| | |
28.02.2018 21:15 -
Re: dojmy z STK
|
3136099
|
|
robo
|
Město: Piestany, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 16V 143k (103kW) | Počet příspěvků: 1083 |
|
|
jumep napsal(a): a co ako cakas
ze zobere ohrievac a zohreje to? ja si vzdy sadnem do auta a cakam s nastartovanym aby to neochladlo a este skor ako tam vojdem sa prevezem niekde
ale je pravda ze to drzal okolo 3000 ked to mne zohrieval v tuneli onehda
no si predstav ze cakam s nastartovanym motorom, a napriek tomu vychladne.myslim ze som to pisal jasne, presiel som 20km a potom 20min na volnobehu. jednoducho maly motor vychladne a chujova metodika. keby som mal VW auto si same zisti ze je na STK...
no si predstav ze cakam s nastartovanym motorom, a napriek tomu vychladne.myslim ze som to pisal jasne, presiel som 20km a potom 20min na volnobehu. jednoducho maly motor vychladne a chujova metodika. keby som mal VW auto si same zisti ze je na STK...
|
|
28.02.2018 21:19 -
Re: dojmy z STK
|
3136102
|
|
jumep
|
|
|
tak ale on to inak nenamera, nefunguje potom kat ako ma
inak stale nechapem co mate vsetci problem s tym ze to toci
tak ale on to inak nenamera, nefunguje potom kat ako ma
inak stale nechapem co mate vsetci problem s tym ze to toci
|
|
28.02.2018 22:45 -
Re: dojmy z STK
|
3136110
|
|
xantia.hd
|
Město: české Budějovice, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) Tourer | Počet příspěvků: 94 |
|
|
Jezdím s auty zákazníků na emise, kde měří ve poctivě, tak jak se má. Není vak problém při pochybnostech nechat auto bezplatně změřit a v případě problému závadu odstranit a měření zopakovat a pak jet na ostro. Zákazníci se pak diví, e musí měnit katalyzátory, lambda sondy, EGR ventily apod. Ale to tak prostě je, kdy mám na opici, musím mít i na banány S tím plně souhlasím, taky se mi nelíbí jet za autem s platnou emisní známkou a dusit se smrady. Protoe existují i emise, kde jsou potenciometry, sondy do výfuku netřeba a projde kadý. Samozřejmě tyto stanice riskují tučné pokuty, ale oni ví, kdo je jejich klientela a tak tento sytém měření emisí prostě běí a vydělává pěkné peníze, on-line ne-on-line systém v tom nic nezměnil. Nejsem odborník na problematiku měření emisí, ale trochu mne zaráí, e v emisních přístrojích různých výrobců jsou různá data. Občas se něco technikovi nezdá, tak se jde podívat do jiné "mainy" a parametry měření emisí ručně opraví - nikdy se nestalo, e k lepímu - asi je opravdu poctivý- moná a moc. On u vůbec systém, kdy parametry měření emisí lze ručně upravit, oproti hodnotám daného vozu, je podivný. U nafty mi přijde hodně divné, měřit emise v příběhových otáčkách, které jsou mnohdy dost nad 5000 ot. V normálním provozu a s normálním uivatelem se motor do těchto otáček nepodívá za celý svůj ivot. S Hdi, které mělo najeto přes 300 tkm, samozřejmě u turbo neplní jak má, kompresní tlaky u taky nebudou jak zamlada, vstřiky jakbysmet, se prostě ten motor za 5300 otáček odmítal podívat, chybělo 100 otáček. Normálně by emisní zkoukou neproel, zřejmě výjimečně technik udělal "dobrý skutek" , slevil ze své přísnosti a přepsal přeběhové otáčky o 150 níe, kouřivost byla daleko pod povolenou hranicí, take jsme proli. To je moná i důvod, proč přítě pojedu já i ostatní tam, kde mají "potenciometr" a motor si bude jen spokojené bublat na volnoběh a majitel nebude riskovat, e podle mne za zcela nesmyslných podmínek měření neprojde.
Jezdím s auty zákazníků na emise, kde měří ve poctivě, tak jak se má. Není vak problém při pochybnostech nechat auto bezplatně změřit a v případě problému závadu odstranit a měření zopakovat a pak jet na ostro. Zákazníci se pak diví, e musí měnit katalyzátory, lambda sondy, EGR ventily apod. Ale to tak prostě je, kdy mám na opici, musím mít i na banány :-) S tím plně souhlasím, taky se mi nelíbí jet za autem s platnou emisní známkou a dusit se smrady. Protoe existují i emise, kde jsou potenciometry, sondy do výfuku netřeba a projde kadý. Samozřejmě tyto stanice riskují tučné pokuty, ale oni ví, kdo je jejich klientela a tak tento sytém měření emisí prostě běí a vydělává pěkné peníze, on-line ne-on-line systém v tom nic nezměnil. Nejsem odborník na problematiku měření emisí, ale trochu mne zaráí, e v emisních přístrojích různých výrobců jsou různá data. Občas se něco technikovi nezdá, tak se jde podívat do jiné "mainy" a parametry měření emisí ručně opraví - nikdy se nestalo, e k lepímu - asi je opravdu poctivý- moná a moc. On u vůbec systém, kdy parametry měření emisí lze ručně upravit, oproti hodnotám daného vozu, je podivný. U nafty mi přijde hodně divné, měřit emise v příběhových otáčkách, které jsou mnohdy dost nad 5000 ot. V normálním provozu a s normálním uivatelem se motor do těchto otáček nepodívá za celý svůj ivot. S Hdi, které mělo najeto přes 300 tkm, samozřejmě u turbo neplní jak má, kompresní tlaky u taky nebudou jak zamlada, vstřiky jakbysmet, se prostě ten motor za 5300 otáček odmítal podívat, chybělo 100 otáček. Normálně by emisní zkoukou neproel, zřejmě výjimečně technik udělal "dobrý skutek" , slevil ze své přísnosti a přepsal přeběhové otáčky o 150 níe, kouřivost byla daleko pod povolenou hranicí, take jsme proli. To je moná i důvod, proč přítě pojedu já i ostatní tam, kde mají "potenciometr" a motor si bude jen spokojené bublat na volnoběh a majitel nebude riskovat, e podle mne za zcela nesmyslných podmínek měření neprojde.
