Jméno
Heslo
Trvale přihlásit 
Nová registrace
Èesky English
Vyhledávání
Rozšírené ...

 

 Diskuzní fórum / Všeobecná NE-technická diskuze o C5 / dojmy z STK
|< < 1 ... 25 26 27 28 29 > >|
15.01.2020 19:42 - Re: dojmy z STK 3254825
Tony_Z
Město: Okr. Kladno, Auto: C5 III (X7) Tourer 2.2HDi 125Kw (4HT, 2009); C5 I 2.0HDi 80Kw (RHZ, 2002)Počet příspěvků: 519

99 Poslat soukromou zprávu
autodiag napsal(a):
my se napohadali ,alespon ja to tak neberu

je videt ze jsi odbornik , a ja jsem clovek ktery rika co so mysli a za cim si stojim bez ohledu nato jestli se to libi nebo ne...
kdyz rikam ze vyfuk u auta s filtrem pevnych castic je plny sazi v koncovce ,je problem a filtr neni funkcni necucam si to z prstu,nezjistuju to na forech ale vm to z vlastni praxe..pokud ti to vadi ja s tim nic nenadelam,s tim se musis poprat sam...jsem zvyklem ze lide neveri necemu cemu nechcou verit protoze na internetu cetli...
nezivim se pecenime chleba ani rohliku,proto se nehadam nekde na foru pekaru jak ma rohlik vypada kdyz je dobre upecenej
takze ano jsme tu aby jsme diskutovali a diskuse je o tom si rict jak to je a rict i svuj nazor a zkusenost
nejsem si vedom ze bych nekoho urazil ,pokud to tak citis je mi to lito, ale rict nekomu realnou pravdu neni urazka i kdyz to ti slabsi mohou tak citit

ano auto bez filtru castic muze mit a vetsinou mas vyfuk od sazi prave proto ze ten filtr nema...cili souhlasim to je normalni


Hele chlape, čteš si vůbec ty příspěvky, než na ně odpovíš?

Proč mi tu vysvětluješ, že auto s FAP by mělo mít správně čistou koncovku, když o tom jsem nenapsal ani uk. A ani jsem se o černé koncovce nebavil.

Pro objasnění: O tom černým výfuku jsi začal mluvit ty v reakci na můj příspěvek o RHZ, který nikdy FAP neměl. Prostě jsi si nepřečetl o čem píši a reagoval zbytečně rychle. Ale divím se, že jsi to omlel ještě jednou. Ale tak chápu to v zápalu boje.

Takže shrnu to:
1. Když mᚠčernou koncovku a mᚠFAP (nebo ho mᚠmít ) , tak už to není dobrý výsledek.
2. Pokud nemᚠFAP, pak mᚠautomaticky černou koncovku.
3. Nicméně to, že mᚠčernou koncovku u FAP neznamená, že nemůžeš projít, protože limit u starších vozů do EURO4 je dostatečně benevolentní i za současných pravidel. (Tedy stále podle toho, co je na štítku.)

15.01.2020 19:47 - Re: dojmy z STK 3254826
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 11800

U??vate? Poslat soukromou zprávu
zhrado napsal(a):
A na každom meníš filter?


Né na všech - na některých vstřiky, na některých váhu , ale na některých stačí vyčistit FAP a protáhnout to - on třeba ani typ bez FAPu nekouří jako xx z FAPem (tím nechci říct že splní normu euro 4 ale to že fapové auto s KO komponentama nesplní ani euro 3 )

15.01.2020 19:49 - Re: dojmy z STK 3254827
autodiag
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDiPočet příspěvků: 6541

U??vate? Poslat soukromou zprávu
koukam ze ty sam uz nevic co pises..ja prave reagoval na tebe a na Milana zvlast ,tak si to precti,fakt nemam uz chut nekomu neco vysvetlovat kdo o to evidentne zajem nema a radeji odvraci pozornost od veci...
pokud jsi nic nenapsal o cernem vyfuku tak jsi s prominutim dementni (to neni nadavka ale diagnoza)

si chytrejsi, vis o tom vice, praxi urcite take mas vetsi..co dodam mas pravdu,jen kecam a nic o tom nevim..

tim bych to uzavrel

15.01.2020 20:11 - Re: dojmy z STK 3254829
Tony_Z
Město: Okr. Kladno, Auto: C5 III (X7) Tourer 2.2HDi 125Kw (4HT, 2009); C5 I 2.0HDi 80Kw (RHZ, 2002)Počet příspěvků: 519

