| | |
31.01.2013 19:12 -
Re: dojmy z STK
|
2543477
|
|
andrejcikv
|
|
|
Tak stk a emisnu mam za sebou a az na zablokovany predny ostrekovac okna v pohode a bez problemov. Inac v UK je STK kazdy rok aj pre diesle, takze na rok zase pokoj.
Tak stk a emisnu mam za sebou a az na zablokovany predny ostrekovac okna v pohode a bez problemov. Inac v UK je STK kazdy rok :nevim aj pre diesle, takze na rok zase pokoj.:palec
|
|
01.02.2013 09:46 -
Re: dojmy z STK
|
2543538
|
|
9000petr
|
|
|
Tak akurát mám čerstvo po EK a STK lepie povedané len po stk emisná len papierovo čo som čumel ale aj tak dobre ako jedovat zbytočne motor....
Tak akurát mám čerstvo po EK a STK lepie povedané len po stk emisná len papierovo čo som čumel :-oale aj tak dobre ako jedovat zbytočne motor....:-p
|
|
01.02.2013 10:50 -
Re: dojmy z STK
|
2543550
|
|
vilous
|
Město: Praha, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) Tourer | Počet příspěvků: 1256 |
|
|
No já na to mám jiný názor. Pro nezatíený motor několikavteřinové vytočení do omezovače nemůe představovat ádný mimořádný záhul. Vdy toté se děje v provozu třeba při rychlém vjetí z vedlejí točíme na nií rychlostní stupně motor k maximu, a to ten motor cloume celým autem, tedy dostává plnou porci nafty (co naprázdno v STK ani náhodou) a velmi rychle opakovaně mění otáčky a kube s ním necitlivé rychlé přeřazování. Myslím, e speciálně pro rozvody je nejhorí věc skoková změna otáček motoru, nikoli plynulé dosaení maxima navíc bez zátěe.
Take pokud by motor neměl vydret prosté klidné vytočení k maximu, tak je lepí, kdy to nevydrí v klidu na STK, ne kdy to nevydrí za provozu nejlépe v nějaké krizové situaci.
Jezdil jsem s auty před érou řídících jednotek a i motory favoritu nebi igula se vytáčely dost přes maximum (igul el i na 7000, max bylo 5600). Omezovače nám motory etří a to hodně pod mez, co ten motor krátkodobě snese bez nějaké újmy.
No já na to mám jiný názor. Pro nezatíený motor několikavteřinové vytočení do omezovače nemůe představovat ádný mimořádný záhul. Vdy toté se děje v provozu třeba při rychlém vjetí z vedlejí točíme na nií rychlostní stupně motor k maximu, a to ten motor cloume celým autem, tedy dostává plnou porci nafty (co naprázdno v STK ani náhodou) a velmi rychle opakovaně mění otáčky a kube s ním necitlivé rychlé přeřazování. Myslím, e speciálně pro rozvody je nejhorí věc skoková změna otáček motoru, nikoli plynulé dosaení maxima navíc bez zátěe.
Take pokud by motor neměl vydret prosté klidné vytočení k maximu, tak je lepí, kdy to nevydrí v klidu na STK, ne kdy to nevydrí za provozu nejlépe v nějaké krizové situaci.
Jezdil jsem s auty před érou řídících jednotek a i motory favoritu nebi igula se vytáčely dost přes maximum (igul el i na 7000, max bylo 5600). Omezovače nám motory etří a to hodně pod mez, co ten motor krátkodobě snese bez nějaké újmy.
|
|
01.02.2013 20:06 -
Re: dojmy z STK
|
2543634
|
|
Alien
|
Město: Praha, Auto: | Počet příspěvků: 48 |
|
|
Dobry vecer, no nechtel bych nejak do tematu vrtat, ale s predchozim prispevkem v zadnem pripade nelze souhlasit. Dotycny pan by si mel uvedomit, ze pokud auto je v pohybu a vytaci se, tak temer veskera energie motoru se prevadi do pohybu auta, kdezto pri stojicim voze a vytaceni motoru do extremnich otacek k nicemu podobnemu nedochazi a veskera enegie zustava "na motoru". Coz tedy neni uplne idealni.
