| | |
22.06.2012 00:09 -
Re: Spotřeba - veobecně
|
2486584
|
|
Gabo
|
Město: Nitra, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v SX | Počet příspěvků: 81 |
|
|
JirkaR napsal(a): Je to vse jen o stylu jizdy a rychlosti. Experimentane jsem zjistil, ze od 80km/h az po150km/h je to zhruba 0.5l/10km. Mel jsem tu trpelivost jet do Stuttgartu 90-100km/h a spotreba 3.7l viz priloha. (vcetne prujezdu Prahy a Stuttgartu)
Preboha, to si ako jazdil? Ja najmensiu priemerku som mal, ked som siel na okreske 70-80 za nakladakom, celu dobu na stvorke (2000ot.), spotreba okolo 4,0l. Ak si sa snazil co najviac na najvyssom stupni, to tiez nie je dobre. Dlhodobo pod 1600ot. nejazdim.
Preboha, to si ako jazdil? :-o Ja najmensiu priemerku som mal, ked som siel na okreske 70-80 za nakladakom, celu dobu na stvorke (2000ot.), spotreba okolo 4,0l. Ak si sa snazil co najviac na najvyssom stupni, to tiez nie je dobre. Dlhodobo pod 1600ot. nejazdim. :palec
|
|
22.06.2012 06:28 -
Re: Spotřeba - veobecně
|
2486593
|
|
roman-jc
|
Město: Jičín, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.2 HDi 16V 204k (150kW) | Počet příspěvků: 58 |
|
|
gabo má naprostou pravdu,vichni etřílkové,kteří se snaí jezdit úsporně,tak mají problémy s turbem ( zalepené lopatky na proměnnou geometrií,zanesený fap)a brečej co je to bude stát,pak nechápu proč mají přeplňované motory? ja řiká gabo,nad 1600 ot/min značka ideál,nehledě na to,e bych jim přál jet s kamionem za takovým etřílkem,který se nedá na normální silnici předjet. dnení motory jsou konstruovány na vyí otáčky,tak proč jich nevyuít,vdy krouáky u těhle motorů jsou někde okolo 2500 ot,tam má motor největí sílu a nejnií spotřebu,ta tam jsou doby kdy nafáky točili okolo 3000 ot max,bohuel dnes je konstrukce motorů úplně jiná,tak nevim proč motor trápit v nízkých otáčkách za cenu o 0,5 l/100km nií spotřeby ,omlouvam se jstli jsem se někoho dotknul,ale připadá mi to jako závody,kdo za nejmíň
gabo má naprostou pravdu,vichni etřílkové,kteří se snaí jezdit úsporně,tak mají problémy s turbem ( zalepené lopatky na proměnnou geometrií,zanesený fap)a brečej co je to bude stát,pak nechápu proč mají přeplňované motory? ja řiká gabo,nad 1600 ot/min značka ideál,nehledě na to,e bych jim přál jet s kamionem za takovým etřílkem,který se nedá na normální silnici předjet. dnení motory jsou konstruovány na vyí otáčky,tak proč jich nevyuít,vdy krouáky u těhle motorů jsou někde okolo 2500 ot,tam má motor největí sílu a nejnií spotřebu,ta tam jsou doby kdy nafáky točili okolo 3000 ot max,bohuel dnes je konstrukce motorů úplně jiná,tak nevim proč motor trápit v nízkých otáčkách za cenu o 0,5 l/100km nií spotřeby :nevim:nevim:nevim,omlouvam se jstli jsem se někoho dotknul;-),ale připadá mi to jako závody,kdo za nejmíň :-)))):palec
|
|
22.06.2012 06:37 -
Re: Spotřeba - veobecně
|
2486594
|
|
vilous
|
Město: Praha, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) Tourer | Počet příspěvků: 1256 |
|
|
Naprostý souhlas. Jene výrobci do nových aut cpou indikátory doporučující řazení obvykle nějakou vícebarevnou kontrolkou. K tomu jsou v novinách masově rady od motoristických "specialistů". Tím vyrůstá generace řidičů, která se bude rozjídět na volnoběh na pětku a při 1000 otáčkách dá estku. Uetří 10% paliva a ve druhém roce vymění dvouhmotu, turbo, FAP... Navíc se v takovém autě fajn jede, protoe kastle fajnově duní.
