| | |
11.07.2012 09:00 -
Re: Spotřeba - veobecně
|
2491284
|
|
jruze
|
|
|
felix81 napsal(a): Přesně. Vyřazovat je celkem blbina a jetě k tomu nebezpečná. Dýzl f turbu a kokotrailem by měl při zařazené rychlosti, jízdy z kopečka a bez plynu, by neměl spalovat ádné palivo. U zlatejch věčnejch rotačních nebo řadovejch vstřik. čerpadel to tak bylo. Nejsem si a tak 100% jistej zda to tak je i u těch rajlů.
U mechanických nedovede zavřít úplně palivo-jen na volnoběh -u elektronických ano,ale pokud jede z kopce bez kvaltu dává palivo na volnoběh(něco kolem 1l) pokud zařadí rychlost sleze na 0,2l a 0l . pokud nechce aby motor přibrďoval rychlost auta lehce přidej(jen tak aby auto jelo stejnou rychlostí a spotřeba bude kolem 0,2l uspoří za tu krátkou dobu 1l/100Km (kdy najezdí 100Km z kopce tak uetří 1,-2.l paliva)
U mechanických nedovede zavřít úplně palivo-jen na volnoběh -u elektronických ano,ale pokud jede z kopce bez kvaltu dává palivo na volnoběh(něco kolem 1l) pokud zařadí rychlost sleze na 0,2l a 0l . pokud nechce aby motor přibrďoval rychlost auta lehce přidej(jen tak aby auto jelo stejnou rychlostí a spotřeba bude kolem 0,2l uspoří za tu krátkou dobu 1l/100Km (kdy najezdí 100Km z kopce tak uetří 1,-2.l paliva):-))))
|
|
11.07.2012 10:40 -
Re: Spotřeba - veobecně
|
2491296
|
|
vilous
|
Město: Praha, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) Tourer | Počet příspěvků: 1256 |
|
|
Je to podobné jako u větiny současných aut, u mého minulého auta (vectra) se o tom diskutovalo dost. V tom tvrzení, e s kopce při zařazeném kvaltu to nebere nic (kdy je kopec dost prudký a noha zcela z plynu a vypnutý tempomat) je jeden chyták. Otáčky motoru musejí být nad nějaký limit (u vectry to bylo 1500), pak začne počítač dodávat palivo, aby zabránil potenciálnímu chcípnutí.
Take nastává jeden paradox. Kdy pojedu s kopce 70 na pětku, tak to začne podkuřovat, kdy na čtyřku, tak bude spotřeba nula. Ale musí to být silný kopec, protoe čtyřka jasně více brzdí.
Je to podobné jako u větiny současných aut, u mého minulého auta (vectra) se o tom diskutovalo dost. V tom tvrzení, e s kopce při zařazeném kvaltu to nebere nic (kdy je kopec dost prudký a noha zcela z plynu a vypnutý tempomat) je jeden chyták. Otáčky motoru musejí být nad nějaký limit (u vectry to bylo 1500), pak začne počítač dodávat palivo, aby zabránil potenciálnímu chcípnutí.
Take nastává jeden paradox. Kdy pojedu s kopce 70 na pětku, tak to začne podkuřovat, kdy na čtyřku, tak bude spotřeba nula. Ale musí to být silný kopec, protoe čtyřka jasně více brzdí.