Dobry vecer, no nechtel bych nejak do tematu vrtat, ale s predchozim prispevkem v zadnem pripade nelze souhlasit. Dotycny pan by si mel uvedomit, ze pokud auto je v pohybu a vytaci se, tak temer veskera energie motoru se prevadi do pohybu auta, kdezto pri stojicim voze a vytaceni motoru do extremnich otacek k nicemu podobnemu nedochazi a veskera enegie zustava "na motoru". Coz tedy neni uplne idealni.
|
|
01.02.2013 20:28 -
Re: dojmy z STK
|
2543636
|
|
felix81
|
Město: Praha, Auto: C8 2.2 HDi 94kw | Počet příspěvků: 292 |
|
|
Přesně souhlasím s Alienem. PS: nejsi náhodou "Alien" z Xanita klubu s Xantií activa V6?????
Přesně souhlasím s Alienem. PS: nejsi náhodou "Alien" z Xanita klubu s Xantií activa V6?????
|
|
01.02.2013 20:30 -
Re: dojmy z STK
|
2543637
|
|
vilous
|
Město: Praha, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) Tourer | Počet příspěvků: 1256 |
|
|
Tak toto se mi podařilo nepochopit.
Kdy se motor točí na těch asi 5000 otáček na neutrál, tak řídící jednotka omezí překročení těchto otáček prostě regulací vstřiku nafty. Tudí řídící jednotka dodá tolik nafty (čili energie), kolik je potřeba na chod samotného motoru = poměrně minimum.
Kdy motor točí 5000 otáček třeba trojku při předjídění do kopce, tak tam řídící jednotka cpe vekerou monou naftu, tudí motor maká jako divý. Účinnost dieselového motoru je kolem 40%, take 60% spálené teplené energie zůstává na motoru a odvádí se částečně sáláním, částečně výfukem a z větí části chladícím systémem.
Take kdy motor spaluje méně nafty (na neutrál) logicky se méně hicuje, ne kdy se tam spaluje maximúm nafty při zátěi.
Ale hlavně je výe uvedený příspěvek mimo téma. Obava majitelů z vytáčení motoru na STK nemá nic společného s nějakou energií, za těch třikrát několik sekund se motor nenahicuje- obavy jsou z poruchy rozvodů - tedy přeskočení nebo prasknutí rozvodového řemene a tedy fatální poruchy motoru. No a ve svém původním článku píu, e pro řemen jsou i horí věci ne běet pár sekund na maximum na neutrál.
Tak toto se mi podařilo nepochopit.
Kdy se motor točí na těch asi 5000 otáček na neutrál, tak řídící jednotka omezí překročení těchto otáček prostě regulací vstřiku nafty. Tudí řídící jednotka dodá tolik nafty (čili energie), kolik je potřeba na chod samotného motoru = poměrně minimum.
Kdy motor točí 5000 otáček třeba trojku při předjídění do kopce, tak tam řídící jednotka cpe vekerou monou naftu, tudí motor maká jako divý. Účinnost dieselového motoru je kolem 40%, take 60% spálené teplené energie zůstává na motoru a odvádí se částečně sáláním, částečně výfukem a z větí části chladícím systémem.
Take kdy motor spaluje méně nafty (na neutrál) logicky se méně hicuje, ne kdy se tam spaluje maximúm nafty při zátěi.
Ale hlavně je výe uvedený příspěvek mimo téma. Obava majitelů z vytáčení motoru na STK nemá nic společného s nějakou energií, za těch třikrát několik sekund se motor nenahicuje- obavy jsou z poruchy rozvodů - tedy přeskočení nebo prasknutí rozvodového řemene a tedy fatální poruchy motoru. No a ve svém původním článku píu, e pro řemen jsou i horí věci ne běet pár sekund na maximum na neutrál.
|
|
01.02.2013 20:46 -
Re: dojmy z STK
|
2543640
|
|
jruze
|
|
|
vilous napsal(a): Tak toto se mi podařilo nepochopit.
