Jméno
Heslo
Trvale přihlásit 
Nová registrace
Èesky English
Vyhledávání
Rozšírené ...

 

 Diskuzní fórum / Všeobecná NE-technická diskuze o C5 / Spotřeba - všeobecně
|< < 1 ... 48 49 50 51 52 53 54 ... 94 > >|
02.09.2013 12:17 - Re: Spotřeba - všeobecně 2614791
vilous
Město: Praha, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) TourerPočet příspěvků: 1256
99 Poslat soukromou zprávu
Ono má vážný smysl měřit spotřebu jen z místa A do místa A. Čili uzavřený okruh nebo cestu tam a zpět. Příklad - jezdím často do Tábora. Když po pár kilometrech cesty zpět na České Sibiři (690 m n. m) vynuluji počítadlo, tak v Praze (220 m n. m) mám klidně kolem 4 litrů. Nejdříve jedu 7 km skopce do Votic, pak 3 km z Benešova k Sázavě a mezitím rovinky. To se pak hezky frajeří před známými, aby se podívali na displej.
No a známý uvidí fakt za posledních 70 km spotřebu lehce přes 4 a začne dávat tisíce za prozkoumání, proč to jemu žere mnohem více

02.09.2013 13:05 - Re: Spotřeba - všeobecně 2614799
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 11800

U??vate? Poslat soukromou zprávu
vilous napsal(a):
Ono má vážný smysl měřit spotřebu jen z místa A do místa A. Čili uzavřený okruh nebo cestu tam a zpět. Příklad - jezdím často do Tábora. Když po pár kilometrech cesty zpět na České Sibiři (690 m n. m) vynuluji počítadlo, tak v Praze (220 m n. m) mám klidně kolem 4 litrů. Nejdříve jedu 7 km skopce do Votic, pak 3 km z Benešova k Sázavě a mezitím rovinky. To se pak hezky frajeří před známými, aby se podívali na displej.
No a známý uvidí fakt za posledních 70 km spotřebu lehce přes 4 a začne dávat tisíce za prozkoumání, proč to jemu žere mnohem více


Ano - do jisté míry , ale má anoretička(limuzína 2.0HDI) je na tom i na jiných trasách podobně (včetně sraz v Podlesí 4.8l/100 a i jiné trasy třeba Hamburk a zpět 5.2l/100 - a to po D rychlost 140-150Km/h atd..) - je fakt že poslední spotřeba byla na spotřebu protože se mi nechtělo tankovat po cestě a byla na rezervě

02.09.2013 13:15 - Re: Spotřeba - všeobecně 2614802
TycoonX
Město: , Auto: Daihatsu Sirion 1.3 4x4Počet příspěvků: 155
99 Poslat soukromou zprávu
Ja spotrebu nulujem pri každej trase cca 100km. Od štartu po odstavenie auta. Na 2.2 HDi ZV-Podhajska robím 5,6 tam a 6,0 spa. Tempomat 110, na nohe spravím aj menej keďže to rozbieham dole kopcom a využívam zotrvačnos ako nás to učili na truckoch. Keď nečumim na spotrebu a idem ako sa mi páči tak je to cca 6,3 a v meste cca 8-9. Som zvedavý ako to budem zvláda s automatom. Spotreba je samozrejme položka čo ide do penazí. Myslím že vela spraví to že keď prechádzam cez dediny tak nejdem 50 ale cca 55-57 podla navi a mám tam 4ku. Do 57km/h som to zatial vždy ukecal, tolerancia tachometra plus tolerancia ich merača rýchlosti a môžme sa háda 5km/h nikoho neohrozí a ja môžem zaradi vyšší stupeň.. samozrejme pokial to niekto netlačí predomnou tachometrových 50 a reálnych 45 prípadne menej..

02.09.2013 22:02 - Re: Spotřeba - všeobecně 2614921
Jarduk
Město: Dobřany, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v ExclusivePočet příspěvků: 166

Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
Taky přidam svoje zkušenosti po 600km s C5 II 2.0 HDi. Dobřany - Praha, 95% dálnice, kousek město. Na dálnici tempomat 133km/h téměř bez vypnutí - průměr nakone 110 km/h - podle počítače 5,3 litru na sto. Na dvoulitříka to neni vůbec špatný si myslim.

