| | |
10.12.2011 11:37 -
Re: Automatická převodovka - obecně
|
2431816
|
|
toskey
|
Město: Odolena Voda, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive Break | Počet příspěvků: 147 |
|
|
Co vím tak tyto převodovky TF80SC mají problémy s hydraulickými rozvaděči. .link. tady o tom trochu něco píou (kolečkem dólu). A různě na fórech (volvo,peugot,opel atd.) kde byla převodovka pouita je psáno,e nemá takovou spolehlivost jako převodovky, které se montovaly předtím. Nevím jak v III cpětce, jestli tam u nějak vylepili automat, ale co mám ted ve dvojce tak je pro mě celkem zklamáním, je taková váhavá, třeba při předjídění má celkem dlouhou prodlevu ke kickdownu. Kdyby aspoň sprotovní tlačítko bylo daný na řadící páce a nemusel ho hledat někde na středovým tunelu a mohl ho rychle pouít,tak by to bylo lepí. To v druhým autě (omega) ta to tak mám a hodně ho pouvám k předjídění nebo i brdění ale i tak bez sport talčítka má rychlejí reakci na kickdown. Před C5 jsem měl 8 měsíců ochcávku s dsg a i přes neplynulé rozjezdy jako s klasickými HDM je ta převodovka prostě mnohem dál a víc mi vyhovovala, je víc intuitivní,úspornějí a plynulejí,ale to je samozřejmé z konstrukce dvojspojky... Doufám,e citroen časem začne pouívat také něco podobného, třeba by mohla dostat od Fordu powershift oplátkou za hdi... Nebo nakupovat něco jako tohle ttp://www.kaps.cz/news/prevodovka_zeroshift_chce_poslat_dsg_na_smetiste_dejin-1218.html
Jetě jsem dočetl na různých fórech, e by mohla pomoct aktualizace software ap. Tak se zkusím poptat v citroen servisu. Třeba to pomůe tu převodovku trochu zlepit. Máte s aktualizací soft této AP zkuenosti? Pomohlo to?
Co vím tak tyto převodovky TF80SC mají problémy s hydraulickými rozvaděči. http://www.zp-automatic.cz/ tady o tom trochu něco píou (kolečkem dólu). A různě na fórech (volvo,peugot,opel atd.) kde byla převodovka pouita je psáno,e nemá takovou spolehlivost jako převodovky, které se montovaly předtím. Nevím jak v III cpětce, jestli tam u nějak vylepili automat, ale co mám ted ve dvojce tak je pro mě celkem zklamáním, je taková váhavá, třeba při předjídění má celkem dlouhou prodlevu ke kickdownu. Kdyby aspoň sprotovní tlačítko bylo daný na řadící páce a nemusel ho hledat někde na středovým tunelu a mohl ho rychle pouít,tak by to bylo lepí. To v druhým autě (omega) ta to tak mám a hodně ho pouvám k předjídění nebo i brdění ale i tak bez sport talčítka má rychlejí reakci na kickdown. Před C5 jsem měl 8 měsíců ochcávku s dsg a i přes neplynulé rozjezdy jako s klasickými HDM je ta převodovka prostě mnohem dál a víc mi vyhovovala, je víc intuitivní,úspornějí a plynulejí,ale to je samozřejmé z konstrukce dvojspojky... Doufám,e citroen časem začne pouívat také něco podobného, třeba by mohla dostat od Fordu powershift oplátkou za hdi... Nebo nakupovat něco jako tohle ttp://www.kaps.cz/news/prevodovka_zeroshift_chce_poslat_dsg_na_smetiste_dejin-1218.html
Jetě jsem dočetl na různých fórech, e by mohla pomoct aktualizace software ap. Tak se zkusím poptat v citroen servisu. Třeba to pomůe tu převodovku trochu zlepit. Máte s aktualizací soft této AP zkuenosti? Pomohlo to?
|
|
10.12.2011 12:37 -
Re: Automatická převodovka - obecně
|
2431821
|
|
Malicky
|
Město: Brno, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) Tourer | Počet příspěvků: 46 |
|
|
Darja napsal(a): Vzhledem k tomu, e nae druhá pobočka je Volvo, byla jsem se teď ptát na tebou zmíněný kazící se automat a prý to tak hrozné není. Větina AP se sere jen díky zanedbanému servisu.
