| | |
14.01.2020 20:44 -
Re: dojmy z STK
|
3254644
|
|
jruze
|
|
|
Ani uváděné údaje co má v protokole ji neplatí - nově upravili třeba ze čtyř po sobě na tři měření a jiné (ale to si celé nepamatuji) a s tím títkem = pokud není títek(nebo je pokozen) tak smolík - musí na výrobce a nechat si vystavit novej.
A jinak to auto je 14.let starý - myslí e někomu vadila ta norma kouřivosti , nebo e spalovna v té době musela mít na komíně lapač prachu (nečistot) a dneska musí
Ani uváděné údaje co má v protokole ji neplatí - nově upravili třeba ze čtyř po sobě na tři měření a jiné (ale to si celé nepamatuji) a s tím títkem = pokud není títek(nebo je pokozen) tak smolík - musí na výrobce a nechat si vystavit novej.
A jinak to auto je 14.let starý - myslí e někomu vadila ta norma kouřivosti , nebo e spalovna v té době musela mít na komíně lapač prachu (nečistot) a dneska musí
|
|
14.01.2020 20:47 -
Re: dojmy z STK
|
3254646
|
|
lake
|
Město: Zlín, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi SX | Počet příspěvků: 11 |
|
|
Tony_Z napsal(a): Neví, jak to v dnení době je? Zda je limit kouřivosti dán výrobcem (podle títku) nebo EURO normou, kterou splňuje?
Řekl bych, e ani jruze ani autodiagnostik to netrefili správně. Vycházím z písemného materiálu "Metodický postup měření emisí vozidel ve stanicích měření emisí (SME) a ve stanicích technických kontrol (STK)" - verze 2018.01 rev.2. A tam je pro vznětové motory napsáno jednoznačně:
14. Limitní hodnoty stanovuje výrobce vozidla, pokud je nestanovil, pouijí se limitní hodnoty dle Přílohy č. 1 vyhláky č. 211/2018 Sb..
--------------------------------------------------
Toté je napsáno i ve vyhláce, viz Příloha č. 1:
Závada 8.2.2.2: Opacita přesahuje úroveň UVEDENOU NA TÍTKU VÝROBCE.
Opacita přesahuje úroveň uvedenou na títku výrobce. U vozidel kategorie M a N nesmí být překročeny přípustné hodnoty, které jsou vyjádřené součinitelem absorpce "k":
a) 1,5 m-1 u vozidel s datem první registrace od 1. července 2008, pokud limity výrobce vozidla nejsou přísnějí,
b) 0,7 m-1 u vozidel s datem první registrace od 1. ledna 2015, pokud limity výrobce vozidla nejsou přísnějí,
c) 0,25 m-1 u vozidel s emisními limity EURO 6
---------------------------------------------------
Take přednost má vdy to, co stanovil výrobce vozidla (podle títku). Limity uvedené ve vyhláce se pouijí jen pokud výrobce nic nestanovil, nebo stanovil hodnotu vyí. Takový případ ale u modeních motorů snad ani nemohl nastat (nebo se takové vozy nesměly dováet).
Není tedy pravda, e pro vechna vozidla s FAP platí hodnota 0.25. Já mám například C5 s FAPem (DCRHSB 79 kW), rok výroby 2002. Byl homologován podle normy EURO3 (hodnota opacity 3 m-1) a to stále platí, dokud ho nevyprovodím do rotu. Bez ohledu na to, e má FAP. Take si nikdy ádný technik na STK nedovolil chtít po mně splnění limitu EURO4 (1.5 m-1) či dokonce EURO6 (0.25 m-1). Bez ohledu na to, e má FAP. Proto také na STK probíhá měření kouřivosti podle údajů výrobce, a ty odpovídají normě EURO3 (jiná tehdy ani nebyla). ádný technik na STK mi nikdy netvrdil, e by auto z roku 2002 homologované podle EURO3 mělo snad splňovat limity EURO6. Ono ty limity samozřejmě splňuje, ale nemusí, nemusí ...
Řekl bych, e ani jruze ani autodiagnostik to netrefili správně. Vycházím z písemného materiálu "Metodický postup měření emisí vozidel ve stanicích měření emisí (SME) a ve stanicích technických kontrol (STK)" - verze 2018.01 rev.2. A tam je pro vznětové motory napsáno jednoznačně:
14. Limitní hodnoty stanovuje výrobce vozidla, pokud je nestanovil, pouijí se limitní hodnoty dle Přílohy č. 1 vyhláky č. 211/2018 Sb..
--------------------------------------------------
Toté je napsáno i ve vyhláce, viz Příloha č. 1:
Závada 8.2.2.2: Opacita přesahuje úroveň UVEDENOU NA TÍTKU VÝROBCE.
Opacita přesahuje úroveň uvedenou na títku výrobce. U vozidel kategorie M a N nesmí být překročeny přípustné hodnoty, které jsou vyjádřené součinitelem absorpce "k":
a) 1,5 m-1 u vozidel s datem první registrace od 1. července 2008, pokud limity výrobce vozidla nejsou přísnějí,
b) 0,7 m-1 u vozidel s datem první registrace od 1. ledna 2015, pokud limity výrobce vozidla nejsou přísnějí,
c) 0,25 m-1 u vozidel s emisními limity EURO 6
---------------------------------------------------
Take přednost má vdy to, co stanovil výrobce vozidla (podle títku). Limity uvedené ve vyhláce se pouijí jen pokud výrobce nic nestanovil, nebo stanovil hodnotu vyí. Takový případ ale u modeních motorů snad ani nemohl nastat (nebo se takové vozy nesměly dováet).
