 | |  |
30.01.2011 10:47 -
Re: Spotřeba - všeobecně
|
2371644
|
|
CC5
|
Město: Praha-Modřany, Auto: Citroën Xantia II Break 2.0 HDi Kat. (80kW) | Počet příspěvků: 372 |
|

|
stále nevím o čem tahle diskuse je,můj názor je že buď chci POHODLNOU jízdu a po 300km vystoupit z auta jako bych jel za roh pro rohlíky jak tady někdo trefně pronesl,nebo jezdit za 5 L ,nemůžu si pomoci ale mám dojem že se to vzájemně vylučuje
stále nevím o čem tahle diskuse je,můj názor je že buď chci POHODLNOU jízdu a po 300km vystoupit z auta jako bych jel za roh pro rohlíky jak tady někdo trefně pronesl,nebo jezdit za 5 L ,nemůžu si pomoci ale mám dojem že se to vzájemně vylučuje ;-)
|
|
30.01.2011 13:38 -
Re: Spotřeba - všeobecně
|
2371659
|
|
jruze
|
|

|
felix81 napsal(a): Noo to je dosti vysoká spotřeba na dálnici. Tohle je spotřeba starší 3.0V6 24V když ho trochu na dálnici pošimráš (Nebo moje když vymetám brikety při 180kmh.  ) ale při rychlosti 120-130kmh to má papat rozhodně méně.
Na podzim jsem trasu Praha- Brno a zpět absolvoval při 160kmh se spotřebou 6,9litrů a to prosím ještě s načatým alternátorem a přicpaným fuckem. Což je na tu moji těžkou ludru s 2.1TD nádhera.
PS: pečlivě po litrech dolévaná nafta až do plna a několikerá kontrola počtů kalkulačkou to dokázala, sám jsem těm počtům nevěřil.  kor na D1 kde se na té rozbombardované dálnici nedá jet jinak než v levém pruhu a to rychle.
Takže jak píše Jumep: sehnat diagnostika kterej tomu rozumí, zjistit stav lapače briket a dalších špuntů ve výfuku.
PS: je všeobecně známo že dnešní HDi mají vyšší spotřebu než staré TDčka  Proč?? Odpověd je jednoduchá. Dnes je trend snižovat emise a hluk motorů. A toho docílíme jak Kefalín?? No přece dáme FAP a soustavu tlumičů aby pražské matky nedejchali uhlí a mohli klidně vyspávat.  laicky řečeno: přibrzdíme plyny na cestě ke svobodě.
Příklad: Proč moje BX 1.9 a Matušovo bývalé BXo 1.8TD jezdilo za necelé 4 litry na 100km kdežto moderrní 1.6 HDi jezdí za podstatně více??? 
Zdar F
To v tom máš Bosch čerpadlo - já mněl dvě XM a v jednom Lucas a ten je min. o litr úspornější (s takovou spotřebou jsem jezdil Prahu a takovou spotřebu jsem mněl i na CX 2.5 turbo II a to je sakra těžká kára)
To v tom máš Bosch čerpadlo - já mněl dvě XM a v jednom Lucas a ten je min. o litr úspornější (s takovou spotřebou jsem jezdil Prahu a takovou spotřebu jsem mněl i na CX 2.5 turbo II a to je sakra těžká kára)
|
|
31.01.2011 06:59 -
Re: Spotřeba - všeobecně
|
2371737
|
|
felix81
|
Město: Praha, Auto: C8 2.2 HDi 94kw | Počet příspěvků: 292 |
|

