| | |
06.09.2007 09:16 -
ESP v praxi
|
169167
|
|
tief
|
|
|
Zdar, tak som dnes vyskusal v praxi esp ( a ostatne elektronicke hejbatka v c5 ). V miernej zakrute asi v 30km/h mi po mokrych kolajniciach uskocila prdel. Ale riadne. Sekundu nato uplne neprirodzene potlacujuc zakony zotrvacnosti mi ta prdel skocila naspat do stopy. Fakt zaujimave a jednoznacne ukazujuce ze kto tvrdi ze mi v aute "tie elektronicke sracky netreba a ze on dokaze vsetko toto nahradit rukami a nohami" vobec nevie o com hovori. C5kam zdar
Zdar, tak som dnes vyskusal v praxi esp ( a ostatne elektronicke hejbatka v c5 ). V miernej zakrute asi v 30km/h mi po mokrych kolajniciach uskocila prdel. Ale riadne. Sekundu nato uplne neprirodzene potlacujuc zakony zotrvacnosti mi ta prdel skocila naspat do stopy. Fakt zaujimave a jednoznacne ukazujuce ze kto tvrdi ze mi v aute "tie elektronicke sracky netreba a ze on dokaze vsetko toto nahradit rukami a nohami" vobec nevie o com hovori. C5kam zdar :)
|
|
06.11.2007 22:09 -
Re: ESP v praxi
|
169168
|
|
Robert
|
Město: Horní Holetín, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.2 HDi 16V 204k (150kW) Tourer | Počet příspěvků: 52 |
|
|
Souhlas, je to jako názor některých na automatickou převodovku a ABSku. Dle mne je např. fungující ABS vynikající, neb si mohu dovolit brzdit "na krev" bez nebezpečí smyku a kdy se dostane i zadní náprava na mez adheze, to je pak brzdný účinek!! A toho ani nejrychlejí noha nemůe dosáhnout, protoe řidič přirozeně reaguje na blokaci předku a zadek pak jen lehce přibrďuje.
Souhlas, je to jako názor některých na automatickou převodovku a ABSku. Dle mne je např. fungující ABS vynikající, neb si mohu dovolit brzdit "na krev" bez nebezpečí smyku a kdy se dostane i zadní náprava na mez adheze, to je pak brzdný účinek!! A toho ani nejrychlejí noha nemůe dosáhnout, protoe řidič přirozeně reaguje na blokaci předku a zadek pak jen lehce přibrďuje.
|
|
28.01.2013 15:50 -
Re: EPS a vliv jeho korekce na nestandartní stavy
|
2542807
|
|
Zbyňa
|
Město: Brno, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v SX | Počet příspěvků: 459 |
|
|
Vidím to jak to říká, v práci rozváím autem bez ESP,a často po silničkách, který zmiňuje (nesolený, nesypaný, nikde nikdo).. tak si člověk zkouí, co to udělá, kdyby, přece jen nějak se to člověk zvládat naučit musí, a i bez toho ESP musí být blázen, abys to tak hrozně utrhl, e u to nesrovná (můj názor). Kdy jsem pak na parkoviti zkouel něco podobného s c5, tak bez ance, nuda.. pokud jak říká člověk není uplnej blázen a nepřeene to víc ne moc, tak to ESP zachrání opravdu hodně. V malé rychlosti se dá vyzkouet na zasneenym parkoviti i v c5 průjezd zatáčkou s a bez ESP a rozdíl je opravdu markantní.
Nedávno jsem si to takté vyzkouel v praxi, kdy mi v úzké ulici nedal jeden dobrák přednost zprava (vlastně ani moc nemohl, protoe mě neviděl,v křiovatce stála dodávka). Ulice opět neposypaná, neposolená, jen led. I přes to, e jsem jel něco přes 30, v první chvíli jsem automaticky hňápl na brzdu, okamitě ABS, ale bylo víc ne jasný, e to nedobrzdim, tak místo brzdy lehoučko plyn, a myku (natěstí jsem se vlez) a v tu chvíli zacvakalo ESP a trochu mi s tím pomohlo. Vechno v malé rychlosti a i tak jsem to chvíli rozdejchával. Take díky bohu za něj, ale spolíhat na to taky není ideál
Vidím to jak to říká, v práci rozváím autem bez ESP,a často po silničkách, který zmiňuje (nesolený, nesypaný, nikde nikdo).. tak si člověk zkouí, co to udělá, kdyby, přece jen nějak se to člověk zvládat naučit musí, a i bez toho ESP musí být blázen, abys to tak hrozně utrhl, e u to nesrovná (můj názor). Kdy jsem pak na parkoviti zkouel něco podobného s c5, tak bez ance, nuda.. :-)))) pokud jak říká člověk není uplnej blázen a nepřeene to víc ne moc, tak to ESP zachrání opravdu hodně. V malé rychlosti se dá vyzkouet na zasneenym parkoviti i v c5 průjezd zatáčkou s a bez ESP a rozdíl je opravdu markantní.