|
|
28.02.2018 23:17 -
Re: dojmy z STK
|
3136119
|
|
robo
|
Město: Piestany, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 16V 143k (103kW) | Počet příspěvků: 1083 |
|
|
pekne si to napisal
preto som povedal ze chujova metodika.
kde je nejaky koeficient veku.km.prirodzeneho opotrebenia? no a teraz ma netesi ze nemcuri si zakazu diesle euro 4 a vsetok ten odpad natahame do vychodnej europy [budou levny] . a kedy niekto zmeria turbobenziny? tie sa budu merat az ked bude na tahu elekticka lobby aby zakazali aj benziny, tak o 2-3 roky, lebo sa hovori za maju mat filter....
kurna, ietadla ked letia 10hodin, spalia 100 ton kerosinu - a emisie su kde? kto to dycha? jasne napisu ze je to ekologicke lebo 100ton/300 cestujicich/10tisic km a hned je z toho ekonomika jak prasa 2.5litra/100km/cestujuceho 75g CO2 :
The most fuel efficient airline was Norwegian Air Shuttle with 40 pax-km/L - 2.5 litres per 100 kilometres (94 mpg‑US) per passenger a 75g CO2-e/revenue passenger kilometre
pekne si to napisal
preto som povedal ze chujova metodika.
kde je nejaky koeficient veku.km.prirodzeneho opotrebenia? no a teraz ma netesi ze nemcuri si zakazu diesle euro 4 a vsetok ten odpad natahame do vychodnej europy [budou levny] . a kedy niekto zmeria turbobenziny? tie sa budu merat az ked bude na tahu elekticka lobby aby zakazali aj benziny, tak o 2-3 roky, lebo sa hovori za maju mat filter....
kurna, ietadla ked letia 10hodin, spalia 100 ton kerosinu - a emisie su kde? kto to dycha? jasne napisu ze je to ekologicke lebo 100ton/300 cestujicich/10tisic km a hned je z toho ekonomika jak prasa 2.5litra/100km/cestujuceho 75g CO2 :
The most fuel efficient airline was Norwegian Air Shuttle with 40 pax-km/L - 2.5 litres per 100 kilometres (94 mpg‑US) per passenger a 75g CO2-e/revenue passenger kilometre
|
|
01.03.2018 07:41 -
Re: dojmy z STK
|
3136136
|
|
autodiag
|
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDi | Počet příspěvků: 6541 |
|
|
ta zmena parametru je vetsinou rozsah otacek ,protoze je spatne zadany,ovsem ta zmena se zaloguje..
ja pro pro zlepseni jsem ale tak jak ho pojali u nas je smesne,to neresi vubec nic...nejvic me bavi foceni
ta zmena parametru je vetsinou rozsah otacek ,protoze je spatne zadany,ovsem ta zmena se zaloguje..
ja pro pro zlepseni jsem ale tak jak ho pojali u nas je smesne,to neresi vubec nic...nejvic me bavi foceni
|
|
01.03.2018 09:33 -
Re: dojmy z STK
|
3136164
|
|
Devilian
|
|
|
Tiez pridam moje dojmy z STK. Minuly august som bol na STK s mojou C5, a vyrazili ma. Bola to uz tretia STK, ale az teraz im vraj zacalo vadit, ze folia na zadnom okne zakryva tretie brzdove svetlo! Vraj si to mam ist dat opravit firme, co to robila. Nastastie mi jeden kamarat pomohol to rychlo opravit, a este ten den som to otocil spat a bolo to. Na STK bol inak pristup v pohode.
Teraz, vo februari, som bol ale na emisnej s mojou lanciou Ypsilon Kedze STK mam asi 2 km od bytu, a rano bola zima, tak som ani nevypinal motor na parkovisku pri tom STK. Chlapik ma hned zobral. Dal merak do vyfuku, pridal plyn= vsetko v cervenom poli. To som este fakt nevidel. Z vyfuku biely dym. Hned som dostal prednasku: "mali ste si kupit paradnu starsiu fabiu, jedna tu chodi, ma 500k km, ide ako nova.. Kamarat predaval paradny opel corsa, mohli ste sa zastavit, atd." Vravel mi, ze s tymi emisiamy ma ani nepusti domov bez odtahovky. Ako mi ale skusal predavat ine auta, motor sa konecne zohrial, para z vyfuku zmizla, a auto preslo pekne emisiami. Na parkovisku, pri lepeni nalepky mi este povedal, ze sa mam toho zbavit a kupit si radsej fabiu, a rozlucili sme sa.