Není tedy pravda, e pro vechna vozidla s FAP platí hodnota 0.25. Já mám například C5 s FAPem (DCRHSB 79 kW), rok výroby 2002. Byl homologován podle normy EURO3 (hodnota opacity 3 m-1) a to stále platí, dokud ho nevyprovodím do rotu. Bez ohledu na to, e má FAP. Take si nikdy ádný technik na STK nedovolil chtít po mně splnění limitu EURO4 (1.5 m-1) či dokonce EURO6 (0.25 m-1). Bez ohledu na to, e má FAP. Proto také na STK probíhá měření kouřivosti podle údajů výrobce, a ty odpovídají normě EURO3 (jiná tehdy ani nebyla). ádný technik na STK mi nikdy netvrdil, e by auto z roku 2002 homologované podle EURO3 mělo snad splňovat limity EURO6. Ono ty limity samozřejmě splňuje, ale nemusí, nemusí ... ;-)
|
|
14.01.2020 21:05 -
Re: dojmy z STK
|
3254649
|
|
jruze
|
|
|
To je hezké co píe a proč tedy jsou třeba spalovny,elektrárny, výtopny atd.. které byly homologovány bez lapačů nečistor na komínech je musely tímto osadit ? (byly homologovány přece bez tohoto zařízení) a v době kdy je stavěli odpovídaly, proč nesmí nafta do spousty měst kdy mají emise vpořádku ? (vím e je to něco jiného - není to nějak divné ? , proč nesundaní letadla ze vzduchu - nebo jsi přesvědčený e splňují emise ? - ono je to asi trochu jinak prostě aut je moc a potřebují staré zruit aby byl odbyt novejch
To je hezké co píe a proč tedy jsou třeba spalovny,elektrárny, výtopny atd.. které byly homologovány bez lapačů nečistor na komínech je musely tímto osadit ? (byly homologovány přece bez tohoto zařízení) a v době kdy je stavěli odpovídaly, proč nesmí nafta do spousty měst kdy mají emise vpořádku ? (vím e je to něco jiného - není to nějak divné ? , proč nesundaní letadla ze vzduchu - nebo jsi přesvědčený e splňují emise ? - ono je to asi trochu jinak prostě aut je moc a potřebují staré zruit aby byl odbyt novejch;-)
|
|
14.01.2020 21:12 -
Re: dojmy z STK
|
3254651
|
|
autodiag
|
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDi | Počet příspěvků: 6541 |
|
|
lake napsal(a): Řekl bych, e ani jruze ani autodiagnostik to netrefili správně. Vycházím z písemného materiálu "Metodický postup měření emisí vozidel ve stanicích měření emisí (SME) a ve stanicích technických kontrol (STK)" - verze 2018.01 rev.2.
vidis a nemas pravdu,navic ja se nepotrebuju "trefovat" ,ale vychazim z relevantnich a aktualnich materialu
navic jsem na STK a ME kazdy den,minimalne s jednim autem,ver mi zazivam realitu pomerne casto
no a to je ten vas problem,vychazite z udaju ktere uz nejsou pres rok platne
ME se ridi od 9.2019 metodikou 2019.09 rev.3 a ne jak uvadis 2018.01 rev.2
vidis a nemas pravdu,navic ja se nepotrebuju "trefovat" ,ale vychazim z relevantnich a aktualnich materialu
navic jsem na STK a ME kazdy den,minimalne s jednim autem,ver mi zazivam realitu pomerne casto
no a to je ten vas problem,vychazite z udaju ktere uz nejsou pres rok platne
ME se ridi od 9.2019 metodikou 2019.09 rev.3 a ne jak uvadis 2018.01 rev.2
|
|
14.01.2020 21:39 -
Re: dojmy z STK
|
3254656
|
|
lake
|
Město: Zlín, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi SX | Počet příspěvků: 11 |
|
|
No, já zde raději neřeím ani elektrárny, ani spalovny, dokonce ani letadla. Nejsem Greta. Jen jsem odpovídal na dotaz, který poloil Tony_Z a nedostal pouitelnou odpověď.
Kdy to shrnu:
Není pravda, e vechna naftová vozidla s FAPem mají splňovat kouřivost (opacitu) 0.25 m-1.
Naopak platí, e kadé vozidlo se posuzuje podle limitů platných v době uvedení do provozu a stanovených výrobcem vozidla. Je to ve vyhláce. Zda auto má či nemá FAP je bezvýznamné.
- Pro vozidla registrovaná do 30. června 2008 se pouijí limity kouřivosti odvozené z homologačních údajů výrobce.
- Pro vozidla registrovaná po 30. červnu 2008 se pouijí limity kouřivosti odvozené z údajů výrobce jen tehdy, jsou-li přísnějí ne stanoví přísluná EURO norma (3, 4, 5, 6) a vyhláka č. 211/2018 Sb. v příloze č. 1.
No, já zde raději neřeím ani elektrárny, ani spalovny, dokonce ani letadla. Nejsem Greta. Jen jsem odpovídal na dotaz, který poloil Tony_Z a nedostal pouitelnou odpověď.
Kdy to shrnu:
Není pravda, e vechna naftová vozidla s FAPem mají splňovat kouřivost (opacitu) 0.25 m-1.
Naopak platí, e kadé vozidlo se posuzuje podle limitů platných v době uvedení do provozu a stanovených výrobcem vozidla. Je to ve vyhláce. Zda auto má či nemá FAP je bezvýznamné.
- Pro vozidla registrovaná do 30. června 2008 se pouijí limity kouřivosti odvozené z homologačních údajů výrobce.
- Pro vozidla registrovaná po 30. červnu 2008 se pouijí limity kouřivosti odvozené z údajů výrobce jen tehdy, jsou-li přísnějí ne stanoví přísluná EURO norma (3, 4, 5, 6) a vyhláka č. 211/2018 Sb. v příloze č. 1.
|
|
14.01.2020 21:48 -
Re: dojmy z STK
|
3254658
|
|
lake
|
Město: Zlín, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi SX | Počet příspěvků: 11 |
|
|
autodiag napsal(a): ME se ridi od 9.2019 metodikou 2019.09 rev.3 a ne jak uvadis 2018.01 rev.2
Ale co píe je přece naprosto bezvýznamné. Rozhodující jsou pouze LIMITY UVEDENÉ VE VYHLÁCE č. 211/2018 Sb. A vyhláka se od roku 2018 nezměnila, a její příloha č. 1 obsahuje ty limity, které jsem u uvedl. Jak sis mohl vimnout, metodický pokyn neobsahuje ádné limity - je to jen návod jak, co, a v jakém pořadí měřit a kontrolovat. Je třeba číst vyhláku!
Pokud ti některý technik na STK tvrdí něco v rozporu s vyhlákou, poli ho do háje.