A k té váze, nelou, větinou se do TP zapisuje i poznámka, e příplatková výbava můe dělat rozdíl a několik kilo. V mém případě příplatková výbava dělá rozdíl 60Kg ... Mám to i v TP zapsané. Stačí natankovat plnou nádr a má o dalích 60kg víc... a podobně....
Ahoj a diky a odpoved, najedu pres 100tkm/rok a volvo bylo skvele, servis AP 120% (častějí měnění oleje), vzdy znackovy servis, techniky ktere znam osobne a to ze se automaty v xc70 (xc90 je natom jeste hure) po 200tkm zacnou sypat je proste fakt - jsou na toto auto poddimenzovany ... I pres kvalitni servis, pokud je auto intenzivne pouzivano (nemecke dalnice = stovky hodin s pumerem nad 150km/h) pak AP proste jde do kytek... X3 odesla az po 380tkm...
A co se tykavazeni aut, tak to autobild dela pravidelne a ma na to velmi dobrou metodiku.... (presny typ vybavy, eliminuje vahu naplni, vliv doplnkove vybavy, velikosti kol, absenci plnohodnotne Rezervy atd...) a vysledek uz znas, pro nemcinare staci chvilka s googlem a pobavi se .... Zajimave je ze napr. Honda Accord má nejmensi vahovy rozdil ( v minulosti i zaporny), ale trvam na tom ze Ford jsou v udavani hmotnosti v papirech nejvetsi sedmilhari
Pokud by jste mi nekdo dokazali odpovedet na moji otazku, co za typ AP budu mit v nove C5 2.0HDi 163k Exclusive; sedan (v Autoportu praha nevi) budu moc rad... A dekuji.
PS1:TOSKEJ .. souhlasím... a taky by mě zajímala odpověď n tvoji otázku update softu AP...
PS2: DARJA.. sorry AN6 byl překlep/chyba mé paměti . ale pokud vím Anjo JP je pouze konstrukční firma bez výroby... zaítm si myslím (ale mohu se eredně plést), e c5 i c6 pouívá AP od ASINU .link. .. stejně jako dalích 7 automobilek...
Ahoj a diky a odpoved, najedu pres 100tkm/rok a volvo bylo skvele, servis AP 120% (častějí měnění oleje), vzdy znackovy servis, techniky ktere znam osobne a to ze se automaty v xc70 (xc90 je natom jeste hure) po 200tkm zacnou sypat je proste fakt - jsou na toto auto poddimenzovany ... I pres kvalitni servis, pokud je auto intenzivne pouzivano (nemecke dalnice = stovky hodin s pumerem nad 150km/h) pak AP proste jde do kytek... X3 odesla az po 380tkm...
A co se tykavazeni aut, tak to autobild dela pravidelne a ma na to velmi dobrou metodiku.... (presny typ vybavy, eliminuje vahu naplni, vliv doplnkove vybavy, velikosti kol, absenci plnohodnotne Rezervy atd...) a vysledek uz znas, pro nemcinare staci chvilka s googlem a pobavi se .... Zajimave je ze napr. Honda Accord má nejmensi vahovy rozdil ( v minulosti i zaporny), ale trvam na tom ze Ford jsou v udavani hmotnosti v papirech nejvetsi sedmilhari :-))))
Pokud by jste mi nekdo dokazali odpovedet na moji otazku, co za typ AP budu mit v nove C5 2.0HDi 163k Exclusive; sedan (v Autoportu praha nevi) budu moc rad... A dekuji.
PS1:TOSKEJ .. souhlasím... a taky by mě zajímala odpověď n tvoji otázku update softu AP...