A dalsi skrateny pribeh so starsou xsarou 2.0HDI. Moje prve STK. To som teda ziral. Chlapik ju zobral, a zacal turovat do otacok, ktore to auto nikdy nepoznalo. Cierny dym. Tak to preturoval, a potom v pohode presla. Potom to postavil na valce, a skusal, ci pomocou rucnej brzdy mozem driftovat. Zatiahol rucnu a zacal auto tahat. Na aute bola vlecena zadna naprava s torznou tycou= auto si sadlo na vyfuk a kolesa vosli do blatnikov ako na hydre. Vtom lanko povolilo, auto vyskocilo asi 10 cm nad zem a padlo na kolesa. Ked som sa prave obzeral po nejakom francuzskom kluci, ktorym som ho chcel ovalit, chlapik bez ostychu povedal: Ak mi date 10 eur, auto prejde cez STK. Takze som mu dal 10 eur za to, ze mi odtrhol lanko na rucnej, dal mi nalepku a isiel som domov. Vtedy sa ale este netocilo na kamery. Normalne som videl, ako dvaja chlapi dotlacili multikaru na rampu. Bolo tam dymu, ze by sa jeden zadusil. Handra vo vyfuku, emisie presli. Pretlacili ju cez vsetky stanovisti, a potom jej vonku lepili nalepky Robit technika na STK je teda dost akcne zamestnanie (alebo bolo).
Tiez pridam moje dojmy z STK. Minuly august som bol na STK s mojou C5, a vyrazili ma. Bola to uz tretia STK, ale az teraz im vraj zacalo vadit, ze folia na zadnom okne zakryva tretie brzdove svetlo! Vraj si to mam ist dat opravit firme, co to robila. Nastastie mi jeden kamarat pomohol to rychlo opravit, a este ten den som to otocil spat a bolo to. Na STK bol inak pristup v pohode.
Teraz, vo februari, som bol ale na emisnej s mojou lanciou Ypsilon :) Kedze STK mam asi 2 km od bytu, a rano bola zima, tak som ani nevypinal motor na parkovisku pri tom STK. Chlapik ma hned zobral. Dal merak do vyfuku, pridal plyn= vsetko v cervenom poli. To som este fakt nevidel. Z vyfuku biely dym. Hned som dostal prednasku: "mali ste si kupit paradnu starsiu fabiu, jedna tu chodi, ma 500k km, ide ako nova.. Kamarat predaval paradny opel corsa, mohli ste sa zastavit, atd." Vravel mi, ze s tymi emisiamy ma ani nepusti domov bez odtahovky. Ako mi ale skusal predavat ine auta, motor sa konecne zohrial, para z vyfuku zmizla, a auto preslo pekne emisiami. Na parkovisku, pri lepeni nalepky mi este povedal, ze sa mam toho zbavit a kupit si radsej fabiu, a rozlucili sme sa.
A dalsi skrateny pribeh so starsou xsarou 2.0HDI. Moje prve STK. To som teda ziral. Chlapik ju zobral, a zacal turovat do otacok, ktore to auto nikdy nepoznalo. Cierny dym. Tak to preturoval, a potom v pohode presla. Potom to postavil na valce, a skusal, ci pomocou rucnej brzdy mozem driftovat. Zatiahol rucnu a zacal auto tahat. Na aute bola vlecena zadna naprava s torznou tycou= auto si sadlo na vyfuk a kolesa vosli do blatnikov ako na hydre. Vtom lanko povolilo, auto vyskocilo asi 10 cm nad zem a padlo na kolesa. Ked som sa prave obzeral po nejakom francuzskom kluci, ktorym som ho chcel ovalit, chlapik bez ostychu povedal: Ak mi date 10 eur, auto prejde cez STK. Takze som mu dal 10 eur za to, ze mi odtrhol lanko na rucnej, dal mi nalepku a isiel som domov. Vtedy sa ale este netocilo na kamery. Normalne som videl, ako dvaja chlapi dotlacili multikaru na rampu. Bolo tam dymu, ze by sa jeden zadusil. Handra vo vyfuku, emisie presli. Pretlacili ju cez vsetky stanovisti, a potom jej vonku lepili nalepky :) Robit technika na STK je teda dost akcne zamestnanie (alebo bolo).
