| | |
09.07.2012 22:30 -
Re: Spotřeba - veobecně
|
2491051
|
|
máca
|
|
|
no tempomat mne neuchvátil a pouívat ho moc nebudu a se spotřebou jsemn spokojená. A vo tom to je ne.
no tempomat mne neuchvátil a pouívat ho moc nebudu a se spotřebou jsemn spokojená. A vo tom to je ne.:-))))
|
|
09.07.2012 22:33 -
Re: Spotřeba - veobecně
|
2491052
|
|
Mikra
|
Město: Velké Hamry, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive Break | Počet příspěvků: 3730 |
|
|
Tempomat mě naopak nejdřív uchvátil, ale postupem času ho pouívám čím dál tím míň. Mám toti potíe udret se v autě vzhůru. Jsem schopnej usnout jetě před rozjezdem . Ale na delí trasy, hlavně na dálnici, to je parádička.
Tempomat mě naopak nejdřív uchvátil, ale postupem času ho pouívám čím dál tím míň. Mám toti potíe udret se v autě vzhůru. Jsem schopnej usnout jetě před rozjezdem :-). Ale na delí trasy, hlavně na dálnici, to je parádička.
|
|
09.07.2012 22:43 -
Re: Spotřeba - veobecně
|
2491058
|
|
dwarf
|
Město: Zvolen, Auto: Jeep Commander | Počet příspěvků: 84 |
|
|
Keď som kupoval auto, bol tempomat podmienka. Keď idem na sluobnej fabke bez tempomatu, tam ma bolí lítko . A ís do talianska / čo ma čaká za 18 dní / asi by som priiel o nohu. 6ka rýchlos, tempomat a zobudte ma pri mori
Keď som kupoval auto, bol tempomat podmienka. Keď idem na sluobnej fabke bez tempomatu, tam ma bolí lítko :-p. A ís do talianska / čo ma čaká za 18 dní / asi by som priiel o nohu. 6ka rýchlos, tempomat a zobudte ma pri mori :-d
|
|
09.07.2012 22:54 -
Re: Spotřeba - veobecně
|
2491061
|
|
Hanz 397
|
|
|
No a já zas přispěju dalí hrůzou- Č.K.-Ml.boleslav a z5 ílených 8,7 l/100km. Jak já to dělám ? Asi to budu muset přestat sledovat. Jinak jetě k tomu OT s tempomatem,já ho docela pouívám,mám automat a kdyby byly rovný silnice(=bez zatáček) tak bych ocenil i zaráku na volant .
No a já zas přispěju dalí hrůzou- Č.K.-Ml.boleslav a z5 ílených 8,7 l/100km. Jak já to dělám :-o ? Asi to budu muset přestat sledovat. Jinak jetě k tomu OT s tempomatem,já ho docela pouívám,mám automat a kdyby byly rovný silnice(=bez zatáček) tak bych ocenil i zaráku na volant :-d .
|
|
09.07.2012 22:54 -
Re: Spotřeba - veobecně
|
2491062
|
|
dwarf
|
Město: Zvolen, Auto: Jeep Commander | Počet příspěvků: 84 |
|
|
som zlenivel ale bez si uz ani neviem predstavit, akurat omezovac nepouzivam odkedy som skoro bural
som zlenivel :-d ale bez si uz ani neviem predstavit, akurat omezovac nepouzivam odkedy som skoro bural :nevim
|
|
09.07.2012 23:00 -
Re: Spotřeba - veobecně
|
2491064
|
|
Mikra
|
Město: Velké Hamry, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive Break | Počet příspěvků: 3730 |
|
|
jj omezovač a brzdy - to jenom zdruje.
