| | |
01.03.2014 13:25 -
Re: Spotřeba - veobecně
|
2673030
|
|
vseved
|
Město: Mratín, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 16V 143k (103kW) Tourer | Počet příspěvků: 636 |
|
|
Spotřebu nehlídám. Jen při tankování, ne vynuluji počítač, tak se na ni podívám. A přesto e jezdím na 90% stejné trasy, tak se spotřeba na nádri lií a o 1 litr. A říkám si, e RHZ se spotřebou mezi 6-7litry je na tom velmi dobře.
Spotřebu nehlídám. Jen při tankování, ne vynuluji počítač, tak se na ni podívám. A přesto e jezdím na 90% stejné trasy, tak se spotřeba na nádri lií a o 1 litr. A říkám si, e RHZ se spotřebou mezi 6-7litry je na tom velmi dobře.
|
|
02.03.2014 23:19 -
Re: Spotřeba - veobecně
|
2673944
|
|
martinrx
|
Město: Uherský Brod, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 16V 143k (103kW) Tourer | Počet příspěvků: 349 |
|
|
monkus napsal(a): Tak pár tipov dám. Ak ma dačo potom ete napadne, tak editnem.
Jazdím nad 1600ot/min, take aby si niekto nemyslel, e to dusím. To by som spravil mono aj 3,5 ale za tú dvojhmotu by to asi nestálo.
1. Mimo obce tempomat na 90 pri 6ke
2. Obec tempomat 60 pri tvorke. Podža GPS to ide akurát 55, take nemám boja.
3. Vyráta si plyn tak, aby som brzdil čo minimálne. Napr vidím z ďaleka červenú, tak podža rýchlosti buď vyradi, alebo pri vyej niečo zaradi a dôjs na nule.
4. Dra si odstup od áut. Viac času lepie odhadnú či stačí vyradi, alebo budem musie brzdi.
5. Vyui aj kratí kopec a vyradi rýchlos. (Nerobím to za kadú cenu)
6. Pri kopcoch s nízkym klesaním je niekedy efektívne sa rozbehnú na vyiu rýchlos a vyradi.
7. Pouíva tempomat.
8. Ked sa "dá", vyui čo najvyí stupeň a ís rýchlejie.
Tožko pár bodov, podža ktorých sa riadim.
Dlhodobú priemernú mám 5,8 Ale z toho 80% je mesto. Take spokojnos.
Souhlas - vychází mi to podobně, jen s tím rozdílem e mám benzín a 5-ti kvalt take bez estky
Takhle jezdím samozřejmě jen kdy to umonuje reim dopravy. Ve pičce se to moc nedá, to je člověk rád e ty ílence přeije.
Z mírného kopce a při dojídění na semafor je samozřejmě často efektivnějí vyřadit - záleí na sklonu kopce a rychlosti. Nemyslím si e by takováto jízda někomu zavazela na cestě. Kromě několika excentrických individuí větinou v Audinách, kterým je nejlepí hned uhnout a nechat je vykřápnout se někde jinde. Umím jezdit i na rychlost, ale celkový výsledek časové úspory je pramalý. Na trase cca 150 km tak asi jedno kafe na benzince. Kdy pominu úsporu paliva tak za to nestojí hlavně to zvýené riziko.
Samozřejmě uznávám e vystresovaný člověk v honičce pracovního procesu tenhle jízdní styl dá asi těko. Alě mě občas baví.
Souhlas - vychází mi to podobně, jen s tím rozdílem e mám benzín a 5-ti kvalt take bez estky:-)
Takhle jezdím samozřejmě jen kdy to umonuje reim dopravy. Ve pičce se to moc nedá, to je člověk rád e ty ílence přeije.
Z mírného kopce a při dojídění na semafor je samozřejmě často efektivnějí vyřadit - záleí na sklonu kopce a rychlosti. Nemyslím si e by takováto jízda někomu zavazela na cestě. Kromě několika excentrických individuí větinou v Audinách, kterým je nejlepí hned uhnout a nechat je vykřápnout se někde jinde. Umím jezdit i na rychlost, ale celkový výsledek časové úspory je pramalý. Na trase cca 150 km tak asi jedno kafe na benzince. Kdy pominu úsporu paliva tak za to nestojí hlavně to zvýené riziko.