|
jruze napsal(a): To v tom máš Bosch čerpadlo - já mněl dvě XM a v jednom Lucas a ten je min. o litr úspornější (s takovou spotřebou jsem jezdil Prahu a takovou spotřebu jsem mněl i na CX 2.5 turbo II a to je sakra těžká kára)
Zdar Mám v něm Lucase Epic a podle dlouhodobých pozorování si bere o trochu víc nafty než mechanickej Bosh. Mechanického Lucase jsem snad viděl jen na jednom starým modelu. Zkoušel jsem jezdit s mnoha 2.1Td (puč mi to, zkusím jak to jede) Tak mechanickej Bosh je línější od nižších otáček kdežto el. Lucas o poznání živější. Ale zase Bosh ten motor roztočí do větších otáček než ten můj Lucas. Já z toho vytáhnu max. 192kmh kdežto starej Bosh v pohodě překročí 200kmh. Obecně řečeno: el. Lucas je živější na rozjezdy kdežto mech. Bosh je dobrej na rychlost. Od toho se pak odvíjí i spotřeba. Bosh jezdil v poho za 5l na 100km. Já toho ještě nikdy nedosáhl.
Notabene ta spotřeba na D1 co jsem tenkrát jel tak jak popisuju výše byla ještě s kompletním výfukem (jeden tlumič pěkně přicpanej) s altíkem na konci života a v rychlosti 160kmh. A stěmahle závadama si myslím že ta spotřeba byla dobrá. Ted se schválnně opět zaměřím na spotřebu neb závady byli odstraněny tak sám jsem zvědav o kolik ta spotřeba padne dolů.
PS: čerpadlo ještě nesákne naftu, motor nekouří. chytá na drcnutí při -20, ale stejně při nalítanejch 270 000km už to čerpadlo nebude seštelované jako nové. (nechci ho zatim zbytečně nechávat vyndavat)
To jsem netušil že dávali do CX i 2,5 s turbem. Tatík měl 2,5D s čerpadlem z 1,9TD a žralo to úplný prd. Je fakt že ten motor byl příšernej lenochod a točil max 3000otáček. 
Zdar F
Zdar :-) Mám v něm Lucase Epic a podle dlouhodobých pozorování si bere o trochu víc nafty než mechanickej Bosh. Mechanického Lucase jsem snad viděl jen na jednom starým modelu. :-) Zkoušel jsem jezdit s mnoha 2.1Td (puč mi to, zkusím jak to jede) Tak mechanickej Bosh je línější od nižších otáček kdežto el. Lucas o poznání živější. Ale zase Bosh ten motor roztočí do větších otáček než ten můj Lucas. Já z toho vytáhnu max. 192kmh kdežto starej Bosh v pohodě překročí 200kmh. Obecně řečeno: el. Lucas je živější na rozjezdy kdežto mech. Bosh je dobrej na rychlost. Od toho se pak odvíjí i spotřeba. Bosh jezdil v poho za 5l na 100km. Já toho ještě nikdy nedosáhl. :-)
Notabene ta spotřeba na D1 co jsem tenkrát jel tak jak popisuju výše byla ještě s kompletním výfukem (jeden tlumič pěkně přicpanej) s altíkem na konci života a v rychlosti 160kmh. A stěmahle závadama si myslím že ta spotřeba byla dobrá. Ted se schválnně opět zaměřím na spotřebu neb závady byli odstraněny tak sám jsem zvědav o kolik ta spotřeba padne dolů.
PS: čerpadlo ještě nesákne naftu, motor nekouří. chytá na drcnutí při -20, ale stejně při nalítanejch 270 000km už to čerpadlo nebude seštelované jako nové. (nechci ho zatim zbytečně nechávat vyndavat)
To jsem netušil že dávali do CX i 2,5 s turbem. Tatík měl 2,5D s čerpadlem z 1,9TD a žralo to úplný prd. Je fakt že ten motor byl příšernej lenochod a točil max 3000otáček. :-D
Zdar F
|
|
31.01.2011 08:56 -
Re: Spotřeba - všeobecně
|
2371740
|
|
jruze
|
|

