Jméno
Heslo
Trvale přihlásit 
Nová registrace
Èesky English
Vyhledávání
Rozšírené ...

 

 Diskuzní fórum / Všeobecná NE-technická diskuze o C5 / Spotřeba - všeobecně
|< < 1 ... 58 59 60 61 62 63 64 ... 94 > >|
01.03.2014 13:25 - Re: Spotřeba - všeobecně 2673030
vseved
Město: Mratín, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 16V 143k (103kW) TourerPočet příspěvků: 636

99 Poslat soukromou zprávu
Spotřebu nehlídám. Jen při tankování, než vynuluji počítač, tak se na ni podívám. A přesto že jezdím na 90% stejné trasy, tak se spotřeba na nádrži liší až o 1 litr. A říkám si, že RHZ se spotřebou mezi 6-7litry je na tom velmi dobře.

02.03.2014 23:19 - Re: Spotřeba - všeobecně 2673944
martinrx
Město: Uherský Brod, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 16V 143k (103kW) TourerPočet příspěvků: 349
99 Poslat soukromou zprávu
monkus napsal(a):
Tak pár tipov dám. Ak ma dačo potom ešte napadne, tak editnem.
Jazdím nad 1600ot/min, takže aby si niekto nemyslel, že to dusím. To by som spravil možno aj 3,5 ale za tú dvojhmotu by to asi nestálo.
1. Mimo obce tempomat na 90 pri 6ke
2. Obec tempomat 60 pri štvorke. Podža GPS to ide akurát 55, takže nemám boja.
3. Vyráta si plyn tak, aby som brzdil čo minimálne. Napr vidím z ďaleka červenú, tak podža rýchlosti buď vyradi, alebo pri vyššej niečo zaradi a dôjs na nule.
4. Drža si odstup od áut. Viac času lepšie odhadnú či stačí vyradi, alebo budem musie brzdi.
5. Využi aj kratší kopec a vyradi rýchlos. (Nerobím to za každú cenu)
6. Pri kopcoch s nízkym klesaním je niekedy efektívne sa rozbehnú na vyššiu rýchlos a vyradi.
7. Používa tempomat.
8. Ked sa "dá", využi čo najvyšší stupeň a ís rýchlejšie.

Tožko pár bodov, podža ktorých sa riadim.

Dlhodobú priemernú mám 5,8 Ale z toho 80% je mesto. Takže spokojnos.


Souhlas - vychází mi to podobně, jen s tím rozdílem že mám benzín a 5-ti kvalt takže bez šestky
Takhle jezdím samozřejmě jen když to umožnuje režim dopravy. Ve špičce se to moc nedá, to je člověk rád že ty šílence přežije.

Z mírného kopce a při dojíždění na semafor je samozřejmě často efektivnější vyřadit - záleží na sklonu kopce a rychlosti. Nemyslím si že by takováto jízda někomu zavazela na cestě. Kromě několika excentrických individuí většinou v Audinách, kterým je nejlepší hned uhnout a nechat je vykřápnout se někde jinde. Umím jezdit i na rychlost, ale celkový výsledek časové úspory je pramalý. Na trase cca 150 km tak asi jedno kafe na benzince. Když pominu úsporu paliva tak za to nestojí hlavně to zvýšené riziko.

Samozřejmě uznávám že vystresovaný člověk v honičce pracovního procesu tenhle jízdní styl dá asi těžko. Alě mě občas baví.

03.03.2014 00:17 - Re: Spotřeba - všeobecně 2673962
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 11800

U??vate? Poslat soukromou zprávu
No na to odpovím otázkou - Víte co se stane (co udělá elektronika) když uberete plyn se zařazenou rychlostí ? A co udělá elektronika když uberete plyn a vyřadíte? - Odpovím vám v prvním případě zavře palivo aby mohl motor efektivě snížit rychlost do rychlosti volnoběhu a daného zařazeného stupně. A v druhém případě nechá otevřené palivo v množství dáné pro volnoběžné otáčky (tak prosím funguje elektronika) rozdíl v momentílní spotřebě mez bodem 1. 2. je +- 1litr. takže pokud se bavíme o úspoře tak co je úspornější - jinak je to debata o ničem - mé auta vcelku žerou málo , ale né proto že potřebuji někomu něco dokazovat - prostě si jezdím a je mi jedno za kolik - prostě jak to vyjde.