Samozřejmě uznávám e vystresovaný člověk v honičce pracovního procesu tenhle jízdní styl dá asi těko. Alě mě občas baví. :-)
|
|
03.03.2014 00:17 -
Re: Spotřeba - veobecně
|
2673962
|
|
jruze
|
|
|
No na to odpovím otázkou - Víte co se stane (co udělá elektronika) kdy uberete plyn se zařazenou rychlostí ? A co udělá elektronika kdy uberete plyn a vyřadíte? - Odpovím vám v prvním případě zavře palivo aby mohl motor efektivě sníit rychlost do rychlosti volnoběhu a daného zařazeného stupně. A v druhém případě nechá otevřené palivo v mnoství dáné pro volnoběné otáčky (tak prosím funguje elektronika) rozdíl v momentílní spotřebě mez bodem 1. 2. je +- 1litr. take pokud se bavíme o úspoře tak co je úspornějí - jinak je to debata o ničem - mé auta vcelku erou málo , ale né proto e potřebuji někomu něco dokazovat - prostě si jezdím a je mi jedno za kolik - prostě jak to vyjde.
No na to odpovím otázkou - Víte co se stane (co udělá elektronika) kdy uberete plyn se zařazenou rychlostí ? A co udělá elektronika kdy uberete plyn a vyřadíte? - Odpovím vám v prvním případě zavře palivo aby mohl motor efektivě sníit rychlost do rychlosti volnoběhu a daného zařazeného stupně. A v druhém případě nechá otevřené palivo v mnoství dáné pro volnoběné otáčky (tak prosím funguje elektronika) rozdíl v momentílní spotřebě mez bodem 1. 2. je +- 1litr. take pokud se bavíme o úspoře tak co je úspornějí - jinak je to debata o ničem - mé auta vcelku erou málo , ale né proto e potřebuji někomu něco dokazovat - prostě si jezdím a je mi jedno za kolik - prostě jak to vyjde.
|
|
03.03.2014 10:03 -
Re: Spotřeba - veobecně
|
2673994
|
|
miskod
|
|
|
Toto je snad jasne kazdemu.
Martin to tam ale pisal celkom jasne a navyse uplne pravdivo. Zalezi od podmienok. Su kopce, kde sa oplati nechat zaradenu rychlost, lebo su dost prudke aby to pri brzdeni motorom udrzalo/zvysovalo rychlost. A zase su mensie kopce, kde by ma vyssieuvedeny postup prilis pribrzdil a musel by som slapat na plyn.
Neda sa vsetko pausalizovat.
Toto je snad jasne kazdemu.
Martin to tam ale pisal celkom jasne a navyse uplne pravdivo. Zalezi od podmienok. Su kopce, kde sa oplati nechat zaradenu rychlost, lebo su dost prudke aby to pri brzdeni motorom udrzalo/zvysovalo rychlost. A zase su mensie kopce, kde by ma vyssieuvedeny postup prilis pribrzdil a musel by som slapat na plyn.
Neda sa vsetko pausalizovat.
|
|
03.03.2014 12:55 -
Re: Spotřeba - veobecně
|
2674092
|
|
Devilian
|
|
|
Tiez by som sa rad pripojil k tejto diskusii a taktiez odpoviem otazkou: Kupili ste si C5 na pretekanie? C5 je auto na pohodu, a preto prave tu sa da vyskusat jazda na spotrebu. Nie je to ale vzdy jazda nudna. Ja jazdim za 7.4 litra podla pocitaca (asi +0.3 realne, dost sa to meni, za poslednych 22t km). Je to pol na pol mesto-medzimesto (denne 6km do prace + 6 km spat, takze vacsinou studeny motor). Viac-menej dodrziavam vsetky tieto rady. Len vacsinou ma brzdia ostatny, tak aj tak stale predbieham. Medzimesto chodim 100-110, mesto 55, 4 stupen na tempomat. Medzimesto idem nasledovne: za dedinou dam 3 a rozbehnem to stylom pretekara na 110. Potom dam 5 a plyn len velmi jemne steklim. Auto velmi pomaly spomaluje (co vyhovuje pred zakrutou) a ja mam velmi nizku spotrebu. A zajdem tak dost daleko. Zakruty na drahe, ktoru poznam, beriem maximalne ako viem (ale bezpecne), aby ma nebrzdili. Takze sa urcite nenudim. Dolu miernym kopcom v dedine idem bud s 5 zaradenym stupnom (55), alebo volnobeh+obcas 4(ak musim ist pomaly). Ak sa prilis rozbehnem, nebrzdim, ale zaradim tam rychlost a to ma plynule spomali. Je pravda, ze so zaradenou 5. rychlostou auto skoro nespomaluje, ale min mozem ist tych 55, nizsie to uz radsej netrapim.