Naprostý souhlas. Jene výrobci do nových aut cpou indikátory doporučující řazení obvykle nějakou vícebarevnou kontrolkou. K tomu jsou v novinách masově rady od motoristických "specialistů". Tím vyrůstá generace řidičů, která se bude rozjídět na volnoběh na pětku a při 1000 otáčkách dá estku. Uetří 10% paliva a ve druhém roce vymění dvouhmotu, turbo, FAP... Navíc se v takovém autě fajn jede, protoe kastle fajnově duní.
|
|
22.06.2012 06:55 -
Re: Spotřeba - veobecně
|
2486596
|
|
Pablik1
|
Město: Ostrava, Auto: Citroën C5 I 2.2HDi Exclusive Break | Počet příspěvků: 731 |
|
|
roman-jc napsal(a): 1-června jsem dostal nové sluební vozidlo C5 tourer 3.0hdi,po cca 2500km průměrná spotřeba mezi 7-7,5l ,běné jízdy po okreskách a dálnici.Jak píe mikra,proč se po dálnici plazit za cenu,e tady můu napsat,jezdim za 5l ????,myslim,e těch pár korun navíc stojí za to svezení, nevim jestli půjde spotřeba dolů,ale na druhou stranu na takový motor dobrý ,zatim velká spokojenost s motorem,táhne jako čert,no a chudáci koncerňáci,co si myslí,e jim to jede.Můu vám říct nejede jim to bohuel já jen tech.otázečka.kolikpak bylo těch koncerňáku ve 3-litru???
1-června jsem dostal nové sluební vozidlo C5 tourer 3.0hdi,po cca 2500km průměrná spotřeba mezi 7-7,5l:palec,běné jízdy po okreskách a dálnici.Jak píe mikra,proč se po dálnici plazit za cenu,e tady můu napsat,jezdim za 5l ????,myslim,e těch pár korun navíc stojí za to svezení, ;-)nevim jestli půjde spotřeba dolů,ale na druhou stranu na takový motor dobrý:palec,zatim velká spokojenost s motorem,táhne jako čert,no a chudáci koncerňáci,co si myslí,e jim to jede.Můu vám říct nejede jim to :-d:palec bohuel;-) já jen tech.otázečka.kolikpak bylo těch koncerňáku ve 3-litru???
|
|
22.06.2012 08:17 -
Re: Spotřeba - veobecně
|
2486598
|
|
roman-jc
|
Město: Jičín, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.2 HDi 16V 204k (150kW) | Počet příspěvků: 58 |
|
|
bohuel koncern dělá v benzínu pouze 2,8 v6 a nic moc,no a potom 2,5 v6 tdi,bohuel ,myslim,e tu byla poloená otázka netýkající se 3,0 l,ale vyuití výkonu motoru a otáček né objemu,vechny motory pouívají (psa)křivku krotícího momentu jako parabolu,tudí na jejím vrcholu je motor nejůspornějí a má i malou spotřebu,je zavádějící koukat na výkon v kw/ps,tento výkon je vdy uváděn v nejvyích otáčká,chtěl bych vidět někoho,kdo tak jezdí( mimo závodníků),důleité je se hlavně podívat,v jakých otáčkách a kdy je nejvyí kroutící moment. To hodně napoví o tom,jak motor pojede a jak se bude chovat,zatím jsem neviděl,e by u osobáků byl krouák od 1000 ot/min,vdy nastupuje !!!! od 1400-1600 ot/mi !!,vrchol má někde v rozmezí 2500-2900 ot/ min,netýká se motorů s plochou křivkou,kde je nástup v 1500 - max ot/min,co má v6 3.0 hdi