99 Poslat soukromou zprávu
autodiag napsal(a):
koukam ze ty sam uz nevic co pises..ja prave reagoval na tebe a na Milana zvlast ,tak si to precti,fakt nemam uz chut nekomu neco vysvetlovat kdo o to evidentne zajem nema a radeji odvraci pozornost od veci...
pokud jsi nic nenapsal o cernem vyfuku tak jsi s prominutim dementni (to neni nadavka ale diagnoza)

si chytrejsi, vis o tom vice, praxi urcite take mas vetsi..co dodam mas pravdu,jen kecam a nic o tom nevim..

tim bych to uzavrel


Musím říci, že jsem nevěřil těm řečem o tobě. Rád si dělám názor sám. A udělal jsem si ho. A plně jsi je potvrdil zkušenosti jiných.

Ještě nazapomeň mít poslední slovo doplněné urážkami.

15.01.2020 20:50 - Re: dojmy z STK 3254845
autodiag
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDiPočet příspěvků: 6541

U??vate? Poslat soukromou zprávu
urazet,proc bych to delal ?? to me opravdu neznas..

je mi opravdu jedno co si o me kdo mysli ,pro me neni internetova diskuse stredobod sveta nebo modla..mam sve nazory ,realne zkusenosti ,realny servis a nebojim se rict nazor jako vetsina dnesnich lidi....

kdo me zna vi jakej sem a ze reknu to co si myslim do oci ,co si o me kdo mysli dle internetu vypovida o mnohem a proto to opravdu neresim

opet pouceni,neradit nikomu kdo to to vlastne nestoji...

a sorry ze jsem jsem mel posledni slovo a ze jsem te neurazil,tak snad priste

16.01.2020 09:24 - Re: dojmy z STK 3254873
Carlík
Město: Prostějov, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) TourerPočet příspěvků: 256
Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
Tony_Z napsal(a):
A nevíš náhodou, jakou má mít kouřivost RHZ (2.0HDI 80KW)? Protože za 5 návštěv STK s tímto motorem (autem) jsem viděl minimálně 3 různé limity kouřivosti (asi podle toho, jak se který technik vyspal). A nikdy jsme nevěděl, zda mám nadávat, že se ten motor snaží narvat do přísnějších pravidel , než kam patří. Nebo naopak mlčet.


Ono to neni jen o RHZ, ale i o tom co je kolem toho RHZ. RHZ splnovalo emisni 2 a 3 a podle toho se to bude lisit. Emisni 3 mela pridanou klapku na sani ovladanou podtlakem, dal taky jestli ma FAP, to je pak zase jinak.

U emisni 2 kourivost na stitku i v TP 1.76. Na protokolech starsiho data cca 2014 a niz dovolena 2.26 od roku 2016 na protokolech jako na stitku 1.76.

16.01.2020 10:06 - Re: dojmy z STK 3254874
Tony_Z
Město: Okr. Kladno, Auto: C5 III (X7) Tourer 2.2HDi 125Kw (4HT, 2009); C5 I 2.0HDi 80Kw (RHZ, 2002)Počet příspěvků: 519

99 Poslat soukromou zprávu
Carlík napsal(a):
Ono to neni jen o RHZ, ale i o tom co je kolem toho RHZ. RHZ splnovalo emisni 2 a 3 a podle toho se to bude lisit. Emisni 3 mela pridanou klapku na sani ovladanou podtlakem, dal taky jestli ma FAP, to je pak zase jinak.

U emisni 2 kourivost na stitku i v TP 1.76. Na protokolech starsiho data cca 2014 a niz dovolena 2.26 od roku 2016 na protokolech jako na stitku 1.76.


Mᚠpravdu, že třeba v Xantii ty první RHZ byla EURO2, když EURO 3 ještě neexistovalo.
Ten konkrétní kus, co jsem zmiňoval je s EURO 3 (rv. 2002). Ale to jsou všechny C5 I S tímto motorem. Všechny již musely plnit EURO 3. Konkrétní požadované hodnoty z protokolů dodám odpoledne a samozřejmě i informaci ze štítku.

Jinak RHZ s FAP neexistuje. FAP verze 2.0HDi z té doby byla RHS.

16.01.2020 12:13 - Re: dojmy z STK 3254884
eisy811
Město: , Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) TourerPočet příspěvků: 809
Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
Mam diesel s euro normou 6,je na nom najazdene cca 20 000km a aj tak ked vopcham prst do vyfuku, tak je poznat, ze nieco predsa len cez ten filter prejde. Nie, vyfuk neni cierny, ale nieco sa tam usadzuje. Po 200 000 km bude istotne cierny. Myslim teda.

