| | |
23.02.2011 22:19 -
Re: dojmy z STK
|
2374892
|
|
jumep
|
|
|
aspon niekto obcas poriadne prefukne vyfukove potrubie
aspon niekto obcas poriadne prefukne vyfukove potrubie :)
|
|
23.02.2011 22:36 -
Re: dojmy z STK
|
2374898
|
|
TomasT
|
Město: Praha 15, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SX Break | Počet příspěvků: 1470 |
|
|
Kdy předloni emise bez problémů zvládla i moje Xantie 1.9TD s nakřáplou hlavou (a bez přimhuřování očí)... tak by s tím HDi neměly mít problém.
Kdy předloni emise bez problémů zvládla i moje Xantie 1.9TD s nakřáplou hlavou (a bez přimhuřování očí)... tak by s tím HDi neměly mít problém.
|
|
25.02.2011 07:11 -
Re: dojmy z STK
|
2375004
|
|
vilous
|
Město: Praha, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) Tourer | Počet příspěvků: 1256 |
|
|
Já vloni to samé jako Najk - měřil to při 4900 a jetě se mne vtipně před měřením pro jistotu zeptal, zda mám udělané rozvody. V malé uzavřené místnosti s hladkými stěnami to byl fakt záitek.
Je na to nějaká norma, při jakých otáčkách se to má měřit? Předelé motory jsem měl vdy benzíny a u těch to bylo někde kolem poloviny maxima.
Já vloni to samé jako Najk - měřil to při 4900 a jetě se mne vtipně před měřením pro jistotu zeptal, zda mám udělané rozvody. V malé uzavřené místnosti s hladkými stěnami to byl fakt záitek.
Je na to nějaká norma, při jakých otáčkách se to má měřit? Předelé motory jsem měl vdy benzíny a u těch to bylo někde kolem poloviny maxima.
|
|
25.02.2011 08:00 -
Re: dojmy z STK
|
2375009
|
|
tief
|
|
|
ono sa to robi aby vyfukli saze, namiesto technlogie ktora by ich odsala z vyfuku kurvia ludom motory ...
ono sa to robi aby vyfukli saze, namiesto technlogie ktora by ich odsala z vyfuku kurvia ludom motory ...
|
|
25.02.2011 08:33 -
Re: dojmy z STK
|
2375011
|
|
Mahony
|
Město: Praha-Lhotka, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v SX Break | Počet příspěvků: 373 |
|
|
přilepim si pod pedál plynu izolačkou dřevěnej palík aby nemoh dát plnej a bude to
přilepim si pod pedál plynu izolačkou dřevěnej palík aby nemoh dát plnej a bude to :-d
|
|
25.02.2011 09:02 -
Re: dojmy z STK
|
2375012
|
|
TomasT
|
Město: Praha 15, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SX Break | Počet příspěvků: 1470 |
|
|
Opsáno z BX fóra:
U dieselu se měří kouřivost. Ta se pohybuje mezi 0,6 u nových motorů po 2,5 u starých motorů. Údaj bývá uveden v TP, na títku v motorovém prostoru nebo v emisních tabulkách, a říká se mu "korigovaný součinitel absorpce."
Měření pprobíhá následovně: Poprvé se prolápne plný plyn aby dolo k vyfoukání bordelů z výfuku apod. Poté se se spustí opacimetr (přístroj na měření emisí) a motor se ČTYŘIKRÁT po sobě vytočí nadoraz DO OMEZOVAČE. Přístroj sám ukazuje, kdy selápnout plyn, jak dlouho ho dret a kdy ho pustit. Poté přístroj vypočítá průměrnou hodnotu ze čtyř měření, která musí být nií, ne údaj uvedený pro daný motor. Zároveň je důleité, aby rozdíl mezi těmi čtyřmi měřeními nebyl větí ne 0,25%, pokud je větí, vozidlo nevyhovuje, i kdyby průměrný údaj vyhovoval.
Kontrolují se také dalí věci. Musí sedět volnoběné otáčky (rozpětí je uvedeno např. v kartičce měření emisí nebo v tabulkách v emisní stanici), a pak musí sedět také tzv. přeběhové otáčky, co jsou ty maximální otáčky kdy je motor v omezovači (tolerance bývá 200 otáček). Pokud je něco z toho mimo toleranci, vozidlo nevyhovuje. Dále se kontroluje také těsnost a stav výfuku, stav palivového potrubí, úniky oleje z motoru a pokud je motor s řídící jednotkou, tak také pamě závad (musí být prázdná).