jj omezovač a brzdy - to jenom zdruje. :-)
|
|
09.07.2012 23:16 -
Re: Spotřeba - veobecně
|
2491065
|
|
JirkaR
|
Město: Praha 9-Vinoř, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) Tourer | Počet příspěvků: 65 |
|
|
S fyzikálního pohledu je u úsporných motorů spotřeba závislá zejména na rychlosti. Na přemístění z bodu A do bodu B, které jsou stejně vysoko ádnou energii nepotřebujeme. Tj. spotřebovaná energie je zejména spotřeba díky tření pneumatik a odporu vzduchu. Něco málo je klimatizace světla. To je konstantní spotřeba, naopak s rychlostí průměr na ujetí stejné vzdálenosti klesá. Něco je závislé na otáčkách motoru, protoe se maří čast kynetické energie pístů. Něco dá styl jízdy, zejména brzdění. Něco dá závislost účinnosti motorů na výkonu a otáčkách. Do budoucna se zdokonolováním motorů to bude ale čím dál větí poměr jen jen rychlosti. Ji dnes je to od 80km nahoru téměř lineární křivka zhruba 0,5l/10km (alespoň u mého motoru) PS:Zatím nejnií co jsem dosáhl na dlohé trati je 3,7l/100km při 90km/h.
S fyzikálního pohledu je u úsporných motorů spotřeba závislá zejména na rychlosti. Na přemístění z bodu A do bodu B, které jsou stejně vysoko ádnou energii nepotřebujeme. Tj. spotřebovaná energie je zejména spotřeba díky tření pneumatik a odporu vzduchu. Něco málo je klimatizace světla. To je konstantní spotřeba, naopak s rychlostí průměr na ujetí stejné vzdálenosti klesá. Něco je závislé na otáčkách motoru, protoe se maří čast kynetické energie pístů. Něco dá styl jízdy, zejména brzdění. Něco dá závislost účinnosti motorů na výkonu a otáčkách. Do budoucna se zdokonolováním motorů to bude ale čím dál větí poměr jen jen rychlosti. Ji dnes je to od 80km nahoru téměř lineární křivka zhruba 0,5l/10km (alespoň u mého motoru) PS:Zatím nejnií co jsem dosáhl na dlohé trati je 3,7l/100km při 90km/h.
|
|
09.07.2012 23:27 -
Re: Spotřeba - veobecně
|
2491066
|
|
MS02
|
Město: Pha, Auto: Citroën C5 I 2.2HDi SX Break | Počet příspěvků: 230 |
|
|
No, s vyrokem "s rychlostí průměr na ujetí stejné vzdálenosti klesá" bych byl hodne opatrny. Precejen tu figuruje ta druha mocnina rychlosti a asi vsichni vime jak vypada parabola... Najednou to ta krivka vezme prudce k nebi a leti Jasne, nekde ma ten motor/auto optimum. Cca v 90? Linearni uz tam pak ale neni nic. A "kyneticka"? Fuj!
No, s vyrokem "s rychlostí průměr na ujetí stejné vzdálenosti klesá" bych byl hodne opatrny. Precejen tu figuruje ta druha mocnina rychlosti a asi vsichni vime jak vypada parabola... Najednou to ta krivka vezme prudce k nebi a leti ;-) Jasne, nekde ma ten motor/auto optimum. Cca v 90? Linearni uz tam pak ale neni nic. A "kyneticka"? Fuj!
|
|
10.07.2012 06:04 -
Re: Spotřeba - veobecně
|
2491080
|
|
JirkaR
|
Město: Praha 9-Vinoř, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) Tourer | Počet příspěvků: 65 |
|
|
Odpor vzduchu roste jiste kvadraticky, ale jeste jsou tam otacky motoru a valive treni. Ta linearni krivka 0.5/10km neni z rovnic ale experimentalniho mereni v rozsahu 80-150km. To minimum je dnes urcite niz nez 90km a pocitam ze se bude stale snizovat. To y byl ulet.
Odpor vzduchu roste jiste kvadraticky, ale jeste jsou tam otacky motoru a valive treni. Ta linearni krivka 0.5/10km neni z rovnic ale experimentalniho mereni v rozsahu 80-150km. To minimum je dnes urcite niz nez 90km a pocitam ze se bude stale snizovat. To y byl ulet.
|
|
10.07.2012 11:00 -
Re: Spotřeba - veobecně
|
2491123
|
|
TomasT
|
Město: Praha 15, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SX Break | Počet příspěvků: 1470 |
|
|
Mikra napsal(a): ...No a k tomu tempomatu. Samozřejmě e z kopce brzdím motorem a to musím tempomat vypnout. Take ádný 1,8 a 2,2l , ale "0".
