani pomala. Jinak normalne pri svem jezdeni po okrskach a mesta jezdim kolem 8litru. Jako jestli pojedes po dalnici a das tempomat treba na 100 tak ano, za tu jizdu budes mit treba 6, mozna to pujde o k 5, ale jako statisticky vzorek to moc nevypovida, lidi takhle jezdit prece nebudou. Takze nevyvracim, ze za nejakou konkretni trasu mas 6 litru. Ja jen aby se toho nekdo nechyt, me prijde spotreba toho auta celkem super, zejmena kdyz predchozi jednickova C5 2.2Hdi s automatem zrala ve stejnem rezimu o litr vic a zdaleka nejela tak dobre.

01.10.2020 16:33 - Re: Zkusenosti s motorem 3.0HDi 3285043
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 11800

U??vate? Poslat soukromou zprávu
Já s tebou soulasím - manželka s tímto motorem měla spotřebu 10L = ráno nastartovala (+- 10min to stálo na místě) potom jela 4Km do práce z práce 4Km domů = auto běýelo na volnoběh déle než jelo a spotřeba +- 10L. Já nastartuji a jedu hned sice na nízké otáčky aby se zahřál motor (2-3Km) k nájezdu na dálnici - potom D3 a kousek kolem Benešova potom D1 skoro až k nám rychlost 140-150 (auto jede 90% na šestku = potom spotřeba +-6L Já tím chtěl jen říct že se s tímto motorem dá v pohodě jet za stejnou spotřebu jako s biturbem,nebo dvoulitrem v AP (pokud se samozřejmě nezačnu honit s mystrama světa kteří si myslí že mají jejrychlejší auta a že na ně nikdo nemá = potom jedu jak s biturbem tak s třílitrem kolem 9L také)ale jedu 200Km/h a nejedu strop ani s jedním.

05.10.2020 08:44 - Re: Zkusenosti s motorem 3.0HDi 3285185
Juras555
Město: Bučovice, Auto: Citroën C5 III (X7) 3.0 V6 HDi TourerPočet příspěvků: 166

99 Poslat soukromou zprávu
RimmerCZ napsal(a):
Davam to sem, protoze se to tyka vyhradne vicemene 3.0 HDi. Roky jsem se potykal s cukanim motoru pri jizde s lehkym plynem, treba v obci pri ustalenych otackach kolem 1500. Stacilo lehce pridat a motor zaskubal a hodne, jak kdyz vypnes dodavku paliva a hned zase zapnes. Cukalo to s autem hodne. Staci pak hned pridat vic plynu nebo naopak ubrat a prestane to. Zvlastni znameni bylo, ze to dela jen pri teplotach 17-18stupnu a vyse. Stacilo aby bylo 15 a neudela to. Diagnostika neukazala zadnou chybu, ktera by neco indikovala, takze nebylo od ceho se odpichnout a pokus omyl jsem nechtel - je to draha zalezistost. Nasel jsem na anglickem foru cloveka, co tohle resil a mel uplne stejne priznaky. Vymenil EGRy na doporuceni (pokus-omyl) coz je cca 2x 12 tisic a nepomohlo. Pak to resil s nejakym garaznikem, ktery se mu v tom tyden vrtal a nezdaly se mu nejak klapky sani - kde se mixuje vzduch z egru. Pak mi napsal, ze to uplne prestalo. Rok jsem s tim vahal, a nakonec jsem to zkusil - dil v citroenu bez slevy 9900, pri montazi v citroenu sleva na dil 25%, prace asi hodinu az dve, takze jsem se celkem do 9tisic vlezl. Presttalo to uplne cukat. 3x slava a nejkrasnejsi je, ze jsem nemusel menit EGRy, snimac otacek a tak ruzne experimenty. Tohle si bohuzel odsral nekdo jiny. Nastesti pro me. Takze pokud mate nekdo takoveto priznaky, kde hlavni ukazatel je, ze to dela jen pri teplotach 17-18 stupnu a vice, tak se asi jedna o ten samy problem. Jestli se to tyka i motoru 2.7HDi nemam tuseni. Zajimave je, ze jsem s tim takhle jezdil asi 5 let a v podstate se to vyrazne nezhorsovalo.

Mám s tímto motorem naprosto stejnej problém, jaký to jsou klaply, nebylo by číslo dílu?

07.10.2020 08:52 - Re: Zkusenosti s motorem 3.0HDi 3285394
Dawe
Město: Praha, Auto: Peugeot 508 R8 2,0BHDiPočet příspěvků: 151
Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
0345 G1 pro 3,0HDi V6

07.10.2020 11:34 - Re: Zkusenosti s motorem 3.0HDi 3285400
RimmerCZ
Město: Hlučín, Auto: Mercedes E 400dPočet příspěvků: 611
U??vate? Poslat soukromou zprávu
Akorat jedna vec. Nevim proc to u dealera "posrali", ale dil sice vymenili, auto normalne jezdilo, jenze se pri nastartovanem motoru ozyvalo z tech klapek bouchani v pravidelnem intervalu cca 10 vterin nebo tak.