Nedávno jsem si to takté vyzkouel v praxi, kdy mi v úzké ulici nedal jeden dobrák přednost zprava (vlastně ani moc nemohl, protoe mě neviděl,v křiovatce stála dodávka). Ulice opět neposypaná, neposolená, jen led. I přes to, e jsem jel něco přes 30, v první chvíli jsem automaticky hňápl na brzdu, okamitě ABS, ale bylo víc ne jasný, e to nedobrzdim, tak místo brzdy lehoučko plyn, a myku (natěstí jsem se vlez) a v tu chvíli zacvakalo ESP a trochu mi s tím pomohlo. Vechno v malé rychlosti a i tak jsem to chvíli rozdejchával. Take díky bohu za něj, ale spolíhat na to taky není ideál :)
|
|
28.01.2013 17:25 -
Re: EPS a vliv jeho korekce na nestandartní stavy
|
2542824
|
|
C5stepan
|
|
|
Asi by to chtělo změnit nadpis vlákna: EPS není ESP. Jinak dobré, uitečné.
;-)Asi by to chtělo změnit nadpis vlákna: EPS není ESP. Jinak dobré, uitečné;-).
|
|
28.01.2013 17:33 -
Re: EPS a vliv jeho korekce na nestandartní stavy
|
2542827
|
|
jumep
|
|
|
podstatne je ze pozitiva ESP sa tu niekde preberali
podstatne je ze pozitiva ESP sa tu niekde preberali :P
|
|
28.01.2013 19:09 -
Re: EPS a vliv jeho korekce na nestandartní stavy
|
2542849
|
|
C5stepan
|
|
|
Nóó a to vlákno se jmenuje "ESP v praxi" (Tief).
Pro Roozena: u jsi zde dost dlouho - 310 příspěvků. Myslím, e bys mohl respektovat pravidla. Opakuji: dobré, uitečné, ale bohuel JINDE!
Nóó a to vlákno se jmenuje "ESP v praxi" (Tief):-p.
Pro Roozena: u jsi zde dost dlouho - 310 příspěvků. Myslím, e bys mohl respektovat pravidla. Opakuji: dobré, uitečné, ale bohuel JINDE!
|
|
28.01.2013 19:25 -
Re: ESP v praxi
|
2542851
|
|
vilous
|
Město: Praha, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) Tourer | Počet příspěvků: 1256 |
|
|
No píu sem, i kdy dneska někdo zaloil podobné vlákno. Mám rodiče v Táboře a tam je zruené vojenské letitě, skvělé místo 2000x60 m asfaltu + pojezdová dráha. Za sucha tam učím dceru řídit a nejsem sám.
Předminulý víkend 15-20 cm na ploe - skvělý trenaer.
I při jízdě rovně ESP dost blikalo - jasně protiprokluz. Pro vyjetí za sněhu, bláta... je protiprokluz skvělý, moná lepí, ne mechanická uzávěrka diferneciálu. Dostat na hlubokém sněhu auto s předním pohonem do přetáčivého smyku je téměř nemoné. Musel jsem to dost honit do dost ostré zatáčky a při vypnutém ESP to ustřelilo vdy jen kus, úplné hodiny ani omylem. Při zapnutém ESP v ostré rychlé zatáčce skoro stále svítí, take to permanentně zasahovalo, průjezd naproto jistý. Dupnutí na brzdu v zatáčce - ABS samozřejmě naproto jasně udrí původní směr jízdy.
Na náledí by to bylo asi zajímavějí, ale zatím jsem neměl příleitost.
Jistě to velmi pomáhá, jinak by tam dost drahé zařízení nedávali, ale nesmí se zapomínat, e fyzikální zákony obelstít nelze.
No píu sem, i kdy dneska někdo zaloil podobné vlákno. Mám rodiče v Táboře a tam je zruené vojenské letitě, skvělé místo 2000x60 m asfaltu + pojezdová dráha. Za sucha tam učím dceru řídit a nejsem sám.