03.03.2014 10:03 - Re: Spotřeba - všeobecně 2673994
miskod
Město: Praha - Stodulky, Banská Bystrica, Auto: Citroën C5 II 2.0i 16v ExclusivePočet příspěvků: 441
U??vate? Poslat soukromou zprávu
Toto je snad jasne kazdemu.
Martin to tam ale pisal celkom jasne a navyse uplne pravdivo. Zalezi od podmienok. Su kopce, kde sa oplati nechat zaradenu rychlost, lebo su dost prudke aby to pri brzdeni motorom udrzalo/zvysovalo rychlost. A zase su mensie kopce, kde by ma vyssieuvedeny postup prilis pribrzdil a musel by som slapat na plyn.
Neda sa vsetko pausalizovat.

03.03.2014 12:55 - Re: Spotřeba - všeobecně 2674092
Devilian
Město: Bratislava, Auto: Mazda 6 GJ 2.5iPočet příspěvků: 295
99 Poslat soukromou zprávu
Tiez by som sa rad pripojil k tejto diskusii a taktiez odpoviem otazkou: Kupili ste si C5 na pretekanie? C5 je auto na pohodu, a preto prave tu sa da vyskusat jazda na spotrebu. Nie je to ale vzdy jazda nudna. Ja jazdim za 7.4 litra podla pocitaca (asi +0.3 realne, dost sa to meni, za poslednych 22t km). Je to pol na pol mesto-medzimesto (denne 6km do prace + 6 km spat, takze vacsinou studeny motor). Viac-menej dodrziavam vsetky tieto rady. Len vacsinou ma brzdia ostatny, tak aj tak stale predbieham. Medzimesto chodim 100-110, mesto 55, 4 stupen na tempomat. Medzimesto idem nasledovne: za dedinou dam 3 a rozbehnem to stylom pretekara na 110. Potom dam 5 a plyn len velmi jemne steklim. Auto velmi pomaly spomaluje (co vyhovuje pred zakrutou) a ja mam velmi nizku spotrebu. A zajdem tak dost daleko. Zakruty na drahe, ktoru poznam, beriem maximalne ako viem (ale bezpecne), aby ma nebrzdili. Takze sa urcite nenudim. Dolu miernym kopcom v dedine idem bud s 5 zaradenym stupnom (55), alebo volnobeh+obcas 4(ak musim ist pomaly). Ak sa prilis rozbehnem, nebrzdim, ale zaradim tam rychlost a to ma plynule spomali. Je pravda, ze so zaradenou 5. rychlostou auto skoro nespomaluje, ale min mozem ist tych 55, nizsie to uz radsej netrapim.
Moja najlepsia spotreba bola 4.9 litra na trase 90km a dva horske prechody. Je ale pravda, ze bol uz neskory vecer a po dedine som isiel 65. Teraz som chodil viac medzimesto, tak mam spotrebu 6.3 na pocitaci (posledna nadrz).
Ja naopak neznasam ludi, co idu po dedine 70 a mimo dediny 90 a stale brzdia a nejdu plynule. Velmi rad sa zveziem za clovekom, co jazdi plynule za minimalneho pouzitia brzd.

03.03.2014 14:32 - Re: Spotřeba - všeobecně 2674111
martinrx
Město: Uherský Brod, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 16V 143k (103kW) TourerPočet příspěvků: 349
99 Poslat soukromou zprávu
jruze napsal(a):
No na to odpovím otázkou - Víte co se stane (co udělá elektronika) když uberete plyn se zařazenou rychlostí ? A co udělá elektronika když uberete plyn a vyřadíte? - Odpovím vám v prvním případě zavře palivo aby mohl motor efektivě snížit rychlost do rychlosti volnoběhu a daného zařazeného stupně. A v druhém případě nechá otevřené palivo v množství dáné pro volnoběžné otáčky (tak prosím funguje elektronika) rozdíl v momentílní spotřebě mez bodem 1. 2. je +- 1litr. takže pokud se bavíme o úspoře tak co je úspornější - jinak je to debata o ničem

Jasně, já myslím že všichni víme jak funguje elektronika s dávkováním paliva při volnoběhu a zařazené rychlosti.
Já to myslel přesně tak jak píše miskod: pokud jedu z mírného kopce a vím že by mě motor brzdil a já bych musel šlapat na plyn abych udržel rychlost, je prostě efektivnější vyřadit. A ve městě na rovince pokud vidím zdálky že svítí červená je taky lepší často vyřadit a nechat auto doklouzat než nechat tam rychlost která by mě zbrzdila mnohem dříve a tím pádem bych musel opět šlapat na plyn.

Myslím že tajemství úsporné jízdy je opravdu v tom co nejméně používat brzdu, a pokud to jde brzdit motorem.