Ale co píe je přece naprosto bezvýznamné. Rozhodující jsou pouze LIMITY UVEDENÉ VE VYHLÁCE č. 211/2018 Sb. A vyhláka se od roku 2018 nezměnila, a její příloha č. 1 obsahuje ty limity, které jsem u uvedl. Jak sis mohl vimnout, metodický pokyn neobsahuje ádné limity - je to jen návod jak, co, a v jakém pořadí měřit a kontrolovat. Je třeba číst vyhláku!
Pokud ti některý technik na STK tvrdí něco v rozporu s vyhlákou, poli ho do háje.
|
|
14.01.2020 21:53 -
Re: dojmy z STK
|
3254659
|
|
autodiag
|
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDi | Počet příspěvků: 6541 |
|
|
lake napsal(a): Ale co píe je přece naprosto bezvýznamné. Rozhodující jsou pouze LIMITY UVEDENÉ VE VYHLÁCE č. 211/2018 Sb. A vyhláka se od roku 2018 nezměnila, a její příloha č. 1 obsahuje ty limity, které jsem u uvedl. Jak sis mohl vimnout, metodický pokyn neobsahuje ádné limity - je to jen návod jak, co, a v jakém pořadí měřit a kontrolovat. Je třeba číst vyhláku!
Pokud ti některý technik na STK tvrdí něco v rozporu s vyhlákou, poli ho do háje.
v tom pripade nema cenu ti cokoli psat,kdyz je to bezvyznamne
az priste pojedes ME a vyhodi te , tak im rekni ze kecaji a posli je do haje
asi kazdej cteme jiny text ...
v tom pripade nema cenu ti cokoli psat,kdyz je to bezvyznamne ;) :D
az priste pojedes ME a vyhodi te , tak im rekni ze kecaji a posli je do haje ;) :D
asi kazdej cteme jiny text ;) ...
|
|
14.01.2020 22:10 -
Re: dojmy z STK
|
3254660
|
|
lake
|
Město: Zlín, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi SX | Počet příspěvků: 11 |
|
|
autodiag napsal(a):
Autodiag, to je tvůj problém, e si nechá s*át na hlavu od technika, který nezná vyhláku ani limity. Ty je asi taky nezná, jinak bys věděl jakou kouřivost má mít auto, které na STK veze.
Ostatně PataMat Ti dneska napsal toté co já - má auto s FAPem z roku 2006 a limit má 0.50 m-1. Ne 0.25 m-1. Já mám auto z roku 2002 s FAPem a limit mám podle EURO3 3.0 m-1. Ne 0.25 m-1.
Stačí číst vyhláku. V metodice ádné limity nehledej, nejsou tam. A ti je tam ten technik tedy najde, kdy mu věří.
Autodiag, to je tvůj problém, e si nechá s*át na hlavu od technika, který nezná vyhláku ani limity. Ty je asi taky nezná, jinak bys věděl jakou kouřivost má mít auto, které na STK veze.
Ostatně PataMat Ti dneska napsal toté co já - má auto s FAPem z roku 2006 a limit má 0.50 m-1. Ne 0.25 m-1. Já mám auto z roku 2002 s FAPem a limit mám podle EURO3 3.0 m-1. Ne 0.25 m-1.
Stačí číst vyhláku. V metodice ádné limity nehledej, nejsou tam. A ti je tam ten technik tedy najde, kdy mu věří.
|
|
14.01.2020 22:11 -
Re: dojmy z STK
|
3254661
|
|
autodiag
|
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDi | Počet příspěvků: 6541 |
|
|
lake napsal(a): Autodiag, to je tvůj problém, e si nechá s*át na hlavu od technika, který nezná vyhláku ani limity. Ty je asi taky nezná, jinak bys věděl jakou kouřivost má mít auto, které na STK veze.
mas pravdu,diky za info
mas pravdu,diky za info :palec
|
|
15.01.2020 07:50 -
Re: dojmy z STK
|
3254692
|
|
autodiag
|
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDi | Počet příspěvků: 6541 |
|
|
lake napsal(a): Autodiag, to je tvůj problém, e si nechá s*át na hlavu od technika, který nezná vyhláku ani limity. Ty je asi taky nezná, jinak bys věděl jakou kouřivost má mít auto, které na STK veze.
jsem ti zapomel jeste dodat ze nam vsem teda sere na hlavu DEKRA spolu s MVCR, protoze technik je na emisich dnes jen cvicena opice na ukony typu pripoj,vycti a odpoj...cely system je on line a technik ani nikdo jiny nezasahne do predepsanych ani merenych hodnot..a pokud ti auto projde a ty si myslis ze mas vyhrano muze se ti stat a stava se to, ze za 5 minut se mereni vrati s tim ze je neplatne a meri se znovu (do te doby nemas protokol)..z tiskarny uz leze jen protokol ktery prijde take online ..nekdy si tam zajed at vidis jak vypada praxe
jsem ti zapomel jeste dodat ze nam vsem teda sere na hlavu DEKRA spolu s MVCR, protoze technik je na emisich dnes jen cvicena opice na ukony typu pripoj,vycti a odpoj...cely system je on line a technik ani nikdo jiny nezasahne do predepsanych ani merenych hodnot..a pokud ti auto projde a ty si myslis ze mas vyhrano muze se ti stat a stava se to, ze za 5 minut se mereni vrati s tim ze je neplatne a meri se znovu (do te doby nemas protokol)..z tiskarny uz leze jen protokol ktery prijde take online ;) ..nekdy si tam zajed at vidis jak vypada praxe
|
|
15.01.2020 08:24 -
Re: dojmy z STK
|
3254693
|
|
PATaMAT
|
Město: Brno, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive Break | Počet příspěvků: 1300 |
|
|
jruze napsal(a): Ani uváděné údaje co má v protokole ji neplatí - nově upravili třeba ze čtyř po sobě na tři měření a jiné (ale to si celé nepamatuji) a s tím títkem = pokud není títek(nebo je pokozen) tak smolík - musí na výrobce a nechat si vystavit novej.