|
|
01.03.2018 21:48 -
Re: dojmy z STK
|
3136349
|
|
xantia.hd
|
Město: české Budějovice, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) Tourer | Počet příspěvků: 94 |
|
|
To, e na STK fotí, vůbec nic neřeí, snad jen to, e tam to auto fyzicky musí být, ale zda ho tam dotlačím, či přivezu na podvalu, je lhostejné. Systém je o lidech a jejich poctivosti, to prostě ádným focením eliminovat nelze, to by se snad celý průběh kontroly musel natáčet na video a stejně by to nepomohlo. Mě osobně nejvíc vadí, e zřejmě v rámci statistik musí některá vozidla neprojít a určitě to nebudou ta spřízněných ... Take se vyhodí auto z STK na únik maziva z manety poloosy, kde je trochu mastnoty a dírka mení ne po pendlíku, kterou nelze pouhým okem vidět . Vyhodí se neastná starí paní, které nesvítí jedno brzdové světlo, přestoe jej před odjezdem na STK kontrolovala (mě se osobně stalo jednou to samé, nepřejte si slyet ten křik technika, kdy jsem mu řekl, e vozidlo je dnes po servisu, zkontrolované a árovka zřejmě praskla cestou, e ve po návratu na servis okamitě napravíme - STK na měsíc a za půl hodiny opakovačka) Pak vidím technika, jak si sám na linku zaváí auto zřejmě kamaráda, zadek je jak vánoční stromeček vlivem vadného ukostření , brzdové válce jen tak přefrčí a ejhle, u lepí známku na 2 roky .... Nebo přijede nějaký dvojkový Golf po řádném tuningu, kola mu lezou z bĺatníků, vzadu roura jak od kamen, e na lince není slyet vlastního slova, STK no problém.. A s pánem, který najezdí za rok 1500 km do lesa je vymeteno, e má na autě přední ochranný rám (který mu před 16 lety namontoval originál prodejce, bohuel v té době bez jakéhokoli zápisu do TP a několik STK to nikdy nikdo neřeil) A kdy se zeptáte hloučkujích se techniků, jak to vlastně s těmi rámy je, tak jeden řekne - neřeím, druhý neprojde ...Take metodika a znalosti ádné. Mě osobně se stalo, e technik mi lepil známku na měsíc kvůli nezapsanému rámu. take jsem mu řekl - jaký bude dalí postup - mám doklady od výrobce, změří se tedy nová délka vozu (jako by o něco lo, po montái taného zařízení také nikdo nemění délku vozu o přečnívající hák TZ), udělá se nějaký protokol o kontrole rámu a já s ním a doklady o rámu, homologací půjdu na evidenci vozidel rám zapsat. A víte co se stalo ? Ne by technik něco řeil ekrábnul měsíční známku a nalepil dvou roční a bylo vyřeeno. To jsem fakt čuměl .. To je to, co mě osobně nejvíc vadí, nedokái se smířit s faktem, e na STK jsou si vichni rovni a někdo je si rovnějí Kadému je měřeno jiným metrem a větinou jsou trestáni ti starostliví, poctiví, problematiky méně znalí, prostě ti ovčani
To, e na STK fotí, vůbec nic neřeí, snad jen to, e tam to auto fyzicky musí být, ale zda ho tam dotlačím, či přivezu na podvalu, je lhostejné. Systém je o lidech a jejich poctivosti, to prostě ádným focením eliminovat nelze, to by se snad celý průběh kontroly musel natáčet na video a stejně by to nepomohlo. Mě osobně nejvíc vadí, e zřejmě v rámci statistik musí některá vozidla neprojít a určitě to nebudou ta spřízněných ... Take se vyhodí auto z STK na únik maziva z manety poloosy, kde je trochu mastnoty a dírka mení ne po pendlíku, kterou nelze pouhým okem vidět . Vyhodí se neastná starí paní, které nesvítí jedno brzdové světlo, přestoe jej před odjezdem na STK kontrolovala (mě se osobně stalo jednou to samé, nepřejte si slyet ten křik technika, kdy jsem mu řekl, e vozidlo je dnes po servisu, zkontrolované a árovka zřejmě praskla cestou, e ve po návratu na servis okamitě napravíme - STK na měsíc a za půl hodiny opakovačka) Pak vidím technika, jak si sám na linku zaváí auto zřejmě kamaráda, zadek je jak vánoční stromeček vlivem vadného ukostření , brzdové válce jen tak přefrčí a ejhle, u lepí známku na 2 roky .... Nebo přijede nějaký dvojkový Golf po řádném tuningu, kola mu lezou z bĺatníků, vzadu roura jak od kamen, e na lince není slyet vlastního slova, STK no problém.. A s pánem, který najezdí za rok 1500 km do lesa je vymeteno, e má na autě přední ochranný rám (který mu před 16 lety namontoval originál prodejce, bohuel v té době bez jakéhokoli zápisu do TP a několik STK to nikdy nikdo neřeil) A kdy se zeptáte hloučkujích se techniků, jak to vlastně s těmi rámy je, tak jeden řekne - neřeím, druhý neprojde ...Take metodika a znalosti ádné. Mě osobně se stalo, e technik mi lepil známku na měsíc kvůli nezapsanému rámu. take jsem mu řekl - jaký bude dalí postup - mám doklady od výrobce, změří se tedy nová délka vozu (jako by o něco lo, po montái taného zařízení také nikdo nemění délku vozu o přečnívající hák TZ), udělá se nějaký protokol o kontrole rámu a já s ním a doklady o rámu, homologací půjdu na evidenci vozidel rám zapsat. A víte co se stalo ? Ne by technik něco řeil ekrábnul měsíční známku a nalepil dvou roční a bylo vyřeeno. To jsem fakt čuměl .. To je to, co mě osobně nejvíc vadí, nedokái se smířit s faktem, e na STK jsou si vichni rovni a někdo je si rovnějí :-) Kadému je měřeno jiným metrem a větinou jsou trestáni ti starostliví, poctiví, problematiky méně znalí, prostě ti ovčani :-))))
|
|
02.03.2018 07:52 -
Re: dojmy z STK
|
3136401
|
|
autodiag
|
