Jméno
Heslo
Trvale přihlásit 
Nová registrace
Èesky English
Vyhledávání
Rozšírené ...

 

 Diskuzní fórum / Všeobecná NE-technická diskuze o C5 / Spotřeba - všeobecně
|< < 1 ... 31 32 33 34 35 36 37 ... 94 > >|
09.07.2012 22:30 - Re: Spotřeba - všeobecně 2491051
máca
Město: Málkov u Suchomast, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW)Počet příspěvků: 864

U??vate? Poslat soukromou zprávu
no tempomat mne neuchvátil a používat ho moc nebudu a se spotřebou jsemn spokojená. A vo tom to je ne.

09.07.2012 22:33 - Re: Spotřeba - všeobecně 2491052
Mikra
Město: Velké Hamry, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 3730

Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
Tempomat mě naopak nejdřív uchvátil, ale postupem času ho používám čím dál tím míň. Mám totiž potíže udržet se v autě vzhůru. Jsem schopnej usnout ještě před rozjezdem . Ale na delší trasy, hlavně na dálnici, to je parádička.

09.07.2012 22:42 - Re: Spotřeba - všeobecně 2491056
máca
Město: Málkov u Suchomast, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW)Počet příspěvků: 864

U??vate? Poslat soukromou zprávu
Mikra napsal(a):
Tempomat mě naopak nejdřív uchvátil, ale postupem času ho používám čím dál tím míň. Mám totiž potíže udržet se v autě vzhůru. Jsem schopnej usnout ještě před rozjezdem . Ale na delší trasy, hlavně na dálnici, to je parádička.



no nevím, nemám ráda automat a tempomat mi to obzvláště na dálnici připomníná.Mám ráda auto pod svou rukou nebo nohou.Každý to bere jinak, ale pro mne je to dobrá věc akorát na to, abych nejela moc přes povolenou rychlost a neztratila body.

09.07.2012 22:43 - Re: Spotřeba - všeobecně 2491058
dwarf
Město: Zvolen, Auto: Jeep CommanderPočet příspěvků: 84

99 Poslat soukromou zprávu
Keď som kupoval auto, bol tempomat podmienka. Keď idem na služobnej fabke bez tempomatu, tam ma bolí lítko . A ís do talianska / čo ma čaká za 18 dní / asi by som prišiel o nohu. 6ka rýchlos, tempomat a zobudte ma pri mori

09.07.2012 22:50 - Re: Spotřeba - všeobecně 2491060
máca
Město: Málkov u Suchomast, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW)Počet příspěvků: 864

U??vate? Poslat soukromou zprávu
dwarf napsal(a):
Keď som kupoval auto, bol tempomat podmienka. Keď idem na služobnej fabke bez tempomatu, tam ma bolí lítko . A ís do talianska / čo ma čaká za 18 dní / asi by som prišiel o nohu. 6ka rýchlos, tempomat a zobudte ma pri mori


no to proto, ýe to je fabka ne?V citronu to nehrozí, záleží, jak tam tu nohu mᚠhehe?

09.07.2012 22:54 - Re: Spotřeba - všeobecně 2491061
Hanz 397
Město: Česká Kamenice, Auto: Peugeot 508 SW GTPočet příspěvků: 2443

U??vate? Poslat soukromou zprávu
No a já zas přispěju další hrůzou- Č.K.-Ml.boleslav a z5 šílených 8,7 l/100km. Jak já to dělám ? Asi to budu muset přestat sledovat. Jinak ještě k tomu OT s tempomatem,já ho docela používám,mám automat a kdyby byly rovný silnice(=bez zatáček) tak bych ocenil i zarážku na volant .

09.07.2012 22:54 - Re: Spotřeba - všeobecně 2491062
dwarf
Město: Zvolen, Auto: Jeep CommanderPočet příspěvků: 84

99 Poslat soukromou zprávu
som zlenivel ale bez si uz ani neviem predstavit, akurat omezovac nepouzivam odkedy som skoro bural

09.07.2012 23:00 - Re: Spotřeba - všeobecně 2491064
Mikra
Město: Velké Hamry, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 3730

Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
jj omezovač a brzdy - to jenom zdržuje.