PS2: DARJA.. sorry AN6 byl překlep/chyba mé paměti :-) . ale pokud vím Anjo JP je pouze konstrukční firma bez výroby... zaítm si myslím (ale mohu se eredně plést), e c5 i c6 pouívá AP od ASINU http://www.aisin.com/product/automotive/drivetrain/index.html .. stejně jako dalích 7 automobilek...
|
|
10.12.2011 14:58 -
Re: Automatická převodovka - obecně
|
2431835
|
|
Malicky
|
Město: Brno, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) Tourer | Počet příspěvků: 46 |
|
|
Tak právě jsem nael co hledám ... v mé nové C5 2.0HDi 163k by měla být opravdu TS80SC .link. od ASINu u Citroenu má označení AM6... v lednu dám vědět
Tzn. fitr se němění (koda) a konstrukčně je z roku 2005 ... 6 let stará ... a je to ta samá co jsem měl v XC70 .. fňuk.. zklamání... bude roky tahat auto, které je o 100-150kg konstrukčně teí, ne je hmotnost, pro kterou je postavena... holt se o ní budu muset starat jako ve Volvu, kde tahala o 250 kg navíc...
. z materiálu ASNU TS80SC: designed optimum1630kg weight; maximum construction weight 1820kg
Taková TL-80SN by byla pica... ale to budu muset jít do LS460, GS460, IS F (Lexus), nebo do Crown Majesta (Toyota)
It was introduced in 2005 and used by Ford for the Five Hundred, Freestyle, Mondeo and Fusion. Lincoln uses it in the MKZ and Zephyr; the Milan, and Montego for Mercury Models. Mazda 6S (AW6A-EL), CX7, CX9 and 2007 MPV came supplied with this unit as the Volvo V60R, V70R, 80 and 90 Series. The Opel Vectra Zafira, and some non-US models of Saab, Lancia, Vauxhall and Peugeot vehicles are equipped with this unit too. Alfa Romeo's 159; Citroen's C4, C5, C6 and C8 (AM6); Land Rover's Freelander II and LR2 are also epuipeed with it.
Tak právě jsem nael co hledám ... v mé nové C5 2.0HDi 163k by měla být opravdu TS80SC http://en.wikipedia.org/wiki/AWTF-80_SC od ASINu u Citroenu má označení AM6... v lednu dám vědět :-)
Tzn. fitr se němění (koda) a konstrukčně je z roku 2005 ... 6 let stará ... a je to ta samá co jsem měl v XC70 .. fňuk.. zklamání... bude roky tahat auto, které je o 100-150kg konstrukčně teí, ne je hmotnost, pro kterou je postavena... holt se o ní budu muset starat jako ve Volvu, kde tahala o 250 kg navíc...
. z materiálu ASNU TS80SC: designed optimum1630kg weight; maximum construction weight 1820kg
Taková TL-80SN by byla pica... ale to budu muset jít do LS460, GS460, IS F (Lexus), nebo do Crown Majesta (Toyota)
It was introduced in 2005 and used by Ford for the Five Hundred, Freestyle, Mondeo and Fusion. Lincoln uses it in the MKZ and Zephyr; the Milan, and Montego for Mercury Models. Mazda 6S (AW6A-EL), CX7, CX9 and 2007 MPV came supplied with this unit as the Volvo V60R, V70R, 80 and 90 Series. The Opel Vectra Zafira, and some non-US models of Saab, Lancia, Vauxhall and Peugeot vehicles are equipped with this unit too. Alfa Romeo's 159; Citroen's C4, C5, C6 and C8 (AM6); Land Rover's Freelander II and LR2 are also epuipeed with it.
Přílohy: am61_TS80SC.jpg ( 163860b ) - |
|
10.12.2011 15:24 -
Re: Automatická převodovka - obecně
|
2431845
|
|
Darja
|
|
|
Jsem psala, e je tam AM6...