Tak mi to muj mechanik zkouknul a hlasilo to chybu kalibrace nejakeho toho ventilu, ze odchylka od minimalni polohy nebo tak neco. Ma se totiz provest kalibrace pri studenem motoru, nastartovat a nechat zahrat a celou dobu se dela nejaka kalibrace toho ventilu. Chvili to trva nez se dostane motor na provozni teplotu, ale po tomhle ukonu uz nic neboucha a diag chybu nehlasi. Prvne jsem myslel, ze je spatny dil, ale byla chyba mezi klavesnici a zidli u dealera. Tak jen kdybys to menil, tak je na to upozorni a znamena to, ze jim tam musis nechat auto pres noc, at vychladne motor. Vymena toho dilu je v diag psane 0.4h, nauctovali samozrejme vic no, a diag si taky nauctovali, ale neresil jsem to s nima, nemam na to nervy Nechal jsem to tam delat jen proto, ze to s montazi bylo levnejsi nez jen koupe samotneho dilu.

07.10.2020 11:48 - Re: Zkusenosti s motorem 3.0HDi 3285401
Juras555
Město: Bučovice, Auto: Citroën C5 III (X7) 3.0 V6 HDi TourerPočet příspěvků: 166

99 Poslat soukromou zprávu
Zajímavý, nezkoušel to už někdo rozdělat a vyčistit? Nevím do jaké míry to je rozebiratelný, ale možná by to šlo.

13.10.2020 18:04 - Re: Zkusenosti s motorem 3.0HDi 3286347
nVi
Město: Brno, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.7 V6 HDi 208k (150kW)Počet příspěvků: 111

99 Poslat soukromou zprávu
Těch "ventilů" co se kalibruje je tam vícero.

Ale v tom vstupu do nasávání je klapka která reaguje na otevírání EGR.
A ta se kalibruje stejně jak se musí kalibrovat EGR když je vymeniš.
Jinak před tou klapkou v přívodu je senzor teploty a za ní čidlo tlaku vzduchu a to chce taky občas vyčistit.

A aby toho nebylo málo tak na chod motoru, jeho odezvu a spotřebu má hodně velký vliv chod SWIRL klapek. Který mění režim 16V a 24V a jsou řízeny podtlakem. Takže pokud nefungujou tak jsou buď v háji hadičky a nebo většinou je rupla membrána na táhlu.

14.10.2020 07:28 - Re: Zkusenosti s motorem 3.0HDi 3286368
autodiag
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDiPočet příspěvků: 6541

U??vate? Poslat soukromou zprávu
RimmerCZ napsal(a):
Vymena toho dilu je v diag psane 0.4h, nauctovali samozrejme vic no, a diag si taky nauctovali,


cas je 0.4 normo hodin kde ma hodina tusim 100 minut (nevim presne) ,ne 0.4 bezne hodiny a je to norma kdy vse jde jak ma,coz u tohoto motoru jde malokdy
navic nekdy jsou casy takove ze proste stihnout neda

04.11.2021 15:15 - Re: Zkusenosti s motorem 3.0HDi 3326384
RimmerCZ
Město: Hlučín, Auto: Mercedes E 400dPočet příspěvků: 611
U??vate? Poslat soukromou zprávu
Narazil jsem dneska na jedno videjko na YT - Land Rover s motorem TDV6 - blok motoru Ford Lion 2.7/3.0 co je stejny jako v PSA. Rozbiraji ho tam po poruse loziska na klikovce. Je to tak pekne vysvetlene a jde videt co zpusobuje smrt tehle motoru - protoceni loziska a nasledneho zadreni z nedostatku oleje proudiciho tema kanalama v klikovce.

Docela me prekvapilo, ze hlavni loziska na klikove hrideli v bloku motoru jsou kluzna a nikoliv kulickova. Tohle jsem vubec nevedel, proto se taky asi tak rychle zadrou.

.link.

07.11.2021 15:08 - Re: Zkusenosti s motorem 3.0HDi 3326516
autodiag
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDiPočet příspěvků: 6541

U??vate? Poslat soukromou zprávu
RimmerCZ napsal(a):
Docela me prekvapilo, ze hlavni loziska na klikove hrideli v bloku motoru jsou kluzna a nikoliv kulickova. Tohle jsem vubec nevedel, proto se taky asi tak rychle zadrou.

.link.


a ktery motor ma kulickova loziska ?

07.11.2021 16:04 - Re: Zkusenosti s motorem 3.0HDi 3326519
Henry
Město: Hradec Kralove, Auto: Citroën C5 I 2.0i 16v X BreakPočet příspěvků: 258
99 Poslat soukromou zprávu
Pokud se dobře pamatuju tak jediný 4 taktní motor s kuličkovými ložisky na klikovce byl JAWA 500OHC. Ostatní motory co jsem měl v ruce byli s kluznými ložisky.

P.S. Dokonce jsem někde slyšel, že ta kluzná vydrží víc.

|< < 1 2 3 4 5 > >|


  
Uživatelé online  
Nejnovější příspěvky  
Inzerce  
Obrázky  
Š 2007-2017 :: by c5club,optimalizováno pro rozlišení 1024x768, Firefox, Kontakt/Administrator