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDi | Počet příspěvků: 6541 |
|
|
to jsi napsal uplne presne jak to citim i ja...s ramem stejna zkusenost...stejne jako ruzne doplnky jako kridla (nemyslim ty obrovske police) ale treba malicke na oktavkach....ramy lesaku,nemaji je tam jen tak ze srandy ale maji svuj ucel,takove svetlona Navaru nebo Pathfindera neco stoji...o foceni ani nemluvne...docela me bavi foceni VIN na ME a pak za 10min dalsi fotky na STK aby se uredni koza nazrala ...super je taky cas ktery auto musi stravit jak na ME tak i na STK
to jsi napsal uplne presne jak to citim i ja...s ramem stejna zkusenost...stejne jako ruzne doplnky jako kridla (nemyslim ty obrovske police) ale treba malicke na oktavkach....ramy lesaku,nemaji je tam jen tak ze srandy ale maji svuj ucel,takove svetlona Navaru nebo Pathfindera neco stoji...o foceni ani nemluvne...docela me bavi foceni VIN na ME a pak za 10min dalsi fotky na STK :-d aby se uredni koza nazrala ...super je taky cas ktery auto musi stravit jak na ME tak i na STK
|
|
02.03.2018 19:00 -
Re: dojmy z STK
|
3136463
|
|
tronda
|
Město: Bojkovice , Auto: Citroën C5 I 2.2HDi Exclusive Break | Počet příspěvků: 20 |
|
|
Vozí někdo auta na STK v okolí Uherský Brod?minulý rok jsem byl s Pisacco Xsara a bez problémů, s C5 si nejsem jistý, sice vechno funguje jak má ale ta emise mě děsí, auto mám rok a pouívám ho jako sluební tak e polepy mě stály skoro čtvrtinu ceny auta
Vozí někdo auta na STK v okolí Uherský Brod?minulý rok jsem byl s Pisacco Xsara a bez problémů, s C5 si nejsem jistý, sice vechno funguje jak má ale ta emise mě děsí, auto mám rok a pouívám ho jako sluební tak e polepy mě stály skoro čtvrtinu ceny auta
|
|
19.03.2018 23:12 -
Re: dojmy z STK
|
3140775
|
|
xantia.hd
|
Město: české Budějovice, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) Tourer | Počet příspěvků: 94 |
|
|
nejsem odborník na metodiku měření emisí (obávám se, e ani valná větina techniků nebude vybavena správným know-how), ale absolvoval jsem dnes měření emisí s vozidlem rok výroby 1999. Říká se, e vozidla kolem přelomového roku 2000 vybavená systémem EOBD mají problémy s komunikací s emisními přístroji ( které mimo jiné nemusí být pro měření certifikované, pouze musí mít platnou kalibraci), zvlátě auta neevropské výroby. Proces měření emisí trval 1,5 hod, technik, který zaskakoval za kmenového pracovníka, se snail, co to lo. Na stanici ME za běného provozu (kde je třeba, aby to odsejpalo a stanice vydělávala) toto končí bez kladného výsledku, by na straně vlastníka vozidla není ádný problém ani vina. S certifikovaným emisním přístrojem se vozidlo nespojilo, by vozidlo má zcela funkční diagnostickou zásuvku (z hlediska diagnostiky vozidla přísluné značky). Pro mnohé stanice ME tímto celý proces končí, jediná rada majiteli je : zkuste to jinde... Dále byl pouit nějaký prehistorický , v koutě odloený přístroj (zajímavé, se starým lze, s novým ne, kde kdo udělal chybu ??), kde po několika variantách propojení pinů OBD (snaha technika se cení) dolo ke spojení přístroje s vozidlem a vyčtení chybových kódů ŘJ- bez závad. Údajně bez tohoto protokolu by nebylo moné vydat kladný výsledek ME. Co na tom, e pokračování emisního měření na původním novém přístroji bylo absolutně v pohodě, obsah CO prakticky neměřitelný, funkce LS v pořádku. Znám mnohé takové případy, kdy s vozidly vyrobenými kolem roku 2000 (zail jsem i extrém, kdy vozidlo roku výroby 2008, zcela běně emisní zkoukou procházející, bylo kvůli nekomunikaci s přístrojem na jedné stanici ME vyhozeno, aby vzápětí na jiné zkouku ME s úspěchem absolvovalo). Má otázka : skončí někdy tento zmatek, bordel, nesystematičnost, aby normální člověk, který si koupil před 17 lety nové auto, má prd najeto, nic netuningoval, neupravoval, pouze málo jezdil, take i nyní je vozidlo z hlediska STK plně schopné provozu bez jakýchkoli závad, běhal kvůli vystavení protokolu ME od čerta k ďáblu, byl vazalem českého státu, stanic ME, potamo jejich techniků, zda udělají "něco" navíc nebo jen připojí "jakýsi" přístroj a konstatují "NEPŘIPOJENO" a odchod na párek .... Jeliko v tomto dělám u nějaký rok, tak mě ten bordel ve státě českém vůbec nepřekvapuje, ale vijte se do situace starí dámy, která několikrát se svým postarím, zachovalým, garáovaným vozem, které provozuje pouze občas na hřbitov za svým zesnulým manelem, absolvovala opakovaně ME s bezvadným výsledkem a najednou jí někdo řekne : milá dámo, nelze .... Větina lidí s nějakým právním vědomím se dokáe bránit, má nějaké známé, kde se dá jetě leccos protlačit, ale tihle lidé, kteří celý ivot spoléhali na autority, hlavně stát, jeho výkonnou moc, s vědomím, e ve dělají dobře a zákonně, jsou najednou postavení jaksi mimo, mimo zákon, mimo společnost a v podstatě těko hledají pomocnou ruku. Omlouvám se, e jsem se tak rozepsal, ale ten bordel a hlavně situace normálních lidí v tomto nesystémovém bordelu mne prostě nenechává v klidu ... A vypadá to, e pány nahoře to opravdu moc nezajímá... Pokud zde třeba někdo fundovaný napíe, jaká je v případě těchto starích vozů obrana, bude to super... i kdy se pesimisticky obávám, e těch rad v současně nastaveném sytému ME moc nebude ...