A s tím klesáním zařazené rychlosti do volnoběžných otáček....
Já nejsem mechanik, takže mě kdyžtak opravte. Není tohle právě smrtící kombinace pro převodovku? moment kdy se auto nemůže rozhodnout jestli má převodovka brzdit nebo zrychlovat? Tipl bych si že v tu dobu bude v převodovém ústrojí dost husto
A navíc pro dvouhmotý setrvák to v nízkých otáčkách taky asi nicmoc nebude.

03.03.2014 16:02 - Re: Spotřeba - všeobecně 2674137
roman-jc
Město: Jičín, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.2 HDi 16V 204k (150kW)Počet příspěvků: 58
Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
No myslim,že nejenom v převodovce se dějou věci,ale co v motoru,to asi nebude pro motor to pravé ořechové,jó, kdo šetří má za tři nebo taky

03.03.2014 18:27 - Re: Spotřeba - všeobecně 2674170
robo
Město: Piestany, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 16V 143k (103kW)Počet příspěvků: 1083
Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
prave som spravil rakusko a naspat, iba dialnica a po ujdenych 700km tam svieti dojazd 680km [pri 650km priblizne polka nadrze] a spotreba 5.3l. rychlost okolo 125, fantazia, bez specialnych trikov a specialneho usilia. Shell nafta. Po x rokoch vlastnenia benzinov je toto proste super

ja teda okresky chodim predpisovo (90-95km), mam 2 male deti a vzdy jazdim skor opatrne a nelepim sa na nikoho. A ani mesto nechodim na tempomat....Skor by ma zaujimalo ci mam chodit na 3tke 50 alebo na 4ke 55? Nedusi sa to na tych 1600 otacok?

PS: jasne ze tu nebudem pisat o kazdom vylete, ale spotreba tak velkeho auta je proste skvela.
Moj nazor je ze tempomat palivo nesetri, prave naopat - na rovine ma spotrebu vyssiu , do kopca pridava zbytocne vela a dole z kopca tiez plyn "neodlahci" a nesetri. Laicky povedane a vypozorovane na C4 i C5, spotreba je vyssia ako je nutne, ako keby algoritmus nevyvazoval auto do optimalneho rezimu - rychlost vs odpory ale vzdy tam drzal spotrebu o 0.3-0.5 litra viac pre pripad nahleho zatazenia - stupania napr.

03.03.2014 20:16 - Re: Spotřeba - všeobecně 2674241
jumep
Město: Piestany, Auto: Citroen C6 2.7HDiPočet příspěvků: 17329

Moder?tor Poslat soukromou zprávu
tempomat udrzuje konstantnu rychlost a netusi ze kopec konci za 100metrov a preto moze ist na 0 ...
prikladom je dialnica pri trencine smerom z BA - hore kopcom to drzis na plyne a kvoli uspore ked ides na plyne to zvolnis na 125 povedzme, ani si neuvedomis a dole tym kopcom to pustis uplne lebo viez ze pod spodkom budes mat 140 ... kdezto tempomat to hore bude tahat konstatne 130 a teda aj pridavat a dole kopcom rovnako konstatne drzat 130 (aj spotrebu uvidis klesnut asi v polovicke na 0)

03.03.2014 20:20 - Re: Spotřeba - všeobecně 2674242
robo
Město: Piestany, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 16V 143k (103kW)Počet příspěvků: 1083
Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
jumep napsal(a):
tempomat udrzuje konstantnu rychlost a netusi ze kopec konci za 100metrov a preto moze ist na 0 ...
prikladom je dialnica pri trencine smerom z BA - hore kopcom to drzis na plyne a kvoli uspore ked ides na plyne to zvolnis na 125 povedzme, ani si neuvedomis a dole tym kopcom to pustis uplne lebo viez ze pod spodkom budes mat 140 ... kdezto tempomat to hore bude tahat konstatne 130 a teda aj pridavat a dole kopcom rovnako konstatne drzat 130 (aj spotrebu uvidis klesnut asi v polovicke na 0)

to je jasne, ale ked ides na rovinke pri coca cole na tempomat a potom vypnes a udrzujes manualne, spotreba na tempomat je nepatrne vyssia, resp. lepsie to vidno opacne, udrzuj rychlost a potom zapni tempomat
ja iba sa "domnievam" ze tempomat neni sucast economy jazdenia aj ked mytus je ze setri palivo

03.03.2014 20:25 - Re: Spotřeba - všeobecně 2674245
tomikm
Město: Tabor, Auto: Toyota Auris TS hybridPočet příspěvků: 443