|
|
11.07.2012 11:00 -
Re: Spotřeba - veobecně
|
2491297
|
|
Pablik1
|
Město: Ostrava, Auto: Citroën C5 I 2.2HDi Exclusive Break | Počet příspěvků: 731 |
|
|
vilous napsal(a): Je to podobné jako u větiny současných aut, u mého minulého auta (vectra) se o tom diskutovalo dost. V tom tvrzení, e s kopce při zařazeném kvaltu to nebere nic (kdy je kopec dost prudký a noha zcela z plynu a vypnutý tempomat) je jeden chyták. Otáčky motoru musejí být nad nějaký limit (u vectry to bylo 1500), pak začne počítač dodávat palivo, aby zabránil potenciálnímu chcípnutí. Take nastává jeden paradox. Kdy pojedu s kopce 70 na pětku, tak to začne podkuřovat, kdy na čtyřku, tak bude spotřeba nula. Ale musí to být silný kopec, protoe čtyřka jasně více brzdí. myslím e více pravdy bude na tom co napsal jruze...při sjezdu z kopce(prudkého)motor má spotřebu:0nebo tak minimální e se rovná provozním ztrátám.jak píe o té Vectře e motor musel mít 1500toček v tom případě bys nebrzdil motorem ale naopak zrychloval.jen bych jětě technickou při sjídění pruasu je třeba dobrďovat brzdou at neotočí motor kolem dokola-mohlo by se stát e rychlost vozidla předběhne motor
Je to podobné jako u větiny současných aut, u mého minulého auta (vectra) se o tom diskutovalo dost. V tom tvrzení, e s kopce při zařazeném kvaltu to nebere nic (kdy je kopec dost prudký a noha zcela z plynu a vypnutý tempomat) je jeden chyták. Otáčky motoru musejí být nad nějaký limit (u vectry to bylo 1500), pak začne počítač dodávat palivo, aby zabránil potenciálnímu chcípnutí. Take nastává jeden paradox. Kdy pojedu s kopce 70 na pětku, tak to začne podkuřovat, kdy na čtyřku, tak bude spotřeba nula. Ale musí to být silný kopec, protoe čtyřka jasně více brzdí. myslím e více pravdy bude na tom co napsal jruze...při sjezdu z kopce(prudkého)motor má spotřebu:0nebo tak minimální e se rovná provozním ztrátám.jak píe o té Vectře e motor musel mít 1500toček v tom případě bys nebrzdil motorem ale naopak zrychloval.jen bych jětě technickou při sjídění pruasu je třeba dobrďovat brzdou at neotočí motor kolem dokola-mohlo by se stát e rychlost vozidla předběhne motor
|
|
11.07.2012 15:30 -
Re: Spotřeba - veobecně
|
2491351
|
|
Tony_Z
|
Město: Okr. Kladno, Auto: C5 III (X7) Tourer 2.2HDi 125Kw (4HT, 2009); C5 I 2.0HDi 80Kw (RHZ, 2002) | Počet příspěvků: 519 |
|
|
Kdy to čtu, tak se tu válím smíchy po zemi... Dohadujete se tu o tom, jestli kvalt z kopce ano nebo ne. A kadej si prosazuje svou. A kadej má zajisté z části pravdu. Ale vdy zálěí na podmínkách (jaký kopec a co je za kopcem, co bude následovat... zastavení, dalí kopec, cedule omezující max. rychlost?)
A od kdy to je kopec? Od 1% procentního klesání??? No tak nechám zařazenej kvalt bez plynu a do zastavení, znovu se rozjedu a znovu? Blbost. To samé na druhou stranu: vyřadím, rozjedu se, atd.... Obecně nejdřív musím vědět, čeho chci dosáhnout - jaké rychlosti pod kopcem - podle toho zařadit nebo vyřadit - zařadit, pouze, kdy chci brzdit - co nejvíce nahrazovat klasickou brzdu motorem.
nějak shrnuto: Z mírného kopce nechat vyřazenej kvalt (to co získám je méně, ne kolik následně musím vynaloit na získání původní rychlosti). Z prudího kopce nechat zařazeno (nechceme překročit povolenou rychlost, nechceme se zabít, budeme pod kopcem muset jet pomaleji...).
Puntičkáři mohou nejdříve proběhnout celou trasu pěky, ve si naměřit, naházet do fyzikálních vzorců a dobrat se tomu, kde mají vyřadit respektive zařadit tak, aby měli co nejmení spotřebu.
S tou svou starou plečkou s 300t km (reálných), kdy jsem se snail, tak jsem zajel k benzínce a Pchery - Praha Řepy (Hornbach) a zpět vyběhlo krásných 3,8l, co si myslím, e je na RHZ sluný, ale zajedu na delí dobu do města a je to v loji...
Kdy to čtu, tak se tu válím smíchy po zemi... :-)))) Dohadujete se tu o tom, jestli kvalt z kopce ano nebo ne. A kadej si prosazuje svou. :-) A kadej má zajisté z části pravdu. Ale vdy zálěí na podmínkách (jaký kopec a co je za kopcem, co bude následovat... zastavení, dalí kopec, cedule omezující max. rychlost?)