02.09.2013 22:48 - Re: Spotřeba - všeobecně 2614958
monkus
Město: Banská Bystrica, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 138k (100kW) TourerPočet příspěvků: 59
Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
Tak moja včerajšia cesta s plným obsadením sedačiek a kufrom, na trase Rabčice - Banská Bystrica (127km). Priemer 61km/h a spotreba luxusných 4.5L/100km. Predbieha nebolo kde, takže väčšinou som sa valil nekonečnou zotrvačnosou. Akurát jedna Fóbia ma brzdila hore Donovalmi, tak tú som nechal pocúva.
Cestou tam sme sa trochu ponáhžali, tak spotreba bola 5,7 ale aj priemerná rýchlost bola na 67kmh. Ale prejs 254km za 18€ celkom luxus s piatimi žudmi a plným kufrom.

Přílohy:
2013-09-01 18.22.31.jpg ( 1131475b ) -

03.09.2013 07:15 - Re: Spotřeba - všeobecně 2615002
vilous
Město: Praha, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) TourerPočet příspěvků: 1256
99 Poslat soukromou zprávu
S tou setrvačností je to výstižné. U současného auta na mne okamžitá spotřeba stále kouká v tachometru, tak se občas kouknu. Je to schopné jet 140 na šestku na dálnici do kopce za 7. Ale dvouciferná spotřeba naskakuje při potřebě zrychlit a to třeba i s kopečka. Takže nejhorší na spotřebu jsou změny rychlostí. Bohužel ve dne na současné D1 je plynulá jízda (třeba i pomalá) naprosto nemožná.

03.09.2013 18:23 - Re: Spotřeba - všeobecně 2615116
zdenoc5
Město: Lednicke Rovne, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi X BreakPočet příspěvků: 270

99 Poslat soukromou zprávu
Lednicke Rovne - Marianske Lázne a spä 1080 km spotreba na 100 km 6,6 l - 90% cesty na tempomat

03.09.2013 20:21 - Re: Spotřeba - všeobecně 2615136
Rio11
Město: Domažlice, Auto: Citroën C5 I 2.0i 16v X BreakPočet příspěvků: 579

U??vate? Poslat soukromou zprávu
A žije LPG.9 litrů na sto, dlouhodobej průměr. To je v přepočtu 4,25 litru nafty na sto.

03.09.2013 22:09 - Re: Spotřeba - všeobecně 2615197
Klima8
Město: Praha, Auto: Citroën C5 I 2.2HDi SXPočet příspěvků: 24

99 Poslat soukromou zprávu
Rio11: mᚠstart rovnou na LPG? opotřebení motoru? revize každých 10000km? to je pak to samé jak nafta 5l / 100 bohužel nafta je nafta

04.09.2013 07:25 - Re: Spotřeba - všeobecně 2615216
HELLMUT
Město: Praha, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) TourerPočet příspěvků: 1814

U??vate? Poslat soukromou zprávu
S naftou mám ještě náhradní kolo, které mi nelíta po kufru a mužů jezdit do podzemních garáži. Tyto dvě věci by mi na plynu zásadně vadili...

04.09.2013 07:54 - Re: Spotřeba - všeobecně 2615219
Kulda
Město: Brno, Auto: Citroën C5 II 2.0i 16v SX BreakPočet příspěvků: 209
99 Poslat soukromou zprávu
Klima8 napsal(a):
Rio11: mᚠstart rovnou na LPG? opotřebení motoru? revize každých 10000km? to je pak to samé jak nafta 5l / 100 bohužel nafta je nafta

I s nákupem benzínu dlouhodobá spotřeba: viz. vlevo. Revize stačí jednou za rok: 300,-kč

04.09.2013 10:20 - Re: Spotřeba - všeobecně 2615247
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 11800

U??vate? Poslat soukromou zprávu
Kulda napsal(a):
Klima8 napsal(a):
Rio11: mᚠstart rovnou na LPG? opotřebení motoru? revize každých 10000km? to je pak to samé jak nafta 5l / 100 bohužel nafta je nafta

