| | |
02.02.2014 08:32 -
Re: Ovládání (funkce) klimatizace/topeni
|
2663967
|
|
sukee
|
Město: Havlíčkův Brod, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 138k (100kW) | Počet příspěvků: 4 |
|
|
U C III kdy je zapnut kompresor dvouzonové klimatizace? Zapne se stlačením tlačítka AUTO? Kdy zmáčknu AUTO, tak se mi rozsvítí i kontrolka A/C. Nebo se kompresor spustí jenom při zmáčknutí tlačítka A/C?.Děkuji.
U C III kdy je zapnut kompresor dvouzonové klimatizace? Zapne se stlačením tlačítka AUTO? Kdy zmáčknu AUTO, tak se mi rozsvítí i kontrolka A/C. Nebo se kompresor spustí jenom při zmáčknutí tlačítka A/C?.Děkuji.
|
|
02.02.2014 10:23 -
Re: Ovládání (funkce) klimatizace/topeni
|
2663988
|
|
vilous
|
Město: Praha, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) Tourer | Počet příspěvků: 1256 |
|
|
Kdy nesvítí A/C, tak je kompresor bezpečně vypnut a klimatizace se snaí poradit si bez něj.
Kdy A/C svítí, tak není v moci řidiče zjistit, kdy je kompresor připojen a kdy ne. Prostě si to řídí počítač klimatizace podle vestavěného programu. Čili svícení kontrolky neznamená, e kompresor právě běí, znamená to, e je k dispozici nebo běí.
Kdy nesvítí A/C, tak je kompresor bezpečně vypnut a klimatizace se snaí poradit si bez něj.
Kdy A/C svítí, tak není v moci řidiče zjistit, kdy je kompresor připojen a kdy ne. Prostě si to řídí počítač klimatizace podle vestavěného programu. Čili svícení kontrolky neznamená, e kompresor právě běí, znamená to, e je k dispozici nebo běí.
|
|
02.02.2014 10:37 -
Re: Ovládání (funkce) klimatizace/topeni
|
2663995
|
|
operatorXM
|
Město: Hrotovice, Auto: Citroen C6 2.7 HDi | Počet příspěvků: 138 |
|
|
Je tedy ekonomické jezdit v zimě se svítícím AUTO a tím i A/C? Na co je tedy tlačítko A/C? U starého auta jsem v zimě měl A/C vypnuto, aby něběel kompresor a nezvyoval potřebu. Tady tedy řídí připojování kompresoru počítač?
Je tedy ekonomické jezdit v zimě se svítícím AUTO a tím i A/C? Na co je tedy tlačítko A/C? U starého auta jsem v zimě měl A/C vypnuto, aby něběel kompresor a nezvyoval potřebu. Tady tedy řídí připojování kompresoru počítač?
|
|
02.02.2014 10:52 -
Re: Ovládání (funkce) klimatizace/topeni
|
2664006
|
|
jumep
|
|
|
docela jednoduche
pri c5 1, to ten kompresor odpaja a pripaja
trvalo odpojeny je ked je menej ako +5 stupnov
u novsich aut je na kompresore riadiaci ventil, ktory ubera prietok chladiva a tym aj ten kompresor olahcuje (aby nespinalo a nerozopinalo stale remenicu)
ak ho chces vypnut, mas tam moznost eco (resp. ac off, teraz presne neviem ako to je oznacene v X7)
kazdopadne to povazujem za blbost vypinat (funguje to aj ako vysusac okien)
docela jednoduche
pri c5 1, to ten kompresor odpaja a pripaja
trvalo odpojeny je ked je menej ako +5 stupnov
u novsich aut je na kompresore riadiaci ventil, ktory ubera prietok chladiva a tym aj ten kompresor olahcuje (aby nespinalo a nerozopinalo stale remenicu)
ak ho chces vypnut, mas tam moznost eco (resp. ac off, teraz presne neviem ako to je oznacene v X7)
kazdopadne to povazujem za blbost vypinat (funguje to aj ako vysusac okien)
|
|
02.02.2014 11:05 -
Re: Ovládání (funkce) klimatizace/topeni
|
2664013
|
|
jruze
|
|
|
Zapnutím AC (podle mne) si Ř.J. nestaví jiný reim a zvedne dávku paliva aby při sepnutí klimy nedolo k zakolísání otáček a lépe se vyrovnala s tímto zatíením ,ale je to tak nepatrné e bych řekl bezvýznamné (zkouel jsem trasu 500KM a spotřeba se liila o 0.1/100Km ) něco jiného je kdy ten kompresor běí to je 0,5 a více/100Km (ten kompresor bere tuím 5Kw )
Zapnutím AC (podle mne) si Ř.J. nestaví jiný reim a zvedne dávku paliva aby při sepnutí klimy nedolo k zakolísání otáček a lépe se vyrovnala s tímto zatíením ,ale je to tak nepatrné e bych řekl bezvýznamné (zkouel jsem trasu 500KM a spotřeba se liila o 0.1/100Km ) něco jiného je kdy ten kompresor běí to je 0,5 a více/100Km (ten kompresor bere tuím 5Kw )
|
|
02.02.2014 11:10 -
Re: Ovládání (funkce) klimatizace/topeni
|
2664022
|
|
jumep
|
|
|
srovnako 5kw bere aj vstrekovacie cerpadlo, ja osobne to fakt neriesim
neni to fobia 1.2htp, ale limuzina / komfortne auto aby som tu rozmyslal nad tym ze budem setrit naftu (a potom vymenim kompresor lebo sa nepouzival a prilepili sa v nom piestiky ...)