nejsem odborník na metodiku měření emisí (obávám se, e ani valná větina techniků nebude vybavena správným know-how), ale absolvoval jsem dnes měření emisí s vozidlem rok výroby 1999. Říká se, e vozidla kolem přelomového roku 2000 vybavená systémem EOBD mají problémy s komunikací s emisními přístroji ( které mimo jiné nemusí být pro měření certifikované, pouze musí mít platnou kalibraci), zvlátě auta neevropské výroby. Proces měření emisí trval 1,5 hod, technik, který zaskakoval za kmenového pracovníka, se snail, co to lo. Na stanici ME za běného provozu (kde je třeba, aby to odsejpalo a stanice vydělávala) toto končí bez kladného výsledku, by na straně vlastníka vozidla není ádný problém ani vina. S certifikovaným emisním přístrojem se vozidlo nespojilo, by vozidlo má zcela funkční diagnostickou zásuvku (z hlediska diagnostiky vozidla přísluné značky). Pro mnohé stanice ME tímto celý proces končí, jediná rada majiteli je : zkuste to jinde... Dále byl pouit nějaký prehistorický , v koutě odloený přístroj (zajímavé, se starým lze, s novým ne, kde kdo udělal chybu ??), kde po několika variantách propojení pinů OBD (snaha technika se cení) dolo ke spojení přístroje s vozidlem a vyčtení chybových kódů ŘJ- bez závad. Údajně bez tohoto protokolu by nebylo moné vydat kladný výsledek ME. Co na tom, e pokračování emisního měření na původním novém přístroji bylo absolutně v pohodě, obsah CO prakticky neměřitelný, funkce LS v pořádku. Znám mnohé takové případy, kdy s vozidly vyrobenými kolem roku 2000 (zail jsem i extrém, kdy vozidlo roku výroby 2008, zcela běně emisní zkoukou procházející, bylo kvůli nekomunikaci s přístrojem na jedné stanici ME vyhozeno, aby vzápětí na jiné zkouku ME s úspěchem absolvovalo). Má otázka : skončí někdy tento zmatek, bordel, nesystematičnost, aby normální člověk, který si koupil před 17 lety nové auto, má prd najeto, nic netuningoval, neupravoval, pouze málo jezdil, take i nyní je vozidlo z hlediska STK plně schopné provozu bez jakýchkoli závad, běhal kvůli vystavení protokolu ME od čerta k ďáblu, byl vazalem českého státu, stanic ME, potamo jejich techniků, zda udělají "něco" navíc nebo jen připojí "jakýsi" přístroj a konstatují "NEPŘIPOJENO" a odchod na párek .... Jeliko v tomto dělám u nějaký rok, tak mě ten bordel ve státě českém vůbec nepřekvapuje, ale vijte se do situace starí dámy, která několikrát se svým postarím, zachovalým, garáovaným vozem, které provozuje pouze občas na hřbitov za svým zesnulým manelem, absolvovala opakovaně ME s bezvadným výsledkem a najednou jí někdo řekne : milá dámo, nelze .... Větina lidí s nějakým právním vědomím se dokáe bránit, má nějaké známé, kde se dá jetě leccos protlačit, ale tihle lidé, kteří celý ivot spoléhali na autority, hlavně stát, jeho výkonnou moc, s vědomím, e ve dělají dobře a zákonně, jsou najednou postavení jaksi mimo, mimo zákon, mimo společnost a v podstatě těko hledají pomocnou ruku. Omlouvám se, e jsem se tak rozepsal, ale ten bordel a hlavně situace normálních lidí v tomto nesystémovém bordelu mne prostě nenechává v klidu ... A vypadá to, e pány nahoře to opravdu moc nezajímá... Pokud zde třeba někdo fundovaný napíe, jaká je v případě těchto starích vozů obrana, bude to super... i kdy se pesimisticky obávám, e těch rad v současně nastaveném sytému ME moc nebude ...
|
|
19.03.2018 23:27 -
Re: dojmy z STK
|
3140776
|
|
jumep
|
|
|
rok výroby 1999
Pro evropské výrobce osobních automobilů je norma závazná od roku 2000 pro vozidla s benzínovými motory a od roku 2003 pro vozidla s naftovými motory.
ak bolo auto z roku 99 - nemusi ho nacitat
ak bolo auto vyrobene 99 ale predane 2000, nemusi ho nacitat - tu je trocha problem v tom ze v papieroch auta sa ako rok vyrobi uvadza rok prveho uvedenia do prevadzky, ale podla mna staci mat presne papier so sebou a podat technikom, nech si spravia poriadok v databaze a nesnazia sa nacitat auto ktore im nemusi ist
u PSA to ide lahko - OPR (ORGA) kod, kalkulaciek realneho datumu je dost
ale to je len moj pohlad na vec, u nas (SK) aspon zatial beru OBD az auta nejako od 2008, ostatne meraju po starom
rok výroby 1999
Pro evropské výrobce osobních automobilů je norma závazná od roku 2000 pro vozidla s benzínovými motory a od roku 2003 pro vozidla s naftovými motory.
ak bolo auto z roku 99 - nemusi ho nacitat
ak bolo auto vyrobene 99 ale predane 2000, nemusi ho nacitat - tu je trocha problem v tom ze v papieroch auta sa ako rok vyrobi uvadza rok prveho uvedenia do prevadzky, ale podla mna staci mat presne papier so sebou a podat technikom, nech si spravia poriadok v databaze a nesnazia sa nacitat auto ktore im nemusi ist
u PSA to ide lahko - OPR (ORGA) kod, kalkulaciek realneho datumu je dost
ale to je len moj pohlad na vec, u nas (SK) aspon zatial beru OBD az auta nejako od 2008, ostatne meraju po starom
|
|
20.03.2018 07:14 -
Re: dojmy z STK
|
3140787
|
|
jruze
|
|
|
Odpověď je jednoduchá - napíe do protokolu e bez OBD a dle poviností (pokud to neví je to jeho neznalost) se místo třech měření jich provádí pět. - to ve zapíe do protokolu měření a pokud dle tabulek hodnota je v normě tak není problém. (víc tu nebudu a nemůu rozepisovat) - jen e rozhodující je ta kouřivost a způsob měření.
