| | |
02.09.2013 12:17 -
Re: Spotřeba - veobecně
|
2614791
|
|
vilous
|
Město: Praha, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) Tourer | Počet příspěvků: 1256 |
|
|
Ono má váný smysl měřit spotřebu jen z místa A do místa A. Čili uzavřený okruh nebo cestu tam a zpět. Příklad - jezdím často do Tábora. Kdy po pár kilometrech cesty zpět na České Sibiři (690 m n. m) vynuluji počítadlo, tak v Praze (220 m n. m) mám klidně kolem 4 litrů. Nejdříve jedu 7 km skopce do Votic, pak 3 km z Beneova k Sázavě a mezitím rovinky. To se pak hezky frajeří před známými, aby se podívali na displej.
No a známý uvidí fakt za posledních 70 km spotřebu lehce přes 4 a začne dávat tisíce za prozkoumání, proč to jemu ere mnohem více
Ono má váný smysl měřit spotřebu jen z místa A do místa A. Čili uzavřený okruh nebo cestu tam a zpět. Příklad - jezdím často do Tábora. Kdy po pár kilometrech cesty zpět na České Sibiři (690 m n. m) vynuluji počítadlo, tak v Praze (220 m n. m) mám klidně kolem 4 litrů. Nejdříve jedu 7 km skopce do Votic, pak 3 km z Beneova k Sázavě a mezitím rovinky. To se pak hezky frajeří před známými, aby se podívali na displej.
No a známý uvidí fakt za posledních 70 km spotřebu lehce přes 4 a začne dávat tisíce za prozkoumání, proč to jemu ere mnohem více :-)
|
|
02.09.2013 13:15 -
Re: Spotřeba - veobecně
|
2614802
|
|
TycoonX
|
Město: , Auto: Daihatsu Sirion 1.3 4x4 | Počet příspěvků: 155 |
|
|
Ja spotrebu nulujem pri kadej trase cca 100km. Od tartu po odstavenie auta. Na 2.2 HDi ZV-Podhajska robím 5,6 tam a 6,0 spa. Tempomat 110, na nohe spravím aj menej keďe to rozbieham dole kopcom a vyuívam zotrvačnos ako nás to učili na truckoch. Keď nečumim na spotrebu a idem ako sa mi páči tak je to cca 6,3 a v meste cca 8-9. Som zvedavý ako to budem zvláda s automatom. Spotreba je samozrejme poloka čo ide do penazí. Myslím e vela spraví to e keď prechádzam cez dediny tak nejdem 50 ale cca 55-57 podla navi a mám tam 4ku. Do 57km/h som to zatial vdy ukecal, tolerancia tachometra plus tolerancia ich merača rýchlosti a môme sa háda 5km/h nikoho neohrozí a ja môem zaradi vyí stupeň.. samozrejme pokial to niekto netlačí predomnou tachometrových 50 a reálnych 45 prípadne menej..
Ja spotrebu nulujem pri kadej trase cca 100km. Od tartu po odstavenie auta. Na 2.2 HDi ZV-Podhajska robím 5,6 tam a 6,0 spa. Tempomat 110, na nohe spravím aj menej keďe to rozbieham dole kopcom a vyuívam zotrvačnos ako nás to učili na truckoch. Keď nečumim na spotrebu a idem ako sa mi páči tak je to cca 6,3 a v meste cca 8-9. Som zvedavý ako to budem zvláda s automatom. Spotreba je samozrejme poloka čo ide do penazí. Myslím e vela spraví to e keď prechádzam cez dediny tak nejdem 50 ale cca 55-57 podla navi a mám tam 4ku. Do 57km/h som to zatial vdy ukecal, tolerancia tachometra plus tolerancia ich merača rýchlosti a môme sa háda :-d 5km/h nikoho neohrozí a ja môem zaradi vyí stupeň.. samozrejme pokial to niekto netlačí predomnou tachometrových 50 a reálnych 45 prípadne menej..
|
|
02.09.2013 22:02 -
Re: Spotřeba - veobecně
|
2614921
|
|
Jarduk
|
Město: Dobřany, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive | Počet příspěvků: 166 |
|
|
Taky přidam svoje zkuenosti po 600km s C5 II 2.0 HDi. Dobřany - Praha, 95% dálnice, kousek město. Na dálnici tempomat 133km/h téměř bez vypnutí - průměr nakone 110 km/h - podle počítače 5,3 litru na sto. Na dvoulitříka to neni vůbec patný si myslim.