srovnako 5kw bere aj vstrekovacie cerpadlo, ja osobne to fakt neriesim
neni to fobia 1.2htp, ale limuzina / komfortne auto aby som tu rozmyslal nad tym ze budem setrit naftu (a potom vymenim kompresor lebo sa nepouzival a prilepili sa v nom piestiky ...)
|
|
02.02.2014 11:30 -
Re: Ovládání (funkce) klimatizace/topeni
|
2664029
|
|
Mikra
|
Město: Velké Hamry, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive Break | Počet příspěvků: 3730 |
|
|
63zdenda napsal(a): Odzkoueno,po nastartování ručně zapnuto do vech směrů,po chvilce přepnuto na AUTO,ofuk el pouze čelní sklo a do stran na skla dveří,po ujetí 2km začlo foukat i ze středních průduchů,po dosaení nastavené teploty 25 stupňů ve vnitř auta u el ofuk pouze čelní sklo a do stran na okna dveří,ze středových průduchů nic,ten automat si klapky pravděpodobně seřizuje dle potřeby a teploty,kterou si nastavim,po dosaení uzavře středové úplně ...
Chodí mi to taky tak a myslím si, e je to správně. Pokud má při AUTO reimu počítač za úkol dosáhnout poadovaného pocitu tepla nebo chladu, tak by měly být funkční vechny výdechy vzduchu. Nevidím důvod, aby se prostřední výdechy při AUTO reimu bezpodmínečně zavíraly.
A dokonce si troufnu tvrdit, e ani není podmínka mít sepnutý komresor, aby fungoval reim AUTO. Stačí nastavit klapky do reimu AUTO a poadovanou teplotu a počítač si vechno řídí sám, jen bez zapnutýho kompresoru neumí docílit nií teplotu, ne je venku. V horku to prostě nebude chladit tak moc, ale určitě mi to pustí nějaký vítr i do obličeje. A to tak silný, jak moc nastavím výkon ventilátoru. Nejedná se sice o plnohodnotný reim AUTO, ale o AUTOmatický ovládání proudění vzduchu klapkama.
Jezdím často s vypnutým kompresorem a tohle mám vyzkouený.
Chodí mi to taky tak a myslím si, e je to správně. Pokud má při AUTO reimu počítač za úkol dosáhnout poadovaného pocitu tepla nebo chladu, tak by měly být funkční vechny výdechy vzduchu. Nevidím důvod, aby se prostřední výdechy při AUTO reimu bezpodmínečně zavíraly.
A dokonce si troufnu tvrdit, e ani není podmínka mít sepnutý komresor, aby fungoval reim AUTO. Stačí nastavit klapky do reimu AUTO a poadovanou teplotu a počítač si vechno řídí sám, jen bez zapnutýho kompresoru neumí docílit nií teplotu, ne je venku. V horku to prostě nebude chladit tak moc, ale určitě mi to pustí nějaký vítr i do obličeje. A to tak silný, jak moc nastavím výkon ventilátoru. Nejedná se sice o plnohodnotný reim AUTO, ale o AUTOmatický ovládání proudění vzduchu klapkama.
Jezdím často s vypnutým kompresorem a tohle mám vyzkouený.
|
|
02.02.2014 12:16 -
Re: Ovládání (funkce) klimatizace/topeni
|
2664058
|
|
vilous
|
Město: Praha, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) Tourer | Počet příspěvků: 1256 |
|
|
jumep - nebylo by lepí pro úsporu paliva odpojit vstřikovací čerpadlo, kdy to spotřebuje tolik výkonu
Jinak k věci - zda je kompresor povolen nebo zakázán(ale nepracuje) nemá na spotřebu měřitelný vliv, fakt jsem to zkouel. I na totální rovině za ustálené rychlosti zapínat a vypínat a koukat na okamitou spotřebu. I na 70 km jízdy opakované trasy S i BEZ.
Kdy pracuje, tak je to samozřejmě pár deci navíc.
jumep - nebylo by lepí pro úsporu paliva odpojit vstřikovací čerpadlo, kdy to spotřebuje tolik výkonu :-)
Jinak k věci - zda je kompresor povolen nebo zakázán(ale nepracuje) nemá na spotřebu měřitelný vliv, fakt jsem to zkouel. I na totální rovině za ustálené rychlosti zapínat a vypínat a koukat na okamitou spotřebu. I na 70 km jízdy opakované trasy S i BEZ.