bohuel koncern dělá v benzínu pouze 2,8 v6 a nic moc,no a potom 2,5 v6 tdi,bohuel ,myslim,e tu byla poloená otázka netýkající se 3,0 l,ale vyuití výkonu motoru a otáček né objemu,vechny motory pouívají (psa)křivku krotícího momentu jako parabolu,tudí na jejím vrcholu je motor nejůspornějí a má i malou spotřebu,je zavádějící koukat na výkon v kw/ps,tento výkon je vdy uváděn v nejvyích otáčká,chtěl bych vidět někoho,kdo tak jezdí( mimo závodníků:-))))),důleité je se hlavně podívat,v jakých otáčkách a kdy je nejvyí kroutící moment. To hodně napoví o tom,jak motor pojede a jak se bude chovat,zatím jsem neviděl,e by u osobáků byl krouák od 1000 ot/min,vdy nastupuje !!!! od 1400-1600 ot/mi !!,vrchol má někde v rozmezí 2500-2900 ot/ min,netýká se motorů s plochou křivkou,kde je nástup v 1500 - max ot/min,co má v6 3.0 hdi :palec
|
|
22.06.2012 11:16 -
Re: Spotřeba - veobecně
|
2486610
|
|
Pablik1
|
Město: Ostrava, Auto: Citroën C5 I 2.2HDi Exclusive Break | Počet příspěvků: 731 |
|
|
roman-jc napsal(a): bohuel koncern dělá v benzínu pouze 2,8 v6 a nic moc,no a potom 2,5 v6 tdi,bohuel ,myslim,e tu byla poloená otázka netýkající se 3,0 l,ale vyuití výkonu motoru a otáček né objemu,vechny motory pouívají (psa)křivku krotícího momentu jako parabolu,tudí na jejím vrcholu je motor nejůspornějí a má i malou spotřebu,je zavádějící koukat na výkon v kw/ps,tento výkon je vdy uváděn v nejvyích otáčká,chtěl bych vidět někoho,kdo tak jezdí( mimo závodníků ),důleité je se hlavně podívat,v jakých otáčkách a kdy je nejvyí kroutící moment. To hodně napoví o tom,jak motor pojede a jak se bude chovat,zatím jsem neviděl,e by u osobáků byl krouák od 1000 ot/min,vdy nastupuje !!!! od 1400-1600 ot/mi !!,vrchol má někde v rozmezí 2500-2900 ot/ min,netýká se motorů s plochou křivkou,kde je nástup v 1500 - max ot/min,co má v6 3.0 hdi nemluvím o křivkách+výkonech+spotřebě(vím jak jezdí tdi+jejich spotřeba) ale poslední věta:a chudáci koncerňáci,si myslí e jim to jede.Můu vám říct nejede jim to-bohuel...no ale je to vlákno o spotřebě tak se motám kolem 7litrů s těkou nohou(sice nevím proč těká-nikam si tím nepomůu ale to je umák...)
bohuel koncern dělá v benzínu pouze 2,8 v6 a nic moc,no a potom 2,5 v6 tdi,bohuel ,myslim,e tu byla poloená otázka netýkající se 3,0 l,ale vyuití výkonu motoru a otáček né objemu,vechny motory pouívají (psa)křivku krotícího momentu jako parabolu,tudí na jejím vrcholu je motor nejůspornějí a má i malou spotřebu,je zavádějící koukat na výkon v kw/ps,tento výkon je vdy uváděn v nejvyích otáčká,chtěl bych vidět někoho,kdo tak jezdí( mimo závodníků:-))))),důleité je se hlavně podívat,v jakých otáčkách a kdy je nejvyí kroutící moment. To hodně napoví o tom,jak motor pojede a jak se bude chovat,zatím jsem neviděl,e by u osobáků byl krouák od 1000 ot/min,vdy nastupuje !!!! od 1400-1600 ot/mi !!,vrchol má někde v rozmezí 2500-2900 ot/ min,netýká se motorů s plochou křivkou,kde je nástup v 1500 - max ot/min,co má v6 3.0 hdi :palec nemluvím o křivkách+výkonech+spotřebě(vím jak jezdí tdi+jejich spotřeba) ale poslední věta:a chudáci koncerňáci,si myslí e jim to jede.Můu vám říct nejede jim to-bohuel...no ale je to vlákno o spotřebě tak se motám kolem 7litrů s těkou nohou(sice nevím proč těká-nikam si tím nepomůu ale to je umák...)
|
|
22.06.2012 13:35 -
Re: Spotřeba - veobecně
|
2486654
|
|
tief
|
|
|
Jenom mala poznamka, nejnizsi spotrebu ma auto pri spicke kroutaku jenom pri akceleraci ( probiha nejefektivnejsi promena energie ) , jinak plati nizsi otacky = nizsi spotreba ...