09.07.2012 23:16 - Re: Spotřeba - všeobecně 2491065
JirkaR
Město: Praha 9-Vinoř, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) TourerPočet příspěvků: 65

99 Poslat soukromou zprávu
S fyzikálního pohledu je u úsporných motorů spotřeba závislá zejména na rychlosti. Na přemístění z bodu A do bodu B, které jsou stejně vysoko žádnou energii nepotřebujeme. Tj. spotřebovaná energie je zejména spotřeba díky tření pneumatik a odporu vzduchu. Něco málo je klimatizace světla. To je konstantní spotřeba, naopak s rychlostí průměr na ujetí stejné vzdálenosti klesá. Něco je závislé na otáčkách motoru, protože se maří čast kynetické energie pístů. Něco dá styl jízdy, zejména brzdění. Něco dá závislost účinnosti motorů na výkonu a otáčkách. Do budoucna se zdokonolováním motorů to bude ale čím dál větší poměr jen jen rychlosti. Již dnes je to od 80km nahoru téměř lineární křivka zhruba 0,5l/10km (alespoň u mého motoru) PS:Zatím nejnižší co jsem dosáhl na dlohé trati je 3,7l/100km při 90km/h.

09.07.2012 23:27 - Re: Spotřeba - všeobecně 2491066
MS02
Město: Pha, Auto: Citroën C5 I 2.2HDi SX BreakPočet příspěvků: 230
99 Poslat soukromou zprávu
No, s vyrokem "s rychlostí průměr na ujetí stejné vzdálenosti klesá" bych byl hodne opatrny. Precejen tu figuruje ta druha mocnina rychlosti a asi vsichni vime jak vypada parabola... Najednou to ta krivka vezme prudce k nebi a leti Jasne, nekde ma ten motor/auto optimum. Cca v 90? Linearni uz tam pak ale neni nic. A "kyneticka"? Fuj!

10.07.2012 06:04 - Re: Spotřeba - všeobecně 2491080
JirkaR
Město: Praha 9-Vinoř, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) TourerPočet příspěvků: 65

99 Poslat soukromou zprávu
Odpor vzduchu roste jiste kvadraticky, ale jeste jsou tam otacky motoru a valive treni. Ta linearni krivka 0.5/10km neni z rovnic ale experimentalniho mereni v rozsahu 80-150km. To minimum je dnes urcite niz nez 90km a pocitam ze se bude stale snizovat. To y byl ulet.

10.07.2012 11:00 - Re: Spotřeba - všeobecně 2491123
TomasT
Město: Praha 15, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SX BreakPočet příspěvků: 1470
99 Poslat soukromou zprávu
Mikra napsal(a):
...No a k tomu tempomatu. Samozřejmě že z kopce brzdím motorem a to musím tempomat vypnout. Takže žádný 1,8 až 2,2l , ale "0".

Pokud brzdíš motorem, tak ale nepojedeš 2km z kopce pořád 100, ale po 300 metrech tam mᚠ80 a musíš se zase rozjíždět.
Pro mě je primární udržovat stabilní rychlost - a dosáhnout toho s minimální spotřebou.
Při brzdění motorem z mírného kopce nedokážu splnit tu základní podmínku - udržet rychlost, takže to, že je spotřeba "0" je mi na nic, když musím pořád přidávat plyn (= manuální náhrada tempomatu).
Samozřejmě u vás v horách se na to můžeš koukat jinak, kopce jsou prudší, je potřeba brzdit, ale pro mě platí to co píšu.
Teď jsem měřil délku úseku který jezdím "na neutrál" na I/3 při klesání od Miličína do Votic - dle mapy.cz je to souvislých 6,5km - při zařazené rychlosti bych z toho bez přidávání plynu ujel tak max. třetinu.