Pokud brzdí motorem, tak ale nepojede 2km z kopce pořád 100, ale po 300 metrech tam má 80 a musí se zase rozjídět.
Pro mě je primární udrovat stabilní rychlost - a dosáhnout toho s minimální spotřebou.
Při brzdění motorem z mírného kopce nedokáu splnit tu základní podmínku - udret rychlost, take to, e je spotřeba "0" je mi na nic, kdy musím pořád přidávat plyn (= manuální náhrada tempomatu).
Samozřejmě u vás v horách se na to můe koukat jinak, kopce jsou prudí, je potřeba brzdit, ale pro mě platí to co píu.
Teď jsem měřil délku úseku který jezdím "na neutrál" na I/3 při klesání od Miličína do Votic - dle mapy.cz je to souvislých 6,5km - při zařazené rychlosti bych z toho bez přidávání plynu ujel tak max. třetinu.
Pokud brzdí motorem, tak ale nepojede 2km z kopce pořád 100, ale po 300 metrech tam má 80 a musí se zase rozjídět.
Pro mě je primární udrovat stabilní rychlost - a dosáhnout toho s minimální spotřebou.
Při brzdění motorem z mírného kopce nedokáu splnit tu základní podmínku - udret rychlost, take to, e je spotřeba "0" je mi na nic, kdy musím pořád přidávat plyn (= manuální náhrada tempomatu).
Samozřejmě u vás v horách se na to můe koukat jinak, kopce jsou prudí, je potřeba brzdit, ale pro mě platí to co píu.
Teď jsem měřil délku úseku který jezdím "na neutrál" na I/3 při klesání od Miličína do Votic - dle mapy.cz je to souvislých 6,5km - při zařazené rychlosti bych z toho bez přidávání plynu ujel tak max. třetinu.
|
|
10.07.2012 11:47 -
Re: Spotřeba - veobecně
|
2491138
|
|
jruze
|
|
|
TomasT napsal(a): Pokud brzdí motorem, tak ale nepojede 2km z kopce pořád 100, ale po 300 metrech tam má 80 a musí se zase rozjídět.
Pro mě je primární udrovat stabilní rychlost - a dosáhnout toho s minimální spotřebou.
Při brzdění motorem z mírného kopce nedokáu splnit tu základní podmínku - udret rychlost, take to, e je spotřeba "0" je mi na nic, kdy musím pořád přidávat plyn (= manuální náhrada tempomatu).
Samozřejmě u vás v horách se na to můe koukat jinak, kopce jsou prudí, je potřeba brzdit, ale pro mě platí to co píu.
Teď jsem měřil délku úseku který jezdím "na neutrál" na I/3 při klesání od Miličína do Votic - dle mapy.cz je to souvislých 6,5km - při zařazené rychlosti bych z toho bez přidávání plynu ujel tak max. třetinu.
Stačí lehce přidat a spotřeba se pohybuje okolo 1.l do kopce si nepatrně uberu - take ho nevyjedu třeba z původní rychlosti 120Km,ale třeba ve 100Km a tím mi nevyletí mom. spotřeba a tím se dostávám na tu mou průměrku, které nikdo nechce věřit (a nejezdím nějak pomalu)
Ale asi je to odvozeno od stavu a výkonu motoru,od stavu palivové soustavy(hlavně vstřiků)-čím výkonějí motor tím méně ho potřebuje krmit v zátěi - proto se u silných motorů tolik neprojevuje rozdíl spotřeby.
Stačí lehce přidat a spotřeba se pohybuje okolo 1.l do kopce si nepatrně uberu - take ho nevyjedu třeba z původní rychlosti 120Km,ale třeba ve 100Km a tím mi nevyletí mom. spotřeba a tím se dostávám na tu mou průměrku, které nikdo nechce věřit;-) (a nejezdím nějak pomalu)
Ale asi je to odvozeno od stavu a výkonu motoru,od stavu palivové soustavy(hlavně vstřiků)-čím výkonějí motor tím méně ho potřebuje krmit v zátěi - proto se u silných motorů tolik neprojevuje rozdíl spotřeby.
|
|
10.07.2012 12:37 -
Re: Spotřeba - veobecně
|
2491158
|
|
TomasT
|
Město: Praha 15, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SX Break | Počet příspěvků: 1470 |
|
|
jruze napsal(a): Stačí lehce přidat a spotřeba se pohybuje okolo 1...