Moja najlepsia spotreba bola 4.9 litra na trase 90km a dva horske prechody. Je ale pravda, ze bol uz neskory vecer a po dedine som isiel 65. Teraz som chodil viac medzimesto, tak mam spotrebu 6.3 na pocitaci (posledna nadrz).
Ja naopak neznasam ludi, co idu po dedine 70 a mimo dediny 90 a stale brzdia a nejdu plynule. Velmi rad sa zveziem za clovekom, co jazdi plynule za minimalneho pouzitia brzd.
Tiez by som sa rad pripojil k tejto diskusii a taktiez odpoviem otazkou: Kupili ste si C5 na pretekanie? C5 je auto na pohodu, a preto prave tu sa da vyskusat jazda na spotrebu. Nie je to ale vzdy jazda nudna. Ja jazdim za 7.4 litra podla pocitaca (asi +0.3 realne, dost sa to meni, za poslednych 22t km). Je to pol na pol mesto-medzimesto (denne 6km do prace + 6 km spat, takze vacsinou studeny motor). Viac-menej dodrziavam vsetky tieto rady. Len vacsinou ma brzdia ostatny, tak aj tak stale predbieham. Medzimesto chodim 100-110, mesto 55, 4 stupen na tempomat. Medzimesto idem nasledovne: za dedinou dam 3 a rozbehnem to stylom pretekara na 110. Potom dam 5 a plyn len velmi jemne steklim. Auto velmi pomaly spomaluje (co vyhovuje pred zakrutou) a ja mam velmi nizku spotrebu. A zajdem tak dost daleko. Zakruty na drahe, ktoru poznam, beriem maximalne ako viem (ale bezpecne), aby ma nebrzdili. Takze sa urcite nenudim. Dolu miernym kopcom v dedine idem bud s 5 zaradenym stupnom (55), alebo volnobeh+obcas 4(ak musim ist pomaly). Ak sa prilis rozbehnem, nebrzdim, ale zaradim tam rychlost a to ma plynule spomali. Je pravda, ze so zaradenou 5. rychlostou auto skoro nespomaluje, ale min mozem ist tych 55, nizsie to uz radsej netrapim.
Moja najlepsia spotreba bola 4.9 litra na trase 90km a dva horske prechody. Je ale pravda, ze bol uz neskory vecer a po dedine som isiel 65. Teraz som chodil viac medzimesto, tak mam spotrebu 6.3 na pocitaci (posledna nadrz).
Ja naopak neznasam ludi, co idu po dedine 70 a mimo dediny 90 a stale brzdia a nejdu plynule. Velmi rad sa zveziem za clovekom, co jazdi plynule za minimalneho pouzitia brzd.
|
|
03.03.2014 16:02 -
Re: Spotřeba - veobecně
|
2674137
|
|
roman-jc
|
Město: Jičín, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.2 HDi 16V 204k (150kW) | Počet příspěvků: 58 |
|
|
No myslim,e nejenom v převodovce se dějou věci,ale co v motoru,to asi nebude pro motor to pravé ořechové,jó, kdo etří má za tři nebo taky
No myslim,e nejenom v převodovce se dějou věci,ale co v motoru,to asi nebude pro motor to pravé ořechové,jó, kdo etří má za tři :palec nebo taky ;-)
|
|
03.03.2014 18:27 -
Re: Spotřeba - veobecně
|
2674170
|
|
robo
|
Město: Piestany, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 16V 143k (103kW) | Počet příspěvků: 1083 |
|
|
prave som spravil rakusko a naspat, iba dialnica a po ujdenych 700km tam svieti dojazd 680km [pri 650km priblizne polka nadrze] a spotreba 5.3l. rychlost okolo 125, fantazia, bez specialnych trikov a specialneho usilia. Shell nafta. Po x rokoch vlastnenia benzinov je toto proste super
ja teda okresky chodim predpisovo (90-95km), mam 2 male deti a vzdy jazdim skor opatrne a nelepim sa na nikoho. A ani mesto nechodim na tempomat....Skor by ma zaujimalo ci mam chodit na 3tke 50 alebo na 4ke 55? Nedusi sa to na tych 1600 otacok?