10.07.2012 11:47 - Re: Spotřeba - všeobecně 2491138
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 11800

U??vate? Poslat soukromou zprávu
TomasT napsal(a):
Pokud brzdíš motorem, tak ale nepojedeš 2km z kopce pořád 100, ale po 300 metrech tam mᚠ80 a musíš se zase rozjíždět.
Pro mě je primární udržovat stabilní rychlost - a dosáhnout toho s minimální spotřebou.
Při brzdění motorem z mírného kopce nedokážu splnit tu základní podmínku - udržet rychlost, takže to, že je spotřeba "0" je mi na nic, když musím pořád přidávat plyn (= manuální náhrada tempomatu).
Samozřejmě u vás v horách se na to můžeš koukat jinak, kopce jsou prudší, je potřeba brzdit, ale pro mě platí to co píšu.
Teď jsem měřil délku úseku který jezdím "na neutrál" na I/3 při klesání od Miličína do Votic - dle mapy.cz je to souvislých 6,5km - při zařazené rychlosti bych z toho bez přidávání plynu ujel tak max. třetinu.


Stačí lehce přidat a spotřeba se pohybuje okolo 1.l do kopce si nepatrně uberu - takže ho nevyjedu třeba z původní rychlosti 120Km,ale třeba ve 100Km a tím mi nevyletí mom. spotřeba a tím se dostávám na tu mou průměrku, které nikdo nechce věřit (a nejezdím nějak pomalu)
Ale asi je to odvozeno od stavu a výkonu motoru,od stavu palivové soustavy(hlavně vstřiků)-čím výkonější motor tím méně ho potřebuješ krmit v zátěži - proto se u silných motorů tolik neprojevuje rozdíl spotřeby.

10.07.2012 12:37 - Re: Spotřeba - všeobecně 2491158
TomasT
Město: Praha 15, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SX BreakPočet příspěvků: 1470
99 Poslat soukromou zprávu
jruze napsal(a):
Stačí lehce přidat a spotřeba se pohybuje okolo 1...

O tomhle právě mluvím, jedu po dálnici po rovině 100, spotřeba na počítači 3,9; silnice se postupně sklápí dolů, rychlost zůstává, spotřeba klesá - v momentě, kdy se dostanu na 2,0 vím, že je čas vyřadit, auto udrží rychlost i bez podpory motoru. Když je kopec prudší, tak se auto rozjede, ale přes 130 se stejně nikde na D1 nedostane, když se začne silnice rovnat a auto zpomalí, je čas zařadit rychlost zpět a zapnout zpátky tempomat.
Že by lehké zpomalení do kopce ušetřilo ještě víc vím, ale to moc neřeším.

10.07.2012 13:01 - Re: Spotřeba - všeobecně 2491163
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 11800

U??vate? Poslat soukromou zprávu
TomasT napsal(a):
O tomhle právě mluvím, jedu po dálnici po rovině 100, spotřeba na počítači 3,9; silnice se postupně sklápí dolů, rychlost zůstává, spotřeba klesá - v momentě, kdy se dostanu na 2,0 vím, že je čas vyřadit, auto udrží rychlost i bez podpory motoru. Když je kopec prudší, tak se auto rozjede, ale přes 130 se stejně nikde na D1 nedostane, když se začne silnice rovnat a auto zpomalí, je čas zařadit rychlost zpět a zapnout zpátky tempomat.
Že by lehké zpomalení do kopce ušetřilo ještě víc vím, ale to moc neřeším.