O tomhle právě mluvím, jedu po dálnici po rovině 100, spotřeba na počítači 3,9; silnice se postupně sklápí dolů, rychlost zůstává, spotřeba klesá - v momentě, kdy se dostanu na 2,0 vím, e je čas vyřadit, auto udrí rychlost i bez podpory motoru. Kdy je kopec prudí, tak se auto rozjede, ale přes 130 se stejně nikde na D1 nedostane, kdy se začne silnice rovnat a auto zpomalí, je čas zařadit rychlost zpět a zapnout zpátky tempomat.
e by lehké zpomalení do kopce uetřilo jetě víc vím, ale to moc neřeím.
O tomhle právě mluvím, jedu po dálnici po rovině 100, spotřeba na počítači 3,9; silnice se postupně sklápí dolů, rychlost zůstává, spotřeba klesá - v momentě, kdy se dostanu na 2,0 vím, e je čas vyřadit, auto udrí rychlost i bez podpory motoru. Kdy je kopec prudí, tak se auto rozjede, ale přes 130 se stejně nikde na D1 nedostane, kdy se začne silnice rovnat a auto zpomalí, je čas zařadit rychlost zpět a zapnout zpátky tempomat.
e by lehké zpomalení do kopce uetřilo jetě víc vím, ale to moc neřeím.
|
|
10.07.2012 13:01 -
Re: Spotřeba - veobecně
|
2491163
|
|
jruze
|
|
|
TomasT napsal(a): O tomhle právě mluvím, jedu po dálnici po rovině 100, spotřeba na počítači 3,9; silnice se postupně sklápí dolů, rychlost zůstává, spotřeba klesá - v momentě, kdy se dostanu na 2,0 vím, e je čas vyřadit, auto udrí rychlost i bez podpory motoru. Kdy je kopec prudí, tak se auto rozjede, ale přes 130 se stejně nikde na D1 nedostane, kdy se začne silnice rovnat a auto zpomalí, je čas zařadit rychlost zpět a zapnout zpátky tempomat.
e by lehké zpomalení do kopce uetřilo jetě víc vím, ale to moc neřeím.
Po vyřazení má větí spotřebu ne kdy jen lehce udruje,nebo nechá zařazeno(jedu před sebou kopec 1Km rychlost 130. - na kopci 120.(momentálka 5,5l) - následně stejné klesání - pod kvaltem udruji rychlost 130Km ( momentálka 0,2 - 0,5l) a výsledná spotřeba kolem 3l) samozřejmě občas přidám při předjídění,prudím rozjídění atd.. a jsem pod 5l kdy si to hlídám dovedu za 4.l
Po vyřazení má větí spotřebu ne kdy jen lehce udruje,nebo nechá zařazeno(jedu před sebou kopec 1Km rychlost 130. - na kopci 120.(momentálka 5,5l) - následně stejné klesání - pod kvaltem udruji rychlost 130Km ( momentálka 0,2 - 0,5l) a výsledná spotřeba kolem 3l) samozřejmě občas přidám při předjídění,prudím rozjídění atd.. a jsem pod 5l kdy si to hlídám dovedu za 4.l;-)
|
|
10.07.2012 19:55 -
Re: Spotřeba - veobecně
|
2491221
|
|
felix81
|
Město: Praha, Auto: C8 2.2 HDi 94kw | Počet příspěvků: 292 |
|
|
Přesně. Vyřazovat je celkem blbina a jetě k tomu nebezpečná. Dýzl f turbu a kokotrailem by měl při zařazené rychlosti, jízdy z kopečka a bez plynu, by neměl spalovat ádné palivo. U zlatejch věčnejch rotačních nebo řadovejch vstřik. čerpadel to tak bylo. Nejsem si a tak 100% jistej zda to tak je i u těch rajlů.