A jinak to auto je 14.let starý - myslí e někomu vadila ta norma kouřivosti , nebo e spalovna v té době musela mít na komíně lapač prachu (nečistot) a dneska musí
Hmm, tak jo, STK kde sem byl to dělá uplně patně, ale má to tak určené jak to má dělat a povolení na ve má ... měření proběhlo v lednu. Při měření sem mu stál za zadkem a ve dělal ofiko, ádná levárna. ..
autodiag napsal(a): to ze mas cernej vejfuk znamena co ,ze se chlubis nebo konstatujes ze mas nefunkcni filtr ?
priste kdyz uz chces podporit necim sve tvrzeni,tak to alespon neupravuj a nemaz udaje
Podle dat z diag FAP funguje jak má, auto motoricky jezdí velmi dobře a spotřeba dlouhodobá je 6 litrů. Regenerace při vyloeně jen městském provozu je okolo 700km a při dovolenkovém dálničním byla přes 1260 km...
Udaje sem upravil pro "GDPR"
autodiag napsal(a): technik je na emisich dnes jen cvicena opice na ukony typu pripoj,vycti a odpoj...cely system je on line a technik ani nikdo jiny nezasahne do predepsanych ani merenych hodnot..
..z tiskarny uz leze jen protokol ktery prijde take online ..nekdy si tam zajed at vidis jak vypada praxe
Naprostý souhlas a proto mám já v protokolu -rok 2006, RHR, euro 4 s FAP, max přípustný limit kouřivosti je 0,5 a max rozpětí hodnot je 0,25
Naprostý souhlas a proto mám já v protokolu -rok 2006, RHR, euro 4 s FAP, max přípustný limit kouřivosti je 0,5 a max rozpětí hodnot je 0,25
;-)
Přílohy: FAP_3x.jpg ( 417297b ) - |
|
15.01.2020 09:39 -
Re: dojmy z STK
|
3254695
|
|
lake
|
Město: Zlín, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi SX | Počet příspěvků: 11 |
|
|
autodiag napsal(a): ... cely system je on line a technik ani nikdo jiny nezasahne do predepsanych ani merenych hodnot ...
Ano, to vím. Vechny hodnoy se odesílají online na server ministerstva. Tam se vytvoří protokol s rozhodnutím vyhovuje - nevyhovuje. Zpět do STK se odele kopie, kterou STK jen vytiskne a předá zákazníkovi. A PATaMAT Ti potvrdil, e s jeho autem (s FAPem) proel s limitem kouřivosti 0.5.
Vyhláka říká jasně, e limity kouřivosti se stanovují podle údajů výrobce (co je protokol o schválení homologace typu vozidla). Software na ministerstvu samozřejmě nebere údaje z jednotlivých homologačních protokolů, ale z vlastní databáze ministerstva. A v tom můe být problém: do databáze to musel někdo naukat, mohl se překlepnout, zkrátka v databázi mohou být u některého typu auta chybné údaje. (Je docela časté, e v techničáku jsou jiné údaje o kouřivosti, které neodpovídají údajům na títku vozidla - take nevěřím, e by databáze ministerstva byla bezchybná.)
Tady se ale hlavně diskutovalo o nepravdivém tvrzení, e prý "vechna vozidla s FAPem musí mít limit kouřivosti 0.25". Tak tomu prostě není.
----------------------------------------
Pokud jsi na STK narazil a auto neprolo, i kdy podle údajů výrobce mělo projít - pak moná jde o výjimku - je chybný údaj v ministerské databázi. Pokud se s tím řidič spokojí a nechá to tak, pak se ta chyba nikdy neodstraní. Ale to je jen úvaha - musel bys uvést které konkrétní auto má tenhle problém, jaké má datum uvedení do provozu a jaký limit kouřivosti stanovil výrobce.
Ano, to vím. Vechny hodnoy se odesílají online na server ministerstva. Tam se vytvoří protokol s rozhodnutím vyhovuje - nevyhovuje. Zpět do STK se odele kopie, kterou STK jen vytiskne a předá zákazníkovi. A PATaMAT Ti potvrdil, e s jeho autem (s FAPem) proel s limitem kouřivosti 0.5.
Vyhláka říká jasně, e limity kouřivosti se stanovují podle údajů výrobce (co je protokol o schválení homologace typu vozidla). Software na ministerstvu samozřejmě nebere údaje z jednotlivých homologačních protokolů, ale z vlastní databáze ministerstva. A v tom můe být problém: do databáze to musel někdo naukat, mohl se překlepnout, zkrátka v databázi mohou být u některého typu auta chybné údaje. (Je docela časté, e v techničáku jsou jiné údaje o kouřivosti, které neodpovídají údajům na títku vozidla - take nevěřím, e by databáze ministerstva byla bezchybná.)
Tady se ale hlavně diskutovalo o nepravdivém tvrzení, e prý "vechna vozidla s FAPem musí mít limit kouřivosti 0.25". Tak tomu prostě není.
----------------------------------------
Pokud jsi na STK narazil a auto neprolo, i kdy podle údajů výrobce mělo projít - pak moná jde o výjimku - je chybný údaj v ministerské databázi. Pokud se s tím řidič spokojí a nechá to tak, pak se ta chyba nikdy neodstraní. Ale to je jen úvaha - musel bys uvést které konkrétní auto má tenhle problém, jaké má datum uvedení do provozu a jaký limit kouřivosti stanovil výrobce.
|
|
15.01.2020 12:37 -
Re: dojmy z STK
|
3254786
|
|
Tony_Z
|
Město: Okr. Kladno, Auto: C5 III (X7) Tourer 2.2HDi 125Kw (4HT, 2009); C5 I 2.0HDi 80Kw (RHZ, 2002) | Počet příspěvků: 519 |
|
|
Pánové, děkuji, e jste se kvůli mně pohádali.
Autodiag: Řeči tohoto typu: "nadavej sam sobe,pokud mas cernej vajfuk a kourivost jakou mas je problem v udrzbe,bohuzel..to ze udrzba neco stoji je vec druha.." si raději nech do hospody pro lidi, co kuchaj FAP a jezdí do roztrhání vozu a ne lidem, co mají své auto rádi a náleitě se o něj starají. Jsme tu, abychom diskutovali a řeili problémy, ne proto, abychom se navzájem uráeli.
Kadý nafák bez FAP má černý výfuk... To je normální. A i tato auta se měří na SME a jetě jsem neslyel o tom, e by někdo vydal něco, co by zlikvidovalo vechna auta, která pracují naprosto bezchybně, jen jsou prostě stará, poplatná době. (Taková právní úprava je nereálná - cílená likvidace velkého mnoství lidí.)