PS: jasne ze tu nebudem pisat o kazdom vylete, ale spotreba tak velkeho auta je proste skvela.
Moj nazor je ze tempomat palivo nesetri, prave naopat - na rovine ma spotrebu vyssiu , do kopca pridava zbytocne vela a dole z kopca tiez plyn "neodlahci" a nesetri. Laicky povedane a vypozorovane na C4 i C5, spotreba je vyssia ako je nutne, ako keby algoritmus nevyvazoval auto do optimalneho rezimu - rychlost vs odpory ale vzdy tam drzal spotrebu o 0.3-0.5 litra viac pre pripad nahleho zatazenia - stupania napr.
prave som spravil rakusko a naspat, iba dialnica a po ujdenych 700km tam svieti dojazd 680km [pri 650km priblizne polka nadrze] a spotreba 5.3l. rychlost okolo 125, fantazia, bez specialnych trikov a specialneho usilia. Shell nafta. Po x rokoch vlastnenia benzinov je toto proste super
ja teda okresky chodim predpisovo (90-95km), mam 2 male deti a vzdy jazdim skor opatrne a nelepim sa na nikoho. A ani mesto nechodim na tempomat....Skor by ma zaujimalo ci mam chodit na 3tke 50 alebo na 4ke 55? Nedusi sa to na tych 1600 otacok?
PS: jasne ze tu nebudem pisat o kazdom vylete, ale spotreba tak velkeho auta je proste skvela.
Moj nazor je ze tempomat palivo nesetri, prave naopat - na rovine ma spotrebu vyssiu , do kopca pridava zbytocne vela a dole z kopca tiez plyn "neodlahci" a nesetri. Laicky povedane a vypozorovane na C4 i C5, spotreba je vyssia ako je nutne, ako keby algoritmus nevyvazoval auto do optimalneho rezimu - rychlost vs odpory ale vzdy tam drzal spotrebu o 0.3-0.5 litra viac pre pripad nahleho zatazenia - stupania napr.
|
|
03.03.2014 20:16 -
Re: Spotřeba - veobecně
|
2674241
|
|
jumep
|
|
|
tempomat udrzuje konstantnu rychlost a netusi ze kopec konci za 100metrov a preto moze ist na 0 ...
prikladom je dialnica pri trencine smerom z BA - hore kopcom to drzis na plyne a kvoli uspore ked ides na plyne to zvolnis na 125 povedzme, ani si neuvedomis a dole tym kopcom to pustis uplne lebo viez ze pod spodkom budes mat 140 ... kdezto tempomat to hore bude tahat konstatne 130 a teda aj pridavat a dole kopcom rovnako konstatne drzat 130 (aj spotrebu uvidis klesnut asi v polovicke na 0)
tempomat udrzuje konstantnu rychlost a netusi ze kopec konci za 100metrov a preto moze ist na 0 ...
prikladom je dialnica pri trencine smerom z BA - hore kopcom to drzis na plyne a kvoli uspore ked ides na plyne to zvolnis na 125 povedzme, ani si neuvedomis a dole tym kopcom to pustis uplne lebo viez ze pod spodkom budes mat 140 ... kdezto tempomat to hore bude tahat konstatne 130 a teda aj pridavat a dole kopcom rovnako konstatne drzat 130 (aj spotrebu uvidis klesnut asi v polovicke na 0)
|
|
03.03.2014 20:20 -
Re: Spotřeba - veobecně
|
2674242
|
|
robo
|
Město: Piestany, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 16V 143k (103kW) | Počet příspěvků: 1083 |
|
|
jumep napsal(a): tempomat udrzuje konstantnu rychlost a netusi ze kopec konci za 100metrov a preto moze ist na 0 ...