Přesně. Vyřazovat je celkem blbina a jetě k tomu nebezpečná. Dýzl f turbu a kokotrailem by měl při zařazené rychlosti, jízdy z kopečka a bez plynu, by neměl spalovat ádné palivo. U zlatejch věčnejch rotačních nebo řadovejch vstřik. čerpadel to tak bylo. Nejsem si a tak 100% jistej zda to tak je i u těch rajlů.
|
|
10.07.2012 20:57 -
Re: Spotřeba - veobecně
|
2491237
|
|
Henry
|
|
|
TomasT napsal(a): ...Teď jsem měřil délku úseku který jezdím "na neutrál" na I/3 při klesání od Miličína do Votic - dle mapy.cz je to souvislých 6,5km - při zařazené rychlosti bych z toho bez přidávání plynu ujel tak max. třetinu.... V tomhle úseku jezdím přesně takhle rychlost zařadím pouze, kdy musím přibrzdit kvůli těm co jedou "na tempomat", abych nemusel brzdit.
P.S. Tohle téma je vdy přehlídka "odpůrců neutrálu".
V dnení době "informatiky", kadý určitě zná negativa jízdy bez zařazené rychlosti, take rady na toto téma mě přijdou víc ne úsměvné.
...Teď jsem měřil délku úseku který jezdím "na neutrál" na I/3 při klesání od Miličína do Votic - dle mapy.cz je to souvislých 6,5km - při zařazené rychlosti bych z toho bez přidávání plynu ujel tak max. třetinu.... V tomhle úseku jezdím přesně takhle ;-) rychlost zařadím pouze, kdy musím přibrzdit kvůli těm co jedou "na tempomat", abych nemusel brzdit.
P.S. Tohle téma je vdy přehlídka "odpůrců neutrálu".
V dnení době "informatiky", kadý určitě zná negativa jízdy bez zařazené rychlosti, take rady na toto téma mě přijdou víc ne úsměvné.
|
|
10.07.2012 21:14 -
Re: Spotřeba - veobecně
|
2491239
|
|
najk
|
Město: Děčín, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v SX Break | Počet příspěvků: 1537 |
|
|
hele vy experti - měříte rychlost větru, počet kapek za vteřinu padlých na přední sklo, ale teorie je to hezká .... hlavně aby jste dávali pozor při řízení, protoe zatím to vypadá, e největí pozornost věnujete plynovému pedálu
hele vy experti - měříte rychlost větru, počet kapek za vteřinu padlých na přední sklo, ale teorie je to hezká .... hlavně aby jste dávali pozor při řízení, protoe zatím to vypadá, e největí pozornost věnujete plynovému pedálu :-)))):-)))):-))))
|
|
10.07.2012 21:19 -
Re: Spotřeba - veobecně
|
2491240
|
|
Trumpetist
|
Město: Pí, Auto: C6 2,7HDI | Počet příspěvků: 129 |
|
|
najk napsal(a):
To určitě ne, protoe Řidič, ten tvrdej chlebá má
To určitě ne, protoe Řidič, ten tvrdej chlebá má
|
|
10.07.2012 21:25 -
Re: Spotřeba - veobecně
|
2491243
|
|
Hanz 397
|
|
|
felix81 napsal(a): Přesně. Vyřazovat je celkem blbina a jetě k tomu nebezpečná. Dýzl f turbu a kokotrailem by měl při zařazené rychlosti, jízdy z kopečka a bez plynu, by neměl spalovat ádné palivo. U zlatejch věčnejch rotačních nebo řadovejch vstřik. čerpadel to tak bylo. Nejsem si a tak 100% jistej zda to tak je i u těch rajlů.
Blbost to je-souhlas,rail při vyích otáčkách ne volnoběh(nevím přesně kolik) bez plynu jede zadaxe-souhlas,ale rozdělovací(nebo řadový) NEelektricky ovládané čerpadlo nedává jen kdy motor stojí. Jinak pořád sype aspoň minimální dodávku,kdy se motor točí a nemá nohu,nebo cokoliv jiného na plynu.
Blbost to je-souhlas,rail při vyích otáčkách ne volnoběh(nevím přesně kolik) bez plynu jede zadaxe-souhlas,ale rozdělovací(nebo řadový) NEelektricky ovládané čerpadlo nedává jen kdy motor stojí. Jinak pořád sype aspoň minimální dodávku,kdy se motor točí a nemá nohu,nebo cokoliv jiného na plynu.
|
|
| |
|
|