Kdyby tohle, co jsi napsal byla pravda: "je to jednoduche s fap 0.25 bez fap si ted nejsem si jistej jestli 0.5 nebo 0.75 a je jim jedno s jakou homologaci to auto bylo schváleno" - tak mi řekni, jak bys měl projít s takovou Xantií 1.9TD? To prostě nejde ta se ani do 0,5 ani do 0,75 nevejde. Prostě ne. Ten motor ani kdy byl fungl novej neuměl takové hodnoty. Starej (myleno konstrukčně) diesel prostě kouří a nemůe se vejít do imaginárních čísel. A skutečně nemáme totalitní systém, který by si dovolil nařídit, e 50% aut, kterými lidé jezdí jdou s okamitou platností do rotu.
Take znovu a prosím skutečně lidi, co chtějí odpovědět a udělají pořádek. Nejlépe ve formě tabulky, kde jsou uvedené konkrétní hodnoty pro konkrétní rv nebo normy atd... včetně vyjímek, mnohdy to je slátanina více předpisů dohromady... Pokud tedy něco takového existuje. A netahejte sem prosím elektrárny, které spadají do absolutně jiné kategorie prostředků pro ivot, ne automobily.
Zatím nejreálnějí odpověď dal lake. - ten jediný pustil i auta z roku 199X a starí
Jinak na STK je technik kolikrát pěknej blbec, kterému se musí radit. Proto se nedivím, e není třeba schopen ani zadat správné informace o voze a pak začne měřit nereálné hodnoty. Proto jsem se ptal na fakta - nejlépe tabulku, se kterou člověka pak ví, co má čekat a můe kontrolovat technika, kdy se sekne.
na odlehčení, podle skutečné události z 2019: Na emisích technik nebyl schopen připojit OBD - nejdříve jsem mu musel ukázat, kde ho najde, tak OK, ale nakonec stejně nebyl schopen se připojit - nějak si to nepovídalo. Zjevně jeho problém, mně lexia povídá bez problémů - před i po (raději jsem zkouel). Dále nemohl najít títek, ten jsem mu musel také ukázat.... Nakonec mě stejně vyrazil, protoe bylo naměřeno přes 2,5 - řeení? 20km na trojku 100km/h - 120km/h plnej kotel, pusti, plnej, pustit. Opakované měření bylo cca 0,8. (poadovaná hodnota do 1,0).
U stejného auta jiný technik hned vedle se mi vysmál, e mi nebrzdí ruční brzda a e mě vyhodí. Tak jsem mu řekl, a to zkusí na předních kolech.
Ano, někde to jsou skutečně pouhé cvičené opice a proto chci být informován, abych se nenechal buzerovat nekompetentníma lidma. Proto děkuji vem, kadému, kdo dodá reálný, pravdivý materiál, o který se dá opřít.
Také děkuji technikům, kteří vědí, co dělají a zároveň je lituji, e mají takové kolegy, na které jsem narazil.
Pánové, děkuji, e jste se kvůli mně pohádali. :-))))
Autodiag: Řeči tohoto typu: "nadavej sam sobe,pokud mas cernej vajfuk a kourivost jakou mas je problem v udrzbe,bohuzel..to ze udrzba neco stoji je vec druha.." si raději nech do hospody pro lidi, co kuchaj FAP a jezdí do roztrhání vozu a ne lidem, co mají své auto rádi a náleitě se o něj starají. Jsme tu, abychom diskutovali a řeili problémy, ne proto, abychom se navzájem uráeli.
Kadý nafák bez FAP má černý výfuk... To je normální. A i tato auta se měří na SME a jetě jsem neslyel o tom, e by někdo vydal něco, co by zlikvidovalo vechna auta, která pracují naprosto bezchybně, jen jsou prostě stará, poplatná době. (Taková právní úprava je nereálná - cílená likvidace velkého mnoství lidí.)
Kdyby tohle, co jsi napsal byla pravda: "je to jednoduche s fap 0.25 bez fap si ted nejsem si jistej jestli 0.5 nebo 0.75 a je jim jedno s jakou homologaci to auto bylo schváleno" - tak mi řekni, jak bys měl projít s takovou Xantií 1.9TD? To prostě nejde ta se ani do 0,5 ani do 0,75 nevejde. Prostě ne. Ten motor ani kdy byl fungl novej neuměl takové hodnoty. Starej (myleno konstrukčně) diesel prostě kouří a nemůe se vejít do imaginárních čísel. A skutečně nemáme totalitní systém, který by si dovolil nařídit, e 50% aut, kterými lidé jezdí jdou s okamitou platností do rotu.
Take znovu a prosím skutečně lidi, co chtějí odpovědět a udělají pořádek. Nejlépe ve formě tabulky, kde jsou uvedené konkrétní hodnoty pro konkrétní rv nebo normy atd... včetně vyjímek, mnohdy to je slátanina více předpisů dohromady... Pokud tedy něco takového existuje. A netahejte sem prosím elektrárny, které spadají do absolutně jiné kategorie prostředků pro ivot, ne automobily.
Zatím nejreálnějí odpověď dal lake. :) - ten jediný pustil i auta z roku 199X a starí ;-)
Jinak na STK je technik kolikrát pěknej blbec, kterému se musí radit. Proto se nedivím, e není třeba schopen ani zadat správné informace o voze a pak začne měřit nereálné hodnoty. Proto jsem se ptal na fakta - nejlépe tabulku, se kterou člověka pak ví, co má čekat a můe kontrolovat technika, kdy se sekne.
na odlehčení, podle skutečné události z 2019: Na emisích technik nebyl schopen připojit OBD - nejdříve jsem mu musel ukázat, kde ho najde, tak OK, ale nakonec stejně nebyl schopen se připojit - nějak si to nepovídalo. Zjevně jeho problém, mně lexia povídá bez problémů - před i po (raději jsem zkouel). Dále nemohl najít títek, ten jsem mu musel také ukázat.... Nakonec mě stejně vyrazil, protoe bylo naměřeno přes 2,5 - řeení? 20km na trojku 100km/h - 120km/h plnej kotel, pusti, plnej, pustit. Opakované měření bylo cca 0,8. (poadovaná hodnota do 1,0).