Taky přidam svoje zkuenosti po 600km s C5 II 2.0 HDi. Dobřany - Praha, 95% dálnice, kousek město. Na dálnici tempomat 133km/h téměř bez vypnutí - průměr nakone 110 km/h - podle počítače 5,3 litru na sto. Na dvoulitříka to neni vůbec patný si myslim.
|
|
02.09.2013 22:48 -
Re: Spotřeba - veobecně
|
2614958
|
|
monkus
|
Město: Banská Bystrica, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 138k (100kW) Tourer | Počet příspěvků: 59 |
|
|
Tak moja včerajia cesta s plným obsadením sedačiek a kufrom, na trase Rabčice - Banská Bystrica (127km). Priemer 61km/h a spotreba luxusných 4.5L/100km. Predbieha nebolo kde, take väčinou som sa valil nekonečnou zotrvačnosou. Akurát jedna Fóbia ma brzdila hore Donovalmi, tak tú som nechal pocúva.
Cestou tam sme sa trochu ponáhžali, tak spotreba bola 5,7 ale aj priemerná rýchlost bola na 67kmh. Ale prejs 254km za 18 celkom luxus s piatimi žudmi a plným kufrom.
Tak moja včerajia cesta s plným obsadením sedačiek a kufrom, na trase Rabčice - Banská Bystrica (127km). Priemer 61km/h a spotreba luxusných 4.5L/100km. Predbieha nebolo kde, take väčinou som sa valil nekonečnou zotrvačnosou. Akurát jedna Fóbia ma brzdila hore Donovalmi, tak tú som nechal pocúva.
Cestou tam sme sa trochu ponáhžali, tak spotreba bola 5,7 ale aj priemerná rýchlost bola na 67kmh. Ale prejs 254km za 18 celkom luxus s piatimi žudmi a plným kufrom.
Přílohy: 2013-09-01 18.22.31.jpg ( 1131475b ) - |
|
03.09.2013 07:15 -
Re: Spotřeba - veobecně
|
2615002
|
|
vilous
|
Město: Praha, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) Tourer | Počet příspěvků: 1256 |
|
|
S tou setrvačností je to výstiné. U současného auta na mne okamitá spotřeba stále kouká v tachometru, tak se občas kouknu. Je to schopné jet 140 na estku na dálnici do kopce za 7. Ale dvouciferná spotřeba naskakuje při potřebě zrychlit a to třeba i s kopečka. Take nejhorí na spotřebu jsou změny rychlostí. Bohuel ve dne na současné D1 je plynulá jízda (třeba i pomalá) naprosto nemoná.
S tou setrvačností je to výstiné. U současného auta na mne okamitá spotřeba stále kouká v tachometru, tak se občas kouknu. Je to schopné jet 140 na estku na dálnici do kopce za 7. Ale dvouciferná spotřeba naskakuje při potřebě zrychlit a to třeba i s kopečka. Take nejhorí na spotřebu jsou změny rychlostí. Bohuel ve dne na současné D1 je plynulá jízda (třeba i pomalá) naprosto nemoná.
|
|
03.09.2013 18:23 -
Re: Spotřeba - veobecně
|
2615116
|
|
zdenoc5
|
|
|
Lednicke Rovne - Marianske Lázne a spä 1080 km spotreba na 100 km 6,6 l - 90% cesty na tempomat
Lednicke Rovne - Marianske Lázne a spä 1080 km spotreba na 100 km 6,6 l - 90% cesty na tempomat
|
|
03.09.2013 20:21 -
Re: Spotřeba - veobecně
|
2615136
|
|
Rio11
|
Město: Domalice, Auto: Citroën C5 I 2.0i 16v X Break | Počet příspěvků: 579 |
|
|
A ije LPG.9 litrů na sto, dlouhodobej průměr. To je v přepočtu 4,25 litru nafty na sto.