A od kdy to je kopec? Od 1% procentního klesání??? No tak nechám zařazenej kvalt bez plynu a do zastavení, znovu se rozjedu a znovu? Blbost. To samé na druhou stranu: vyřadím, rozjedu se, atd.... Obecně nejdřív musím vědět, čeho chci dosáhnout - jaké rychlosti pod kopcem - podle toho zařadit nebo vyřadit - zařadit, pouze, kdy chci brzdit - co nejvíce nahrazovat klasickou brzdu motorem.
nějak shrnuto: Z mírného kopce nechat vyřazenej kvalt (to co získám je méně, ne kolik následně musím vynaloit na získání původní rychlosti). Z prudího kopce nechat zařazeno (nechceme překročit povolenou rychlost, nechceme se zabít, budeme pod kopcem muset jet pomaleji...).
Puntičkáři mohou nejdříve proběhnout celou trasu pěky, ve si naměřit, naházet do fyzikálních vzorců a dobrat se tomu, kde mají vyřadit respektive zařadit tak, aby měli co nejmení spotřebu. :-D
S tou svou starou plečkou s 300t km (reálných), kdy jsem se snail, tak jsem zajel k benzínce a Pchery - Praha Řepy (Hornbach) a zpět vyběhlo krásných 3,8l, co si myslím, e je na RHZ sluný, ale zajedu na delí dobu do města a je to v loji...
|
|
11.07.2012 16:11 -
Re: Spotřeba - veobecně
|
2491355
|
|
jumep
|
|
|
poviem to takto, keby ste jazdili s 40t nakladiakom tak taku chujinu ako vyradovat s kopca nikdy neskusate
tiez sa mi paci ked idem za nejakym autom z kopca dlheho a jemu stale svietia brzdove svetla, mat tazsie auto tak uz v polke nebrzdi ...
a jedna neposledna vec, nekupil som si C5 ako limuzinu zato, aby som rozmyslal kde usetrim 2 deci nafty ...
poviem to takto, keby ste jazdili s 40t nakladiakom tak taku chujinu ako vyradovat s kopca nikdy neskusate :)
tiez sa mi paci ked idem za nejakym autom z kopca dlheho a jemu stale svietia brzdove svetla, mat tazsie auto tak uz v polke nebrzdi ...
a jedna neposledna vec, nekupil som si C5 ako limuzinu zato, aby som rozmyslal kde usetrim 2 deci nafty ...
|
|
11.07.2012 16:48 -
Re: Spotřeba - veobecně
|
2491361
|
|
TomasT
|
Město: Praha 15, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SX Break | Počet příspěvků: 1470 |
|
|
Tony_Z: naprostý souhlas.
Správná úsporná jízda je taková, kdy co nejméně pouíváme prostřední i pravý pedál.
Co souvisí i s poznámkou od jumepa - pokud s kopce musím brzdit, pak nejdříve motorem (pouiju levý pedál, ne prostřední), a jedině pokud to nestačí, tak i brzdou. A ani tak nejde o přemýlení, člověk si tohle zvykne na známých cestách dělat automaticky - ví kde zařadit jakou rychlost, ví kde vyřadit, kam a dojede bez zpomalení, kde musí nechat zařazeno kvůli brzdění...
Naloený kamion bych tu neřeil, u toho je úplně jiný poměr mezi jeho váhou a monostmi brzd v případě nepředpokládané nutnosti brzdit uprostřed kopce. Pokud budu objídět v Rakousku Tauerské tunely přes kopce nebo pojedu přes Grossglocknerstrasse, taky nebudu takový blázen, abych jel dolů na neutrál, ale hezky si dám za 2 nebo 3.
Tony_Z: naprostý souhlas.
Správná úsporná jízda je taková, kdy co nejméně pouíváme prostřední i pravý pedál. :-)
Co souvisí i s poznámkou od jumepa - pokud s kopce musím brzdit, pak nejdříve motorem (pouiju levý pedál, ne prostřední), a jedině pokud to nestačí, tak i brzdou. A ani tak nejde o přemýlení, člověk si tohle zvykne na známých cestách dělat automaticky - ví kde zařadit jakou rychlost, ví kde vyřadit, kam a dojede bez zpomalení, kde musí nechat zařazeno kvůli brzdění...