U stejného auta jiný technik hned vedle se mi vysmál, e mi nebrzdí ruční brzda a e mě vyhodí. Tak jsem mu řekl, a to zkusí na předních kolech.
Ano, někde to jsou skutečně pouhé cvičené opice a proto chci být informován, abych se nenechal buzerovat nekompetentníma lidma. Proto děkuji vem, kadému, kdo dodá reálný, pravdivý materiál, o který se dá opřít.
Také děkuji technikům, kteří vědí, co dělají a zároveň je lituji, e mají takové kolegy, na které jsem narazil.
|
|
15.01.2020 12:49 -
Re: dojmy z STK
|
3254788
|
|
lake
|
Město: Zlín, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi SX | Počet příspěvků: 11 |
|
|
Tony, pokud tě zajímají limity u nafáků starího data výroby, najde to taky ve vyhláce 2011/2018. V příloze č. 1. je to druhá část bodu 8.2.2.2. Původně jsem to zde nezkopíroval, páč se na tohle nikdo neptal. Tady to je:
---------------------------------
8.2.2.2.1.2
Pokud výrobce vozidla kategorie M nebo N s pohonem na motorovou naftu nebo s duálním pohonem nestanoví hodnoty součinitele absorpce motoru, nesmí limity zjitěné metodou volné akcelerace překročit:
a) u vozidel poprvé registrovaných do 31. prosince 1979: 4,0 m-1
b) u motorů s atmosférickým sáním nebo u vozidel poprvé registrovaných nebo poprvé uvedených do provozu od 1. ledna 1980 do 30. června 2008: 2,5 m-1,
c) u přeplňovaných motorů poprvé registrovaných nebo poprvé uvedených do provozu od 1. ledna 1980 do 30. června 2008: 3,0 m-1 nebo u vozidel poprvé registrovaných nebo poprvé uvedených do provozu od 1. července 2008: 1,5 m-1
----------------------------------------
Take opravdu neplatí ani hodnota 0.25, ani 0.5, ani 0.75 m-1. A nerozliuje se ani zda vozidlo má či nemá FAP. Bude se to týkat nejspí jen starích aut z doby, kdy se neuplatňovaly normy EURO. U novějích vozů u výrobci museli povinně homologovat typ podle EURO - a v údajích k homologaci se součinitel absorpce uváděl.
.
Tony, pokud tě zajímají limity u nafáků starího data výroby, najde to taky ve vyhláce 2011/2018. V příloze č. 1. je to druhá část bodu 8.2.2.2. Původně jsem to zde nezkopíroval, páč se na tohle nikdo neptal. Tady to je:
---------------------------------
8.2.2.2.1.2
Pokud výrobce vozidla kategorie M nebo N s pohonem na motorovou naftu nebo s duálním pohonem nestanoví hodnoty součinitele absorpce motoru, nesmí limity zjitěné metodou volné akcelerace překročit:
a) u vozidel poprvé registrovaných do 31. prosince 1979: 4,0 m-1
b) u motorů s atmosférickým sáním nebo u vozidel poprvé registrovaných nebo poprvé uvedených do provozu od 1. ledna 1980 do 30. června 2008: 2,5 m-1,
c) u přeplňovaných motorů poprvé registrovaných nebo poprvé uvedených do provozu od 1. ledna 1980 do 30. června 2008: 3,0 m-1 nebo u vozidel poprvé registrovaných nebo poprvé uvedených do provozu od 1. července 2008: 1,5 m-1
----------------------------------------
Take opravdu neplatí ani hodnota 0.25, ani 0.5, ani 0.75 m-1. A nerozliuje se ani zda vozidlo má či nemá FAP. Bude se to týkat nejspí jen starích aut z doby, kdy se neuplatňovaly normy EURO. U novějích vozů u výrobci museli povinně homologovat typ podle EURO - a v údajích k homologaci se součinitel absorpce uváděl.
.
|
|
15.01.2020 13:09 -
Re: dojmy z STK
|
3254795
|
|
Tony_Z
|
Město: Okr. Kladno, Auto: C5 III (X7) Tourer 2.2HDi 125Kw (4HT, 2009); C5 I 2.0HDi 80Kw (RHZ, 2002) | Počet příspěvků: 519 |
|
|
lake napsal(a): Tony, pokud tě zajímají limity u nafáků starího data výroby, najde to taky ve vyhláce 2011/2018. V příloze č. 1. je to druhá část bodu 8.2.2.2. Původně jsem to zde nezkopíroval, páč se na tohle nikdo neptal. Tady to je:
---------------------------------
8.2.2.2.1.2
Pokud výrobce vozidla kategorie M nebo N s pohonem na motorovou naftu nebo s duálním pohonem nestanoví hodnoty součinitele absorpce motoru, nesmí limity zjitěné metodou volné akcelerace překročit:
a) u vozidel poprvé registrovaných do 31. prosince 1979: 4,0 m-1
b) u motorů s atmosférickým sáním nebo u vozidel poprvé registrovaných nebo poprvé uvedených do provozu od 1. ledna 1980 do 30. června 2008: 2,5 m-1,
c) u přeplňovaných motorů poprvé registrovaných nebo poprvé uvedených do provozu od 1. ledna 1980 do 30. června 2008: 3,0 m-1 nebo u vozidel poprvé registrovaných nebo poprvé uvedených do provozu od 1. července 2008: 1,5 m-1
----------------------------------------
Díky, koukám na to a pročítám.
Troku mi z předchozí diskuze vychází, e se lidem motá dohromady kouřivost a rozptyl naměřených hodnot kouřivosti...
Dá se tedy říci, e u nás u vech platí to, co máme na títcích a ádné dalí omezení tam nejsou. A v případě, e títek nebyl, tak jsou ty hodnoty benevolentní a a...
Jinak tady jetě něco pro info: .link.
A tady tedy celá 211/2018 .link.
EDIT: Jetě tedy ta vyjímka ze títku, jak zase zmiňoval autodiag, tak pokud je vozidlo homologováno dle 715/2007/ES (tedy s FAPem a současně a EURO 5 od září 2009 a EURO6) a novějí, tak pak platí 0,25 limit kouřivosti. A to jsou auta, která FAP prostě mají - tedy nemají problém s touto hodnotou.