Jsem psala, e je tam AM6... :nevim
|
|
10.12.2011 15:30 -
Re: Automatická převodovka - obecně
|
2431849
|
|
Malicky
|
Město: Brno, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) Tourer | Počet příspěvků: 46 |
|
|
ve ví úctě..AM6 nikomu neřekne víc ne jen ty 2písmena a 1 číslo.. je to jemnou "přejmenování citroenu".. ten ji nezkonstruhval, nevyrobil.. jen pro ni si nechal upravil software a montuje ji ... její pravé jméno je TS80SC
ve ví úctě..AM6 nikomu neřekne víc ne jen ty 2písmena a 1 číslo.. je to jemnou "přejmenování citroenu".. ten ji nezkonstruhval, nevyrobil.. jen pro ni si nechal upravil software a montuje ji ... její pravé jméno je TS80SC
|
|
10.12.2011 15:36 -
Re: Automatická převodovka - obecně
|
2431850
|
|
Darja
|
|
|
No, google pouívat umí... take asi tak. Přece tohle nebudu dělat za tebe V googlu to vyjede jako 1. odkaz!
:-)))):-)))) No, google pouívat umí... take asi tak. Přece tohle nebudu dělat za tebe :) V googlu to vyjede jako 1. odkaz!:-))))
|
|
10.12.2011 17:36 -
Re: Automatická převodovka - obecně
|
2431871
|
|
toskey
|
Město: Odolena Voda, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive Break | Počet příspěvků: 147 |
|
|
jinak tady u toho prodejce se dá podle značky auta najít, které převodovky se do nich dávali,ale nebudou tam vechny. .link.
jinak tady u toho prodejce se dá podle značky auta najít, které převodovky se do nich dávali,ale nebudou tam vechny. http://www.prag-info.cz/_shop/index_.php?shop=MTE4NA==&akce=main
|
|
21.01.2013 19:57 -
Re: automatická převodovka vs klimatizace
|
2540903
|
|
Katan
|
Město: Olomouc, Auto: Citroën C5 I 3.0i 24v Exclusive | Počet příspěvků: 241 |
|
|
Dneska jsem zjistil, e při prudkém dobrďování a přeřazení z 2 na 1 lehce kubne, spolujezdec to necítí, jen já v brzdovém pedálu. (něco jak u manuálu, kdy rychleji pustím spojku). Převodovka to udělá (přeřadí z 2 na 1) a skoro auto stojí, jak kdyby nestilh podřadit, tak to udělá rychleji, proto to kubnutí. Jinak řazení i podřazování jde krásně a plynule. Při normálním brdění to nedělá. Olej sem měnil. Je to na závadu, nebo je to běné?
EDIT: Jetě dodávám, e je to opravdu jen lehké kubnutí, které hlavně cítí jen řidič.
Dneska jsem zjistil, e při prudkém dobrďování a přeřazení z 2 na 1 lehce kubne, spolujezdec to necítí, jen já v brzdovém pedálu. (něco jak u manuálu, kdy rychleji pustím spojku). Převodovka to udělá (přeřadí z 2 na 1) a skoro auto stojí, jak kdyby nestilh podřadit, tak to udělá rychleji, proto to kubnutí. Jinak řazení i podřazování jde krásně a plynule. Při normálním brdění to nedělá. Olej sem měnil. Je to na závadu, nebo je to běné?
EDIT: Jetě dodávám, e je to opravdu jen lehké kubnutí, které hlavně cítí jen řidič.
|
|
31.01.2013 23:20 -
Re: Automatická převodovka - obecně
|
2543525
|
|
vos.pe
|
|
|
mám dotaz,v c5 II jsou automaty jen estistupňové nebo i jiné?
mám dotaz,v c5 II jsou automaty jen estistupňové nebo i jiné?