Stává se také (natěstí zřídka, ale stává) e se při akceleračním testu (co je to vytáčení do omezovače) u neudrovaných motorů roztrhne vlivem prudkého záběru rozvoďák a je po motoru. (Vina je na majiteli, pokud je rozvoďák vyměňovaný dle servisních intervalů, nestane se to).
Opsáno z BX fóra:
U dieselu se měří kouřivost. Ta se pohybuje mezi 0,6 u nových motorů po 2,5 u starých motorů. Údaj bývá uveden v TP, na títku v motorovém prostoru nebo v emisních tabulkách, a říká se mu "korigovaný součinitel absorpce."
Měření pprobíhá následovně: Poprvé se prolápne plný plyn aby dolo k vyfoukání bordelů z výfuku apod. Poté se se spustí opacimetr (přístroj na měření emisí) a motor se ČTYŘIKRÁT po sobě vytočí nadoraz DO OMEZOVAČE. Přístroj sám ukazuje, kdy selápnout plyn, jak dlouho ho dret a kdy ho pustit. Poté přístroj vypočítá průměrnou hodnotu ze čtyř měření, která musí být nií, ne údaj uvedený pro daný motor. Zároveň je důleité, aby rozdíl mezi těmi čtyřmi měřeními nebyl větí ne 0,25%, pokud je větí, vozidlo nevyhovuje, i kdyby průměrný údaj vyhovoval.
Kontrolují se také dalí věci. Musí sedět volnoběné otáčky (rozpětí je uvedeno např. v kartičce měření emisí nebo v tabulkách v emisní stanici), a pak musí sedět také tzv. přeběhové otáčky, co jsou ty maximální otáčky kdy je motor v omezovači (tolerance bývá 200 otáček). Pokud je něco z toho mimo toleranci, vozidlo nevyhovuje. Dále se kontroluje také těsnost a stav výfuku, stav palivového potrubí, úniky oleje z motoru a pokud je motor s řídící jednotkou, tak také pamě závad (musí být prázdná).
Stává se také (natěstí zřídka, ale stává) e se při akceleračním testu (co je to vytáčení do omezovače) u neudrovaných motorů roztrhne vlivem prudkého záběru rozvoďák a je po motoru. (Vina je na majiteli, pokud je rozvoďák vyměňovaný dle servisních intervalů, nestane se to).
|
|
25.02.2011 09:22 -
Re: dojmy z STK
|
2375022
|
|
tief
|
|
|
no jak som pisal, namiesto masiny co by to odsala tak blb na stk nici motor ... je to pre stk levnejsie ...
no jak som pisal, namiesto masiny co by to odsala tak blb na stk nici motor ... je to pre stk levnejsie ...
|
|
25.02.2011 10:39 -
Re: dojmy z STK
|
2375032
|
|
ricardo
|
Město: elezný Brod, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v Leader | Počet příspěvků: 50 |
|
|
V lednu 2011 jsem byl na emisích v jedné zapadlé emisní stanici a jsem toho názoru, e kdy to jde tak naco týrat motor.
V lednu 2011 jsem byl na emisích v jedné zapadlé emisní stanici a jsem toho názoru, e kdy to jde tak naco týrat motor.
|
|
25.02.2011 15:05 -
Re: dojmy z STK
|
2375058
|
|
felix81
|
Město: Praha, Auto: C8 2.2 HDi 94kw | Počet příspěvků: 292 |
|
|
No v květnu mě to čeká taky. Dojde zase na klasiku: úplatky úplatky a zase úplatky. Mám svůj motor velmi rád a kdy ničit tak jedině já Stejně by mě zajimalo kterej oralej pablb vymyslel tento destrukční systém měření emisí. Kdy u měřit, tak v simulovaném provozu na válcové zkuebně.