Odpověď je jednoduchá - napíe do protokolu e bez OBD a dle poviností (pokud to neví je to jeho neznalost) se místo třech měření jich provádí pět. - to ve zapíe do protokolu měření a pokud dle tabulek hodnota je v normě tak není problém.;-) (víc tu nebudu a nemůu rozepisovat) - jen e rozhodující je ta kouřivost a způsob měření.
|
|
20.03.2018 08:10 -
Re: dojmy z STK
|
3140788
|
|
autodiag
|
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDi | Počet příspěvků: 6541 |
|
|
nevim jak v SK ale nase metodika rika ,ze pokud je vozidlo vybaveno OBD konektorem,musi komunikovat,rok nehraje roli
nevim jak v SK ale nase metodika rika ,ze pokud je vozidlo vybaveno OBD konektorem,musi komunikovat,rok nehraje roli :nevim
|
|
20.03.2018 20:43 -
Re: dojmy z STK
|
3140937
|
|
xantia.hd
|
Město: české Budějovice, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) Tourer | Počet příspěvků: 94 |
|
|
No vidíte pánové, oba dva-tři komentující můj příspěvek vás dle vech vaich příspěvků povauji za velké odborníky A přesto se ve svých stanoviskách neshodnete Nechci pátrat, jak to má být správně, to bych si rovnou mohl udělat zkouky technika, pouze jsem chtěl poukázat na nesmyslnost celé metodiky, kdy je bit normální, obyčejný člověk (a vylučuji, e by na straně jeho vozidla bylo něco patně, viz nulové emise) A tak to prostě v praxi je- někdo vyhodí, druhý ze snahy (moná ??) nebo neznalosti (tím riskuje svoji ivnost) nechá projít... A u jsme zase u toho - kdo bude populární, kdo bude více vydělávat (nehodnotím jak dlouho to komu bude procházet)
No vidíte pánové, oba dva-tři komentující můj příspěvek vás dle vech vaich příspěvků povauji za velké odborníky :-)))):-)))) A přesto se ve svých stanoviskách neshodnete :-( Nechci pátrat, jak to má být správně, to bych si rovnou mohl udělat zkouky technika, pouze jsem chtěl poukázat na nesmyslnost celé metodiky, kdy je bit normální, obyčejný člověk (a vylučuji, e by na straně jeho vozidla bylo něco patně, viz nulové emise) A tak to prostě v praxi je- někdo vyhodí, druhý ze snahy (moná ??) nebo neznalosti (tím riskuje svoji ivnost) nechá projít... A u jsme zase u toho - kdo bude populární, kdo bude více vydělávat (nehodnotím jak dlouho to komu bude procházet)
|
|
20.03.2018 20:56 -
Re: dojmy z STK
|
3140960
|
|
autodiag
|
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDi | Počet příspěvků: 6541 |
|
|
no muzes si udelat vylucovaci metodu....my jsme v CZ,Jumep v SK - co maji tam nas nezajima
s Jardou ja nesouhlasim, protoze si nikdo z techniku nedovoli napsat jak pise Jarda bez OBD kdy je auto vybaveno...
na DEKRA "nejsou" blbi...samo muselo by se do toho stourat ale nahoda je blbec ...
no muzes si udelat vylucovaci metodu....my jsme v CZ,Jumep v SK - co maji tam nas nezajima :D
s Jardou ja nesouhlasim, protoze si nikdo z techniku nedovoli napsat jak pise Jarda bez OBD kdy je auto vybaveno...
na DEKRA "nejsou" blbi...samo muselo by se do toho stourat ale nahoda je blbec :(...
|
|
20.03.2018 21:28 -
Re: dojmy z STK
|
3140978
|
|
c5vyskov
|
Město: Vykov, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) Tourer | Počet příspěvků: 612 |
|
|
Proč by ne... u auta z roku 2000 jestli tam byl zrovna nějaký přelom, tak některé verze OBD mít můou, některé ne. řekl bych, e obd klidně popřou u auta z roku 2010... kdy jsem viděl měření u mě s hodnotama 0,00, něco přepsal v počítači, vůbec ho to netankovalo... Dřív jsem jetě měl iluze o korektnosti, ale teď, bude to přesně jak píe xantia.hd, chaos, náhoda na koho narazí, v úterý projde ve čtvrtek ne... Spí mě udivuje, e to jetě někoho udivuje Stejně je to záleitost u jenom na pár let, pak budeme místo emisí řeit revize elektro
Proč by ne... u auta z roku 2000 jestli tam byl zrovna nějaký přelom, tak některé verze OBD mít můou, některé ne. řekl bych, e obd klidně popřou u auta z roku 2010... kdy jsem viděl měření u mě s hodnotama 0,00, něco přepsal v počítači, vůbec ho to netankovalo... Dřív jsem jetě měl iluze o korektnosti, ale teď, bude to přesně jak píe xantia.hd, chaos, náhoda na koho narazí, v úterý projde ve čtvrtek ne... Spí mě udivuje, e to jetě někoho udivuje:-)))) Stejně je to záleitost u jenom na pár let, pak budeme místo emisí řeit revize elektro:)
|
|
20.03.2018 21:33 -
Re: dojmy z STK
|
3140979
|
|
xantia.hd
|
Město: české Budějovice, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) Tourer | Počet příspěvků: 94 |
|
|
souhlasím, co píe - přesto jinde technik sousedovi napsal u Clia, které se nespojilo, bez OBD.. ale jak jsem psal, je to vdy o jejich profesní budoucnosti a já být na jejich místě, taky se drím, toho co je dáno od "pánaboha' a finito.. techniky chápu, ale nechápu metodiku, celý systém. ale u dost, asi se s tím musíme smířit, jako s jinými věcmi.. poskakování po náměstí a hodina protestu ve kole asi nepomůe
souhlasím, co píe - přesto jinde technik sousedovi napsal u Clia, které se nespojilo, bez OBD.. ale jak jsem psal, je to vdy o jejich profesní budoucnosti a já být na jejich místě, taky se drím, toho co je dáno od "pánaboha' a finito.. techniky chápu, ale nechápu metodiku, celý systém. ale u dost, asi se s tím musíme smířit, jako s jinými věcmi.. poskakování po náměstí a hodina protestu ve kole asi nepomůe :-p
|
|
04.07.2018 10:38 -
Re: dojmy z STK
|
3168846
|
|
tankista
|
Město: Hlubočky 3, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 16V 143k (103kW) Tourer | Počet příspěvků: 88 |
|
|
Tak moje včerejí návtěva stanice STK v Olomouci.