:-)))):-o:-)))) A ije LPG.9 litrů na sto, dlouhodobej průměr. To je v přepočtu 4,25 litru nafty na sto.
|
|
03.09.2013 22:09 -
Re: Spotřeba - veobecně
|
2615197
|
|
Klima8
|
Město: Praha, Auto: Citroën C5 I 2.2HDi SX | Počet příspěvků: 24 |
|
|
Rio11: má start rovnou na LPG? opotřebení motoru? revize kadých 10000km? to je pak to samé jak nafta 5l / 100 bohuel nafta je nafta
Rio11: má start rovnou na LPG? opotřebení motoru? revize kadých 10000km? to je pak to samé jak nafta 5l / 100 :-( bohuel nafta je nafta
|
|
04.09.2013 07:25 -
Re: Spotřeba - veobecně
|
2615216
|
|
HELLMUT
|
Město: Praha, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) Tourer | Počet příspěvků: 1814 |
|
|
S naftou mám jetě náhradní kolo, které mi nelíta po kufru a muů jezdit do podzemních garái. Tyto dvě věci by mi na plynu zásadně vadili...
S naftou mám jetě náhradní kolo, které mi nelíta po kufru a muů jezdit do podzemních garái. Tyto dvě věci by mi na plynu zásadně vadili...;-)
|
|
04.09.2013 10:47 -
Re: Spotřeba - veobecně
|
2615251
|
|
miskod
|
|
|
Keby aj nieco take fungovalo, tak spotreba bude uplne rovnaka...Po prepocte spotreby na hmotnost paliva to vychadza pre kazdy pohon cca 5kg/100km...Ta energia v palive proste je.
A co sa tyka lpg a naftak, tak podla mojich vedomosti propan-butan na naftakoch funguje ako NOS pri benzinakoch...Proste to nemoze byt ako primarne palivo.
Keby aj nieco take fungovalo, tak spotreba bude uplne rovnaka...Po prepocte spotreby na hmotnost paliva to vychadza pre kazdy pohon cca 5kg/100km...Ta energia v palive proste je.
A co sa tyka lpg a naftak, tak podla mojich vedomosti propan-butan na naftakoch funguje ako NOS pri benzinakoch...Proste to nemoze byt ako primarne palivo.
|
|
04.09.2013 11:37 -
Re: Spotřeba - veobecně
|
2615269
|
|
vilous
|
Město: Praha, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) Tourer | Počet příspěvků: 1256 |
|
|
Miskod: To není tak úplně pravda. Jetě je potřeba zváit účinnost přeměny energie obsaené v palivu na pohybovou energii. U benzínů se pohybuje kolem 33-35%, u dieselů kolem 40-45%. Proto přece lidi kupují nafáky, jinak by montá těího, draího a hůře startovatelného motoru do osobáků vůbec neměla smysl.
Je to dáno vyí kompresí (to jsem vyčetl - nevím přesně fyzikálně proč) a nií teplotou celého spalovacího cyklu. Tedy niími ztrátami ve chalzení (proto tak pozdě topí) a niími ztrátami v chladnějím výfuku.
Miskod: To není tak úplně pravda. Jetě je potřeba zváit účinnost přeměny energie obsaené v palivu na pohybovou energii. U benzínů se pohybuje kolem 33-35%, u dieselů kolem 40-45%. Proto přece lidi kupují nafáky, jinak by montá těího, draího a hůře startovatelného motoru do osobáků vůbec neměla smysl.
Je to dáno vyí kompresí (to jsem vyčetl - nevím přesně fyzikálně proč) a nií teplotou celého spalovacího cyklu. Tedy niími ztrátami ve chalzení (proto tak pozdě topí) a niími ztrátami v chladnějím výfuku.
|
|
04.09.2013 13:05 -
Re: Spotřeba - veobecně
|
2615286
|
|
TycoonX
|
Město: , Auto: Daihatsu Sirion 1.3 4x4 | Počet příspěvků: 155 |
|
|
Plyn v HDi je moný..ale nerentabilný, úspora predstavuje "maximálne" 20% .. pre alternatívu by som volil jedine elektromobil. Plyn je tie fosilné palivo a tak isto ako nafta sa míňa..
V súčasnosti sa predávajú rôzne conversion kity podla výkonu. Vačinou sa volia malé automobily ale osobne by som sa nebál vačích a s hydractivom = pri hydractive je výhoda e netreba meni pruiny a auto unesie vačiu hmotnos batérií ako klasické auto
Napr Xantia EV :: .link.
BX EV :: .link.
CX EV :: .link.
GS EV :: .link.
Plyn v HDi je moný..ale nerentabilný, úspora predstavuje "maximálne" 20% .. pre alternatívu by som volil jedine elektromobil. Plyn je tie fosilné palivo a tak isto ako nafta sa míňa..