|
|
31.01.2013 23:25 -
Re: Automatická převodovka - obecně
|
2543526
|
|
jumep
|
|
|
2.0i = AL4 - 4 rychlosti
2.2HDi 98kw (do 2006) = 4HP20 ako pri c5 1 - 4 rychlosti
2.0HDi, 2.2HDi biturbo, 3.0i = AM6 (aisin) 6 rychlosti
2.0i = AL4 - 4 rychlosti
2.2HDi 98kw (do 2006) = 4HP20 ako pri c5 1 - 4 rychlosti
2.0HDi, 2.2HDi biturbo, 3.0i = AM6 (aisin) 6 rychlosti
|
|
01.02.2013 12:21 -
Re: Automatická převodovka - obecně
|
2543556
|
|
vos.pe
|
|
|
díky za informaci,chci 6ti rychlostní benzín,co výběr dost zuuje
díky za informaci,chci 6ti rychlostní benzín,co výběr dost zuuje :-)
|
|
24.05.2014 13:44 -
Re: Automatická převodovka - obecně
|
2698853
|
|
Delict
|
Město: Podhajska, Auto: Citroen C6 2.7 HDi V6 24V TwinTurbo Exclusive | Počet příspěvků: 717 |
|
|
Zdravím, mám malý dotaz, s 4HP20 mám zatial dobré skúsenosti, vymenil som olej..a to bol prakticky cely servis co si prevodovka vyzadovala.
Teraz planujeme kupit do rodiny "meniu" c5 ,konkretne 2,0 HDi 2004 s AL4 prevodovkou
Je neak horsia? slabsia? Alebo pri normalnom zachadzani vydrzi ako 4hp20?
Zdravím, mám malý dotaz, s 4HP20 mám zatial dobré skúsenosti, vymenil som olej..a to bol prakticky cely servis co si prevodovka vyzadovala.
Teraz planujeme kupit do rodiny "meniu" c5 ,konkretne 2,0 HDi 2004 s AL4 prevodovkou
Je neak horsia? slabsia? Alebo pri normalnom zachadzani vydrzi ako 4hp20?
|
|
24.05.2014 15:48 -
Re: Automatická převodovka - obecně
|
2698910
|
|
HELLMUT
|
Město: Praha, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) Tourer | Počet příspěvků: 1814 |
|
|
Nevím o tom vůbec nic
Ale co jsi pamatuji, tak kdy jsem řeil nákup auta zda benzín či nafta,nael jsem jednoho benzina s automatem a Jumep mi myslím psal e ta převodovka nic moc...
Nevím o tom vůbec nic :-))
Ale co jsi pamatuji, tak kdy jsem řeil nákup auta zda benzín či nafta,nael jsem jednoho benzina s automatem a Jumep mi myslím psal e ta převodovka nic moc...
|
|
24.05.2014 18:31 -
Re: Automatická převodovka - obecně
|
2698999
|
|
jruze
|
|
|
4HP20 dávali do 2.2 HDI a 3.0 HDI je stavěná na větí zátě tak asi tak - z toho plyne která víc vydrí (tím nechci říct která je lepí a kolik která víc vydrí) logicky by měla víc vydret 4HP20.
4HP20 dávali do 2.2 HDI a 3.0 HDI je stavěná na větí zátě tak asi tak - z toho plyne která víc vydrí (tím nechci říct která je lepí a kolik která víc vydrí) logicky by měla víc vydret 4HP20.