Kdy se motor točí na těch asi 5000 otáček na neutrál, tak řídící jednotka omezí překročení těchto otáček prostě regulací vstřiku nafty. Tudí řídící jednotka dodá tolik nafty (čili energie), kolik je potřeba na chod samotného motoru = poměrně minimum.
Kdy motor točí 5000 otáček třeba trojku při předjídění do kopce, tak tam řídící jednotka cpe vekerou monou naftu, tudí motor maká jako divý. Účinnost dieselového motoru je kolem 40%, take 60% spálené teplené energie zůstává na motoru a odvádí se částečně sáláním a z větí části chladícím systémem.
Take kdy motor spaluje méně nafty (na neutrál) logicky se méně hicuje, ne kdy se tam spaluje maximúm nafty při zátěi.
Ale hlavně je výe uvedený příspěvek mimo téma. Obava majitelů z vytáčení motoru na STK nemá nic společného s nějakou energií, za těch třikrát několik sekund se motor nenahicuje- obavy jsou z poruchy rozvodů - tedy přeskočení nebo prasknutí rozvodového řemene a tedy fatální poruchy motoru. No a ve svém původním článku píu, e pro řemen jsou i horí věci ne běet pár sekund na maximum na neutrál.
No pokud je motor v dobré kondici nic mu nehrozí(na to je stavěnej),ale pokud je u vyběhanej,nebo rozvody v dorazu,nebo z nějakého důvodu nezareaguje omezovač (protoe oni to netočí jen na 5000ot , ale dají plnej a ono by se to nemělo dostat na víc ne tyto otáčky) při vyích otáčkách u nemusí stíhat pruiny na ventilech včas zavřít ventil a můou klepnout do pístu(nebo spí píst do nich) a tím můe dojít k pokození.Nehledě na to e ten motor při prudkém zvýení otáček má určitý přeběh max. otáček(setrvačností)
No pokud je motor v dobré kondici nic mu nehrozí(na to je stavěnej),ale pokud je u vyběhanej,nebo rozvody v dorazu,nebo z nějakého důvodu nezareaguje omezovač (protoe oni to netočí jen na 5000ot , ale dají plnej a ono by se to nemělo dostat na víc ne tyto otáčky) při vyích otáčkách u nemusí stíhat pruiny na ventilech včas zavřít ventil a můou klepnout do pístu(nebo spí píst do nich) a tím můe dojít k pokození.Nehledě na to e ten motor při prudkém zvýení otáček má určitý přeběh max. otáček(setrvačností)
|
|
01.02.2013 20:47 -
Re: dojmy z STK
|
2543641
|
|
Alien
|
Město: Praha, Auto: | Počet příspěvků: 48 |
|
|
Jezis marja tady nejde o energii tepelnou, ale kinetickou, nejde o zahrati motoru, ale o jeho praci, potazmo vykon a jeho prevod a vstrebavani do pohybu. To vite, mimo misu, tak to muzeme uzavrit.
Jezis marja tady nejde o energii tepelnou, ale kinetickou, nejde o zahrati motoru, ale o jeho praci, potazmo vykon a jeho prevod a vstrebavani do pohybu. To vite, mimo misu, tak to muzeme uzavrit.
|
|
08.02.2013 12:13 -
Re: dojmy z STK
|
2545379
|
|
Toky
|
Město: Koice, Auto: Xsara Picasso 1,6HDi 66kW | Počet příspěvků: 7 |
|
|
Skús si ete raz prečíta môj príspevok, čo sa stalo s mojim autom na obmedzovači na STK. S rozvodmi to nemá nič spoločné. Prúd vzduchu strhol so sebou krustu sadzí zo sania (dôsledok častých krátkych jázd na studený motor po meste, EGR ventil primieava spaliny na druhé prehorenie - čie do sania) a ventily to svinstvo zaklepali do sediel, netesnili, strata tlaku vo valcoch. Môe sa to kžudne sta komukožvek pokiaž sa to bude vytáča na obmedzovač. Pokiaž si aspoň raz za čas nevyčistí komplet sanie, parohy atď. To svinstvo tam má kadý, a nevrav e nie, teda pokiaž to ako vravím sem-tam nečistí - u budem aj ja.