Předminulý víkend 15-20 cm na ploe - skvělý trenaer.
I při jízdě rovně ESP dost blikalo - jasně protiprokluz. Pro vyjetí za sněhu, bláta... je protiprokluz skvělý, moná lepí, ne mechanická uzávěrka diferneciálu. Dostat na hlubokém sněhu auto s předním pohonem do přetáčivého smyku je téměř nemoné. Musel jsem to dost honit do dost ostré zatáčky a při vypnutém ESP to ustřelilo vdy jen kus, úplné hodiny ani omylem. Při zapnutém ESP v ostré rychlé zatáčce skoro stále svítí, take to permanentně zasahovalo, průjezd naproto jistý. Dupnutí na brzdu v zatáčce - ABS samozřejmě naproto jasně udrí původní směr jízdy.
Na náledí by to bylo asi zajímavějí, ale zatím jsem neměl příleitost.
Jistě to velmi pomáhá, jinak by tam dost drahé zařízení nedávali, ale nesmí se zapomínat, e fyzikální zákony obelstít nelze.
|
|
28.01.2013 21:45 -
Re: ESP v praxi
|
2542898
|
|
najk
|
Město: Děčín, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v SX Break | Počet příspěvků: 1537 |
|
|
ja mám dvě poznámky: je to POUZE pomocník, niíkdy bych neměl spoléhat na to, e ho mám a e mně VDY vytáhne z průseru a ta druhá z praxe: takova rozporuplná, ráno jezdím terazký dlouhý prďák do kopce, který začíná zákrutou, potřebuji se troku rozjet (bez řetězů) ESP bliká, a kdy jsem hezky rozjetý tak mi tak mi koníky zdechnou a mám co dělat abych se vykrábal, kdybych ESP vypnul, tak to nevyjedu a kdy je zaplý, tak mně brzdí s tím e jedu jako prase na kluzkým jinak radi dávám řetězy a je klid
ja mám dvě poznámky: je to POUZE pomocník, niíkdy bych neměl spoléhat na to, e ho mám a e mně VDY vytáhne z průseru a ta druhá z praxe: takova rozporuplná, ráno jezdím terazký dlouhý prďák do kopce, který začíná zákrutou, potřebuji se troku rozjet (bez řetězů) ESP bliká, a kdy jsem hezky rozjetý tak mi tak mi koníky zdechnou a mám co dělat abych se vykrábal, kdybych ESP vypnul, tak to nevyjedu a kdy je zaplý, tak mně brzdí s tím e jedu jako prase na kluzkým ;-) jinak radi dávám řetězy a je klid
|
|
29.01.2013 00:39 -
Re: ESP v praxi
|
2542922
|
|
Rafmartin
|
Město: Zálesie, Auto: Citroen C3 HDi | Počet příspěvků: 209 |
|
|
No ja sice ESP nemam, ale sa mi auto zda aj beztak velmi stabilne. az tak ze som to skusal na limitoch na parkovisku a aj pri rychlosi cca 60 km/h som musel uplne "strhnut volant" aby som sa dostal do smyku, ale auto sa hned zrovnalo a islo dalej bez problemov. Inac ASR je dobra vec, ale len pre ludi, ktori vedia na plyn s citom. inac ako pise najk: bere to kone a auto sa nehybe ako by sa ocakavalo. zatial som sa vzdy na kvalitnych zimakoch vyhrabal s citom aj z 20 cm snehu. kto ale skusil Audi quattro s esp a asr, ten vie, ze to nema hranice a tam musi dat aj c5 klobuk dole (minuly vikend Audi A6 quattro ladova vozovka a 20 stupnov stupanie bez zavahania)
No ja sice ESP nemam, ale sa mi auto zda aj beztak velmi stabilne. az tak ze som to skusal na limitoch na parkovisku a aj pri rychlosi cca 60 km/h som musel uplne "strhnut volant" aby som sa dostal do smyku, ale auto sa hned zrovnalo a islo dalej bez problemov. Inac ASR je dobra vec, ale len pre ludi, ktori vedia na plyn s citom. inac ako pise najk: bere to kone a auto sa nehybe ako by sa ocakavalo. zatial som sa vzdy na kvalitnych zimakoch vyhrabal s citom aj z 20 cm snehu. kto ale skusil Audi quattro s esp a asr, ten vie, ze to nema hranice a tam musi dat aj c5 klobuk dole (minuly vikend Audi A6 quattro ladova vozovka a 20 stupnov stupanie bez zavahania)
|
|
29.01.2013 12:38 -
Re: ESP v praxi
|
2542965
|
|
vilous
|
Město: Praha, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) Tourer | Počet příspěvků: 1256 |
|
|
Jestli si dobře vzpomínám na popis, tak ASR při prokluzu jednoho kola ádné koně neubírá, jen přibrzdí kolo, které se točí víc. Jakmile ale začnou obě přední kola točit více ne je rychlost auta (= tuím rychlost odebraná ze zadních snímačů ABS), tak motor omezí otáčky na 1500 a to i kdy má člověk na jedničku plyn na podlaze. Má to zabránit ílenému kvílení protáčejících se kol, které adhezi jen kazí. Take je to pro vyjetí sloitého terénu a pro svinou jízdu s oběma prokluzy to fakt není.