prikladom je dialnica pri trencine smerom z BA - hore kopcom to drzis na plyne a kvoli uspore ked ides na plyne to zvolnis na 125 povedzme, ani si neuvedomis a dole tym kopcom to pustis uplne lebo viez ze pod spodkom budes mat 140 ... kdezto tempomat to hore bude tahat konstatne 130 a teda aj pridavat a dole kopcom rovnako konstatne drzat 130 (aj spotrebu uvidis klesnut asi v polovicke na 0)
to je jasne, ale ked ides na rovinke pri coca cole na tempomat a potom vypnes a udrzujes manualne, spotreba na tempomat je nepatrne vyssia, resp. lepsie to vidno opacne, udrzuj rychlost a potom zapni tempomat
ja iba sa "domnievam" ze tempomat neni sucast economy jazdenia aj ked mytus je ze setri palivo
to je jasne, ale ked ides na rovinke pri coca cole na tempomat a potom vypnes a udrzujes manualne, spotreba na tempomat je nepatrne vyssia, resp. lepsie to vidno opacne, udrzuj rychlost a potom zapni tempomat
ja iba sa "domnievam" ze tempomat neni sucast economy jazdenia aj ked mytus je ze setri palivo
|
|
03.03.2014 20:25 -
Re: Spotřeba - veobecně
|
2674245
|
|
tomikm
|
Město: Tabor, Auto: Toyota Auris TS hybrid | Počet příspěvků: 443 |
|
|
robo napsal(a): to je jasne, ale ked ides na rovinke pri coca cole na tempomat a potom vypnes a udrzujes manualne, spotreba na tempomat je nepatrne vyssia,
naopak, na rovině pedálem "pumpuje", rychlost nepatrně kolísá nahoru a dolů(zrychluje a zpomaluje), na tempomat to jede přesněji a auto tak často nepřidává plyn a spotřeba je nií (zkuenost i z kamionu)
naopak, na rovině pedálem "pumpuje", rychlost nepatrně kolísá nahoru a dolů(zrychluje a zpomaluje), na tempomat to jede přesněji a auto tak často nepřidává plyn a spotřeba je nií (zkuenost i z kamionu)
|
|
03.03.2014 20:29 -
Re: Spotřeba - veobecně
|
2674248
|
|
jumep
|
|
|
bol tu chalan co tiez tvrdi ze ma nizsiu spotrebu na nohe ako na tempomate ...
o5, takuto drobnost fakt neriesim, preco mam krcovat nohu na plyne ked auto moze ist samo (ked som siel do BG na svokrovom aute bez tempomatu tak som mal po 600km dost, vo svojom na tempomate som bol v uplnej pohode)
bol tu chalan co tiez tvrdi ze ma nizsiu spotrebu na nohe ako na tempomate ...
o5, takuto drobnost fakt neriesim, preco mam krcovat nohu na plyne ked auto moze ist samo (ked som siel do BG na svokrovom aute bez tempomatu tak som mal po 600km dost, vo svojom na tempomate som bol v uplnej pohode)
|
|
03.03.2014 20:33 -
Re: Spotřeba - veobecně
|
2674251
|
|
zhrado
|
Město: Zh, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi SX | Počet příspěvků: 767 |
|
|
nohou by mala byt spotreba nizsia ako na tempomate. ale to zalezi na viacej veciach a malokedy bude rozdiel nejake deci.. toto fakt neriesim a asi nikto.. deci hore dole....
nohou by mala byt spotreba nizsia ako na tempomate. ale to zalezi na viacej veciach a malokedy bude rozdiel nejake deci.. toto fakt neriesim a asi nikto.. deci hore dole....
|
|
03.03.2014 20:35 -
Re: Spotřeba - veobecně
|
2674252
|
|
Mikra
|
Město: Velké Hamry, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive Break | Počet příspěvků: 3730 |
|
|
Ten rozdíl bude na nádri tak minimální, e nestojí za to o tom psát.