Kadopádne som rád, e sa mi to nestalo na polceste na letnú dovolenku do Talianska auto naloené domrte a komplet rodina.
Skús si ete raz prečíta môj príspevok, čo sa stalo s mojim autom na obmedzovači na STK. S rozvodmi to nemá nič spoločné. Prúd vzduchu strhol so sebou krustu sadzí zo sania (dôsledok častých krátkych jázd na studený motor po meste, EGR ventil primieava spaliny na druhé prehorenie - čie do sania) a ventily to svinstvo zaklepali do sediel, netesnili, strata tlaku vo valcoch. Môe sa to kžudne sta komukožvek pokiaž sa to bude vytáča na obmedzovač. Pokiaž si aspoň raz za čas nevyčistí komplet sanie, parohy atď. To svinstvo tam má kadý, a nevrav e nie, teda pokiaž to ako vravím sem-tam nečistí - u budem aj ja.
Kadopádne som rád, e sa mi to nestalo na polceste na letnú dovolenku do Talianska auto naloené domrte a komplet rodina.
|
|
08.02.2013 17:20 -
Re: dojmy z STK
|
2545470
|
|
jruze
|
|
|
Toky napsal(a): Skús si ete raz prečíta môj príspevok, čo sa stalo s mojim autom na obmedzovači na STK. S rozvodmi to nemá nič spoločné. Prúd vzduchu strhol so sebou krustu sadzí zo sania (dôsledok častých krátkych jázd na studený motor po meste, EGR ventil primieava spaliny na druhé prehorenie - čie do sania) a ventily to svinstvo zaklepali do sediel, netesnili, strata tlaku vo valcoch. Môe sa to kžudne sta komukožvek pokiaž sa to bude vytáča na obmedzovač. Pokiaž si aspoň raz za čas nevyčistí komplet sanie, parohy atď. To svinstvo tam má kadý, a nevrav e nie, teda pokiaž to ako vravím sem-tam nečistí - u budem aj ja.
Kadopádne som rád, e sa mi to nestalo na polceste na letnú dovolenku do Talianska auto naloené domrte a komplet rodina.
No a je to zase o stavu motoru-to by jsi nesměl za provozu nikdy přidat plyn (třeba při předjídění) né e by to někdo z nás točil do stropu,ale kdy tě situace přinutí z nějakého důvodu? - tak udělá motor?
No a je to zase o stavu motoru-to by jsi nesměl za provozu nikdy přidat plyn (třeba při předjídění) né e by to někdo z nás točil do stropu,ale kdy tě situace přinutí z nějakého důvodu? - tak udělá motor? :nevim
|
|
08.02.2013 18:03 -
Re: dojmy z STK
|
2545558
|
|
jumep
|
|
|
ono elektronika si pocita aky prevodovy stupen tam je zaradeny (rychlost / otacky) a zrejme aj pri tom ma nejake upravy mapy (ako pri stupeni na spojku a brzdu)
vytacanie dnesnych motorov po obmedzovac si myslim ze nemoze byt problem, pretoze elektronika nepusti viac nafty, narozdiel od mechanickeho cerpadla ...
a stale plati, lepsie ked sa rozleti motor na stk ako niekde na ceste
ono elektronika si pocita aky prevodovy stupen tam je zaradeny (rychlost / otacky) a zrejme aj pri tom ma nejake upravy mapy (ako pri stupeni na spojku a brzdu)
vytacanie dnesnych motorov po obmedzovac si myslim ze nemoze byt problem, pretoze elektronika nepusti viac nafty, narozdiel od mechanickeho cerpadla ...
a stale plati, lepsie ked sa rozleti motor na stk ako niekde na ceste
|
|
08.02.2013 23:33 -
Re: dojmy z STK
|
2545991
|
|
vseved
|
Město: Mratín, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 16V 143k (103kW) Tourer | Počet příspěvků: 636 |
|
|
Pokud má na mysli budovy, tak ne, ale dělaly se testy pod hlavičkou VUMV v Liberci, v Praze, vstřikovače a čerpadla v ČB. Ale správný název: Ústav pro výzkum motorových vozidel.
viz: .link.