16.01.2020 13:03 - Re: dojmy z STK 3254888
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 11800

U??vate? Poslat soukromou zprávu
eisy811 napsal(a):
Mam diesel s euro normou 6,je na nom najazdene cca 20 000km a aj tak ked vopcham prst do vyfuku, tak je poznat, ze nieco predsa len cez ten filter prejde. Nie, vyfuk neni cierny, ale nieco sa tam usadzuje. Po 200 000 km bude istotne cierny. Myslim teda.


Neměl by být - pokud vše funguje (mám několik euro 5 i s nájezdem přes dvě stě a v koncovce je buď čistá roura a nebo jen našedej ) je zvláštní že biturbo v C5 II je na výfuku ,,lamda"(ta si hlídá složení výf.plynů a řídí spalování - jestli se nepletu) a na stejném motoru v X7 na ní zapomněli. ale výfuk je čistý také.

16.01.2020 16:32 - Re: dojmy z STK 3254899
tomasg
Město: Podvysoka, Auto: Citroën C5 III (X7) 1.6 HDi 16V 110k (80kW)Počet příspěvků: 77
99 Poslat soukromou zprávu
Ja uz som tu z tejto temy jelen, normalne uvazujem co na zimu s mojim milackem. Mam 322tkm a vyfuk cierny, v autorizaku nacitane a ze vsetko ok a nemam riesit, tak ja uz som z toho...... No a v decembri ma caka ek tak som resp. budem asi v koncoch 😂 i ked 2roky spat uz bolo sprisnene a preslo, iked mensi problem s egr a twn opat vymeneny

16.01.2020 18:48 - Re: dojmy z STK 3254910
Tony_Z
Město: Okr. Kladno, Auto: C5 III (X7) Tourer 2.2HDi 125Kw (4HT, 2009); C5 I 2.0HDi 80Kw (RHZ, 2002)Počet příspěvků: 519

99 Poslat soukromou zprávu
Takže u RHZ mám v TP korigovaný součinitel absorbce: 1,76
Hodnoty z protokolů:
1. r. 2011 - korigovaný součinitel 0,5; povolená kouřivost 1,0
2. r. 2013 - korigovaný součinitel 1,76; povolená kouřivost 2,26
3. r. 2015 - korigovaný součinitel 1,76; povolená kouřivost 1,76
4. r. 2017 - korigovaný součinitel 1,76; povolená kouřivost 1,76
5. r. 2019 - korigovaný součinitel 1,76; povolená kouřivost 1,76

Takže to vypadá, že na nějakého "odborníka" jsem narazil jen při prvním měřením na tomto autě.

EDIT:
Třeba u Megane 1.5dCi 66kw 2011 EURO5 (FAP)
1. r. 2019 - korigovaný součinitel absorbce 0,51; střední hodnota kouřivosti (max povolená): 0,51; naměřená 0,07

17.01.2020 12:48 - Re: dojmy z STK 3254980
Carlík
Město: Prostějov, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) TourerPočet příspěvků: 256
Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
autodiag napsal(a):
-pokud bude FAP vadny a budou saze ve vyfuku,bude diferencialni tlak vysokej ?
-cim se ridi spusteni regeneraci,co ma prioritu ?


Na tyto 2 otazky by me docela zajimala odpoved.
Kdyz bude FAP vadnej, nebavim se o prasklem vnitrku FAPu, ale kdyz bude uz ucpany cerinem a plny, tak bude diferencialni tlak vysoky ne? V radu xxx mbar?
A cim se ridi spusteni regeneraci? Co ma prioritu?
Rek bych prave ten diferencialni tlak ne? Nenecha jednotka prekrocit urcitou mez ne?

18.01.2020 08:47 - Re: dojmy z STK 3255011
Rio11
Město: Domažlice, Auto: Citroën C5 I 2.0i 16v X BreakPočet příspěvků: 578

U??vate? Poslat soukromou zprávu
Když to tady tak pročítám tak mě to utvrzuje v mém letitém přesvědčení a to je zlatej benzín.

18.01.2020 10:02 - Re: dojmy z STK 3255013
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 11800

U??vate? Poslat soukromou zprávu
Carlík napsal(a):
Na tyto 2 otazky by me docela zajimala odpoved.
Kdyz bude FAP vadnej, nebavim se o prasklem vnitrku FAPu, ale kdyz bude uz ucpany cerinem a plny, tak bude diferencialni tlak vysoky ne? V radu xxx mbar?
A cim se ridi spusteni regeneraci? Co ma prioritu?
Rek bych prave ten diferencialni tlak ne? Nenecha jednotka prekrocit urcitou mez ne?