V súčasnosti sa predávajú rôzne conversion kity podla výkonu. Vačinou sa volia malé automobily ale osobne by som sa nebál vačích a s hydractivom = pri hydractive je výhoda e netreba meni pruiny a auto unesie vačiu hmotnos batérií ako klasické auto
Napr Xantia EV :: http://www.evalbum.com/4499
BX EV :: http://www.evalbum.com/4037
CX EV :: http://www.evalbum.com/3743
GS EV :: http://www.evalbum.com/1003
|
|
04.09.2013 14:24 -
Re: Spotřeba - veobecně
|
2615335
|
|
Rampa
|
Město: Rio, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 16V 143k (103kW) | Počet příspěvků: 89 |
|
|
Od roku 1990-2007 jsem měl LPG v celkem 4 autech. Pokud budete vycházet z prosté ceny LPG na km, úspora je značná. Jene musíte připočíst náklady na pořízení a montá LPG (30-40.000,-), jak ji někdo psal -náklady na pravidelné revize a údrbu plynových částí - občas odchází tlakové ventily, membrány, u motorů se vstřikem LPG vstřiky. Pokud se Vám podaří načerpat nekvalitní LPG, co není v ČR nijak těké, hrozí rozerání gumových těsnících částí. Dále jsem přesvědčen, e u agresívnějího LPG daleko rychleji odchází části výfuku (to mě vadilo asi nejvíc). No a ve větině případů se u modernějích LPG souprav startuje té na benzín a a po ohřátí se přepíná na LPG a toto musíte rovně připočíst. Suma sumárum ta úspora nebyla tak velká. Spotřebu jsem u kadého auta na LPG měl o 1 litr/100 km vyí ne v benzínu. Jinak to frčelo pěkně.
Od roku 1990-2007 jsem měl LPG v celkem 4 autech. Pokud budete vycházet z prosté ceny LPG na km, úspora je značná. Jene musíte připočíst náklady na pořízení a montá LPG (30-40.000,-), jak ji někdo psal -náklady na pravidelné revize a údrbu plynových částí - občas odchází tlakové ventily, membrány, u motorů se vstřikem LPG vstřiky. Pokud se Vám podaří načerpat nekvalitní LPG, co není v ČR nijak těké, hrozí rozerání gumových těsnících částí. Dále jsem přesvědčen, e u agresívnějího LPG daleko rychleji odchází části výfuku (to mě vadilo asi nejvíc). No a ve větině případů se u modernějích LPG souprav startuje té na benzín a a po ohřátí se přepíná na LPG a toto musíte rovně připočíst. Suma sumárum ta úspora nebyla tak velká. Spotřebu jsem u kadého auta na LPG měl o 1 litr/100 km vyí ne v benzínu. Jinak to frčelo pěkně.
|
|
04.09.2013 15:47 -
Re: Spotřeba - veobecně
|
2615357
|
|
STRUCTOR
|
Město: Praha 8, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 16V 143k (103kW) | Počet příspěvků: 88 |
|
|
LPG se nevznítí vysokým tlakem, tak jako nafta. Kompresní poměr naftového motoru je pro hoření LPG, i přes jeho vysoké oktanové číslo, příli vysoký. Dále je problém se zaehnutím a hořením kapalného LPG, proto je zpravidla zplynován jetě ne se dostane do spalovacího prostoru. Existují sice systémy na přímý vstřik LPG do benzinového motoru, ale pokud vím, tak i tam se plyn zplynuje ve ji ve vstřikovači. Dále nafta zajiuje mazání vysokotlakého čerpadla, které ji od doby rotačních čerpadel nemá svou olejovou náplň. Asi je těch důvodů proti více............koda.
LPG se nevznítí vysokým tlakem, tak jako nafta. Kompresní poměr naftového motoru je pro hoření LPG, i přes jeho vysoké oktanové číslo, příli vysoký. Dále je problém se zaehnutím a hořením kapalného LPG, proto je zpravidla zplynován jetě ne se dostane do spalovacího prostoru. Existují sice systémy na přímý vstřik LPG do benzinového motoru, ale pokud vím, tak i tam se plyn zplynuje ve ji ve vstřikovači. Dále nafta zajiuje mazání vysokotlakého čerpadla, které ji od doby rotačních čerpadel nemá svou olejovou náplň. Asi je těch důvodů proti více............koda. :-)
|
|
| |
|
|