Jenom mala poznamka, nejnizsi spotrebu ma auto pri spicke kroutaku jenom pri akceleraci ( probiha nejefektivnejsi promena energie ) , jinak plati nizsi otacky = nizsi spotreba ...
|
|
22.06.2012 17:45 -
Re: Spotřeba - veobecně
|
2486716
|
|
jruze
|
|
|
Spotřeba Praha - Podlesí 4l/100km
Spotřeba Praha - Podlesí 4l/100km;-)
|
|
22.06.2012 19:40 -
Re: Spotřeba - veobecně
|
2486780
|
|
.45acp
|
|
|
Tak to nám to bude na srazu taky moct poladit, aby nám to rekuperovalo!
Tak to nám to bude na srazu taky moct poladit, aby nám to rekuperovalo!:-d
|
|
22.06.2012 19:51 -
Re: Spotřeba - veobecně
|
2486782
|
|
Mamlas
|
|
|
At jedu jak jedu tak se pod 6.5l/100 v prumeru nedostanu. Mozna tak jezdit jen dalku tak se dostanu niz, ale pokud vic jak z 50% jezdim po meste tak neni sance.
Myslim si jakmile se jezdi po meste, tak je uplne jedno jaky je v C5 motor a tehle nizkych hodnot nelze dosahnout.
At jedu jak jedu tak se pod 6.5l/100 v prumeru nedostanu. Mozna tak jezdit jen dalku tak se dostanu niz, ale pokud vic jak z 50% jezdim po meste tak neni sance.
Myslim si jakmile se jezdi po meste, tak je uplne jedno jaky je v C5 motor a tehle nizkych hodnot nelze dosahnout.
|
|
23.06.2012 09:06 -
Re: Spotřeba - veobecně
|
2486815
|
|
DaveLbc
|
Město: Liberec, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SX | Počet příspěvků: 422 |
|
|
Jruze má po go vstřiky e? To si myslím,e je hlavní úspěch spotřeby. nebo?Co vy na to odborníci na slovo vzatí
Jruze má po go vstřiky e? To si myslím,e je hlavní úspěch spotřeby. nebo?Co vy na to odborníci na slovo vzatí:palec
|
|
23.06.2012 18:52 -
Re: Spotřeba - veobecně
|
2486891
|
|
Klokan
|
Město: Praha, Auto: Citroën C5 III (X7) 3.0i V6 215k | Počet příspěvků: 213 |
|
|
jedu V6kou - 12 benálu, jedu octavkou 1,9tdi - 12 nafty nevim co furt řeíte
Jinak mezi pedálem a motorem je logika automatické převodovky, take můu lapat jak chci a převodovka buď začne zrychlovat, nebo nejdřív přeřadí a pak začne zrychlovat. Take v 90 kmh a s estkou můu lapat jak chci, automat se nejdřív rozmyslí, jak tu akceleraci vidí on, a pak se to teprve začne hejbat .... (u manuálu je to ale jinak)
jedu V6kou - 12 benálu, jedu octavkou 1,9tdi - 12 nafty nevim co furt řeíte :-p
Jinak mezi pedálem a motorem je logika automatické převodovky, take můu lapat jak chci a převodovka buď začne zrychlovat, nebo nejdřív přeřadí a pak začne zrychlovat. Take v 90 kmh a s estkou můu lapat jak chci, automat se nejdřív rozmyslí, jak tu akceleraci vidí on, a pak se to teprve začne hejbat .... (u manuálu je to ale jinak)
|
|
23.06.2012 20:10 -
Re: Spotřeba - veobecně
|
2486896
|
|
Roozena
|
Město: Pragl, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 16V 143k (103kW) | Počet příspěvků: 375 |
|
|
soucasne motory nemaji zdakeka takovy problem v nizkych otackach, at co se tyce mazani, davkovani paliva a dynamiky a nevidim duvod netocit motor pri ustalenym stylu jizdy treba i kolem 1500. neni problem citove poznat, kdyz je treba podradit do stoupani, ale pro to, abych drzel motor neustale v oblasti nejvyssiho TM nevidim jediny duvod, pokud tedy nehodlam jet sportovne, ale na to mam jiny auto. probem s turbem, setrvakem, fapem a kdovi cim, jak tu nekdo desi, jsem nikdy nemel. styl usporne jizdy neni vubec o tom tocit motor do 1200, ale o predvidavosti, citu, znalosti terenu. stejna trasa se da jet za prakticky stejny cas se spotrebou lisici se tra i o 3 litranky. pro rejpaly - resim tu pouze vlastnosti meho auta...