Pokud má na mysli budovy, tak ne, ale dělaly se testy pod hlavičkou VUMV v Liberci, v Praze, vstřikovače a čerpadla v ČB. Ale správný název: Ústav pro výzkum motorových vozidel.
viz: http://cs.wikipedia.org/wiki/%C3%9Astav_pro_v%C3%BDzkum_motorov%C3%BDch_vozidel
|
|
19.03.2013 21:26 -
Re: dojmy z STK
|
2559184
|
|
Jano
|
Město: Vychodna, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v SX | Počet příspěvků: 117 |
|
|
Tak dnes som absolvoval STK a EK. Musim povedat ze uplne bez problemov len technika udivilo ze mam automaticke zapnutie svetiel.....
Tak dnes som absolvoval STK a EK. Musim povedat ze uplne bez problemov len technika udivilo ze mam automaticke zapnutie svetiel.....
|
|
20.03.2013 22:33 -
Re: dojmy z STK
|
2559408
|
|
jruze
|
|
|
Já byl v pondělí s mou čtyřbarevkou (na jiné ne jezdím normálně) a ve OK včetně emisí - jen musel na válcích couvat kvůli ručce (popravdě jsem si nebyl jistý se souběhem - dělal jsem ho doma od oka (byl přesně) a nastavení světel - také jen doma a byly o něco ní tak doseřízeno na STK)
Já byl v pondělí s mou čtyřbarevkou (na jiné ne jezdím normálně) a ve OK včetně emisí - jen musel na válcích couvat kvůli ručce :-p (popravdě jsem si nebyl jistý se souběhem - dělal jsem ho doma od oka (byl přesně) a nastavení světel - také jen doma a byly o něco ní tak doseřízeno na STK)
|
|
21.03.2013 02:39 -
Re: dojmy z STK
|
2559478
|
|
vilous
|
Město: Praha, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) Tourer | Počet příspěvků: 1256 |
|
|
Můj kolega z kanclu má KIA Ceed a pořád peskoval, e nesnáí xenony, protoe ho oslňují. Auto koupil z druhé ruky a nedávno byl na STK a zjistil, e má xenony amatérsky dobastlené a tedy bez naklápění . Jen mu to roubovákem dotolovali na správný sklon nezatíeného auta a ani ho neseřvali - takový je stav nynějích STK.
Můj kolega z kanclu má KIA Ceed a pořád peskoval, e nesnáí xenony, protoe ho oslňují. Auto koupil z druhé ruky a nedávno byl na STK a zjistil, e má xenony amatérsky dobastlené a tedy bez naklápění :-). Jen mu to roubovákem dotolovali na správný sklon nezatíeného auta a ani ho neseřvali - takový je stav nynějích STK.
|
|
29.03.2013 08:50 -
Re: dojmy z STK
|
2560990
|
|
artsvec
|
Město: Suice, Auto: Opel Insignia Country Tourer 1.6 16V - 200 koní | Počet příspěvků: 650 |
|
|
Tak nae 12ti-letá C5 zcela bez přípravy prola bez problémů jak STK, tak i EMISE. Přikládám měření z emisí, na tak staré auto dobré, co myslíte ?
Tak nae 12ti-letá C5 zcela bez přípravy prola bez problémů jak STK, tak i EMISE. Přikládám měření z emisí, na tak staré auto dobré, co myslíte ?