U starích aut jsem se NIKDE nedočetl, e by se nemělo respektovat to, co je na títku.
EDIT2: To znamená, e třeba na PATaMAT (EURO4) se tato vyjímka nevztahuje a platí títek.
Díky, koukám na to a pročítám.
Troku mi z předchozí diskuze vychází, e se lidem motá dohromady kouřivost a rozptyl naměřených hodnot kouřivosti...
Dá se tedy říci, e u nás u vech platí to, co máme na títcích a ádné dalí omezení tam nejsou. A v případě, e títek nebyl, tak jsou ty hodnoty benevolentní a a... :)
Jinak tady jetě něco pro info: https://www.uamk.cz/dpf-legislativa
A tady tedy celá 211/2018 https://www.zakonyprolidi.cz/cs/2018-211
EDIT: Jetě tedy ta vyjímka ze títku, jak zase zmiňoval autodiag, tak pokud je vozidlo homologováno dle 715/2007/ES (tedy s FAPem a současně a EURO 5 od září 2009 a EURO6) a novějí, tak pak platí 0,25 limit kouřivosti. A to jsou auta, která FAP prostě mají - tedy nemají problém s touto hodnotou.
U starích aut jsem se NIKDE nedočetl, e by se nemělo respektovat to, co je na títku.
EDIT2: To znamená, e třeba na PATaMAT (EURO4) se tato vyjímka nevztahuje a platí títek. ;-)
|
|
15.01.2020 14:18 -
Re: dojmy z STK
|
3254803
|
|
jruze
|
|
|
lake napsal(a): Ano, to vím. Vechny hodnoy se odesílají online na server ministerstva. Tam se vytvoří protokol s rozhodnutím vyhovuje - nevyhovuje. Zpět do STK se odele kopie, kterou STK jen vytiskne a předá zákazníkovi. A PATaMAT Ti potvrdil, e s jeho autem (s FAPem) proel s limitem kouřivosti 0.5.
Vyhláka říká jasně, e limity kouřivosti se stanovují podle údajů výrobce (co je protokol o schválení homologace typu vozidla). Software na ministerstvu samozřejmě nebere údaje z jednotlivých homologačních protokolů, ale z vlastní databáze ministerstva. A v tom můe být problém: do databáze to musel někdo naukat, mohl se překlepnout, zkrátka v databázi mohou být u některého typu auta chybné údaje. (Je docela časté, e v techničáku jsou jiné údaje o kouřivosti, které neodpovídají údajům na títku vozidla - take nevěřím, e by databáze ministerstva byla bezchybná.)
Tady se ale hlavně diskutovalo o nepravdivém tvrzení, e prý "vechna vozidla s FAPem musí mít limit kouřivosti 0.25". Tak tomu prostě není.
----------------------------------------
Pokud jsi na STK narazil a auto neprolo, i kdy podle údajů výrobce mělo projít - pak moná jde o výjimku - je chybný údaj v ministerské databázi. Pokud se s tím řidič spokojí a nechá to tak, pak se ta chyba nikdy neodstraní. Ale to je jen úvaha - musel bys uvést které konkrétní auto má tenhle problém, jaké má datum uvedení do provozu a jaký limit kouřivosti stanovil výrobce.
Do měsíce tu mám tak 5.-8. aut které neproly přes emise a světe div se právě kvůli kouřivosti.
Do měsíce tu mám tak 5.-8. aut které neproly přes emise ;-) a světe div se právě kvůli kouřivosti.
|
|
15.01.2020 17:18 -
Re: dojmy z STK
|
3254819
|
|
autodiag
|
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDi | Počet příspěvků: 6541 |
|
|
PATaMAT napsal(a):
GDPR neni datum a udaje vkladas ty o sobe a o tom GDPR fakt neni
hydraulice rozumis,o tom zadna,ale do diagnostiky ani elektroniky by ses uz plest nemel, protoze ta ti opravdu moc nejde..
zamysli se..
-pokud bude FAP vadny a budou saze ve vyfuku,bude diferencialni tlak vysokej ?
-cim se ridi spusteni regeneraci,co ma prioritu ?
-filtr ma za ukol fitrovat jednoduse receno saze a popilek a jine castice vyfukovych splodin,proto je u funkcniho filtru vyfuk cistej,toz ta ma filtr ok ale cernej vyfuk..jak tohle je mozne..
-kdyz jsi mi nekolikrat k vuli tomu telefonoval a nejen me,rekl jsi ze mas ucpany EGR,vzpomen si co jsem ti rekl ..
obrazky jsou supr ale uplne k nicemu
GDPR neni datum a udaje vkladas ty o sobe a o tom GDPR fakt neni ;)
hydraulice rozumis,o tom zadna,ale do diagnostiky ani elektroniky by ses uz plest nemel, protoze ta ti opravdu moc nejde..
zamysli se..
-pokud bude FAP vadny a budou saze ve vyfuku,bude diferencialni tlak vysokej ?
-cim se ridi spusteni regeneraci,co ma prioritu ?
-filtr ma za ukol fitrovat jednoduse receno saze a popilek a jine castice vyfukovych splodin,proto je u funkcniho filtru vyfuk cistej,toz ta ma filtr ok ale cernej vyfuk..jak tohle je mozne..
-kdyz jsi mi nekolikrat k vuli tomu telefonoval a nejen me,rekl jsi ze mas ucpany EGR,vzpomen si co jsem ti rekl ;) ..
obrazky jsou supr ale uplne k nicemu ;)
|
|
15.01.2020 17:32 -
Re: dojmy z STK
|
3254821
|
|
autodiag
|
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDi | Počet příspěvků: 6541 |
|
|
Tony_Z napsal(a): Pánové, děkuji, e jste se kvůli mně pohádali.
Autodiag: Řeči tohoto typu: "nadavej sam sobe,pokud mas cernej vajfuk a kourivost jakou mas je problem v udrzbe,bohuzel..to ze udrzba neco stoji je vec druha.." si raději nech do hospody pro lidi, co kuchaj FAP a jezdí do roztrhání vozu a ne lidem, co mají své auto rádi a náleitě se o něj starají. Jsme tu, abychom diskutovali a řeili problémy, ne proto, abychom se navzájem uráeli.