Kdy pracuje, tak je to samozřejmě pár deci navíc.
|
|
08.08.2014 14:01 -
Re: Ovládání (funkce) klimatizace/topeni
|
2722948
|
|
Veider
|
Město: Praha, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 16V 143k (103kW) Tourer | Počet příspěvků: 17 |
|
|
Pánové pls nevíte zda jde regulovat u C5 III teplota u spolujezdce automaticky, tím myslím e zatočím kolečkem u řidiče a u spolujezdce se teplota nastaví podle hodnoty nastavené u řidiče?
Pánové pls nevíte zda jde regulovat u C5 III teplota u spolujezdce automaticky, tím myslím e zatočím kolečkem u řidiče a u spolujezdce se teplota nastaví podle hodnoty nastavené u řidiče?
|
|
08.08.2014 15:50 -
Re: Ovládání (funkce) klimatizace/topeni
|
2722978
|
|
Veider
|
Město: Praha, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 16V 143k (103kW) Tourer | Počet příspěvků: 17 |
|
|
jruze: V jakym menu myslis? Prolezl jsem pal pc a nikde jsem nic podobneho nenasel
jruze: V jakym menu myslis? Prolezl jsem pal pc a nikde jsem nic podobneho nenasel :-(
|
|
08.08.2014 16:08 -
Re: Ovládání (funkce) klimatizace/topeni
|
2722981
|
|
Veider
|
Město: Praha, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 16V 143k (103kW) Tourer | Počet příspěvků: 17 |
|
|
Jo ták tak to preju prijemnou dovolenou. Tak nikde jsem polozku klima nenasel, takze asi jednine v diag.
Jo ták :-) tak to preju prijemnou dovolenou. Tak nikde jsem polozku klima nenasel, takze asi jednine v diag.
|
|
08.08.2014 17:03 -
Re: Ovládání (funkce) klimatizace/topeni
|
2723004
|
|
Mikra
|
Město: Velké Hamry, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive Break | Počet příspěvků: 3730 |
|
|
C5II s RT3 má v menu klimatizace 2 poloky.
1. vypnout nebo zapnout kompresor
2. zapnout nebo vypnout oddělené ovládání klimatizace pro levou a pravou stranu.
C5II s RT3 má v menu klimatizace 2 poloky.
1. vypnout nebo zapnout kompresor
2. zapnout nebo vypnout oddělené ovládání klimatizace pro levou a pravou stranu.
|
|
08.08.2014 17:19 -
Re: Ovládání (funkce) klimatizace/topeni
|
2723006
|
|
Veider
|
Město: Praha, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 16V 143k (103kW) Tourer | Počet příspěvků: 17 |
|
|
Já mám teda RNEG, ale tam jsem nikde tuhle polozku nevidel, anebo nevim jak se k ni dostat....
Já mám teda RNEG, ale tam jsem nikde tuhle polozku nevidel, anebo nevim jak se k ni dostat....
|
|
09.08.2014 00:13 -
Re: Ovládání (funkce) klimatizace/topeni
|
2723052
|
|
jumep
|
|
|
C5 3 ma klimu mimo displaya, takze jedine na paneli to pozret priamo ci neni nejaky lock na to
urcite to nehladat v menu navigacie (po nejakych upravach v diagnostike by to mozno slo zapnut, ale istotu fungovania nemam)
C5 3 ma klimu mimo displaya, takze jedine na paneli to pozret priamo ci neni nejaky lock na to
urcite to nehladat v menu navigacie (po nejakych upravach v diagnostike by to mozno slo zapnut, ale istotu fungovania nemam)
|
|
26.08.2014 14:39 -
Re: Ovládání (funkce) klimatizace/topeni
|
2727958
|
|
Jirka
|
Město: Český Krumlov, Auto: Citroën C5 I 2.2HDi Exclusive Break | Počet příspěvků: 111 |
|
|
Kdy nastartuji ji zahřáté vozidlo zpotí se mi zevnitř čelní sklo. Je nějaká monost jak to vychytat.
Kdy nastartuji ji zahřáté vozidlo zpotí se mi zevnitř čelní sklo. Je nějaká monost jak to vychytat.
|
|
26.08.2014 14:58 -
Re: Ovládání (funkce) klimatizace/topeni
|
2727998
|
|
jumep
|
|
|
nie, lebo je zavlhnuty vymenik v klime a z toho to vyvali to vlhko, je to do pol minuty aj tak dole
(jedina sanca je nechat stale nastartovane )
nie, lebo je zavlhnuty vymenik v klime a z toho to vyvali to vlhko, je to do pol minuty aj tak dole
(jedina sanca je nechat stale nastartovane :) )
|
|
| |
|
|