|
|
25.05.2014 13:55 -
Re: Automatická převodovka - obecně
|
2699211
|
|
Delict
|
Město: Podhajska, Auto: Citroen C6 2.7 HDi V6 24V TwinTurbo Exclusive | Počet příspěvků: 717 |
|
|
lebo mam na vyber 2.0 HDi 2004 AT in exclusive (xenony,esp orig) a 2.0 hdi 2001 bez vybavy (tempomat)..tak sa neviem rozhodnut ci volit starsiu a nenarocnu..alebo novsiu a v automate ktory nemam overeny..(stacil by mi clovek co povie ze 280 000km a nesahal na to okrem oleja )
lebo mam na vyber 2.0 HDi 2004 AT in exclusive (xenony,esp orig) a 2.0 hdi 2001 bez vybavy (tempomat)..tak sa neviem rozhodnut ci volit starsiu a nenarocnu..alebo novsiu a v automate ktory nemam overeny..(stacil by mi clovek co povie ze 280 000km a nesahal na to okrem oleja :D )
|
|
25.05.2014 20:45 -
Re: Automatická převodovka - obecně
|
2699369
|
|
RimmerCZ
|
Město: Hlučín, Auto: Mercedes E 400d | Počet příspěvků: 611 |
|
|
nejsem si jisty, ale nedavali do 80kW 2.0Hdi nahodou AL4? S tema automatama si nevyberes. Muze se pokazit kazdy. Pokud uz ma dost nalitane, je to o to pravdepodobnejsi. Asi bych spis vybiral podle auta a ne podle prevodovky - na aute je mimo automat mrte dalsich veci co stoji ranec, takze spis celkovy stav auta bude lepsi kriteriem.
nejsem si jisty, ale nedavali do 80kW 2.0Hdi nahodou AL4? S tema automatama si nevyberes. Muze se pokazit kazdy. Pokud uz ma dost nalitane, je to o to pravdepodobnejsi. Asi bych spis vybiral podle auta a ne podle prevodovky - na aute je mimo automat mrte dalsich veci co stoji ranec, takze spis celkovy stav auta bude lepsi kriteriem.
|
|
25.05.2014 21:14 -
Re: Automatická převodovka - obecně
|
2699388
|
|
Delict
|
Město: Podhajska, Auto: Citroen C6 2.7 HDi V6 24V TwinTurbo Exclusive | Počet příspěvků: 717 |
|
|
Beriem so sebou diag, auto vyzera schopne..aj by som tym 240 000km veril
ano 2.0 su iba s AL4, a mam na vyber manual vs AL4
4HP20 mam aktualne a viem ze vydrzi 2.2 HDi ked vydrzi 3.0 V6.. ale o AL4 sa nikto nezmienuje ze je spokojny alebo take nieco
Beriem so sebou diag, auto vyzera schopne..aj by som tym 240 000km veril
ano 2.0 su iba s AL4, a mam na vyber manual vs AL4
4HP20 mam aktualne a viem ze vydrzi 2.2 HDi ked vydrzi 3.0 V6.. ale o AL4 sa nikto nezmienuje ze je spokojny alebo take nieco
|
|
25.05.2014 21:23 -
Re: Automatická převodovka - obecně
|
2699389
|
|
RimmerCZ
|
Město: Hlučín, Auto: Mercedes E 400d | Počet příspěvků: 611 |
|
|
ja jsem ve 250tis delal repas 4HP20 za 25tis vymena hydromenice, nic neni vecne.
ja jsem ve 250tis delal repas 4HP20 za 25tis vymena hydromenice, nic neni vecne.
|
|
25.05.2014 22:03 -
Re: Automatická převodovka - obecně
|
2699403
|
|
Delict
|
Město: Podhajska, Auto: Citroen C6 2.7 HDi V6 24V TwinTurbo Exclusive | Počet příspěvků: 717 |
|
|
tak spojka tiez nieje lacna zalezitost.. a automat sa da pozhanat pouzity v slusnom stave za lacno..
zatial ale nikto nepovedal aby som sa vyslovene vyhol AL4 aj ked pri kupe bude radit a fungovat ako má
tak spojka tiez nieje lacna zalezitost.. a automat sa da pozhanat pouzity v slusnom stave za lacno..
zatial ale nikto nepovedal aby som sa vyslovene vyhol AL4 aj ked pri kupe bude radit a fungovat ako má
|
|
25.05.2014 22:11 -
Re: Automatická převodovka - obecně
|
2699413
|
|
HELLMUT
|
Město: Praha, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) Tourer | Počet příspěvků: 1814 |
|
|
Asi bude muset vydret a se vrátí předseda...
Asi bude muset vydret a se vrátí předseda...:-)
|
|
| |
|
|