Začátečníkovi s naftou to pomůe v učení přizpůsobit se poadavkům motoru a profík to vypne a uetří. Tempomat není řeením pro úsporu, ale pro komfort. Dřív jsem jezdil s tempomatem i do "garáe" , dnes u ho zapínám jen na delích cestách bez velkýho provozu. Raději si s autem při řízení hraju, abych neusnul. Stejně musím míchat klackem, tak ten pohyb kotníku u mě nezabije.
(Ačkoliv - stokrát nic prej umořilo osla )
Ten rozdíl bude na nádri tak minimální, e nestojí za to o tom psát.
Začátečníkovi s naftou to pomůe v učení přizpůsobit se poadavkům motoru a profík to vypne a uetří. Tempomat není řeením pro úsporu, ale pro komfort. Dřív jsem jezdil s tempomatem i do "garáe" :-d, dnes u ho zapínám jen na delích cestách bez velkýho provozu. Raději si s autem při řízení hraju, abych neusnul. Stejně musím míchat klackem, tak ten pohyb kotníku u mě nezabije.
(Ačkoliv - stokrát nic prej umořilo osla :nevim ) :-))))
|
|
03.03.2014 20:41 -
Re: Spotřeba - veobecně
|
2674259
|
|
robo
|
Město: Piestany, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 16V 143k (103kW) | Počet příspěvků: 1083 |
|
|
tomikm napsal(a): naopak, na rovině pedálem "pumpuje", rychlost nepatrně kolísá nahoru a dolů(zrychluje a zpomaluje), na tempomat to jede přesněji a auto tak často nepřidává plyn a spotřeba je nií (zkuenost i z kamionu)
myslim ze na 3km rovinke mas cas sa dostat do rezimu ked nepumpujes a rychlost je konstantna, povedzme 120. Ale hadat sa nejdem, skusenosti mam iba z mojich tempomatov na citronoch a je to moj pocit.
je mozne ze na kamione kde su ine kW a Nm ten tempomat je najlepsi, a dokonca ked sa lepia na seba tak setria az neskutocne.
myslim ze na 3km rovinke mas cas sa dostat do rezimu ked nepumpujes a rychlost je konstantna, povedzme 120. Ale hadat sa nejdem, skusenosti mam iba z mojich tempomatov na citronoch a je to moj pocit.
je mozne ze na kamione kde su ine kW a Nm ten tempomat je najlepsi, a dokonca ked sa lepia na seba tak setria az neskutocne.
|
|
03.03.2014 20:46 -
Re: Spotřeba - veobecně
|
2674261
|
|
tomikm
|
Město: Tabor, Auto: Toyota Auris TS hybrid | Počet příspěvků: 443 |
|
|
co to sem píe o lepení
:-)))) co to sem píe o lepení:-))))
|
|
03.03.2014 20:59 -
Re: Spotřeba - veobecně
|
2674275
|
|
gogogogo
|
Město: Oreany, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi PACK | Počet příspěvků: 18 |
|
|
Neviem či je to naozaj vhodné sem aha kamióny,ale sused jazdí na starej SCANII s automatom a roviny ide iba na tempomate.V kopcoch sa automatu zastarie do radenia a radí sám.
Aj pri rozjazdoch do kopca radí manuálne,lebo automat to tak dobre nevie a točí motor zbytočne do otáčiek.
ere mu to s nákladom v kopcoch iba cca. 50L na automate,v manuálnom reime cca.45L.
Na spotrebu sa dá jazdi,ale ak len trochu pridám plyn,vežmi sa to na spotrebe neprejaví.
Moje pozorovanie je,e s mojím pokazeným automatom som jazdil tak asi max.1/4 plynu,dialnica 110-120 Km/h a spotreba priemer aj s mestom na palubnom 6,3L.Výborná spotreba.
Pred poruchou automatu som jazdil normálne ako človek,nezavadzal som na cestách ale ani som nelietal príli nízko a spotreba 6,7L.
Priatežka vlani chodila vlani cez zimu v kopcoch do práce cca 14 Km a spotrebu mala 7,3L.P.S.Auto parkujem vonku take natartova,ometa sneh,okraba okná a ideme.Po 14 Km bol motor ledva na pracovnej teplote.