I s nákupem benzínu dlouhodobá spotřeba: viz. vlevo. Revize stačí jednou za rok: 300,-kč


Určité motory jsou stavěny na určité palivo - změna paliva obnáší vždy nějaké problémy(i když to funguje) a mimo to i diesel se dá předělat na LPG a tam by byla spotřeba asi zajímavá.Docela by mne to zajímalo a možná by to nebyl tak velký problém (nemám na to čas) - třeba by stačilo přivést plyn k vysokotlakému čerpadlu,vyřadit podávací čerpadlo a vyřešit přepady a ostatní nechat tak jak je (max. změnit mapu v ŘJ)


04.09.2013 10:47 - Re: Spotřeba - všeobecně 2615251
miskod
Město: Praha - Stodulky, Banská Bystrica, Auto: Citroën C5 II 2.0i 16v ExclusivePočet příspěvků: 441
U??vate? Poslat soukromou zprávu
Keby aj nieco take fungovalo, tak spotreba bude uplne rovnaka...Po prepocte spotreby na hmotnost paliva to vychadza pre kazdy pohon cca 5kg/100km...Ta energia v palive proste je.
A co sa tyka lpg a naftak, tak podla mojich vedomosti propan-butan na naftakoch funguje ako NOS pri benzinakoch...Proste to nemoze byt ako primarne palivo.

04.09.2013 11:37 - Re: Spotřeba - všeobecně 2615269
vilous
Město: Praha, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) TourerPočet příspěvků: 1256
99 Poslat soukromou zprávu
Miskod: To není tak úplně pravda. Ještě je potřeba zvážit účinnost přeměny energie obsažené v palivu na pohybovou energii. U benzínů se pohybuje kolem 33-35%, u dieselů kolem 40-45%. Proto přece lidi kupují nafáky, jinak by montហt잚ího, dražšího a hůře startovatelného motoru do osobáků vůbec neměla smysl.
Je to dáno vyšší kompresí (to jsem vyčetl - nevím přesně fyzikálně proč) a nižší teplotou celého spalovacího cyklu. Tedy nižšími ztrátami ve chalzení (proto tak pozdě topí) a nižšími ztrátami v chladnějším výfuku.

04.09.2013 12:24 - Re: Spotřeba - všeobecně 2615276
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 11800

U??vate? Poslat soukromou zprávu
miskod napsal(a):
Keby aj nieco take fungovalo, tak spotreba bude uplne rovnaka...Po prepocte spotreby na hmotnost paliva to vychadza pre kazdy pohon cca 5kg/100km...Ta energia v palive proste je.
A co sa tyka lpg a naftak, tak podla mojich vedomosti propan-butan na naftakoch funguje ako NOS pri benzinakoch...Proste to nemoze byt ako primarne palivo.


No a jak fungují autobusy a co vím tak se předělávali avie na plyn.Mimo to technicky by to mělo být proveditelné : HDI vstřiky otevírá tlak a elektronika(je jedno jaká kapalina je v něm) tlak dělá vysokotlaké čerpadlo(tomu by mohlo být jedno jakou kapalinu tlačí) plyn by neměl mít vyšší zápalnou teplotu než nafta.Tak v čem by měl být zásadní problém - snad jen v přepadech - je to jen teorie - docela by mne zajímalo co by se dělo prohnat tím systémem plyn místo nafty
No když je to zavzdušněné(není nafta) a foukneš do motoru třeba odmašovák - jak jde do otáček

04.09.2013 13:05 - Re: Spotřeba - všeobecně 2615286
TycoonX
Město: , Auto: Daihatsu Sirion 1.3 4x4Počet příspěvků: 155
99 Poslat soukromou zprávu
Plyn v HDi je možný..ale nerentabilný, úspora predstavuje "maximálne" 20% .. pre alternatívu by som volil jedine elektromobil. Plyn je tiež fosilné palivo a tak isto ako nafta sa míňa..

V súčasnosti sa predávajú rôzne conversion kity podla výkonu. Vačšinou sa volia malé automobily ale osobne by som sa nebál vačších a s hydractivom = pri hydractive je výhoda že netreba meni pružiny a auto unesie vačšiu hmotnos batérií ako klasické auto

Napr Xantia EV :: .link.
BX EV :: .link.
CX EV :: .link.
GS EV :: .link.