Přílohy: protokol mereni EMISE.jpg ( 178303b ) - |
|
01.04.2013 18:24 -
Re: dojmy z STK
|
2562361
|
|
karneval
|
|
|
Tak pred pár dňami STK. Stav 240 000 km, v kolónke žahké závady vypísali:
214 - prevod parkovacej brzdy
215 - brzdové hadice a potrubie
502 - rám (nosná kontrukcia) spojenie častí
707 - motor a prevodovka - tesnos
805 - výfukové potrubie - stav
O ručnej viem, trochu prituháva, celkovo predné brzdy sa budú robi niekedy teraz v jari, tie ostatné chyby sú asi kozmetické, nejaký ten priesak, hrdza a pod., ale spojenie častí rámu je neviem čo... sa v rýchlosti nad 90 rozpadne auto, či? Inak emisná tie v poriadku a auto spôsobilé na premávku po pozemných komunikáciách
Tak pred pár dňami STK. Stav 240 000 km, v kolónke žahké závady vypísali:
214 - prevod parkovacej brzdy
215 - brzdové hadice a potrubie
502 - rám (nosná kontrukcia) spojenie častí
707 - motor a prevodovka - tesnos
805 - výfukové potrubie - stav
O ručnej viem, trochu prituháva, celkovo predné brzdy sa budú robi niekedy teraz v jari, tie ostatné chyby sú asi kozmetické, nejaký ten priesak, hrdza a pod., ale spojenie častí rámu je neviem čo... sa v rýchlosti nad 90 rozpadne auto, či? :D Inak emisná tie v poriadku a auto spôsobilé na premávku po pozemných komunikáciách :)
|
|
02.04.2013 12:18 -
Re: dojmy z STK
|
2562724
|
|
quattrop
|
Město: Česká Bělá, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi X Break | Počet příspěvků: 111 |
|
|
Tak dneska splněno v Dekře v Brně v centru. Troku nemile mě překvapily emise, max. kouřivost jetě v pohodě, ale to rozpětí kouřivosti bylo poměrně těsný (0,22 z max 0,25).
Na Stk jinak týpek příjemnej, zjistil, e nesvítí jedna zadní mlhovka, tak jen nadhodil a si pak někdy vyměním árovku. A závada v protokolu nakonec jen jedna lehká - nelze otevřít otevíratelné okénko
Co není přesný, zlobí panel u řidiče a jedno zadní okénko jde z něj jenom stáhnout, nahoru u jde jen ovladačem v těch dveřích, otevírat jdou vechna Pak mě jetě upozornil, e u je lehce načatej levej spodní čep, ale e to nespěchá a do závad to nakonec ani nenapsal.
Povinnou výbavu letos ani nekontroloval, jen se zeptal, jestli mám reflexní vestu, to ve.
Ve výsledku spokojenost s přístupem i výsledkem (krom těch emisí).
Tak dneska splněno v Dekře v Brně v centru. Troku nemile mě překvapily emise, max. kouřivost jetě v pohodě, ale to rozpětí kouřivosti bylo poměrně těsný (0,22 z max 0,25).
Na Stk jinak týpek příjemnej, zjistil, e nesvítí jedna zadní mlhovka, tak jen nadhodil a si pak někdy vyměním árovku. A závada v protokolu nakonec jen jedna lehká - nelze otevřít otevíratelné okénko
Co není přesný, zlobí panel u řidiče a jedno zadní okénko jde z něj jenom stáhnout, nahoru u jde jen ovladačem v těch dveřích, otevírat jdou vechna ;-) Pak mě jetě upozornil, e u je lehce načatej levej spodní čep, ale e to nespěchá a do závad to nakonec ani nenapsal.
Povinnou výbavu letos ani nekontroloval, jen se zeptal, jestli mám reflexní vestu, to ve.
Ve výsledku spokojenost s přístupem i výsledkem (krom těch emisí). ;-)
|
|
03.04.2013 10:10 -
Re: dojmy z STK
|
2563030
|
|
Poffa
|
Město: Spiská Belá, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) Tourer | Počet příspěvků: 282 |
|
|
Skontrolujte si STK .link.
Skontrolujte si STK:-) https://demo1252.assecosolutions.sk/ovoz/response.htm
|
|
| |
|
|