|
felix81 napsal(a): Zdar  Mám v něm Lucase Epic a podle dlouhodobých pozorování si bere o trochu víc nafty než mechanickej Bosh. Mechanického Lucase jsem snad viděl jen na jednom starým modelu.  Zkoušel jsem jezdit s mnoha 2.1Td (puč mi to, zkusím jak to jede) Tak mechanickej Bosh je línější od nižších otáček kdežto el. Lucas o poznání živější. Ale zase Bosh ten motor roztočí do větších otáček než ten můj Lucas. Já z toho vytáhnu max. 192kmh kdežto starej Bosh v pohodě překročí 200kmh. Obecně řečeno: el. Lucas je živější na rozjezdy kdežto mech. Bosh je dobrej na rychlost. Od toho se pak odvíjí i spotřeba. Bosh jezdil v poho za 5l na 100km. Já toho ještě nikdy nedosáhl.
Notabene ta spotřeba na D1 co jsem tenkrát jel tak jak popisuju výše byla ještě s kompletním výfukem (jeden tlumič pěkně přicpanej) s altíkem na konci života a v rychlosti 160kmh. A stěmahle závadama si myslím že ta spotřeba byla dobrá. Ted se schválnně opět zaměřím na spotřebu neb závady byli odstraněny tak sám jsem zvědav o kolik ta spotřeba padne dolů.
PS: čerpadlo ještě nesákne naftu, motor nekouří. chytá na drcnutí při -20, ale stejně při nalítanejch 270 000km už to čerpadlo nebude seštelované jako nové. (nechci ho zatim zbytečně nechávat vyndavat)
To jsem netušil že dávali do CX i 2,5 s turbem. Tatík měl 2,5D s čerpadlem z 1,9TD a žralo to úplný prd. Je fakt že ten motor byl příšernej lenochod a točil max 3000otáček. 
Zdar F
Do CX dávali 2.2 D bez turba , 2.5 trdI a 2.5trdII . do XM 2.1 D tuším do 94 mech.čerpadla lucas i bosch.Ty auta už víc jak 5.let nemám.(s lucasem to mnělo tuším asi 5.koní navíc - bosch byl zase nezničitelnej)
Do CX dávali 2.2 D bez turba , 2.5 trdI a 2.5trdII . do XM 2.1 D tuším do 94 mech.čerpadla lucas i bosch.Ty auta už víc jak 5.let nemám.(s lucasem to mnělo tuším asi 5.koní navíc - bosch byl zase nezničitelnej)
|
|
04.02.2011 21:38 -
Re: Spotřeba - všeobecně
|
2372134
|
|
JirkaR
|
Město: Praha 9-Vinoř, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) Tourer | Počet příspěvků: 65 |
|