Týmto chcem len poveda to,e zima-leto rozdiel v spotrebe asi 1L čo je celkom v pohode.
HDi motory majú najideálnejie otáčky medzi 1800-2800 ot/min.Niie vetrko trpí vybráciami a vyie ide motor na nafte,nie na turbe čo sa prejaví v spotrebe.
Neviem či je to naozaj vhodné sem aha kamióny,ale sused jazdí na starej SCANII s automatom a roviny ide iba na tempomate.V kopcoch sa automatu zastarie do radenia a radí sám.
Aj pri rozjazdoch do kopca radí manuálne,lebo automat to tak dobre nevie a točí motor zbytočne do otáčiek.
ere mu to s nákladom v kopcoch iba cca. 50L na automate,v manuálnom reime cca.45L.
Na spotrebu sa dá jazdi,ale ak len trochu pridám plyn,vežmi sa to na spotrebe neprejaví.
Moje pozorovanie je,e s mojím pokazeným automatom som jazdil tak asi max.1/4 plynu,dialnica 110-120 Km/h a spotreba priemer aj s mestom na palubnom 6,3L.Výborná spotreba.
Pred poruchou automatu som jazdil normálne ako človek,nezavadzal som na cestách ale ani som nelietal príli nízko a spotreba 6,7L.
Priatežka vlani chodila vlani cez zimu v kopcoch do práce cca 14 Km a spotrebu mala 7,3L.P.S.Auto parkujem vonku take natartova,ometa sneh,okraba okná a ideme.Po 14 Km bol motor ledva na pracovnej teplote.
Týmto chcem len poveda to,e zima-leto rozdiel v spotrebe asi 1L čo je celkom v pohode.
HDi motory majú najideálnejie otáčky medzi 1800-2800 ot/min.Niie vetrko trpí vybráciami a vyie ide motor na nafte,nie na turbe čo sa prejaví v spotrebe.
|
|
03.03.2014 21:02 -
Re: Spotřeba - veobecně
|
2674279
|
|
vseved
|
Město: Mratín, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 16V 143k (103kW) Tourer | Počet příspěvků: 636 |
|
|
Víte, já se učil jezdit v době kdy budíky v autě ukazovaly rychlost, teplotu vody a mnoství PHM. Pokud měla převodovka synchony ji mezi 2 a 3, tak byla "technicky na výi". Platilo: zadek ti řekne jak se chová a co chce auto, poslouchej motor, ten si řekne co potřebuje. Závidím některým z vás odhlučnění motoru (podle popisu způsobu jízdy -jetě e ten motor nemá ruce-). Před asi 2 lety vyel v nějakém motoristickém časopise návod jak jezdit úsporně. Zkouel jsem to asi 14 dní a (kromě toho, e mně tvalo jak jsem na to musel myslet) mi spotřeba hupla o téměř 2 litry.
Doporučovali: 1) Jízda na tempomat (zcela jistě ví jak vypadá silnice za horizontem, zná profil zatáčky, registruje kvalitu vozovky a ji dopředu reaguje na vzdálenou překáku či kolonu). Je vynikající obzvlátě u manuálu. 2) Vyít maximálně akcelerace vozidla a na povolenou rychlost, a poté ji udrovat při co nejniích otáčkách (Má to výhodu e vyrazíte jako frajer s pískajícíma gumama a po dosaení poadované rychlosti můete v klidu poslouchat práci jednotlivých válců). 3) Maximálně vyuívat jízdy na neutrál (je přeci úspornějí aby motor při jízdě z kopce měl spotřebu alespoň 1L ne 0 při zařazené rychlosti - nehledě na to e vám to umoní výměnu brzd dříve ne zreznou). 4) Dojídět ke křiovatce na volnoběh takovou rychlostí aby nebylo nutno brzdit (co u dneních aut znamená tak 5-6km/hod - e díky tomu projedou křiovatkou jen 3 auta místo 10 nemá na nai spotřebu ádný vliv). ==== Omlouvám se ====
Víte, já se učil jezdit v době kdy budíky v autě ukazovaly rychlost, teplotu vody a mnoství PHM. Pokud měla převodovka synchony ji mezi 2 a 3, tak byla "technicky na výi". Platilo: zadek ti řekne jak se chová a co chce auto, poslouchej motor, ten si řekne co potřebuje. Závidím některým z vás odhlučnění motoru (podle popisu způsobu jízdy -jetě e ten motor nemá ruce-). Před asi 2 lety vyel v nějakém motoristickém časopise návod jak jezdit úsporně. Zkouel jsem to asi 14 dní a (kromě toho, e mně tvalo jak jsem na to musel myslet) mi spotřeba hupla o téměř 2 litry.