Naloený kamion bych tu neřeil, u toho je úplně jiný poměr mezi jeho váhou a monostmi brzd v případě nepředpokládané nutnosti brzdit uprostřed kopce. Pokud budu objídět v Rakousku Tauerské tunely přes kopce nebo pojedu přes Grossglocknerstrasse, taky nebudu takový blázen, abych jel dolů na neutrál, ale hezky si dám za 2 nebo 3.
|
|
11.07.2012 17:38 -
Re: Spotřeba - veobecně
|
2491365
|
|
C5stepan
|
|
|
Tak se nám to vlákno změnilo na "způsob jízdy z kopce". Ale kdy vás to baví - místo na silnici koukat na displej a hlídat spotřebu - proč ne? Houby je platné, e z kopce mám spotřebu 0 či 3,1, kdy následně do kopce je to nějakých 12, 14. Spotřebu je třeba brát jako průměr, nemyslíte?
Tak se nám to vlákno změnilo na "způsob jízdy z kopce":-)))). Ale kdy vás to baví - místo na silnici koukat na displej a hlídat spotřebu - proč ne:-p? Houby je platné, e z kopce mám spotřebu 0 či 3,1, kdy následně do kopce je to nějakých 12, 14. Spotřebu je třeba brát jako průměr, nemyslíte:nevim?
|
|
11.07.2012 18:19 -
Re: Spotřeba - veobecně
|
2491367
|
|
MS02
|
Město: Pha, Auto: Citroën C5 I 2.2HDi SX Break | Počet příspěvků: 230 |
|
|
Hlavne je super jak "sporilci" tvrdi ze jezdi svizne, nejsou brzdy provozu a pak tu padaji hodnoty kolem 100km/hod na dalnici a pod... Dal je pak nadhera jet za nekym takovym ve "vlacku" treba na pripojeni k D1 od Benesova (nesmi se tam predjizdet) kdy setrilek dole postupne zpomaluje na nahore porad tuka do brzd... Osobne jsem lenoch s tempomatem nastavovanym dle okolnosti 90/130
Hlavne je super jak "sporilci" tvrdi ze jezdi svizne, nejsou brzdy provozu a pak tu padaji hodnoty kolem 100km/hod na dalnici a pod... Dal je pak nadhera jet za nekym takovym ve "vlacku" treba na pripojeni k D1 od Benesova (nesmi se tam predjizdet) kdy setrilek dole postupne zpomaluje na nahore porad tuka do brzd... Osobne jsem lenoch s tempomatem nastavovanym dle okolnosti 90/130 :-p
|
|
11.07.2012 20:29 -
Re: Spotřeba - veobecně
|
2491391
|
|
Mikra
|
Město: Velké Hamry, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive Break | Počet příspěvků: 3730 |
|
|
Neblázni. Na 1,6 HDi nic nemá. To je tak dokonalý, e se k tomu 2.0 nemůe ani přiblíit.
Neblázni. Na 1,6 HDi nic nemá. To je tak dokonalý, e se k tomu 2.0 nemůe ani přiblíit. :-d
|
|
11.07.2012 20:36 -
Re: Spotřeba - veobecně
|
2491405
|
|
DaveLbc
|
Město: Liberec, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SX | Počet příspěvků: 422 |
|
|
To bych řekl
To bych řekl;-)
|
|
11.07.2012 22:23 -
Re: Spotřeba - veobecně
|
2491446
|
|
MS02
|
Město: Pha, Auto: Citroën C5 I 2.2HDi SX Break | Počet příspěvků: 230 |
|
|
jruze napsal(a): No kdy jsem jel na spotřebu tak jsem měl průměrnou rychlost kolem 80Km/h a co se týče té trasy co uvádí tak mně větinou poutí tak e jdou na krajnici(neblikám,netroubím-jen se drím na půlící čáře a blí za nima ono jim to za chvilku dojde)-jezdím (dost často) Bechyň - Praha něco kolem hodiny(hodinu a půl s jídlem)-Rychlost běně překračuji tak o 30Km/h (skoro vude) - styl u jsem popisoval a průměrku mám pod 5l.
Nemá uvedenou barvu ale u jsem tam několikrát potkal tmavého breaka??