|
Mam 2,0HDI 100kW a se spotrebou jsem spokojen. Dlohodoby prumer 5,7. Prumer na delsich trasach po dalnici zalezi vylozene jen na rychlosti. Kazdych 10km je 0,5l. Pri 120km/h to jede v prumeru za 5l. Kdyz mam trpelivost jet pomalu neni problem se dostat hluboko pod 5l. Vzdy to merim za kompletni cestu ta zpet aby se neuplatnila zmena nadmorske vysky. Uz jsem ujel na nadrz i pres 1300km.
S celkovymy provoznimy naklady je to ale horsi. Servis je dost drahy a poruchovost dost vysoka.
Mam 2,0HDI 100kW a se spotrebou jsem spokojen. Dlohodoby prumer 5,7. Prumer na delsich trasach po dalnici zalezi vylozene jen na rychlosti. Kazdych 10km je 0,5l. Pri 120km/h to jede v prumeru za 5l. Kdyz mam trpelivost jet pomalu neni problem se dostat hluboko pod 5l. Vzdy to merim za kompletni cestu ta zpet aby se neuplatnila zmena nadmorske vysky. Uz jsem ujel na nadrz i pres 1300km.
S celkovymy provoznimy naklady je to ale horsi. Servis je dost drahy a poruchovost dost vysoka.
|
|
06.04.2011 11:06 -
Re: Spotřeba - všeobecně
|
2382767
|
|
funtomas
|
Město: Roudnička - HK, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SX Break | Počet příspěvků: 71 |
|
|
Zatím dlouhodobá spotřeba dle počítače 5,1 l, na dálku cca 4,5 l a po dálnici ve 120 - 130km/h kolem 6l (palivo Verva diesel, ujeto asi 4500 km), ještě to zkusím změřit manuálně, jestli počítač nekecá.
Sice to není až takový rozdíl oproti 2,0, ale při dnešních cenách se každý ušetřený litr počítá 
Takže spokojenost, servis zatím bez problémů
Zatím dlouhodobá spotřeba dle počítače 5,1 l, na dálku cca 4,5 l a po dálnici ve 120 - 130km/h kolem 6l (palivo Verva diesel, ujeto asi 4500 km), ještě to zkusím změřit manuálně, jestli počítač nekecá.
Sice to není až takový rozdíl oproti 2,0, ale při dnešních cenách se každý ušetřený litr počítá :-)
Takže spokojenost, servis zatím bez problémů :palec
|
|
06.04.2011 13:50 -
Re: Spotřeba - všeobecně
|
2382772
|
|
TomasT
|
Město: Praha 15, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SX Break | Počet příspěvků: 1470 |
|
|
funtomas napsal(a): Zatím dlouhodobá spotřeba dle počítače 5,1 l, na dálku cca 4,5 l a po dálnici ve 120 - 130km/h kolem 6l (palivo Verva diesel, ujeto asi 4500 km), ještě to zkusím změřit manuálně, jestli počítač nekecá.
Sice to není až takový rozdíl oproti 2,0, ale při dnešních cenách se každý ušetřený litr počítá 
Takže spokojenost, servis zatím bez problémů 
No já jsem podle počítače na 5,3 a v reálu na 6,0 - denně 2x9 km po Praze do práce a víkendy mimo město s rodinou.
Dálnice při úsporné jízdě (100 na tempomatu) kolem 4,0 (takže cca 4,5 v reálu).
Také Verva, na cca 16000km.
No já jsem podle počítače na 5,3 a v reálu na 6,0 - denně 2x9 km po Praze do práce a víkendy mimo město s rodinou.
Dálnice při úsporné jízdě (100 na tempomatu) kolem 4,0 (takže cca 4,5 v reálu).
Také Verva, na cca 16000km.
|
|
06.04.2011 23:25 -
Re: Spotřeba - všeobecně
|
2382827
|
|
ludek
|
Město: Znojmo, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v X Break | Počet příspěvků: 22 |
|
|
Taky stroškou do mlýna.
Od začátku roku průměr 6,1 vše okolo komína 2x do měsíce Brno po dálnici 140km. Poslední tankování z plné do plné 970km 65l . Zkušenost, oproti PC je reálná spotřeba o0,6l vyšší.
Taky stroškou do mlýna.
Od začátku roku průměr 6,1 vše okolo komína 2x do měsíce Brno po dálnici 140km. Poslední tankování z plné do plné 970km 65l . Zkušenost, oproti PC je reálná spotřeba o0,6l vyšší.
|
|
07.04.2011 10:58 -
Re: Spotřeba - všeobecně
|
2382845
|
|
milek
|
Město: Praha, Auto: Citroën C5 I 2.2HDi Exclusive | Počet příspěvků: 23 |
|

|
C5 2,2 HDI
Spotřeba přes 10 litrů Vervy, neklesla ani po výměně rozvodů, filtrů a vyčištění FAPu. Na diag žádná závada. Asi ji prodám do Kuvajtu .
C5 2,2 HDI
Spotřeba přes 10 litrů Vervy, neklesla ani po výměně rozvodů, filtrů a vyčištění FAPu. Na diag žádná závada. Asi ji prodám do Kuvajtu :-).
|
|
07.04.2011 12:42 -
Re: Spotřeba - všeobecně
|
2382852
|
|
duff74
|
Město: Holešov, Auto: Citroën C5 I 2.2HDi SX | Počet příspěvků: 163 |
|

|
Mám taky 2,2 Hdi (2002) a spotřebu mi PP hlásí 7,2l, ale už z principu tomu moc nevěřím, tak si počítám spotřebu "po staru" od plné do plné a realita je od 6,5 do 7l.
Mám taky 2,2 Hdi (2002) a spotřebu mi PP hlásí 7,2l, ale už z principu tomu moc nevěřím, tak si počítám spotřebu "po staru" od plné do plné a realita je od 6,5 do 7l.
|
|
07.04.2011 14:03 -
Re: Spotřeba - všeobecně
|
2382865
|
|
tief
|
|
|
ve meste 12, mimo mesto 10, v terenu 50 lepsi je jenom felix ( a i v terenu ho trumfnu )
ve meste 12, mimo mesto 10, v terenu 50 :-P lepsi je jenom felix ( a i v terenu ho trumfnu :) )
|
|
07.04.2011 15:48 -
Re: Spotřeba - všeobecně
|
2382885
|
|
duff74
|
Město: Holešov, Auto: Citroën C5 I 2.2HDi SX | Počet příspěvků: 163 |
|