No v květnu mě to čeká taky. Dojde zase na klasiku: úplatky úplatky a zase úplatky. :-)) Mám svůj motor velmi rád a kdy ničit tak jedině já :-)) Stejně by mě zajimalo kterej oralej pablb vymyslel tento destrukční systém měření emisí. Kdy u měřit, tak v simulovaném provozu na válcové zkuebně.
|
|
25.02.2011 18:56 -
Re: dojmy z STK
|
2375107
|
|
pepe8998
|
Město: Čejč, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive | Počet příspěvků: 57 |
|
|
vilous napsal(a): Já vloni to samé jako Najk - měřil to při 4900 a jetě se mne vtipně před měřením pro jistotu zeptal, zda mám udělané rozvody. V malé uzavřené místnosti s hladkými stěnami to byl fakt záitek. Je na to nějaká norma, při jakých otáčkách se to má měřit? Předelé motory jsem měl vdy benzíny a u těch to bylo někde kolem poloviny maxima.
Váně je to drastické, kdy jsem byl na emisích předloni jetě s Picassem a útrpně nahlíel jestli motor v těch točkách neopoutí rám, technik mě zahnal za auto. A prej nepřijdu k úrazu, kdyby se roztrhl řemen. Hrozný pohled, přítě radi polu manelku
Já vloni to samé jako Najk - měřil to při 4900 a jetě se mne vtipně před měřením pro jistotu zeptal, zda mám udělané rozvody. V malé uzavřené místnosti s hladkými stěnami to byl fakt záitek. Je na to nějaká norma, při jakých otáčkách se to má měřit? Předelé motory jsem měl vdy benzíny a u těch to bylo někde kolem poloviny maxima.
Váně je to drastické, kdy jsem byl na emisích předloni jetě s Picassem a útrpně nahlíel jestli motor v těch točkách neopoutí rám, technik mě zahnal za auto. A prej nepřijdu k úrazu, kdyby se roztrhl řemen. Hrozný pohled, přítě radi polu manelku :nevim
|
|
20.06.2011 18:10 -
Re: dojmy z STK
|
2397875
|
|
C5stepan
|
|
|
Ahoj, dnes jsem absolvoval "STK" - bez problému: schopen s brýlemi pro skupiny A,B,C,D,BE,CE,DE,T. Dalí dva roky pokoj, heč!
Ahoj, dnes jsem absolvoval "STK" - bez problému: schopen s brýlemi:-)))) pro skupiny A,B,C,D,BE,CE,DE,T:palec. Dalí dva roky pokoj, heč!
|
|
20.06.2011 20:51 -
Re: dojmy z STK
|
2397968
|
|
Klokan
|
Město: Praha, Auto: Citroën C5 III (X7) 3.0i V6 215k | Počet příspěvků: 213 |
|
|
Tak ten postup je hooodně spornej. V Belgii takhle pan přijel s dieselem XMkem na technickou. Provedli toté .... drtili ho do maxima. Udělalo to bum prásk a bylo. Pán klidně poloil klíčky na střechu a řekl, vy jste mi zničili auto, tak mi koupíte nové. A taky koupili (přes pojiovnu).
Od té doby tam na té technické vdy vlezl mechanik do auta, lehce prolápl pedál, a řekl GUT.
Jene to nejsme v čechách, e. Tady vám řeknou.... dejte nás k soudu. (polibte nám prdel).
Tak ten postup je hooodně spornej. V Belgii takhle pan přijel s dieselem XMkem na technickou. Provedli toté .... drtili ho do maxima. Udělalo to bum prásk a bylo. Pán klidně poloil klíčky na střechu a řekl, vy jste mi zničili auto, tak mi koupíte nové. A taky koupili (přes pojiovnu).
Od té doby tam na té technické vdy vlezl mechanik do auta, lehce prolápl pedál, a řekl GUT.