Může a nemusí - záleží co mu je : poškozený neznamená děraví. Diferenční tlak má vícero funkcí : prvotně slouží ke kontrole úspěšnosti provedené regenerace , v případě že je tato hodnota vysoká spustí jednotka taktéž regeneraci jinak se regenerace spouští dle intervalu nastaveném v jednotce( ta se podle počtu najetých km zkracuje - jednotka si také podle spotřebovaného paliva uloží do systému množstí cerinu v g - až je dosaženo max množství (zase naprogramováno v jednotce) nahlásí že hrozí ucpání FAP(nebo byno dosaženo max množství) a to i přesto že dif.tlak bude OK .

19.01.2020 01:05 - Re: dojmy z STK 3255036
pkod
Město: Praha, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v X BreakPočet příspěvků: 11
99 Poslat soukromou zprávu
Zdravim,
Tak jsem se pridal k tem z mistnich, kteri neprosli na emise. Moje 1.6HDI ma podle STK limit 0.5 a prebehove otacky 4800 - 5200 v casovem limitu 5s. Bylo vice pokusu, ale hodnoty nekolikrat dost pod limit, nekolikrat take dvojnasobek limitu, ale ani po cca 10ti pokusech neni dostatek po sobe jdoucich v limitu. Vysledky nekonzistentni, rozptyl namerenych hodnot vetsi nez limit.

Auto zrejme kouri pri zasahu omezovace, ktery je nekde kolem 5200 ot/min a neni mozne ho netrefit a pritom dosahnout opakovatelne predepsane otacky v casovem limitu. FAP mam ok (cisty, bez mechanickych vad, prasklin a pod.), diagnostika bez problemu a vse se zda byt funkcni. V beznem provozu bez znamky koureni. Nejaky napad co zmenit aby byl vysledem mereni lepsi?

Zarazi mne, ze nekdo zadal do systemu STK takhle nesmyslne limity. Vzdyt to neodpovida provozu auta. Myslim, ze za to muze z casti zastoupeni vyrobce (mozna jeho nekompetentnost) ktere predpokladam data pro databazi poskytlo. Asi se to pred lety moc neresilo protoze kontrolu emisi nikdo nebral vazne. Navic zakaznik je hlavne prvni majitel a ten se casto na STK ani nedostane, nebo az po zaruce. Dnes uz to STK vazne berou, ale limit je nesmyslne nastaveny. Takze auta s takto nastavenymi parametry mereni pujdou ze silnic i kdyz realne "neskodi". A jeste si budeme tleskat, jak jsme se zbavili tech technicky nezpusobilych aut.

Proste metodika mereni kourivosti pouzivana na STK odpovida dobe mechanickych radovych vstrikovacich cerpadel s odstredivou regulaci otacek kde mela definice prebehovych otacek smysl. Takoveto mereni nema mnoho spolecneho s realnou kourivosti dnesnich motoru za provodu ani se samotnou homologacni metodikou pro libovolne "euro".

Kolega v praci ma Skodofku, cerny naraznik kolem vyfuku a na stejne STK prosel jak nic. Pozadovane testovaci otacky jsou totiz pod 3000 a namerena kourivost pochopitelne kolem nuly bez ohledu na relany stav auta.

Muzete prosim vy, co mate 1.6HDI, kouknout do protokolu jake tam mate limity? Pokud jste ochotni pridat i na namerene hodnoty, budu rad.

Dik

19.01.2020 15:00 - Re: dojmy z STK 3255068
Tony_Z
Město: Okr. Kladno, Auto: C5 III (X7) Tourer 2.2HDi 125Kw (4HT, 2009); C5 I 2.0HDi 80Kw (RHZ, 2002)Počet příspěvků: 519

99 Poslat soukromou zprávu
pkod napsal(a):
Zdravim,
Tak jsem se pridal k tem z mistnich, kteri neprosli na emise. Moje 1.6HDI ma podle STK limit 0.5 a prebehove otacky 4800 - 5200 v casovem limitu 5s. Bylo vice pokusu, ale hodnoty nekolikrat dost pod limit, nekolikrat take dvojnasobek limitu, ale ani po cca 10ti pokusech neni dostatek po sobe jdoucich v limitu. Vysledky nekonzistentni, rozptyl namerenych hodnot vetsi nez limit.


Sry, ale z toho absolutně netuším, kterou z těch 3 uvedených měřených veličin jsi měl v nepořádku... Možná bys měl raději přiložit výsledky měření.