|
Naposledy jsem dobral (kvůli výhodné ceně v Polsku) do plné a vlezlo se 51 l a měl jsem ujeto 785 km, což mi vychází na 6,49 l/100 km. Celou nádrž jsem nikdy nevyjel úplně, ale třeba teď mám ujeto 542 km a PP ukazuje dojezd ještě 450 km, takže to vychází kolem +-1000km, momentálně při průměrné spotřebě dle PP 7,3l (která ale byla v reálu vždy nižší).
Nejvíc jezdím vzdálenost Holešov - Zlín, což je 20 km a občas (jednou za 6 týdnů do Karviné = 120 km). Nejdelší trasa, kterou jsem zatím jel byla Nymburk - Holešov=cca 250 km, když jsem auto koupil a vezl ho domů.
Naposledy jsem dobral (kvůli výhodné ceně v Polsku) do plné a vlezlo se 51 l a měl jsem ujeto 785 km, což mi vychází na 6,49 l/100 km. Celou nádrž jsem nikdy nevyjel úplně, ale třeba teď mám ujeto 542 km a PP ukazuje dojezd ještě 450 km, takže to vychází kolem +-1000km, momentálně při průměrné spotřebě dle PP 7,3l (která ale byla v reálu vždy nižší).
Nejvíc jezdím vzdálenost Holešov - Zlín, což je 20 km a občas (jednou za 6 týdnů do Karviné = 120 km). Nejdelší trasa, kterou jsem zatím jel byla Nymburk - Holešov=cca 250 km, když jsem auto koupil a vezl ho domů.
|
|
16.04.2011 20:48 -
Re: Spotřeba - všeobecně
|
2384499
|
|
Bodik
|
Město: Ostrava, Auto: Citroën C5 III (X7) 3.0 V6 HDi Tourer | Počet příspěvků: 4 |
|

|
Já mám dle palubáku 7,8, reál 8,2. Zatím jedna nádrž (400 km dálnice 150-160km/h, zbytek město). Zatím spokojenost a počítám, že to klesne, pokud to nebudu honit samozřejmě... (moc to platné asi není dle jendé nádrže, že? )
Já mám dle palubáku 7,8, reál 8,2. Zatím jedna nádrž (400 km dálnice 150-160km/h, zbytek město). Zatím spokojenost a počítám, že to klesne, pokud to nebudu honit samozřejmě... :-p (moc to platné asi není dle jendé nádrže, že? :-D )
|
|
17.04.2011 02:46 -
Re: Spotřeba - všeobecně
|
2384555
|
|
Citronek
|
Město: Havířov, Auto: Megane Grandtour 1.6 | Počet příspěvků: 384 |
|

|
tak zatim kratke trasy plus sem tam neco do 30 km mi vychazi prumer podle PP - 7.2 l , real (vyjeti nadrze) 7.4 l
dnesni 370 km vylet , dalnice cili maximalka v UK je 112 km/h , tempomat , za 5,4 l (PP)
pridam dotaz, pri tankovani kdyz vam cvakne pistole tak jeste tam dolevate neco navic ? nafta napeni tak si myslim, ze tam muzu narvat vice, nevim, vzdy tam takovy 1-2 litry pridavam...
tak zatim kratke trasy plus sem tam neco do 30 km mi vychazi prumer podle PP - 7.2 l , real (vyjeti nadrze) 7.4 l
dnesni 370 km vylet , dalnice cili maximalka v UK je 112 km/h , tempomat , za 5,4 l (PP)
pridam dotaz, pri tankovani kdyz vam cvakne pistole tak jeste tam dolevate neco navic ? nafta napeni tak si myslim, ze tam muzu narvat vice, nevim, vzdy tam takovy 1-2 litry pridavam...
|
|
01.05.2011 09:07 -
Re: Spotřeba - všeobecně
|
2387512
|
|
řepák
|
Město: Praha 6, Auto: Citroën C5 II 2.0i 16v SX | Počet příspěvků: 105 |
|