Jene to nejsme v čechách, e. Tady vám řeknou.... dejte nás k soudu. (polibte nám prdel).
|
|
08.08.2011 23:44 -
Re: dojmy z STK
|
2405798
|
|
Breaka
|
Město: Kutna Hora, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive Break | Počet příspěvků: 26 |
|
|
Tak se musím i já podělit o svůj "záitek". V sobotu jsem opět po dvou letech zajel na STK. Emise (600,-) bez problému a potom TK (550,-). První co technik kontroloval byl tlak v pneumatikách. Potom pokračoval pod autem, VIN, vůle volantu na kostitřasu, geometrie kol, povinná výbava (kontroloval i homologaci u výstraného trojúhelníku, světla, vechno bylo OK a do chvíle, ne přily na řadu brzdy. Přední bez závad, zadní bez závad a potom mne dostal. "Nebrzdí vám ruční brzda, auto je nezpůsobilé provozu" a u el sekrábnout červenou známku. "A si to necháte opravit, přijeďte". Já mu tvrdím, e to není moné, e ruční brzda MUSÍ fungovat. Jinak by se auto s automatem při zařacení D nebo R a přidání plynu muselo rozjet. Jetě jsem mu to názorně předvedl, ale nedal si říct. Jeho přístroje prý ukazují přesně. Dost mne to rozhodilo, a jsem si uvědomil, e moná zkouel ruční brzdu na zadní nápravě a ona je na předek. Zkusil to tedy jetě jednou na předku a ruční brzda byla rovně naprosto bez závad. A technik se jetě divil, od kdy má C5-tka ruční brzdu na přední kola. A to tam dělá kontroly u alespoň 15 let. No alespoň to mám za sebou a neudělal jsem si jetě ostudu s "nefunkční ruční brzdou" v servisu
Tak se musím i já podělit o svůj "záitek". V sobotu jsem opět po dvou letech zajel na STK. Emise (600,-) bez problému a potom TK (550,-). První co technik kontroloval byl tlak v pneumatikách. Potom pokračoval pod autem, VIN, vůle volantu na kostitřasu, geometrie kol, povinná výbava (kontroloval i homologaci u výstraného trojúhelníku, světla, vechno bylo OK a do chvíle, ne přily na řadu brzdy. Přední bez závad, zadní bez závad a potom mne dostal. "Nebrzdí vám ruční brzda, auto je nezpůsobilé provozu" a u el sekrábnout červenou známku. "A si to necháte opravit, přijeďte". Já mu tvrdím, e to není moné, e ruční brzda MUSÍ fungovat. Jinak by se auto s automatem při zařacení D nebo R a přidání plynu muselo rozjet. Jetě jsem mu to názorně předvedl, ale nedal si říct. Jeho přístroje prý ukazují přesně. Dost mne to rozhodilo, a jsem si uvědomil, e moná zkouel ruční brzdu na zadní nápravě a ona je na předek. Zkusil to tedy jetě jednou na předku a ruční brzda byla rovně naprosto bez závad. A technik se jetě divil, od kdy má C5-tka ruční brzdu na přední kola. A to tam dělá kontroly u alespoň 15 let. No alespoň to mám za sebou a neudělal jsem si jetě ostudu s "nefunkční ruční brzdou" v servisu :-(
|
|
09.08.2011 07:18 -
Re: dojmy z STK
|
2405817
|
|
jruze
|
|
|
Breaka napsal(a): Tak se musím i já podělit o svůj "záitek". V sobotu jsem opět po dvou letech zajel na STK. Emise (600,-) bez problému a potom TK (550,-). První co technik kontroloval byl tlak v pneumatikách. Potom pokračoval pod autem, VIN, vůle volantu na kostitřasu, geometrie kol, povinná výbava (kontroloval i homologaci u výstraného trojúhelníku, světla, vechno bylo OK a do chvíle, ne přily na řadu brzdy. Přední bez závad, zadní bez závad a potom mne dostal. "Nebrzdí vám ruční brzda, auto je nezpůsobilé provozu" a u el sekrábnout červenou známku. "A si to necháte opravit, přijeďte". Já mu tvrdím, e to není moné, e ruční brzda MUSÍ fungovat. Jinak by se auto s automatem při zařacení D nebo R a přidání plynu muselo rozjet. Jetě jsem mu to názorně předvedl, ale nedal si říct. Jeho přístroje prý ukazují přesně. Dost mne to rozhodilo, a jsem si uvědomil, e moná zkouel ruční brzdu na zadní nápravě a ona je na předek. Zkusil to tedy jetě jednou na předku a ruční brzda byla rovně naprosto bez závad. A technik se jetě divil, od kdy má C5-tka ruční brzdu na přední kola. A to tam dělá kontroly u alespoň 15 let. No alespoň to mám za sebou a neudělal jsem si jetě ostudu s "nefunkční ruční brzdou" v servisu