1. emise-Po napojení diagnostiky mi technik povídá e vyskočila chyba havícího okruhu(bohuel nevím číslo kodu)Prej e to je konečná,ale vypadal e se nechá přemlouvat a tak se i stalo.Chybu vymazal a přelo se k samotnému měření.Pán povídá"vy máte pdf tak to budou emise nulové(v duchu si myslím něco o bláznovi)akorát e to musí protůrovat 4x skrz vymazání té chybové hláky.Po druhém protůrování mi říká e je to patné e hodnoty mají být 0,20 a 0.50 maximálně a já mám 0,80 a nejspí je na vině ucpané pdf.Za pár milých slov a úsměvů (Boena Němcová)to zkusil znova-u to tak netůroval a ejhle emise v normě
2.TK Postarí pán zřejmě zafixovaný na kodu 120 se nedokázal rozjet,tak jsem mu musel ukázat jak funguje elektronická ručka.Z hrůzou jsem zjistil e přes ty 4 dioptrie asi nevidí zařízení na seřízení geometrie které minul o pár chlupů celým bokem auta.Kontrola podvozku-zahýbejte celým autem do stran(proboha proč??)točte volantem skrz vůle a stůjte na brzdě skrz kyvný stůl(přední náprava)Pak si do toho opět sedl,přejel na brzdové válce(opět problém s ručkou)Kdy doměřil zadek a chtěl vyjet(nevím proč si nezvedl auto tím bazmehtem v podlaze ale mermomocí se snail z těch točících se válců vyjet div nepřetočil motor a pak měl co dělat aby nenapálil do měřiče světel.Dalí problém s otvíráním kapoty motoru Následná kontrola identifikačních títků a povinné výbavy(opravdu důkladná)
technická+emise na dalí 2 roky.Chci se jetě zeptat taky máte v motorovém prostoru VIN vzhůru nohama nebo jen já jsem exot??
Tak moje včerejí návtěva stanice STK v Olomouci.
1. emise-Po napojení diagnostiky mi technik povídá e vyskočila chyba havícího okruhu(bohuel nevím číslo kodu)Prej e to je konečná,ale vypadal e se nechá přemlouvat a tak se i stalo.Chybu vymazal a přelo se k samotnému měření.Pán povídá"vy máte pdf tak to budou emise nulové(v duchu si myslím něco o bláznovi)akorát e to musí protůrovat 4x skrz vymazání té chybové hláky.Po druhém protůrování mi říká e je to patné e hodnoty mají být 0,20 a 0.50 maximálně a já mám 0,80 a nejspí je na vině ucpané pdf.Za pár milých slov a úsměvů (Boena Němcová)to zkusil znova-u to tak netůroval a ejhle emise v normě :D
2.TK Postarí pán zřejmě zafixovaný na kodu 120 se nedokázal rozjet,tak jsem mu musel ukázat jak funguje elektronická ručka.Z hrůzou jsem zjistil e přes ty 4 dioptrie asi nevidí zařízení na seřízení geometrie které minul o pár chlupů celým bokem auta.Kontrola podvozku-zahýbejte celým autem do stran(proboha proč??)točte volantem skrz vůle a stůjte na brzdě skrz kyvný stůl(přední náprava)Pak si do toho opět sedl,přejel na brzdové válce(opět problém s ručkou)Kdy doměřil zadek a chtěl vyjet(nevím proč si nezvedl auto tím bazmehtem v podlaze ale mermomocí se snail z těch točících se válců vyjet div nepřetočil motor a pak měl co dělat aby nenapálil do měřiče světel.Dalí problém s otvíráním kapoty motoru :-d Následná kontrola identifikačních títků a povinné výbavy(opravdu důkladná)
technická+emise na dalí 2 roky.Chci se jetě zeptat taky máte v motorovém prostoru VIN vzhůru nohama nebo jen já jsem exot??:-))))
|
|
04.07.2018 17:27 -
Re: dojmy z STK
|
3168991
|
|
autodiag
|
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDi | Počet příspěvků: 6541 |
|
|
ze jsi na tu STK v Olomouci vubec lezl
ze jsi na tu STK v Olomouci vubec lezl :) :)
|
|
| |
|
|