|
Darja napsal(a): Nojo, všechno si žádá svoji daň, mě ředitel technické výroby Citroënu řekl: "Neznám nikoho, kdo by si v Čr koupil 3.0 na ježdění po Praze"... Tak jsem mu řekla, že už zná... 
Růža dá se tam dobastlit walker, sice to neí elegantní, ale když nejsou šušně na novej, tak kluci říkali, že tam jde
Včera když sem jel od našich(St) tak mě předjela na příbramský R4 ? nějaká černá C5 kombajn . Tak sem jí ,,skoro,, dojel a zjistil sem že je to 3.0 .
Zatím mám Nissana Tino2 , a dokážu jet taky za 6.1 , bohužel stylem jakým si popsala ty, všichni na mě troubí , ale před ní to byla Xsara1 1.8/16V , takže chci zase C , ale asi jen 2.0/16V . Každopádně se 1/2 ten 3l. móóóc líbil . Hned sem jí to vysvětlil s tou spotřebou . Přesto že můj roční ,,nájezd,, je cca 5.000 km
Tady se diskutuje o spotřebě snad jen v HDI-čkách ....
Copak tady nikdo nemá 2.0l. ?
Sorry ... edit ... myslel sem 2.0 v BENZÍNU .
Včera když sem jel od našich(St) tak mě předjela na příbramský R4 ? nějaká černá C5 kombajn . Tak sem jí ,,skoro,, dojel a zjistil sem že je to 3.0 .
Zatím mám Nissana Tino2 , a dokážu jet taky za 6.1 , bohužel stylem jakým si popsala ty, všichni na mě troubí :-) , ale před ní to byla Xsara1 1.8/16V , takže chci zase C , ale asi jen 2.0/16V . Každopádně se 1/2 ten 3l. móóóc líbil . Hned sem jí to vysvětlil s tou spotřebou . Přesto že můj roční ,,nájezd,, je cca 5.000 km
Tady se diskutuje o spotřebě snad jen v HDI-čkách ....
Copak tady nikdo nemá 2.0l. ?
Sorry ... edit ... myslel sem 2.0 v BENZÍNU .
|
|
01.05.2011 10:13 -
Re: Spotřeba - všeobecně
|
2387516
|
|
Pavel C5
|
|
|
ja mam 2.0l HDI a minulorocny zraz pri prahe (1500km) spotreba necelych 6,4l ale taska noha a na dialnici BRNO-PRAHA 180h s celou rodinkou a komplet nalozeny a klima k tomu,spojkojnost,inak tu unas po meste tak 7-9l ale to je cisto mesto,zapchy a semafory
ja mam 2.0l HDI a minulorocny zraz pri prahe (1500km) spotreba necelych 6,4l ale taska noha a na dialnici BRNO-PRAHA 180h s celou rodinkou a komplet nalozeny a klima k tomu,spojkojnost,inak tu unas po meste tak 7-9l ale to je cisto mesto,zapchy a semafory
|
|
01.05.2011 10:30 -
Re: Spotřeba - všeobecně
|
2387526
|
|
Henry
|
|
|
řepák napsal(a): Tady se diskutuje o spotřebě snad jen v HDI-čkách .... Copak tady nikdo nemá 2.0l. ?
Mám 2,0l už 3 měsíce a zatím dobrý , spotřeba minimální,............... protože jezdím jenom po dílně.
U 2,0l se spotřeba neřeší, jak jsem četl tak je jedno jestli jezdíš za 10l nebo 9,98l.
Tady se diskutuje o spotřebě snad jen v HDI-čkách .... Copak tady nikdo nemá 2.0l. ?
Mám 2,0l už 3 měsíce a zatím dobrý:palec, spotřeba minimální,............... protože jezdím jenom po dílně.;-)
U 2,0l se spotřeba neřeší, jak jsem četl tak je jedno jestli jezdíš za 10l nebo 9,98l.:-(
|
|
| |
|
|