99 Poslat soukromou zprávu
robo napsal(a):
to je jasne, ale ked ides na rovinke pri coca cole na tempomat a potom vypnes a udrzujes manualne, spotreba na tempomat je nepatrne vyssia,


naopak, na rovině pedálem "pumpuješ", rychlost nepatrně kolísá nahoru a dolů(zrychluješ a zpomaluješ), na tempomat to jede přesněji a auto tak často nepřidává plyn a spotřeba je nižší (zkušenost i z kamionu)

03.03.2014 20:29 - Re: Spotřeba - všeobecně 2674248
jumep
Město: Piestany, Auto: Citroen C6 2.7HDiPočet příspěvků: 17329

Moder?tor Poslat soukromou zprávu
bol tu chalan co tiez tvrdi ze ma nizsiu spotrebu na nohe ako na tempomate ...
o5, takuto drobnost fakt neriesim, preco mam krcovat nohu na plyne ked auto moze ist samo (ked som siel do BG na svokrovom aute bez tempomatu tak som mal po 600km dost, vo svojom na tempomate som bol v uplnej pohode)

03.03.2014 20:33 - Re: Spotřeba - všeobecně 2674251
zhrado
Město: Zh, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi SXPočet příspěvků: 767
99 Poslat soukromou zprávu
nohou by mala byt spotreba nizsia ako na tempomate. ale to zalezi na viacej veciach a malokedy bude rozdiel nejake deci.. toto fakt neriesim a asi nikto.. deci hore dole....

03.03.2014 20:35 - Re: Spotřeba - všeobecně 2674252
Mikra
Město: Velké Hamry, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 3730

Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
Ten rozdíl bude na nádrži tak minimální, že nestojí za to o tom psát.
Začátečníkovi s naftou to pomůže v učení přizpůsobit se požadavkům motoru a profík to vypne a ušetří. Tempomat není řešením pro úsporu, ale pro komfort. Dřív jsem jezdil s tempomatem i do "garáže" , dnes už ho zapínám jen na delších cestách bez velkýho provozu. Raději si s autem při řízení hraju, abych neusnul. Stejně musím míchat klackem, tak ten pohyb kotníku už mě nezabije.
(Ačkoliv - stokrát nic prej umořilo osla )

03.03.2014 20:41 - Re: Spotřeba - všeobecně 2674259
robo
Město: Piestany, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 16V 143k (103kW)Počet příspěvků: 1083
Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
tomikm napsal(a):
naopak, na rovině pedálem "pumpuješ", rychlost nepatrně kolísá nahoru a dolů(zrychluješ a zpomaluješ), na tempomat to jede přesněji a auto tak často nepřidává plyn a spotřeba je nižší (zkušenost i z kamionu)

myslim ze na 3km rovinke mas cas sa dostat do rezimu ked nepumpujes a rychlost je konstantna, povedzme 120. Ale hadat sa nejdem, skusenosti mam iba z mojich tempomatov na citronoch a je to moj pocit.
je mozne ze na kamione kde su ine kW a Nm ten tempomat je najlepsi, a dokonca ked sa lepia na seba tak setria az neskutocne.

03.03.2014 20:46 - Re: Spotřeba - všeobecně 2674261
tomikm
Město: Tabor, Auto: Toyota Auris TS hybridPočet příspěvků: 443

99 Poslat soukromou zprávu
co to sem píšeš o lepení

03.03.2014 20:59 - Re: Spotřeba - všeobecně 2674275
gogogogo
Město: Orešany, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi PACKPočet příspěvků: 18

99 Poslat soukromou zprávu
Neviem či je to naozaj vhodné sem aha kamióny,ale sused jazdí na starej SCANII s automatom a roviny ide iba na tempomate.V kopcoch sa automatu zastarie do radenia a radí sám.
Aj pri rozjazdoch do kopca radí manuálne,lebo automat to tak dobre nevie a točí motor zbytočne do otáčiek.
Žere mu to s nákladom v kopcoch iba cca. 50L na automate,v manuálnom režime cca.45L.
Na spotrebu sa dá jazdi,ale ak len trochu pridám plyn,vežmi sa to na spotrebe neprejaví.
Moje pozorovanie je,že s mojím pokazeným automatom som jazdil tak asi max.1/4 plynu,dialnica 110-120 Km/h a spotreba priemer aj s mestom na palubnom 6,3L.Výborná spotreba.
Pred poruchou automatu som jazdil normálne ako človek,nezavadzal som na cestách ale ani som nelietal príliš nízko a spotreba 6,7L.
Priatežka vlani chodila vlani cez zimu v kopcoch do práce cca 14 Km a spotrebu mala 7,3L.P.S.Auto parkujem vonku takže naštartova,ometa sneh,oškraba okná a ideme.Po 14 Km bol motor ledva na pracovnej teplote.
Týmto chcem len poveda to,že zima-leto rozdiel v spotrebe asi 1L čo je celkom v pohode.