Nene, jsem sedivak/zlatak a dodrzovac rychlosti. Prisel jsem o par bodu stylem na konci obce namerenych 56km/hod (bez odecteni tolerance 3km/hod, ku...y jedny), takze jezdim predpisove a ani se nelepim... Natoz prejet plnou ikdyz jen castecne po uhnuti...
Nene, jsem sedivak/zlatak a dodrzovac rychlosti. Prisel jsem o par bodu stylem na konci obce namerenych 56km/hod (bez odecteni tolerance 3km/hod, ku...y jedny), takze jezdim predpisove a ani se nelepim... Natoz prejet plnou ikdyz jen castecne po uhnuti... :-((((
|
|
11.07.2012 23:43 -
Re: Spotřeba - veobecně
|
2491485
|
|
Darja
|
|
|
od tý doby, co jsou ty vedra, klima jede furt a já furt někam spěchám, jsem to přestala řeit...
Sranda je, e na dálky mi v zimě rala 9 teď v létě mi ere 10,5.... asi nemá ráda vedro, jako já... mrcha jedna francouzská
od tý doby, co jsou ty vedra, klima jede furt a já furt někam spěchám, jsem to přestala řeit...
Sranda je, e na dálky mi v zimě rala 9 teď v létě mi ere 10,5.... asi nemá ráda vedro, jako já... mrcha jedna francouzská:-))))
|
|
12.07.2012 07:31 -
Re: Spotřeba - veobecně
|
2491512
|
|
máca
|
|
|
Jezdím tak, abych jela pohodlně,nečučím na spotřebu na PC, akorát při natankování si zde do deníku auta napíu data a dle toho vidím, jaká je spotřeba.Klimu mám nastavenou automaticky.
Jezdím tak, abych jela pohodlně,nečučím na spotřebu na PC, akorát při natankování si zde do deníku auta napíu data a dle toho vidím, jaká je spotřeba.Klimu mám nastavenou automaticky.
|
|
12.07.2012 11:32 -
Re: Spotřeba - veobecně
|
2491536
|
|
tomikku
|
Město: Havířov, Auto: Citroën C5 I 2.0i 16v SX | Počet příspěvků: 308 |
|
|
tak to já el na léto se spotřebou dolů asi o 0,7l tzn. z 9,8 v zimě na 9,1-+ v létě.
tak to já el na léto se spotřebou dolů asi o 0,7l tzn. z 9,8 v zimě na 9,1-+ v létě.
|
|
12.07.2012 12:58 -
Re: Spotřeba - veobecně
|
2491555
|
|
.45acp
|
|
|
Vzhledem k tomu, e tohle je moje první auto s klimou, jsem měl obavy ze zvýené spotřeby při jejím pouívání. Můu ale směle prohlásit, e vyí spotřebu nijak nepozoruju. Dlouhodobá spotřeba za 14 měsíců je pořád kolem 7l. Největí spotřebu jsem na jedný nádri kolem 8l měl v zimě, při časté jízdě na nedostatečně propluhovaných silnicích.
Vzhledem k tomu, e tohle je moje první auto s klimou, jsem měl obavy ze zvýené spotřeby při jejím pouívání. Můu ale směle prohlásit, e vyí spotřebu nijak nepozoruju. Dlouhodobá spotřeba za 14 měsíců je pořád kolem 7l. Největí spotřebu jsem na jedný nádri kolem 8l měl v zimě, při časté jízdě na nedostatečně propluhovaných silnicích.
|
|
12.07.2012 14:11 -
Re: Spotřeba - veobecně
|
2491589
|
|
TomasT
|
Město: Praha 15, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SX Break | Počet příspěvků: 1470 |
|
|
Já to minulý týden v těch největích vedrech poznal. Na cestě kde se mi normálně ukazuje průměr kolem 4,5 tak jsem jel najednou za 5. Ale vůbec těch 1/2 litru navíc nelituju, pečené mám rád kuřátka, ne sebe .
Já to minulý týden v těch největích vedrech poznal. Na cestě kde se mi normálně ukazuje průměr kolem 4,5 tak jsem jel najednou za 5. Ale vůbec těch 1/2 litru navíc nelituju, pečené mám rád kuřátka, ne sebe :-d .
|
|
| |
|
|