04.09.2013 13:43 - Re: Spotřeba - všeobecně 2615303
jumep
Město: Piestany, Auto: Citroen C6 2.7HDiPočet příspěvků: 17329

Moder?tor Poslat soukromou zprávu
jruze napsal(a):
No a jak fungují autobusy a co vím tak se předělávali avie na plyn.Mimo to technicky by to mělo být proveditelné : HDI vstřiky otevírá tlak a elektronika(je jedno jaká kapalina je v něm) tlak dělá vysokotlaké čerpadlo(tomu by mohlo být jedno jakou kapalinu tlačí) plyn by neměl mít vyšší zápalnou teplotu než nafta.Tak v čem by měl být zásadní problém - snad jen v přepadech - je to jen teorie - docela by mne zajímalo co by se dělo prohnat tím systémem plyn místo nafty
No když je to zavzdušněné(není nafta) a foukneš do motoru třeba odmašovák - jak jde do otáček


zabudol si na zakladnu vec, tlak nafty ... a tiez ze CR strik potrebuje aj protitlak ...
takze tato teoria jednoduchej prestavy ma trhliny ...

04.09.2013 14:17 - Re: Spotřeba - všeobecně 2615322
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 11800

U??vate? Poslat soukromou zprávu
jumep napsal(a):
zabudol si na zakladnu vec, tlak nafty ... a tiez ze CR strik potrebuje aj protitlak ...
takze tato teoria jednoduchej prestavy ma trhliny ...


Určitě jinak by na to jezdil každy - spotřeba 6L LPG

04.09.2013 14:24 - Re: Spotřeba - všeobecně 2615335
Rampa
Město: Rio, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 16V 143k (103kW)Počet příspěvků: 89
Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
Od roku 1990-2007 jsem měl LPG v celkem 4 autech. Pokud budete vycházet z prosté ceny LPG na km, úspora je značná. Jenže musíte připočíst náklady na pořízení a montហLPG (30-40.000,-), jak již někdo psal -náklady na pravidelné revize a údržbu plynových částí - občas odchází tlakové ventily, membrány, u motorů se vstřikem LPG vstřiky. Pokud se Vám podaří načerpat nekvalitní LPG, což není v ČR nijak těžké, hrozí rozežrání gumových těsnících částí. Dále jsem přesvědčen, že u agresívnějšího LPG daleko rychleji odchází části výfuku (to mě vadilo asi nejvíc). No a ve většině případů se u modernějších LPG souprav startuje též na benzín a až po ohřátí se přepíná na LPG a toto musíte rovněž připočíst. Suma sumárum ta úspora nebyla tak velká. Spotřebu jsem u každého auta na LPG měl o 1 litr/100 km vyšší než v benzínu. Jinak to frčelo pěkně.

04.09.2013 15:47 - Re: Spotřeba - všeobecně 2615357
STRUCTOR
Město: Praha 8, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 16V 143k (103kW)Počet příspěvků: 88
99 Poslat soukromou zprávu
LPG se nevznítí vysokým tlakem, tak jako nafta. Kompresní poměr naftového motoru je pro hoření LPG, i přes jeho vysoké oktanové číslo, příliš vysoký. Dále je problém se zažehnutím a hořením kapalného LPG, proto je zpravidla zplynován ještě než se dostane do spalovacího prostoru. Existují sice systémy na přímý vstřik LPG do benzinového motoru, ale pokud vím, tak i tam se plyn zplynuje ve již ve vstřikovači. Dále nafta zajišuje mazání vysokotlakého čerpadla, které již od doby rotačních čerpadel nemá svou olejovou náplň. Asi je těch důvodů proti více............škoda.

|< < 1 ... 48 49 50 51 52 53 54 ... 94 > >|


  
Uživatelé online  
Nejnovější příspěvky  
Inzerce  
Obrázky  
Š 2007-2017 :: by c5club,optimalizováno pro rozlišení 1024x768, Firefox, Kontakt/Administrator