Kadý nafák bez FAP má černý výfuk... To je normální. A i tato auta se měří na SME a jetě jsem neslyel o tom, e by někdo vydal něco, co by zlikvidovalo vechna auta, která pracují naprosto bezchybně, jen jsou prostě stará, poplatná době. (Taková právní úprava je nereálná - cílená likvidace velkého mnoství lidí.)
my se napohadali ,alespon ja to tak neberu
je videt ze jsi odbornik , a ja jsem clovek ktery rika co so mysli a za cim si stojim bez ohledu nato jestli se to libi nebo ne...
kdyz rikam ze vyfuk u auta s filtrem pevnych castic je plny sazi v koncovce ,je problem a filtr neni funkcni necucam si to z prstu,nezjistuju to na forech ale vm to z vlastni praxe..pokud ti to vadi ja s tim nic nenadelam,s tim se musis poprat sam...jsem zvyklem ze lide neveri necemu cemu nechcou verit protoze na internetu cetli...
nezivim se pecenime chleba ani rohliku,proto se nehadam nekde na foru pekaru jak ma rohlik vypada kdyz je dobre upecenej
takze ano jsme tu aby jsme diskutovali a diskuse je o tom si rict jak to je a rict i svuj nazor a zkusenost
nejsem si vedom ze bych nekoho urazil ,pokud to tak citis je mi to lito, ale rict nekomu realnou pravdu neni urazka i kdyz to ti slabsi mohou tak citit
ano auto bez filtru castic muze mit a vetsinou mas vyfuk od sazi prave proto ze ten filtr nema...cili souhlasim to je normalni
my se napohadali ,alespon ja to tak neberu ;)
je videt ze jsi odbornik , a ja jsem clovek ktery rika co so mysli a za cim si stojim bez ohledu nato jestli se to libi nebo ne...
kdyz rikam ze vyfuk u auta s filtrem pevnych castic je plny sazi v koncovce ,je problem a filtr neni funkcni necucam si to z prstu,nezjistuju to na forech ale vm to z vlastni praxe..pokud ti to vadi ja s tim nic nenadelam,s tim se musis poprat sam...jsem zvyklem ze lide neveri necemu cemu nechcou verit protoze na internetu cetli...
nezivim se pecenime chleba ani rohliku,proto se nehadam nekde na foru pekaru jak ma rohlik vypada kdyz je dobre upecenej
takze ano jsme tu aby jsme diskutovali a diskuse je o tom si rict jak to je a rict i svuj nazor a zkusenost
nejsem si vedom ze bych nekoho urazil ,pokud to tak citis je mi to lito, ale rict nekomu realnou pravdu neni urazka i kdyz to ti slabsi mohou tak citit
ano auto bez filtru castic muze mit a vetsinou mas vyfuk od sazi prave proto ze ten filtr nema...cili souhlasim to je normalni
|
|
15.01.2020 17:46 -
Re: dojmy z STK
|
3254823
|
|
zhrado
|
Město: Zh, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi SX | Počet příspěvků: 767 |
|
|
jruze napsal(a): Do měsíce tu mám tak 5.-8. aut které neproly přes emise a světe div se právě kvůli kouřivosti.
A na kadom mení filter? Ja som sa dnes pozrel po dvore. 2* 407 2,0hdi, 5008, C5, 307, 308 vetko autá od nova s km od 120 000 po 320tis. Vetky jazdia a diag bez závad a vetky čierny výfuk. Jedine 5008 r.v. 2016 160tis km mala čistý. Sám som zvedavý ako bude. Lebo kožko dymovníc prejde emisnou a potom auto ktoré viditežne vôbec nedymí neprejde...
A na kadom mení filter? Ja som sa dnes pozrel po dvore. 2* 407 2,0hdi, 5008, C5, 307, 308 vetko autá od nova s km od 120 000 po 320tis. Vetky jazdia a diag bez závad a vetky čierny výfuk. Jedine 5008 r.v. 2016 160tis km mala čistý. Sám som zvedavý ako bude. Lebo kožko dymovníc prejde emisnou a potom auto ktoré viditežne vôbec nedymí neprejde...
|
|
15.01.2020 18:19 -
Re: dojmy z STK
|
3254824
|
|
autodiag
|
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDi | Počet příspěvků: 6541 |
|
|
zhrado napsal(a): A na kadom mení filter? Ja som sa dnes pozrel po dvore. 2* 407 2,0hdi, 5008, C5, 307, 308 vetko autá od nova s km od 120 000 po 320tis. Vetky jazdia a diag bez závad a vetky čierny výfuk. Jedine 5008 r.v. 2016 160tis km mala čistý. Sám som zvedavý ako bude. Lebo kožko dymovníc prejde emisnou a potom auto ktoré viditežne vôbec nedymí neprejde...
ta auta co jsi vypsal jsou presne ty kterych se to tyka nejvice,myslim ty saze ve vyfuku...
predpokladam u nich stari vice nez 10 let a najezd vice nez 200-250 tisic coz je prvni generace filtru a ty meli bohuzel zivotnost omezenou (to maji ostatne vsechny)
kdyz by si filtr vymenil a vyfuk vycistil,ver mi ze bude cisty dalsich 200 tisic pokud bude ovsem motor v poradku,nebudou na nem delane upravy typu zaslepeny EGRu a podobne
jen pro zajimavost jsem zrovna nedavno menil jednomu clenovy FAP u auta s najezdem 120 tisic..vyfuk cerny jak bota a ted svete div se je cisty
ta auta co jsi vypsal jsou presne ty kterych se to tyka nejvice,myslim ty saze ve vyfuku...
predpokladam u nich stari vice nez 10 let a najezd vice nez 200-250 tisic coz je prvni generace filtru a ty meli bohuzel zivotnost omezenou (to maji ostatne vsechny)
kdyz by si filtr vymenil a vyfuk vycistil,ver mi ze bude cisty dalsich 200 tisic pokud bude ovsem motor v poradku,nebudou na nem delane upravy typu zaslepeny EGRu a podobne
jen pro zajimavost jsem zrovna nedavno menil jednomu clenovy FAP u auta s najezdem 120 tisic..vyfuk cerny jak bota a ted svete div se je cisty
|
|
| |
|
|