Doporučovali: 1) Jízda na tempomat (zcela jistě ví jak vypadá silnice za horizontem, zná profil zatáčky, registruje kvalitu vozovky a ji dopředu reaguje na vzdálenou překáku či kolonu). Je vynikající obzvlátě u manuálu. 2) Vyít maximálně akcelerace vozidla a na povolenou rychlost, a poté ji udrovat při co nejniích otáčkách (Má to výhodu e vyrazíte jako frajer s pískajícíma gumama a po dosaení poadované rychlosti můete v klidu poslouchat práci jednotlivých válců). 3) Maximálně vyuívat jízdy na neutrál (je přeci úspornějí aby motor při jízdě z kopce měl spotřebu alespoň 1L ne 0 při zařazené rychlosti - nehledě na to e vám to umoní výměnu brzd dříve ne zreznou). 4) Dojídět ke křiovatce na volnoběh takovou rychlostí aby nebylo nutno brzdit (co u dneních aut znamená tak 5-6km/hod - e díky tomu projedou křiovatkou jen 3 auta místo 10 nemá na nai spotřebu ádný vliv). ==== Omlouvám se ====
|
|
03.03.2014 21:32 -
Re: Spotřeba - veobecně
|
2674296
|
|
jruze
|
|
|
Hele koupilsem si stádo koní na to aby běhali a né stáli ve stáji - kdy chci někoho poouchnout tak jsem přijel na sraz(předminulí) s RHR se spotřebou 4,5l/100. A k tempomatu to je tupec který drí za kadou cenu stejnou rychlost - ja mám pod kopcem třeba 130 a na kopci třeba 100 a nezvednu momentálku skoro od průměrky - tempomat aby udrel rychlost ti vyleze třeba na 15l - to je opruz a jen na poouchnutí někoho.-nejezdím tak a a budu chtít někoho nasrat tak si přidělám na střechu plachtu ze surfu nebo z rogala a to bude spotřebička
Hele koupilsem si stádo koní na to aby běhali a né stáli ve stáji - kdy chci někoho poouchnout tak jsem přijel na sraz(předminulí) s RHR se spotřebou 4,5l/100. A k tempomatu to je tupec který drí za kadou cenu stejnou rychlost - ja mám pod kopcem třeba 130 a na kopci třeba 100 a nezvednu momentálku skoro od průměrky - tempomat aby udrel rychlost ti vyleze třeba na 15l - to je opruz a jen na poouchnutí někoho.-nejezdím tak a a budu chtít někoho nasrat tak si přidělám na střechu plachtu ze surfu nebo z rogala a to bude spotřebička:-))))
|
|
03.03.2014 21:36 -
Re: Spotřeba - veobecně
|
2674300
|
|
tomikm
|
Město: Tabor, Auto: Toyota Auris TS hybrid | Počet příspěvků: 443 |
|
|
vevěd:to co píe v bodě 1), to přece nemůe myslet váně. na tempomat se přece jezdí jen na rovině......
ach jo, do jaký dikuze jsem se to zase pustil.........
tys dělal autokolu na Volze aspon s nějakejma synchronama, já ji dělal na P V3S, tam si kvalitu řazení ovládá mimo jiné i páčkou od přehazovačky, která ovládá volnoběné otáčky (ruční plyn)
vevěd:to co píe v bodě 1), to přece nemůe myslet váně. na tempomat se přece jezdí jen na rovině......
ach jo, do jaký dikuze jsem se to zase pustil.........
tys dělal autokolu na Volze aspon s nějakejma synchronama, já ji dělal na P V3S, tam si kvalitu řazení ovládá mimo jiné i páčkou od přehazovačky, která ovládá volnoběné otáčky (ruční plyn);-)
|
|
| |
|
|