soucasne motory nemaji zdakeka takovy problem v nizkych otackach, at co se tyce mazani, davkovani paliva a dynamiky a nevidim duvod netocit motor pri ustalenym stylu jizdy treba i kolem 1500. neni problem citove poznat, kdyz je treba podradit do stoupani, ale pro to, abych drzel motor neustale v oblasti nejvyssiho TM nevidim jediny duvod, pokud tedy nehodlam jet sportovne, ale na to mam jiny auto. probem s turbem, setrvakem, fapem a kdovi cim, jak tu nekdo desi, jsem nikdy nemel. styl usporne jizdy neni vubec o tom tocit motor do 1200, ale o predvidavosti, citu, znalosti terenu. stejna trasa se da jet za prakticky stejny cas se spotrebou lisici se tra i o 3 litranky. pro rejpaly - resim tu pouze vlastnosti meho auta...
|
|
23.06.2012 22:18 -
Re: Spotřeba - veobecně
|
2486900
|
|
.45acp
|
|
|
Dnes ráno z Jablonce na sraz, tam spanilka (tu asi nelze povaovat za honbu za minimální spotřebou) a navečer zpátky, celkem asi 450 km a průmerná spotřeba 6,4l. To jsem docela spokojenej.
Dnes ráno z Jablonce na sraz, tam spanilka (tu asi nelze povaovat za honbu za minimální spotřebou) a navečer zpátky, celkem asi 450 km a průmerná spotřeba 6,4l. To jsem docela spokojenej.
|
|
24.06.2012 11:47 -
Re: Spotřeba - veobecně
|
2486940
|
|
DrMarvin
|
|
|
pc mi ukazuje prumernou 7,2 litru:=)
mam tam docela dost ne?:=)
ale tak 10-15% po meste a 40-50% okresky a lepsi silnice a zbytek nemecky dalnice....
ve meste se pohybuju tak 50-90km/h okresky tak 110-140km/h a dalnice tak 120-190km/h
pc mi ukazuje prumernou 7,2 litru:=)
mam tam docela dost ne?:=)
ale tak 10-15% po meste a 40-50% okresky a lepsi silnice a zbytek nemecky dalnice....
ve meste se pohybuju tak 50-90km/h okresky tak 110-140km/h a dalnice tak 120-190km/h
|
|
24.06.2012 12:22 -
Re: Spotřeba - veobecně
|
2486941
|
|
Kulda
|
Město: Brno, Auto: Citroën C5 II 2.0i 16v SX Break | Počet příspěvků: 209 |
|
|
Dlouhodobá spotřeba od listopadu do fčíl 10.9l/100km lpg, větínou město, dálnice minimum, okrsky. Ale jinak minulý týden Brno - Praha-Kbely - Plzeň - Manětín to bylo z plna do plna 8.6l/100km a zpět 10.5l/100km. V Práglu jako vůl přes centrum, po Miladě Horákové(zasekaný jako sviňa) jak tam, tak zpět! Jo a zpátka byl v bedně fotbal, tak sem valil 130-140 bez ustání. Plyn za 16.9/l.
Dlouhodobá spotřeba od listopadu do fčíl 10.9l/100km lpg, větínou město, dálnice minimum, okrsky. Ale jinak minulý týden Brno - Praha-Kbely - Plzeň - Manětín to bylo z plna do plna 8.6l/100km a zpět 10.5l/100km. V Práglu jako vůl přes centrum, po Miladě Horákové(zasekaný jako sviňa) jak tam, tak zpět! Jo a zpátka byl v bedně fotbal, tak sem valil 130-140 bez ustání. Plyn za 16.9/l. :palec
|
|
24.06.2012 22:07 -
Re: Spotřeba - veobecně
|
2487072
|
|
jumep
|
|
|
manual, inak ja som uspesne pod 8l
manual, inak ja som uspesne pod 8l :D
|
|
| |
|
|