Po vyřazení mᚠvětší spotřebu než když jen lehce udržuješ,nebo nechᚠzařazeno(jedu před sebou kopec 1Km rychlost 130. - na kopci 120.(momentálka 5,5l) - následně stejné klesání - pod kvaltem udržuji rychlost 130Km ( momentálka 0,2 - 0,5l) a výsledná spotřeba kolem 3l) samozřejmě občas přidám při předjíždění,prudším rozjíždění atd.. a jsem pod 5l když si to hlídám dovedu za 4.l

10.07.2012 19:55 - Re: Spotřeba - všeobecně 2491221
felix81
Město: Praha, Auto: C8 2.2 HDi 94kwPočet příspěvků: 292

99 Poslat soukromou zprávu
Přesně. Vyřazovat je celkem blbina a ještě k tomu nebezpečná. Dýzl f turbu a kokotrailem by měl při zařazené rychlosti, jízdy z kopečka a bez plynu, by neměl spalovat žádné palivo. U zlatejch věčnejch rotačních nebo řadovejch vstřik. čerpadel to tak bylo. Nejsem si až tak 100% jistej zda to tak je i u těch rajlů.

10.07.2012 20:57 - Re: Spotřeba - všeobecně 2491237
Henry
Město: Hradec Kralove, Auto: Citroën C5 I 2.0i 16v X BreakPočet příspěvků: 258
99 Poslat soukromou zprávu
TomasT napsal(a):
...Teď jsem měřil délku úseku který jezdím "na neutrál" na I/3 při klesání od Miličína do Votic - dle mapy.cz je to souvislých 6,5km - při zařazené rychlosti bych z toho bez přidávání plynu ujel tak max. třetinu....
V tomhle úseku jezdím přesně takhle rychlost zařadím pouze, když musím přibrzdit kvůli těm co jedou "na tempomat", abych nemusel brzdit.
P.S. Tohle téma je vždy přehlídka "odpůrců neutrálu".
V dnešní době "informatiky", každý určitě zná negativa jízdy bez zařazené rychlosti, takže rady na toto téma mě přijdou víc než úsměvné.

10.07.2012 21:14 - Re: Spotřeba - všeobecně 2491239
najk
Město: Děčín, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v SX BreakPočet příspěvků: 1537

99 Poslat soukromou zprávu
hele vy experti - měříte rychlost větru, počet kapek za vteřinu padlých na přední sklo, ale teorie je to hezká .... hlavně aby jste dávali pozor při řízení, protože zatím to vypadá, že největší pozornost věnujete plynovému pedálu

10.07.2012 21:19 - Re: Spotřeba - všeobecně 2491240
Trumpetist
Město: P횝, Auto: C6 2,7HDIPočet příspěvků: 128
U??vate? Poslat soukromou zprávu
najk napsal(a):
hele vy experti - měříte rychlost větru, počet kapek za vteřinu padlých na přední sklo, ale teorie je to hezká .... hlavně aby jste dávali pozor při řízení, protože zatím to vypadá, že největší pozornost věnujete plynovému pedálu

To určitě ne, protože Řidič, ten tvrdej chlebá má

10.07.2012 21:25 - Re: Spotřeba - všeobecně 2491243
Hanz 397
Město: Česká Kamenice, Auto: Peugeot 508 SW GTPočet příspěvků: 2443

U??vate? Poslat soukromou zprávu
felix81 napsal(a):
Přesně. Vyřazovat je celkem blbina a ještě k tomu nebezpečná. Dýzl f turbu a kokotrailem by měl při zařazené rychlosti, jízdy z kopečka a bez plynu, by neměl spalovat žádné palivo. U zlatejch věčnejch rotačních nebo řadovejch vstřik. čerpadel to tak bylo. Nejsem si až tak 100% jistej zda to tak je i u těch rajlů.

Blbost to je-souhlas,rail při vyšších otáčkách než volnoběh(nevím přesně kolik) bez plynu jede zadaxe-souhlas,ale rozdělovací(nebo řadový) NEelektricky ovládané čerpadlo nedává jen když motor stojí. Jinak pořád sype aspoň minimální dodávku,když se motor točí a nemᚠnohu,nebo cokoliv jiného na plynu.

|< < 1 ... 31 32 33 34 35 36 37 ... 94 > >|


  
Uživatelé online  
Nejnovější příspěvky  
Inzerce  
Obrázky  
Š 2007-2017 :: by c5club,optimalizováno pro rozlišení 1024x768, Firefox, Kontakt/Administrator