HDi motory majú najideálnejšie otáčky medzi 1800-2800 ot/min.Nižšie všetrko trpí vybráciami a vyššie ide motor na nafte,nie na turbe čo sa prejaví v spotrebe.

03.03.2014 21:02 - Re: Spotřeba - všeobecně 2674279
vseved
Město: Mratín, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 16V 143k (103kW) TourerPočet příspěvků: 636

99 Poslat soukromou zprávu
Víte, já se učil jezdit v době kdy budíky v autě ukazovaly rychlost, teplotu vody a množství PHM. Pokud měla převodovka synchony již mezi 2 a 3, tak byla "technicky na výši". Platilo: zadek ti řekne jak se chová a co chce auto, poslouchej motor, ten si řekne co potřebuje. Závidím některým z vás odhlučnění motoru (podle popisu způsobu jízdy -ještě že ten motor nemá ruce-). Před asi 2 lety vyšel v nějakém motoristickém časopise návod jak jezdit úsporně. Zkoušel jsem to asi 14 dní a (kromě toho, že mně štvalo jak jsem na to musel myslet) mi spotřeba hupla o téměř 2 litry.
Doporučovali: 1) Jízda na tempomat (zcela jistě ví jak vypadá silnice za horizontem, zná profil zatáčky, registruje kvalitu vozovky a již dopředu reaguje na vzdálenou překážku či kolonu). Je vynikající obzvláště u manuálu. 2) Vyžít maximálně akcelerace vozidla až na povolenou rychlost, a poté ji udržovat při co nejnižších otáčkách (Má to výhodu že vyrazíte jako frajer s pískajícíma gumama a po dosažení požadované rychlosti můžete v klidu poslouchat práci jednotlivých válců). 3) Maximálně využívat jízdy na neutrál (je přeci úspornější aby motor při jízdě z kopce měl spotřebu alespoň 1L než 0 při zařazené rychlosti - nehledě na to že vám to umožní výměnu brzd dříve než zreznou). 4) Dojíždět ke křižovatce na volnoběh takovou rychlostí aby nebylo nutno brzdit (což u dnešních aut znamená tak 5-6km/hod - že díky tomu projedou křižovatkou jen 3 auta místo 10 nemá na naši spotřebu žádný vliv). ==== Omlouvám se ====

03.03.2014 21:32 - Re: Spotřeba - všeobecně 2674296
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 11800

U??vate? Poslat soukromou zprávu
Hele koupilsem si stádo koní na to aby běhali a né stáli ve stáji - když chci někoho pošouchnout tak jsem přijel na sraz(předminulí) s RHR se spotřebou 4,5l/100. A k tempomatu to je tupec který drží za každou cenu stejnou rychlost - ja mám pod kopcem třeba 130 a na kopci třeba 100 a nezvednu momentálku skoro od průměrky - tempomat aby udržel rychlost ti vyleze třeba na 15l - to je opruz a jen na pošouchnutí někoho.-nejezdím tak a až budu chtít někoho nasrat tak si přidělám na střechu plachtu ze surfu nebo z rogala a to bude spotřebička

03.03.2014 21:36 - Re: Spotřeba - všeobecně 2674300
tomikm
Město: Tabor, Auto: Toyota Auris TS hybridPočet příspěvků: 443

99 Poslat soukromou zprávu
vševěd:to co píšeš v bodě 1), to přece nemůžeš myslet vážně. na tempomat se přece jezdí jen na rovině......
ach jo, do jaký diškuze jsem se to zase pustil.........
tys dělal autoškolu na Volze aspon s nějakejma synchronama, já ji dělal na P V3S, tam si kvalitu řazení ovládᚠmimo jiné i páčkou od přehazovačky, která ovládá volnoběžné otáčky (ruční plyn)

|< < 1 ... 58 59 60 61 62 63 64 ... 94 > >|


  
Uživatelé online  
Nejnovější příspěvky  
Inzerce  
Obrázky  
Š 2007-2017 :: by c5club,optimalizováno pro rozlišení 1024x768, Firefox, Kontakt/Administrator