Také jsem byl teď na STK a a tam jsme zjistili na jednom brzdiči patně se vracející páku ručky + vypadlé lanko (před STK vyměněny silentbloky v ramenech)-Je zajímavé,e dva dny před STK to bylo jetě OK jinak ve ostatní OK.Vysvětlil jsem e u automatu ručku nepotřebuji a nepouívám - tak jsem proel
Také jsem byl teď na STK a a tam jsme zjistili na jednom brzdiči patně se vracející páku ručky + vypadlé lanko (před STK vyměněny silentbloky v ramenech)-Je zajímavé,e dva dny před STK to bylo jetě OK jinak ve ostatní OK.Vysvětlil jsem e u automatu ručku nepotřebuji a nepouívám - tak jsem proel :palec
|
|
09.08.2011 08:04 -
Re: dojmy z STK
|
2405827
|
|
tomc
|
|
|
to vdy těsně před stk přestane neco fungovatráno to jetě svítilo a tet nic
to vdy těsně před stk přestane neco fungovat:-oráno to jetě svítilo:palec a tet nic :-(
|
|
09.08.2011 08:18 -
Re: dojmy z STK
|
2405837
|
|
Henry
|
|
|
to: Breaka
Nic si z toho nedělej, takový "odborník" se najde vude.
U nás mě napsal do protokolu: " Vadné přední tlumiče" u XANTIE a nic mě nepomohlo tvrzení, e mě ty "vadné tlumiče" stály 10000 Kč, protoe to jsou koule KOMFORT, kvůli lepímu pérování.
To, e XANTIE má ručku na předek zjistil, kdy chtěl zkouet přední brzdy, zatáhl si ručku a vyletěl z válců.
to: Breaka
Nic si z toho nedělej, takový "odborník" se najde vude.:-))
U nás mě napsal do protokolu: " Vadné přední tlumiče" u XANTIE :-o a nic mě nepomohlo tvrzení, e mě ty "vadné tlumiče" stály 10000 Kč, protoe to jsou koule KOMFORT, kvůli lepímu pérování.
To, e XANTIE má ručku na předek zjistil, kdy chtěl zkouet přední brzdy, zatáhl si ručku a vyletěl z válců.:-))))
|
|
09.08.2011 10:30 -
Re: dojmy z STK
|
2405870
|
|
Darja
|
|
|
Vadné tlumiče ti nahlásí i C5 s sériovýma koulema Zkouela jsem to na shocktesteru a ten mi oznámil, e mám pouít tlumiče značky Sachs, e moje auto je nebezpečné k provozu .link.
Vadné tlumiče ti nahlásí i C5 s sériovýma koulema :) Zkouela jsem to na shocktesteru a ten mi oznámil, e mám pouít tlumiče značky Sachs, e moje auto je nebezpečné k provozu :-)))) http://www.c5club.cz/diskuze/vseobecna-ne-technicka-diskuze-o-c5/2380409-c5-a-test-tlumicu-%29%29%29/
|
|
09.08.2011 14:47 -
Re: dojmy z STK
|
2405911
|
|
krocan
|
Město: Fryčovice, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi Exlusive Break | Počet příspěvků: 216 |
|
|
Taky jsem byl v sobotu na TK, ve OK, i ten na těch emisích mi auto moc netýral, jen pedálem vytočil kolem 4000 ot. a pustil. Předloni to počítač drel v těch vysokých otáčkach straně dlouho, to jsem se málem osypal.
Taky jsem byl v sobotu na TK, ve OK, i ten na těch emisích mi auto moc netýral, jen pedálem vytočil kolem 4000 ot. a pustil. Předloni to počítač drel v těch vysokých otáčkach straně dlouho, to jsem se málem osypal.
|
|
09.08.2011 15:31 -
Re: dojmy z STK
|
2405916
|
|
jumep
|
|
|
mate zle rozvody alebo nieco s motorom ked ste z toho na prasky?
je to sice trapenie, ale nic co by bolo take hrozne
mate zle rozvody alebo nieco s motorom ked ste z toho na prasky?
je to sice trapenie, ale nic co by bolo take hrozne
|
|
| |
|
|