23.01.2020 18:54 - Re: dojmy z STK 3255660
kajman
Město: Písečná, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 138k (100kW) TourerPočet příspěvků: 144
Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
Dnes jsem byl na STK a auto proslo bez sebemensiho problemu. Nic jsem nepripravoval a ani jsem to neumyl, az jsem se za to stydel. Koncovka vyfuku naprosto cista, jen zanedbatelne sede smouhy. STK provedena v jinych mestech.
2018 - korigovaný součinitel 0,51; hodnota kourivosti namerena 0,02; rozpeti hodnot 4 merení kourivosti dovolene max. 0,25, namerene 0.
2020 - korigovaný součinitel 0,50; hodnota kourivosti namerena 0,00; rozpeti hodnot 4 merení kourivosti dovolene max. 0,25, namerene 0.
Jsem spokojen

24.01.2020 10:56 - Re: dojmy z STK 3255797
PATaMAT
Město: Brno, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive BreakPočet příspěvků: 1300

U??vate? Poslat soukromou zprávu

kajman napsal(a):
Dnes jsem byl na STK a auto proslo bez sebemensiho problemu. Nic jsem nepripravoval a ani jsem to neumyl, az jsem se za to stydel. Koncovka vyfuku naprosto cista, jen zanedbatelne sede smouhy. STK provedena v jinych mestech.
2018 - korigovaný součinitel 0,51; hodnota kourivosti namerena 0,02; rozpeti hodnot 4 merení kourivosti dovolene max. 0,25, namerene 0.
2020 - korigovaný součinitel 0,50; hodnota kourivosti namerena 0,00; rozpeti hodnot 4 merení kourivosti dovolene max. 0,25, namerene 0.
Jsem spokojen

To mᚠale uplně špatně změřené nějakou pochybnou stanicí STK a určitě i špatný protokol...., neb místní odborníci píšou, že mᚠmít limit na STK pouze 0,25 a ne 0,5 jak uvádíš ty

24.01.2020 12:53 - Re: dojmy z STK 3255833
kajman
Město: Písečná, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 138k (100kW) TourerPočet příspěvků: 144
Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
Ve velkem technicaku na zadni strane je uveden korigiovany soucinitel 0.51. Motor RHR.

04.05.2020 15:25 - Re: dojmy z STK 3268643
MS02
Město: Pha, Auto: Citroën C5 I 2.2HDi SX BreakPočet příspěvků: 230
99 Poslat soukromou zprávu
Čerstvý dojem z DEKRA STK Pha Dobronická/Kunratice:
Stručně: několik let pravidelného ježdění tam, ale už konečná... Aneb, jen blbec se dvakrát spálí o stejná kamna... Minule technik hemzal něco o nebrzdící ruční brzdě a vyhazovu, posléze byl upozorněn na naši drobnou odchylku od standardu - holt brzdí jiná náprava, následně tedy vše změřeno jako OK. Koukl znova na kotouče a nahlásil, že zadní mají orezlou činnou plochu na víc než 25% Nepodařilo se mi jej přesvědčit, že ty kotouče jsou velké a činná plocha se tak zdá býti malá... STK na 30dní... Výměna kotoučů, přeměření ploch a výsledek - zbytečná výměna. Technik byl ko.ot, co potřeboval někoho vyhodit.
Dnes jiné auto, emise předem vzorně kouřivost 0, na lince ale nalezena evidentně čerstvě sklouzlá manžeta u poloosy, takže mastnota... STK na 30dní. Pánové tam asi žijí ještě v době, kdy vzít šroubovák a utáhnout šroubek třeba u seřízení světel byl zázrak. No nic, očistěno, maženta navléknuta a zajištěna, zítra opakovaná STK. Jen doufám, že tam opět nebude hodně zákazníků/kámošů tykajících si s techniky a ti ... "technici" zase nebudou vyhazovat at jim vyjde průměr. Jak dlouho bych asi chtěl jezdit se sklouzlou manžetou poloosy ponechávám na posouzení čtenáře. Ano, formálně má technik pravdu, ale jinak je to dvakrát potvrzené hovado... Pardon...
Docela bych chtěl vidět protokoly a spodky několika úspěšně zkotrolovaných vraků kolem z jiné STK bez tykačky s personálem.
P.S.: po menším pátrání v okolí potvrzena občasná urputná snaha za každou cenu vyhodit... Mýny melou, STK se stále zmenšuje...Kdo nechcete někomu dělat křoví, jeďte jinam

|< < 1 ... 25 26 27 28 29 > >|


  
Uživatelé online  
Nejnovější příspěvky  
Inzerce  
Obrázky  
Š 2007-2017 :: by c5club,optimalizováno pro rozlišení 1024x768, Firefox, Kontakt/Administrator