Jestli si dobře vzpomínám na popis, tak ASR při prokluzu jednoho kola ádné koně neubírá, jen přibrzdí kolo, které se točí víc. Jakmile ale začnou obě přední kola točit více ne je rychlost auta (= tuím rychlost odebraná ze zadních snímačů ABS), tak motor omezí otáčky na 1500 a to i kdy má člověk na jedničku plyn na podlaze. Má to zabránit ílenému kvílení protáčejících se kol, které adhezi jen kazí. Take je to pro vyjetí sloitého terénu a pro svinou jízdu s oběma prokluzy to fakt není.
|
|
29.01.2013 15:57 -
Re: ESP v praxi
|
2542978
|
|
jumep
|
|
|
pokial je tam ESP, toto ovlada aj vykon motora a ten je uberany podla preklzu + porovnanie zo zadnymi kolami to pocita preklz celej prednej napravy oproti zadnej a na zaklade toho ubera vykon
samotne ASR (pokial neni ESP) len dobrzduje kola do nejakej rychlosti ked sa preklzavaju lave vs prave + asi bere aj udaj zo snimaca uhlu volantu, ale to nejsom si isty - vykon motora to neobmedzuje a ked mu urubes moc tak vlastne presiahnes jeho zaberaciu rychlost a deaktivuje sa
pokial je tam ESP, toto ovlada aj vykon motora a ten je uberany podla preklzu + porovnanie zo zadnymi kolami to pocita preklz celej prednej napravy oproti zadnej a na zaklade toho ubera vykon
samotne ASR (pokial neni ESP) len dobrzduje kola do nejakej rychlosti ked sa preklzavaju lave vs prave + asi bere aj udaj zo snimaca uhlu volantu, ale to nejsom si isty - vykon motora to neobmedzuje a ked mu urubes moc tak vlastne presiahnes jeho zaberaciu rychlost a deaktivuje sa
|
|
29.01.2013 19:32 -
Re: ESP v praxi
|
2542996
|
|
Darja
|
|
|
Děkuji citrónovému bohu za instalaci elektronických serepetiček do mého vozu. Obětovala bych mu i nějakou pannu, kdybych měla poblí základní kolu Zrovna jsem kamarádovi posílala video z kamery, jak jsem flekovala, kdy se kamion rozhodl vlézt do mého pruhu, protoe za zatáčkou byl odtavený jiný kamion.
P.S. nesrovnávejte ESP se pérou... péra je lepčí
Děkuji citrónovému bohu za instalaci elektronických serepetiček do mého vozu. Obětovala bych mu i nějakou pannu, kdybych měla poblí základní kolu :-)):-)) Zrovna jsem kamarádovi posílala video z kamery, jak jsem flekovala, kdy se kamion rozhodl vlézt do mého pruhu, protoe za zatáčkou byl odtavený jiný kamion.
P.S. nesrovnávejte ESP se pérou... péra je lepčí :palec
|
|
30.01.2013 15:11 -
Re: ESP v praxi
|
2543232
|
|
Roozena
|
Město: Pragl, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 16V 143k (103kW) | Počet příspěvků: 375 |
|
|
Copa je to péra? lano s kotvou hozený na svodidla?...
Copa je to péra? lano s kotvou hozený na svodidla?... :-)
|
|
30.01.2013 16:51 -
Re: ESP v praxi
|
2543246
|
|
vseved
|
Město: Mratín, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 16V 143k (103kW) Tourer | Počet příspěvků: 636 |
|
|
péra = slengový výraz pro uzávěrku diferencialu.
péra = slengový výraz pro uzávěrku diferencialu.
|
|
| |
|
|